Het dual monitor topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.471 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49
Wolfensteijn schreef op 14 oktober 2002 @ 10:11:
Nee, met die Voodoo2 zal het niet lukken, dat is puur en alleen een 3D accelerator, je lust het beeld van je gewone videokaart door naar de voodoo2 kaart, en zodra je dan een 3d spel opstart kan die gebruik gaan maken van je voodoo kaart. Maar die kaart heeft geen 2D mogelijkheden, dus dat werkt niet voor een dualmonitor setup.
Ik krijg een 3dfx voodoo 3 2000 16 mb PCI kaart opgestuurd maar dat is toch gewoon een zelfstandige videokaart? Ik begreep van degene die hem opstuurt dat die dit ook had gebruikt voor een dual setup.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 03:39

Mentalist

[avdD]

reskobon schreef op 14 oktober 2002 @ 11:48:
[...]

Ik krijg een 3dfx voodoo 3 2000 16 mb PCI kaart opgestuurd maar dat is toch gewoon een zelfstandige videokaart? Ik begreep van degene die hem opstuurt dat die dit ook had gebruikt voor een dual setup.
Klopt, dat gaat wel.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 20:49
Das fijn om te horen :)
Dan zal ik zodra ik een digi cam ter beschikking heb zal i kmijn setupje hier ook posten. :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzu
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik twijfelde wat tussen de Geforce ti 4600 of de Radeon 9700. Wat voor mij belangrijk is is dat ik een 2e 19" monitor krijg, en graag 2x 1600/1200 zou willen hebben... (dus 2 naast elkaar).

De ene persoon die ik spreek zegt dat alleen de nVideo Geforces dual VGA output hebben, de andere zegt weer dat Radeon 9700 ook versies heeft die dit hebben (op de plaatjes die ik heb gezien was het volgens mij 1 VGA out en 1 DVI out).

Welke videokaart is qua prestaties (voor in games) het beste, die toch dual monitor ondersteunt?

Of zouden jullie mij toch adviseren 2 videokaarten te nemen (wel een 2e PCI die 1600/1200 ondersteunt)?

Ik bestel deze week mijn nieuwe computer nog... 8)7

just never give up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tanzu schreef op 14 oktober 2002 @ 17:03:
Ik twijfelde wat tussen de Geforce ti 4600 of de Radeon 9700. Wat voor mij belangrijk is is dat ik een 2e 19" monitor krijg, en graag 2x 1600/1200 zou willen hebben... (dus 2 naast elkaar).

De ene persoon die ik spreek zegt dat alleen de nVideo Geforces dual VGA output hebben, de andere zegt weer dat Radeon 9700 ook versies heeft die dit hebben (op de plaatjes die ik heb gezien was het volgens mij 1 VGA out en 1 DVI out).

Welke videokaart is qua prestaties (voor in games) het beste, die toch dual monitor ondersteunt?

Of zouden jullie mij toch adviseren 2 videokaarten te nemen (wel een 2e PCI die 1600/1200 ondersteunt)?

Ik bestel deze week mijn nieuwe computer nog... 8)7
Kan je de search niet gebruiken? Nu laat je lekker andere het werk doen enzo, pff lui hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzu
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 17:06:
[...]

Kan je de search niet gebruiken? Nu laat je lekker andere het werk doen enzo, pff lui hoor :P
lol, pepe, mafkees nu reageert er niemand meer. Hoe moet je zoeken naar 1 videokaart, dual, radeon, of geforce, zonder dat 90% van de resultaten er niets mee te maken heeft?

just never give up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

R9700 is sneller in 3D. Als je toch voor de nVidia gaat, check dan dat je een merk neemt met goede 2D kwaliteit, op hoge resoluties (1600*1200 zei je) is een wat minder merk nVidia-based kaart al snel wazig.

Wat niet wil zeggen je zomaar een no-name Ati kaart moet nemen...

Ga reviews lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik ben volledig nieuw met dual monitor en heb de volgende vraag:

ik had nog een oud S3 kaartje liggen de vision 868 ('94) en dacht dus ook ff te proberen of dat werkt op het systeem dat in mijn sig staat.
maar als ik opstart gebeurt er nix anders dan anders mij comp start gewoon op en doet net of er geen 2e kaart bij is gekomen. de 2e monitor zegt ook : geen signal input.
ook heb ik in de bios de volgorde veranderd maar dan blijft het gewoon hetzelfde.
in apparaatbeheer zie ik dat de vision een probleempje heeft namelijk het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wgsnijders/Image2.jpg
is er iemand die mij hiermee verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

OliverBB schreef op 16 oktober 2002 @ 01:35:
ik ben volledig nieuw met dual monitor en heb de volgende vraag:

ik had nog een oud S3 kaartje liggen de vision 868 ('94) en dacht dus ook ff te proberen of dat werkt op het systeem dat in mijn sig staat.
maar als ik opstart gebeurt er nix anders dan anders mij comp start gewoon op en doet net of er geen 2e kaart bij is gekomen. de 2e monitor zegt ook : geen signal input.
ook heb ik in de bios de volgorde veranderd maar dan blijft het gewoon hetzelfde.
in apparaatbeheer zie ik dat de vision een probleempje heeft namelijk het volgende:
[afbeelding]
is er iemand die mij hiermee verder kan helpen?
Als je je AGP kaart even verwijderd, heb je dan wel beeld op die S3? Om maar even uit te sluiten dat die stuk zou zijn... :)

Ander PCI slot? Oh ja, ik heb begrepen dat je soms in je bios moet aangeven dat je van de pci kaart wil opstarten en dan in Windows aangeven dat de AGP kaart als primaire kaart gebruikt moet worden.

Enne, in dat venster staat ook een knop "Probleem oplossen...", druk daar eens op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
behalve de andere kaart er ff uit te trekken, heb ik alles al geprobeerd en zonder enig resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Laatst online: 19-09 18:33

Scighera

swim-bike-run

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.roosjen/wf1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.roosjen/wf2.jpg
Hardware
ATi Radeon 8500 Retail
Belinea 106035 19"@1600x1200x32bit
Highscreen MS1590P 15"@1024x768x32bit

Ik heb een kleurencorrectie moeten uitvoeren op de Highscreen 15", deze monitoren hebben standaard teveel groen erinzitten :r

Software:
ATi 6025xp Drivers 2nd Edition ivm met de beste 2D kwaliteit op hoge resoluties
Rage3D-Tweak 3.2 (3.3-3.6 is voor Catalyst)
Ultramon 2.0RC1 voor monitormanagement

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rrmkoosman/hpbimg/bla%25tweakers%25plaatsjes/PICT0004%20(Small).JPG

zo ff mijn setup
radeon 8500le
met daaraan:
belinea 19"
iiyama 18.1" beide op 1280x1024
plus nog een philips tv

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 19:26

duronbug

Step on it.....!

Ik heb een GF4 ti 4200 met dual monitor. Ik heb mijn bureablad uitgebreid naar de 2e monitor. Alleen deze staat op 1024x768 en mn primairy staat op 1280x1024. Nu werkt dit allemaal perfect. Alleen als ik een 3D spel wil doen, gaat deze of super traag (geen hardware ondersteuning ?) of hij start helemaal niet op. Bijvoorbeeld quake 3 start helemaal niet op.

Als ik bureablad uitbreiden naar 2e monitor uitschakel doen alle spellen wel weer perfect.

Is dit nu een driver probleem, of kan het eenvoudig weg gewoon niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

duronbug schreef op 17 oktober 2002 @ 19:09:
Ik heb een GF4 ti 4200 met dual monitor. Ik heb mijn bureablad uitgebreid naar de 2e monitor. Alleen deze staat op 1024x768 en mn primairy staat op 1280x1024. Nu werkt dit allemaal perfect. Alleen als ik een 3D spel wil doen, gaat deze of super traag (geen hardware ondersteuning ?) of hij start helemaal niet op. Bijvoorbeeld quake 3 start helemaal niet op.

Als ik bureablad uitbreiden naar 2e monitor uitschakel doen alle spellen wel weer perfect.

Is dit nu een driver probleem, of kan het eenvoudig weg gewoon niet ??
OpenGL en dual monitor gaat niet goed samen, gaat gewoon niet.

Oplossing : 2de monitor uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duronbug
  • Laatst online: 25-09 19:26

duronbug

Step on it.....!

Hmm, erg jammer. Leek me wel cool om tijdens het gamen ff te surfen of msn'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een S3 kopen, zijn heel erg geschikt voor dual monitoring.
Zijn alleen niet meer nieuw te koop, maar je kan bij "vraag en aanbod" kijken.

Ik denk dat een S3 Savage 4 of savge 2000 het beste zijn (32 Mb ofzow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

W3ird_N3rd schreef op 17 oktober 2002 @ 19:19:
[...]

OpenGL en dual monitor gaat niet goed samen, gaat gewoon niet.

Oplossing : 2de monitor uitzetten...
het kan wel..
ik heb een radeon 8500le
en als ik ga cs'en in opengl dan laat ik op mn 2e monitor trillian gwoon openstaan(extended desktop)

dus het kan wel... maar waar bij jou het probleem het kan liggen... dont know

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 19:21:
Ik zou een S3 kopen, zijn heel erg geschikt voor dual monitoring.
Zijn alleen niet meer nieuw te koop, maar je kan bij "vraag en aanbod" kijken.

Ik denk dat een S3 Savage 4 of savge 2000 het beste zijn (32 Mb ofzow)
S3 kaarten zijn zeker mooie kaarten, alleen, ze zijn niet multimonitor afaik :?
JaWa schreef op 17 oktober 2002 @ 19:26:
[...]

het kan wel..
ik heb een radeon 8500le
en als ik ga cs'en in opengl dan laat ik op mn 2e monitor trillian gwoon openstaan(extended desktop)

dus het kan wel... maar waar bij jou het probleem het kan liggen... dont know
Toch is het bekend dat het vaak allesbehalve soepel gaat. Maar dat kan heel goed per OS/vidkaart/driver/etc verschillen..

Als ik Q3 start met 2 monitoren werkt het ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 17 oktober 2002 @ 20:04:

S3 kaarten zijn zeker mooie kaarten, alleen, ze zijn niet multimonitor afaik :?
Ligt er maar net aan welk OS je gebruikt, en wat voor S3 videochip het is. Mijn ervaring met S3 Virge chips is dat ze prima geschikt zijn voor WinXP en WIN98, en met S3 Trio32/64 chips dat ze onder Win98 niet aan de praat te krijgen zijn, maar ze onder XP moeiteloos werken. Onder Win2k heb ik beide S3's niet aan de praat gekregen.

Overigens werk ik sinds kort niet meer met 2 videokaarten maar met 1 videokaart met 2 uitgangen (ti4200), en ik moet zeggen dat dat toch wel een stuk lekkerder werkt dan mijn vorige combi (gf2mx en s3), vooral het verschuiven van een windowtje van de ene naar de andere monitor gaat met 1 kaart echt veel soepeler :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Milly schreef op 18 oktober 2002 @ 13:49:
[...]

Ligt er maar net aan welk OS je gebruikt, en wat voor S3 videochip het is. Mijn ervaring met S3 Virge chips is dat ze prima geschikt zijn voor WinXP en WIN98, en met S3 Trio32/64 chips dat ze onder Win98 niet aan de praat te krijgen zijn, maar ze onder XP moeiteloos werken. Onder Win2k heb ik beide S3's niet aan de praat gekregen.

Overigens werk ik sinds kort niet meer met 2 videokaarten maar met 1 videokaart met 2 uitgangen (ti4200), en ik moet zeggen dat dat toch wel een stuk lekkerder werkt dan mijn vorige combi (gf2mx en s3), vooral het verschuiven van een windowtje van de ene naar de andere monitor gaat met 1 kaart echt veel soepeler :)
Ja, dat kan wel, maar dat kan met iedere vidkaart :)

Wat ik bedoelde was dat S3 kaarten afaik niet als 1 kaart meerdere monitoren aan kunnen sturen. JapIoNET had het bovendien over een Savage2000, en bestaat afaik niet eens een pci versie van (ervanuitgaande dat je voor je primaire beeldscherm een agp kaart hebt). Als er wel een pci versie van bestaat is die praktisch niet te krijgen in NL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me kamer deze week ff opgeruimd.
Hier een pic van mijn nieuwe setup... 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/super_relax.jpg

19" NEC CRT en 15" Samsung TFT @ Leadtek GF4-Ti4400.. :Y)

17" CTX @ TNT 2 @ PC2.. :O

Dell laptoppie... :9

Gebruik UltraMon @ main pc, werkt echt super.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ooit eens een ATI rage pro gehad met daarnaast een S3 video kaartje van 2 MB. Ik heb het nog steeds liggen als backup. Momenteel draai ik op mijn celeron 450 een Matrox G550 Dual head
Op mijn AMD XP2200+ draai ik een Hercules Radeon 8500, ook met twee uitgangen.

Beide uitgangen van de twee pc's staan in verbinding met 2 KVM switches die aangesloten zijn op een Lite-On 1996 en een ouwe Nec MultiSync 3V (een ouwe goeie knol! helaas met een beetje kleuren afwijking...)

Een derde monitor, wat wel zou kunnen met dat PCI kaartje heb ik echt geen zin in. Mijn bureau is al groot genoeg. Mijn compu's nemen al genoeg ruimte in.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een asus geforce ti4600 deluxe kaart. Nu heb ik daar 2 monitoren op aangesloten. Dit werkt perfect. Maar als ik in beeldschermopties ergens op geavanceerd klik kun je voor d3d en opengl een stereoscopicmode instellen. waar dient dit voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 15:35:
Ik heb een asus geforce ti4600 deluxe kaart. Nu heb ik daar 2 monitoren op aangesloten. Dit werkt perfect. Maar als ik in beeldschermopties ergens op geavanceerd klik kun je voor d3d en opengl een stereoscopicmode instellen. waar dient dit voor?
Dan krijg je een wazige vorm van 3D, waar je afaik altijd een brilletje bij nodig hebt..

Dan wordt bij 3D games het beeld vanuit 2 punten bekeken en om de beurt 1 beeld op je monitor weergegeven, en een brilletje dekt dan omstebeurt je linker- en rechteroog af. In het echt zie je door je linkeroog ook iets anders dan door je rechteroog, en met dit systeem kan dit gesimuleerd worden in 3D games.

Zelf geen ervaring mee. Zonder brilletje heb je er ook niks aan ;)

Heeft verder trouwens niks met de dual monitor setup te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ti 4200, maar er zit maar 1 connector op voor een scherm, waar ken ik mijn 2de monitor dan inprakken?

of zeg ik nu iets heel doms 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet je dan wel heel erg zeker dat je een dualhead kaart hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh, nee.

ff kijken.

er zit tv out en video in op, is dit het?

damn, sorry het is zondag. ben nog niet helemaal wakker, maar kep zo het gevoel dat het opeens niet meer ken met mijn kaart (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
  • Laatst online: 06-12-2021
euh, effe tussendoor een vraagje, ik heb ook een dual monitor setup hier, met mn matrox g400 kaartje. maar nou heb ik steeds dat als ik een window maximaliseer op 1 cd 2 schermen, dat ik dan nog net een randje van dat scherm op de ander zie, best wel storend dus. Weet iemand hoe ik dit kan fixen? keb de laatste XP drivers van de matrox site af gehaald.

//edit

aah al gevonden, Maxi Mode ofzo stond aan in die software :S kweet nieteens waarvoor et is, maar toen et uit was toen werkte alles weer normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videokaart 1: Intel740 (8mb AGP)
Videokaart 2: S3 Trio 32/64 (1mb PCI)

Wil bovenstaande graag gebruiken voor een dual monitor opstelling. Ik heb de FAQ doorgelezen en heb nu mijn S3 in mijn bios als primary gezet. Als ik nu in XP in mijn settings van beeldscherm ga kijken heb ik geen optie om een andere als primary aan te wijzen :(

Als ik bij system->device manager kijk zijn beide videokaarten aanwezig, echter bij de Intel740 staat de melding: "This device cannot start. (Code 10)" :'(

Heeft iemand misschien ervaring met deze combinatie of met een van deze kaarten onder XP Professional? Of is deze combinatie out off the question?
Enlighten me please _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
Heb je dit al geprobeerd? StratoFarmer in "Misschien tijd voor een dual monitor FAQ"

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat die S3 kaart geen dual monitor trekt maar daar heb ik niet echt verstand van.

offtopic:
Als het goed is komt deze week m'n geforce 2MX400 PCI binnen, dan kan ik ook achter 2x 17" *D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...heb nu mijn S3 in mijn bios als primary gezet. Als ik nu in XP in mijn settings van beeldscherm ga kijken heb ik geen optie om een andere als primary aan te wijzen...
Ja, helaas al geprobeerd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 23:15:
[...]

Ja, helaas al geprobeerd :'(
dit ook :?
NB. om 'kraken' van het geluid en andere problemen rond het 'PCI hogging' van de S3Virge op te lossen:
- scherm->eigenschappen->settings->advanced->troubleshoot->disable write-combining

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Azrael schreef op 29 oktober 2002 @ 22:58:
Heb je dit al geprobeerd? StratoFarmer in "Misschien tijd voor een dual monitor FAQ"

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat die S3 kaart geen dual monitor trekt maar daar heb ik niet echt verstand van.

offtopic:
Als het goed is komt deze week m'n geforce 2MX400 PCI binnen, dan kan ik ook achter 2x 17" *D)
Die S3 trio 32/64 zou het aan moeten kunnen in WinXP, heb hier tijden met dat kaartje in dual mointor opstelling gedraaid. Misschien dat die Intel er moeite mee heeft? Check anders op www.realtimesoft.com de database, en kijk of er mensen zijn die die Intel aan de prat hebben gekregen. Succes :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat is een stapje verder lijkt mij, voor als alles draait in dual monitor opstelling en je hebt dan last van gekraak.... :?

Ik heb ook al in die database gekeken en daar kwam mijn combinatie niet in voor. De kaarten zijn los van elkaar wel suc6vol gebruikt alleen (nog) niet onder XP :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 09:15:
[...]

Nou, dat is een stapje verder lijkt mij, voor als alles draait in dual monitor opstelling en je hebt dan last van gekraak.... :?

Ik heb ook al in die database gekeken en daar kwam mijn combinatie niet in voor. De kaarten zijn los van elkaar wel suc6vol gebruikt alleen (nog) niet onder XP :'(
als je nou ook ff een paar posts verder had gekeken :z

dan zie je dat het ook voor jouw probleem is dus probeer het nou maar eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had die paar posts daaronder al gelezen en die daaronder ook al... Maar ik denk dat ik er al uit ben. Het gaat gewoon niet werken met deze combinatie onder XP. Want beiden hebben opstartproblemen en er kan maar 1 in de bios als primary staan :'( Dus....

Toch bedankt voor de ondersteuning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry mischien ff te off topic, maar als ik mijn eigen topic hierover start wordt ie gelocked, dus....

Ik heb nog een 17" monitor gekregen en ik wilde sowieso al een nieuwe video kaart kopen (vooral voor gamen, maar ook voor max en solidworks etc), maar ik wil ook tv-out zoals op mijn huidige video kaart. Kon echter niet ontzettend veel kaartjes met beide (dualhead en tv-out) vinden en al helemaal geen vergelijking, of alleen erg oude tests.
Zou iemand me mischien wijzen naar een relevante site/test of zelf met een voorstel komen voor een goede kaart?

als het teveel offtopic is laat dan maar, maar ik heb echt wel rondgekeken en heb niets aan de faqs, waarnaar de moderator me verwijst in z'n sluitposts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-09 23:10
Mijn radeon8500 heeft 3 uitgangen (mon, mon, tv-out)waarvan steeds maximaal 2 actief zijn.
Dus 1e mon + 2e mon of 1e mon + tv-out.
Ben er erg tevreden over, heb alleen wel eens driver-problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prima is in princiepe wat ik zoek, maar weet je ook hoe die kaart zich verhoudt tot de geforce kaartjes vooral qua 3d prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:28:
prima is in princiepe wat ik zoek, maar weet je ook hoe die kaart zich verhoudt tot de geforce kaartjes vooral qua 3d prestaties?
Je moet gewoon een geforce 4 kopen, de meeste hebben wel een analoge en een uitgang DVI (heb je dus een convertor bij nodig als je geen TFT hebt, zijn er voor 5 euro :)) en een tv-out.

Het beeld schijnt behoorlijk goed te zijn en de 3d is natuurlijk bijna onovertrefbaar.

Moet je alleen nog even uitzoeken wat je precies wil hebben qua features en snelheid (4200/4400/4600) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Radeon 8500 bevalt me perfect met 2 monitoren...19" en 21" (2x1600x1200@85Hz)

For solidworks ook ideaal :D

Afbeeldingslocatie: http://www.exclamation.nl/selachii/misc/desk-small.jpg

GROOOOTE versie ;)
http://www.exclamation.nl/selachii/misc/desk-full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Selachii op 11-03-2004 21:55 ]

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

two can play it that game!
ti4200 met 2 monitoren. 19" en 21" (2x 1600x1200@85hz)
voor meer dan je denkt ideaal, over productiviteit gesproken...

solidworks, irc, got en msn
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/size2.jpg

got, tweakers, hardocp en overclockers.com
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/size1b.jpg

click voor real size. (3200x1200)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2002 21:08 . Reden: reso vergeten, spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie, da's een oud topic ! Maar goed, dual / triple head daar kun je inderdaad vreselijk lang mee bezig zijn.

Mijn ervaringen onder diverse windows versies zijn best goed, ik heb b.v. lang met de combinatie TNT2 AGP & S3 Virge PCI gewerkt. Zowel onder BeOS als Windows (98 en XP).

Echter 't moest natuurlijk ooit onder Linux werken en dat was toch lastiger. Uieteindelijk heb ik de makkelijke weg gekozen en een G400 32 MB Dual Head op de kop getikt. Werkt onder elk OS goed (Windows, Linux, BeOS, QNX). Ik vind 't nog steeds top kaarten die Matroxen (in m'n andere bak zit een G200 8MB AGP + een S3 Virge 4 MB PCI) maar ik speel vrijwel geen spellen (alleen TuxRacer ;) ) dus dan is de keuze niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz. ti4200 + winxp + ultramon = fucking simple. een n00b kan een duel setup runnen op die manier. radeon 8500 zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Selachii schreef op 31 oktober 2002 @ 20:46:

[afbeelding]

GROOOOTE versie ;)
http://selachii.xcl-clan.com/misc/desk-full.jpg
hoe kan je je taakbalk zo lang maken zodat hij op 2 monitoren kan?
dat lukt mij niet :( zie specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:35:
[...]

hoe kan je je taakbalk zo lang maken zodat hij op 2 monitoren kan?
dat lukt mij niet :( zie specs
download ultramon :) www.ultramon.com

alsie bevalt kan je hem gewoon kope :D

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAAAAAAAAA

IK heb een probleem
ik heb nu ook dual monitor

de ene 19 inch philips op een Geforce 2 64 mb kaart
andere een oude 14 inch philips ding( is van een 486 geweest) op een 16 mn voodoo 2 banshee kaart

maar mijn 19 inch beeld, trillt nu een beetje, dat is irritant
weet je hoe het kan komen???

ik heb dual monitors wel eens eerder gedaan, maar dan met een 15 inch studioworks monitor inplaats van een 14 inch philips..

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 17:43:
AAAAAAAAAA

IK heb een probleem
ik heb nu ook dual monitor

de ene 19 inch philips op een Geforce 2 64 mb kaart
andere een oude 14 inch philips ding( is van een 486 geweest) op een 16 mn voodoo 2 banshee kaart

ik heb dual monitors wel eens eerder gedaan, maar dan met een 15 inch studioworks monitor inplaats van een 14 inch philips..

Alvast bedankt
De refreshrate moet gelijk zijn van beide kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik ze allebei op 60 herzt doe
dan trill het minder maar dan komt er zon streep steeds over het beeld heen :S

ik denk dat een 19 inch en 14 inch niet goed samengaan ofzo..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 22:25

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 18:14:
Als ik ze allebei op 60 herzt doe
dan trill het minder maar dan komt er zon streep steeds over het beeld heen :S

ik denk dat een 19 inch en 14 inch niet goed samengaan ofzo..?
Juist niet.. elke monitor moet een eigen refresh hebben. Als ze beide het zelfde zijn krijg je van die irritante lopende balken.. TOen ik nog dual monitor had.. Stond de ene op 75Hz en de andere op 70Hz.. Ik heb nu even geen dual monitor vanwege problemen met geforce4 en w2k.. W2k zit maar 1 videokaart en XP zit beide uitgangen op een geforce4 als twee aparte kaarten..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
4POX schreef op 15 November 2002 @ 18:56:
[...]

Juist niet.. elke monitor moet een eigen refresh hebben. Als ze beide het zelfde zijn krijg je van die irritante lopende balken..
Das ook niet waar, ik heb hier 2 identieke (de een wat ouder) monitoren op 85 hz lopen, die geven geen strepen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt alleen goed als ik allebei op 640x480 zet:S
dat ziet er niet uit bij een 19 inch :P
ik probeer wel even de ene op de andere videokaart aan te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 17:43:

Alvast bedankt
heb ik ook gehad, inclusief die horizontale balken die synchroon over beide schermen lopen. Bij mij kwam dit doordat ik softwarematig mijn beeld anders op mijn monitor had gepositioneerd (Ati controlpanel -> beeld uitrekken/verschuiven) hier was het zo dat er elke 2 adjustments die balken verschenen ... de oplossing was dus om nóg 1 keer, óf 1 keer minder te adjusten,
heb trouwens ook beide monitoren op 72hz staan ... dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 23:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn setup:

AGP: Hercules 3D Prophet FDX-8500LE met een Gericom (Proview) 19" op 1280x1024@85 Hz
PCI: Point of View TNT-2 M-64 met een Hansol 710A 17" op 1152x864@75 Hz

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BB Ati 8500 275/275

Iiyama 201HT: 1600 * 1200 @ 100 Hz
NEC FE700: 1152 * 864 @ 75 Hz

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaringen met de Gainward GF4 Ti4400 VIVO Golden Sample? Weet iemand misschien hoe het hierbij zit met OpelGL in combi met Dualhead?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

De trillingen en door het scherm lopende balken komen niet door de verschillende refresh rates (wat zou dat boeien met 2 verschillende vidcards) maar vooral door de interferrentie tussen de 2 moni's, zet ze maar verder uit mekaar (desnoods degaussje erbij). Het zal misschien minder zijn als je ze op dezelfde refreshrate omdat ze elkaar dan minder storen(/gelijk lopen) ??? (dat laatste is natte-vingerwerk)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 27-09 14:16
Probleempje:

MSI Geforce 4 Ti 4200 monitor 1: Iiyama 17" monitor 2: IBM (?)
Nu kan ik helaas de refresh rate van mijn hoofdmonitor (Iiyama) niet hoger dan 75 @ 1024x768 terwijl ie zeker tot 100 Hz kan.

Mijn IBM zegt dat ie op 85Hz loopt.

Hoe kan ik mijn Iiyama weer op de maximale refresh zetten? Ik durf niet echt om NVrefresh fix te gebruiken omdat ik dan wellicht de 2e monitor niet meer kan gebruiken? (zie mijn andere topic [rml][ dual] Nview, 2e 17" geen hoge resolutie[/rml] )

What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik met Nview 2 verschillende resoluties op mijn monitoren? Mijn 19" CRT op 1024*768 (maximale res van 15" tft) is nou niet echt een goeie uitvinding. Hoe verander ik de onafhankelijke resoluties en hoe haal ik mijn taakbalk weg in me 2e monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJzD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-01 15:12
dit stond al eerder in een topic omdat ik deze niet had gevonden bij een search
dus hierbij post ik hem nog een keer
er was al iemand eerder in dit topic met deze vraag (videogeheugen al in gebruik) maar die is niet teruggekomen
Ik vraag me af hoe diegene dat heeft opgelost??
====================
hoi,

Ik heb een asus moederbord (p3 933 mhz) met daarop een onboard videokaart.
Daarnaast heb ik een s3 trio32 PCI kaart.
Ik heb de s3 ingesteld als primarykaart in mijn bios (zoals moet volgens de bronnen) en nu krijg ik daar dus mijn beeld op. Op mijn andere monitor (onboard VGA kaart) krijg ik de tekst dat de kaart geïnitieerd is en dat ik naar configuratiescherm moet gaan om hem ook als bureaublad te gebruiken.
Dat kan echter niet bij beeldinstellingen en als ik kijk in systeem configuratie staat er een geel tekentje bij met de info dat het geheugen van de videokaart al in gebruik is.

geprobeerde oplossingen:
- geheugenplaats van de kaarten veranderd
- onboard als primary instellen (vindt de s3 niet goed)
- de tips van deze link gevolgd: http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q262924
- gegoogled/got afgezocht/s.com gevraagd

dit werkte eerst wel in XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een diamont viper tnt2 PCI hier draaiel als helaas enige videokaart

deze speelt games lekker, divx perfect, en al je hem een beetje overklokt zelfs GTA3 zonder haperingen of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem:

Mijn AGP Geforce4 MX 440 wordt niet meer gevonden zo gauw ik de PCI S3Trio64+ in een slot heb gestoken! Ik heb de bios init display first op PCI gezet. Mijn AGP driver (VIA) werk echter wel correct...

Configuratie:

AMD Athlon XP 1800+
Soltek 75DRV4 met VIA VT8366 Apollo FT266 chipset
Geforce4 MX 440 (AGP)
S3Trio64+ (PCI)

Weet iemand waar het aan ligt? Ik heb de S3-kaart al in verschillende slots gehad en ik heb deze ook met verschillende irq's geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 16:44:
...Ik heb de bios init display first op PCI gezet....
En als je hm op AGP laat staan?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

check my sig

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt helaas ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 25-09 15:47

T-8one

take it easy, take a sisi

Zou een Gforce2 mx200 AGP, werken met een Ati Mach32 ISA?

Of is het helemaal niet mogelijk om met een ISA videokaart een dualmonitor setup te creeeren?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik heb nu een radeon 7500 met 2 beeldschermen araan hangen. Dat werkt veel beter als wat ik eerst had: een ati rage fury (agp) en een S3 kaartje (PCI). Dus ik zou je adviseren om door te sparen voor een dualhead kaart. Dat lost erg veel problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:39
Heb 'n Compaq EVO laptop + docking met dualhead (Radeon mobility 7500) met daaraan 17" flat crt en een 15" tft. Alleen staat elke ochtend de crt op 75 Hz en moet ik 'm dus handmatig steeds op 85 Hz zetten :( Nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnivorous1
  • Laatst online: 21-01 17:34
Ik heb hier een 17" LG Flatron 795FT+ en een CTX 15" TFT, de S500, op een ATi Radeon 9700 Pro. De 17" draait op 1280*1024 @ 85 Hz en de TFT vanzelfsprekend op 1024*768, en dan op 75 Hz. Werkt perfect zo, sommige games speel ik het liefst op de TFT, films kijk ik op de CRT, en tekst doe ik altijd weer op de TFT..... Ik gebruik Ultramon om de boel een beetje op orde tehouden, ATi's hydravision blijf ik gewoon lekker af...... misschien maar de beste keus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik denk dat deze vraag wel eens geweest is maar ik ken uhm nie meer in de search vinden, dus stel ik uhm nog maar een keer. Ik heb zelf een Hercules Radeon 8500LE, het schijnt dat je hier geen 2 monitoren aan kan sluiten. Tijdje geleden heb ik uhm geflasht naar een ATI Radeon 8500 Retail, nu is mijn vraag is het hier wel mee mogelijk om 2 monitoren aan te sluiten het gaat hierbij om een Iiyama VMP452 en een 15inch AOC Spectrum VLR. Misschien is wel een stomme vraag maar ik had zoiets gehoord/gelezen dat je met de LE versie geen 2 monitoren kan draaien, of iedergeval niet goed.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Hercules heeft maar 1 RAMDAC, dus:
- Je kan er 2 CRT's op aansluiten (met convertor dvi --> crt), maar deze geven identiek beeld.
- Je kan er 1 CRT en 1 TFT op aansluiten die afzonderlijk worden aangestuurd.

Die 2e monitor zal wel een CRT zijn, dus het gaat niet lukken om ze apart aan te sturen, ondanks dat je hem hebt geflasht, want dat is softwarematig en je ramdacs.... hardware.... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ke thanx dat moest ik dus ff weten, en ja ik heb nie zo zin om 1024x768 op me 19 inch te draaien B)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een amd 1333 met een geforce 2 met een Miro 15 " TFT monitor en een s3 virge met een 15" CRT Philips monitor werkt prima onder W2k had op het begin ook problemen dat hij eerst opstarten met de PCI heb ik geloof ik opgelost in de BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 25-09 13:34
Volgende probleem:
Niet mijn systeem, dus specs in m'n config horen niet bij dit probleem.
De setup hier is een P IV 1,8 met 512MB Radeon 8500 275/275 retail, dit alles op een Gigabyte GA8IDMNF Micro-mobo.
Ultramon is geinstalleerd, beeld is zichtbaar, alleen net als aangegeven in een paar posts hierboven erg last van trillingen en strepen.
Monitoren al uitmekaar gezet maakt niks uit (bij mezelf thuis staan ze ook tegen elkaar aan)
Verschillende resoluties en refreshrates geprobeerd op beide schermen.

Vage is wel dat als er een explorer oid met een witte achtergrond op geprojecteerd wordt (op die 2e monitor) dan is het best wel redelijk. Alleen het bureaublad ziet er echt niet uit.
Enige wat wij zelf nog kunnen verzinnen is de voeding, tis een max 240watt output no-name orgel in een packard-hell systeem.
Nou weet ik dat die micro-mobo's wel minder wattage gebruiken maar 240max lijkt me in dit geval het probleem.
Ken dat?

Zijn er reeds uit..... tv-out plug zat er nog in, was wel uitgezet maar had nog een reboot nodig!

[ Voor 6% gewijzigd door ScooBY_DoO op 03-12-2002 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellupp !!!!! (zo, heb ik nu aandacht ;-)))))

Ik zie het even niet meer zitten.. Ik heb (verschillende) CPQ EVO systemen met 2x een dual matrox G450 kaart erin. Is wel leuk, gebruikers kunnen dus op 5 monitoren tegelijk spelen (gebruik ook de onboard AGP kaart) Maarrr......

Van de 2 dubbele videokaaren gedragen de aangelsoten schermen als 1. Volgens Windows 2000 heb ik dus 3 schermen: 2x2048-768, 1x 1024-768. Op zich geen probleem totdat je je realiseert dat bij het maximaliseren van een window dus 2 volledige schermen worden gebruikt.

Proggies als ultramon hebben hetzelfde probleem: zien 3 video kaarten (klopt, 2xG450 1xon-board AGP) maar ook 3 schermen terwijl er 5 op staan....

Iemand een slim ID ????

• Selachii

Selachii

gamedev

Een probleem met de Radeon 8500 mbt de trillingen

Als je 2 grote monitoren aansluit, met hoge reso's+refresh, dan leverd de kaart gewoon nie genoeg powah!Ehm, nee serieus, dat komt volgens mij door de gedeelde RAMDAC.

Zet de refresh rate van beide monitoren maareens op 60, of de reso van eentje omlaag, dan zul je merken dat het weg is...If not...zie mijn post een endje hierboven

reactie op Pizzaboer
Het is met een LE gewoon mogelijk om 2 CRT's aan te sluiten met APART beeld...dus, moni 1 en moni 2. Zie hierboven welke problemen de enkele RAMDAC met zich meebrengt

[ Voor 27% gewijzigd door Selachii op 12-12-2002 13:55 ]

...gamen blijft leuk...

• MTops
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Mijn setup (nog maar een dual) ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.vhvn.net/~mtops/desk.jpg

Ze hangen allebei aan m'n Creative GF4 Ti4600 kaart, draait als een trein...

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt .... maar meer ook niet :)
Thx B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Selachii schreef op 31 oktober 2002 @ 20:46:

[afbeelding]

GROOOOTE versie ;)
http://selachii.xcl-clan.com/misc/desk-full.jpg
Oef, aan dat Solidworks model moet nog aardig gesleuteld worden. Het barst van de fouten :).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag laats een pic met een plaatje van een tripleview systeem met drie tft-schermen op een matrox parhelia. Op deze pic zag ik dat één spel over de drie monitoren werd gespreid. Kan dit ook op een GF4TI4600 Met nView met twee schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 20:22:
Ik zag laats een pic met een plaatje van een tripleview systeem met drie tft-schermen op een matrox parhelia. Op deze pic zag ik dat één spel over de drie monitoren werd gespreid. Kan dit ook op een GF4TI4600 Met nView met twee schermen?
Zo te lezen in dit topic is het lastig om OpenGL op je tweede monitor te krijgen ... Zal welligt ook voor de DirectX kant van de zaak gelden. Iemand succesvolle/betere ervaringen?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Zo, ik ook maar even dan, ik heb hier sind een uurtje een dual monitor setup draaiend, specs: GF2MX400 samen met een 1 MB TSeng ET4000/W32 :D

Erg leuk, maar ik kan geen divx'en meer afspelen :?

Of de divx begint gewoon niet met spelen (WMP), of het gaat helemaal niet goed, beeld ultra traag en kraken enzo, ik heb alle faq's al door gespit, PCI/AGP instellingen in het bios overhoop gehaalt en mun drivers nagelopen, niks geen opties, weet iemand hier wat op?

(Ik zie ook dat de laatste repley pas 4 dagen oud is, kan dus nog wel eh? ;) )

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Afbeeldingslocatie: http://picserv.beyond-reality.nl/getpicture.php?id=32530

En de specs staan hier: http://specs.tweak.to/787

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 18-12-2002 23:08 . Reden: verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik heb al zo'n jaartje een dual monitor setup. In de AGP een Asus V8200 Geforce3 DLX, en als PCI een Simpel 32MB Savage4 kaartje. Was indertijd vrij vervelend om onder win98 aan de praat te krijgen (en vooral-->te houden), maar XP helpt :) Onder Mandrake 8.1 werkt het ook prima trouwens.

Zie specs voor volledige info.

Ik heb alleen nog een oude pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jju/crap/monito2.jpg

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 05:08
Mijn setup is Iiyama VMP 452 19" en LG Studioworks 775E 17" ,
beiden op een MSI GF4 Ti4200. loopt als een trein. Wat wel ff wennen was,
is de verschillende resoluties op beide monitoren ('t zijn tenslotte verschillende groottes), en dat beiden een ander karakter hebben qua kleur (de Iiyama is gewoon beter). Maar ik gebruik de LG toch meestal voor mIrc, dus dat is perfect.

Hier een beperkte foto genomen met een webcam :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.zwart16/dual.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me dus op dat veel mensen tnt chips hebben,

Ik dus ook :)

AGP ?x Riva Nvidia TNT2 Pro 32 MB

En ik zit te denken of ik die ISA tjenglab 4mb kaart erin ga doen (Of was het nu 8 mb (tja gekregen van een maat en zijn vader had er een paar extra mem-chips op laten zetten aveel guldens))...... Maar zit er een ISA slot op m'n mobo????........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 02:43:

En ik zit te denken of ik die ISA tjenglab 4mb kaart erin ga doen (Of was het nu 8 mb (tja gekregen van een maat en zijn vader had er een paar extra mem-chips op laten zetten aveel guldens))...... Maar zit er een ISA slot op m'n mobo????........
Zit er een isa slot op je mobo ... eugh moeilijke vraag ... dit is GoT ...
c 4 yourself ... :|

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 22:25

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 02:43:

Dual monitor wordt alleen ondersteunt met PCI en AGP poorten.. En een videokaart op een 16bit 8 mhz bus is denk ik ook geen slim idee met een grafische omgeving

pci : (32x33M)/8 = 133 MB/s
isa : (16x8M)/8 = 16 MB/s

Wat ik wel erg jammer vond is dat een pci videokaart een heel stuk van de PCI bus capaciteit op slurpt.. Ik heb een ouwe via chipset met die bug erin dat de pci bus maar 75 MB/s is.. Dus als je er een videokaart bij stopt.. Dan wordt de pci bus bijna gehalveert.. Als je dan nog 2 ide controllers en een scsi controller, netwerkkaart en geluidskaart eraan hebt hangen.. En de usb controller kun je wel voorstellen dat ik erg blij was dat ik naar een dual monitor AGP kaart ben gegaan..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 13:19

Zak

4POX schreef op 31 December 2002 @ 12:50:
[...]

Wat ik wel erg jammer vond is dat een pci videokaart een heel stuk van de PCI bus capaciteit op slurpt..
mega vervelend Daarom ben ik moeten overschakelen naar mijn onboard geluidskaart omdat mijn 2 matrox pci kaarten teveel wegtrokken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 05:08
Vraagje: ik heb een gf4 Ti4200 met daarop dus 2 monitoren. Ik gebruik nu NVRefreshTool, maar daarmee is t maar mogelijk om voor 1 monitor de refreshrates aan te geven. Is er een refreshratefix, die beide monitoren ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op 01 januari 2003 @ 20:40:
Vraagje: ik heb een gf4 Ti4200 met daarop dus 2 monitoren. Ik gebruik nu NVRefreshTool, maar daarmee is t maar mogelijk om voor 1 monitor de refreshrates aan te geven. Is er een refreshratefix, die beide monitoren ziet?
Ik dacht dat je dat wel kon met versie 2.0, die staat wel in de meuktracker die werkt overigens ook met det4.*
Zak schreef op 31 December 2002 @ 20:26:
[...]

mega vervelend Daarom ben ik moeten overschakelen naar mijn onboard geluidskaart omdat mijn 2 matrox pci kaarten teveel wegtrokken :(
Werkt dat goed met 2 dezelfde pci kaarten, + agp :?
Ik had namelijk 2x een TNT2 PCI en 1x een GF3 maar met die gf3 werkte het niet het was of 2x TNT2 of 1x TNT2 en 1x Gf3

Ik wil misschien binnenkort wel nog een matrox g450 DH kopen als die er is :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 16:37 . Reden: 2e quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een dual config met:
1 matrox g550
- met 1x sony 20e20 (20")
- en een iiyama 19"vision master pro 903 diamonddtron M2
daarbij komt binnenkort een matrox millenium 2 16mb pci kaart. voor de triplehead comopleet te maken op een sony 15" monitor voor de email en icq op weer te geven.

voor de liefhebber ik heb nog te koop:
5 stuks matrox millenium 2 4mb pci
en 1 matrox millenium 1 8mb pci.
matrox kaarten ondersteunen meerdere naast elkaar (4 stuks bijvoorbeeld) (hiermee is al dual head mogelijk sinds nt4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het ook mogelijk om er 4 schermen aan te hangen ?
zoals het bij mij dan moet worden : 2x 17 inch @ ti 4200 agp
2x 15 inch @ 2x s3 trident 2 mb :P pci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 17:02:
is het ook mogelijk om er 4 schermen aan te hangen ?
zoals het bij mij dan moet worden : 2x 17 inch @ ti 4200 agp
2x 15 inch @ 2x s3 trident 2 mb :P pci
Ik heb wel systemen met 5 monitors gezien.
Doorzoek anders eens de database op:
http://www.realtimesoft.com/multimon/db.asp
Hier kunt je zoeken op alle mogelijke configuraties.

Ook is het leuk om deze gallery eens door te lopen:
http://www.realtimesoft.c...se.asp?date=desc&mon=desc
Dan kom je nog eens leuke dingen tegen,
wat dacht je bijvoorbeeld van deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.realtimesoft.com/upload/gallery/256.jpg

Of deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.realtimesoft.com/upload/gallery/205.jpg

Hier nog even mijn spullie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuggs/temp/dual.jpg
specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:01
Bart B schreef op 16 November 2001 @ 12:51:
Hier me config van thuis (is plaatje van me site, vindt het wel leuk als mensen weten wie er achter de computer zit dus let niet op me :) )
[afbeelding]
de bijbehorende computer:
[afbeelding]

1* Iiyama VisionMaster Pro 450 (erg tevreden over :) )
1* 14' merkloos (doet het redelijk goed)

GeForce 256DDR (ASUS) & SiS6326

trouwens, ik hoor een heleboel mensen (toevallig niet hier :) ) beweren dat het niet mogelijk is om spellen te spelen met HW acc. op je Secundaire videokaart (de kaart waarmee je opstart). Waar komt dat fabeltje vandaan? is Dualhead onder Win98 minder goed als XP en 2k :?
OMG. Die foto :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken nog wel grotere nerds hoor ;)
no offence

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=40107

Hier nog ffe een duidelijkere foto van mij opstelling die al eerder was gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
weet er iemand een programma om op mijn tv bijv een dvd of divx te bekijken met ondertitels? ik gebruik nu bs player maar als ik met ultramon zeg dat ie naar de andere monitor (tv) moet dan heb ik geen beeld daar. Ik zoek dus een programma dat op de 2e monitor kan draaien en waarmee je ondertitels kunt inladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cougar schreef op 06 January 2003 @ 19:25:
weet er iemand een programma om op mijn tv bijv een dvd of divx te bekijken met ondertitels? ik gebruik nu bs player maar als ik met ultramon zeg dat ie naar de andere monitor (tv) moet dan heb ik geen beeld daar. Ik zoek dus een programma dat op de 2e monitor kan draaien en waarmee je ondertitels kunt inladen :)
Je kan toch gewoon de Ondertitels bij de divx opslaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
dat had ik aleens geprobeerd , met vobsub. de naam van de dvix is dan .avi en de ondertitels .crt (als ik me niet vergis) ,

maar dat werkte/werkt niet. Of ik doe iets verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook het probleem met de trillingen op de tweede monitor op mijn radeon 8500. Een nieuwe voeding, antec 430w truepower, heeft het probleem helemaal verholpen
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.