En dan? Dan rip je de CD en dan heb je weer wavs voor je spectraalanalyse. Maar wat heeft iemand daaraan? Dan kan hij beweren dat hij het verschil hoort terwijl hij het niet hoort. Als je hem niet gelooft, dan nodig je hem uit om dat bij jou thuis even te bewijzen. Valt-ie toch wel door de mand.Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 01:26:
Ik heb een idee als je nou een soort excutable maakt waarin alle files staan en een brandprogramma. Als je de executable uitvoert brand het progje de files netjes op cd en verwijdert zichzelf daarna.
Het hele idee dat je zo'n test waterdicht zou moeten maken is verkeerd vind ik. Een test zoals dit doe je om jezelf te overtuigen. Ik wil best wat files voor jullie maken met aac en vorbis en mp3, maar dan schrijf ik er meteen bij wat wat is. Dan kan je zelf beslissen of je verschil hoort.
Overigens: vergelijken van langere bestanden is geen probleem. Als ze maar evenveel frames hebben, kan je ze via bijv WinABX vergelijken. Zo'n programma leest in beide bestanden tegelijk, en je kan de output naar de geluidskaart steeds wisselen tussen de twee.
Voor goede vrij bruikbare testsamples: http://sound.media.mit.edu/mpeg4/audio/sqam/ bevat een hoop voorbeelden van lastige geluiden. Stemmen met sis-ssen, instrumenten met lange echo's, belletjes, dat soort dingen. Het zijn 16 wavs van 20 a 30 seconden.