Soms is het gewoon te simpel

, wist het eerst ook niet

. Het volgende is ook simpel, maar je moet het maar tegenkomen:
Ik heb staan:
1x iiyama VM406 17" CRT
1x iiyama PLE481S 19" TFT
op een GeForce 6800LE
Ik heb nooit geweten dat het kon, verder ook nog nooit iemand erover gehoord:
Ik heb nView ingeschakeld (zonder nView aan werkt het niet nl.) om op elke monitor een ander plaatje te kunnen weergeven, windows niet te laten openen op het andere scherm als ik niet in dualview zit - verder @ default.
Ik gebruik dualView waarbij de TFT de uitbreiding is en recht voor mij staat, CRT schuin links in de hoek. Applicaties verschuiven...films kijken op TFT - allemaal geen probleem, want primaire monitor maakt niet uit. Alleen spellen pakken telkens de primaire (waar ik me enigzins aan stoorde aangezien het hele zaakje dan moest worden omgedraaid). CRT zolang hij nog leeft voor snelle games, TFT voor strategies ed. (hoewel FPS ook prima te doen zijn!). Nu kwam ik bij toeval het volgende tegen:
1 - Stel gewenste monitor in als single display (CRT in mijn geval - gewone desktop)
2 - Switch naar DualView met single monitor als prim. (TFT = uitbreiding)
3 - Keer DualView om (wissel prim. en sec.)
Alles blijft zoals het was, alleen is de prim/sec verwisseld. TFT is nu primair geworden en taakbalk + icoontjes op secundaire monitor terwijl alles verder blijft zoals het was

. En omkeren gewoon stap 3 herhalen

.
-
Wat ik echter nog niet gevonden heb in nView is een optie om de muis enigzins tegen te houden als je van de ene monitor op de andere overgaat. Dat je een heuveltje tegenkomt zeg maar en even een douw moet geven om um op de andere kant te krijgen.
Ik heb dit ooit gehad met een single display

, muis wilde van links naar rechts niet gemakkelijk door het midden van het scherm

, zeer irri - weet niet meer hoe ik het opgelost had.
[
Voor 20% gewijzigd door
-Sir_Killalot- op 12-04-2005 13:31
]