Het dual monitor topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.471 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Zemskii schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:52:
Heb sinds vandaag ook een dual monitor setup: 18" Philips 180b2 (25 ms ofzo) en een 17" Hitachi CML174SXW (16ms). De eerste op VGA en de 2e op DVI op m'n Sapphire 9800 Pro.

Ultramon kan dan natuurlijk niet ontbreken. Ksnap niet waarom Windows (of Ati?) dit niet standaard inbouwt, kleine moeite.

Ik heb nu geen wallpaper, en 2 dezelfde vind ik niet mooi.

Ff gegoogled: en deze site heeft toch wel erg mooie plaatjes!

http://www.ihateaol.co.uk/misc/dual_monitor_wallpapers/

Jammer dat er veel "gewone" 1024x768 staan.. die gewoon gestretched worden. Lekkere dual monitor wallpapers dan (not!).

Heeft er iemand hier tips mbt wallpapers?
Hier heb ik ook een aantal aardige wallpapers gevonden voor een multi monitor setup :)

> http://www.9xmedia.com/Pages-products/2000-Backgrounds.html

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Ik ben op zoek naar een PCI videokaart met een DVI aansluiting voor een resolutie van 1280 * 1024 (en liefst 1680 * 1024). Als ik geen spellen wil spelen is dan een ATI Radeon 7000 genoeg. Of moet ik toch naar een ATI radeon 9000 kijken? Ik kan eik geen alternatief van nVidia vinden, zijn die er niet?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:24

nIghtorius

Poef!

mijn nieuwe dualdisplay setup :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53624/thumb.jpg

2x 17" TFT iiyama ProLite E435S-S

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 17:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hoedje schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:01:
Ik ben op zoek naar een PCI videokaart met een DVI aansluiting voor een resolutie van 1280 * 1024 (en liefst 1680 * 1024). Als ik geen spellen wil spelen is dan een ATI Radeon 7000 genoeg. Of moet ik toch naar een ATI radeon 9000 kijken? Ik kan eik geen alternatief van nVidia vinden, zijn die er niet?
Je kan ook een Matrox G450 Dualhead PCI halen. Die hebben vaak 1xdvi en 1xd-sub maar pas op er is ook 1 met 2xd-sub

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nIghtorius schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:39:
mijn nieuwe dualdisplay setup :)

[afbeelding]

2x 17" TFT iiyama ProLite E435S-S
Geen sterrenhemel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 16:46

KhaZ

Alfa Romeo

LifeTecH schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:49:
[...]

Hier vind ik persoonlijk heel mooie wallpapers.

Heb mijne daar ook vandaan :Y)
LoEnaTiQ schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:51:
[...]

Hier heb ik ook een aantal aardige wallpapers gevonden voor een multi monitor setup :)

> http://www.9xmedia.com/Pages-products/2000-Backgrounds.html
Mijn dank is groot _/-\o_

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

ik heb 2 maal de C1 revisie. Eerst dacht ik "waar heeft mssl het nou in vredesnaam over? sterrenhemel?" totdat ik de algemene e435s ervaringen topic las.

Dus begrijp dat dit een fenoneem is wat optreed bij zwart beeld en allerij (sub)pixels oplichten en zelfs plaatjes hinderen.

na extreme visuele inspectie in een pikdonkere kamer zie ik deze effect ook, maar het is zo verrekte zwak dat je die puntjes alleen maar ziet als je met je hoofd 5CM of dichterbij het scherm komt.

Als ik gewoon kijk (30/40cm van het scherm) kan ik die pixeltjes helemaal niet zien in pikkedonker. kortom het is allesbehalve storend. Ik weet hoe een echte dode subpixel eruit ziet. dit is het iig niet.

als ik b.v. een zeer donkere kleur toepas (#000016) (heel erg donkerblauw) zijn die pixeltjes al verdwenen bij 5CM afstand..

[ Voor 3% gewijzigd door nIghtorius op 13-03-2005 03:51 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

heeft iemand een ander programmatje dan videosaver? Feit is dat dat leuk werkt op mn 2 lg's (l1715s) maar het is redelijk irri dat je totaal geen controls hebt op je film, dat je elke keer als je kat op schoot klimt, een ram geeft op je bureau, je film uit gaat en dat je opnieuw kn beginnen :S

verder super kick programmatje, eindelijk desktop mode film kijken :P

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:52
Zemskii schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:29:
[...]

[...]

Mijn dank is groot _/-\o_
Idem, maar met welk programma kan je deze grotere wallpaper nou weer gebruiken, is dit te doen met Ultramon? Want momenteel heb ik dus 2 verschillende wallpapers op mn 2 bureaubladen, en dit mbv Ultramon.

Overigens, iemand nog een linkie met babes op een dual monitor wallpaper :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Joster schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:09:
[...]

Idem, maar met welk programma kan je deze grotere wallpaper nou weer gebruiken, is dit te doen met Ultramon? Want momenteel heb ik dus 2 verschillende wallpapers op mn 2 bureaubladen, en dit mbv Ultramon.

Overigens, iemand nog een linkie met babes op een dual monitor wallpaper :+ ?
Kan heel goed met ultramon.

Gewoon rechtermuisknop op het ultramon icoon en wallpaper kiezen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door LifeTecH op 16-03-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FanToom schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:32:
heeft iemand een ander programmatje dan videosaver? Feit is dat dat leuk werkt op mn 2 lg's (l1715s) maar het is redelijk irri dat je totaal geen controls hebt op je film, dat je elke keer als je kat op schoot klimt, een ram geeft op je bureau, je film uit gaat en dat je opnieuw kn beginnen :S

verder super kick programmatje, eindelijk desktop mode film kijken :P
Probeer BSplayer eens. In VMR-9 Renderless mode kan je je beeld over twee monitoren verdelen. Bij mij gaat de beeldkwaliteit dan wel heel erg achteruit (XP1800+ en Radeon8500), maar dat kan aan mn systeem liggen. Laat me ff weten wat jouw bevindingen zijn, weet ik of een upgrade zin heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 09:37
Ik heb even een vraagje:

Ik heb hier dus een 17" en een 15" TFT naast elkaar staan aangesloten op een Asus N6600GT maar nu speel ik dus zo af en toe een spelletje en dan doe ik dat graag op mijn primaire 17". En dan laat ik msn bijvoorbeeld op de tweede monitor draaien maar zo gauw ik ergens klik in het 2e scherm klapt hij helemaal uit het spel en gaat terug naar het bureablad. Heel vervelend dus.

Is er een manier om dit op te lossen? Dat hij dus wel het spel vast houdt op monitor 1 als je op monitor 2 klikt met je muis?

PS Ik heb nu dus ultramon geinstalleerd dankzij sommige verhalen hier, werkt indd wel relaxt :) weet er alleen nog niet de volledige mogelijkheden uit te halen maar dat komt nog wel..

Alvast bedankt.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:44:
[...]

Probeer BSplayer eens. In VMR-9 Renderless mode kan je je beeld over twee monitoren verdelen. Bij mij gaat de beeldkwaliteit dan wel heel erg achteruit (XP1800+ en Radeon8500), maar dat kan aan mn systeem liggen. Laat me ff weten wat jouw bevindingen zijn, weet ik of een upgrade zin heeft ;)
als je mij kan vertellen hoe en waar die optie zit, dan zal ik het proberen :D kan het niet vinden, zie wel de 'desktop' mode, maar dan zie je nix meer :S

edit: ok kan het nu vinden meer krijg het niet over 2 schermen :)

edit: w00t met deze settings werkt het feilloos, nu nog zien te vinden dat het er niet zo verkracht uitziet :P

Afbeeldingslocatie: http://www.hwg-clan.nl/bsplayersettings.JPG

edit: maja de boel wordt wel erg blokkerig, geef mij wat zwarte balken plz, kan het beeld minder uit elkaar gerukt worden

[ Voor 28% gewijzigd door Tom-my op 21-03-2005 23:24 ]

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:25
Banjy schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:44:
Ik heb even een vraagje:

Ik heb hier dus een 17" en een 15" TFT naast elkaar staan aangesloten op een Asus N6600GT maar nu speel ik dus zo af en toe een spelletje en dan doe ik dat graag op mijn primaire 17". En dan laat ik msn bijvoorbeeld op de tweede monitor draaien maar zo gauw ik ergens klik in het 2e scherm klapt hij helemaal uit het spel en gaat terug naar het bureablad. Heel vervelend dus.

Is er een manier om dit op te lossen? Dat hij dus wel het spel vast houdt op monitor 1 als je op monitor 2 klikt met je muis?

PS Ik heb nu dus ultramon geinstalleerd dankzij sommige verhalen hier, werkt indd wel relaxt :) weet er alleen nog niet de volledige mogelijkheden uit te halen maar dat komt nog wel..

Alvast bedankt.
Heb hier hetzelfde probleem :(

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

hmm ik gebruik dit al een tijdje, twee monitoren, en zo ver ik weet is eht gewoon niet mogelijk. Je verlaat de directx modes als je buiten het scherm klikt. Sommige games kunnen daar goed tegen en daar maakt het wat minder uit, maar sommige ook weer minder goed (hl2/css bij mij)

I would say, get used 2 it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 22:11

RetepV

ALLES valt te repareren

cryforhelp schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:24:
Helaas voor jou zijn integrated VGA en een separate videokaart _niet_ tegelijk te gebruiken. Je zal dan een vidkaart met twee uitgangen moeten regelen.
Je kan er dus wel een PCI videokaart bij in stoppen en dan ook dual monitor doen. Maar die PCI kaarten zijn een beetje traag. Een vidkaart met twee uitgangen met dualview ofzo is beter.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Jeej! Eindelijk mijn TFT binnen (E435-S black). Nu tijdelijk een dual met een 15" CRT voor het MSN werk e.d. In de zomer haal ik nog een E435 erbij voor het betere dualscreen werk :)

Pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aakuip/kotna/wp4.jpg

Ooops :+ Niet geresizede pic geupped :P

[ Voor 12% gewijzigd door Ebayzo op 04-04-2005 15:52 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
EbAyzo schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:39:
Jeej! Eindelijk mijn TFT binnen (E435-S black). Nu tijdelijk een dual met een 15" CRT voor het MSN werk e.d. In de zomer haal ik nog een E435 erbij voor het betere dualscreen werk :)

Pics:
[afbeelding]
Ziet er mooi uit, zo'n opstelling had ik eerst ook. Nu is die 15" CRT monitor vervangen voor een 17" en dat werkt toch wel iets lekkerder :Y)

Resize even, ik gebruik een andere lay out en je verneukt hem nogal :>

[ Voor 3% gewijzigd door LifeTecH op 04-04-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Heb ook bezig met dual monitors.
Ongeveer de zelde opstalling als hierboven. Alleen bij mij staat de oude CRT links, rechts pas niet op mn bureau. Ik heb van alles geprobeerdt met nView en dualmon. Maar het lukt niet om dual monitor in te stellen zo dat mn TFT die recht voor me staat de hoofd monitor is en de CRT die links staat is als secondary in te stellen.
Teminste het lukte wel alleen dan moet de CRT eigenlijk rechts van de TFt staan, wat die dus niet staat. Als je dus met je muis naar rechts gaat komt tie aan t eind van de TFT en gaat dan naar de andre monitor die dus eigenlijk aan de verkeerde kant komt. Wel kan ik primary en secundary omdraaien maar dat ik ook niet precies wat ik wil want dan is t hoofdbureaublad op de CRT wat niet de bedoeling is.
Ik zou dus eigenlijk willen dat het hoofd bureau blad op t rechter beeldscherm komt en het extra bureaublad links komt. En dat ik met mijn muis gewoon van links naar rechts kan gaan zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugomeeuwes
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 10:19
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb een asus radeon 9200 SE Met daarop een acer AL1721 (DVI, 17") en een Philips 105S (CRT, 15"). Ook heb ik een S3 Virge 2mb kaart met daarop een erg oude 15" 56Hz.
Door hetzelfde probleem boot ik dus op die oude monitor die ik overigens meestal uit heb staan.
Ook accepteerd suse linux deze niet, dus moet ik als ik naar linux wil eerst in de bios naar agp switchen.
Ik heb trouwens ook nog een s3 Trio64V+ (denk 2mb)liggen, maar heb zelf geen id of deze beter is dan de virge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:03
Afbeeldingslocatie: http://www.davidjuffermans.nl/FileUpload/files/dualdsktop.jpg

Je kan als je een monitor selecteert aangeven welke de primaire is (waar dus je startmenu op staat ). Monitor 2 sleep je dan gewoon naar links.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
edit:
sig69 was me voor, en een beeld zegt meer dan duizend woorden...

[ Voor 95% gewijzigd door Yoshi|IA2 op 05-04-2005 12:58 . Reden: overbodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ow ik wist niet dat het zo simpel was. T is idd gewoon een kwestie van de 1 en 2 verslepen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Soms is het gewoon te simpel :), wist het eerst ook niet 8)7. Het volgende is ook simpel, maar je moet het maar tegenkomen:

Ik heb staan:
1x iiyama VM406 17" CRT
1x iiyama PLE481S 19" TFT
op een GeForce 6800LE

Ik heb nooit geweten dat het kon, verder ook nog nooit iemand erover gehoord:
Ik heb nView ingeschakeld (zonder nView aan werkt het niet nl.) om op elke monitor een ander plaatje te kunnen weergeven, windows niet te laten openen op het andere scherm als ik niet in dualview zit - verder @ default.
Ik gebruik dualView waarbij de TFT de uitbreiding is en recht voor mij staat, CRT schuin links in de hoek. Applicaties verschuiven...films kijken op TFT - allemaal geen probleem, want primaire monitor maakt niet uit. Alleen spellen pakken telkens de primaire (waar ik me enigzins aan stoorde aangezien het hele zaakje dan moest worden omgedraaid). CRT zolang hij nog leeft voor snelle games, TFT voor strategies ed. (hoewel FPS ook prima te doen zijn!). Nu kwam ik bij toeval het volgende tegen:

1 - Stel gewenste monitor in als single display (CRT in mijn geval - gewone desktop)
2 - Switch naar DualView met single monitor als prim. (TFT = uitbreiding)
3 - Keer DualView om (wissel prim. en sec.)

Alles blijft zoals het was, alleen is de prim/sec verwisseld. TFT is nu primair geworden en taakbalk + icoontjes op secundaire monitor terwijl alles verder blijft zoals het was :D. En omkeren gewoon stap 3 herhalen :9.

-
Wat ik echter nog niet gevonden heb in nView is een optie om de muis enigzins tegen te houden als je van de ene monitor op de andere overgaat. Dat je een heuveltje tegenkomt zeg maar en even een douw moet geven om um op de andere kant te krijgen.
Ik heb dit ooit gehad met een single display 8)7, muis wilde van links naar rechts niet gemakkelijk door het midden van het scherm :(, zeer irri - weet niet meer hoe ik het opgelost had.

[ Voor 20% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 12-04-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

voor mensen die problemen met de muis hebben i.c.m. multiscreens en games.. (muis naar de volgende beeldscherm en focus kwijtraken van een game is een goed voorbeeld)..

ik heb een supersimpel programma'tje gemaakt die ervoor zorgt dat je mousecursor in de primaire beeldscherm blijft plakken :P (superhandig hoor)

superhandig muis klemmetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
nIghtorius schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:14:
voor mensen die problemen met de muis hebben i.c.m. multiscreens en games.. (muis naar de volgende beeldscherm en focus kwijtraken van een game is een goed voorbeeld)..

ik heb een supersimpel programma'tje gemaakt die ervoor zorgt dat je mousecursor in de primaire beeldscherm blijft plakken :P (superhandig hoor)

ik heb hem nog niet getest (ben niet thuis) maar als het werkt ben je een held _/-\o_

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Als ik ga gamen doe ik gewoon rechtermuisknop op Ultramon: Disable Secondary. Scheelt nog processor/geheugen gebruik ook :) Aangezien je er toch niks aan hebt om MSN ernaast omdat je dan toch niet kan klikken/reageren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-09 15:54

Super_ik

haklust!

dit heeft wel wat jah: http://www.go-l.com/monitors/athens/features/index.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.go-l.com/_images/new_athens_3.jpg
k zal het eens aan mn baas voordragen :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
OMG Where to buy? Where to buy? .... :9

Rigth alsof ik daar het geld voor heb 8)7

Maar wat is dat extreem gruwelijk zeg!!! Niet normaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijzen heb ik nog niet gezien, wat ik wel gezien heb is dat de schermen allemaal 16ms zijn, ook de 21 en 23 inch schermen... zo ga je nog een dual 21" overwegen ;) (of triple natuurlijk)

ze schijnen deze zomer in de verkoop te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Tja..
Afbeeldingslocatie: http://www.9xmedia.com/Images/L2-images/10-screen.gif
Met prijzen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 14:42
Ik gebruik zelf ook Ultramon,zeker een relaxt programmatje. Ik heb ondertussen ongeveer 40 dualscreen wallpapers, zal ze uploaden in 1 rar file ofzo, dan paste ik de link hier later wel.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/dualscreen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/41inch_dualscreen.jpg

Ik ga die CRT weg doen en een 19" tft kopen. De vraag is alleen nog welke tft het gaat worden :P.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

rac-on schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:16:
[...]

ik heb hem nog niet getest (ben niet thuis) maar als het werkt ben je een held _/-\o_
en werkt ie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:42
Ik heb nu een BenQ 937+, en een iiyama 19 inch crt maar die staan nog niet in dual opstelling. Nu heb ik een iiyama 17 inch gezien TFT voor €149 euro is dat de moeite waard. Wat zijn dan de extra dingen die je met 2 schermen kan doen.

MvG.

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:57
* AlterMann moet ook ff meedoen :p
Het begon allemaal met een 17" Iiyama, en een 15" Tulipje..
Daarna een 19" Dell CRT en een 17" Iiyama CRT...
Allemaal leuk en aardig, maar 2 verschillende formaten is toch niet geweldig.. Dus wat doet * AlterMann ? Hij zorgt voor 2 dezelfde monitortjes..
Heb nu 2 Compaq P110 CRT's staan.. 2 keer 21" :9 Damn I like it :P
Jammer genoeg zijn ze al wat ouder, dus de kleuren zijn niet even goed op beide schermen.. Sterker nog, op 1 van de schermen is aan de linkerkant Wit ook echt Wit.. Maar rechts is hetzelfde wit wat geel-achtig.. :(

Ach, als er eens geld over is, 2 19" of 21" TFT's halen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Ow ja ... en mijn dagelijkse dual setup is mijn Dell 8600 Inspiron met een Dell 17" (op werk) of 21" (thuis).
Via de ATI 9600 Mobile 128MB Turbo draait mijn laptop 1920x1200 en met ieder los scherm doe ik 1600x1200 als 2de scherm. Lekker handig om mijn mail mee te lezen ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thuis twee zeer fijne iiyama 512 pro's (22inch) , als je eenmaal met dualhead werkt, wil je niet anders meer :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 23-09 11:10
Ik gebruik ccfl's achter mijn 22"dual monitors en dat geeft een machtig effect. Hieronder een plaatje ervan. Het is minder mooi dan in het echt maar dat is altijd moeilijk om te fotograveren. Het plateu loopt recht een beetje schuin zodat een beetje het surround gevoel word gecreeerd.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/h.uittenbogert/mijnkamerthump.jpg
Er moet nog een hoop gebeuren maar het is een start, ik ga op deze manier mijn hele kamer sfeervol verlichten. In de toekomst denk ik eraan om met een ralais bord een interface met de computer te maken zodat ik hele licht programma's af kan spelen en lichten kan dimmen op commando of op gezette tijden. Op die manier kan ik 's ochtends lekker sfeervol wakker worden en gaan mijn lampen 's avonds vanzelf uit etc. Ook kan je doormiddel van mixen van verschillende kleuren een bepaalde "mood" creeëren.

Ik denk er ook over om het monitor plateu uit te breiden en een triple monitor setup te maken. 2x22"+1x19" crt (op foto staat 15") en dan later naar 1x 24" widescreen in het midden en 2x 20" tft's een weerszeiden. Op die manier heb je de ultime surround ervaring en niet meer de onscherpte van crt's waar ik mij een beetje aan stoor.
Ik denk er ook over om een soord behuizing op dit plateu te maken er 3 surround grote speakers op kunnen liggen bovenop de 3 monitoren. Zodat echt de ultime surround en 5.1 sound ervaring tot zijn recht komt! :9

Bij dit alles komt ook nog een laptop die ik probeer met maxivista aan het werk te krijgen. Andere mensen ervaring met maxivista? Daarmee kan je je laptop lcd gebruiken als uitbreiding op je normale computer, dit gebeurd via het netwerk en het lcd scherm komt dan bij je host pc als extra video kaart te staan. Op de website van maxivista is ook een filmpje te downloaden met het programma in actie, daarin slepen ze ene filmpje van de ééne monitor naar de andere en de film blijft vloeient door lopen. Dan vragen ze "welke pc is de host" dit kan je niet zijn omdat het op bijde schermen vloeient loopt/ De grap is dan dat er nog een 3e pc bij staat die dan de host is en dat beide laptops aangestuurd werden door maxivista. Mischien dat iemand mij een mailtje kan sturen als je dit programma gebruikt of ervaringen mee hebt?

Dell XPS gen2 17" widescreen >:)
Met gekleurde led verlichting! ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/h.uittenbogert/dell/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/h.uittenbogert/dell/2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Lennart_1337 op 14-04-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Vraagje: Ik wil graag een 19"TFT aanschaffen. Nog niet helemaal uit, maar waarschijnlijk de Samsung 913N (Wat is pivot btw, dacht dat pivot het middelpunt van een ronddraaiend iets was :?) aangezien ik pas 15 ben, en een zeer klein budget heb(en de supermarkt me niet aanneemt :P) Helaas heeft deze dus geen DVI, en mijn 9800SE heeft maar 1 VGA, en 1 DVI. Mijn oude 19" CRT wil ik graag als 2de screen runnen, verkopen lukt waarschijnlijk niet voor een normale prijs, want er zit een klein krasje op. Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb een DVI>VGA converter gezien, maar dat ding leek me erg lomp, en duur. Dus nu zou ik een PCI kaartje moeten kopen, maar €30 om alleen een monitor aan te sturen vind ik wel erg duur ;( Dus wat kan ik het beste doen? En heeft iemand nog eventueel een tip voor een 19" TFT?

Edit: Danku.. *heeft het profijt van merken kopen ontdekt*

[ Voor 6% gewijzigd door Ilya op 14-04-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

reiker

dan jij!

Heb je niet zo'n converter bij je videokaart gekregen? Ik namelijk wel... Volgens mij is dat de beste oplossing.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vroeger altijd 2x lifetec 17" aldi monitoren op mijn g400max, maar nu wegens het antiek zijn van dat kaartje op gebied van games ( jammer, toch zoo een goed kaartje :( ) ingeruild voor een geforce 4400 agp en een geforce 2 mx pci.
Laatst nog een g450 pci geinstalleerd.. nu nog een 3de en eventueel 4de monitor vinden :) ... en plaats ervoor natuurlijk...

dualhead.... nooit meer terug idd... love it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Dual dual monitor setup....

Afbeeldingslocatie: http://www.2cool2rule.nl/GOT/DSC01109.jpg

Mijn dual systeem ligt ff uit elkaar voor nieuwe mod

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Dan ook maar mijn dual setup:
(met blauwe sfeerverlichting) Mijn kamer wordt savonds niet door gewone lampen verlicht maar alleen door blauwe ccfl's en leds en dergelijke :*) (PC zelf/Desktop/TV)

Afbeeldingslocatie: http://img13.echo.cx/img13/7315/dualtft3fy.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img204.echo.cx/img204/3057/tft14gk.th.jpg

Heb dus een Iiyama E431S-B en een Samsung 151N naast elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik heb nu 2x22" @ 1600x1200 ctr op mijn ati 8xagp radeon 9800pro en 1x 15" crt op een pci ati radeon 7000 32mb ddr @1024x768. Het punt is alleen dat op het moment dat ik de resolutie te hoog zet op de pci kaart of de kleurdiepte te hoog zet of transparantie gebruik bij msn (plus) of winamp dat dan de vensters heel langzaam en moeilijk over dat scherm schuiven. Ligt dit aan het weinige geheugen of omdat de kaart niet al die effecten ondersteunt?

Ik draai ook weleens dscaler om tv te kijken en dan lopen er alemaal raare strapen elke keer door het beeld net alsof hij het niet meer kan bijhouden, als ik dan de transparantie uit zet of de kleurdiepte op 16bit zet of de resolutie naar beneden zet op de pci kaart dan worden de storingen minder en met alle hiervoor genoemde maatregelen heb ik pas weer een normaal tv scherm in dscaler. Ligt dit aan het feit dat de pci bus het niet aankan? Of kan de pci kaart het niet aan en stuurd alle data heen en weer over de pci bus naar de processor waardoor er allemaal raare dingen gebeuren en de pci bus overbelast raakt?

Wat heb ik allemaal gedaan?
Ik heb mijn hele systeem opnieuw geinstalleert en de nieuwste drivers geinstalleerd, het probleem is er nog steeds. Ik heb ook met de pci latency in de bios andere lagere en hogere waarden geprobeert en lagere waarden lijken enigsinds te helpen maar de problemen blijven.

Wat wil ik?
Ik wil over een tijdje op deze pci kaart ook 1600x1200 gaan draaien op een 3e 22" crt scherm maar dat gaat op deze manier nooit lukken. Denken jullie dat het met een pci ata radeon 9200 128mb ddr wel gaat lukken? Ik wil dan op die 3e monitor gewoon kunnen werken en dvd's kijken en dscaler blijven gebruiken voor mijn tv kaart.

En zijn er mensen die ook tegen dit soort problemen oplopen?; ik zie namelijk ook weleens mensen met 10 monitoren via pci en dat gaat ook gewoon goed :?

Specs:
2x 22" @1600x1200 - ATI radeon 9800pro 128 mb ddr
1x 15" @1024x768 - ATI radeon 7000 32mb ddr

-amd barton 2500+ @ 2700+
-epox 8rda3+ (moederbord)
-1gig ddr-ram pc3200

-TV-kaart van medion met philips sa3410 chip
-Audigy 2zs
-2x s-ata 200 gig schijven
-1x ata 200 gig schijf
-2x dvd spelers @ ata aansluitingen

offtopic:
Dat ziet er wel appart uit dat blauwe licht, ik ga ook mijn hele kamer veranderen in een licht show; zie mijn post een beetje meer naar boven. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Het volgende viel mij op (ik heb een 17" iiyama VM406 CRT (direct op D-SUB) + 19" iiyama E481S TFT (direct op DVI) staan):
in Kloon mode is het welbekende verhaal: 1 res, 1 refreshrate - zo ook voor hor/ver spanning.
Tenzij je met een prog zoals Ultramon alsnog de refreshes gaat wijzigen.
Oke, duidelijk.
Nu had ik eens op mn CRT in DOS gekeken welke refresh het nou eigenlijk is: 70Hz
DVI zou op 60Hz gelockt zijn (maar ik kan het vrolijk op 75Hz zetten :?), maar in DOS geeft de monitor dus wel 60Hz. Terwijl hij nu gekloond wordt met een CRT @ 70Hz :?
Ik vind het dus een beetje vreemd dat je in (bv?) Windows het met een programma moeilijk moet gaan omzetten, waar DOS het vrolijk doet zonder enige hulp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik had ook een ati9200pci als 2e VGA kaart als upgrade voor mijn MatroxG450. maar steeds liep het zaakje vast bij wat hogere load. Na 10restalls en andere dingen proberen mijn matrox maar weer terug gezet en die ati verkocht. Hij werkt gewoon goed maar ik denk alleen standalone. Verschillende drivers proberen helpte ook niet :{

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Quake3 op 41" Dualscreen :P
(xvid codec nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Lachuh :P, alleen beetje irri mikken misschien? Dat met Ultramon gedaan ofzo :?

offtopic:
Hoe gevoelig heb jij je muis staan :P?, je hand beweegt bijna niet!

[ Voor 4% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 17-04-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
-Sir_Killalot- schreef op zondag 17 april 2005 @ 00:27:
Lachuh :P, alleen beetje irri mikken misschien? Dat met Ultramon gedaan ofzo :?

offtopic:
Hoe gevoelig heb jij je muis staan :P?, je hand beweegt bijna niet!
Nee in quake3 zelf de resolutie veranderd en de fov op 140 gezet... 't is gewoon in windowed mode maar dat zie je bijna niet.
Blijkbaar heb ik de muis wel heel gevoelig staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
Sluuut schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:46:
Ik heb ondertussen ongeveer 40 dualscreen wallpapers, zal ze uploaden in 1 rar file ofzo, dan paste ik de link hier later wel.
Dat lijkt me inderdaad wel een goede actie! :)

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Dit stel ik ook zeer op prijs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Sluuut schreef op zondag 17 april 2005 @ 00:36:
Nee in quake3 zelf de resolutie veranderd en de fov op 140 gezet... 't is gewoon in windowed mode maar dat zie je bijna niet.
Hier ook es gedaan :P ziet er wel vet uit :9 alleen staan mijn monitoren niet zo mooi naast elkaar (plus dat het een 17" CRT en en 19" TFT is); betrap mezelf erop dat ik dan op de ene dan op de ander zit te kijken :(, kreeg er na een paar minuten beetje hoofdpijn van :P dat 'scheel' kijken. En m'n accuracy werd er ook nie veel beter van :P. Misschien maar es zo ene aanschaffen ;) (wel grappig dat ze in hun promo video toch weer Quake 3 gebruiken :P).

[ Voor 16% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-04-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Heb nu net weer een nieuwe tft in huis, had eerst per ongeluk een witte gekocht maar vandaag omgeruilt voor de zilverre:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/dual_tft_2.jpg

Klik hier voor het dual wallpaper pack met 45 dualscreen wallpapers

[ Voor 29% gewijzigd door Sluuut op 22-04-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Sodeju, dit is nog eens wat anders dan een dual monitor setup :D

Afbeeldingslocatie: http://home.earthlink.net/~spacebuckaroo/images/desk4a2.JPEG

Hier ook nog wel leuke "dual monitor" setups te koop:
http://www.digitaltigers.com/tigervista.shtml

[ Voor 27% gewijzigd door Sluuut op 22-04-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Inderdaad, en nog steeds geen fatsoenlijk bureau 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
Heel erg bedankt, hier hebben we wat aan.
Ik zal binnenkort waneer mijn kamer eens is opgeruimd mijn dual monitor setup posten, zijn 2 zwart gespoten monitoren :D

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 18:20

spaceboy

Op grote hoogte

Hier mijn setup. Met gelijk een vraag. Ik wil graag een (breedbeeld) dvd-film kijken op twee schermen tegelijk, maar zowel met powerdvd als met mediaplayer krijg ik in het geval van een dual-screen een van beide monitoren compleet zwart. Zal iets met overlay te maken hebben. Iemand een tip? Ik gebruik overigens (ook) UltraMon...

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/duaal.jpg

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

spaceboy schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:15:
Hier mijn setup. Met gelijk een vraag. Ik wil graag een (breedbeeld) dvd-film kijken op twee schermen tegelijk, maar zowel met powerdvd als met mediaplayer krijg ik in het geval van een dual-screen een van beide monitoren compleet zwart. Zal iets met overlay te maken hebben. Iemand een tip? Ik gebruik overigens (ook) UltraMon...

[afbeelding]
probeer mediaplayer classic eens googlelink met de VMR9 renderless modus kun je 'm wel over 2 schermen krijgen..

maar stel je er niet teveel bij voor.. ik vind nog steeds op één scherm kijken beter gaan dan over 2 schermen... je verhouding is wel 10:4 @ 1280x1024(5:4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 08:23

timovd

Voorsprong door techniek

[afbeelding]
Hoe krijg je de startbalk over beide schermen?

Edit: nu ik deze site bekijk heb ik het antwoord volgens mij al gevonden.

Momenteel heb ik mijn notbook aangesloten op een externe 19" in portrait. Helaas is het scherm van mijn notebook(1680x1050 pixels) defect. Hopen dat deze snel gerepareerd wordt door Dell.

[ Voor 23% gewijzigd door timovd op 24-04-2005 12:47 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 16:52
Met UltraMon dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut

[afbeelding]
Mooie opstelling gast, dat ding eronder, heb je die ergens gekocht ofzo?

Ik heb gister 2 stukken hout gekocht en zelf zoiets gemaakt :P
Ziet er wat beter uit dan die DVD hoesjes, plus dat het relaxter kijkt omdat het meer op ooghoogte zit.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/dualtft01.jpg

Ik ga Mediaplayer classic ook eens proberen, maar volgens mij werkt het niet.. Als ik het met BSPlayer op WMV9 renderless zet dan gaat het haperen als de pest :/

En ja, met Ultramon kan je een "Smart tasbar" aanzetten op de 2e monitor. Alles wat je daar dan open zet aan programma's die normaal in de linkertaakbalk open staan, komen dan in de Smart Taskbar te staan. Zeker handig :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sluuut op 24-04-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ik doe het zelf met Zoom Player --> Overlay Mixer op VMR9 zetten (Video Mixing Renderer).
Werkt perfect. Moest het al gebruiken i.v.m. een CRT zonder gamma correctie :(. Overlay mixer negeerde vrolijk de correctie in de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Op VMR9 & Overlay mixer laat hij het allebei maar op 1 scherm zien :/
Vaaaag...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Sluuut schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:48:
[...]

Mooie opstelling gast, dat ding eronder, heb je die ergens gekocht ofzo?
..
Thanks. Maar dat ding eronder is in mijn geval ook een plankje van de gamma in 3en gezaagd hoor. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boombeast
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier en wil graag even mijn systeempie met jullie delen:
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/4qhf0l

Weet iemand nog leuke sites voor triple Wallpapers? :) Heb nu best een paar mooie van http://www.matrox.com/mga...s/parhelia_wallpapers.cfm maar ik wil er meer!
Oh ja 9xmedia kan ik al, en deze: http://www.digitalblasphemy.com/mpages/3x_1.shtml, waar hele mooie te zien zijn maar daar moet je betale, ja dag!

Groetjes,

BB

www.boombeast.nl >>> An other hobby of me :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ziet er lekker uit hoor :)

maar ik zie dat je daar een schaalmodel van voyager hebt staan, zou je mij kunnen vertellen waar je die gekocht hebt, ik ben er namelijk al een tijdje naar opzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boombeast
PilatuS schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:25:
[...]

ziet er lekker uit hoor :)

maar ik zie dat je daar een schaalmodel van voyager hebt staan, zou je mij kunnen vertellen waar je die gekocht hebt, ik ben er namelijk al een tijdje naar opzoek :)
Thanks!

Heb ik gekocht bij Acmemoviestore in Gouda, het was de laatste, maar er zijn vaak beursen waar je dit ook kan krijgen... er stonden er een paar op de verzamelbeurs in Utrecht die ander halve week geleden was. Wel staan er nog 2 andere types van andere series van star trek in Gouda. Hij is echt supergedetailleerd, maar ook prijzig. Ik verzamel trouwens vanalles wat met films te maken heeft,vooral action figures, zie mijn website als je meer wilt weten: http://www.boombeast.nl (zet je geluid ff aan als het intro speelt :9 )

[ Voor 3% gewijzigd door Boombeast op 26-04-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boombeast
Misschien interessant om te weten op mijn linker scherm gebruik ik een extra taskbar, die heet treulauncebar..kan je vanalles mee instellen. Op de rechter gebruik ik desktopsidebar, ook toppie.
En natuurlijk gebruik ik ulramon maar dat gebruikt iedereen denk ik. (foto zie drie posts terug).

Ik heb trouwens 3 verschillende beeldschermen, dat vond ik niet zo mooi staan...ik heb nu met dun karton een soort voorzet-stuk gemaakt op iedere monitor, ik moet de bovenste nog doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Boombeast op 26-04-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
offtopic:
tnx for the info :)

heb geloof ik ook een keer op de hcc beurs ergens een borg cube gezien, maar ik ga zeker ff kijken of ik die van voyager ergens kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier:
Geforce 6600GT
2x Dell E153FP 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boombeast
PilatuS schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:33:
[...]

offtopic:
................................. ( jah eigenlijk onzin om dit te herhalen hahaha)
Moet ik je anders een mailtje sturen van alle merchandise-beursen die er qua dit soort merchandise zijn? Ik weet een aantal hele gave! Vanalles van films kan je daar kopen. En ook een aantal winkels here en der in nederland en belgie wil ik je best mailen..... Ik kan trouwens wel even vragen aan de verkoper in Gouda voor de Voyager... ik ben daar vaste klant dus is geen probleem... maar reken wel op zo'n 140 eurie! Zit ook verlichting in en hij is het waard, echt top-model. Ik geloof dat ie ook een borg-cube heb liggen, zal morgen wel ff langs gaan als je tenminste interesse hebt.

laters!

BB

( maar eh gaat hier natuurlijk om Multimonitor-freaks......dus...., anders kun je het beste eens op www.spawn.com kijken in het forum daar, daar zitten allemaal van dat soort gekken als ik die dat dus sparen :) )

[ Voor 13% gewijzigd door Boombeast op 26-04-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
PilatuS schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:25:
En de Enterprise-A (Constitution Class Refit B)), nog steeds de mooiste imo. Zou ik ook wel willen hebben :9~
@Boombeast thx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
offtopic:
[quote]PilatuS schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:25:
maar ik zie dat je daar een schaalmodel van voyager hebt staan, zou je mij kunnen vertellen waar je die gekocht hebt, ik ben er namelijk al een tijdje naar opzoek :)[/quote]
En de Enterprise-A (Constitution Class Refit B)), nog steeds de mooiste imo. Zou ik ook wel willen hebben :9~
@Boombeast thx voor de tip :)

Btw, hoe kom je aan die achtergrond? Dies van die koraalscreensaver (dacht voor Matroxkaarten?)
Boombeast schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:00:
Misschien interessant om te weten op mijn linker scherm gebruik ik een extra taskbar, die heet treulauncebar..kan je vanalles mee instellen. Op de rechter gebruik ik desktopsidebar, ook toppie.
En natuurlijk gebruik ik ulramon maar dat gebruikt iedereen denk ik. (foto zie drie posts terug).
Zeker, gebruik het nog niet, maar zo te horen toch maar es gaan doen...
Ik heb trouwens 3 verschillende beeldschermen, dat vond ik niet zo mooi staan...ik heb nu met dun karton een soort voorzet-stuk gemaakt op iedere monitor, ik moet de bovenste nog doen.
:D was me niet eens opgevallen :D (k...onderkant vrij lang en geen knoppies te bekennen :P, maar design staat voor niks ;))

[ Voor 27% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 26-04-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke reso krijg ik als ik 2 15" 1024*768 schermen in dual mode zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 20:33:
welke reso krijg ik als ik 2 15" 1024*768 schermen in dual mode zet?
2x 1024x768 :? (DualView mode)

2048x768 (horizontal spanning)
1024x1536 (vertical spanning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boombeast
Vinden jullie misschien ook leuk om te weten:

Omdat ik 4 schermpies heb. (tussen drie haakjes de al eerder geposte foto:
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/4qla4x))
In een soort omgekeerde T-opstelling dus (de bovenste gebruik ik meestal voor msn), krijg ik met een "normale" triple achtergrond het niet mooi. Daarom pas ik altijd de achtergronden aan op mijn situatie. Het voorbeeld hieronder geeft dat goed weer:

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/4ql7pk

Ik heb links een stuk gepakt en die naar boven gekopieerd, in dit geval heb ik ook nog eens dit gedeelte gespiegeld zodat het net lijkt of het zo hoort (niet meteen zichtbare herhaling zeg maar, doordat er een brede overgang zit tussen de schermpies valt dat ene stukin het midden niet op (die berg die ineens op houd) Hier nog een van een achtergrond die iedereen wel kent maar dan een beetje anders: :)

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/4ql8g9

Heb trouwens nog een paar leuke achtergrondjes gevonden voor triple-users:

http://acid.southland.net.au/gallery/3mon/

En alle formaten:

http://www.xxlwallpapers.com/ of was deze al genoemd?? nou ja sorry dan..

Laters! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

YEAH! Eindelijk! Goeie tips hier! Eindelijk video op dualscreen! Check this out! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/shrek.jpg

(trouwens geen schokkend of blokkerig beeld!)

[ Voor 15% gewijzigd door spaceboy op 26-04-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boombeast
spaceboy schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 20:51:
YEAH! Eindelijk! Goeie tips hier! Eindelijk video op dualscreen! Check this out! :)

[afbeelding]

(trouwens geen schokkend of blokkerig beeld!)
Toppie! ;) :P

Met Zoom-player??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Nope, BSPlayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Wat voor een videokaart heb je dan, en welke drivers? Ik krijg het met mijn X800 met de nieuwste Catalyst niet voor elkaar.. het hapert gewoon als de pest, en mn cpu belasting word ook 100% dus ik kan weinig anders doen...
Ik heb een overclockte 2800+, zo slecht is dat nou ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Radeon 9600, A64-3000 en 1GB RAM. Draai met ~75% proc belasting als ik 'n film met bs-player dual screen zet. Je moet er niet met je neus op gaan zitten, maar vanaf de bank is het prima te kijken.

Maar /me is wel benieuwd naar de setup van spaceboy;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 10:21:
Ik heb een Radeon 9600, A64-3000 en 1GB RAM. Draai met ~75% proc belasting als ik 'n film met bs-player dual screen zet. Je moet er niet met je neus op gaan zitten, maar vanaf de bank is het prima te kijken.

Maar /me is wel benieuwd naar de setup van spaceboy;)
Mijn setup is echt niet zo bijzonder, heb al 'n tijdje deze zooi. :)

Intel P4 2.8ghz standaard geklokt op 3.0ghz
ATI Radeon 9600 XT
1gb geheugen
2x SAMSUNG SyncMaster 913N
veel, heel veel harddisks... ;-)

Die dual-window-video is met BSPlay, heb gewoon standaard drivertjes geinstalleerd van ATI. C'est tout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:59

bartaa

Battlefield

kan je ze nog een keertje online zetten, kan ze helaas al niet meer downloaden.....

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ightorius schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:14:

ik heb een supersimpel programma'tje gemaakt die ervoor zorgt dat je mousecursor in de primaire beeldscherm blijft plakken (superhandig hoor)

Kun je dit niet even zo maken dat je dit aan een spel kunt koppelen, zodat je meerder icoontjes kunt maken en niet steeds spel hoeft op te zoeken?
Zou heel relexed zijn.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
bartaa schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:58:
[...]

kan je ze nog een keertje online zetten, kan ze helaas al niet meer downloaden.....
Stuur ff een mailtje naar Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/sndr.jpg als je dat wallpaper pack wilt, dan geef ik je een login op m'n ftp ervoor.
Als meer mensen dan willen, mail gewoon ff...

Ik draai nu trouwens Samurize op m'n 2e tft met daarbij DScaler om tv te kijken.. best relaxed ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Sluuut op 29-04-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn (dual) systeempje

B)

Mijn trots:
Afbeeldingslocatie: http://sfgt.nl/img/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sfgt.nl/img/3.jpg

Nog niets op de 2de uitgang asus 9600 xt
Afbeeldingslocatie: http://sfgt.nl/img/4.jpg

Mijn asus 9600xt en matroc G450
Afbeeldingslocatie: http://sfgt.nl/img/5.jpg

2maal benq fp731
Afbeeldingslocatie: http://sfgt.nl/img/6.jpg

Mijn T.V. staat op de 2 de uitgang van de matrox G450
Afbeeldingslocatie: http://sfgt.nl/img/1.jpg

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!! :)

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 15:07:
Mijn (dual) systeempje

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!! :)
Ik vind dat je plaatjes 't niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Bergen schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 21:33:
[...]
Ik vind dat je plaatjes 't niet doen.
Hmm ze deden het eerst wel... Ik vond het wel oke.. Alleen trekt BenQ mij niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt, ik had een mooie post gemaakt. ging gelijk een slot op.
dus dacht, laat maar. alle pic van server gehaald.
had nog even een mailtje geschreven, maar het was teveel moeite om even terug te mailen..

REMY??? :r

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Laatst online: 20:32
Ik had dernet 2monitoren op mijn pc maar de 1e wou niet aangaan?
De monitor op mijn AGP kaart ging wel aan maar de monitor op de PCI kaart niet :S
Windows zij dat de PCI kaart niet goed werkte (Code 28).
Het gaat trouwens om een Geforce 3 Ti200(AGP) en een Diamond Stealth II S220(PCI)
Moederbord is een Asus K8N uit oktober vorig jaar
Wat kan de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Probeer eens tebooten met de PCI kaart eerst (First boot device: PCI ipv AGP) als je een beetje gezocht had had je het zo gevonden :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 11:36
hey ff een vraagje he

hebben julie er ook last van dat als je 2 monitoren aan hebt staan en je wilt een film full screen afspelen, dat je dan alleen op de primary monitor beeld ziet?
bij mij is dan het 2e scherm zwart en waar het beeld hoort te zijn, daar is het een beetje paars achtig.

ik hoef niet perse over 2 schermen te kijken (zit hier namelijk nogal veel plastic ertussen) maar is het niet mogelijk om bijvoorbeeld de film full screen te krijgen op het 2e scherm en dat je op het 1e scherm gewoon verder kunt met serven ofso?

ik vond dual display wel erg leuk maar om nou telkens software matig je 2e scherm uit te zetten vin ik ook weer zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

bobje_2 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:52:
hey ff een vraagje he

hebben julie er ook last van dat als je 2 monitoren aan hebt staan en je wilt een film full screen afspelen, dat je dan alleen op de primary monitor beeld ziet?
bij mij is dan het 2e scherm zwart en waar het beeld hoort te zijn, daar is het een beetje paars achtig.

ik hoef niet perse over 2 schermen te kijken (zit hier namelijk nogal veel plastic ertussen) maar is het niet mogelijk om bijvoorbeeld de film full screen te krijgen op het 2e scherm en dat je op het 1e scherm gewoon verder kunt met serven ofso?

ik vond dual display wel erg leuk maar om nou telkens software matig je 2e scherm uit te zetten vin ik ook weer zoiets.
Als je 1 blz. terugbladert in dit topic zie je dit: spaceboy in "Het dual monitor topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Tijd voor een Deel 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:32
Wow, dat zat ik echt net te denken, na het zien van een heel erg verouderde startpost. Deeltje 2 maar dan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 26-09 16:46

KhaZ

Alfa Romeo

Heb gegoogled, maar heb niets kunnen vinden wat werkt.

Welke heb ik eerder gebruikt:

Fraps & Howie's Quick Screen Capture..

Heb dual monitor setup, en als ik een spel speel, wil ik met dat programma een screenshot maken van het spel, en dus niet van allebei de monitoren, maar dat kan ik bij beide prog's niet instellen.

Heeft iemand dit in gebruik?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
En dicht :P
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.