Op vrijdag 05 oktober 2001 10:22 schreef cutter het volgende:
1- Wel een tijdlimiet aan vastzetten. Het spel moet een beetje spannend blijven.
2- Denk dat je anders als beginnende speler een te grote voorsprong hebt. Je neemt dan een img van een tutorial en je weet hoe je er verder mee kunt, wat je moet highlighten, wat je er overheen kunt leggen etc etc.
dat zijn twee belangrijke punten van discussie:
1- ik ben ook van mening dat er een stevige tijdsdruk op moet zitten, het lijkt me niet interessant, als mensen urenlang zitten te zweten op 'hun ultieme stuk'
zo'n tennis-photoshop-wedstrijd moet ook een beetje 'losjes' zijn, je moet snel iets neer kunnen zetten, ultieme topkwaliteit is zonde daarvor, bewaar dat voor betalende klanten, maar het is een leuke manier om inspiratie te delen.
2- dat lijkt me juist niet, je kan wel met een voropgezet idee je eerste plaatje inleveren, een beetje goede tegenstander zal dan gelijk pogen die stijl te 'doorbreken', het je onmogelijk maken met voorbedachte replies te komen.
oftewel iemand die van tevoren bedenkt wat hij wil doen is juist zwakker en kwetsbaar, het gaat erom hoe je inspeelt op de ander.
het maken van de eerste afbeelding zal voor velen juist ook angst opwekken, omdat je dan uit het niets iets moet scheppen.
als de eerste afbeeldingen dor een soort van jury worden geschept heb je het risico dat dat sowieso allemaal een beetje in 1 stijlgroep blijft, daarbij lijkt het mee een helse klus een twintigtal beginafbeeldingen te moeten scheppen voor de matches van anderen.
eventueel punt 3:waar en hoe?
natuurlijk een leuk idee om er een site met hele backoffice en check-in/check-out faciliteiten te bouwen, maar dat duurt wel maanden (niet eens qua werk, maar voordat alles georganiseerd is) en je loopt het risico dat na een paar matches dan ook de aandacht en motivatie daalt.
Sitespring biedt qua workflow mooie mogelijkheden, maar helaas is het ook nogal kostenintensief, vaste server-licentie en dan een licentie op user-basis, meen iets van $600 per user.
mijn voorstel zou eerder zijn het eenvoudig te houden, contact per email/icq, uitwisselen van psd's tussen deelnemers zelf, en verslag ervan op GoT.
eventueel zou je de match zelf besloten plaats kunnen laten vinden en pas na afloop de afbeeldingen publiceren, waarna erop gereageerd mag worden. (zo doen ze meen ik op coudal ook)
voordeel is dan dat je gewoon kunt kijken hoe het aanslaat, als /13 over een paar maanden nog steeds vol staat met 15 tennis-threads kan er altijd een speciale site voor gebouwd worden.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen