Dreamcast Fanaten..verzamel u hier.... Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 3.064 views sinds 30-01-2008

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Nieuw kost zo'n ding 80 euro, een VMU 9 en een controller 10, zou je 100 euro totaal hebben. Kopietjes zijn geen cent waard dus denk dat 65 wel redelijk is.

Flickr | Lego collectie

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Woei .. op onze LAN-party, www.fragvalley.nl , hebben we een Dreamcast Compo :D

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Fuck... Mijn DC start na een tijdje vanzelf opnieuw op.
Zit ik een potje te DOA-en; reboot. Worms doet hetzelfde; beide zijn officiele DC-roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

ok ff de reboot faq :)
- DC opschroeven en zorgen dat de ventilator goed schoon is.
- Contacten 4 of 5 staafjes van de psu naar het onderliggende mobo controleren of ze goed schoon zijn en of er een goed contact is.
- Uiteraard alles ff stofvrij maken
En als het goed is zou de DC nu weer perfect moeten werken :D
heeft iets te maken met een warmte probleempje waardoor de DC automatisch reboot

[ Voor 12% gewijzigd door Dark_M op 21-09-2003 21:33 ]

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ga ik van de week eens proberen. :)
Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

De Dreamcast reboot dus telkens op een willekeurig moment. Dit is te wijten aan de connectie van het powerboard met het motherboard. Het herstellen zelf is vrij gemakkelijk, maar voorzichtigheid is wel geboden. Vergeet niet van natuurlijk alle elektriciteit uit te schakelen en de game uit de DC te halen.

1. Verwijder de 4 schroeven van de Dreamcast-casing. 1 schroef zit onder de modem, dus haal er eerst de modem af. Je zult een kleine krak horen als de schroeven voor de eerste keer verwijderd worden. Dit is normaal.

2. Haal de case er voorzichtig af en verwijder de stroom connectie aan de linkerbovenkant van de Dreamcast. Dit is een witte connectie met een draad die "twisted" is.

3. Verwijder nu de twee schroeven van het powerboard. Wees voorzichtig, de board is nog vastgeklikt. Haal hem er voorzichtig uit.

4. Als de powerboard verwijderd is, zie je 6 pinnen uitsteken. Dit is het probleem. De pinnen zijn vuil en daardoor is er een slechte connectie tussen de twee boards waardoor de DC reboot. Kuis de pinnen goed met daartoe bestemde reiniger. Laat de reiniger eerst goed drogen voor je de DC weer in elkaar steekt. Een andere methode is de pinnen zacht ombuigen maar ik weet niet zeker of dit even goed werkt.

5. Steek je DC weer in elkaar en test hem een uurtje uit. Reset hij niet meer dan is het probleem opgelost. Doet hij het wel, dan heb je pech en ligt het probleem elders.
De iets uitgebreidere versie van Dark_M.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

nexhil

BAM!

weet iemand waar ik een 100 hz gun kan kopen....ik zie ze bij futremax alleen maar voor 50 hz tv's (bij liksang staat er niets over in de beschrijving) en een 100hz gun werkt die ook op 50 hz tv's?

[ Voor 4% gewijzigd door nexhil op 22-09-2003 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

nexhil schreef op 22 September 2003 @ 11:22:
weet iemand waar ik een 100 hz gun kan kopen....ik zie ze bij futremax alleen maar voor 50 hz tv's (bij liksang staat er niets over in de beschrijving) en een 100hz gun werkt die ook op 50 hz tv's?
kan je vergeten

als je wil experimenteren kan je een total control kopen en daaraan een Scorpion 3 gun voor de PS2 aankoppelen om te kijken of dat werkt, maar dat kost je ongeveer 100 euro en dan weet je nog niet eens of dat werkt :)

maar als je dat gaat doen en het werkt, laat het dan ff weten :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Laatst online: 08:40

3style

...

Vectrex Dude schreef op 10 September 2003 @ 13:02:
...Ik had nieuwe doosjes nodig en futuremax verkoopt ChuChu voor 2,50. Dus even doosje geruild...
Zo heb ik er ook nog 16 ChuChu's liggen... :)

Verwijderd

16 stuk damn, beetje veel van het goede :P

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

hehe je had zeker 16 nieuwe niet kapote hoesjes nodig en dan houd je 16 chu chu rockets met een iets minder goed doosje over :p
Volgens mij was het bij Futuremax oid dat er op de website stond van 'DC game replacement case €2.50-, nu met gratis game Chu Chu Rocket' :D

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Heeft er trouwens iemand een idee waar ik streetfighter 3 kan vinden?

:edit
Na wat rond neuzen op internet ben ik nu 3rd strike aan het downloaden })

[ Voor 39% gewijzigd door Alabama_man op 25-09-2003 00:11 ]

Verwijderd

street fighter 3 double impact is gewoon te koop bij de nedgame voor 19,99 , streetfighter 3 third strike is een heel ander verhaal, die is bijna niet te vinden helaas, ik heb hem op zijn goedkoopst gezien voor 45 euro :(

editje:

Ik ben nog heeeel hard op zoek naar een us/europeese versie van seaman+mic, kent iemand een shop die hem nog verkoopt ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 15:44 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

wij zitten hier met de pas uitgevonden metropolis street racer. maar daar hadden we een probleempje :( als we in multiplayer spelen komen er never nooit geen nieuwe levels bij. hoe kan je ervoor zorgen dat je in multiplayermode levels erbij krijgt?

ik heb al in single player mode een chapter uitgespeeld en rustig bezig met de 2e, maar dat helpt helemaal niets aan dat er iets verandert aan multiplayer......

als iemand ideeen heeft hoor ik die graag :) verder zal ik nog wel jaren met mn dc verder spelen dus ik doe gezellig met iedereen mee :D

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

zaterdag bij gameshop in den haag 2 racegames + DC stuur voor 99 euro :D

Verwijderd

disjfa schreef op 24 september 2003 @ 21:59:
wij zitten hier met de pas uitgevonden metropolis street racer. maar daar hadden we een probleempje :( als we in multiplayer spelen komen er never nooit geen nieuwe levels bij. hoe kan je ervoor zorgen dat je in multiplayermode levels erbij krijgt?

ik heb al in single player mode een chapter uitgespeeld en rustig bezig met de 2e, maar dat helpt helemaal niets aan dat er iets verandert aan multiplayer......

als iemand ideeen heeft hoor ik die graag :) verder zal ik nog wel jaren met mn dc verder spelen dus ik doe gezellig met iedereen mee :D
heel simpel, in single player nog veeeeeel meer chapters uitspelen dan komen er vanzelf meer multiplayer banen bij.

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 22:10:
[...]
heel simpel, in single player nog veeeeeel meer chapters uitspelen dan komen er vanzelf meer multiplayer banen bij.
aaaaah leuk :( dan kan ik wel weer lekker dor spelen in mn eentje dus :+

en @ zaterdag... helaas heb ik al een stuur :) en meeste spellen :)

disjfa.nl

Verwijderd

-=BoKKiE=- schreef op 24 September 2003 @ 22:05:
zaterdag bij gameshop in den haag 2 racegames + DC stuur voor 99 euro :D
:*)

En welke gameshop is dit ???

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 22:59:
[...]
En welke gameshop is dit ???
http://www.gameshop.nl/ neem ik aan :) en dan te hopen die in t centrum :)

disjfa.nl

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 22:10:
[...]
Dat had ik eerst ook gedaan heel veel single player gedaan maar er kwamen gewoon niet meer multiplayer levels bij.. bleek uiteindelijk dat je gewoon in de multiplayer mode de savegame van je singleplayer sessie moest laden of koppelen aan je multiplayer save... beetje vaag maar daarna werkte het wel :P

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

disjfa schreef op 24 september 2003 @ 23:42:
[...]

http://www.gameshop.nl/ neem ik aan :) en dan te hopen die in t centrum :)
Zow die prijzen die ze daar vragen voor sommige games zijn niet misselijk veel te duur man :X

Verwijderd

DarK_M schreef op 25 September 2003 @ 11:41:
[...]

Dat had ik eerst ook gedaan heel veel single player gedaan maar er kwamen gewoon niet meer multiplayer levels bij.. bleek uiteindelijk dat je gewoon in de multiplayer mode de savegame van je singleplayer sessie moest laden of koppelen aan je multiplayer save... beetje vaag maar daarna werkte het wel :P
nee dat is niet vaag zo werkt msr, zodat elke gebruiker zijn eigen games heeft ;)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

DarK_M schreef op 25 September 2003 @ 11:53:
[...]

Zow die prijzen die ze daar vragen voor sommige games zijn niet misselijk veel te duur man :X
site is zwaar achterhaald :) maar die is het ja :)
in de winkel zijn de DC games 4 halen 3 betalen, goedkoopste is gratis :)

ze hebben nog best veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

weet iemand waar ik nog online een DC kan aanschaffen ?

op dreamcast.pagina.nl staan er ook geen meer bij :( .. en dan wil ik nog een nieuwe :) ik heb al eens een DC gehad.... maar -STOM VAN MIJ- |:( |:( omdat ding ooit te verkopen... dus nu wil ik um weer...

en zijn Soul calibur & Samba Di Amigo nog ergens nieuw te verkrijgen ??? want die games wil eigenlijk mijn DC voor aanschaffen..want die games shoppen kont !

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Heej, ik ben sinds vandaag na aanschaf van een 2dehands DC ook van de club. Weet iemand of deze dansmat een beetje okay is? Voor mijn vriendin natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohann!s schreef op 30 September 2003 @ 23:49:
weet iemand waar ik nog online een DC kan aanschaffen ?

op dreamcast.pagina.nl staan er ook geen meer bij :( .. en dan wil ik nog een nieuwe :) ik heb al eens een DC gehad.... maar -STOM VAN MIJ- |:( |:( omdat ding ooit te verkopen... dus nu wil ik um weer...

en zijn Soul calibur & Samba Di Amigo nog ergens nieuw te verkrijgen ??? want die games wil eigenlijk mijn DC voor aanschaffen..want die games shoppen kont !
Voor verkoop punten moet je ff het topic doorzoeken ik weet dat o.a gameshop twente (www.gameshoptwente.nl) nog nieuwe heeft voor 79 euro.

Soul calibur is nog makkelijk te krijgen bij o.a nedgame voor rond de 30 euro.
Samba de amigo wordt een ander verhaal, de game zelf is makkelijk te krijgen bij www.lik-sang.com voor 9 euro (japanse versie) de europeese/amerikaanse versie wordt alweer een stuk moeilijker. Alleen een complete set met officiele controller is moeilijk te vinden en ben je snel 200+ euro voor kwijt.

Ik heb zelf een set onofficiele die waren 40 euro wederom bij lik-sang.com.

succes ermee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Is er in Amsterdam niet een winkel waar ze nog Dreamcast spullen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de platenkoning onder andere maar die zaak is oplichterij 1e klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 14:26:
ja de platenkoning onder andere maar die zaak is oplichterij 1e klas.
Verklaar je nader, ik ken alleen de site, ben er nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay nadere verklaring:

een megadrive met doos 85 euro.
Een saturn in doos 130 euro
Neogeo pocket games die op lik-sang 8,99 kosten verkopen voor 30-40 euro/game

En ga zo maar door.

owja en een virtuaboy in doos voor bijna 400 euro terwijl je ze van ebay af haalt voor minder dan 100 incl verzending.

Alles is er gewoon gestoord duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Zijn er naast de platenkoning nog anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

nexhil schreef op 22 September 2003 @ 11:22:
De DC minigun schijnt wel te werken, alleen is deze uitverkocht bij lik-sang. Ik ben net met een gozer van segaforum.nl aan het mailen hierover, hij heeft er 1 en zegt dat die prima werkt op een 100hz.

nadere info volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:49
Gisteren weer even unreal tournament online gespeeld.
(Heb een paar maanden geleden een lan-adapter op ebay gekocht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Waarom moeten nieuwe lui toch altijd testen :? alsof het niet zou werken zonder test 8)7
died_laughing schreef op 07 October 2003 @ 09:10:
Gisteren weer even unreal tournament online gespeeld.
(Heb een paar maanden geleden een lan-adapter op ebay gekocht.)
Mijn ervaring met die lan/broadband adapter is dat ze gruwelijk duur zijn.. daar komt nog eens bij dat Sega de meeste online DC servers offline gehaald heeft (volgens mij werkte alleen PSO op den duur nog, maar nu waarschijnlijk ook al niet meer) dus echt veel heb je niet echt meer aan zo'n adapter ;(

[ Voor 58% gewijzigd door Dark_M op 07-10-2003 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:49
DarK_M schreef op 07 oktober 2003 @ 12:40:
[...]

Waarom moeten nieuwe lui toch altijd testen :? alsof het niet zou werken zonder test 8)7

[...]

Mijn ervaring met die lan/broadband adapter is dat ze gruwelijk duur zijn.. daar komt nog eens bij dat Sega de meeste online DC servers offline gehaald heeft (volgens mij werkte alleen PSO op den duur nog, maar nu waarschijnlijk ook al niet meer) dus echt veel heb je niet echt meer aan zo'n adapter ;(
Klopt, ze zijn errug duur.Ik heb er 99 euro voor betaald. Er zijn nog een aantal spellen online te spelen. Van unreal en quake weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

ff een goede tip, bij Lik-sang.com gaat de DC Bio Gun infrared voor bijna niks weg!

http://www.lik-sang.com/i...egory=28&products_id=521&

Heeft iemand ervaringen met deze gun? Ook op 100hz TV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
geen enkele dc gun werkt met 100mhz tv's helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

DinoPK schreef op 07 October 2003 @ 16:03:
geen enkele dc gun werkt met 100mhz tv's helaas...
Hmmm... ik krijg net een mailtje van 1 van de die-hards bij segaforum.nl die zegt:

"Hij werkt op mijn Sony trinitron 100HZ (geen breedbeeld) tv. Verder heb ik ook bij andere mensen gespeeld op jvc en phillips 100hz breedbeeld tv's. Zelfs op m'n eigen 22 inch scherm + vga box werkt perfect met mijn guns."

Hij heeft een DC mini gun van EMS (3rd party). Volgens hem moet de gewone bio gun ook werken op 100hz TV's.

Kortom: ik krijg alleen maar dubbele berichten door hierover.... -sigh- What to do, what to do?

/typo shit

[ Voor 11% gewijzigd door notgib op 07-10-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:34
100mhz tv's
Wow! Welk merk is dat?! :p

Om toch nog iets nuttigs toe te voegen: van een collega die zelf een verstokt PS2 liefhebber is vernam ik dat de winkel C-Square in Breda nog een grote verzameling Dreamcast games heeft liggen. Helaas is hun website nog niet bepaald uitgebreid...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Eh, dat staat in de vorige post(s).

Ik heb nog ff mensen van dcshop.nl gemailt en die vertelde me dus dat het per geval verschilt, er zijn genoeg voorbeelden van mensen die een DC bio gun hebben gekocht en die perfect werkend hebben op hun 100hz Tv. Slimste is dus om je fabrikant te mailen.

Dit ben ik nu aan het doen voor mijn Philips 100hz breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
cailin_coilleach schreef op 08 October 2003 @ 08:22:
[...]

Wow! Welk merk is dat?! :p

Om toch nog iets nuttigs toe te voegen: van een collega die zelf een verstokt PS2 liefhebber is vernam ik dat de winkel C-Square in Breda nog een grote verzameling Dreamcast games heeft liggen. Helaas is hun website nog niet bepaald uitgebreid...
Belangrijkste is tegen welke prijs :) en welke games.

Wie gaat er kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Nog eentje uit de serie, kijk eens wat ik gekocht heb:
- border down
- NHL 2K2
- Bomberman online
- PSO 2
- Jet Grind Radio

Laatste 4 voor €40,- incl. verzendkosten, weet iemand nog een online shop waar ze Samba D'Amigo hebben, liefst US-versie? Lik-Sang, Play-Asia hebben ze niet meer. E-bay staan ze soms, maar bedragen zijn wat hoog. Of in het algemeen nog goede ervaringen met online shops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

US versie is vrij moeilijk aan te komen dan is ebay.com toch je beste kans.
Ik heb zelf de japanse versie van lik-sang voor $9,90 het is ff 5 minuten uitproberen wat wat is maar daarna speelt het super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene

Bene

list incomprehension

Vectrex Dude schreef op 09 oktober 2003 @ 14:29:
- NHL 2K2
- Bomberman online
- PSO 2
- Jet Grind Radio
Laatste 4 voor €40,- incl. verzendkosten
Heej, da's best in orde. Waar was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13

Animal_X

Rodin

Ik kreeg vandaag na het lezen van een aantal threads over sega spontaan heimwee naar mijn oude sega consoles ;(

Dus na wat zoek werk wil ik toch graag wel weer een dreamcast hebben, maar ik vroeg me af of hier nog wat een markt voor is zeg maar...

Ik kan op ebay of zo wel eentje bestellen, alleen zijn er volgens mij weinig games meer voor te krijgen... Dus ik vroeg me af of de dreamcast ook gekopieerde games kon draaien en of deze "kuch"ook te downloaden zijn?"kuch" :)
Want straks koop ik zo'n ding en dan kan ik nergens meer spellen vinden...

edit:
Ik vraag hier natuurlijk geen ilegale links of zo want dan wordt m'n post toch weer ge-mod...

J_1983@hotmail.com

[ Voor 29% gewijzigd door Animal_X op 09-10-2003 20:53 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een dreamcast, al een hele tijd, prachtig ding met veel toffe games...

om ff op Animal_X's vraag in te gaan... een Dreamcast kan gekopieerde games spelen, je moet hier wel een bootdisc voor hebben die je bij de meeste traders van gekopieerde dc games wel kunt kopen. Je zult je dus echt geen zorgen hoeven te maken over het aanschaffen van games, als je goed genoeg zoekt zul je genoeg traders kunnen vinden.

Voor orignele spellen kun je in veel winkels kijken (FRS ofzo)... daar liggen er vaak nog wel een stuk of 4... marktplaats, ebay en ricardo.nl zijn ook goede plaatsen om games te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Bene schreef op 09 oktober 2003 @ 16:35:
[...]

Heej, da's best in orde. Waar was dat?
http://cgi6.ebay.nl/ws/eB...0&since=-1&sort=3&rows=50

Verzendkosten:
1 game $7
2 games $10
3 games $12
4 games $13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
notgib schreef op 08 October 2003 @ 11:20:
[...]

Eh, dat staat in de vorige post(s).
*kuch* Je originele post had het over een 100 MEGAhertz tv... Vandaaro O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 20:37:
om ff op Animal_X's vraag in te gaan... een Dreamcast kan gekopieerde games spelen, je moet hier wel een bootdisc voor hebben die je bij de meeste traders van gekopieerde dc games wel kunt kopen.
Kopen? Als je zelf al zut download kan je die bootdisc ook wel vinden. En de bootdisc is voor de meeste (minder legale of zelfgemaakte) games niet eens meer nodig!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bootdisc is gewoon te vinden op dcemulation.com

ook veel emulators voor allerlei andere spelcomputers en vcd/mp3 software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Net ff weer een potje Rayman 2 gedaan 'k was in het verleden al een heel eind op weg en nu ben 'k ff een flink stuk verder gegaan naar mijn mening toch één van de betere platform games die voor de DC beschikbaar zijn. Het ziet er zeer goed uit, hij is best wel lang... eigenlijk is het gewoon een topgame :) (met uitzondering van soms wat vreemd camerawerk)
/me Dark_M vind Rayman 3 overigens een gemiste kans ten opzichte van Rayman 2 beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Ik zie Space Channel 5 Part 2 (Japans natuurlijk) ergens staan voor $45. Is dit te doen of is het te Japans en versta je er geen F*** van? Iemand deze in zijn Collectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk niet dat je erg ver komt in het japans.
En volgens mij is het spel toch ook gewoon us/pal uitgekomen, lijkt me dat een us versie je ongeveerd hetzelfgde zal kosten.

/me zoekt nog steeds een US versie van seaman+mic maar heeft een geleende cc en mag geen paypal ermee aanmaken en is dus vrij beperkt in zijn mogelijkheden. :( :(
plz help me ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een japanse versie van dat spel op de ps2 geprobeerd, maar je mist er echt heel veel aan.....het is niet in het engels qua spraak zoals je soms wel in japanse spellen ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 13-09 22:36
cailin_coilleach schreef op 08 October 2003 @ 08:22:
[...]

Ik kom zelf uit Breda, en ben er van de week een keertje langs geweest.
Leuke winkel, behoorlijke collectie games (geen PC). Ook erg veel retro spul :) .

Ik meen me te herinneren dat de prijzen zo rond de €15,- tot € 25,- lagen voor de dreamcast. Maar je kan wellicht gewoon even bellen of mailen voor prijzen?
De jongen die er werkte kwam erg behulpzaam over.

B.t.w. ik weet nie of het al langs geweest is, maar bij www.nedgame.nl zijn er veel dreamcast spellen te koop voor € 9,99, sommige nog goedkoper, nieuw of 2e hands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 14:54:
/me zoekt nog steeds een US versie van seaman+mic maar heeft een geleende cc en mag geen paypal ermee aanmaken en is dus vrij beperkt in zijn mogelijkheden. :( :(
plz help me ;(
Eh je kan ook gewoon een paypal account aanmaken zonder cc.. het verschil is dan dat je gewoon geld overmaakt naar een rekening van paypal in Amsterdam en twee/drie dagen later heb je dan een tegoed op je paypal account staan. 'k heb het zelf ook keer of 3 gedaan toen ik nog geen cc had.

[ Voor 3% gewijzigd door Dark_M op 10-10-2003 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Vandaag Border Down ontvangen, eerste reactie na 5 min. spelen, wel aardig maar niets bijzonders. Na wat langer spelen begint toch dat oude gevoel te komen om toch nog even dat level te halen. Toch wel goede verhouding moeilijkheid zodat het leuk blijft, maar je niet direct het spel uitspeelt. Muziek is te soft. Enemies erg standaard, achtergronden zijn erg goed. Ik denk een 7. Iemand andere ideeen?

Zero Gunner en Ikaruga blijven favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
[quote]Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 14:54:
ik denk niet dat je erg ver komt in het japans.
En volgens mij is het spel toch ook gewoon us/pal uitgekomen, lijkt me dat een us versie je ongeveerd hetzelfgde zal kosten.

US/PAL - mooi niet dus ... vandaar mijn interesse voor Japanse versie, maar ik wil het niet alleen voor de "heb", maar moet wel leuk zijn.

Ik denk dat ik het bij deel 1 hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

cailin_coilleach schreef op 10 October 2003 @ 07:54:
[...]
*kuch* Je originele post had het over een 100 MEGAhertz tv... Vandaaro O-)
excuse me. ;)

*kuch* currently downloading Halflife...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Nu online

nexhil

BAM!

ik heb gister ff

Ferrari F355 Challenge, Star Wars Demolition Dreamcast en Stupid Invaders besteld bij nedgame als het goed is krijg ik ze vandaag thuis...kijk vooral uit naar stupid invaders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene

Bene

list incomprehension

We spelen nu MvC2, maar zijn op zoek naar wat nieuws. Wat is de beste fighter op de DC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Qua 3D fighters zijn dat absoluut:
- Dead or Alive 2
- Soul Caliber

Maar er zijn natuurlijk ook nog:
- Fighting Vipers 2
- Rival Schools 2
- Mortal Combat Gold

Enne nog wat 2D fighters
- King of Fighters ( '99 Evolution, 2000, 2001, Dream Match 1999)
- Capcom vs. SNK (2)
- Guilty Gear X
- Street Fighter (Alpha 3, III Double Impact, III Third Strike)
- Super Street Fighter II X for Matching Service

[ Voor 88% gewijzigd door Dark_M op 14-10-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Power Stone 2 is ookwel lache. Is een beetje de Smash Brothers van de dreamcast. Vooral met z'n 4en is het chaos :). Ready 2 Ruble boxing is ookwel een leuke fighter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 14-09 19:07
Ik ga van de week mn arme DC martelen..
hij krijgt een ander kleurtje, en een nieuw ledje :) moet nog ff kijken welke kleuren precies maar t word leuk :)

mischien neem ik de controller ook mee.. moet ik ff kijken..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Nu online

nexhil

BAM!

nexhil schreef op 14 October 2003 @ 12:41:
ik heb gister ff

Ferrari F355 Challenge, Star Wars Demolition Dreamcast en Stupid Invaders besteld bij nedgame als het goed is krijg ik ze vandaag thuis...kijk vooral uit naar stupid invaders
nou stupid invaders viel op het errste gezicht en beetje tegen....vooral het stem geleuid...maar de humor was daar in tegen wel leuk.

ferrari challenge zag er echt toppie uit.

en statwars heb ik nog niet gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferarri f355 chalange is een van de moeilijkste racers op de dreamcast, maar ik houd wel van een lekkere uitdaging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 09:40:
Ferarri f355 chalange is een van de moeilijkste racers op de dreamcast, maar ik houd wel van een lekkere uitdaging :P
Voor mij is een race al geslaagd als ik 1 wagen heb ingehaald en zonder van de baan te vliegen de finish haal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
argh..
wat was de key combo ook alweer om mid game naar het DC menu te gaan..
ik moet saven maar heb niet genoeg blocks :/
als t goed is kan ik zo een paar vrij krijgen.. als ik t me goed heriner..

crap.. niet dus :/
de combo was btw ABXY en start tegelijk.. maar hij stopt t spel dan ook :(

[ Voor 20% gewijzigd door LordMithril op 15-10-2003 16:52 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Wat betreft fighting games blijf ik ook vinden dat Tech Romancer / Chokosenki Kikaijoh zwaar ondergewaardeerd is :) Ik ben een groot anime fan, dus dat spel kan bij mij niet stuk (zeker niet met de extra's die je wint met de mini-games)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Lord_Mithril schreef op 15 oktober 2003 @ 16:50:
crap.. niet dus :/
de combo was btw ABXY en start tegelijk.. maar hij stopt t spel dan ook :(
Duh die combo is gewoon een soort reset, één keer combo terug naar het intro menu van de game (dan kan je dus al niet meer terug naar waar je was, saven kun je dan al niet meer) en nog een keer de combo terug naar het DC menu... Superhandig als je het mij vraagt hoeft je niet terug naar je console te lopen om hem te resetten als je terug wilt naar het DC menu, gewoon vanuit je luie stoel :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

cailin_coilleach schreef op 15 October 2003 @ 17:45:
Wat betreft fighting games blijf ik ook vinden dat Tech Romancer / Chokosenki Kikaijoh zwaar ondergewaardeerd is :) Ik ben een groot anime fan, dus dat spel kan bij mij niet stuk (zeker niet met de extra's die je wint met de mini-games)...
Hehe ik dacht dat het twee games waren :+ maar het zijn gewoon de titels van de engelse en de japanse versies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
die heb ik nu ook (backup), best ff wennen..
eerst ff het beokje doorlezen :D ben de controls nog niet helemaal gewent..
maar t was nog best leuk :)
kep ook The Ring.. zelfde idee als de film maar dan met een computer programma..
maar steek nu meer tijd in Time Stalkers.. best leuk tot nu toe :) moet nog eens Sky's of Arcadia ergens vangen, ben namelijk RPG addict :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Nu online

nexhil

BAM!

nou gister ff die Star Wars Demolition gedaan....wat een ruk spel van de makers van vigelante8 als ik het zo zag....maar die was toch iets leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
SW Demolition stond idd niet bepaald bekend om zijn kwaliteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Laatst online: 08:40

3style

...

In Europa misschien, maar in de US kreeg Tech Romancer een dikke 8 (Gamespot).

Iemand trouwens Zero Gunner 2 eens gespeeld? Lijkt me wel een phatte shooter, soort Ikaruga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
ok its official.. ik ben nu chao addict :P
ff nieuwe vmu vangen ergens, dan kan ik de games daarop ook spelen (niet genoeg blocks free nu :/ en ik wil de andere saves niet kwijt..)

weet iemand nog ergens VMU's te koop? liefst die linkbare met de pc maar hoeft niet..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Nedgame zag ik gewone VMUs en bij Futuremax zelfs die met PC aansluiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
ik ga donderdag een DC kopen met allemaal spullen erbij, maar denken jullie dat dit 152,50 euro waard is??
Dit krijg ik:

1 x Dreamcast + Controller + Doos + Boekjes ( 70 euro dreamcast is weinig gebruikt en gekocht in 2002 )
1 x Controller - 12,50
1 x vmu - 10
1 x Sonic Adventure - 10
1 x Deadly Skies - 7,5
1 x Soul Calibur - 17,5
1 x Crazy Taxi - 7,5
1 x Marvel VS Capcom - 5
1 x Hydro Thunder - 5
1 x Ferrari 355 Challenge - 7,5

is het een redelijke prijs (ervan uitgaand dat de games natuurlijk wel origineel zijn)?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
3style schreef op 20 oktober 2003 @ 22:59:
[...]

In Europa misschien, maar in de US kreeg Tech Romancer een dikke 8 (Gamespot).

Iemand trouwens Zero Gunner 2 eens gespeeld? Lijkt me wel een phatte shooter, soort Ikaruga.
Zero Gunner 2 is een van mijn favoriete schiet spellen! Grafisch echt geweldig (alles 3D, zoals Ikaruga, maar fullscreen). Ik heb spel orgineel. Bij Lik-Sang 29 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
LiquidT_NL schreef op 21 October 2003 @ 09:35:
ik ga donderdag een DC kopen met allemaal spullen erbij, maar denken jullie dat dit 152,50 euro waard is??

is het een redelijke prijs (ervan uitgaand dat de games natuurlijk wel origineel zijn)?
Inderdaad redelijk, maar zeker niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Woei /me Dark_M heeft vandaag Grandia 2 binnen gekregen :) en hij heeft maar 10 euri gekost!
Lord_Mithril schreef op 20 oktober 2003 @ 23:37:
ok its official.. ik ben nu chao addict :P
ff nieuwe vmu vangen ergens, dan kan ik de games daarop ook spelen (niet genoeg blocks free nu :/ en ik wil de andere saves niet kwijt..)

weet iemand nog ergens VMU's te koop? liefst die linkbare met de pc maar hoeft niet..
Je gaat me niet vertellen dat het een grote moeite is om nog VMU's te vinden.. die dingen kun je dus echt nog overal krijgen sommige wat duurder dan andere maar ze zijn er wel.. ik zou gewoon voor de originele Sega VMU's gaan want die zijn gewoon het beste en daar zit tenminste nog zo'n schermpje op, voor zover ik weet bestaan er geen VMU's die je kunt linken met je pc met een display die dingen zijn allemaal 3rd party zonder display..

[ Voor 81% gewijzigd door Dark_M op 21-10-2003 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Heb net een blauwe replacement case gekocht:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...507369&category=4303&rd=1

Verkoper heeft er nog een paar, kijk ook bij andere objecten van verkoper, hij heeft ook paars en groen. Overigens heeft www.futuremax.nl ook groene.

Ik was opzoek naar een blauwe voor weinig (in dit geval iets meer dan 15 euro, incl verzendkosten). www.psxshop.nl heeft nog alle kleuren voor 25 euro.

Vandaag bomberman, NHL 2K2, PSO 2 en Jet Grind Radio binnen gekregen, gisteren Japanse Samba D'Amigo. Bomberman is nog steeds leuk! 4 joysticks eraan, nu nog 3 vrienden zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Zo'n replacement case is best wel sweeet :) het is alleen jammer dat die dingen allemaal 3rd party zijn ik heb dan toch liever een echte Sega replacement case alleen zijn die dingen best wel moeilijk te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
DarK_M schreef op 21 October 2003 @ 13:22:
Woei /me Dark_M heeft vandaag Grandia 2 binnen gekregen :) en hij heeft maar 10 euri gekost!

[...]

Je gaat me niet vertellen dat het een grote moeite is om nog VMU's te vinden.. die dingen kun je dus echt nog overal krijgen sommige wat duurder dan andere maar ze zijn er wel.. ik zou gewoon voor de originele Sega VMU's gaan want die zijn gewoon het beste en daar zit tenminste nog zo'n schermpje op, voor zover ik weet bestaan er geen VMU's die je kunt linken met je pc met een display die dingen zijn allemaal 3rd party zonder display..
Grandia 2 voor 10 euro? wtf waar??

ik hoor net dat Future zone nog 1 VMU heeft.. een originele, die ga ik dus ff oppikken..
bestel ik later wel zo'n Nexus geval (kan ik tenminste savegames extra content downloaden :P)

[ Voor 4% gewijzigd door LordMithril op 21-10-2003 15:52 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Grandia 2 had ik via een een tip van iemand op het Segaforum op (de spaanse) ebay gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
DarK_M schreef op 21 oktober 2003 @ 15:44:
Zo'n replacement case is best wel sweeet :) het is alleen jammer dat die dingen allemaal 3rd party zijn ik heb dan toch liever een echte Sega replacement case alleen zijn die dingen best wel moeilijk te krijgen
Zeg maar helemaal niet... Ik heb 1 adres gezien, ben ik weer kwijt geraakt daarna nooit meer. Orginele is ook alleen bovenkant. Futuremax heeft er 1 (gele) in de winkel, maar die is niet te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Vectrex Dude schreef op 21 October 2003 @ 16:25:
[...]
Zeg maar helemaal niet... Ik heb 1 adres gezien, ben ik weer kwijt geraakt daarna nooit meer. Orginele is ook alleen bovenkant. Futuremax heeft er 1 (gele) in de winkel, maar die is niet te koop.
Iets te snel, hier zijn ze http://www.gamechoice.com...essory&category=Dreamcast geel en wit-transparant. $35 en dan nog verzendkosten uit HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
mensen ik heb zojuist een sega dreamcast gezien op www.futuremax.nl met allemaal troep erbij. Het is niet echt goedkoop maar iemand beweerde dat het nieuwe handel is. Kan iemand dit bevestigen en hoe is futuremax in zijn omgang?
De set die ik wil kopen:

http://www.futuremax.nl/dcimg/dc-megaset-1.htm
kost me 138 euro (incl verzendkosten)
gaarne snel reageren (kan ik em morgen bestellen :9~)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
LiquidT_NL schreef op 21 October 2003 @ 19:28:
mensen ik heb zojuist een sega dreamcast gezien op www.futuremax.nl met allemaal troep erbij. Het is niet echt goedkoop maar iemand beweerde dat het nieuwe handel is. Kan iemand dit bevestigen en hoe is futuremax in zijn omgang?
De set die ik wil kopen:

Ik heb al eens wat spullen daar afgehaald. Aardige gozer die de boel runt. Alles nieuw. Ik weet niet waar je zit, maar anders kun je het daar ook afhalen in Vianen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op 21 October 2003 @ 19:28:
De set die ik wil kopen:

Leuk setje leuke prijs alles officieel van sega, doen zou ik zo zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
sorry, die aanbieding van eerst gaat toch door (die gozer belde me net) maar ik zal het in mijn achterhoofd houden voor games of verlengkabels (en 2 xtra controllers als ik een brute multi-player game heb :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vectrex Dude schreef op 21 oktober 2003 @ 20:11:
[...]

Ik heb al eens wat spullen daar afgehaald. Aardige gozer die de boel runt. Alles nieuw. Ik weet niet waar je zit, maar anders kun je het daar ook afhalen in Vianen.
Als je het niet kan halen, dan bezorgen ze heel erg snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 21:35:
[...]

Als je het niet kan halen, dan bezorgen ze heel erg snel :)
heb ik gezien, als je voor 16:00 bestelt, gaat het die dag nog op de post.
Ik denk dat ik daar ook nog wel een VMU of van die verleng kabels ga kopen.
Ow ja, ik had nog een vraagje:

Seaman kan worden gespeeld met een microphone, maar moet dit een speciale microphone zijn of volstaat elke gewone mic (die bijv. in de input van je PC past)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb voor 2 weken terug nog 5 replacements gdrom cases besteld bij futeremax,kreeg ik allemaal chu chu rocket spellen nog compleet ingeseald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op 21 oktober 2003 @ 22:21:
[...]

heb ik gezien, als je voor 16:00 bestelt, gaat het die dag nog op de post.
Ik denk dat ik daar ook nog wel een VMU of van die verleng kabels ga kopen.
Ow ja, ik had nog een vraagje:

Seaman kan worden gespeeld met een microphone, maar moet dit een speciale microphone zijn of volstaat elke gewone mic (die bijv. in de input van je PC past)?
Werkt alleen maar met de mic die bij seaman,alien front online en planet ring geleverd wordt.

Maare waar heb jij dan seaman gevonden ?

/me wil nog steeds een seaman usa versie voor zijn dreamcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 22:33:
heb voor 2 weken terug nog 5 replacements gdrom cases besteld bij futeremax,kreeg ik allemaal chu chu rocket spellen nog compleet ingeseald.
Eh dat staat ook op de website vermeld geloof ik iets van gdrom replacement case met gratis chu chu rocket.. oftwel chu chu rocket is het goedkoopste spel wat er te krijgen is en aangezien er geen echte gdrom replacement cases verkrijgbaar zijn verkopen ze chu chu rocket maar als replacement case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Is het mogelijk om die mic los te kopen of is er een manier om Seaman te kopen? Ik kan em nergens normaal vinden met mic.
Die gozer zijn mic is namelijk stuk daarom geeft hij mij Seaman gratis.

En is het mogelijk om via de ADSL online te gaan met je DC? Heb je daarvoor nog speciale hardware nodig?
edit:
is het mogelijk om een amerikaanse game te spelen op een DC met de utopia boot disc??? ik wil namelijk een amerikaanse game kopen bij nedgame

[ Voor 21% gewijzigd door LiquidT_NL op 22-10-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op 22 oktober 2003 @ 15:48:
Is het mogelijk om die mic los te kopen of is er een manier om Seaman te kopen? Ik kan em nergens normaal vinden met mic.
Die gozer zijn mic is namelijk stuk daarom geeft hij mij Seaman gratis.

En is het mogelijk om via de ADSL online te gaan met je DC? Heb je daarvoor nog speciale hardware nodig?
edit:
is het mogelijk om een amerikaanse game te spelen op een DC met de utopia boot disc??? ik wil namelijk een amerikaanse game kopen bij nedgame
Om online te kunnen via adsl op de dreamcast heb je de broadband adapter nodig en die gaat voor ongeveer 130-150 de deur uit omdat ie vrij zeldzaam is.

En als antwoord op de 2e vraag ja de meeste US games zijn gewoon te spelen via de utopia disc.

En als je een mic wilt koop dan gewoon planet ring voor 14,99 bij de nedgame, heb je een leuke game en kun je die mic ook gewoon gebruiken voor seaman, vind je dat teveel moeite dan heb ik wel interresse in seaman mits het een origineel is en de amerikaanse versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
voor al die mensen die snakken naar Seaman (+ Microphone):

Nedgame.com heeft mij gezegd dat er binnenkort (binnen 2 maanden) een US versie van Seaman dus binnenkomt... HOT NEWS!

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.