Ik sinds vandaag
NouOp maandag 08 juli 2002 21:27 schreef Geqxon het volgende:
Ik sinds vandaag
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Oftewel: Hij is sinds vandaag een gelukkige eigenaar van een DC... Een _nieuwe_ volgens z'n andere thread
Mazzelaar
Liege, liege, liegebeest!
Verwijderd
hahahaOp maandag 08 juli 2002 11:37 schreef Peter-Paul het volgende:
die url wil ik inderdaad ook wel eens zien, btw, ik heb alle 3 die spellen
die forum heeft et ongeveer 3weken volgehouden omdat niemand wat postte en met 10 members redt je het niet
ik had de moed al opgegeven
Alleen ik posste en uploade nog wat , maar voor de rest deed niemand wat.
url ben ik allang kwijt , maar het bestaat nog volgens mij
Er zijn al een tijd geruchten over een doorstart. Feit is wel dat de DC niet eens zo heel erg geflopt is. In Japan zijn die dingen niet aan te slepen.
www.webwereld.nl
De Japanse spelontwikkelaar wil flink groeien. Vooral in Amerika en Europa wil Sega een prominentere rol gaan spelen. In een interview met de Wall Street Journal vertelt de topman van Sega, Tetsu Kayama, meer over de toekomstplannen van Sega.
Sega wil meer markt veroveren maar wil meer lokaal gaan werken. In plaats van puur de Japanse games ook in de VS en Europa uit te brengen, wil Sega meer gaan werken met games die door lokale spelontwikkelaars worden gemaakt. Het bedrijf is druk bezig met het proces om een aantal kleinere spelontwikkelaars over te nemen. De beroemde game designer Yuji Naka, de bedenker van Sonic, werkt mee met Sega om de juiste overnamekandidaten te vinden.
Eerder kocht Sega al Visual Concepts. Deze ontwikkelaar richt zich sportspellen en daarmee gaat het erg goed. Sega is daardoor een flinke concurrent van de bekende EA-sports-games geworden. Maar de Japanse spelontwikkelaar wil zich ook richten actiespellen en RPG's, speltypes waar Sega nog geen toonaangevende rol speelt.
Verder gaat het voor het eerst in vijf jaar ook financieel goed met Sega. Na de enorme verliezen veroorzaakt door de investeringen in de Dreamcast wordt dit jaar een winst van 153 miljoen euro verwacht.
Zou heel mooi zijn als ze weer spellen gingen maken voor de DC. Volgens mij zit er nog genoeg in die machine om GTA3 bijvoorbeeld te spelen, of niet?
www.webwereld.nl
De Japanse spelontwikkelaar wil flink groeien. Vooral in Amerika en Europa wil Sega een prominentere rol gaan spelen. In een interview met de Wall Street Journal vertelt de topman van Sega, Tetsu Kayama, meer over de toekomstplannen van Sega.
Sega wil meer markt veroveren maar wil meer lokaal gaan werken. In plaats van puur de Japanse games ook in de VS en Europa uit te brengen, wil Sega meer gaan werken met games die door lokale spelontwikkelaars worden gemaakt. Het bedrijf is druk bezig met het proces om een aantal kleinere spelontwikkelaars over te nemen. De beroemde game designer Yuji Naka, de bedenker van Sonic, werkt mee met Sega om de juiste overnamekandidaten te vinden.
Eerder kocht Sega al Visual Concepts. Deze ontwikkelaar richt zich sportspellen en daarmee gaat het erg goed. Sega is daardoor een flinke concurrent van de bekende EA-sports-games geworden. Maar de Japanse spelontwikkelaar wil zich ook richten actiespellen en RPG's, speltypes waar Sega nog geen toonaangevende rol speelt.
Verder gaat het voor het eerst in vijf jaar ook financieel goed met Sega. Na de enorme verliezen veroorzaakt door de investeringen in de Dreamcast wordt dit jaar een winst van 153 miljoen euro verwacht.
Zou heel mooi zijn als ze weer spellen gingen maken voor de DC. Volgens mij zit er nog genoeg in die machine om GTA3 bijvoorbeeld te spelen, of niet?
Kia Niro-EV 2024
Ze gaan echt geen spellen meer maken voor de dreamcast...er zal zo goed als niets meer uitkomen voor deze console...
ik zou het niet erg vinden als de dreamcast een doorstart maakte, het is nog steeds een veelgewilde en krachtige console, zo, dat was het weer, back to nba2k2
Verwijderd
Het zou leuk zijn als er een doorstart zou komen maar denk dat dat weinig invloed op de benelux zou hebben qua games aanbod.
(dank u atoll soft)
ik zal het anders nog wel eens proberen een forum, wat bedoel je emt uploaden, was het een f** board?Op dinsdag 09 juli 2002 12:36 schreef Nihonjindeska het volgende:
[..]
hahaha
die forum heeft et ongeveer 3weken volgehouden omdat niemand wat postte en met 10 members redt je het niet
Ja jammer genoeg is nog lang niet elke Gotter gezegend met breedband zodat het geen probleem is om enkele 100-en MB te uploaden.Op dinsdag 09 juli 2002 12:36 schreef Nihonjindeska het volgende:
[..]
hahaha
stomme 56k

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Verwijderd
Ik ben ook een groot fan van de dc. Voor mij is het zeg maar de winnaar van de cosole war
Goedkoop, geweldige spellen (ook een hoop 2d fighting games
) en de graphics zijn echt niet slecht.
Als jullie een community willen/zoeken moet je gewoon direct connect eens proberen. Veeeeeel fans daar met veel spellen.
Als jullie een community willen/zoeken moet je gewoon direct connect eens proberen. Veeeeeel fans daar met veel spellen.
Aanstaande woensdag ga ik er ook een halen maar met maar een aantal spellen.
en ik wil er toch een keyboard + Muis op en UT.
weet iemand waar ik die kan kopen ?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Guess again. Treasure maakt nog een allerlaatste knaller. Iemand die een Saturn heeft gehad gaat nu zijn broek bevochtigen van blijdschap:Op dinsdag 09 juli 2002 14:09 schreef Walkman het volgende:
Ze gaan echt geen spellen meer maken voor de dreamcast...er zal zo goed als niets meer uitkomen voor deze console...

Het is de opvolger van Radiant SilverGun. Het heet Ikaruga en ziet er echt heel erg goed uit. Treasure kennende speelt ie ook als geen andere. 5 september uit in Japan.
Filmpjes: 1 2
hey ik vroeg me af he zon f** board voor dc shit lijkt me dus wel n goed id, dit thread lang niet meer gelezen maar ik heb zelf zeker wel interesse hierin..
moet natuurlijk wel iedereen beetje meedoen enzo
ik zoek nog altijd wat cd's en tsjah in de winkel krijg je ze niet meer (skies of arcadia disc 1 die is in de wasmachine gekomen disc 2 heb ik wel nog heel
)
mjah
kunnen we dat board niet ff reviven ofzo?
moet natuurlijk wel iedereen beetje meedoen enzo
ik zoek nog altijd wat cd's en tsjah in de winkel krijg je ze niet meer (skies of arcadia disc 1 die is in de wasmachine gekomen disc 2 heb ik wel nog heel
mjah
kunnen we dat board niet ff reviven ofzo?
Ik zoek eigenlijk ook nog wel een toetsenbord voor DreamMSX. Iemand een link of zo?
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
ja, het schijnt aan de voeding te liggen hoorde ik van wat mensen. shit dus.Op zaterdag 06 juli 2002 11:44 schreef GolbeZeromus het volgende:
Wordt hij wel goed geventileerd?
Je moet hem natuurlijk wel goed te eten gevenOp maandag 15 juli 2002 17:22 schreef notgib het volgende:
[..]
ja, het schijnt aan de voeding te liggen hoorde ik van wat mensen. shit dus.
Maar even ter info, degenen die dreamkey 3.0 niet hebben kunnen 'm dus via de sega europe site bestellen. Als je geen dreamarena password hebt moet je gewoon even naar de sega support mailen met adresgegevens en ze sturen 'm binnen drie weken naar je toe
Bij Lik-Sang hebben ze voor iets van €15 een convertor voor pc-toetsenbordjes en muizen (geen usb uiteraard). Bovendien hebben ze daar ook de laatste nieuwe titels enzoOp zondag 14 juli 2002 21:42 schreef harley het volgende:
Aanstaande woensdag ga ik er ook een halen maar met maar een aantal spellen.
De laatste tijd speel ik er niet zo veel meer op btw.. af en toe nog eens Powerstone2 of Capcom vs SNK 2 maar hij staat het meest bij mn broertje (helemaal gek van Virtua Tennis en Soul Calibur)
Ik heb ook een Dreamcast,
al lang niet meer aangezet trouwens,
Meteen gekocht toen hij uit was in Japan,
Veel te duur
natuurlijk
PuioPuoi ofziets (tetris alike met smily's)
Dynamite cop en Tokio Highway battle zijn de door mij
meest gespeelde spellen.
al lang niet meer aangezet trouwens,
Meteen gekocht toen hij uit was in Japan,
Veel te duur
PuioPuoi ofziets (tetris alike met smily's)
Dynamite cop en Tokio Highway battle zijn de door mij
meest gespeelde spellen.
Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.
Ik heb er sinds kort ook een met *kuch 125 spellen.
Wilde voor mijn ps2 virtua tennis en f355 challenge en toen dacht ik kan net zo goed een 2e hands dc kopen. Echt een goede koop. Spellen zijn superleuk, ben ook gek van 2d fighters.
En gauntlet is meesterlijk, en house of the dead 2 etc etc...
Ik zie ook wel wat in een communitie. Mis toch wat titels.
Wilde voor mijn ps2 virtua tennis en f355 challenge en toen dacht ik kan net zo goed een 2e hands dc kopen. Echt een goede koop. Spellen zijn superleuk, ben ook gek van 2d fighters.
En gauntlet is meesterlijk, en house of the dead 2 etc etc...
Ik zie ook wel wat in een communitie. Mis toch wat titels.
Vandaag is het feest en morgen ook.
ook ik zie wel heil in zo'n werkend board/forum.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
haha, very funny... maar ondertussen zit ik met een brakke dcOp dinsdag 16 juli 2002 12:08 schreef Walkman het volgende:
[..]
Je moet hem natuurlijk wel goed te eten geven
Zijn er nog mensen die dezelfde problemen hebben ? (dc reset uit zichzelf tijdens spellen)
Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad, maar dit is in ieder geval niet de eerste keer dat ik er over lees....
Ik heb btw een raar probleem.
Ik heb zo'n gun (vrij goedkoop) Maar nu werkt deze niet goed met me breedbeeld tv (sony) Hij werkt prima op me goedkope phillips, maar op die breedbeeld kan je mikken waar je wil maar hij schiet altijd een halve meter mis
Iemand enig idee?
Ik heb zo'n gun (vrij goedkoop) Maar nu werkt deze niet goed met me breedbeeld tv (sony) Hij werkt prima op me goedkope phillips, maar op die breedbeeld kan je mikken waar je wil maar hij schiet altijd een halve meter mis
Iemand enig idee?
Verwijderd
Is het toevalig een 100hz tv? want dat doet die gun het niet. En je moet niet die spellen in breedbeeld doenOp woensdag 17 juli 2002 14:35 schreef reapher het volgende:
Iemand enig idee?
Ik heb me dreamcast ook
maar wel meteen een toetsenbord erbij gekocht voor Windows Ce en Linux
nou nog enkele spellen ( Gamened was te duur naar mijn mening )
maar wel meteen een toetsenbord erbij gekocht voor Windows Ce en Linux
nou nog enkele spellen ( Gamened was te duur naar mijn mening )
Wat kostte dat toetsenbord en waar heb je hem gehaald?
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
iets van 17 of 18 euro bij gamened in apeldoorn ( ja ik weet het ben knettergek om daar een dreamcast te halen terwijl ik in nuenen ( vlakbij eindhoven ) woon
)
heb daar ook meteen een SNES spel gekocht
heb daar ook meteen een SNES spel gekocht
Beetje laat....... Maar hier dan nog een DC fan
Me zoon en vrouw zijn hooked on Sonic
Voor mensen die nog een DC willen kopen.
Hij kost hier in Den Haag bij de Gameshop nog maar 99 Euro.
Me zoon en vrouw zijn hooked on Sonic
Voor mensen die nog een DC willen kopen.
Hij kost hier in Den Haag bij de Gameshop nog maar 99 Euro.
We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.
Verwijderd
Me sind ook DC fan, maar niet alleen DC, SEGA RULEZZZ
heb nu zo'n 25 spelen (legaal) gekocht.
heb nu zo'n 25 spelen (legaal) gekocht.
het lijkt op zero gunner 2Op maandag 15 juli 2002 12:44 schreef RedTop het volgende:
[..]
Guess again. Treasure maakt nog een allerlaatste knaller. Iemand die een Saturn heeft gehad gaat nu zijn broek bevochtigen van blijdschap:
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Het is de opvolger van Radiant SilverGun. Het heet Ikaruga en ziet er echt heel erg goed uit. Treasure kennende speelt ie ook als geen andere. 5 september uit in Japan.
Filmpjes: 1 2
das dat spel met 3 heli's en boel mecha erin
een van mijn fav op de DC
Geloof me, deze is beter.
Treasure wilde het eerst niet meer op DC uitbrengen, maar toen is er een petitie gestart die zo succesvol was dat Treasure het nu toch maar uitbrengt. Dat zegt wel iets over de kwaliteit van het spel...
Bovendien, het is Treasure... Dat kan niet anders dan brilliant zijn!
Treasure wilde het eerst niet meer op DC uitbrengen, maar toen is er een petitie gestart die zo succesvol was dat Treasure het nu toch maar uitbrengt. Dat zegt wel iets over de kwaliteit van het spel...
Bovendien, het is Treasure... Dat kan niet anders dan brilliant zijn!
weet iemand of er handleidingen van de dreamcast of virtual memorycard op internet staan ?
heb nu zo'n ding gekocht ( tweedehands ) maar zonder handleidingen 3 spellen origineel en enkele backup's. Nu rijen er toch meerdere vragen bij mij.
dus hier komen ze en als mensen ze willen beantwoorden graag, als je een site weet waar ik de antwoorden zelf kan vinden ook heel erg bedankt
1.Ik krijg alleen geluid geen beeld op mijn 2e scart aansluiting van de TV. Via de videorecorder doet ie helemaal niets en via scart 1 werkt alles goed. Is dit normaal ?
2. Hoe werkt zo'n bootdisc voor de backup spellen ?
3. Waar hebben ze nu nog spellen te koop ( niet duur net als nedgame )
4. Het ding is Windows CE compatible, hoe werkt dat ?
5. Hoe werkt zo'n Visual memory card als je hem loskoppelt wat kun je ermee en heeft het nut/zin ? Hoe lang gaan de batterijen van dat ding normaal mee ( de vorige eigenaar had er geen batterijen meer inzitten want die waren te vlug leeg zei die.
heb nu zo'n ding gekocht ( tweedehands ) maar zonder handleidingen 3 spellen origineel en enkele backup's. Nu rijen er toch meerdere vragen bij mij.
dus hier komen ze en als mensen ze willen beantwoorden graag, als je een site weet waar ik de antwoorden zelf kan vinden ook heel erg bedankt
1.Ik krijg alleen geluid geen beeld op mijn 2e scart aansluiting van de TV. Via de videorecorder doet ie helemaal niets en via scart 1 werkt alles goed. Is dit normaal ?
5. Hoe werkt zo'n Visual memory card als je hem loskoppelt wat kun je ermee en heeft het nut/zin ? Hoe lang gaan de batterijen van dat ding normaal mee ( de vorige eigenaar had er geen batterijen meer inzitten want die waren te vlug leeg zei die.
Er waren een paar mensen die opzoek waren naar de URL van het forum..
Kijkt u eens aan, u vraagt ik lever.
en ik bedenk me nu pas dat dit niet echt gewenst is op GOT
Kijkt u eens aan, u vraagt ik lever.
edit:
link verwijderd
link verwijderd
en ik bedenk me nu pas dat dit niet echt gewenst is op GOT
1. ja is normaal, dat komt waarschijnlijk omdat het een RGB kabel is, net als de mijneOp donderdag 18 juli 2002 13:23 schreef harley het volgende:
weet iemand of er handleidingen van de dreamcast of virtual memorycard op internet staan ?
2. erin duwen, en als je het hertje ziet (is toch een hertje ofzo?) je cd erin douwen
3. kzou het niet weten, maar eerlijk gezegd koop ik niet zoveel origineels
4. volgens mij is dat gewoon de software die erin zit, die is gebaseerd op Windows CE (correct me if im wrong)
5. je kunt er stomme spelletjes op doen en de tijd bekijken enzo van die dingen, mijn batterijen zijn ook op, ikzelf vind het het niet waard om er nieuwe batterijen voor te kopen
The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?
1. Ok zijn er dan ook andere kabels voor te verkrijgen zodat het wel via andere scart aansluitingen werkt ?
2. Ok lijkt me simpel genoeg
3. Mag ik je over dit punt mailen ?
4. Dus ik kan niet windowsen op mijn dreamcastje
linux moet mogelijk zijn maar nu ben ik de link alweer kwijt iemand 
5. dat had ik eerder moeten weten want heb net twee setjes van 2 stuks gekocht
( per stuk zijn ze € 4,50 dus had mezelf € 18.00 uit kunnen sparen
)
in ieder geval alvast HARTELIJK bedankt.
weet iemand nog links naar de handleiding ?
2. Ok lijkt me simpel genoeg
3. Mag ik je over dit punt mailen ?
4. Dus ik kan niet windowsen op mijn dreamcastje
5. dat had ik eerder moeten weten want heb net twee setjes van 2 stuks gekocht
in ieder geval alvast HARTELIJK bedankt.
weet iemand nog links naar de handleiding ?
Word inderdaad veroorzaakt doordat het een 100hz TVOp woensdag 17 juli 2002 14:35 schreef reapher het volgende:
Iemand enig idee?
zijn dreamcasten nog nieuw te krijgen... en wat kosten ze dan ong ?
ene zo'n tv kan je zeker niet even stiekem op 50hz zetten
Ligt aan het type soms kan het wel, probeer de handleiding is, of geef wat specsOp vrijdag 19 juli 2002 12:34 schreef reapher het volgende:
ene zo'n tv kan je zeker niet even stiekem op 50hz zetten
Verwijderd
? Ik zou graag wat ervaringen willen hebben voor ik hem uit amerika vandaan laat komenOp donderdag 18 juli 2002 15:27 schreef Lomu het volgende:
Wie heeft er hier Space Channel (2) eigenlijk al gespeelt?
Minimaal 113,47 Euro nieuw bij Nedgame (met drie * Chu Chu a 4,49 euroOp vrijdag 19 juli 2002 12:27 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
zijn dreamcasten nog nieuw te krijgen... en wat kosten ze dan ong ?
[url="http://www.nedgame.nl/result_top10.asp?prodId=4974365211103"]http://www.nedgame.nl/result_top10.asp?prodId=4974365211103[/url]
kvind et een beetje duur eikOp vrijdag 19 juli 2002 16:24 schreef 3style het volgende:
[..]
Minimaal 113,47 Euro nieuw bij Nedgame (met drie * Chu Chu a 4,49 euro). 99 Euro met 3 spellen (die je moet kopen). Je kunt natuurlijk ook PSO of Tennis 2k2 halen
[url="http://www.nedgame.nl/result_top10.asp?prodId=4974365211103"]http://www.nedgame.nl/result_top10.asp?prodId=4974365211103[/url]

Vraagje over de RGB-kabel!!!!
Toen ik mijn dc kocht kreeg ik er een kabel bij die je aansluit op de antenne ingang van je tv (RFU-unit).
Nu zij de verkoper (particulier) tegen mij dat als je een rgb kabel gebruikte de backups in utopia niet volledig laden. Of te wel 60 % van mijn spellen doet het niet meer.
Is dit waar?
Toen ik mijn dc kocht kreeg ik er een kabel bij die je aansluit op de antenne ingang van je tv (RFU-unit).
Nu zij de verkoper (particulier) tegen mij dat als je een rgb kabel gebruikte de backups in utopia niet volledig laden. Of te wel 60 % van mijn spellen doet het niet meer.
Is dit waar?
Mwah, redelijk saai...ietsje mooier e.d. dan deel 1, maar niet de moeite waard hoor, vind ik althans. Na 10 minuten had ik genoeg van het 'druk-op-het-goede-moment-op-het-goede-knopje' gedoe. Boooooring stuff indeed!Op vrijdag 19 juli 2002 15:45 schreef Lomu het volgende:
[..]
? Ik zou graag wat ervaringen willen hebben voor ik hem uit amerika vandaan laat komen
je televisie op 4:3 zettenOp woensdag 17 juli 2002 14:35 schreef reapher het volgende:
Iemand enig idee?
dat slaat toch echt nergens op of wel? RGB/RF unit zijn gewoon kabels naar de tv die beeld moeten geven. Ik weet niet zeker maar ik gebruik ook RGB en alles werkt gewoon perfecto. (ben toevallig vandaag Shenmue aan het spelenOp zaterdag 20 juli 2002 16:42 schreef GeJe het volgende:
Vraagje over de RGB-kabel!!!!
Is dit waar?
ik heb crazy taxi origineel, maar hij is wel een beetje beschadigd (op rommel markt voor 1 euro gekochtOp zondag 21 juli 2002 12:10 schreef Peter-Paul het volgende:
ik ben eigenlijk nog op zoek naar crazy taxi liefst origineel, en een lightgun, heeft iemand die nog liggen

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?
kan je ook niet aan een kopie komen, mijn discjuggler werkt niet met mijn brander, en als ik cdi2nrg doe werkt hij ook niet
verder is alles legaal
verder is alles legaal
edit: dit kan beter over msn (profile)
wheeee,
ik ben sinds kort verslaafd aan Shenmue1
2 had en ik al (en uitgespeeld)
ik verbaas me elke keer weer om de graphics (zoo mooi
)
ik verbaas me elke keer weer om de graphics (zoo mooi
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
breedbeeld ziet het er niet uit vind ikOp zondag 21 juli 2002 13:19 schreef 3CLipZ het volgende:
wheeee,
ik verbaas me elke keer weer om de graphics (zoo mooi)
ik zoek ook nog enkele spellen maar ze zijn moeilijk te vinden (tips via GOT Legaal, Mail
of msn
zijn altijd welkom)
Ik heb crazy taxi origineel en die werkt altijd
2 heb ik niet origineel en heb ik nog niet geprobeerd zal morgenvroeg ff een lijstje posten van de spellen die ik heb en de spellen die ik nog zoek
Ik heb crazy taxi origineel en die werkt altijd
Ik weet niet of dit al is besproken, maar heeft iemand Dreamsnes v0.9.7 (dcemulation.com) al getest? De vorige versie viel een beetje tegen vond ik.
Welke games zijn bij deze emulator eigenlijk bijna perfect? Mario World had bij versie 9.6 duidelijk veel frameskipping...
Welke games zijn bij deze emulator eigenlijk bijna perfect? Mario World had bij versie 9.6 duidelijk veel frameskipping...
bij deze is het niet anders, nog steeds frameskips.Op zondag 21 juli 2002 22:28 schreef 3style het volgende:
Ik weet niet of dit al is besproken, maar heeft iemand Dreamsnes v0.9.7 (dcemulation.com) al getest? De vorige versie viel een beetje tegen vond ik.
Perfect? iig geen topgames, die doen het bij mij nooit perfect.
Op [url="http://www.dcemulation.com"]www.dcemulation.com[/url] heb je ook een forum waar het zgn. DreamSNES topic is. Daar staat dan het percentage wat overeen komt met "the real thing".
Verwijderd
Ik vind dreamsnes persoonlijk helemaal niks, alles draait gewoon schokkerig en het loopt slecht. Ben bang dat het nooit echt iets zal worden (en ik twijfel ook over het verschijnen van updates.. uit alle info die ik gelezen heb blijkt toch wel dat ze niet heel veel meer kunnen doen)
ik krijg die emulatoren allemaal niet gebrand 
om een of andere wazige reden kan ik niet meer voor multiesessie cd branden kiezen in nero
om een of andere wazige reden kan ik niet meer voor multiesessie cd branden kiezen in nero
Dan moet je je Nero updaten. Zorg dus dat je de laatste versie hebt. Dan moet het echt lukken. Die images zijn echt een geschenk uit de hemel.
Als het goed is gaat het open-source worden wanneer versie 1.0 bereikt is.
Maar laten we eerlijk wezen. Er zit in de laatste update wel veel meer. Super-FX support, lightgun support, mouse support (voor Mario Paint). Alleen die snelheid, dat is waar echt iedereen op wacht. Dat zal dan ook wel het moeilijkste wezen om er goed in te krijgen.
En toch is DreamSNES de emulator waar het meest naar uitgekeken wordt. Maar die gasten zijn wel traag die het maken. Maar aan de andere kant, het is hun project. Ze krijgen er niks voor. Dus je mag eigenlijk weinig klagen wat dat betreft. De update van versie 0.9.4 naar 0.9.5 heeft ook een dik jaar geduurd.Ik vind dreamsnes persoonlijk helemaal niks, alles draait gewoon schokkerig en het loopt slecht. Ben bang dat het nooit echt iets zal worden (en ik twijfel ook over het verschijnen van updates.. uit alle info die ik gelezen heb blijkt toch wel dat ze niet heel veel meer kunnen doen)
Als het goed is gaat het open-source worden wanneer versie 1.0 bereikt is.
Maar laten we eerlijk wezen. Er zit in de laatste update wel veel meer. Super-FX support, lightgun support, mouse support (voor Mario Paint). Alleen die snelheid, dat is waar echt iedereen op wacht. Dat zal dan ook wel het moeilijkste wezen om er goed in te krijgen.
Hierbij de lijst van al mijn games
Origineel:
Chu Chu rocket ( zaterdag gekocht bij FRS voor ¤2,99 )
Crazy Taxi
Soul Calibur
Metropolis Street Racer
Backup:
Virtual Tennis
Fur Fighters
Crazy Taxi II
Resident Evil Code Veronica ( alleen cd2
)
Dead Or Alive 2
Sydney 2000 ( Olympische spelen )
Ferrari F355
Sega GT
Daytona USA
quake III
Jet Grind Radio
Bust a Move 4 ( niet correct werkend )
4 wheel thunder
Tony Hawk Pro Skater II
Silent Scope
Ik wil nog :
Shenmue ( I en/of II )
Een sonic spel ( welke is het leukste
)
Worms ( 1 van de 2 )
Unreal Tournament
Rayman 2
Capcom vs SNK
Streetfighter
Ducati world racing
Head Hunter
GTA 2
En alle andere titels die me nog aangeraden worden
dit is de lijst van Sega zelf waarvan ik de titels heb geplukt die ik nog wil
[url="http://www.dreamcast.com/images/dreamcast/the_dreamcast_checklist.pdf"]http://www.dreamcast.com/images/dreamcast/the_dreamcast_checklist.pdf[/url]
Origineel:
Chu Chu rocket ( zaterdag gekocht bij FRS voor ¤2,99 )
Crazy Taxi
Soul Calibur
Metropolis Street Racer
Backup:
Virtual Tennis
Fur Fighters
Crazy Taxi II
Resident Evil Code Veronica ( alleen cd2
Dead Or Alive 2
Sydney 2000 ( Olympische spelen )
Ferrari F355
Sega GT
Daytona USA
quake III
Jet Grind Radio
Bust a Move 4 ( niet correct werkend )
4 wheel thunder
Tony Hawk Pro Skater II
Silent Scope
Ik wil nog :
Shenmue ( I en/of II )
Een sonic spel ( welke is het leukste
Worms ( 1 van de 2 )
Unreal Tournament
Rayman 2
Capcom vs SNK
Streetfighter
Ducati world racing
Head Hunter
GTA 2
En alle andere titels die me nog aangeraden worden
dit is de lijst van Sega zelf waarvan ik de titels heb geplukt die ik nog wil
[url="http://www.dreamcast.com/images/dreamcast/the_dreamcast_checklist.pdf"]http://www.dreamcast.com/images/dreamcast/the_dreamcast_checklist.pdf[/url]
deze kan ik je wel leveren:P
sonic adventure 2
ducati world racing
capcom vs snk 2
streetfighter alpha 3
rayman 2
headhunter
shenmue 2
sonic adventure 2
ducati world racing
capcom vs snk 2
streetfighter alpha 3
rayman 2
headhunter
shenmue 2
GTA 2 toch ook
Dat ducati spel is echt slecht....heb het laatst goedkoop bij de V&D gekocht, maar dat is zo'n spel dat je 1 keer speelt (om te kijken of het wat is) en het vervolgens in het doosje doet en nooit meer naar kijkt.
Verder raad ik je nog ecco the dolphin aan en virtua tennis 2k2....ik vond die versie toch net iets beter als het eerste deel (wat sneller en realistischer)....
Verder raad ik je nog ecco the dolphin aan en virtua tennis 2k2....ik vond die versie toch net iets beter als het eerste deel (wat sneller en realistischer)....
hey mensen heeft er hier iemand Skies of Arcadia CD 1 en een beetje een goeie breedband verbinding? 
want ik heb hem namelijk niet en ik had wel zo'n idee dat die iemand dan met mij kon chatten ofzo (dat gaat goed met breedband &{ )
heb zelf ook nog wel wat spelletjes
want ik heb hem namelijk niet en ik had wel zo'n idee dat die iemand dan met mij kon chatten ofzo (dat gaat goed met breedband &{ )
heb zelf ook nog wel wat spelletjes
Dat is nou zo'n spel die je gewoon moet kopen. Hij is het zeker waard. Hij komt geloof ik ook op de GC.
Zou het jammer vinden als dit topic gelockt wordt...kunnen jullie het wat betreft 'backups' even persoonlijk of via een ander board contact opnemen?
Zijn er trouwens ook mensen die nu Sega multiplatform zijn gegaan hebben besloten te kopen voor de sega spellen?
Ik zit zelf sterk te twijfelen over een gamcube voor Monkey Ball en Beach Spikers....
Zijn er trouwens ook mensen die nu Sega multiplatform zijn gegaan hebben besloten te kopen voor de sega spellen?
Ik zit zelf sterk te twijfelen over een gamcube voor Monkey Ball en Beach Spikers....
Ik zit het af te wachten, maar ik denk dat ik toch voor GameCube ga...
De sonic series komen daar toch voornamelijk op terecht. Overigens gaat Sonic Adventure niet verder...
Ze willen een ander soort Sonic Game gaan maken. Good riddance. Ik vond de adventure games echt heeeeeeel slecht. Gisteren heb ik toevallig Sonic CD gevonden. Die ouwetjes waren wel 10x beter dan wat ze nu produceren.
Tja, Sonic blijft me trekken. Als ik dan ook meteen Mario Sunshine en Zelda kan spelen... dan heb je toch weinig keus meer
De sonic series komen daar toch voornamelijk op terecht. Overigens gaat Sonic Adventure niet verder...
Ze willen een ander soort Sonic Game gaan maken. Good riddance. Ik vond de adventure games echt heeeeeeel slecht. Gisteren heb ik toevallig Sonic CD gevonden. Die ouwetjes waren wel 10x beter dan wat ze nu produceren.
Tja, Sonic blijft me trekken. Als ik dan ook meteen Mario Sunshine en Zelda kan spelen... dan heb je toch weinig keus meer
Ja ik ga straks zeker een GC halen. Reden:
- Veel coole big N games (met de creatieviteit van Mr. Miyamoto)
- Veel 3rd party support
- Cewl design, kleine schijfjes (niet heel belangrijk, maar toch leuk)
Ik wacht nog even tot Sunshine (en zelda) uitkomt. Spellen die ik nu interessant vind zijn:
- Monkey ball
- SSB
- Pikmin
- Luigy's mansion
Ik hoor trouwens meer dat trouwe DC gebruikers eerder een GC halen dan een PS2 en een x-box.
- Veel coole big N games (met de creatieviteit van Mr. Miyamoto)
- Veel 3rd party support
- Cewl design, kleine schijfjes (niet heel belangrijk, maar toch leuk)
Ik wacht nog even tot Sunshine (en zelda) uitkomt. Spellen die ik nu interessant vind zijn:
- Monkey ball
- SSB
- Pikmin
- Luigy's mansion
Ik hoor trouwens meer dat trouwe DC gebruikers eerder een GC halen dan een PS2 en een x-box.
nee ben vandaag langs 2 gameshops geweest en heb ff spellen bekeken
army men Sarge's hero gekocht voor 10 euro
een 4 mb memorycard 10 euro
en verder niets gekocht maar wel ducati world gezien ( hoeft hem dus ook niet meer wat ziet die er irri uit en race spellen heb ik al zat )
kon ook nog nightmare creatures kopen voor 10 euro maar wist niet of het mij aanstond.
army men Sarge's hero gekocht voor 10 euro
een 4 mb memorycard 10 euro
en verder niets gekocht maar wel ducati world gezien ( hoeft hem dus ook niet meer wat ziet die er irri uit en race spellen heb ik al zat )
kon ook nog nightmare creatures kopen voor 10 euro maar wist niet of het mij aanstond.
Naar welke gameshops ben je geweest?
Zeg harley, lukt het al om emu's te branden?
Nope ik krijg het niet voor elkaar.
denk dat ik me hele pc moet herinstalleren want hij heeft veel meer kuren.
maar dan nog weet ik niet hoe ik die emulatoren of VMU spelletjes op cd moet zetten zodat ik ze op de dreamcast kan spelen of op de VMU zetten zodat ik die mee kan nemen om mee te spelen.
Ik ben bij gameland en Replay geweest.
denk dat ik me hele pc moet herinstalleren want hij heeft veel meer kuren.
maar dan nog weet ik niet hoe ik die emulatoren of VMU spelletjes op cd moet zetten zodat ik ze op de dreamcast kan spelen of op de VMU zetten zodat ik die mee kan nemen om mee te spelen.
Ik ben bij gameland en Replay geweest.
Ik ben nog steeds blij dat ik een Dreamcast gekocht heb toentertijd... Wat een megamachine is dat zeg...
Ik heb de DC, mempack, vibrationpack, 2 controllers en een lightgun...
De beste spellen vind ik Dead Or Alive 2 LE en Soul Calibur.
Shenmue 1 (210 gulden voor betaald) vond ik ook mega !
Ik heb de DC, mempack, vibrationpack, 2 controllers en een lightgun...
De beste spellen vind ik Dead Or Alive 2 LE en Soul Calibur.
Shenmue 1 (210 gulden voor betaald) vond ik ook mega !
Ik wil eigenlijk MAME hebben voor de dreamcast maaer dat gaat nog wel even paar jaar duren ben ik bang.
Zijn er in de tussentijd nog andere (wel graag 100% werkende) emulators voor op de dreamcast.
Met misschien een linkje als de roms legaal zijn.
Zijn er in de tussentijd nog andere (wel graag 100% werkende) emulators voor op de dreamcast.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
NesTERDc is een goede NES emulator. Versie 6 support alle mappers + game genie support.
Verder heeft de GameBoy emu ook wel potentie. Is van dezelfde maker als van NesterDC.
DreamSNES is nog in de beta fase, dus perfect is hij nog niet.
Verder heb ik geen andere emu's getest. Eigenlijk wel, maar ik kreeg ze niet aan de praat.
Verder heeft de GameBoy emu ook wel potentie. Is van dezelfde maker als van NesterDC.
DreamSNES is nog in de beta fase, dus perfect is hij nog niet.
Verder heb ik geen andere emu's getest. Eigenlijk wel, maar ik kreeg ze niet aan de praat.
Bij deze meld ik me ook even...
Ik heb ook een DC. Een paar dagen geleden heb ik bij [url="http://www.futuremax.nl"]www.futuremax.nl[/url] een lightgun gekocht.
Die lui hebben nog veel van de accesoires die er te krijgen zijn en ze zijn niet erg duur. Mijn gun was er de volgende dag al!
Virtua Cop 2 doet het prima met de gun, maar ik heb het idee dat House of the Dead 2 en Confidential Mission nog niet zo lekker gaan. Hij schiet ook na calibratie niet helemaal waar ik mik. Misschien ligt het aan mijn tv. Op de breedbeeld 100hz werkte het al helemaal niet, dat was vrij logisch, maar op deze normale philips TV is het nog niet alles. Enig idee hoe het kan?
Ook zoek ik nog Shenmue 1 cd 2 en cd 3 en Skies of Arcadia cd 2 (en 3?) en Resident Evil Code Veronica cd 2.
Deze kan ik nergens legaal vinden. Iemand enig idee waar ze voor een redelijke prijs te vinden zijn?
Ik heb ook een DC. Een paar dagen geleden heb ik bij [url="http://www.futuremax.nl"]www.futuremax.nl[/url] een lightgun gekocht.
Die lui hebben nog veel van de accesoires die er te krijgen zijn en ze zijn niet erg duur. Mijn gun was er de volgende dag al!
Virtua Cop 2 doet het prima met de gun, maar ik heb het idee dat House of the Dead 2 en Confidential Mission nog niet zo lekker gaan. Hij schiet ook na calibratie niet helemaal waar ik mik. Misschien ligt het aan mijn tv. Op de breedbeeld 100hz werkte het al helemaal niet, dat was vrij logisch, maar op deze normale philips TV is het nog niet alles. Enig idee hoe het kan?
Ook zoek ik nog Shenmue 1 cd 2 en cd 3 en Skies of Arcadia cd 2 (en 3?) en Resident Evil Code Veronica cd 2.
Deze kan ik nergens legaal vinden. Iemand enig idee waar ze voor een redelijke prijs te vinden zijn?
Remember there are no stupid questions, just stupid people...
Heb je hem gecalibreerd met het desbetreffende spel? Dat moest ik de eerste keer ook doen en werkte daarna perfect
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
GeJe zei:
Misschien heeft het iets met de NTSC spellen te maken... Misschien doen die het wel niet via die RGB kabel, misschien werken alleen PAL spellen...
en waarop robertos antwoorde:Vraagje over de RGB-kabel!!!!
Is dit waar?
Nu is het zo dat ik twee verschillende kabels heb. Eentje met composit video (de gele, rode en witte tulppluggen kabel die standaard bij de DC zat) en een scart kabel met RGB signaal. Nu is het WEL zo dat ik een aantal spellen niet kan spelen met de RGB scart kabel en wel met de composit video kabel. Hoe dit kan???dat slaat toch echt nergens op of wel? RGB/RF unit zijn gewoon kabels naar de tv die beeld moeten geven. Ik weet niet zeker maar ik gebruik ook RGB en alles werkt gewoon perfecto. (ben toevallig vandaag Shenmue aan het spelen )
Misschien heeft het iets met de NTSC spellen te maken... Misschien doen die het wel niet via die RGB kabel, misschien werken alleen PAL spellen...
ondersteunt je tv RGB signaal?
zoniet: dan zullen JAP/NTSC spellen het niet doen
zoniet: dan zullen JAP/NTSC spellen het niet doen
Waarom doen PAL spellen het dan wel? Gaan die niet via het RGB signaal dan?
Check [url="http://www.dcemulation.com"]http://www.dcemulation.com[/url] voor alle mogelijke projecten op de DCOp maandag 22 juli 2002 20:48 schreef ErikRo het volgende:
Ik wil eigenlijk MAME hebben voor de dreamcast maaer dat gaat nog wel even paar jaar duren ben ik bang.
Bij Nextlevel (Arnhem) hebben ze nog aardig wat DC games (o.a. Skies of arcadia(2 cd's), grandia!!!). De toppers zijn nog wel duur, maar sommige spellen zijn wel goedkoper... Als je goedkope DC games wilt hebben kun je beter kijken op ebay, vooral de duitse (.de). Hier zijn veel nieuwe (gesealde) DC games voor een lage prijs te koop...Op maandag 22 juli 2002 20:56 schreef Platel het volgende:
zou ik niet vertrouwen though, duistersOp dinsdag 23 juli 2002 10:50 schreef 3style het volgende:
[..]
Bij Nextlevel (Arnhem) hebben ze nog aardig wat DC games (o.a. Skies of arcadia(2 cd's), grandia!!!). De toppers zijn nog wel duur, maar sommige spellen zijn wel goedkoper... Als je goedkope DC games wilt hebben kun je beter kijken op ebay, vooral de duitse (.de). Hier zijn veel nieuwe (gesealde) DC games voor een lage prijs te koop...
Hier baal ik wel van als ik een GC ga halen:
IGN:
"... so xbox fans get Shenmue 3 and Panzer Dragoon and we get... Beach Spikers??? "
Beach Spikers wordt ongetijfeld leuk, maar Shenmue 3 zal ik zeker missen...
IGN:
"... so xbox fans get Shenmue 3 and Panzer Dragoon and we get... Beach Spikers??? "
Beach Spikers wordt ongetijfeld leuk, maar Shenmue 3 zal ik zeker missen...
Even ter info voor degenen die nog een dreamcast aan willen schaffen en ze niet kunnen vinden, ik was net even bij futurezone in rotterdam langsgegaan (wil een 'veranderde playstation 2 kopen, die ze helaas niet meer mogen verkopen) en ze verkopen nu weer dreamcasts....prijs is 100 euro (paar centen er onder)....
wat zit er dan bij? ik wil nl. nog een 2e DC kopen.Op dinsdag 23 juli 2002 13:25 schreef Walkman het volgende:
Even ter info voor degenen die nog een dreamcast aan willen schaffen en ze niet kunnen vinden, ik was net even bij futurezone in rotterdam langsgegaan (wil een 'veranderde playstation 2 kopen, die ze helaas niet meer mogen verkopen) en ze verkopen nu weer dreamcasts....prijs is 100 euro (paar centen er onder)....
Ik denk dat daar eigenlijk niets bij zit. Gewoon de standaard doos....site is [url="http://www.futurezone.nl"]www.futurezone.nl[/url] als je ze wilt contacten....
De dreamcast zelf staat niet op de site, maar ik zag de doos wel in de winkel...
De dreamcast zelf staat niet op de site, maar ik zag de doos wel in de winkel...
Maar had je ook gevraagd of ze 'm nog verkochten? Ik woon namelijk vlakbij FZ en laatst vroeg ik het nog eens en toen zei die gozer daar dat ze ze niet meer verkochtenOp dinsdag 23 juli 2002 13:36 schreef Walkman het volgende:
Ik denk dat daar eigenlijk niets bij zit. Gewoon de standaard doos....site is [url="http://www.futurezone.nl"]www.futurezone.nl[/url] als je ze wilt contacten....
Ik heb het niet gevraagd, maar volgens mij stond er namelijk de vorige keer geen dreamcast doos meer (achter de balie) en die stond er nu weer wel....maar bel ze gewoon even zou ik zeggen...
Bellen had ik juist vorige week al gedaan en toen zei die gozer "nee", vandaar dat ik verbaasd was. Maar ik ga zometeen wel eventjes langs.Op dinsdag 23 juli 2002 13:52 schreef Walkman het volgende:
Ik heb het niet gevraagd, maar volgens mij stond er namelijk de vorige keer geen dreamcast doos meer (achter de balie) en die stond er nu weer wel....maar bel ze gewoon even zou ik zeggen...
Verwijderd
Tis en blijft een prachtig machientje die DC..
Nooit spijt van gehad, speel er alleen nooit meer op en zoals als zovelen een doos vol met games.
Heb meeste lol gehad met NBA hoopz(of zoiets) met 4 man Basket ballen....
Nooit spijt van gehad, speel er alleen nooit meer op en zoals als zovelen een doos vol met games.
Heb meeste lol gehad met NBA hoopz(of zoiets) met 4 man Basket ballen....
Voor mensen die problemen hebben met het spontaan resetten van de dc: haal de dc uit elkaar, schroef de 'powerunit' eraf, maakt de pinnetjes goed schoon en buig ze SUBTIEL EN VOORZICHTING richting de voorkant van de dc en zet de plaat er weer op. done! (online is nog een uitgebreidere handleiding hiervoor de vinden, maar die heb ik ff niet bij handen)
suc6.
suc6.
is er nog wat te doen op het online gebied met een 2e hands Dreamcast waarop al eens getracht is te internetten en waarbij verder geen speciale internetkabels zitten?
ik heb gelezen dat je met je modem op internet kon via een hoop omwegenOp dinsdag 23 juli 2002 16:49 schreef ilyc het volgende:
is er nog wat te doen op het online gebied met een 2e hands Dreamcast waarop al eens getracht is te internetten en waarbij verder geen speciale internetkabels zitten?
ik zoek btw nog mensen met een eigen server die het niet erg vinden om een forum gehost te hebben, ik heb al heel wat ervaring daarmee en het designen en misschien dat we samen een dc forum kunnen planten
[url="http://www.servicegames.nl"]www.servicegames.nl[/url] for all your SEGA needs...Op dinsdag 23 juli 2002 18:43 schreef Peter-Paul het volgende:
[..]
ik heb gelezen dat je met je modem op internet kon via een hoop omwegen
ik zoek btw nog mensen met een eigen server die het niet erg vinden om een forum gehost te hebben, ik heb al heel wat ervaring daarmee en het designen en misschien dat we samen een dc forum kunnen planten
[url="http://www.segaforum.nl"]www.segaforum.nl[/url] for all your SEGA discussion needs..
Geen spam, gewoon een dienst voor de mensen die het niet kennen.
Ik zelf ben denk ik een van de hevigste SEGA fans in Nederland... Got 'em all, van de MegaDrive/CD/32X met een shitload aan games tot alle regio Saturns, DC's, Master System1/2, Game Gear, et cetera...
Ga ook altijd naar de "SEGA Meeting" in de Tagrijn elk half jaar, heel tof gebeuren..
Mijn favo DC games zijn toch wel Sonic Adventure 2 (check de graphics nog altijd).. en idem wat betreft Shenmue II.. geweldige sfeer en actie ook..
Verder Capcom VS SNK2, Marvel VS Capcom 2, Soul Calibur, Ecco the Dolphin, HeadHunter, etc... en natuurlijk de DC DEV projecten. die leven nog volop.
Maar ook de DC is nog niet helemaal door. Binnenkort is Ikaruga verkrijgbaar, min of meer het vervolg op de meesterlijke shooter "Radiant Silvergun" (JAP, Saturn)... in Japan that is.
Weet iemand hier al wanneer, of eigenlijk waarvoor Shenmue III uitkomt?
Ik ben echt heel erg bang dat je daar niet op hoeft te rekenen. Het zou geweldig zijn, dat zeker.ik hoop eerlijk gezegd diep in mijn hart voor dreamcast , maar op gamecube is ook goed. Maar sorry k weet het niet, maar alsie op dreamcast zou zijn, zou wel prachtig zijn, wees nou eerlijk?
ik hoop eerlijk gezegd diep in mijn hart voor dreamcastOp woensdag 24 juli 2002 21:11 schreef GolbeZeromus het volgende:
Weet iemand hier al wanneer, of eigenlijk waarvoor Shenmue III uitkomt?
Dit topic is gesloten.