Het dual monitor topic

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.471 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Nog maar een keer mijn setupje :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ftd.nu/foto/z-extra01.jpg

Twee maal een NEC 1860BX. 18 inch op 1280*1024. Worden aangestuurd door een Matrox P650.

KVM switch is nu voor de helft werkeloos. Gebruik ik alleen nog maar om het tobo en muis te schakelen. VGA schakelen kan op de LCD's zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door Domino op 02-02-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-09 11:10
Weet iemand of een standaard voeding van 300 watt genoeg vermogen levert met een opstelling van 4 monitoren.

Een vriend van mij heeft 2x 15" TFT, 1x 15" CRT en 1x 21" CRT aan een Matrox Millenium G550 en een Ati Radeon 7500 in zijn PC.

De overige specs van zijn pc vragen niet veel van zijn voeding (denk ik), een P4 2.3 Ghz, 1Gb ram, 120 Gb HD, DVD speler en een brander.

Hij heeft het probleem dat de pc soms spontaan uitvalt (een bekend probleem bij een te zwakke voeding). Maar omdat de overige specs vrij normaal zijn zit ik te twijfelen of deze opstelling (met 4 schermen) te veel vraagt van zijn voeding.

btw. deze opstelling werkt goed, afgezien van het spontane uitvallen van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kacee schreef op 02 februari 2004 @ 15:19:
Weet iemand of een standaard voeding van 300 watt genoeg vermogen levert met een opstelling van 4 monitoren.

Een vriend van mij heeft 2x 15" TFT, 1x 15" CRT en 1x 21" CRT aan een Matrox Millenium G550 en een Ati Radeon 7500 in zijn PC.

De overige specs van zijn pc vragen niet veel van zijn voeding (denk ik), een P4 2.3 Ghz, 1Gb ram, 120 Gb HD, DVD speler en een brander.

Hij heeft het probleem dat de pc soms spontaan uitvalt (een bekend probleem bij een te zwakke voeding). Maar omdat de overige specs vrij normaal zijn zit ik te twijfelen of deze opstelling (met 4 schermen) te veel vraagt van zijn voeding.

btw. deze opstelling werkt goed, afgezien van het spontane uitvallen van de pc.
Hij heeft die monitoren toch niet aan z'n voeding hangen neem ik aan ;) Die halen hun stroom direct uit het stopcontact...

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 11:04
Mag ik dan mijn setup ook maar tonen?

2x Iiyama ProLite E430 draaiende op 1280x1024 met een MSI ti 4200 dualhead kaart.

Tools in gebruik:
- Ultamon
- nView

Op de foto is nog een LG1511S te zien, die inmiddels verkocht is.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22769/thumb.jpg

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ook maar ff de dual TFT setup showen dan ;)

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/phpThumb.php?src=/uploaded/M4100001.JPG&w=568

Inmiddels staat de linker TFT overigens netjes op een TFT plateautje ipv VHS banden B)

Ik heb overigens het topic doorgelezen, maar nergens gevonden of er al een oplossing voor het PCI/VGA boot probleem is ?

Specs;

- Ati Rage 3D PCI -> 17" BenQ TFT main boot kaart + monitor
- Hercules 3D Prophet 8500 -> Samsung 191T main kaart + monitor in Windows
- Ultramon voor de aditionele mogelijkheden
- Samsung monitor hangt aan 8 ports KVM switch, en is dus main boot scherm voor alle andere PC's in het netwerk.

Desktop :
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/phpThumb.php?src=/uploaded/MacDesktop.jpg&w=320

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Simpel, de meest goedkope PCI lijkt is al voldoende.
Zit bij mij ook de eerste de beste kaart in die ik kon vinden tussen m'n troep ;)

Hooguit een kart die een beetje reso en kleurtjes aan kan, maar alles is goed IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een dual-probleempje... :9

hardware:

Iiyama visionmaster 514 22" 16x1200 (primair) op vga aansluiting van mn 9800pro
Acer AL718 17" 1152x864 (secundair) op dvi (dvi->vga) aansluiting van mn 9800pro

Probleem 1:

Als ik een spel start dan verspringt het beeld op mijn secundaire scherm een stuk naar rechts... niet het beeld maar de windows zeg maar. als ik eerst msn vol in beeld had, dan heb ik hem dan nog maar half in beeld maar de desktop wel helemaal... |:( enig idee hoe ik dit kan voorkomen/vastzetten?

Probleem 2:

Als mijn 22" in standby gaat en er daarna weer uitgehaald wordt, dan is mijn beeld iets verschoven, moet ik dus weer met mijn monitorsettings goed zetten, hierbij verschuift mijn desktop dus ook een beetje... |:(

als jullie iets weten, hoor ik het graag... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hey leuk Topic :)

Ik vroeg me ook iets af namelijk het volgende :

Op mijn ATI Radeon 9600 Pro heb ik 2 17" Schermen gehangen een tijdje terug : Een Samsung 753 DFX (primaire) en een Compaq S710 (secundaire) ;)

Dus toen deed ik het volgende :

Op de Samsung een Game starten en op de Compaq Mozilla Firefox Fullscreen :* Best leuk als je zoiets nog nooit hebt gedaan :D

Maar als ik dan mijn Mozilla Firefox window aanclick/gebruik dan wordt mijn Game geminimalisserd :/

Hoe kan ik dit voorkomen ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:46

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gamen in een window...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 x 17" CTX op een Club 3D 9700 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar ff mijn dual monitor setup :+

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haar0369/dualmonitor.jpg

Belinea 10 60 30 19" + Onbekent 15" @ R9800P

M'n Belinea loopt en kraakt en veranderd van gamma/hz door die andere monitor though :D . Maja binnenkort 2 benq's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 06:25

Leejow(saait)

Blater

Ik heb sinds kort ook Dualscreen maar ik ben nogal een DS n00b.

Als ik bijv. een IE open op scherm nr. 2 dan Startie hem in 1, hoe kan ik het instellen dat hij IE opent in het scherm waar je hem opstart?
Ik heb een Clud3d Radeon 9200 SE, en ik gebruik catalyst 4.3 en daar heb ik gewoon via windows dus dualscreen ingesteld.

Is er ook software waar ik meer geavanceerdere dingen kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Laatst online: 27-09 11:04
Leejow(saait) schreef op 12 maart 2004 @ 18:36:
Ik heb sinds kort ook Dualscreen maar ik ben nogal een DS n00b.

Als ik bijv. een IE open op scherm nr. 2 dan Startie hem in 1, hoe kan ik het instellen dat hij IE opent in het scherm waar je hem opstart?
Ik heb een Clud3d Radeon 9200 SE, en ik gebruik catalyst 4.3 en daar heb ik gewoon via windows dus dualscreen ingesteld.

Is er ook software waar ik meer geavanceerdere dingen kan instellen?
Geen oplossing voor je probleem, maar koop als eerste even UltaMon.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik heb een tijd een g400max met s3 virge gehad, later een ati mach64 met ati radeon, ati mach64 vervangen voor een millennium 2 4mb, en later weer door een tnt2 m64 32.

Nu geen geforce 4 vivo met dualhead

Ik raad nvidia kaarten aan; vooral de pci tnt2, gf2mx zijn erg geschikt

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
^schopje

het zal wel op zn minst 12378912 keer hier zijn langsgekomen, maar zoals iedereen weet is zoeken binnen één topic een hel dus hier even een vraagje:

is het mogelijk om wél dual monitor met twee desktops te draaien (zoals ik nu heb met ultramon), maar dan zonder dat je muis verder gaat in monitor 2?

[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 10-06-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:08

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

HyperioN. schreef op 10 juni 2004 @ 21:14:
^schopje

het zal wel op zn minst 12378912 keer hier zijn langsgekomen, maar zoals iedereen weet is zoeken binnen één topic een hel dus hier even een vraagje:

is het mogelijk om wél dual monitor met twee desktops te draaien (zoals ik nu heb met ultramon), maar dan zonder dat je muis verder gaat in monitor 2?
Zover ik weet kan dat niet.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
ah, ik heb het al gevonden :-)
heel erg simpel vb-scriptje uit de Ultramon help :P
code:
1
2
Set indDisp = CreateObject("UltraMon.IndDisp")
indDisp.DetachMonitors(Array(2))

sorry voor de kick :x ik was weer eens te vlug met vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 10:43

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Op mijn ATI Radeon 9600 Pro heb ik 2 17" Schermen gehangen een tijdje terug : Een Samsung 753 DFX (primaire) en een Compaq S710 (secundaire) ;)
Dit gaat met een DVI -> VGA converter, toch?

Heb je, met 2 monitoren op de radeon ook de mogelijkheid om 1 lange desktop te maken? Geen kloon of extra monitor, dus...?

Want ik wil dit ook wel, maar dan moet ik geen kloon hebben of wat dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Laatst online: 10-09 19:08
Ik kom ook even pimpen 8).

Afbeeldingslocatie: http://www.trancevibez.com/rommel/DSCF0001010101010101010.JPG
*klik*

HP91 19" @ GeForce FX 5600
Daewoo 710 17" @ GeForce FX 5600
IBM 6546 @ Riva TNT2 model 64pro PCI

Loopt netjes af van groot naar klein 8)7.
Overgens gebruik ik me 3e monitor nauwlijks...

[ Voor 28% gewijzigd door blup op 29-07-2004 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

GreenFury schreef op 11 maart 2004 @ 19:18:
[...]

Gamen in een window...
Schop.

Ik kan prima ET draaien in een van mijn twee schermen -- onder Linux wel te verstaan. Dit alles met Xorg (theoretisch 100% converteerbaar naar XFree)

Ik heb trouwens even mogen spelen met twee Samsung172x'jes icm een Radeon9800Pro (de mijne). Prachtige dingen, alleen ben ik erachter gekomen dat twee schermen niet deftig kan op deze kaart (Hercules 3D Prophet). Normaliter kan je twee dingen doen:
• Echt dual head (systeem kent twee schermen)
• Big desktop (resolutie van 2x breedte 1x hoogte, systeem denkt 1 scherm te hebben)

Als ik dual head doe kan ik geen schermpjes verslepen en gewoon een window opendoen op scherm een geeft al artifacts op scherm nul :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Van de artifacts weet ik niet, maar kun je met Xinerama het probleem van niet kunnen slepen (wat letterlijk in ati's beschrijving van "echt dual head" vermeld staat overigens) kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 22:35
Ik heb ook een probleem met mijn dual-screen setupje.
Ik heb als AGP kaart een Gforce 2 mx400
en als pci een trident 9680.
Maar XP verteld me dat als ik agp als primair heb staan dat m'n pci niet goed functioneerd en als ik m'n pci als primair heb staan dat doet de pci het goed maar verteld xp dat m'n Gforce 2 niet werkt.

wat is de oorzaak van dit probleem?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

@hackjedi
voor win2k/xp/2k3 moet je je pci kaart als primaire kaart in je bios zetten.
dus dan zie je met het opstarten op de op de pci kaart dat windows geladen wordt.
daarna kan je dan in windows zelf bij de display properties je agp als primaire kaart in windows kiezen.

maargoed.. ik heb ook een vraagje :P
ben wat aan het zoeken geweest en ben mijn fx 5200 meer dan zat (uiteraard ;) )
ik run ook dual screen met dus de fx 5200 en een splinternieuwe s3 virge (ok..ok, hij is stokoud)
en van die oude pci gaat mijn computer nog langzamer draaien, terwijl die 5200 ook al niet echt feest is.
nu ik dus op zoek ben naar een nieuwe videokaart ben ik gelijk maar gaan kijken naar 1 videokaart die dualscreen kan. een tijd geleden werden ze apart verkocht, maar nu kreeg ik dus de indruk dat zodra je een dvi uitgang hebt dat het al mogelijk is met alle gforce 4 kaarten en hoger :?
ik heb op mijn fx5200 wel zo'n uitgang, maar ik kan het niet testen want ik heb geen convertertje.
nou had ik DEZE kaart gezien en ik wil Radeon eens een kans geven.
kan ik met die kaart nou wél of niet een dual monitor setup draaien zoals ik dat nu doe? (alleen dan zonder extra pci kaart uiteraard)
of moet ik DEZE nemen.
in alle topics die ik kan vinden op tweakers, en alles wat ik lees op google is het maar vaag.
bij de ene kan het wel en bij de andere niet.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Je kunt (in principe) met elke moderne kaart dual draaien. Ze zullen allen een dubbele VGA uitgang hebben, hetzij in DSUB hetzij in DVI. Het enige wat je dus nodig hebt is een converter van DVI naar DSUB.

Of je moet de mogelijkheid hebben een monitor via DVI aan te sluiten (TFT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

okidoki thanks :Y)
dan wordt het dus denk ik die eerste omdat ie iets goedkoper is en ik niet echt een groot verschil kan ontdekken :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:35

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Dat er bij een agp/pci combinatie de PCI niet meer werkt als je de AGP op primaire zet heeft te maken met de pci videokaart. Ik weet niet hoe het precies zit. Maar het komt hier op neer dat oude videokaarten veel instructies uit het bios gebruiken. En de nieuwere pci videokaarten hebben het bios helemaal niet nodig om te kunnen functioneren..

Dat is ook de reden dat je nieuwere pci videokaarten wel kunt laten werken met een agp videokaart op primaire in het bios

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

maar dat heeft dan te maken met hoe windows het afhandelt.
want als ik opstart in win98 MOET in de bios agp op primary staan en in de NT versies precies andersom

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk echte triplehead :9
Afbeeldingslocatie: http://seb.freelancevwo.nl/eminentulo/pictures/triplehead.jpg
2x Belinea 101555 plus Acer AL1521 (DVI) op een Matrox P750 @ 3072x768.
Zit ook nog een Matrox G200 pci kaartje in die prima als secondary werkt :). Nu de afwerking nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

nice! ik heb jaren geleden ook 3 monitoren gehad, maar die waren gewoon crc (of hoe dat ook heet)
anyway.. die gaven storing op elkaar en moesten dus een stukkie bij elkaar vandaan staan. ik begin nu sterk te twijfelen om te gaan sparen voor 3 tft's :D

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:37
ZaZ schreef op 10 augustus 2004 @ 00:59:
nice! ik heb jaren geleden ook 3 monitoren gehad, maar die waren gewoon crc (of hoe dat ook heet)
anyway.. die gaven storing op elkaar en moesten dus een stukkie bij elkaar vandaan staan. ik begin nu sterk te twijfelen om te gaan sparen voor 3 tft's :D
crT :+

http://www.cathoderaytubes.com/

[ Voor 6% gewijzigd door consolefreak op 10-08-2004 01:14 . Reden: link toegevoegd O-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 26-09 14:09

AMDFreak

Intel is zo..

Afbeeldingslocatie: http://amdfreak.quarin.net/pics/monitor/77small.jpg
jaja ;) sinds vandaag 2x Samsung 172x op een ATi Radeon 8500LE
Ene scherm op de VGA port aan gesloten, andere op de DVI port :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
ZaZ schreef op 09 augustus 2004 @ 17:41:
maar dat heeft dan te maken met hoe windows het afhandelt.
want als ik opstart in win98 MOET in de bios agp op primary staan en in de NT versies precies andersom
Klopt.. win98 doet nog veel via het bios (win98 draait ook onder dos ;))
Winnt en later doen alles rechtstreeks via de hardware.

De tnt2 en latere kaarten en de matroxkaarten doen het wel met pci op secondaire.. Mijn oude ati mach weer niet.

AKA Rinkel weblog

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 13:15

V-2

Wat voor simpele kaart kan ik tegenwoordig kopen om op een normale manier dual-head te kunnen doen onder Linux? Ik heb het liefste een kaart waar een open-source driver voor is. Momenteel heb ik een Matrox P650, maar die kaart ben ik werkelijk totaal compleet zat, wegens de verschikkelijk slechte drivers en het ontbreken van werkelijk elke vorm van support. 2 versie-updates in meer dan 12 maanden, dat is werkelijk te erg. Anyway, als het even kan weiger ik om ooit nog een product van Matrox te kopen, dus een andere kaart van Matrox (G550 ofzo) is liefst geen optie...

Verwijderd

Denk dan aan de Radeon 9200 of Nvidia FX 5200. Ik dacht ergens gehoord te hebben dat van 1 van deze twee de Linux support niet zo goed was (ik dacht dat het bij Ati was). Die kaartjes heb je al voor rond de 60-70 euro of nog minder.

Er zijn ook wel oudere kaarten die dit ondersteunen maar die zijn over het algemeen niet zo goed verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
Heb nu redelijk wat gelezen in dit topic en met de search maar ik kom er maar niet uit. Ik heb een Sapphire 9800 pro en heb daarop 2 monitoren aangesloten. Beide monitoren tonen echter precies en exact hetzelfde beeld. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik ook daadwerkelijk 2 aparte beeldschermen heb waarop ik apart programma's kan draaien...

Ik heb UltraMon gedownload maar dit maakt niet zoveel uit aangezien beide monitoren hetzelfde vertonen heeft wisselen van programma's naar een ander scherm dus ook maar weinig zin.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V-2 schreef op 12 augustus 2004 @ 21:29:
Wat voor simpele kaart kan ik tegenwoordig kopen om op een normale manier dual-head te kunnen doen onder Linux? Ik heb het liefste een kaart waar een open-source driver voor is. Momenteel heb ik een Matrox P650, maar die kaart ben ik werkelijk totaal compleet zat, wegens de verschikkelijk slechte drivers en het ontbreken van werkelijk elke vorm van support. 2 versie-updates in meer dan 12 maanden, dat is werkelijk te erg. Anyway, als het even kan weiger ik om ooit nog een product van Matrox te kopen, dus een andere kaart van Matrox (G550 ofzo) is liefst geen optie...
Is het echt zo brak met linux ;(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 13:15

V-2

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:08:
[...]

Is het echt zo brak met linux ;(?
Matrox P650/P750/Parhelia onder Linux? Nooit, nooit, nooit aan beginnen!!!! Lees Matrox' eigen supportforum er maar op na. Bijna alle users van het Linux-deel van het forum zijn nu openlijk Matrox de grond in aan het flamen. Ik wilde dat ik er nooit aan begonnen was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
LaZZ schreef op 13 augustus 2004 @ 13:02:
Heb nu redelijk wat gelezen in dit topic en met de search maar ik kom er maar niet uit. Ik heb een Sapphire 9800 pro en heb daarop 2 monitoren aangesloten. Beide monitoren tonen echter precies en exact hetzelfde beeld. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik ook daadwerkelijk 2 aparte beeldschermen heb waarop ik apart programma's kan draaien...
In Ati Control panel je 2e scherm uitschakelen (bij Display tab); en dan in de Display Properties (gewoon van Windows) bij settings rechtsklikken op de 2e monitor en attached kiezen. Klaar :)

Verwijderd

ik zit met een probleem heb al een hele tijd gezocht maar niks gevonden
ik heb nu een fx5600 met dual head: 1vga en een 2dvi>>vga alleen de 2de monitor valt weg zodra ik in windows kom

hij cloont het beeld wel voor windows maar zodra die in windows komt valt die weg wat zou het probleem zijn?

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je draait buiten de specs van de 2e monitor?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

V-2 schreef op 12 augustus 2004 @ 21:29:
Ikzelf draai dualhead met een FX5900 onder linux , zit een vga poort en een dvi poort op, dus met de bijgeleverde converter kan je prima dualhead draaien. nView werkt perfect, gewoon een kwestie van nview=on in je Xfree config bestand te zetten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 00:46:
ik zit met een probleem heb al een hele tijd gezocht maar niks gevonden
ik heb nu een fx5600 met dual head: 1vga en een 2dvi>>vga alleen de 2de monitor valt weg zodra ik in windows kom

hij cloont het beeld wel voor windows maar zodra die in windows komt valt die weg wat zou het probleem zijn?
Je moet nu dus nog wel instellen dat je dual monitor wil draaien in het configuratie scherm van Nvidia.

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 22:49

Tom Yam

(>'.')>

OKe gelukkig heb ik deze thread gevonden anders had ik een nieuwe moeten aanmaken.

Ik zit met het volgende: ik wil een dual display opstelling maken, met 2 monitoren en daartussen ruimte voor mijn notebook. die hoeft niet per-se deel uit te maken van de club, maar zou leuk zijn als het kon.

nu moeten de 2 (CRT) schermen worden aangestuurd door mn pc. Dat is niet helemaal meer een up-to-date machine maar wekr nog steeds goed en redelijk vlot. Het hierbij om een P3-800 mhz met daarin een Ati rage/fury pro. maar ik heb zo het idee dat ik met die kaart niet 2 schermen kan draaien.

als ik het topic een beetje goed gelezen heb dan heb ik daaruit begrepen datje er een 2e videokaart in je systeem bij kan prikken, en daarop je 2e display aansluiten. krijg je dan een clone van je 1e scherm of kan je het bureaublad naar scherm 2 uitbreiden? (ik heb liever de onderstaande oplossing aub :))

Hetliefst wil ik eigenlijk een cheap-ass videokaart (want voor de spellen heb ik deze pc niet) hebben met daarop 2 aansluitingen voor de 2 CRT's en dan een bureaublad wat doorloopt naar het 2e scherm. weet iemand wat voor kaart daarvoor in aanmerking komt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
|   |       |         |       |    |
|   |___v___|         |___v___|    |
|        \               /         |
|           ___________            |
|           |.........|            |
|           |.........|            |
|           -----------            |
------------------------------------

|        |
             |___Ik___|

het is dan de bedoeling dat het zoiets word... waarbij ik staat voor mijn persoontje en de 2 monitoren niet zo komen maar een tikje richting mij gekanteld (de richting van de "\"en "/" onder de monitoren, waarbij "v" staat voor voorkant.

hopdelijk kunnen jullie mij verder helpen

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sim-pel als je videokaart 2 VGA aansluitingen heeft, kun je dat meteen al doen (tenzij je een kaart hebt die alleen kan clonen).
Anders heb je 2 optie's:

- Harrywarry wegwerp videokaart (PCI ?) erbij plaatsen en klaar ben je
- Huidige kaart eruit en een nieuwe AGP DualHead kaart erin

In beide gevallen kun je gewoon je desktop extenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 21:38
Als tweede videokaart komt bijna elke kaart wel in aanmerking. Maar een AGP kaart met twee uitgangen hoeft ook niet veel te kosten als je er eentje neemt die wat ouder is. Misschien een Matrox G400 Dualhead. Die waren kwalitatief erg goed en moeten nu intussen spotgoedkoop zijn.

Misschien een ideetje voor je laptop. Er bestaat een programma http://www.maxivista.com waarmee je je laptop (of elke andere willekeurige pc kunt gebruiken als extra scherm op je pc. Het werkt gewoon via een netwerkaansluiting dus je hebt er niet veel voor nodig. Je laptop wordt na installatie gewoon gezien als een extra monitor en het programma werkt nog redelijk snel en mooi ook. Misschien een ideetje...

En om nog even mijn setup te laten zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jos.aben/dualmon.jpg

Een 19" Dell TFT en een 21" Dell Trinitron scherm als hoofdscherm.

[ Voor 45% gewijzigd door jona op 03-09-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Dat Maxivista is wel lachen zeg! Het werkt echt bijzonder goed hier. Thx voor de tip :)

[ Voor 48% gewijzigd door Milly op 03-09-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 22:49

Tom Yam

(>'.')>

* Tom Yam wacht op een plaatje ervan... :)

anders worden het namelijk 3 schermen :D helemaal mooi

wie heeft er btw nog een ouwe Matrox G400 Dualhead voor mij ergens liggen... :7 ;)

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een (online)winkel waar ze goedkopen dual-head of pci kaartjes verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Koop een 9600 (se), daar zit iig een goede dual monitor ondersteuning in. Je krijgt zo'n dingetje waar je je monitor stekker in kunt doen en dan in een aparte poort in je videokaart. Ik draai zelf ook Dual Monitor. één Daewoo monitor..? En een Compaq V55 monitor. Het werkt wel lekker, op één m'n TVkaart, op de andere m'n desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik kan zien heeft die 1vga en een dvi aansluiting.. Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
'k heb helaas ff geen foto, maar mijn dualhead opstelling is als volgt:
1x Iiyama ProLite E481S-B (19" TFT) + 1x Compaq V500 (15" CRT) hangen beide aan een ATi Radeon 9800 Pro. Resolutie van de desktop is: 2560 x 1024 >:)

[ Voor 7% gewijzigd door TheGhost op 03-09-2004 22:56 . Reden: Typo's ]

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 22:31:
Voor zover ik kan zien heeft die 1vga en een dvi aansluiting.. Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen :S
zit zo'n stekkertje bij waar je je monitor in kunt duwen en dan in de DVI, dan pakt ie hem gewoon als gewone monitor..

Ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.cables4pc.com/ebay/vga_to_dvi/vga_to_dvi-2.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door sjukke op 03-09-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 x iiyama vision master pro 510 ( 22" )

agp = ati radeon 9800 pro aiw
pci = ati radeon 9200

bij de @ 1600 x 1200
+ ultra monitor

momenteel nog geen foto :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Milly schreef op 03 september 2004 @ 22:05:
Dat Maxivista is wel lachen zeg! Het werkt echt bijzonder goed hier. Thx voor de tip :)
Dit doe ik al jaren...maar dan met WIN2VNC...gratis... ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 22:31:
Een convertor werkt trouwens niet bij elke DVIi aansluiting. Als je enkel een digitale DVI aansluting hebt (alleen de 3 rijen pinnetjes) dan kan je er geen analoge monitor op aansluiten. Heb je een DVI aansluiting met de 4 grote gaatjes aan de zijkant van de rij van 3 pinnetjes dan is het in principe geen probleem/

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Jona_ schreef op 03 september 2004 @ 11:54:
Als tweede videokaart komt bijna elke kaart wel in aanmerking. Maar een AGP kaart met twee uitgangen hoeft ook niet veel te kosten als je er eentje neemt die wat ouder is. Misschien een Matrox G400 Dualhead. Die waren kwalitatief erg goed en moeten nu intussen spotgoedkoop zijn.

Misschien een ideetje voor je laptop. Er bestaat een programma http://www.maxivista.com waarmee je je laptop (of elke andere willekeurige pc kunt gebruiken als extra scherm op je pc. Het werkt gewoon via een netwerkaansluiting dus je hebt er niet veel voor nodig. Je laptop wordt na installatie gewoon gezien als een extra monitor en het programma werkt nog redelijk snel en mooi ook. Misschien een ideetje...

En om nog even mijn setup te laten zien ;)

[afbeelding]

Een 19" Dell TFT en een 21" Dell Trinitron scherm als hoofdscherm.
wat een zooitje :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 24-09 21:38
He, ik laat mijn setup niet zien om dan te worden uitgelachen :P

Maar je hebt gelijk. Het is er behoorlijk vol. Maak wel een nieuwe foto als ik wat heb opgeruimd ;)
Gutteguttegut schreef op 04 september 2004 @ 05:04:
[...]
Dit doe ik al jaren...maar dan met WIN2VNC...gratis... ;)
Volgens mij is dat niet helemaal hetzelfde. Met Maxivista gebruik je de tweede pc puur als extra scherm. Je krijgt geen controle over de pc. Je kan dus gewoon windows van je hoofdpc naar het extra scherm slepen.
Milly schreef op 03 september 2004 @ 22:05:
Altijd :)
NiTiN schreef op 03 september 2004 @ 22:12:
* jona wacht op een plaatje ervan... :)

anders worden het namelijk 3 schermen :D helemaal mooi

wie heeft er btw nog een ouwe Matrox G400 Dualhead voor mij ergens liggen... :7 ;)
Kijk op de Maxivista site. Staan een aantal videodemo's op.
BV http://www.maxivista.com/videos/mv_performance.wmv

[ Voor 20% gewijzigd door jona op 04-09-2004 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het iemand al gelukt om een spel als rtcw / enemy territory (openGL ;)) op je 2e scherm te spelen ? Ik krijg alleen een grijs scherm :(

gf4 ti4200 dualview (nview)
nieuwste forceware

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 11:27 ]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Even het topic wakker schudden ;)

http://www.hoagy.org/virtualwindow/

Ik zal van de week eens fotos maken van mn huidige setup (2x 21" Eizo CRT) :)

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem..
Ik heb een radeon 9600 pro.. en ik draai media center 2004
Nu wil ik Media Center 2004 op mijn tv draaien en gewoon kunnen werken op mijn pc. Dit gaat dus niet omdat MC op de Primary monitor moet draaien om soepel te kunnen werken.
Ik kan wel switchen zodat de tv de primary monitor wordt maar dan opent elk programma wat ik wil gebruiken ook op de primary zodat ik alles moet verslepen om het weer op mijn monitor te krijgen.. (alles naar monitor slepen en daar sluiten zodat het de volgende keer wel op mijn monitor komt is geen optie want met elk nieuw programma opent hij hem toch weer op de tv)

Wat kan ik hier aan doen??

Alvast bedankt voor de reactie!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
'k Heb nog niet echt een goede videokaart, maar op t moment lukt t wel aardig met een Sony TV en een 15inch tft beeldscherm. Het clonen lukt wel, nu het apart van elkaar laten runnen (op tv film kijken, en tegelijk op beeldscherm werken) moet ik nog wat aan gaan sleutelen

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

• HyperioN
Gutteguttegut schreef op 22 september 2004 @ 10:24:
Even het topic wakker schudden ;)

http://www.hoagy.org/virtualwindow/

Ik zal van de week eens fotos maken van mn huidige setup (2x 21" Eizo CRT) :)
dat is echt vet man, dat virtualwindow! mja, kheb niet zomaar 8 15" tft's over..
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 10:32:
Ik heb het volgende probleem..
[blabla]
Wat kan ik hier aan doen??

Alvast bedankt voor de reactie!
Zijn ontiegelijk veel progjes voor, zoals Ultramon.

[ Voor 33% gewijzigd door HyperioN op 22-09-2004 16:52 ]

Verwijderd

HyperioN. schreef op 22 september 2004 @ 16:48:
[...]

dat is echt vet man, dat virtualwindow! mja, kheb niet zomaar 8 15" tft's over..

[...]

Zijn ontiegelijk veel progjes voor, zoals Ultramon.
Helemaal niet waar.. Ik heb ultramon draaien maar daar kan je het niet mee instellen hoor.. ook met powerstrip kan dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn dual monitor setup.

Ik heb een Saphire Ati Radeon 9800 pro met een DVI aansluiting en een ‘normale’ aansluiting. Daarop heb ik, via de DVI uitgang, een Iiyama E-431S TFT aangesloten en een Iiyama Vision Master Pro 17” via de ‘normale’ uitgang. Mijn verdere systeem: PIV 3200, 1024mb Corsair Twinx 3200 en Asus P4C800 E deluxe moederbord en XP op mijn s-ata Raptor.

Verder heb ik het TFT scherm als hoofdscherm gedefinieerd en de Vision Master als 2e scherm. Beide in dezelfde resolutie draaiende.

Wat is nou het probleem:
Als ik een spel opstart wat in windowed mode gedraaid kan worden. Bijvoorbeeld EVE-online, en het spel bestrijkt ook maar het kleinste gedeelte van het 2e scherm dan wordt mijn hele computer suuuuuper traag en gaat alles in de ‘chunky’ mode. Dat betekent dat mijn muis met ‘chunks’ vooruit gaat en niets meer fatsoenlijk werkt. :( 8)7

Als ik het spel dan verplaats naar mijn primary scherm is er niet aan de hand. Ook als ik de applicatie met bijvoorbeeld Internet Explorer op het 2e scherm draai is er ook niets aan de hand…

Hoe kan het dat mijn computer zo langzaam wordt? Overigens heb ik de laatste drivers van Ati en weet niet meer waar het aan ligt. Ik zou graag het spel op een groter oppervlak draaien, maar dit kan zo niet… ;(

Kan iemand mij helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gokje: direct x kan geen (niet snel genoeg) twee monitoren aansturen met daarop zowel een windows omgeving draaiend als een actieve game sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 14:13:
gokje: direct x kan geen (niet snel genoeg) twee monitoren aansturen met daarop zowel een windows omgeving draaiend als een actieve game sessie?
nee hoor, daar zal het niet aan liggen. ik heb dit meerdere malen met een minder goed systeem fantastisch werkende gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Hey leuk dat venstertje met 8 schermen ;-)

Zelf ook zoiets aan het maken ... again ... Nu met 2x Appian Phoenix 9000QD in een systeem.
Helaas werkt het niet 1, 2, 3

Hiervoor een project met 2x Appian Rushmore's in 1 PC. Toen ging het wat eenvoudiger... Ik ben momenteel van moederbord gewisseld (van Intel 915P terug naar een Asus P4P8X wat helaas alleen maar extra kosten met zich mee bracht...)
1 zo'n kaart in het systeem geeft een mooie mogelijkheid tot 4x 19" TFT aansturing in Windows2k, maar 8x vind het systeem wat te veel ... Windows wil de drivers voor de helft van de videokaarten niet laden ... leuk ...

Het leven is hard als je iets cools wilt hebben. Het enige wat ik nu heb is 8x Samsung 910T ofzoiets dat lief tegen me knipperd in het donker.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft niemand een remedie voor mijn probleem? Of misschien een oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 11:25:
Ik heb een probleem met mijn dual monitor setup.

Ik heb een Saphire Ati Radeon 9800 pro met een DVI aansluiting en een ‘normale’ aansluiting. Daarop heb ik, via de DVI uitgang, een Iiyama E-431S TFT aangesloten en een Iiyama Vision Master Pro 17” via de ‘normale’ uitgang. Mijn verdere systeem: PIV 3200, 1024mb Corsair Twinx 3200 en Asus P4C800 E deluxe moederbord en XP op mijn s-ata Raptor.

Verder heb ik het TFT scherm als hoofdscherm gedefinieerd en de Vision Master als 2e scherm. Beide in dezelfde resolutie draaiende.

Wat is nou het probleem:
Als ik een spel opstart wat in windowed mode gedraaid kan worden. Bijvoorbeeld EVE-online, en het spel bestrijkt ook maar het kleinste gedeelte van het 2e scherm dan wordt mijn hele computer suuuuuper traag en gaat alles in de ‘chunky’ mode. Dat betekent dat mijn muis met ‘chunks’ vooruit gaat en niets meer fatsoenlijk werkt. :( 8)7

Als ik het spel dan verplaats naar mijn primary scherm is er niet aan de hand. Ook als ik de applicatie met bijvoorbeeld Internet Explorer op het 2e scherm draai is er ook niets aan de hand…

Hoe kan het dat mijn computer zo langzaam wordt? Overigens heb ik de laatste drivers van Ati en weet niet meer waar het aan ligt. Ik zou graag het spel op een groter oppervlak draaien, maar dit kan zo niet… ;(

Kan iemand mij helpen? _/-\o_
Hier kan je niets aan doen behalve de hoop hebben dat nieuwere drivers dit probleem kunnen ondervangen ... iets wat ik gok nooit zal gebeuren.
Probeer maar eens te berekenen wat het je computer aan snelheid nodig heeft om puur en alleen je primary scherm te voeren van voldoende gegevens. En als jij het overlapt op een ander scherm (hoe klein ook ... het gaat om het concept dat je het uberhaupt doet) dan moet dat allemaal spontaan maal 2 gerekent worden en nog erger, de lijntjes die op je ene beeld worden gemaakt ... tot in hoeverre van de virtuele 3d wereld lopen die door op de secundaire monitor...) nog al heavy.
Je PC is nog zo nieuw en snel, maar zoiets kan hij niet handelen. Als zoiets snel, vlot en zonder vertraging zou werken zou het mij verbazen. Uiteraard hangt het natuurlijk wel af WAT het daar nu twee keer zoveel te doen heeft ... Ik denk dat je bij UT2k4 of Doom3 of dergelijken in de windowed mode (als die er is voor Doom3) het ook nog lastig zou hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door VisionMaster op 28-09-2004 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay, ik begrijp het, het heeft te maken met het aantal beeldinstructies wat mijn computer moet genereren en vervolgens moet verdelen over 2 schermen...

Het lijkt me logisch dat dat nogal ingewikkeld kan zijn, en dat het applicatieafhankelijk is. Ik heb namelijk geen problemen met I.E.

Dan rest mij niets anders dan ervoor te zorgen dat mijn programmatuur maar een scherm bestrijkt!

In ieder geval bedankt voor de uitleg. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 09:24:
okay, ik begrijp het, het heeft te maken met het aantal beeldinstructies wat mijn computer moet genereren en vervolgens moet verdelen over 2 schermen...

Het lijkt me logisch dat dat nogal ingewikkeld kan zijn, en dat het applicatieafhankelijk is. Ik heb namelijk geen problemen met I.E.

Dan rest mij niets anders dan ervoor te zorgen dat mijn programmatuur maar een scherm bestrijkt!

In ieder geval bedankt voor de uitleg. _/-\o_
No sw3t ;)

Verwijderd

'Veur mekoar'

Zoals mensen in Brabant dat zeggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen met tips hoe ik mijn taakbalk helemaal door kan trekken met me dual monitor setup? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
Ultramon.
Is vast al 100x genoemd in dit topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dysmael op 23-10-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RolfLobker schreef op 23 oktober 2004 @ 22:32:
Ultramon.
Is vast al 100x genoemd in dit topic :)
Haha.. ok, was er ook al mee bezig.. is bijna de eerste die je vind met google.

Maar deze heeft echter zo zn nadelen... maar heb al een oplossing gevonden.

Bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Hier de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://www.martianbuddy.be/room/PICT0769.JPG

2x Samsung 172X

Niet op de rommel letten, be kamer aan het verbouwen :P

[ Voor 49% gewijzigd door WhiteDog op 23-10-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:49
Al drie jaar?

[ Voor 16% gewijzigd door zetje01 op 23-10-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die datum klopt niet, want toen was dat scherm nog niet uit :P.
Wel mooi zeg die samsung beeldschermpjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

* L3TUC3 is ook aan de dual monitor

Ik heb hier primair een IIyameProLite E431S op 1280x1024 (75 hz) lopen en secundair een Philips 107x4 op 1024x768 (85hz) op een ti4200 8x AGP (Zo'n nette gereviseerde :P).

Het enige maffe is dat mij Prolite niet herkend wordt in de dual opzet. De drivers worden dan niet gepakt en staat er plug and play monitor, terwijl de Philips wel herkend wordt. Doe ik een single opstelling wordt de prolite wel herkent. Het is niet echt een probleem, alleen een beetje storend.

Ook heb ik een klein probleempje met Media Player Classic en het volledige scherm afspeelmogelijkheid van nvidia. Ik heb mn secundaire scherm als volledig scherm ingesteld maar zodra ik een filmpje of iets dergelijks afspeel wordt het beeld maar half afgespeeld op de secundaire monitor. Als ik de applicatie afsluit blijft er een vervormd beeld over waarna ik mn setting moet resetten. Windows Media Player doet het echter wel perfect net als mn TV-Kaart.

Als ik Windows media player classic naar het secundaire beeldscherm verstuur via het nvidiamenutje schiet het beeld naar de goeie positie, maar is alles op mn primair sloom.

Iemand een oplossing?

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mijne

2 zwarte 17" op de x800xt pe
1 witte op de ibm en de 2de zwarte monitor zit op een switsch voor ofwel dual vie ofwel voor de 3de pc

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/matenhen/stu1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik ben dus ook een beetje aan het rondneuzen voor een dualsetup, alleen jah mijn vraag is wat is jullie ervaring met jah verschillende monitoren. Er vanuit gaan dat de mooiste setup nog altijd met 2 of meer identieke schermen is.

Ik heb zelf een Iiyama Vision Master Pro 452 mijn idee is om er een Iiyama ProLite 481s bij te kopen voor mijn dual setup. Nu is mijn vraag hoe is jullie ervaring met verschillende monitoren en dan bedoel ik speciaal CRT en TFT, en dan bedoel ik kleurverschil en scherpte.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:46

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

L3TUC3 schreef op 24 oktober 2004 @ 16:01:
* L3TUC3 is ook aan de dual monitor
Iemand een oplossing?
ZoomPlayer gebruiken :*)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Zit al tijdje op dual (1 x 17"TFT + 1 x 15" TFT op ATI9500) maar ga maybe op HCC een 15" TFT erbij kopen (CRT past niet) zodat ik triple view heb.. Als ik er eentje tegen kom voor een leuk prijsje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

wdekreij schreef op 10 november 2004 @ 16:39:
Zit al tijdje op dual (1 x 17"TFT + 1 x 15" TFT op ATI9500) maar ga maybe op HCC een 15" TFT erbij kopen (CRT past niet) zodat ik triple view heb.. Als ik er eentje tegen kom voor een leuk prijsje.. :)
En waar ga je die 3e aan hangen?
* Gutteguttegut heeft nog steeds 2x 21" Eizo F78 op een 9500@9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Gutteguttegut schreef op 10 november 2004 @ 17:57:
[...]
En waar ga je die 3e aan hangen?
* Gutteguttegut heeft nog steeds 2x 21" Eizo F78 op een 9500@9700
Als ik dan een tftje koop, probeer ik een pci videokaartje op de kop te tikken voor max 50 E.. dat scherm wordt enkel voor msn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
CycloneX schreef op 31 oktober 2004 @ 14:45:
Nu is mijn vraag hoe is jullie ervaring met verschillende monitoren en dan bedoel ik speciaal CRT en TFT, en dan bedoel ik kleurverschil en scherpte.
Ik heb thuis een poos met CRT en TFT in een dual set-up gedraaid en beide schermen waren van hetzelfde merk. Qua kleuren had ik geen probleem, deze waren nagenoeg identiek (hoefde geen eens veel af te regelen). Wat wél en enorm verschil was, was de scherpte; de TFT was wááy scherper ondanks dat ik een vlijmscherpe CRT had (toenmalig Eizo topmodel).
Het was ook dit verschil in scherpte dat me er toe bracht de CRT te vervangen door nog zo'n TFT, ik begon me er namelijk flink aan te ergeren. Maar dit is natuurlijk ook erg persoonlijk :)

Op m'n werk draai ik ook een dual set-up met CRT & laptop TFT maar daar kijk ik veel liever naar de CRT omdat imo de kleuren op een laptop gewoonweg zuigen (ik hoef m'n hoofd maar een millimeter te bewegen en alles ziet er op zo'n laptop weer volledig anders uit qua kleur 8)7 ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het klooien met een oude PC (200mhz MMX) die alleen maar PCI-slots heeft. Hierin wil ik 2 PCI-kaarten plaatsen voor dualhead. Ik heb de volgende PCI kaarten liggen:

- Cirrus Logic 5446
- S3 Trio64 754
- S3 Virge/DX

Volgens de RealtimeSoft database werkt de S3 Virge als bovenste PCI, met de S3 Trio64 als PCI eronder bij iemand, maar dit geeft de welbekende "Apparaat start niet" fout in Windows 2000 bij mij. Hoe kan ik dit werkend krijgen, of moet ik op zoek naar andere PCI-kaarten?

(Search functie al uitgebreid gebruikt, kwam er helaas ondanks niet uit..)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 16:35
even een vraagje:

wat ik zou willen is een 4 monitoren aansturen vanuit 1 pc (quad view dus)
nu is mijn pc (msi mega pc 180) al standaard voorzien van dual uitgang , kan ik nu gewoon een kaartje kopen met dualhead (liefst pci) en die gebruiken voor m'n 3de en 4 de scherm?? zonder dat het conflicten gaat brengen?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 21:48:
Ik ben al een tijdje aan het klooien met een oude PC (200mhz MMX) die alleen maar PCI-slots heeft. Hierin wil ik 2 PCI-kaarten plaatsen voor dualhead. Ik heb de volgende PCI kaarten liggen:

- Cirrus Logic 5446
- S3 Trio64 754
- S3 Virge/DX

Volgens de RealtimeSoft database werkt de S3 Virge als bovenste PCI, met de S3 Trio64 als PCI eronder bij iemand, maar dit geeft de welbekende "Apparaat start niet" fout in Windows 2000 bij mij. Hoe kan ik dit werkend krijgen, of moet ik op zoek naar andere PCI-kaarten?

(Search functie al uitgebreid gebruikt, kwam er helaas ondanks niet uit..)
Als hte kan zou ik windows 98se eens proberen, gewoon om tet testen of het dan wel werkt.
shure-fan schreef op 10 november 2004 @ 22:55:
even een vraagje:

wat ik zou willen is een 4 monitoren aansturen vanuit 1 pc (quad view dus)
nu is mijn pc (msi mega pc 180) al standaard voorzien van dual uitgang , kan ik nu gewoon een kaartje kopen met dualhead (liefst pci) en die gebruiken voor m'n 3de en 4 de scherm?? zonder dat het conflicten gaat brengen?
In princiepe wel ja, maar vaak is het gewoon een kwestie van uit proberen.

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 09:45
I heb nieuwe pc besteld, wordt DAW met cubase sx3. Ik heb er een Asus X300TD kaart inzitten maar ik heb geen idee wat voorn tftscherm ik moet kopen. Het moet wel in dualmonitor opstelling kunnen, dus het liefst een dunne rand maar verder zie ik door de bomen het bos niet meer. De termen die iedereen hier gebruikt zeggen mij ook maar weinig, ik weet bv dat reactie tijd in ms iets betekend, maar wat het uitmaakt???? zelfde verhaal met bv DVI/VGA verschil.....kan iemand mij misschien schop in de goede richting geven? niet te hard dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van een reactie nadat ik een nieuw topic had geopend, nu hoop ik op de goede plaats.

Ik heb een probleempje met het aansturen van 2e monitor op m'n GeForce4 TI4200XP 128mb DDR TV-out DVI AGP.

Ik krijg absoluut geen beeld op de 2e monitor die via DVI2VGA convertor zit aangesloten.

Bij eigenschappen kan ik wel uitbreiden naar 2e monitor en hij verteld ook dat er geen problemen zijn, maar geen beeld, dus op een of andere manier "ziet" windows wel dat er op de DVI iets is aangesloten.

Als ik de monitoren laat herkennen zie ik alleen de primaire dus 1 in beeld.
Monitoren al omgedraaid aangezien ik dit al in de faq had gelezen, ook de nieuwste drivers geinstalleerd, alle instellingen al nagelopen.

Probeer ik 1 monitor in de vga gaat goed, probeer ik 1 monitor in de DVI geen beeld, monitor wordt zelfs niet uit standby gehaald (pc start wel gewoon op) met beide monitoren geprobeert.

In andere topics ben ik 1 keer dezelfde vraag tegen gekomen maar zonder oplossing.

Ik heb nog een PCI 3dfx 16mb liggen om toch dual monitor te hebben, maar dat vind ik geen oplossing.
Wie kan mij helpen.

Asus K8N
AMD64 2800+
GeForce4 TI4200XP 128mb DDR TV-out DVI AGP
512 MB 3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
IK heb nu twee matrox milenium g450 gekocht pci dualhead woor 2d echt perfect en een geforde 4 in agp slotwerkt perfert. de pci kaart zit direcht in het slot onder de apg en geen conflikten. maare er zijn weinig screensavers die zich over 3 beeldschermen laten zien. En een groot breed plaatje over alle onitoren val ook tegen.
maar die extra beeldschermen zijn aleen voor msn en internet voor onder het gamen.

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ganz schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:21:
IK heb nu twee matrox milenium g450 gekocht pci dualhead woor 2d echt perfect en een geforde 4 in agp slotwerkt perfert. de pci kaart zit direcht in het slot onder de apg en geen conflikten. maare er zijn weinig screensavers die zich over 3 beeldschermen laten zien. En een groot breed plaatje over alle onitoren val ook tegen.
maar die extra beeldschermen zijn aleen voor msn en internet voor onder het gamen.
Heb je 2 G450's pci DH?
* Gutteguttegut zoekt er ook 1......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Ja Maar ik hou ze liever zelf, zijn leuke dingentjes. Ik had de agp versie besteld maar kreeg de pci en daar zat ik niet mee.

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ganz schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 07:41:
Ja Maar ik hou ze liever zelf, zijn leuke dingentjes. Ik had de agp versie besteld maar kreeg de pci en daar zat ik niet mee.
Waar was dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
De TS heeft al een tijdje niets meer van zich laten horen

Maar hier de huidige opstelling

Afbeeldingslocatie: http://www.keymaker.demon.nl/dual_small.jpg

Verlanglijstje : Dual DVI videokaart

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Laatst online: 10:46
Na een tijdje zoeken en gestoeid te hebben met ultramon en nview heb ik helaas mijn probleem nog niet kunnen oplossen :{
Ik heb hier een pc met een Nvidia pcx5300 videokaart met een analoge en een dvi uitgang. Op de analoge uitgang staat een 15" tft scherm en deze staat ingesteld als primair scherm. Op de dvi uitgang staan een 17" buis met een dvi2crt convertor, deze monitor staat ingesteld als secundaire monitor en de montor is in het venster geplaatst met het beeld naar buiten. Op de secundaire monitor draai ik een powerpointpresentatie en op de primaire monitor wil ik gewoon kunnen werken. In dat laatste zit het probleem: als ik op de primaire monitor aan het werk ben, staat powerpoint in de taakbalk als niet actieve applicatie en loopt de presentatie dus niet door. Het is de bedoeling dat de presentatie constant door blijft lopen ongeacht andere werkzaamheden, hoe kan ik dat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
ransbal schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:47:
als ik op de primaire monitor aan het werk ben, staat powerpoint in de taakbalk als niet actieve applicatie en loopt de presentatie dus niet door. Het is de bedoeling dat de presentatie constant door blijft lopen ongeacht andere werkzaamheden, hoe kan ik dat instellen?
Als je by 'set up show' (in Powerpoint dus) by 'show type' kiest voor 'browsed by an individual (window)', en je start dan je show en je sleept m naar de 2e monitor, dan blijft ie wel doorspelen wanneer je een app op je 1e monitor weer actief maakt. Het enige nadeel hiervan is dus dat ie niet fullscreen is maar met een window caption....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ransbal schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:47:
Na een tijdje zoeken en gestoeid te hebben met ultramon en nview heb ik helaas mijn probleem nog niet kunnen oplossen :{
Ik heb hier een pc met een Nvidia pcx5300 videokaart met een analoge en een dvi uitgang. Op de analoge uitgang staat een 15" tft scherm en deze staat ingesteld als primair scherm. Op de dvi uitgang staan een 17" buis met een dvi2crt convertor, deze monitor staat ingesteld als secundaire monitor en de montor is in het venster geplaatst met het beeld naar buiten. Op de secundaire monitor draai ik een powerpointpresentatie en op de primaire monitor wil ik gewoon kunnen werken. In dat laatste zit het probleem: als ik op de primaire monitor aan het werk ben, staat powerpoint in de taakbalk als niet actieve applicatie en loopt de presentatie dus niet door. Het is de bedoeling dat de presentatie constant door blijft lopen ongeacht andere werkzaamheden, hoe kan ik dat instellen?
Ranzig (nongeteste) oplossing :P

Volgens mij kun je met een plugin een PPS op een HTML pagina draaien.
Vouw zo'n pagina in elkaar, en start iexplore in de kioskmode op (=fullscreen) en zet die op de juiste monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje

ik heb een onboard kleurenkaart, en ik wil eigenlijk duel scherm gaan draaien, zodat ik op het linkerscherm gewoon windows heb draaien, en het rechterscherm voor LIVE logging van wat iedereen doet in het bedrijf.

Kan ik gewoon een kleurenkaart erbij plaatsen?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.