Professioneel Hyves-weigeraar

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
* Jive meldt zich graag aan als beta-tester.
Vind het namelijk helemaal niet erg om te jo-jo'n met 2 internetverbindingen.
En als tweakdsl dan voor onderhoud uitvalt tijdens de beta kan ik altijd nog trugvallen op crapsema ... gezien deze 2 verbindingen op onafhankelijke netwerken draaien.
Ik ben eerlijk gezegd nog wel tevreden met chelloOp donderdag 17 januari 2002 18:42 schreef JiveDAF het volgende:
Is er alweer een tipje wat van de sluier opgelicht kan worden ????
* Blauw meldt zich graag aan als beta-tester.
Vind het namelijk helemaal niet erg om te jo-jo'n met 2 internetverbindingen.
En als tweakdsl dan voor onderhoud uitvalt tijdens de beta kan ik altijd nog trugvallen op crapsema ... gezien deze 2 verbindingen op onafhankelijke netwerken draaien.
crapsema =/ chello ...Op donderdag 17 januari 2002 19:05 schreef Jozzz het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd nog wel tevreden met chello
het valt me nog redelijk mee watik nu heb, in tegenstelling tot demos ... magoe ...
Zit momenteel toch uit te zoeken wat ik beter ken nemen ..
MXStream zeker niet want ik heb een hekel aan KPN ..
Dus ut word toch BBNed-provider ..
Maar emt tweak-dsl bennik ook wel blij denkik ... alsik daardoor van die 128kbit upload afkom.
Zelf met DEMOS haalde ik regelmatig 10 KB/s upload.
Ik beneid al die mensen niet ... die voor 64 kbit upload gekozen hebben.
Binnen enkele dagen zal meer informatie bekendgemaakt worden (reken op maandag of dinsdag)
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
we krijgen nou wel een actie dat het goedkoper overstappen is van mxstream af hehOp zaterdag 19 januari 2002 11:12 schreef Daniel Kegel het volgende:
^^ kick
Binnen enkele dagen zal meer informatie bekendgemaakt worden (reken op maandag of dinsdag)
1 Over het van de grond krijgen van dit plan, met goede support enz
2 Zo concurrerend kunnen zijn dat iedereen overstapt??? denk het niet.....
maar ik wens jullie alle succes
Dat is zeker waar, maar ik moet toegeven dat de prijs van TrueDSL's 2MBIT Down verbinding erg aantrekkelijk voor me is, 95 euro per maand is niet erg veel voor zo'n verbindingOp zaterdag 19 januari 2002 17:11 schreef little_soundman het volgende:
Jammer dat de overstap van MXstream naar een andere provider betekend dat je 4 a 7 weken zonder breedband zit....
Bij deze moet ik je een OW geven. Het kicken van topics is verboden, je moet gewoon even geduld hebben, en als niemand er op reageert, dan willen ze dat niet.Op zaterdag 19 januari 2002 11:12 schreef Daniel Kegel het volgende:
^^ kick
Het spijt me dat het zover heeft moeten komen.
Mvg,
JT
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Waarschijnlijk zijn dat gewoon fulltime banenOp dinsdag 08 januari 2002 20:22 schreef WaarAnders het volgende:
Dit lijkt me toch wel een beroep voor tweakers die nog een bijbaan zoeken.
* WaarAnders is nog te jong![]()
Hoe weet jij zo goed hoe dat mailtje eruit ziet?Op zaterdag 19 januari 2002 20:12 schreef JT het volgende:
[..]
Bij deze moet ik je een OW geven. Het kicken van topics is verboden, je moet gewoon even geduld hebben, en als niemand er op reageert, dan willen ze dat niet.
Het spijt me dat het zover heeft moeten komen.
Mvg,
JT
Wie zegt dat JT wel echt JT is......er ziten 2 modjes in AV, welke ga je bannen ?Op zaterdag 19 januari 2002 20:57 schreef Buzzman het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo goed hoe dat mailtje eruit ziet?![]()
![]()
Ik zit veel in AV, vandaar AV
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Neuh... je meot gewoon een 2e telefoonlijn naar je huis hebben liggen die niet in gebruik is... boeit het ook niet dat line-sharing niet beschikbaar isOp zaterdag 19 januari 2002 17:11 schreef little_soundman het volgende:
Jammer dat de overstap van MXstream naar een andere provider betekend dat je 4 a 7 weken zonder breedband zit....
Kost je alleen wel een jaarbonnement aan KPN-kosten en aansluitkosten daarvoor.Op zondag 20 januari 2002 02:15 schreef BrZ het volgende:
[..]
Neuh... je meot gewoon een 2e telefoonlijn naar je huis hebben liggen die niet in gebruik is... boeit het ook niet dat line-sharing niet beschikbaar is
De islam kan uw vrijheid schaden
^^ kickOp zaterdag 19 januari 2002 11:12 schreef Daniel Kegel het volgende:
^^ kick
Het zal dus wel dinsdag worden neem ik aan?
Op maandag 21 januari 2002 17:45 schreef Nielsz het volgende:
Het zal dus wel dinsdag worden neem ik aan?
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
Omdat het niet de bedoeling is dat je daar komt rondneuzen misschienOp dinsdag 22 januari 2002 19:14 schreef 5chaap2k het volgende:
waarom krijg ik op die URL een loginscherm?
http://www.tweakers.net/reviews/
En als je hier de nummers in de urls bekijkt missen er nog wel meer.
ik kom er gewoon opOp dinsdag 22 januari 2002 19:59 schreef JiveDAF het volgende:
253 & 254 ook trouwens ...
We gaan dus (waarschijnlijk begin volgende week, maar pin me daar niet op vast!) beginnen, met in de eerste operationele fase plek voor ongeveer 200 tot 250 gebruikers. De eerste 6-8 weken zal vooral getest worden met het netwerk, vandaar dat we niet willen beginnen met de sluizen vol open zetten
TweakDSL zal alleen ADSL-producten aanbieden, en werkt daarvoor samen met hosting provider Trueserver (jullie allemaal welbekend neem ik aan) en BBned.
De abonnementen (namen onder voorbehoud
TweakDSL w00t: 512 kbps downstream, 256 kbps upstream
TweakDSL l33t: 1024 kbps downstream, 512 kbps upstream
TweakDSL Koning: 2048 tot 7800 kbps downstream, 512 kbps upstream
Prijzen zullen vergelijkbaar zijn met de prijzen die door Cistron gehanteerd worden, maar het kan ook iets lager uitvallen.
Je mag in principe alles doen met je lijn wat je wilt (mailserver of webserver draaien, delen met huisgenoten etc.) zolang het niet bedrijfsmatig wordt en je je houdt aan Fair Use Policy met betrekking tot het dataverkeer.
Owja, TrueDSL kent ongeveer dezelfde uitgangspunten als TweakDSL, dus de informatie die je op hun site vindt is voor een groot deel ook van toepassing op TweakDSL.
Echte defitieve en volledige informatie volgt echter nog, zodra we de laatste puntjes op de I hebben gezet
Op dat moment stellen we ook een site open waarop je je kan aanmelden.
ff niets
Site wordt www.tweakdsl.nl en daar wordt op dit moment hard aan gewerktOp dinsdag 22 januari 2002 22:53 schreef Nielsz het volgende:
![]()
waar kan ik me aanmelden als tester
ff niets
Dat blijkt jahOp dinsdag 22 januari 2002 22:59 schreef FlipFlap het volgende:
[..]
Site wordt www.tweakdsl.nl en daar wordt op dit moment hard aan gewerkt
Alledrie kwantitatief beter dan watik nu heb ....Op dinsdag 22 januari 2002 22:41 schreef Daniel Kegel het volgende:
De abonnementen (namen onder voorbehoud):
TweakDSL w00t: 512 kbps downstream, 256 kbps upstream
TweakDSL l33t: 1024 kbps downstream, 512 kbps upstream
TweakDSL Koning: 2048 tot 7800 kbps downstream, 512 kbps upstream
Schrijf mij maar in .... ik gaat voor alledrie.
Het is nu woensdagOp zaterdag 19 januari 2002 11:12 schreef Daniel Kegel het volgende:
^^ kick
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Op woensdag 23 januari 2002 10:07 schreef ZeRoC00L het volgende:
[..]
Het is nu woensdag

Je ziet toch dat hij net informatie heeft gegeven
Nee joh, op http://www.tweakdsl.com staat alle informatieOp dinsdag 22 januari 2002 22:59 schreef FlipFlap het volgende:
[..]
Site wordt www.tweakdsl.nl en daar wordt op dit moment hard aan gewerkt
Heb nu met @home 3,8Mbit down en 128Kbit up. Vooral die upstream (4x zoveel
Jammergenoeg is hier nog geen ADSL beschikbaar, alhoewel dat volgensmij niet zo lang meer duurt..
#
Beetje vreemd dit dus.
Enige reden om over te stappen is tweakers helpen?? en daarvoor een nieuwe installatie van 300 piek?? komt nog bij dat bbned ZEER lange levertijden kent, en ook nog een belabberde dekking geeft.....dus

Je HOEFT het niet te nemenOp woensdag 23 januari 2002 13:18 schreef xxxMaverick het volgende:
kan iemand me nog eens uitleggen wat de voordelen voor de gebruikers nou zijn, als alles vergelijkbaar is met cistron???maw, ik zie niks terug over mooiere tarieven, betere voorwaarden, enz....
Beetje vreemd dit dus.
Enige reden om over te stappen is tweakers helpen?? en daarvoor een nieuwe installatie van 300 piek?? komt nog bij dat bbned ZEER lange levertijden kent, en ook nog een belabberde dekking geeft.....dus

Cistron is in ontzettend veel steden niet te krijgen. Er zijn genoeg mensen waarvoor dit misschien wel interessant is.
Niet zeuren, wees blij dat je niet met 56.6 hoeft te leechenOp woensdag 23 januari 2002 13:40 schreef Species_8472 het volgende:
Vast niet bij mij jammergenoeg
Wel hebben hier alleen die *PIEP* Chello

Tja, dat verschilt per regio. Bij ons is dat gewoon >150kB/s downloaden hoor (plm 1,5Mbit/s).Wel hebben hier alleen die *PIEP* Chello
Sja...dat je voordelen er niet van inziet is jouw keuze, maar dat maakt het nog niet vreemd. Misschien zou je eens kunnen proberen de automatische omzetting #IF idea-origin=crew THEN idea=compleet-kut in je hoofd eens te veranderenOp woensdag 23 januari 2002 13:18 schreef xxxMaverick wat blaatwerk
Op woensdag 23 januari 2002 13:49 schreef Daniel Kegel het volgende:
[..]
#IF
idea-origin = "crew"
THEN
idea="compleet kut"
edit: hehe...hij klopte niet helemaal
Naar mijn weten zijn er 2 isp's die 7800kbps max aanbieden. De ene is cistron met een datalimiet van 50GB (belachelijk, zo'n snelheid en dan zo'n datalimiet), en Eweka (oid) maar die is me te onbekend.
Dus ik wil TweakDSL wel hebben mits er een beetje een fantsoenlijke datalimiet komt (liever geen, maar onder het mom van FUP).
1
2
3
4
5
| 10 read "lines written by [crew]" 20 if line contains idea goto 30 else goto 50 30 if "written by crew" set "idea=compleet kut" 40 write "afzeikend verhaal" 50 end |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 10 read "lines written by [crew]" 20 if line contains idea goto 30 else goto 50 30 if "written by crew" set "idea=compleet kut" 31 set "mind=thinking" 32 if "mind=thinking" then set "mind=goh opbouwende kritiek kom ik verder mee" 33 goto 41 40 write "afzeikend verhaal" 41 write "opbouwende kritiek" 50 end |
Zegmaar soort van zo iets
Bericht hierboven
Er moeten een aantal formulieren worden ingevuld voor een bestelsysteem, daarna kunnen we orders gaan inschieten, als het een beetje meezit duurt dat niet meer dan een aantal dagen. (Ik doe expres vaag, anders komen jullie over 2 dagen met "een paar is twee")Op woensdag 23 januari 2002 14:17 schreef Jozzz het volgende:
Wanneer komt dat nu eigenlijk beschikbaar? Dat is mijn hamvraag
Bericht hierboven
Dit klinkt leuk natuurlijk, maar slaat helemaal nergens op.Op woensdag 23 januari 2002 13:28 schreef Wouter Tinus het volgende:
Cistron is in ontzettend veel steden niet te krijgen. Er zijn genoeg mensen waarvoor dit misschien wel interessant is.
Cistron gebruikt ook BBned als netwerk-provider, en kan dus op dezelfde plaatsen leveren tweakdsl.
Mooi basic verhaaltje hoorOp woensdag 23 januari 2002 14:21 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]
Er moeten een aantal formulieren worden ingevuld voor een bestelsysteem, daarna kunnen we orders gaan inschieten, als het een beetje meezit duurt dat niet meer dan een aantal dagen. (Ik doe expres vaag, anders komen jullie over 2 dagen met "een paar is twee")
levertijden, hoe zit het daar mee
Ik ben ook benieuwd naar extra services zoals xs4all en cistron die wel leveren. Al die extra services zijn zeer belangrijk bij de keuze van de provider.Op woensdag 23 januari 2002 13:18 schreef xxxMaverick het volgende:
kan iemand me nog eens uitleggen wat de voordelen voor de gebruikers nou zijn, als alles vergelijkbaar is met cistron???maw, ik zie niks terug over mooiere tarieven, betere voorwaarden, enz....
Dit is niet helemaal waar. BBned kan in 197 centrales leveren, tegen 284 centrales bij MXstream. BabyXL levert maar in 80 centrales. (Bron: usenet. Article-id: <3C48D025.50305@dev.null>)komt nog bij dat bbned ZEER lange levertijden kent, en ook nog een belabberde dekking geeft
Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar als het idee van de crew eigenlijk niet meer is dan een kopie van het idee wat Cistron een TrueDSL hebben gehad (en daar lijkt het in ieder geval nu wel heel erg op) dan vind ik het niet gek dat er gevraagd wordt in hoeverre het 'nieuwe' idee nu verschilt van de oude ideeen.Zegmaar soort van zo iets
Cistron en TrueDSL ontlopen elkaar kwa maandelijkse prijs niet veel. De fair use policy die ze allebei zeggen te hanteren is niet verder gespecificeerd (bij TrueDSL kan ik de algemene voorwaarden niet eens op hun site vinden). Jullie zeggen ongeveer dezelfde prijzen te gaan hanteren als Cistron en de voorwaarden van TrueDSL. In mijn optiek is dat allemaal dus hetzelfde
Het verschilt op minimaal de volgende punten:Op woensdag 23 januari 2002 14:35 schreef jeroene het volgende:
[..]
Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar als het idee van de crew eigenlijk niet meer is dan een kopie van het idee wat Cistron een TrueDSL hebben gehad (en daar lijkt het in ieder geval nu wel heel erg op) dan vind ik het niet gek dat er gevraagd wordt in hoeverre het 'nieuwe' idee nu verschilt van de oude ideeen.
1. Meer IP's mogelijk (bij bv Cistron niet)
2. FUP is heel anders
3. Je kan thuis een server draaien (proxy, mail, dns, web)
4. Je mag de verbinding delen (@home, chello, MXstream basic niet)
5. Wij zijn niet eerst half failliet gegaan voor we met dit lumineuze idee kwamen
Dat klopt, het is niet de bedoeling een prijzenoorlog te beginnen, we willen beiden overleven en goede producten bieden tegen een tarief waar we zelf ook wat aan over houden.Cistron en TrueDSL ontlopen elkaar kwa maandelijkse prijs niet veel.
De FUP heb ik in deze thread al een stukje van laten zien, in de eerste periode wordt dit als het goed is helemaal getest, waarna het wordt ingezet.De fair use policy die ze allebei zeggen te hanteren is niet verder gespecificeerd (bij TrueDSL kan ik de algemene voorwaarden niet eens op hun site vinden).
De algemene voorwaarden worden zeer binnenkort geplaatst.
Zie hierboven, het is lang niet hetzelfde. Ik ken geen andere provider waar je je thuis-ip aan een webadres kunt koppelen of die een dergelijk FUP-systeem gebruiken.Jullie zeggen ongeveer dezelfde prijzen te gaan hanteren als Cistron en de voorwaarden van TrueDSL. In mijn optiek is dat allemaal dus hetzelfde
Bericht hierboven
Verwijderd
Of is de technische zuts hetzelfde als ik bij bijvoorbeeld Cistron kan lezen?
(ik neem aan van wel, maar vraag het toch voor alle zekerheid, voordat ik ineens niet meer kan bellen
/me was al bijna met Cistron zaken gaan doen, maar wacht nog ff dus...
KPN is door de OPTA al meerdere malen gesommeerd om linesharing te doen, maar KPN heeft nu een truukje bedacht: Per centrale moet de OPTA nu aangeven of het moet of niet, meestal duurt dat zo'n 6-7 maanden. Uiteindelijk moet overal wel linesharing beschikbaar komen, maar KPN houdt het dus ff tegen.
Er is nog een grapje dat KPN uithaald op het moment:
Als je een MXstream aansluiting aanvraagt, betaald de provider (ISP) ongeveer €14,- administratiekosten.
Als je echter linesharing aanvraagt, of een niet-KPN ADSL abbo, dan moet de provider €200,- administratiekosten betalen. En dat terwijl er eigenlijk geen verschil in handelingen is, de OPTA is hier op het moment nogal druk mee bezig, aangezien dit "oneerlijke concurrentie" is en "concurrentievervalsing" en dat soort grappen.
Bericht hierboven
Verwijderd
Want bij ons (Veenendaal) staat de status van line-sharing al een tijdje op 'ntb'
Dat suckt dusVEENENDAAL Tuinstraat 4 reeds opgeleverd ntb
edit: ik ben dus blijkbaar afhankelijk van Cistron die weer afhankelijk is van de KPN, hmm, dat suckt nog veel meer...
Nee, TweakDSL is helemaal niet afhankelijk van Cistron, maar juist van KPN, zoals hierboven ook staat, die zorgt voor linesharing...Op woensdag 23 januari 2002 15:12 schreef TgF het volgende:
Dus: resumé overflakkee: voor line-sharing ben ik afhankelijk van de vrienden van Cistron als ik je goed begrijp?
Want bij ons (Veenendaal) staat de status van line-sharing al een tijdje op 'ntb'
[..]
Dat suckt dus
edit: ik ben dus blijkbaar afhankelijk van Cistron die weer afhankelijk is van de KPN, hmm, dat suckt nog veel meer...
De koppeling tot het BBned netwerk is zojuist tot stand gekomen, de forms worden op het moment verwerkt.
Verder zijn er om te beginnen 4x256 IP's gealloceerd.
Bericht hierboven
Helemaal correct.Op woensdag 23 januari 2002 15:15 schreef RRX het volgende:
[..]
Nee, TweakDSL is helemaal niet afhankelijk van Cistron, maar juist van KPN, zoals hierboven ook staat, die zorgt voor linesharing...
Cistron is net als wij afhankelijk van een aantal partijen, Cistron is zo treffend omdat het dezelfde partijen betreft. (In grote mate)
Bericht hierboven
Verwijderd
Kee, ikke snap, dat wilde ik eigenlijk ook zeggen met mijn edit, maar ja, de leeftijd en een drukke werkdag gaan tellen he?Op woensdag 23 januari 2002 15:17 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]
Helemaal correct.
Cistron is net als wij afhankelijk van een aantal partijen, Cistron is zo treffend omdat het dezelfde partijen betreft. (In grote mate)

Bij Cistron kan dat wel. Zie link. Alleen niet gratis, maar ik weet niet of dat bij jullie wel gratis is (ik neem aan van niet).Op woensdag 23 januari 2002 14:56 schreef Floris Diemel het volgende:
1. Meer IP's mogelijk (bij bv Cistron niet)
Hm, ik weet de FUP van Cistron niet (in de voorwaarden staat niets expliciet genoemd), behalve dat iemand hier postte dat die zo rond de 50G ligt. Jullie FUP weet ik trouwens ook niet, dus dat kan ik niet vergelijken.2. FUP is heel anders
Dat kan (en mag) je bij Cistron ook. Zie link. Alleen niet voor commerciele doeleinden, maar dat mocht van Daniel ook niet.3. Je kan thuis een server draaien (proxy, mail, dns, web)
Je bent nu ineens andere dingen aan het vergelijken. @home en Chello zijn geen ADSL. Ik kan trouwens bij MXstream niet echt vinden dat het niet mag. Als je naar de Algemene of Technische FAQ gaat op de site kan je bij de vraag "Hoeveel computers mag ik aansluiten" vinden dat je zoveel computers mag aansluiten als je zelf wil.4. Je mag de verbinding delen (@home, chello, MXstream basic niet)
Wat niet is kan nog komen. En dat meen ik niet eens als zijnde een grapje!5. Wij zijn niet eerst half failliet gegaan voor we met dit lumineuze idee kwamen
Ik ben even van de laatste berichten van Daniel uitgegaan en niet van alle zaken die jij of andere mensen met een rood naampje in de thread hebben genoemd als *mogelijkheid*.De FUP heb ik in deze thread al een stukje van laten zien, in de eerste periode wordt dit als het goed is helemaal getest, waarna het wordt ingezet.
In je berichtje van 7 januari 18:29 waarin je een voorbeeld geeft van "net-GB" staat er zelfs in hele grote rode letters onder dat dit slechts een idee is en dat de uiteindelijke uitwerking nog gedaan moet worden. Dan kan je het mij toch niet kwalijk nemen dat ik er nu van uitga dat wat je toen geschreven hebt nu veranderd kan zijn?
Nouja, de FUP kan ik dus nog niet vergelijken, maar bij Cistron kan je toch ook gewoon zelf een http-server draaien? En voor zover ik weet mag je dat bij MXStream ook gewoon. Bij xs4all in ieder geval wel. Bij kabel kan het trouwens ook, al mag het dan eigenlijk niet. Dus zo heel bijzonder vind ik dat ook weer niet.Zie hierboven, het is lang niet hetzelfde. Ik ken geen andere provider waar je je thuis-ip aan een webadres kunt koppelen of die een dergelijk FUP-systeem gebruiken.
Het enige waar ik dus nu geen goed beeld van heb is de FUP. Iemand anders postte dat Cistron zo'n 50G hanteert als limiet. Ik wacht met spanning af wanneer de limiet van TweakDSL bekend wordt gemaakt.
Ej, VeenendaalOp woensdag 23 januari 2002 15:12 schreef TgF het volgende:
Dus: resumé overflakkee: voor line-sharing ben ik afhankelijk van de vrienden van Cistron als ik je goed begrijp?
[..]
Week 11 is bij ons de week volgens de afgeschafte adsl dienst van scarlet
Dat was ik, en ik zal er even bij vermelden dat Eweka geen datalimiet heeft.Op woensdag 23 januari 2002 15:43 schreef jeroene het volgende:
Iemand anders postte dat Cistron zo'n 50G hanteert als limiet. Ik wacht met spanning af wanneer de limiet van TweakDSL bekend wordt gemaakt.
Wij wilden bij duurdere abbo's wel meer IP's gaan aanbieden, wat ik bij Cistron niet zie.Op woensdag 23 januari 2002 15:43 schreef jeroene het volgende:
[..]
Bij Cistron kan dat wel. Zie link. Alleen niet gratis, maar ik weet niet of dat bij jullie wel gratis is (ik neem aan van niet).
Ik heb iets hierboven gepost met grote rode letters erbij. Dit is een voorbeeld, de exacte getallen (ratio's) kan ik echter nog niet vrijgeven, vandaar dus...[..]
Hm, ik weet de FUP van Cistron niet (in de voorwaarden staat niets expliciet genoemd), behalve dat iemand hier postte dat die zo rond de 50G ligt. Jullie FUP weet ik trouwens ook niet, dus dat kan ik niet vergelijken.
Hmm dat wist ik niet, bij TrueDSL is dit overigens anders heb ik me laten vertellen. Maar da's wel ietsje duurder.[..]
Dat kan (en mag) je bij Cistron ook. Zie link. Alleen niet voor commerciele doeleinden, maar dat mocht van Daniel ook niet.
Maar ook weer niet, het is dus nogal onduidelijk allemaal. Overigens concurreren wij niet enkel met andere ADSL aanbieders, maar ook kabelmaatschappijen, vandaar die vergelijking.[..]
Je bent nu ineens andere dingen aan het vergelijken. @home en Chello zijn geen ADSL. Ik kan trouwens bij MXstream niet echt vinden dat het niet mag. Als je naar de Algemene of Technische FAQ gaat op de site kan je bij de vraag "Hoeveel computers mag ik aansluiten" vinden dat je zoveel computers mag aansluiten als je zelf wil.
Daar zijn wij ons van bewust, toch is het niet onbelangrijk in de keuze die je maakt, een partij die al een faillisement van dichtbij heeft meegemaakt wordt heel anders bekeken ineens.[..]
Wat niet is kan nog komen. En dat meen ik niet eens als zijnde een grapje!
Nee, dat klopt, ik geef ook in deze reply aan dat de getallen die ik heb genoemd niet 100% vast liggen en dat daarom je mij niet vast moest prikken aan het voorbeeld.[..]
Ik ben even van de laatste berichten van Daniel uitgegaan en niet van alle zaken die jij of andere mensen met een rood naampje in de thread hebben genoemd als *mogelijkheid*.
In je berichtje van 7 januari 18:29 waarin je een voorbeeld geeft van "net-GB" staat er zelfs in hele grote rode letters onder dat dit slechts een idee is en dat de uiteindelijke uitwerking nog gedaan moet worden. Dan kan je het mij toch niet kwalijk nemen dat ik er nu van uitga dat wat je toen geschreven hebt nu veranderd kan zijn?
Toch ga je nu niet tegen de regels in, waar dat bij veel aanbieders wel het geval zou zijn.[..]
Nouja, de FUP kan ik dus nog niet vergelijken, maar bij Cistron kan je toch ook gewoon zelf een http-server draaien? En voor zover ik weet mag je dat bij MXStream ook gewoon. Bij xs4all in ieder geval wel. Bij kabel kan het trouwens ook, al mag het dan eigenlijk niet. Dus zo heel bijzonder vind ik dat ook weer niet.
Ik wil het wel doen, maar het blijft onder voorbehoud en daarom vind ik het slimmer om het vooralsnog niet te doen.Het enige waar ik dus nu geen goed beeld van heb is de FUP. Iemand anders postte dat Cistron zo'n 50G hanteert als limiet. Ik wacht met spanning af wanneer de limiet van TweakDSL bekend wordt gemaakt.
Bericht hierboven
Als zijnde dat je ze altijd krijgt? Daar is de KPN ook mee begonnen (je kreeg altijd 4 IP's). Maar toen ze eenmaal door hun nummertjes heen waren is dat weer snel terug gedraaid omdat ze ineens geen nieuwe meer konden krijgen.Op woensdag 23 januari 2002 16:09 schreef Floris Diemel het volgende:
Wij wilden bij duurdere abbo's wel meer IP's gaan aanbieden, wat ik bij Cistron niet zie.
En als je dus extra IP's wil bij Cistron kan het wel!
TrueDSL heeft zijn voorwaarden niet online (jammer, want Daniel verwees er wel naar). Hoe het precies bij hen zit kan ik dus niet weten. Bij Cistron hoef je niet extra te betalen als je servers wil draaien.Hmm dat wist ik niet, bij TrueDSL is dit overigens anders heb ik me laten vertellen. Maar da's wel ietsje duurder.
Dit zei jij over delen van ADSL:
Vooralsnog heb ik nergens gevonden dat het niet mag. Jij wel? Dan wil ik dat wel graag zien. Bij xs4all mag het in ieder geval expliciet wel. Zie link.Maar ook weer niet, het is dus nogal onduidelijk allemaal.
En dit zei je over het draaien van servers:[quote]
Toch ga je nu niet tegen de regels in, waar dat bij veel aanbieders wel het geval zou zijn.
[quote]
Dat is voor zover ik weet alleen bij kabelboeren echt expliciet verboden. Bij andere ADSL aanbieders mag het dus wel. Dat is dus niet echt een onderscheidend punt voor wat betreft andere ADSL aanbieders zoals Cistron of MXstream (met xs4all in ieder geval).
En dit zei je over de FUP:
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar tot nog toe is dat nog steeds het enige punt waarin TWeakDSL mogelijk zou kunnen afwijken van andere ADSL aanbieders. Naar mijn bescheiden mening hoeft de 'crew' niet zo gepikeerd reageren als er gevraagd wordt naar de voordelen van TweakADSL tov andere aanbieders. Het is heus niet zo dat wij allemaal tegen jullie zijn ofzo! Als je een auto gaat kopen dan vraag je aan de verkopers toch ook waarom je hun auto zou kopen en niet die van de buurman?Ik wil het wel doen, maar het blijft onder voorbehoud en daarom vind ik het slimmer om het vooralsnog niet te doen.
Het kan best zijn dat jullie uiteindelijk niet zo veel verschillen van andere aanbieders, maar dat je toch denkt er geld mee te kunnen verdienen. Dat kan ik best begrijpen, maar TweakDSL is in het begin wel een beetje gehyped als zijnde "wij tweakers gaan gewoon een fantastisch produkt neerzetten". Misschien niet in die bewoordingen, maar volgens mij is het bij veel mensen wel zo aangekomen. En als je dan uiteindelijk uitkomt op hetzelfde als wat de buurman ook al heeft, dan moet je niet verbaasd zijn als mensen wat 'zuur' reageren.
typo's. Toch handig dat "bekijk bericht" knopje. Maar dan moet je het wel gebruiken

Waarom het wiel opnieuw uitvinden als het al bestaat? Je kan beter zo goed mogelijk naar het huidige aanbod kijken en er een aantal dingen aan veranderen die misschien klein lijken maar wel een aantal mensen over de streep kunnen trekken...
Bericht hierboven
Ja, met die instelling liepen we hier nog rond in berenvellenWaarom het wiel opnieuw uitvinden als het al bestaat?
Dat snap ik, maar vooralsnog heb ik niets gezien wat afwijkend is van anderen. Daarom wacht ik met spanning af wat jullie FUP zal zijn. Gaan jullie die van ewaka evenaren?Je kan beter zo goed mogelijk naar het huidige aanbod kijken en er een aantal dingen aan veranderen die misschien klein lijken maar wel een aantal mensen over de streep kunnen trekken...
Dit is echt een beetje makkelijk trappen.Op woensdag 23 januari 2002 16:09 schreef Floris Diemel het volgende:
Daar zijn wij ons van bewust, toch is het niet onbelangrijk in de keuze die je maakt, een partij die al een faillisement van dichtbij heeft meegemaakt wordt heel anders bekeken ineens.
Cistron Internet is nog nooit failliet gegaan. Dat was Cistron Telecom.
Als je dat het zelfde vindt: Bedrijven die ooit failliet gegaan zijn, doen het statisch gezien beter dan bedrijven die dat nooit meegemaakt hebben.
Laat eerst maar eens wat zien voordat je gerenomeerde providers gaat zitten afkraken.
Als jij zoveel bandbreedte wegtrekt dat je Eweka beperkt in de service die zij kunnen verlenen kunnen ze je abbo stopzetten. Kijk naar protagonist die hebben ook een hele mooie fair use policy (met hosting dan) Alleen bij extreem gebruik wordt extra geld berekend. En wat blijkt uit de praktijk: 3gig per maand vinden zij een belasting voor hun netwerk. Dat zijn (pin me er niet te hard op vast) ongeveer 500-1000 bezoekers per dag.Eweka streeft ernaar om als een verantwoordelijke service provider zorg te dragen voor de veiligheid en betrouwbaarheid van haar netwerk en de door haar aangeboden Dienst(en). Daarnaast streeft Eweka ernaar te zorgen voor de bescherming van de privacy van de gebruikers van haar netwerk en Dienst(en) en streeft naar een verantwoord gebruik van haar netwerk. Activiteiten die onverenigbaar zijn met deze Acceptable Use Policy of de Algemene Voorwaarden voor Diensten van Eweka of die de beschikbaarheid van het netwerk of de bruikbaarheid van het netwerk of de Dienst(en) verminderen worden schadelijk geacht. Eweka zal tegen zulke activiteiten de maatregelen nemen zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden. Deze maatregelen kunnen onder meer bestaan uit het zonder voorafgaande waarschuwing met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk opschorten van het gebruik van de Dienst(en). Overeenkomstig dit beleid zal Eweka optreden tegen misbruik of oneigenlijk gebruik van het netwerk van Eweka (of de door haar aangeboden Dienst) en zal Eweka passende maatregelen treffen.
Wat leert dat: met een duidelijke definitie van FUP ben je misschien beter af dan met loze kreten als onbeperkt ongelimiteerd: want dat bestaat namelijk niet.
Kolere zeg, kan niemand nou eens gewoon normaal reageren?Op woensdag 23 januari 2002 17:10 schreef little_soundman het volgende:
[..]
Dit is echt een beetje makkelijk trappen.
Cistron Internet is nog nooit failliet gegaan. Dat was Cistron Telecom.
Als je dat het zelfde vindt: Bedrijven die ooit failliet gegaan zijn, doen het statisch gezien beter dan bedrijven die dat nooit meegemaakt hebben.
Laat eerst maar eens wat zien voordat je gerenomeerde providers gaat zitten afkraken.
Een bedrijf dat van dichtbij een faillisement heeft meegemaakt wordt door haar leveranciers eenvoudigweg anders bekeken. Weg krediet en opnieuw opbouwen maar, dat is lastig jah, als het lukt, dan zit je meestal ook echt goed, soms lukt het niet en dan heb je gewoon pech.
Cistron internet en Cistron telecom heetten toch allebei iets met Cistron of niet? Ben ik nou zo achterlijk dat ik dat denk of wat?
Bericht hierboven
Oh ja, Ajax de voetbalclub is ook eigenaar van Ajax het schoonmaakmiddel en Ajax de brandblussers etc.Cistron internet en Cistron telecom heetten toch allebei iets met Cistron of niet? Ben ik nou zo achterlijk dat ik dat denk of wat?
Oh wacht, je probeert te zeggen dat TweakDSL eigenlijk van TrueDSL is. Dat is toch ook allebei iets met DSL?
Volgens mij zit je nou HEEL dicht bij de waarheidOp woensdag 23 januari 2002 17:22 schreef jeroene het volgende:
[..]
Oh wacht, je probeert te zeggen dat TweakDSL eigenlijk van TrueDSL is. Dat is toch ook allebei iets met DSL?
Verder ben ik het gewoon eens met floris.
oh help, er zijn weer mensen die zich aangevallen voelen.Op woensdag 23 januari 2002 13:49 schreef Daniel Kegel het volgende:
[..]
Sja...dat je voordelen er niet van inziet is jouw keuze, maar dat maakt het nog niet vreemd. Misschien zou je eens kunnen proberen de automatische omzetting #IF idea-origin=crew THEN idea=compleet-kut in je hoofd eens te veranderen
JULLIE beloofden een product wat veel voordelen zou hebben, afgestemd op tweakers bla bla..
Ik zeg alleen maar dat dit dus gewoon onzin was en dat de aanmeldingen wel eens goed tegen konden vallen
trouwens, cistron is hetzelfde dus als cistron niet kan, kan tweak adsl ook niet

Ik heb geen idee waar jij je bedrijskundige vaardigheden vandaan haalt. In ieder geval niet bij ons op de universiteit. Het is wetenschappelijk aangetoond dat zowel toeleveranciers, kredietverschaffers en consumenten meer vertrouwen hebben in een bedrijf dat opnieuw een doorstart maakt na een Faillissement dan een compleet "nieuwe" toetreder die qua management onervaren is en qua product/dienst. Dit geldt in ieder geval voor Nederland de laatste jaren en al 50 jaar in the USA. Jouw argumentatie raakt kant noch wal. Bij interesse in het artikel mail mij even!Op woensdag 23 januari 2002 17:16 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]
Kolere zeg, kan niemand nou eens gewoon normaal reageren?
Een bedrijf dat van dichtbij een faillisement heeft meegemaakt wordt door haar leveranciers eenvoudigweg anders bekeken. Weg krediet en opnieuw opbouwen maar, dat is lastig jah, als het lukt, dan zit je meestal ook echt goed, soms lukt het niet en dan heb je gewoon pech.
Cistron internet en Cistron telecom heetten toch allebei iets met Cistron of niet? Ben ik nou zo achterlijk dat ik dat denk of wat?
Cistron Telecom en Cistron Internet waren zusterbedrijven, klaar.
shadax: Je kan mij niet vertellen dat een bedrijf dat doorstart eenvoudigweg haar betalingskrediet houd na een faillisement of wel? Dus tegen de tijd dat dat weer op het oude peil is, dan is het vertrouwen weer goed jah, maar in de tussentijd moeten er heel wat hindernissen overwonnen worden of niet?
Bericht hierboven
Ik begrijp je wel, maar ik vind je redenatie een beetje krom, omdat toevallig dezelfde naam is... Maar goed, ik wacht met spanning op jullie FUP.Op woensdag 23 januari 2002 18:27 schreef Floris Diemel het volgende:
jeroene: volgens mij begrijp je me wel, maar wil je er niet aan ofzo.
In ieder geval heeft zo'n bedrijf al wel bewezen of het de technische kennis heeft om dingen te kunnen of niet.shadax: Je kan mij niet vertellen dat een bedrijf dat doorstart eenvoudigweg haar betalingskrediet houd na een faillisement of wel? Dus tegen de tijd dat dat weer op het oude peil is, dan is het vertrouwen weer goed jah, maar in de tussentijd moeten er heel wat hindernissen overwonnen worden of niet?
Je wil toch niet zeggen dat ieder net gestart bedrijfje gelijk het vertrouwen heeft van iedereen en dat die geen problemen hebben om een betalingskrediet te krijgen? Dat was misschien 2 jaar geleden in de internet hype zo, maar volgens mij is dat (gelukkig) ondertussen ook niet meer zo.
Ik ben altijd een beetje huiverig voor kreten als 'wetenschappelijk aangetoond'. Tegenover zo'n onderzoek kun je waarschijnlijk 10 andere onderzoeken die het tegendeel beweren. Een faillisement is nooit goed voor de naam van een bedrijf.Op woensdag 23 januari 2002 18:21 schreef shadax het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar jij je bedrijskundige vaardigheden vandaan haalt. In ieder geval niet bij ons op de universiteit. Het is wetenschappelijk aangetoond dat zowel toeleveranciers, kredietverschaffers en consumenten meer vertrouwen hebben in een bedrijf dat opnieuw een doorstart maakt na een Faillissement dan een compleet "nieuwe" toetreder die qua management onervaren is en qua product/dienst. Dit geldt in ieder geval voor Nederland de laatste jaren en al 50 jaar in the USA. Jouw argumentatie raakt kant noch wal. Bij interesse in het artikel mail mij even!
En voor Floris: Cistron T en Cistron I zijn echt 2 aparte bedrijven. Cistron T is failliet gegaan vanwege een aantal factoren (zowel intern als extern), en heeft weinig te maken met Cistron I. Dat is al veel langer een bestaand bedrijf met een zeer goede naam.
En de vergelijking Ajax schoonmaakmiddel/Ajax brandblusser slaat natuurlijk nergens op, dat is een volstrekt andere branche. Bovendien was er een duidelijk aanwijsbare relatie tussen Cistron I en Cistron T.
Ik woon in zwolle. en op mijn postcode is het te krijgen.. maar ik heb al @home..Op zondag 06 januari 2002 22:30 schreef BackSlash32 het volgende:
Huh?!? duur? nah..
€ 95 per maand voor 2048/512 ? hmmmm... niet slecht, maar de SDSL aanbiedingen zijn ook wel te pruimen.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ADSL TrueDSL 512a 512 kbit downstream / 128 kbit upstream € 55,- per maand TrueDSL 1024a 1 Mbit downstream / 256 kbit upstream € 75,- per maand TrueDSL 2048a 2 Mbit downstream / 512 kbit upstream € 95,- per maand SDSL TrueDSL 1024s 1 Mbit downstream / 1 Mbit upstream € 175,- per maand TrueDSL 2048s 2 Mbit downstream / 2 Mbit upstream € 195,- per maand
[..]
[..]
Dit zit er dus onderNu nog kijken of het ook in Zwolle te krijgen is ...
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
scarlet staat er nog wel bij,
en t.dsl niet
Doe er wat aan!
Ons bedrijf is zeer geintresseerd in een 'koning' abbo namelijk.
Ik had gerekend op 8 mbit down en 2 mbit up voor € 50,-, ik vind het belachelijk dat dat niet kan voor dat bedrag.Op maandag 28 januari 2002 17:28 schreef JJJ het volgende:
Waarom is de upload eigenlijk zo beperkt? Ik vind 512 kbit nou niet bepaald veel. Ik had gehoopt op minimaal 1 mbit upload... :\
Oftewel:

Do i smell more tweakdsl info comming next week ???
ps: hiermee bedoel ik niet dat tweakdsl = trudsl ... alleen maar dat er blijkbaar voor providers prijzen komen, en waarschijnlijk alle providers eindelijk prijs-duidelijkheid kunnen geven. Hopelijk ook TweakDSL.
Euh, jij bent hier degene dieOp maandag 28 januari 2002 17:32 schreef rdgf het volgende:
[..]
Ik had gerekend op 8 mbit down en 2 mbit up voor € 50,-, ik vind het belachelijk dat dat niet kan voor dat bedrag.
Oftewel:![]()

Wijs mij 1 provider in Nederland aan waar ze ADSL aanbieden met 1 mbit upstream en landelijk dekkend wil worden.Op maandag 28 januari 2002 18:04 schreef JJJ het volgende:
[..]
Euh, jij bent hier degene diebezig is. Ik zie mijzelf niet zoiets idioots zeggen.
Tja, maar dan valt http://www.TweakDSL.com dus afOp maandag 28 januari 2002 19:07 schreef JiveDAF het volgende:
* Wokschotel zou ook tevreden zijn met een lokale provider met 1mbit upstram, voor een schappelijke prijs hoor.
Jij bent duidelijk scheel bezig.Op maandag 28 januari 2002 18:45 schreef rdgf het volgende:
[..]
Wijs mij 1 provider in Nederland aan waar ze ADSL aanbieden met 1 mbit upstream en landelijk dekkend wil worden.
Er stond alleen, ik had gehoopt, en waarom 512 kbit?
Jij gaat een compleet lulverhaal opzetten en net doen of ik niet realiseerbare dingen verwacht.
Doe niet zo dom.
Volgens mij heb je wat realiteitszin nodig. Als je 1 mbit up wil kan dat wel, moet je SDSL nemen. Kost alleen een paar centenOp maandag 28 januari 2002 19:52 schreef JJJ het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk scheel bezig.
Er stond alleen, ik had gehoopt, en waarom 512 kbit?
Jij gaat een compleet lulverhaal opzetten en net doen of ik niet realiseerbare dingen verwacht.
Doe niet zo dom.
Jeremy Clarkson
Dit topic is gesloten.