Zeg niet zo eigenwijs! Lever jij eerst zelf maar eens een eigen nuttige en adequate bijdrage aan dit topicOp donderdag 15 november 2001 17:10 schreef Marc00 het volgende:
[..]
Meer plaatjes niet plaatje
Als je IRL "cleared for the approach" bent en je laatste heading krijgt, mag je voor het intercepten zelf je heading bepalen.Op woensdag 14 november 2001 22:59 schreef jos_zwa het volgende:
wat mij opvalt is dat de ATC je soms best wel moeilijk binnenspreekt
soms krijg ik de laatste vector door b.v. heading 10 en dan moet ik wachten tot de locatizer aqctief wordt.. maar dan is de heading voor de ILS b.v. 100 en dan moet ik toch maar even binnen 10 sec. een draai van 90 graden maken en ik kan je vertellen dat dat een hele scherpe bocht is!
Dit betekent in de praktijk dat je de localizer aanvliegt onder 90 graden, totdat je binnen 30 graden van de localizer "centerline" zit (dit bepaal je mbv een NDB of evt een VOR).
Daarna ga je onder 45 graden verder tot de localizer begint te lopen...
FS2002 is idd soms nogal raar bezig met radar vectors en je moet soms wel erg vaak switchen tussen frequenties...
Op donderdag 15 november 2001 17:25 schreef HawkEye het volgende:
[..]
Als je IRL "cleared for the approach" bent en je laatste heading krijgt, mag je voor het intercepten zelf je heading bepalen.
Dit betekent in de praktijk dat je de localizer aanvliegt onder 90 graden, totdat je binnen 30 graden van de localizer "centerline" zit (dit bepaal je mbv een NDB of evt een VOR).
Daarna ga je onder 45 graden verder tot de localizer begint te lopen...
FS2002 is idd soms nogal raar bezig met radar vectors en je moet soms wel erg vaak switchen tussen frequenties...
Ikke is ook weer blij
Maar hopelijk wordt er wel een patch uit gebracht voor die vele fouten die er in zitten ....
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Iedereen die de NL'se scenery voor FS 2002 niet kan vinden/downloaden: Ren naar de winkel en koop een PC Zone, hij staat nl. op 1 van de CD's die je erbij krijgt
Ik ben toch malle pietje niet!
Gaaf, maaruh welke scenery is dat dan?
Ik heb gisteren die van NL2000 gedownd, maar bij het starten van een flight, was ie nar een kwartier pas bij 15% van het laden!!!
Snel maar eraf gegooid..
Ik heb gisteren die van NL2000 gedownd, maar bij het starten van een flight, was ie nar een kwartier pas bij 15% van het laden!!!
Snel maar eraf gegooid..
Blender....
Zenks, ik ga eens kijkenOp donderdag 15 november 2001 17:32 gaf The Legend een goeie tip:
Iedereen die de NL'se scenery voor FS 2002 niet kan vinden/downloaden: Ren naar de winkel en koop een PC Zone, hij staat nl. op 1 van de CD's die je erbij krijgt
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
ik heb hem bijna binnen!
dan kan ik ookm plaatjes gaan posten 
Nog ff vraagje, ik weet dat het hier vast wel ergens staat, maar om nou 900+ reacties door te gaan zoeken vink een beetje TE
Dus mijn vraag:
Waar kan je nieuwe vliegtuigen/scenery's etc downloaden?
Alvast heel erg bedankt!
En blijft die plaatjes posten ik
er van
Nog ff vraagje, ik weet dat het hier vast wel ergens staat, maar om nou 900+ reacties door te gaan zoeken vink een beetje TE
Dus mijn vraag:
Alvast heel erg bedankt!
En blijft die plaatjes posten ik
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
*Zucht*Op donderdag 15 november 2001 19:05 schreef McFlipp het volgende:
ik heb hem bijna binnen!dan kan ik ookm plaatjes gaan posten
Dus mijn vraag:
Alvast heel erg bedankt!
En blijft die plaatjes posten iker van
http://www.flightsim.com
http://www.avsim.com
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
dankje, en ik weet zucht maar dit is iets sneller dan 900+ posts doorlezen
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Op donderdag 15 november 2001 19:12 schreef McFlipp het volgende:
dankje, en ik weet zucht maar dit is iets sneller dan 900+ posts doorlezen
laten we er eeen faq van maken
waarvanOp donderdag 15 november 2001 19:15 schreef bolk het volgende:
[..]
laten we er eeen faq van maken
Vergeet deze niet:
Allied FS Group
http://www.alliedfsgroup.com/
Hier heb ik hele mooie Airbus 340-400's, 727's en DC-9's gedownload. Voorbeeldje:

Freeware Flight Group
http://www.avsim.com/ffg/index.html
Hier heb ik werkelijk schitterende DC-10s en L1011 Tristars gedownload! Voorbeeldjes:

Historic Jetliners Group
http://avsim.com/hjg/
Hier heb ik werkelijk beestachtig mooie DC-8'n en B707s vandaan gehaald. Voorbeeldjes:

En uiteraard...
Project Open Sky (POSKY)
http://www.avsim.com/posky/home.shtml
Hier heb ik ook stabels fraaie kisten vandaan sleept ..ga maar snel kijken, te veel om op te noemen.
En deze mag natuurlijk niet ontbreken..
Feel Real flight.com
http://www.feelrealflight.com
Dit is de thuishaven van waarschijnlijk de aller aller allermooiste kisten die ik ooit gezien heb!!!
Voorbeeldjes:

AAN TAFEL!!
Allied FS Group
Hier heb ik hele mooie Airbus 340-400's, 727's en DC-9's gedownload. Voorbeeldje:

Freeware Flight Group
Hier heb ik werkelijk schitterende DC-10s en L1011 Tristars gedownload! Voorbeeldjes:

Historic Jetliners Group
Hier heb ik werkelijk beestachtig mooie DC-8'n en B707s vandaan gehaald. Voorbeeldjes:

En uiteraard...
Project Open Sky (POSKY)
Hier heb ik ook stabels fraaie kisten vandaan sleept ..ga maar snel kijken, te veel om op te noemen.
Feel Real flight.com
Dit is de thuishaven van waarschijnlijk de aller aller allermooiste kisten die ik ooit gezien heb!!!
Voorbeeldjes:

AAN TAFEL!!
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
(Iemand al een idee waarom FS2002 zo vaak vastloopt bij de NL Scenery ? Heb deze helaas moeten verwijderen)
.

Moggeh mensen,
Ik ging dus vandaag mijn eerste IFR vlucht doen met een 747 cargo (standaard fs2002)van Schiphol naar Frankfurt Main... Ik dus alles ingesteld> I kzou gaan vliegen op 15000 voet. Ik dus de analoge altimeter op 0 gezet (hij stond op -600 ofzo). Uiteindelijk stond hij op 3 feet, dat vind ik een aanvaarbare afwijking. Ik krijg dus even later clearance om op te stijgen en naar 15000 te klimmen. Ik doe dit dus en eenamaal op 150000 moet ik contact opnemen met amsterdam center en evenlater met dutch center. Die zeggen dat ik 150000 moet maintainen en dat ik 170 heading moet doen. Ik stel autopilot
op 170 in en hij draait netjes. Op een gegeven moment wordt gevraagd of ik 2 miles
voor me een dash 8 zie.. Ik turen uit mijn raampje maar ik zie dus niks. Dit geef ik door aan ATC en ik hoor er niks meer van omdat ik toch moet draaien. Maar op een gegeven moment zeggen ze dus please go to 15000 ft. WTF!, mijjn analoge altimeter en mijn digitale gaven allebei 15000 aan
, Ik snap niet wat ik moet doen. Dit herhaalt hij een paar keer Op een gegeven moment komt ATC erdoorheen. "Cancelation of IFR flight 1123. Go to VFR and maintain own navigation." Ik heb mijn vlucht zelf dus niet gecannceled.
Nou ben ik een huge navigation newbie en ik snap dus niet wat ik fout deed. Ik had waarschijnlijk op 15000 foot moeten blijven (terwijl mijn hoogtemeters dit aangaven en de autopilot op 15000 voet stond ingesteld).
WAT DEED IK FOUT?
Ik ging dus vandaag mijn eerste IFR vlucht doen met een 747 cargo (standaard fs2002)van Schiphol naar Frankfurt Main... Ik dus alles ingesteld> I kzou gaan vliegen op 15000 voet. Ik dus de analoge altimeter op 0 gezet (hij stond op -600 ofzo). Uiteindelijk stond hij op 3 feet, dat vind ik een aanvaarbare afwijking. Ik krijg dus even later clearance om op te stijgen en naar 15000 te klimmen. Ik doe dit dus en eenamaal op 150000 moet ik contact opnemen met amsterdam center en evenlater met dutch center. Die zeggen dat ik 150000 moet maintainen en dat ik 170 heading moet doen. Ik stel autopilot

Nou ben ik een huge navigation newbie en ik snap dus niet wat ik fout deed. Ik had waarschijnlijk op 15000 foot moeten blijven (terwijl mijn hoogtemeters dit aangaven en de autopilot op 15000 voet stond ingesteld).
WAT DEED IK FOUT?
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Staat je altimeter wel op feet en niet op meters??Op donderdag 15 november 2001 21:27 schreef Evilernie het volgende:
Moggeh mensen,
Ik ging dus vandaag mijn eerste IFR vlucht doen met een 747 cargo (standaard fs2002)van Schiphol naar Frankfurt Main... Ik dus alles ingesteld> I kzou gaan vliegen op 15000 voet. Ik dus de analoge altimeter op 0 gezet (hij stond op -600 ofzo). Uiteindelijk stond hij op 3 feet, dat vind ik een aanvaarbare afwijking. Ik krijg dus even later clearance om op te stijgen en naar 15000 te klimmen. Ik doe dit dus en eenamaal op 150000 moet ik contact opnemen met amsterdam center en evenlater met dutch center. Die zeggen dat ik 150000 moet maintainen en dat ik 170 heading moet doen. Ik stel autopilotop 170 in en hij draait netjes. Op een gegeven moment wordt gevraagd of ik 2 miles
voor me een dash 8 zie.. Ik turen uit mijn raampje maar ik zie dus niks. Dit geef ik door aan ATC en ik hoor er niks meer van omdat ik toch moet draaien. Maar op een gegeven moment zeggen ze dus please go to 15000 ft. WTF!, mijjn analoge altimeter en mijn digitale gaven allebei 15000 aan
, Ik snap niet wat ik moet doen. Dit herhaalt hij een paar keer Op een gegeven moment komt ATC erdoorheen. "Cancelation of IFR flight 1123. Go to VFR and maintain own navigation." Ik heb mijn vlucht zelf dus niet gecannceled.
WAT DEED IK FOUT?
zeker weten staat hij op feet... Het verschil tussen 15000 voet en 15000 meter zie je toch wel...Op donderdag 15 november 2001 21:48 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Staat je altimeter wel op feet en niet op meters??
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Jah das waarOp donderdag 15 november 2001 21:53 schreef Evilernie het volgende:
[..]
zeker weten staat hij op feet... Het verschil tussen 15000 voet en 15000 meter zie je toch wel...
Fuck hee!!! DIE allied planes SCHOPPEN KONT! Tnx voor de link. Iemand anders nog van deze PRACHTIGE tips?Op donderdag 15 november 2001 19:22 schreef tazzman het volgende:
Vergeet deze niet:
Allied FS Group
[afbeelding]
Freeware Flight Group
[afbeelding]
[afbeelding]
Historic Jetliners Group
[afbeelding]
[afbeelding]
En uiteraard...
Project Open Sky (POSKY)
Feel Real flight.com
Voorbeeldjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
AAN TAFEL!!
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Erhm ja, de COMPLETE collecties van de bovenstaande sites zijn bij elkaar 2 CDtjes vol.Op donderdag 15 november 2001 22:18 schreef 456 het volgende:
[..]
Fuck hee!!! DIE allied planes SCHOPPEN KONT! Tnx voor de link. Iemand anders nog van deze PRACHTIGE tips?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
en wat kost ie? neem aan dat dat pay-ware isOp donderdag 15 november 2001 22:40 schreef Rateltje het volgende:
Werkelijk, hier kan niemand tegenop.........
[afbeelding]
w000000t
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
AMEN...Op donderdag 15 november 2001 22:40 schreef Rateltje het volgende:
[afbeelding]
Verwijderd
Dit is geen FS aircraft maar dacht dat het wel zo leuk was om 'm er even op te zetten :-) Het is gewoon een reconstructie-foto.Op donderdag 15 november 2001 22:46 schreef FastDevil2000 het volgende:
[..]
en wat kost ie? neem aan dat dat pay-ware is
Verwijderd
he bah.......wilde net online gaan zoeken om hem te downloaden.....kan nu wel weer stoppen met kwijlen, ik kan er toch niet mee vliegen als het maar een foto isOp donderdag 15 november 2001 22:57 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Dit is geen FS aircraft maar dacht dat het wel zo leuk was om 'm er even op te zetten :-) Het is gewoon een reconstructie-foto.
Is dit niets voor onze vloot ???Op donderdag 15 november 2001 22:40 schreef Rateltje het volgende:
[afbeelding]
moet onze Cargo toch wel een beetje bewaken?
Want dan kan ik ook tijdens het vliegen ff

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ja, en tis jammer dat fs2002 ze verkloot. Het enige dat ik zie zijn de cockpit raampjes en de vleugelsOp donderdag 15 november 2001 22:22 schreef tazzman het volgende:
[..]
Erhm ja, de COMPLETE collecties van de bovenstaande sites zijn bij elkaar 2 CDtjes vol.erhm d.w.z zonder de Allied FS Group ATR-72 collectie want ik vind die ATR-42/72 kisten van die enorme playmobil vliegtuigen. Ook in het echt vind ik ze niet te pruimen die krengen.
Verwijderd
Goeiemorgen jongens (en meisjesOp donderdag 15 november 2001 23:33 schreef 456 het volgende:
[..]
Ja, en tis jammer dat fs2002 ze verkloot. Het enige dat ik zie zijn de cockpit raampjes en de vleugels
Het is weer het begin van een nieuwe crazy day!!
Ja kijk ik heb fs2002 nog niet gekocht vanwege bovenstaande problemen. Ik wacht nog een paar maanden ermee zodat de kinderziektes eruit zijn, patches voor planes en scnery er zijn etc etc. Het was te voorspellen.........
Iedereen veel positief FS plezier vandaag
Eeehhr, wil iemand mijn nog ff helpen met mijn probleem wat op paginaa 37 staat. Tis nogal vervelend namelijk...
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
hmmm....dat duurt nog 2700 posts bij mijOp vrijdag 16 november 2001 11:17 schreef Evilernie het volgende:
Eeehhr, wil iemand mijn nog ff helpen met mijn probleem wat op paginaa 37 staat. Tis nogal vervelend namelijk...
Welke idioot heeft dat idee verzonnen om een 747 als Gunship te gebruikenOp donderdag 15 november 2001 22:57 schreef Rateltje het volgende:
Dit is geen FS aircraft maar dacht dat het wel zo leuk was om 'm er even op te zetten :-) Het is gewoon een reconstructie-foto.

Alleen de terugslag van een GAU-8A is al genoeg om óf je airframe flink te distorten óf je in het gunstigste geval een yawrate van 10o /sec te bezorgen, dan heb ik het nog niet eens over het gewicht en de plaatsing van die 4x 40 mm Bofors net onder de wingroot

Dit is het echte werk:

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Je moet je altimeter niet zomaar op nul zetten; je altimeter moet de hoogte tov het gem. zeeniveau (msl) aangeven en NIET de hoogte tov de grond.Op donderdag 15 november 2001 21:27 schreef Evilernie het volgende:
Moggeh mensen,
Ik ging dus vandaag mijn eerste IFR vlucht doen met een 747 cargo (standaard fs2002)van Schiphol naar Frankfurt Main... Ik dus alles ingesteld> I kzou gaan vliegen op 15000 voet. Ik dus de analoge altimeter op 0 gezet (hij stond op -600 ofzo). Uiteindelijk stond hij op 3 feet, dat vind ik een
...
WAT DEED IK FOUT?
Als je dus op EHAM staat moet je hoogtemeter op -8 ft staan.
Oplossing; check de ATIS en zet de juiste QNH in de altimeter.
Als je echter Flightlevels gaat vliegen (in nederland is dat boven de 3000 ft) moet je altimeter altijd op 2992/1013 staan...
Ok thanx, vanmiddag ff proberen, Ik speel al jaren flightsims maar ik heb me nog nooit verdiept in ILS, VOR en IFR enzo. nu ga ik een beetje professioneel vliegen...Op vrijdag 16 november 2001 11:39 schreef HawkEye het volgende:
[..]
Je moet je altimeter niet zomaar op nul zetten; je altimeter moet de hoogte tov het gem. zeeniveau (msl) aangeven en NIET de hoogte tov de grond.
Als je echter Flightlevels gaat vliegen (in nederland is dat boven de 3000 ft) moet je altimeter altijd op 2992/1013 staan...
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Nounounou Backslash niet zo serieus op deze vrijdagmorgen!Op vrijdag 16 november 2001 11:37 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
Welke idioot heeft dat idee verzonnen om een 747 als Gunship te gebruiken![]()
[afbeelding]
Alleen de terugslag van een GAU-8A is al genoeg om óf je airframe flink te distorten óf je in het gunstigste geval een yawrate van 10o /sec te bezorgen, dan heb ik het nog niet eens over het gewicht en de plaatsing van die 4x 40 mm Bofors net onder de wingroot
Dit is het echte werk:
[afbeelding]
Verwijderd
Klopt die 3000 ft wel (wat is je informatiebron)? De transition altitude ligt in Europa op 6000 ft. En ik las in een eerdere post van iemand dat er pas in FL gesproken wordt boven de 10000 ft/FL100Op vrijdag 16 november 2001 11:39 schreef HawkEye het volgende:
[..]
Je moet je altimeter niet zomaar op nul zetten; je altimeter moet de hoogte tov het gem. zeeniveau (msl) aangeven en NIET de hoogte tov de grond.
Ik dacht ook dat de transition altitude in Europa op 6000 ft lag, in Amerika is dat 18000 ft. Hoogtes worden inderdaad vanaf de 10000 ft. in Flightlevels gegeven.Op vrijdag 16 november 2001 12:14 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Klopt die 3000 ft wel (wat is je informatiebron)? De transition altitude ligt in Europa op 6000 ft. En ik las in een eerdere post van iemand dat er pas in FL gesproken wordt boven de 10000 ft/FL100
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Vandaar deOp vrijdag 16 november 2001 12:02 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Nounounou Backslash niet zo serieus op deze vrijdagmorgen!Het gaat om de humor ff he, enne.... ik kreeg die pic uit België, dat verklaart misschien e.e.a.
Tja, die Belgen kunnen er wat van
Ow, hier ging iets niet goed trouwens...
Ik heb nu een stealth - 747:

Texture verneukt

Neuh, ik denk eerder dat 'ie gewoon zó stealth is, dat je er doorheen kunt kijken.Op vrijdag 16 november 2001 12:34 schreef BackSlash32 het volgende:
Texture verneukt
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
muhahhaha! das wel heeeeel stealth ja!!!Op vrijdag 16 november 2001 12:45 schreef Wasp het volgende:
[..]
Neuh, ik denk eerder dat 'ie gewoon zó stealth is, dat je er doorheen kunt kijken.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
niet te veel ingezoomd?Op vrijdag 16 november 2001 12:34 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
Vandaar de![]()
[afbeelding]
Texture verneukt
he die kut kabouters ook altijdOp vrijdag 16 november 2001 12:34 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
Vandaar de![]()
[afbeelding]
Texture verneukt
muhaha ik haalde net met mijn boeing 747-400 op final approach met 160 knots een andere boeing (155 knots) in tijdens het afdalen langs de ils lijn naar beneden!! muhahah!! dat ging dus niet zo goed 
maar ik was wel eerder geland dan hem...
maar ik was wel eerder geland dan hem...
Zeg vriend, d'r hangt een 747-400 Left Winglet in mijn DC-8-71 Cargo door... is die van jou soms?
Voortaan wel LINKS inhalen, lucht piraat!!
Wast misschien niet een TankvliegtuigOp vrijdag 16 november 2001 14:59 schreef tazzman het volgende:
Zeg vriend, d'r hangt een 747-400 Left Winglet in mijn DC-8-71 Cargo door... is die van jou soms?![]()
Als ik die screens bekijk ziet het er allemaal vet gelikt uit, wat voor mega comps hebben jullie eigenlijk ?
Is het mogelijk om het een beetje vloeiend te laten draaien (met de nodige details op high
) op een:
• Athlon Tb 750
• Asus V7700 Pure GF2
• 256MB Ram PC133
• Win XP
Is het mogelijk om het een beetje vloeiend te laten draaien (met de nodige details op high
• Athlon Tb 750
• Asus V7700 Pure GF2
• 256MB Ram PC133
• Win XP
Het is 3000 ft in Nederland, maar in Engeland bijvoorbeeld weer 6000 ft...Op vrijdag 16 november 2001 12:14 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Klopt die 3000 ft wel (wat is je informatiebron)? De transition altitude ligt in Europa op 6000 ft. En ik las in een eerdere post van iemand dat er pas in FL gesproken wordt boven de 10000 ft/FL100
Je kan de transition altitude altijd terugvinden op je Jeppesen charts...
Verwijderd
Ik ben net begonnen met FS 2002, in het begin met de pijltjes toetsen op mij keyboard, sinds gisteren met mij wingman. Dat ging allemaal goed in het begin, toen wilde ik een paar knoppen veranderen op mij wingman maar toen ik daarna ging spelen ging het helemaal mis.
Eerst met de pijltjes toetsen als ik dan het pijltje naar ondere indrukte om te stijgen kon ik dat loslaten en bleef het vliegtuig ook stijgen dus gewoon in de zelfde lijn als op het moment dat je het pijltje loslaat, dat ging op het begin dus ook met mij joystick, maar toen heb ik reset keys oid gedaan EN NUUUUU als ik de knop naar onder indruk op mij wingman stijg het vliegtuig maar als ik de knop dan loslaat daalt ie meteen weer, SUPERIRRITANT constant die knoppen in blijven drukken is onmogelijk om mee te spelen.
mijn wingman is goed gecalibreert dus daar ligt het niet aan.
weet iemand misschien welke key dit doet?????
plz help
bvd:)
Eerst met de pijltjes toetsen als ik dan het pijltje naar ondere indrukte om te stijgen kon ik dat loslaten en bleef het vliegtuig ook stijgen dus gewoon in de zelfde lijn als op het moment dat je het pijltje loslaat, dat ging op het begin dus ook met mij joystick, maar toen heb ik reset keys oid gedaan EN NUUUUU als ik de knop naar onder indruk op mij wingman stijg het vliegtuig maar als ik de knop dan loslaat daalt ie meteen weer, SUPERIRRITANT constant die knoppen in blijven drukken is onmogelijk om mee te spelen.
mijn wingman is goed gecalibreert dus daar ligt het niet aan.
weet iemand misschien welke key dit doet?????
plz help
bvd:)
tuurlijk draait dat.... zolang je geen extra scenery installeerd!Op vrijdag 16 november 2001 15:13 schreef The Legend het volgende:
Als ik die screens bekijk ziet het er allemaal vet gelikt uit, wat voor mega comps hebben jullie eigenlijk ?
Is het mogelijk om het een beetje vloeiend te laten draaien (met de nodige details op high) op een:
• Athlon Tb 750
• Asus V7700 Pure GF2
• 256MB Ram PC133
• Win XP
check mijn systeem (hieronder) en ik haal altijd rond de 20 fps gemiddeld.. eerst maar eens goed leren vliegen en dan ooit.. die airports installeren
Aha, 20FPS lijkt vrij weinig eigenlijk, magoed ik ben alleen shooters gewentOp vrijdag 16 november 2001 15:26 schreef jos_zwa het volgende:
[..]
tuurlijk draait dat.... zolang je geen extra scenery installeerd!dus geen schiphol airport enz...
check mijn systeem (hieronder) en ik haal altijd rond de 20 fps gemiddeld.. eerst maar eens goed leren vliegen en dan ooit.. die airports installerenhet ziet er al mooi genoeg uit
20 fps is wel te doen hoor.. vind ik.. bij een flight sim dan... dan merk je er toch weinig van...Op vrijdag 16 november 2001 15:34 schreef The Legend het volgende:
[..]
Aha, 20FPS lijkt vrij weinig eigenlijk, magoed ik ben alleen shooters gewent
airliners.netOp vrijdag 16 november 2001 16:05 schreef jos_zwa het volgende:
iemand die trouwens links weet waar coole pic (wallpapers) van boeing enz..staan.. zoals klm enz..
en geen boeing.com
THNX!! een mega site!!!
Goede site man! Allemaal vette foto's van DC-8'n en 707s!!
Idd, mooie pics te vinden daarOp vrijdag 16 november 2001 16:52 schreef jos_zwa het volgende:
[..]
THNX!! een mega site!!!

bedankt!Op vrijdag 16 november 2001 16:52 schreef jos_zwa het volgende:
[..]
THNX!! een mega site!!!
Verwijderd
Laten we hopen dat FSXP/2004 er zo uit zal zien.......Op vrijdag 16 november 2001 16:59 schreef The Legend het volgende:
[..]
Idd, mooie pics te vinden daar
[afbeelding]
zekersOp vrijdag 16 november 2001 21:26 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Laten we hopen dat FSXP/2004 er zo uit zal zien.......
fsXP , ROFLMAO...
tampert, kriminalpolizei
20 frames, dan heb je niet alles heel hoog, want op een airport heb ik altijd 10 ofzo en check mijn specsOp vrijdag 16 november 2001 15:26 schreef jos_zwa het volgende:
[..]
tuurlijk draait dat.... zolang je geen extra scenery installeerd!dus geen schiphol airport enz...
check mijn systeem (hieronder) en ik haal altijd rond de 20 fps gemiddeld.. eerst maar eens goed leren vliegen en dan ooit.. die airports installerenhet ziet er al mooi genoeg uit
tampert, kriminalpolizei
Een harde landing op Rotterdam (wel me eerste goede!!)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
FS2000 ook maar op m'n laptop geslingerd en over m'n netwerkje gaan vliegen 

loopt dat wel op een flaptop?Op zaterdag 17 november 2001 11:17 schreef BackSlash32 het volgende:
FS2000 ook maar op m'n laptop geslingerd en over m'n netwerkje gaan vliegen
[afbeelding]
't Vreet mem, maar er zit toch 256 in 
Verder settings wat lager, en dan haal je met een Ati Rage Mobility ongeveer 15fps in de lucht en 8-10 op de grond
met 1024x768@32bits
'T is een P3@750 dus dat gaat ook nog..
Controls zuigen alleen zeer zwaar (traag).
Verder settings wat lager, en dan haal je met een Ati Rage Mobility ongeveer 15fps in de lucht en 8-10 op de grond
'T is een P3@750 dus dat gaat ook nog..
Controls zuigen alleen zeer zwaar (traag).
Kimble, jij bent nogal ervaren.. hoewel ik ook al aardig lang met FS bezig ben.. hoe zit het met de wind. Tis dat ik gisteren geen passagiers aan boord had maar anders waren ze erg aan het kotsen geweest tijdens de landing.
Bij wind gaf ie aan 212/20 volgens mij is het eerste de snelheid en tweede de hoek waaruit ie waait. Maar klopt het dat dit ook een vrij heftig briesje was.. ik waaide de landingsbaan met mun 747 gewoon over.. uiteindelijk wel geland en toestel heel gehouden maar het zag er niet uit
Nog kleine tips voor dergelijk weer? Ook qua heading, ik waaide in zuid Frankrijk echt dwars.. dus dan staat de neus wel de goede kant op maar ok. Ik vloog naar Madrid.
Bij wind gaf ie aan 212/20 volgens mij is het eerste de snelheid en tweede de hoek waaruit ie waait. Maar klopt het dat dit ook een vrij heftig briesje was.. ik waaide de landingsbaan met mun 747 gewoon over.. uiteindelijk wel geland en toestel heel gehouden maar het zag er niet uit
Nog kleine tips voor dergelijk weer? Ook qua heading, ik waaide in zuid Frankrijk echt dwars.. dus dan staat de neus wel de goede kant op maar ok. Ik vloog naar Madrid.
212 is de richting en 20 is de snelheid , een wind van 212kts is wel erg hard!..Op zaterdag 17 november 2001 12:46 schreef OzBoz het volgende:
, met zoveel wind (20) houd ik hem ook nie goed recht hoor
kijk maar laatst op egkk met 18kts wind:

sta ik ook schuin op de rwy
en voor meer info over wind kan je beter aan ratel vragen!
Verwijderd
Dat Kimble nogal ervaren is heeft ie aan mij te danken, dus zeg 't maar , vraag maar raak over de windOp zaterdag 17 november 2001 12:46 schreef OzBoz het volgende:
Kimble, jij bent nogal ervaren.. hoewel ik ook al aardig lang met FS bezig ben.. hoe zit het met de wind. Tis dat ik gisteren geen passagiers aan boord had maar anders waren ze erg aan het kotsen geweest tijdens de landing.
Bij wind gaf ie aan 212/20 volgens mij is het eerste de snelheid en tweede de hoek waaruit ie waait. Maar klopt het dat dit ook een vrij heftig briesje was.. ik waaide de landingsbaan met mun 747 gewoon over.. uiteindelijk wel geland en toestel heel gehouden maar het zag er niet uit![]()
nog bedankt daarvoor ratel!Op zaterdag 17 november 2001 14:21 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Dat Kimble nogal ervaren is heeft ie aan mij te danken, dus zeg 't maar , vraag maar raak over de wind
Nou zie mun vraagje erboven.. net weer een 747 op Eindhoven geplemptOp zaterdag 17 november 2001 14:21 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Dat Kimble nogal ervaren is heeft ie aan mij te danken, dus zeg 't maar , vraag maar raak over de wind
En gebruik jij bij elke landing de spoilers? Ik bijna nooit eigenlijk.. zorg gewoon dat ik in een heel steady tempo op 2300ft een beetje aan kom kakken. Lui zijn toch altijd zo sloom met clearance geven. Maar komt weer het wind-probleem om de hoek kijken, als ik 170kts vlieg met full-flaps op 2300ft en het hard waait dan ga ik toch nog te vaak op mun bek voor/naast de landingsbaan. Geef es wat handige tips
Op zaterdag 17 november 2001 15:42 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Nou zie mun vraagje erboven.. net weer een 747 op Eindhoven geplempt![]()
dat past niet , een 747 is te groot voor eindhoven
maar heb je tips voor wat betreft het rechthouden van het vliegtuig? Zeker als je met een bocht aan komt vind ik het nogal klote om de snelheid er in te houden en goed uit te komen. Vooral met de grotere jongens als 747 enzo.. net bij Eindhoven moest ik onwijs veel throttle geven om nog een beetje snelheid te houden. Ben er wel achter dat hoe meer Flaps des te gevoeliger het ding is voor de wind. Maar met 240knts wordt de baan zo kort![]()
met full flaps in een 747 bij landing vlieg je 140kts , ik weet niet hoe hard jij vliegt
En gebruik jij bij elke landing de spoilers? Ik bijna nooit eigenlijk.. zorg gewoon dat ik in een heel steady tempo op 2300ft een beetje aan kom kakken. Lui zijn toch altijd zo sloom met clearance geven. Maar komt weer het wind-probleem om de hoek kijken, als ik 170kts vlieg met full-flaps op 2300ft en het hard waait dan ga ik toch nog te vaak op mun bek voor/naast de landingsbaan. Geef es wat handige tips
ik gebruik spoilers bij touchdown.
tip:
gebruik ils , en vlieg wat langzamer met full flaps bijv 140kts
Ik ben vandaag naar Rob van den sigtenhorst vliegschool geweest in Teuge i.d.b.v. Apeldoorn. Echt supergaaf. Het enige obstakel VOOR mijn vliegopleiding is wiskunde en natuurkunde...
Enne oh ja...tips voor het landen : Land nooit met de wind mee...Zorg altijd dat je een windcomponent of van voren of van de zijkant hebt.
Enne oh ja...tips voor het landen : Land nooit met de wind mee...Zorg altijd dat je een windcomponent of van voren of van de zijkant hebt.
tampert, kriminalpolizei
Is landen bij valwinden dan wel geschiktOp zaterdag 17 november 2001 17:33 schreef Evilernie het volgende:
Ik ben vandaag naar Rob van den sigtenhorst vliegschool geweest in Teuge i.d.b.v. Apeldoorn. Echt supergaaf. Het enige obstakel VOOR mijn vliegopleiding is wiskunde en natuurkunde...
want dat is gevaarlijker dan wind mee .. ik vind wind mee geen probleem .
volgens mij, zit je BESTWEL een beetje hoog
tampert, kriminalpolizei
als je heel nederland kan zien denk ik dat ook jahOp zaterdag 17 november 2001 18:39 schreef Evilernie het volgende:
volgens mij, zit je BESTWEL een beetje hoog
Zeker ff door Hyperspace gevolgen? 
Wa's eigenlijk het exacte verschil tussen FS2002 en FS2002 Pro? Ik las op sommige sites dat bepaalde 3rd Party add-ons (vliegtuigen, panels) alleen met de PRO versie van FS2000 en later ook FS2002 zullen werken. Is dat zo?
Wa's eigenlijk het exacte verschil tussen FS2002 en FS2002 Pro? Ik las op sommige sites dat bepaalde 3rd Party add-ons (vliegtuigen, panels) alleen met de PRO versie van FS2000 en later ook FS2002 zullen werken. Is dat zo?
Just for shits and giggles... Salt Lake City -> Las Vegas McCarren Int.

Lekker hoor...
Zijn er hier ook mensen die met ZOWEL De FS2002 Pro Beta/RC als de officiele release gevlogen hebben? Zit er veel verschil in framerate?
Volgens sommige forums zou de winkelversie van FS2002 Pro een stuk beter moeten lopen dan de beta. Aangezien ik alleen nog met de beta gevlogen heb (ik geef toe
) ben ik wel benieuwd daar naar.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil FS2002 Pro ook gewoon kopen alleen ik ben een beetje zuur van het feit dat je zelfs voor 180 piek geen behoorlijke handleiding krijgt, dat stuit me echt zwaar tegen de borst om het zo maar es te zeggen.
Maar goed, ik ga hem wel kopen.. de Beta is toch expired
Volgens sommige forums zou de winkelversie van FS2002 Pro een stuk beter moeten lopen dan de beta. Aangezien ik alleen nog met de beta gevlogen heb (ik geef toe
Begrijp me niet verkeerd, ik wil FS2002 Pro ook gewoon kopen alleen ik ben een beetje zuur van het feit dat je zelfs voor 180 piek geen behoorlijke handleiding krijgt, dat stuit me echt zwaar tegen de borst om het zo maar es te zeggen.
Euh.. ik ben hier ff aan het kloten geweest met FS2000 standard op de laptop en FS2002 pro op m'n big bastard, maar FS2K2 als host en FS2000 als client wert hier niet... iemand een oplossing om een fs2000 client op een vlucht metFS2002 te laten werken?
Jup, de originele versie is tov de beta versie STUKKEN beter qua fps! Ook de textures zijn veel beter. Onderstaande foto heb ik met de beta versie gemaakt, zal met de koopversie niet meer voorkomen.Op zaterdag 17 november 2001 20:59 schreef tazzman het volgende:
Lekker hoor...Zijn er hier ook mensen die met ZOWEL De FS2002 Pro Beta/RC als de officiele release gevlogen hebben? Zit er veel verschil in framerate?
Volgens sommige forums zou de winkelversie van FS2002 Pro een stuk beter moeten lopen dan de beta. Aangezien ik alleen nog met de beta gevlogen heb (ik geef toe) ben ik wel benieuwd daar naar.

Maar idd, 200 piek is erg veel, maar ik zie het meer als 'software pakket' dan als computer spelletje. Zeker als ik bedenk dat al die uren die ik er ook al aan kwijt ben om bijv. planes down te loaden, dat hoort allemaal bij DIT spel. Dus je krijgt een hoop voor 200 piek
Overigens zit er wel een handleiding bij, en ik krijg correcte vectors voor ils landingen, was bij Beta niet het geval.
Mooi, dan moeten we die maar es gaan halen. Nog grote verschillen tussen de 2002 Pro en Standaard?Op zaterdag 17 november 2001 21:41 schreef 456 het volgende:
[..]
Jup, de originele versie is tov de beta versie STUKKEN beter qua fps! Ook de textures zijn veel beter. Onderstaande foto heb ik met de beta versie gemaakt, zal met de koopversie niet meer voorkomen.
[afbeelding]
Maar idd, 200 piek is erg veel, maar ik zie het meer als 'software pakket' dan als computer spelletje. Zeker als ik bedenk dat al die uren die ik er ook al aan kwijt ben om bijv. planes down te loaden, dat hoort allemaal bij DIT spel. Dus je krijgt een hoop voor 200 piek
Overigens zit er wel een handleiding bij, en ik krijg correcte vectors voor ils landingen, was bij Beta niet het geval.
Zo.. volgende vraag ! Check topic eens zou ik zeggenOp zaterdag 17 november 2001 22:00 schreef tazzman het volgende:
[..]
Mooi, dan moeten we die maar es gaan halen. Nog grote verschillen tussen de 2002 Pro en Standaard?
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
ik zat gister op 330.000ftOp zaterdag 17 november 2001 20:08 schreef Operations het volgende:
Hoger dan dit (100000ft) kan ie blijkbaar niet
Ach nee je meent het.. geen idee dat dit topic bestondOp zaterdag 17 november 2001 22:40 schreef Wilde het volgende:
[..]
Zo.. volgende vraag ! Check topic eens zou ik zeggen
Hmmmm.... net ff die KLM gedownload, blijkt dat deze een standaard FS98 panel heeft. Dit valt toch wel tegen, als je dat vergelijkt met het uiterlijk. Is er een mogelijkheid om dit aan te passen naar een netter FS2000 panel (liefts met GPS
)?
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
gewoon een 747 panel downloadenOp zondag 18 november 2001 12:02 schreef Bart Coppens het volgende:
Hmmmm.... net ff die KLM gedownload, blijkt dat deze een standaard FS98 panel heeft. Dit valt toch wel tegen, als je dat vergelijkt met het uiterlijk. Is er een mogelijkheid om dit aan te passen naar een netter FS2000 panel (liefts met GPS)?
tampert, kriminalpolizei
hmm, ff wat anders, beetje offtopic, qua screenshots, maareh ik heb nu eindelijk dat IFR vliegen een beetje onde de knie, ik kom op de bestemming aan, laat ik zeggen, maar dan begint het probleem een beetje, de ils landing.
Ik heb begrepen dan ik de "code" in nav1 moet zetten, maar dan? Ik wacht maar op het signaal, maar ik vlieg gewoon door....
Kan iemand me hier ff bij helpen?
Ik heb begrepen dan ik de "code" in nav1 moet zetten, maar dan? Ik wacht maar op het signaal, maar ik vlieg gewoon door....
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
approach (apr) Switch aanzetten...Op zondag 18 november 2001 12:32 schreef weststar het volgende:
hmm, ff wat anders, beetje offtopic, qua screenshots, maareh ik heb nu eindelijk dat IFR vliegen een beetje onde de knie, ik kom op de bestemming aan, laat ik zeggen, maar dan begint het probleem een beetje, de ils landing.
ja ok, maar wanneer? en headingknop en altitudeknop uit?
Stel je ILS idd in in de NAV1. Als het goed is krijg je in je beeldscherm van je panel dan enige wijzigingen te zien. Dat is het punt om je APP aan te zetten, maar verder niets te doen.Op zondag 18 november 2001 12:43 schreef weststar het volgende:
ja ok, maar wanneer? en headingknop en altitudeknop uit?
Wanneer nu een van de pijlen gaat bewegen, zet je a/p automatisch de alt of de hdg uit, nagelang de verandering in hoogte of heading plaats vindt.
En zie daar, je vliegtuig land vanzelf (althans qua glide path) en houdt hem zo goed en zo kwaad op koers.
en wara haal ik de ils frequenties vandaan?
Die kun je uit de map (niet gps map) halen. Klik op een airport, kies dan uit het tabelletje de airport en scroll naar de runways met eventueel bijbehorende ils freq.Op zondag 18 november 2001 13:34 schreef weststar het volgende:
en wara haal ik de ils frequenties vandaan?
Niet alle runways hebben ILS! Alleen die met die groende pijlen. Sommige hebben wel ILS, maar dat is alleen Heading ILS en niet glidepath ils. ILS cat II als ik me niet vergis.
Mijn bijdrage voor vandaag, British Airways Boeing 777-200 vanaf Oslo:

ILS landing is gelukt, thnx all!
[off topic]
heeft iemand de framerate met een 500Mhz proc + 3D kaart?
Schatting mag ook.
(a.u.b. geen gezeik dat dat nie kan, en je moet een nieuwe dit, en dat)
[/off topic]
heeft iemand de framerate met een 500Mhz proc + 3D kaart?
Schatting mag ook.
(a.u.b. geen gezeik dat dat nie kan, en je moet een nieuwe dit, en dat)
[/off topic]
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Dit topic is gesloten.