Het dual monitor topic

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.471 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic, ik post ook maar ff mijn dual monitor syteempje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/werkplek.JPG
Maar nu we het hier toch over dual monitor hebben ...
Ik zit met een mucho grande prombleem, zijnde:

Ik wil dus een video afspelen zodat ie over allebei mijn monitoren verspreid is, maar ik krijg dit met geen mogenlijkheid gedaan. Ik ben echt al maanden aan het zoeken en uitproberen ... maar het lukt me maar niet! :( Ik heb dus 2 17" CRT's op de VGA en DVI poort van mijn Radeon7500. Ik wéét dat het MOET kunnen ... misschien kan hier iemand mij op weg helpen ... bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer ultramon is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik heb ultramon draaien .. maar haalt dus ook niks uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 21:29:
jah ik heb ultramon draaien .. maar haalt dus ook niks uit :'(
Ik heb dat probleem ook,
DVD laten overlopen op ander beeldscherm

(oh je hebt al gereargeerd :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Sick Nick

Drop the top!

hiero ook dual monitor setupje:
gf2 pro vivo 64mb met een 19" Gericom CT1997PF flatscreen crt
tnt2 m64 tvout 32mb met een 19" Gericom CT1997PF flatscreen crt

Werkt perfect, icm met ultramon helemaal. Overigens krijg ik het ook niet voor elkaar om een film over de 2 schermen tegelijk af te spelen. Ik kan wel 2 filmpjes tegelijk afspelen (op elke monitor 1 :D )

Ik zou in ieder geval niet meer zonder dual screen kunnen, echt ideaal zoveel desktop space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:36
Ik vind het erg jammer dat mijn tweede monitor een crappy 14" monitor is. Daarom gebruik ik hem ook niet, en een tweede goeie monitor zit er de komende jaren ook niet echt aan te komen :(

Maar als het werkt is het idd een uitkomst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 06:50

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb ook 3 monitoren bijna op 'n rij alleen zit aan elk een PC.

De middelste is een 454 903DT de linker 'n 109B d erechter 'n 17" prull

nu wil ik 'n PCI matrox kopen single of Dualhead aangezien de 454 twee ingangen heeft die op de front geschakeld kunnen worden.
Kan ik dus als het es een keer echt nodig is DUAL monitor gebruiken maar ook gewoon enkel.

De linker heeft een 8500DV en daarbij komt dan 'n PCI martox 450of 550 wat te krijgen is
Werkt dat this 'n P4T533C met APIC ingeschakeld ook in OS, w2K bij de weg.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
Cougar schreef op 06 januari 2003 @ 19:25:
weet er iemand een programma om op mijn tv bijv een dvd of divx te bekijken met ondertitels? ik gebruik nu bs player maar als ik met ultramon zeg dat ie naar de andere monitor (tv) moet dan heb ik geen beeld daar. Ik zoek dus een programma dat op de 2e monitor kan draaien en waarmee je ondertitels kunt inladen :)
ff mezelf quoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Absoluut B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperG schreef op 06 January 2003 @ 22:47:

De linker heeft een 8500DV en daarbij komt dan 'n PCI martox 450of 550 wat te krijgen is
Een matrox 550 bestaat niet pci O-)

iig ik zoek nog een g450/g400 pci Liefst de 32mb 360mhz geheugen.

Btw pics?? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/awroos/DCP_0520_klein.jpg

de 2 bakken

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/awroos/DCP_0521_klein.jpg

shotje van pc bureau

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/awroos/DCP_0522_klein.jpg

wifi 0wnage :) altijd en overal internetten in huis (heeft hier verder niks mee te maken maar toch leuk om te laten zien

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/awroos/DCP_0523_klein.jpg

Brandertje iemand? :7

Alle pics clickable voor de 3.1 mpix full reso versie maar om de 56k/isdners te besparen even wat thumbnails gebakken

[ Voor 4% gewijzigd door Sick Nick op 06-01-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:30
Mijn dual setup
Afbeeldingslocatie: http://bt6015.bt.tudelft.nl/files/011203_buro-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:51
kga zometeen waarschijnlijk een tft monitor halen, die komt dan aan mn geforce 3. ik krijg een oude s3 virge van een vriend voor mn 17" crt
kan die kaart de 1024*768*75hz goed op je beeld toveren?
anders moet ik nl nog ergens anders een pci kaartje vandaan toveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 15:47

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik heb een dual opstelling ooit eens geprobeerd met een diamond edge3d icm een gforce2, maar kreeg dit niet voor elkaar. zodra ik de drivers ging installeren liep m'n pc fast of ging spontaan reboten.
Iemand enig idee waarom dit niet kan?

is een dual opstelling misschien ook mogelijk met een isa kaartje?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kareltje_de_grote schreef op 09 January 2003 @ 15:10:
Ik heb een dual opstelling ooit eens geprobeerd met een diamond edge3d icm een gforce2, maar kreeg dit niet voor elkaar. zodra ik de drivers ging installeren liep m'n pc fast of ging spontaan reboten.
Iemand enig idee waarom dit niet kan?
Is mij ook nooit gelukt met die Edge3D. Sommige videokaarten doen het gewoon niet als tweede kaartje...

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 22:11
kheb met de 8500 een dual monitor systeem, maar da ene scherm gebruik ik gewoon om steeds me tv op te hebben.

hoe zorg ik dak op allebei een start menu met knop en alles heb?
kheb win2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hiero Debian woody met een matrox G450 Dualhead. maar ik krijg mijn tweede monitor niet aan het praat. :(

hiero staat mijn config.
http://212.120.116.150/XF86Config

Wie kan mij helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is sinds vandaag de trotste eigenaar van een gratis verkregen, mac monitor Hij werkt perfect op de pc en is 20inc trinitron max: 1600x1200x32@75hz, Maar ik heb geen idee waar die moet staan aansluiten is geen probleem :D
Eerst maar eens van dit klotevirus afkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 16:45:
Ik heb hiero Debian woody met een matrox G450 Dualhead. maar ik krijg mijn tweede monitor niet aan het praat. :(

hiero staat mijn config.
http://212.120.116.150/XF86Config

Wie kan mij helpen. :)
Ik denk dat je linux drivers nodig hebt, Omdat je in windows ook je 2e head moet activeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ok kheb nu een samsung 151s aan mn geforce hangen en een s3 virge in mn 5e pci slot gegooid en die aan mn 17" crt gehangen, maar nu doet ie het niet?

de foutmelding in windows xp:
This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)

If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system.
iemand dit vaker gehad? kga nu ook ff verder zoeken maar mischien dat er ondertussen al een antwoord komt

<Edit>
specs:
asus tus2l-c
celeron 1200@1380
394mb ram
geforce 3 classic
s3 virge standaard xp drivers

<edit 2>
kben nu wat verder
krijg in dos beeld op de s3 virge, zodra windows geladen wordt(na de disk check van win xp) krijg ik beeld via mn geforce 3 maar blijft het beeld van de s3 virge lekker hangen?
erg vaag in ieder geval

in bios staat pci bios als primary en zit in slot 6(slot 1/5 delen irq)
iemand een idee?

[ Voor 34% gewijzigd door bolleh op 09-01-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
nou ik snap het niet hoor, pci kaart en agp deelden irq, dus ik in bios irq veranderen van de pci kaart naar 1 die vrij is en nog blijft ie hangen voor ie naar windows gaat!
iemand hier een idee over?

nou het werkt mensen :)
hoewel die virge een rot beeld geeft, beter dan nix :)
binnekort ff een andere :)

[ Voor 22% gewijzigd door bolleh op 09-01-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 05:08
Xsion schreef op 09 januari 2003 @ 16:21:
kheb met de 8500 een dual monitor systeem, maar da ene scherm gebruik ik gewoon om steeds me tv op te hebben.

hoe zorg ik dak op allebei een start menu met knop en alles heb?
kheb win2k
Moet je UltraMon ff leechen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vraagje:

Ik heb beide monitor aan een Gforce 4 Ti4200 hangen. Alleen zo gauw als ik dat dus doe (dual monitor) dan worden de kleuren van alle iconen zo flets...minder kleuren etc....

Zet ik deze ondersteuning weer uit...dan is alles weer goed..

Weet iemand waar dat door komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
niemand met ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee, maar ik kan je zeggen dat ik met mijn gf4 ti4200 daar geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dual setup:
Gainward Pro/650 XP. 1xvga 1x dvi
2x SUN 20" trinitron bakken

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Hermitage/images/dualmon.jpg

Zeer tevreden over.
Nu alleen die PCI nog
Voorheen had ik een VooDoo 16MB, maar die trok geen 166Mhz.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Hermitage/images/triplemon.jpg

Nu heb ik het geprobeerd met een 2e GeForce (GF2 PCI), maar mooi dat de nVidia drivers daar geen pap van lusten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het progje UltraMon gedownd om op mijn 2de monitor ook een taakbalk met start menuknop te krijgen. Nou is die taakbalk wel gelukt met dat progje maar een startmenuknop krijg ik niet. Is dat eigelijk wel mogelijk met UltraMon of kan ik beter een ander progje gebruiken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 15:55:
Ik heb het progje UltraMon gedownd om op mijn 2de monitor ook een taakbalk met start menuknop te krijgen. Nou is die taakbalk wel gelukt met dat progje maar een startmenuknop krijg ik niet. Is dat eigelijk wel mogelijk met UltraMon of kan ik beter een ander progje gebruiken......

Ik had ffe 19inc 20inc (trinitron) 21inc 19inc aangesloten, Wat kijkt dat klote :'( iig die 20inc trinitron hangt nu aan een celly300,tnt2 pci :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 14:16
Is het mogelijk om de 2e monitor een andere refreshrate te geven dan de 1e monitor?

MSI GeForce 4 Ti 4200
Laatste detonators 42.??
NVrefreshtool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wel, eentje draaid op 100Hertz en de andere op 72Hertz. Gewoon in Diplay Properties/settings. Zondere aparte progje en met WinXP. Beide op mijn Gf4 ti4400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 27-09 14:16
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 16:09:
Bij mij wel, eentje draaid op 100Hertz en de andere op 72Hertz. Gewoon in Diplay Properties/settings. Zondere aparte progje en met WinXP. Beide op mijn Gf4 ti4400.
Wat gebruik je dan om het refresh-bug van XP op te lossen? Als ik geen NVrefreshTool gebruik kan ik niet higer dan 60 Hz dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misshien een beetje offtopic maar hier een speciale wallpaper die wat breder enz is, Psies 4180x1200 (mijn resolutie)

http://www2.hku.nl/~vincent/screen_bckg_pano_terschelli.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Leuk topic dit.

[ Voor 81% gewijzigd door Sjah op 17-01-2003 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar ffe wat plaatjes van mijn opstelling dan :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45007

En dit is me 20inc trinitron monitor:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45018

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan iemand me ff uit de brand helpen. Ik heb nu ook een dualmonitor setup:
Windows XP
19" gForce 2 -Ti
17" S3 Virge DX
Om het aan de praat te krijgen, heb ik in m'n Bios PCI als primary kaart gezet, als ik dit niet doe dan wordt de S3 namelijk niet goed gezien in XP (kaart werkt niet, zegt ie dan).

Het probleem is dat TVTool nu niet meer de TV/OUT van de gForce kan zien? Iemand hier een oplossing voor?

Dit staat er jammer genoeg in de faq van TvTool:
code:
1
2
3
4
5
The card with the TV chip on it must be set to primary in the bios of the PC.
Otherwise TVTool can&amp;acute;t detect the TV chip. In the bios you will find the
option: VGA boot device. If the TV chip is located on the PCI card you have to
select PCI here. The system will then boot on that card, so you should connect
your monitor to that card.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maui71: je hebt al geprobeerd om je AGP na installatie weer als standaard in te stellen en zo te booten in XP, natuurlijk?
Vimana: Wat ik heb gedaan, is de DualView-optie gepakt. Dan heb je 2 'onafhankelijke' schermen ipv 1 breed beeld. Beiden zijn dan ook apart in te stellen. (Al vind hij bij mij wel ineens 8 monitoren ipv 2, maar ja; schoonheidsfoutje zullen we maar zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders misschien opzoek naar een pci kaartje met tv-out, of een matrox kaartje die kunnen zo goed als altijd wel op agp booten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar kijk uit voor 2 nVidia GF's! Mijn ervaring (goed, ook 1x geprobeerd) is dat een GF als 2nd op de PCI dienst weigert in samenwerking met DualView.

Nog meer info: RealTime Soft FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 00:04:
Maui71: je hebt al geprobeerd om je AGP na installatie weer als standaard in te stellen en zo te booten in XP, natuurlijk?
yep, werkt niet. Jammer genoeg.
Ik red me er nu wel uit door het in de bios om te schakelen als ik de tv/out nodig heb. Ideaal is het niet maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 00:09:
[...]

Anders misschien opzoek naar een pci kaartje met tv-out, of een matrox kaartje die kunnen zo goed als altijd wel op agp booten :)
Ze moeten dus juist op PCI met AGP als primary ingesteld booten.
Denk dat ik de dump beursen maar 's ga aflopen voor een ander 'goedkoop' 2e kaartje (eventueel met Tv/Out).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
/edit

foutje

[ Voor 106% gewijzigd door Milly op 23-06-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 00:41:
Maar kijk uit voor 2 nVidia GF's! Mijn ervaring (goed, ook 1x geprobeerd) is dat een GF als 2nd op de PCI dienst weigert in samenwerking met DualView.

Nog meer info: RealTime Soft FAQ

Hmm, ik draai al meer dan een jaar probleemloos met twee nVidia GF's (AGP: GF3, PCI: 2MX) en dat werkt echt uit de kunst :) Beiden dezelfde driver, nView werkt ook dus weet ik niet wat voor problemen er zouden moeten bestaan.

Zijn er hier trouwens ook GF4 bezitters die twee maal 1600*1200 en/of hoger draaien? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de beeldkwaliteit v.d. tweede uitgang wanneer hoge resoluties worden gedraaid.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik zit met n "probleem".
NView werkt niet , atlthans dat schermpje hebbik niet (waarmee je voor clone beeld of uitbreiden scherm kon kiezen).
Op het moment dat ik een 2e monitor aansloot verdween dat schermpje uit de beeldschermen/geavanceerd tabs. Hoort dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komop er zijn toch nog wel meer mensen met een dual-setup

iig weet iemand of je op een epox 8rda+ problemen krijgt met pci kaartjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb een paar dual configs versleten de laatste jaren, op een na allemaal op m'n vertrouwde Asus CUBX:

Jaton TNT2-M64 icm. HP UltraVGA 1280 (17") + SiS 6326 icm. Tulip 17"
TNT2 icm. Ilyama MF-8617E (17") + ATi Mach64 icm HP
Matrox G200 icm Ilyama + ATi icm HP
G200 icm Ilyama + Matrox Milennium II icm HP

dan ff intermezzo van sys voor een vriendin:
SiS730 integrated VGA icm Ilyama (zelfde model als de mijne) + Diamond Verite 2100 kaart icm. een of andere brakke ADI 15"
Nu geupgrade naar GF4MX AGP icm Ilyama + Diamond icm ADI

En dan mijn meest recente upgrade- CUBX sys is naar de woonkamer verhuisd en is goed geupgrade:
Matrox G450 32MB DDR AGP icm Sun GDM-20E20 (20") voor DiVX en TV en de Ilyama voor Inet :9~
(pics komen morgen wel- grappige setup met een VCR als monitorsteun voor de Sun en een overtollige Powermac onder de Ilyama 8)7 )

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 27-01-2003 02:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om 2 pc's beide met dual monitors, op maar 2 monitoren, 1 toetsenboard, 1 muis en een wacom tablet aan te sluiten?

Bij mij werkt het!

Heb 2 KVM switchen
1e electronisch, hierop toetsenboard, muis & 1e monitor aangesloten. Hardware matig kon niet omdat ik anders problemen kreeg.
2e hardwarematig, hierop 2e monitor & wacom tablet aangesloten. Deze 2 KVM switch heeft nog aansluitingen voor oude com-poort muizen, hierop kon ik mijn Wacom tablet met com aansluiting aansluiten. Misschien een oude manier van connecten, maar het werkt wel!

Het enige jammere aan deze configuratie is: als ik naar een andere computer switch, moet ik aan 2 switchen zitten. Ik kan ze niet koppelen. Aan de andere kant, zodoende kan ik de 2 pc's tegelijk bedienen, de ene op het ene (hoofd) scherm met de muis, de andere met Wacom tablet op de 2e monitor....

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ch!pY-J schreef op 21 juni 2003 @ 19:38:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om 2 pc's beide met dual monitors, op maar 2 monitoren, 1 toetsenboard, 1 muis en een wacom tablet aan te sluiten?

Bij mij werkt het!

Heb 2 KVM switchen
1e electronisch, hierop toetsenboard, muis & 1e monitor aangesloten. Hardware matig kon niet omdat ik anders problemen kreeg.
2e hardwarematig, hierop 2e monitor & wacom tablet aangesloten. Deze 2 KVM switch heeft nog aansluitingen voor oude com-poort muizen, hierop kon ik mijn Wacom tablet met com aansluiting aansluiten. Misschien een oude manier van connecten, maar het werkt wel!

Het enige jammere aan deze configuratie is: als ik naar een andere computer switch, moet ik aan 2 switchen zitten. Ik kan ze niet koppelen. Aan de andere kant, zodoende kan ik de 2 pc's tegelijk bedienen, de ene op het ene (hoofd) scherm met de muis, de andere met Wacom tablet op de 2e monitor....
Is dit iets? Ik gebruik het naar volle tevredenheid.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Milly schreef op 18 oktober 2002 @ 13:49:
[...]

Ligt er maar net aan welk OS je gebruikt, en wat voor S3 videochip het is. Mijn ervaring met S3 Virge chips is dat ze prima geschikt zijn voor WinXP en WIN98, en met S3 Trio32/64 chips dat ze onder Win98 niet aan de praat te krijgen zijn, maar ze onder XP moeiteloos werken. Onder Win2k heb ik beide S3's niet aan de praat gekregen.
Ik heb dus nu ook een dual staan met een GF4 Ti 4200 en een S3 trio maar nu doen mijn cdroms en USB het niet meer :( maar als ik in mijn bios weer terugzet op agp booten dan stopt dus mijn S3 trio. Heeft iemand ook dit probleem en misschien ook een oplossing. De driver is denk ik up-to-date maar de nieuwste driver is volgens mij al vrij oud.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/DSC011132.JPG
(ja mijn bureau is meestal zo netjes :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Maartenvs schreef op 21 June 2003 @ 20:48:
Ik heb dus nu ook een dual staan met een GF4 Ti 4200 en een S3 trio maar nu doen mijn cdroms en USB het niet meer :( maar als ik in mijn bios weer terugzet op agp booten dan stopt dus mijn S3 trio.
Dat ziet er uit als een IRQ-probleempje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik heb alleen nog een oude foto. Zal binnenkort eens een nieuwe maken.

Monitor 1 hangt aan een GF3 deluxe, Monitor 2 aan een Riva TNT 32 MB PCI. Allebei 1280*960...

Ik heb inmiddels 1 monitor vervangen door een zwarte Iiyama 19". Daar komt deze zomer een tweede bij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jju/crap/monito2.jpg

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 22:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Maartenvs schreef op 21 June 2003 @ 20:48:
[...]

Ik heb dus nu ook een dual staan met een GF4 Ti 4200 en een S3 trio maar nu doen mijn cdroms en USB het niet meer :( maar als ik in mijn bios weer terugzet op agp booten dan stopt dus mijn S3 trio. Heeft iemand ook dit probleem en misschien ook een oplossing. De driver is denk ik up-to-date maar de nieuwste driver is volgens mij al vrij oud.

[afbeelding]
(ja mijn bureau is meestal zo netjes :+)
Da's volgens mij een XP "feature". Heb hetzelfde gehad met een Nvidia MX200 (AGP) en een ATI 3D Rage IIC (PCI).

PCI moet dan op primairy staan anders zegt XP dat er een probleem is met de ATI kaart en weigert dienst (geen beeld op de PCI kaart).

Onder W98 werkte dit wel goed; maakt niet uit welke grafische kaart primairy is.

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 22-06-2003 10:47 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20
Onlangs heb ik m'n hele dualmonitor gebeuren een upgrade gegeven: beide 21" CRT's zijn de deur uit en ik heb nu ruimte- en energiebesparende en minder kamerverwarmende TFT's :)

Heb er nu drie en had ze eerst zo staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/triple1.jpg

Maar omdat ik een beetje onrustig werd van naar drie schermen tegelijk turen en m'n hele gezichtsveld met licht, info en bewegende dingen werd opgevuld heb ik de derde maar een stuk er naast gezet:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/triple2.jpg

Op de derde heb ik nu alleen Winamp, Trillian, Outlook en satus zaken als ik die in de gaten wil houden en kan rustig op m'n andere twee door werken/fröbelen :*)

Het hele zaakje wordt analoog aangestuurd door nog steeds dezelfde kaarten als vermeld in m'n eerste post in dit topic (november 2001), te weten een GF3 AGP en een GF2MX PCI met twinview.
Triplehead werk prima met twee nVidia kaarten en dezelfde driver:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/triplemenu1.gif

Alleen geeft de secundaire uitgang v.d. GF2MX zichtbaar minder minder beeld (zelfs lichte schaduweffecten op een TFT :/ ), dus daar moet dus maar eens verandering in komen in de vorm van een DVI kaart.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Mijn Opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/Computer/TN_DSC00011.jpg

Screenshotje
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/Bureaublad.jpg

Hoofdscherm (links) Resolutie=1280*960 (IBM P200 21" van 1997) GF4 MX440 (ASUS)
2e Scherm (Rechts) Resolutie=1042*768 (LG Studioworks 775N 17") 2MB S3 Kaartje Word Binnenkort "waarschijnlijk" nog vervangen door een nieuwe PCI videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 13:00

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik heb 2 Ilyama's 17" maar ik vindt het probleem altijd, dat mijn bureau niet te diep is.. :) Dus Ik heb er maar 1-tja aanzitten... Moet toch een keer een oplossing zien te vinden.

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
SideSwipe_XP schreef op 23 June 2003 @ 08:56:
Ik heb 2 Ilyama's 17" maar ik vindt het probleem altijd, dat mijn bureau niet te diep is.. :) Dus Ik heb er maar 1-tja aanzitten... Moet toch een keer een oplossing zien te vinden.
Heb ik ook last van, ik heb nu mijn monitoren vast tegen elkaar en tussen de muur en het schapje dat op m'n bureau gemonteerd zit. en dat schapje kan niet verder naar links want daar zit dat ding van m'n rolluik dus die moet ik nog een x verplaatsen en dan kan m'n schapje verschoven worden en kan de monitor weer wat verder naar achter. trouwens wel makkelijk zo'n hoek-bureau

Mijn Bureau Van bovenaf gezien
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/Vorm_Bureau.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door RubenJ op 23-06-2003 09:33 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Abbadon schreef op 22 juni 2003 @ 14:46:
Onlangs heb ik m'n hele dualmonitor gebeuren een upgrade gegeven: beide 21" CRT's zijn de deur uit en ik heb nu ruimte- en energiebesparende en minder kamerverwarmende TFT's :)
Dat ziet er netjes uit hoor :) Die CRTs zijn idd behoorlijk "kamerverwarmend", heb er hier 4 in een klein kamertje staan en (zeker met de zon erop) kan het aardig tropisch worden...

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/milly/desktop_milly3.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Milly op 03-09-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:41

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een 19" Philips 109P2 CTR en een 17" Acer AL718 TFT, de Philips hangt op de normale monitor uitgang van mijn GF4 Ti4200, de Acer hangt via een verloopstekker op de DVI van dezelfde videokaart (de TFT heeft geen DVI ingang).
Geheel ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.freakstar.nl/got/Pic0002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freakstar.nl/got/Pic0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freakstar.nl/kamer/kamer0004.jpg
Een iets nettere en mooiere pic :)

En soms is het een stuk netter hier...
Beide plaatjes zijn klikbaar, misschien dat ik morgen nieuw foto's heb.

Ik ben nog veel met de opstelling aan het spelen, maar als ik het veranderd heb komen er wel weer pics!

[ Voor 28% gewijzigd door Beekforel op 23-06-2003 23:00 . Reden: Pic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 15:54

Pubbert

random gestoord

Ook ff pics van mij Dual Moni setup

(brakke cam ja, vooral van dichtbij)

Van de zijkant, en rechts mn 19" trinitron crt (primaire monitor)

Afbeeldingslocatie: http://web.onetelnet.nl/~bpubben/TFT/tft6.jpg

Overview van mn desktop zo
Afbeeldingslocatie: http://web.onetelnet.nl/~bpubben/TFT/tft7.jpg

Beide aangesloten op 1 enkele Radeon 9700. De TFT op de DVI-Analaag convertor. Helaas is de kwaliteit bagger.

TFT word gebruikt voor MSN/Outlook/Word etc.
CRT word gebruikt voor Iexplore en games.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik em al eens eerder gepost :z maar hier nog een keer:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.proserve.nl/getpicture.php?id=121541&check=d84e

kaarten ATI9500Pro en Matrox G450 Dualhead 16mb 2hangen aan de 9500 en 1 aan de matrox Verder heb ik nog 2x een TNT2pci tv-out en viper550 pci over en nog wat monitoren misschien nog eens wat leuks bouwen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:36
Sinds vorige week zondag heb ik eindelijk ook een goed werkende duel monitor setup.

Afbeeldingslocatie: http://www.danwa.net/junk/wolf/dualscreen.jpg

Het is tweemaal een Belinea 103040 op een Ati Radeon 8500.

Ik heb iets last van storing, maar dat kan ook mijn draadloze Logitech desktop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Afbeeldingslocatie: http://www.ilnee.cistron.nl/fora/deskupdate.jpg

Van links naar rechts :
  • Iiyama 8617T op een GeForce 4 Ti4200 (LeadTek A280 LE TD MyViVo)
  • Iiyama LS902UT (1451) op dezelfde GeForce
  • Hewlett Packard D5065 L1800 op een 3DLabs Inc. Permedia2 4 MB (PCI dus)
Alles op 1280 x 1024 (native resolutie van de HP monitor, hij ondersteunt helaas geen 1280 x 960) x 32 (behalve de HP zelf, die staat op 16 bit vanwege de 'gebrekkige' PCI kaart).

De vierde monitor uiterst rechts is aangelosten op een andere pc (server) en is een Targa 4217 ONLD die inmiddels niet meer door de server herkend wordt. Maar dat is een ander verhaal.

Helaas gaat deze comfortabele multiple monitor setup ten koste van de tv-out (welke tevens video-in is, ViVo hè ;) )...het lukt me maar niet om die correct aan te laten sturen zonder alle overige instellingen voorgoed te verliezen.

Zijn er trouwens meer mensen die aan de willekeur van de (nVidia (43.51 WHQL momenteel)) driver overgeleverd zijn als ze Windows (XP in mijn geval) opnieuw installeren ? Het is bij mij steeds weer afwachten of de desktop direct mooi van links naar rechts extended wordt. Meestal moet ik eerst wat VGA-kabels verwisselen voordat de fysieke volgorde correspondeert met de desktop zelf.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 09:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

kheb ook een dual monitor setup (iiyama en een nonam 15" aan een geforce 4 ti4200)

maa rdaar heb ik een "probleem" mee

als ik ga gamen op de main monitor (iiayam dus) verspringt mijn resident mirc scherm op de andere monitor naar rechts zodat ik nog maar de helft daar kan lezen. tis stom dat ik geen cam heb hier want dan zou het duidelijk zijn, maar ik heb het al sinds ik dualhead draai.

iemand een oplossing?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 18:33

Scighera

swim-bike-run

tijdens het gamen schakel ik altijd mijn DVI uitgang uiit

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Je spel wordt gedraaid in een andere resolutie dan je desktop-resolutie. Zet of de resolutie van de 'mirc'monitor op de resolutie waarin je het spel gaat spelen of zet het mirc-venster wat meer naar links voor je het spel opstart.

[ Voor 6% gewijzigd door 8088 op 24-06-2003 10:27 . Reden: typo ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

8088 schreef op 24 June 2003 @ 07:41:
[...]

Je spel wordt gedraaid in een andere resolutie dan je desktop-resolutie. Zet of de resolutie van de 'mirc'monitor op de resolutie waarin je het spel gaat spelen of zet het mirc-vernster wat meer naar links voor je het spel opstart.
Ja ik heb ook last van dat probleem, hier nog ff een tekening ervan (ik had het op een ander forum gepost):
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yssenneh/dualmonitorprob.jpg

het spel op dezelfde resolutie draaien werkt wel goed maar dat gaat ten koste van mijn fps (hoge resolutie)

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
HENNESSY schreef op 24 June 2003 @ 08:39:
[...]

Ja ik heb ook last van dat probleem, hier nog ff een tekening ervan (ik had het op een ander forum gepost):
[afbeelding]

het spel op dezelfde resolutie draaien werkt wel goed maar dat gaat ten koste van mijn fps (hoge resolutie)
Hmmm hier heb ik ook last van :? en ik draai de 2 monitoren op 2 verschillende kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ffe een foto van me 2e dualhead, (had ook wel triplhead kunnen zijn maar dan moest de 3e een klote 14inc zijn)
2x TNT2 PCI m64 tv-out pci

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=170013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik op mijn mobiel radeon 9000 mijn 19'aansluit zie ik daar geen startbalk . hoort dat zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 03:01:
als ik op mijn mobiel radeon 9000 mijn 19'aansluit zie ik daar geen startbalk . hoort dat zo :?
Als dat je tweede monitor is klopt dat ja. Wil je wel een taakbalk, dan moet je ultramon installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Laatst online: 23:44
HENNESSY schreef op 24 June 2003 @ 08:39:
[...]

[afbeelding]

Zet je tweede monitor links (of zet hem alleen links in de instellingen, maar dat is nogal irri muizen, maar misschien wen je daaraan)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg binnenkort mijn nieuwe iiyama 19" binnen, en wil mijn oude 17" natuurlijk blijven gebruiken voor dual screen :)

Maar zit een beetje te denken wat voor 2e kaart ik naast mijn GeForce3 kan hangen.

Is het mogelijk om een goedkope TNT2 of Geforce1 ernaast te zetten zonder drivers van die kaart erop te zetten ? (aangezien mijn GF3 al detonators gebruikt, zou die TNT2 of GF1 meteen moeten werken toch ? )

Misschien iemand nog andere ideeen ? (betere alternatieven voor die 2e kaart ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 11:04:
Krijg binnenkort mijn nieuwe iiyama 19" binnen, en wil mijn oude 17" natuurlijk blijven gebruiken voor dual screen :)

Maar zit een beetje te denken wat voor 2e kaart ik naast mijn GeForce3 kan hangen.

Is het mogelijk om een goedkope TNT2 of Geforce1 ernaast te zetten zonder drivers van die kaart erop te zetten ? (aangezien mijn GF3 al detonators gebruikt, zou die TNT2 of GF1 meteen moeten werken toch ? )

Misschien iemand nog andere ideeen ? (betere alternatieven voor die 2e kaart ? )
Ati 7000, 9000 vind ik cool op PCI
of Geforce 2 (MX) op pci als tweede kaart. Ik wil zelf ooit nog wel eens een 2de kaart hebben op PCI. Maar ik gok dat er in het voorjaar van 2004 (Q1 of Q2) de opvolger van de 9800 XT uit komt. Dus wil ik alvast wat geld bij elkaar sparen voor zo'n ding.

Maar goed dat is lange baan gelul... op kortere termijn post ik in dit topic onze nieuwe oplossing/opstelling van een config met een P4 en 2x een Appian Rushmore. Dit incombinatie met een 8-tal 19" TFTs op DVI met ieder 1280x1024. _/-\o_

Als ik geluk heb, dan is de stuff eind deze week binnen :+

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/Kamer/Bureau.jpg

Mijn dualtft setup, alle 2 de schermen zijn aangesloten op een Sapphire Radeon 9600PRo. Dit werkt lekker allemaal alleen het enige nadeel is is dat er tussen dvi en vga een beetje kleur verschil zit wat toch wel opvalt... :(

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 15:54:
[afbeelding]

Mijn dualtft setup, alle 2 de schermen zijn aangesloten op een Sapphire Radeon 9600PRo. Dit werkt lekker allemaal alleen het enige nadeel is is dat er tussen dvi en vga een beetje kleur verschil zit wat toch wel opvalt... :(

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Kan je misschien met de Driver's software een beetje het contrast/kleurhelderheid/intensiteit aanpassen?
Het is een limitatie van je videokaart (meer schermen, en ongeveer zelfde power om nu niet 1 maar 2 schermen aan te sturen => signaal zwakker => contrast zwakker op je scherm).

Wat ook enorm kan helpen is andere kabels. Duurdere kabels zijn vaak per ader geshield en zorgen voor minder interferentie en verzwakking.

[ Voor 10% gewijzigd door VisionMaster op 17-11-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel de topic doorgelezen en zit nog steeds met een vraag.

Ik was gister ff aant proberen 2 monitoren te gebruiken op mijn Ati 9800 PRO. werkt allemaal perfect. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik een spel aan het spelen ben en ik wil iets doen op de andere monitor dat het spel dan niet wordt geminimaliseerd? sommige spellen vinden het ook niet zo leuk als je minimaliseerd en willen nog wel eens crashen.

nog iets anders.
als ik scherm 2 laat klonen van scherm 1 dan werkt het goed. alleen wanneer ik een film afspeel of een spel speel geeft hij dit alleen weer op het 2e scherm en niet op de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCHOP SCHOP
nogmaals even aandacht voor het hierboven beschreven probleem.

een vriend van mij vertelde me dat het alleen kan als je het spel in een window opstart en niet fullscreen, klopt dit?

mn andere probleem zal denk ik wel door de overlay instellingen liggen dus das soort van opgelost, ben nu niet thuis dus kan het niet proberen (dus in de toekomst is het opgelost snappie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Eh ja, als een spel fullscreen draait, kun je volgens mij geen andere dingen doen op je andere monitor zonder dat het spel minimaliseert. Live with it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Milly schreef op 08 januari 2004 @ 16:03:
Eh ja, als een spel fullscreen draait, kun je volgens mij geen andere dingen doen op je andere monitor zonder dat het spel minimaliseert. Live with it ;)
Tenzij het een spel is wat er mee overweg kan... Bij de meeste only fullscreen spellen is dat zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 15:00
@ton

Wat voor een videokaart had je ook alweer ? Bij mijn TI4200 kan je instellen op welke monitor je de fullscreen overlay wil hebben.

En games gaan toch echt alleen in een venster werken. :Y)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dag sander ik heb toch die mooie 9800 kaart je was erbij toen ik hem kocht:P samen met mn mooie chieftech kassie.

Voor zover ik heb gezien kan ik niet aangeven op welke monitor die de overlay instellingen gebruikt.

ik heb het nu lekker draaien, alleen als ik een spel op de 2e monitor laat draaien dan stotterd het onwijs, heeft dit ook weer met die overlay instellingen te maken?? films draait hij namelijk wel helemaal vloeiend af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 08 januari 2004 @ 21:36:
[...]

Tenzij het een spel is wat er mee overweg kan... Bij de meeste only fullscreen spellen is dat zo...
noem die spellen eens dan? ik weet er geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 12:50:
[...]

noem die spellen eens dan? ik weet er geen
ikke wel :) fs2004 zou multimonitor support moeten geven, en het spel wat ik vaak speel is eve-online dat ook multimonitor ondersteund. Alleen echter, bij deze games zou je 3 of 5 monitors moeten hebben. op 2 monitoren een spel spelen is niet echt fijn (je middenpunt zit tussen je monitoren).

spellen zoals eve online (mmorpg) duren nogal lang, en heb je zat tijd om andere dingen te doen zoals surfen of chatten oid. en dat kan op je sec. monitor :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja van FS2004 wist ik het ook wel,

maar zo bedoel ik het niet ik bedoel dat ik het spel op de ene monitor speel en op de andere monitor dus een beetje surfen of iets anders. welke nieuwe spellen kunnen dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 14:32
heb ook een mooi dual screen setup pics volgen nog

heb nu links primaire 20 inch mac monitor ( ja werkt ook op pc ) op 1600x1200
en rechts 17 noname geval op 1280x1024

dit lopende op een ati radeon 9800 pro 128 mb op de vga en de dvi>converter

en de tv out op de beamer natuurlijk maar helaas kan ik ze niet alle3 aanzetten :P

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redpen schreef op 09 januari 2004 @ 13:45:
heb ook een mooi dual screen setup pics volgen nog

heb nu links primaire 20 inch mac monitor ( ja werkt ook op pc ) op 1600x1200
en rechts 17 noname geval op 1280x1024

dit lopende op een ati radeon 9800 pro 128 mb op de vga en de dvi>converter

en de tv out op de beamer natuurlijk maar helaas kan ik ze niet alle3 aanzetten :P
kan dat niet?? ik dacht van wel volgens mij heb ik daar wel eens pics van gezien. maybe dat als je hem kloont van de primaire monitor dat het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Ik zal eens kijken of ik fs2004 of 2003 aan de praat krijg. Het nieuw systeempie draait erg leuk, maar ik denk niet goed in games: ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/proac002/dual_quad_head/DCP_6593.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door VisionMaster op 09-01-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op 09 januari 2004 @ 14:49:
Ik zal eens kijken of ik fs2004 of 2003 aan de praat krijg. Het nieuw systeempie draait erg leuk, maar ik denk niet goed in games: ;)

[afbeelding]
lol patser

waar gebruik je het in godsnaam voor??? :+
btw ik zat ff je foto's te bekijken op je site maar snap niet helemaal hoe die 2 videokaartjes werken. Op elke kaart zitten 2 aansluitingen dus ipc 4 monitoren om aan te sluiten. maar hoe werken die splitterkabels dan zodat je 8 verschillende schermen hebt?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 14:54:
[...]

lol patser

waar gebruik je het in godsnaam voor??? :+
btw ik zat ff je foto's te bekijken op je site maar snap niet helemaal hoe die 2 videokaartjes werken. Op elke kaart zitten 2 aansluitingen dus ipc 4 monitoren om aan te sluiten. maar hoe werken die splitterkabels dan zodat je 8 verschillende schermen hebt?
Hahah, nog een keer goed kijken op die site ... effe voorbeeldje :

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/proac002/dual_quad_head/DCP_6425.JPG

Er zitten dus 2 speciale stekkers op deze Appian Rushmore kaarten. Deze worden met een Y-kabel gesplitst in 2x DVI. Resultaat is hierboven te bewonderen. Iedere kaart heeft twee speciale aansluitingen, dus 4x DVI per kaart ;)

Tis voor een overzichtje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik zag die aansluitingen wel zitten maar dacht eerst dat er op elke kaart gewoon 2 dvi aansluitingen zaten, maar dat zijn dus speciale aansluitingen voor die y split kabels begrijp ik? :?

beetje jammer dat je dan geen dvi monitoren hebt he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:31:
ja ik zag die aansluitingen wel zitten maar dacht eerst dat er op elke kaart gewoon 2 dvi aansluitingen zaten, maar dat zijn dus speciale aansluitingen voor die y split kabels begrijp ik? :?

beetje jammer dat je dan geen dvi monitoren hebt he :+
De 8 TFT's van 19" zitten allen op DVI aangesloten met ieder een res. van 1280x1024 16bit @ 60Hz.
Een PCI kaart (of AGP) is niet groot genoeg om 4x DVI aansluitingen te hebben. Je krijgt bij de kaarten 2x Y-kabel verloopje (en ook 8x DVI->VGA verloopje, die hier niet gebruikt zijn)

[ Voor 26% gewijzigd door VisionMaster op 09-01-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als ik op dit plaatje kijk zie ik toch duidelijk een DVI naar vga verloopje en die vga aansluiting dat TFT schermpje verdwijnen ;) of is dat nog een ander tft schermpje wat je ergens had liggen :D

http://home.tiscali.nl/proac002/dual_quad_head/DCP_6431.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:41:
maar als ik op dit plaatje kijk zie ik toch duidelijk een DVI naar vga verloopje en die vga aansluiting dat TFT schermpje verdwijnen ;) of is dat nog een ander tft schermpje wat je ergens had liggen :D

http://home.tiscali.nl/proac002/dual_quad_head/DCP_6431.JPG
Ja das waar ook :D

In de eerste instantie zo gedaan (want dat zou altijd moeten werken). Daarna ben ik mijn eerste DVI ervaringen tegengekomen.
Ik moet mezelf even retificeren. Momenteel draait het bord (de 8x TFT) op DVI->VGA omdat DVI (digitaal de schermen sturen) meer van de computer eist. Misschien is dat niet het probleem en ligt het aan de synching van de kaarten of de schermen, want dan komt mijn videobeeld onder een hoek van 45 graden op de meeste schermen.

Ook na reboots wou het niet helpen... DUS
Back to good old VGA :)

Bij 4 schermen ging het met volledig DVI goed. Met meer dan dat ging het rot. Ik weet niet waarom, komt nog wel als we nog zo'n setup klaar maken (mogelijk met meer dan 8 schermen(!) :D)

ps: op gegeven specs kloppen voor de rest wel qua resolutie alleen nu analoog gestuurd. Er is geen kwaliteitsverschil te zien met DVI of VGA. Misschien als de kabels langer worden dat we het kwaliteitsbehoud beter kunnen merken.

[ Voor 10% gewijzigd door VisionMaster op 09-01-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asylum
  • Laatst online: 25-09 07:18
k heb een probleem met mijn dual monitor setup. Ook na het lezen van verschillende topic's en de FAQ heb ik nog geen oplossing gevonden.

Ik heb een g-force FX5200/ultra met daarop een DVI-I aansluiting en een gewone VGA aansluiting. Nu heb ik doormiddel van een verloopstekkertje een CRT monitor aan de DVI-I aansluiting hangen. Op de VGA zit ook een monitor (die tevens mijn hoofdmonitor is).
Nu geeft echter de monitor die op de DVI-I aansluiting zit een groen/gelig en vervormd beeld weer.
Ik heb al verschillende reslotuties en frequencies geprobeerd, maar niks hielp. Ook andere drivers haalde niks uit. Ook het omdraaien van de monitors maakte niks uit.

Mijn vraag is Hoe kan ik op de 2de monitor een normaal helder beeld krijgen??
Kan dit aan het verloopstekkertje liggen omdat dat een stekkertje is voor DVI-A en ik een DVI-I heb?? of mag dat niks uitmaken?

edit-> Het beeld is ook tijdens het booten al vervormd en groen/gelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 17:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb een triplehead, Samsung 191T, 2x IIyama E431s- silver
Met als kaarten een Ati9500pro en matrox g450 Dualhead 16mb

Nou wou ik de Matrox een upgrade geven door hem tevervangen voor een Ati9200 pci dualhead (dvi) Als ik die dan ook installeer kan ik niet meer goed gamen etc op 1 scherm. Ik heb geprobeert om hem met andere drivers teinstalleren en andere pci sloten, In een andere pc werkt ie perfect iemand een oplossing ?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das wel ziek 8 schermen :D, echt bruu :D !
Zit er aan te denken om ook een dual setupje te nemen , alleen dan zit niet meer precies voor 1 monitor :P. Of je moet er 1 schuin zetten . Het mooiste zijn van die breden schermen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asylum
SCHOP SCHOP :D

maar weet er echt niemand een oplossing voor dit probleem?

k heb een probleem met mijn dual monitor setup. Ook na het lezen van verschillende topic's en de FAQ heb ik nog geen oplossing gevonden.

Ik heb een g-force FX5200/ultra met daarop een DVI-I aansluiting en een gewone VGA aansluiting. Nu heb ik doormiddel van een verloopstekkertje een CRT monitor aan de DVI-I aansluiting hangen. Op de VGA zit ook een monitor (die tevens mijn hoofdmonitor is).
Nu geeft echter de monitor die op de DVI-I aansluiting zit een groen/gelig en vervormd beeld weer.
Ik heb al verschillende reslotuties en frequencies geprobeerd, maar niks hielp. Ook andere drivers haalde niks uit. Ook het omdraaien van de monitors maakte niks uit.

Mijn vraag is Hoe kan ik op de 2de monitor een normaal helder beeld krijgen??
Kan dit aan het verloopstekkertje liggen omdat dat een stekkertje is voor DVI-A en ik een DVI-I heb?? of mag dat niks uitmaken?

edit-> Het beeld is ook tijdens het booten al vervormd en groen/gelig

bijvoorbaad dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, klinkt als een defect adertje ergens. Heb ook ooit eens voor m'n KVM switch een foute kabel gehad. Het maakte niet uit op welk scherm ik hem aansloot, maar ik zag altijd een rooie gloed... Kabeltje geruild en nieuwe kabeltje gaf geen problemen meer.

Maar uit jouw verhaal kan ik niet helemaal duidelijk halen waar het probleem zit. Het zou kunnen in de connector van de videokaart, dat er een puntje mist oid (of daarvoor al), dat er iets mis is met die converter, ofdat de kabel van je monitor of stekker defect is...

Als je de stekkers van de monitoren verwisseld van uitgangen op je kaart, zie je dan op hetzelfde fysieke scherm die gelige waas, of zie je het juist op het andere scherm.
Als nog steeds hetzelfde scherm vaag doet ligt het natuurlijk aan dat scherm.
Doet de andere monitor gek, dan ligt het of aan die video kaart, of aan die verloopstekker/convertor. Waarschijnlijk zat die converter bij de kaart dus zou ik even je garantie opeisen.

Ik heb echter in het verleden zo'n stekker al eens naar de Philestijnen gestrokken/geduwd (pc kast verschoven, duwde de meest uitstekende stekker daardoor aan gort, tsja, welke was dat; juist, m'n converter van geleverd bij m'n net nieuwe video kaart...) Connectoren waren van binnen gewoon aan elkaar gelijmt oid en ik kon de twee delen weer inelkaar duwen. Echter het beeld was niet 100% scherp meer. Heb toen voor 10-20 euro een nieuwe gehaald. Die werkt nog steeds zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asylum
Het licht niet aan de monitor, want als ik ze omdraai dat krijgt de andere monitor een vaag beeld. Dus moet het de connector of kaart zijn :)

Maar er zijn geen verschillende connectors of zo? Want er zat een connector voor DVI-A bij maar de videokaart heeft een DVI-I uitgang. Of mag dat niet uitmaken?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.