Toon posts:

[BC3] Windows: Spui je klachten.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 631 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals algemeen bekend is, is Windows (en dan met name de desktop-versies) een operating system wat door veel mensen tegen wil en dank gebruikt wordt, omdat het zelfs voor een gebruiker met weinig kennis duidelijk is dat het een instabiel, onveilig systeem is dat lang niet zo gebruiksvriendelijk is als het belooft te zijn.

Iedereen heeft wel zijn eigen rijtje Windows-ergernissen, of het nou is dat je bij elke wijziging het systeem moet rebooten, of de vele crashes, of de veel te bijdehandte hulpfuncties, of de veel te vele nieuwe features terwijl de oude het nog steeds niet goed doen en ga zo maar door.

Veel van deze ergernissen vloeien voort uit het basisprobleem van Microsoft software:
Beslissingen worden niet genomen op grond van wat gebruikers willen, maar zijn louter gebaseerd op marketing-overwegingen, of, om het platter te zeggen: Geld.

Toch blijven veel mensen Windows gebruiken, omdat ze bijvoorbeeld niet de tijd of zin hebben om op een systeem over te schakelen dat wel biedt wat ze willen, of omdat hun hardware niet door andere systemen dan Windows wordt ondersteund.

Met discussies hierover worden dus heel wat verjaardagen en GoT-threads gevuld. Dat lucht soms op, maar constructief is het niet.
Een Amerikaan van ZDNet heeft besloten om met een paar artikelen een discussie over veel voorkomende Windows-ergernissen te beginnen, waardoor er misschien iets zou kunnen gaan veranderen.

Zijn twee eerste artikelen vind je
Hier
http://www.zdnet.com/anchordesk/stories/story/0,10738,2715183,00.html

en Hier
http://www.zdnet.com/anchordesk/stories/story/0,10738,2715734,00.html

Ik zou zeggen, lever je bijdrage bij hem in, of post hem hier!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:27
JAAAH!!

Hier een grote ergernis:

Ik mis allerlei DLL files die gewoon niet op mijn Windows CD zaten (en zittten :()..

Verbouwing

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51
mm vind windows 2k eigenlijk een prima os...(o,o, wat heb ik nu gezegd?)

heel stabiel, en makkelijk....

ik heb niet veel (geen)klachten hoor :)

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Ik mis allerlei DLL files die gewoon niet op mijn Windows CD zaten
Kijk daar begint het nou al. Waarschijnlijk ligt het aan bepaalde software die zich niet gedraagd, maar jij geeft Windows de schuld.

Op zich vind ik dat ook niet gek want ja winfrt32.dll klinkt bijvoorbeeld wel als een Windows file, maar is gewoon iets wat eigenlijk bij een of ander programma hoort.

Als je in de map extensies kijkt onder MacOS staat er zoiets als "Epson 640 printer driver". Da''s toch al een stuk duidelijker of niet?

Kijk, ik gebruik het al jaren, maar ik snap Windows nog steeds niet. Het zit echt veel te vaag in elkaar om nog op een eenvoudige manier te doorgronden.

Ik denk niet dat grote kleurige knoppen het makkelijker gaan maken.

iOS developer

Verwijderd

Mogen er alleen klachten of ook positieve dingen gemeld worden?

Windows XP: Stabiel en snel en vooral de eerste GOED werkende windows versie...

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:30

spok9

Groen...

Win2k is bij mij nog nooit vastgelopen (dacht ik ;)), heb het nu 1 maand. Daarvoor had ik winme en win98, dat is echt bagger...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

sommige fixes zijn niet in het nederlands te verkrijgen

McFraGG de gekste !!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 10:19

bloasfist

Slot-A Crew

Hm.. sinds dat ik win2k gebruik heb ik helemaal geen problemen meer met windows.
Alleen nog steeds wel met office 2000. Met name die outlook zuigt bigtime.. Tegenwoordig gebruik ik dus maar gewoon weer outlook express.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• DJ
  • Laatst online: 17:00

DJ

Ik draai nu al een ruim een jaar Win2K Prof. Eerst als Release Candidate 1 & 2 en daarna als Final versie. Inmiddels al SP1 erop gezet, maar nog steeds stabiel. Ik vindt Win2K het eerste OS na MS-DOS van MS dat gewoon goed is!

Het heeft er vooral mee te maken wat voor Hardware je hebt draaien, en dan bedoel ik niet meteen te zeggen, dat je dus geen exotische HardWare mag draaien om een stabiel systeem te hebben, maar vooral van bekende merken, die een goede Driver Support hebben. Als dat allemaal goed in orde is, dan zie ik niet waarom een Win2K systeem _zomaar_ kan crashen . . . Dan moet er echt buggy Software installed worden, of er moet een stuk Hardware defect gaan/zijn . . . |:(

Ik ben nooit een MS-fan geweest. Ik heb ook lopen kankeren op Win9X en al helemaal op WinME, maar sinds Win2K is mijn id van MS op Desktop OS gebied veranderd. Ze hebben nog een weg te gaan, maar Win2K is gewoon goed. Als ze op deze weg doorgaan, dan zal WinXP nog beter worden.

DJ

edit:
tiepvauten

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45
Win2k is super :)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:30

Yucko

One clown to rule them all !

wat is zwaar irri vind is dat Windows altijd begint te zeuren als ik minder dan een bepaald aantal mb vrij heb op mijn hdd (Geen schijfruimte meer en dat soort gezever)

Die prut kun je (voor zover ik weet) niet uitzetten :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch Ultra 4 Black -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• DJ
  • Laatst online: 17:00

DJ

Op maandag 07 mei 2001 21:09 schreef JaJoah het volgende:
wat is zwaar irri vind is dat Windows altijd begint te zeuren als ik minder dan een bepaald aantal mb vrij heb op mijn hdd (Geen schijfruimte meer en dat soort gezever)

Dat lijkt mij eigenlijk alleen maar makkelijk. Dan weet je tenminste op tijd wanneer je de Schijf moet opschonen, of een schijf erbij moet plaatsen. Hoe vaak ik wel niet heb meegemaakt dat MS-Office of andere pakketten die bestanden willen wegschrijven op een te volle schijf gewoon het bestand weggooien :( Dan heb ik liever een OS dat me van te voren waarschuwd voor een te volle schijf en me op die manier behoed voor DATA die ik misschien wel kwijt kan raken . . . |:(

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Hola,

Ik ga denk ik binnenkort ook maar upgraden naar w2k, maar voorlopig draait het bij mij allemaal nog op 98se.

Het grootste probleem van dát OS is dat Microsoft de systeemdirectory niet heeft beschermd. Iedereen die dat wil kan daar zonder problemen nieuwe DLL''s in dumpen en bestaande DLL''s overschrijven. Ook het register vind ik waardeloos: veel applicaties gooien er maar vrolijk allerlei sleutels in die het systeem uiteindelijk alleen maar trager en instabieler maken.

Natuurlijk gebeurt dat vooral als de software zich niet goed gedraagt, maar ik heb nooit begrepen waarom M$ het eigen OS hier niet beter tegen heeft beschermd - het had waarschijnlijk heel wat BSODs voorkomen.

Bovendien hadden ze direkt een goede installer/uninstaller erbij moeten leveren, zodat er na een uninstall niet zoveel rotzooi in de windows-directory, de systeemdirectory, en het register zou achterblijven.

Maar ik geloof dat w2k wat dat betreft alweer een stuk beter is.

-MORA

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

WinME roelt zwaar...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik gebruik nog win95 OSR 2.0 of 2.5
draait zeer stabiel
al van alles op geinstalleerd en gedeinstalleerd en 100# spelletjes
niet kapot te krijgen
als je daarbij directx 8 en IE5.5 aan toevoegt heb je een modern systeem dat zeer weinig Ram opvreet dus hou je meer over voor je eigen programaatjes
!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Mijn grootste irritatie mbt. windows is toch wel sommige users die ermee werken denk ik.. >:)

Ontzettend veel mensen kankeren en tieren op windows terwijl ze zelf iets fout doen of niet doorhebben...

Dit zijn ook de mensen die bij elk probleem gelijk ''herinstallatie'' roepen..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 14:31

Beaves

Usque ad Finem

Die prut kun je (voor zover ik weet) niet uitzetten
Dat kan dus wel, ff in de help kijken, of ff op GoT zoeken en gij zult vinden :)
Het grootste probleem van dát OS is dat Microsoft de systeemdirectory niet heeft beschermd. Iedereen die dat wil kan daar zonder problemen nieuwe DLL''s in dumpen en bestaande DLL''s overschrijven.
Dat is dus niet meer zo met Win2K, geen een programma kan meer in de system dir schrijven, is dus ook al opgelost.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• catfish
  • Laatst online: 25-08 14:20
Op maandag 07 mei 2001 21:09 schreef JaJoah het volgende:

euh,... je kan dit wel degelijk uitzetten hoor, het is ergens een optie bij diskcleanup of zoiets (sinds mijn nieuwe hd zeurt windows daar niet meer over)

ik denk wel dat iedereen moet toegeven dat als je het registry van iets dichter bekijkt dit veel efficienter zou moeten kunnen!
als sommige programmeurs er in slagen hun programma te laten draaien zonder ook maar 1 string in het registry (behalve de uninstall sting) dan moeten anderen dit toch ook kunnen.
Neem nu MS Office, ok misschien zwaar ingenestelt maar meer dan 20000 strings toevoegen?, vind ik een beetje teveel hoor
op een P3 of Athlon merk je dit niet zo maar op een pentium200 vers geinstalled (85000strings) en een beetje op geinstalled (snel 115000) is een GROOT verschil in snelheid, niet echt in ruwe snelheid maar meer in kleinere dingen.
probleem is dat dit NIET is verbeterd in w2k of winXP:(

Verwijderd

Ik draai Win98SE, en heb eigenlijk vrij weinig problemen (zie plaatje). Ik weet niet of dat een record is 11 uur Win98SE gebruiken zonder een crash :)

Maar wordt soms wel gek van IE loopt wel eens vast of zorgt voor een blauw scherm.

Afbeeldingslocatie: http://dinosoftwebspace.homestead.com/files/windows_uptime.gif

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Ik draai Win98SE, en heb eigenlijk vrij weinig problemen (zie plaatje). Ik weet niet of dat een record is 11 uur Win98SE gebruiken zonder een crash
Nee :), ik heb met een Win 98 SE installatie van een jaar, uptime''s van 6 dagen gehaald. Nu met Win2K haal je de week helemaal makkelijk, alleen komen er elke week wel nieuwe drivers uit :).

Verwijderd

Interessant, de aanstichter van de discussie reageert verder niet?

Nou ja anyway, aangezien windows draait vanaf een aldi pc tot een server van 2 miljoen is het wat te groot voor één topic lijkt me. Je moet toch het verschil zien tussen de consumenten en bedrijfsversies denk ik.

Wim
--

http://www.win2kwereld.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 23:29 schreef wverveen het volgende:
Interessant, de aanstichter van de discussie reageert verder niet?

Kijk even hoe lang (-kort-) het geleden is dat ik gepost heb eikel..

ww.win2kwereld.nl[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dan hier een reactie tot nu toe.

Zoals ik al gewend ben van got, veel reacties van domme mensen die maar wat roepen en het vooral heel interessant vinden om bepaalde woorden en afkortingen te gebruiken.

Veel onvolwassen reacties en veel reacties van mensen die maar een kant uit kunnen denken.
(bij dit topic betekent dat dus: de mensen die voor windows zijn; dit tegenovergesteld aan de mensen die tegen Windows en voor Unix zijn, en ik schaam me haast om zulke kinderachtige terminologie te moeten gebruiken.)

Bijna geen reacties van mensen die op het onderwerp ingaan, namelijk: wat zijn jouw concrete windows-frustraties en hoe zouden die weggenomen kunnen worden?

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 23:33 schreef botervloot het volgende:

Blijkbaar geen fatsoensnormen geleerd op school. Het getuigd van een goede opvoeding om je gesprekspartners te respecteren.

Update:

Oh ja Bert, Het getuigd van nog minder opvoeding als je daarna via email verder gaat met schelden

Wim
--

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 23:39 schreef botervloot het volgende:
Goed, dan hier een reactie tot nu toe.

[..]

Bijna geen reacties van mensen die op het onderwerp ingaan, namelijk: wat zijn jouw concrete windows-frustraties en hoe zouden die weggenomen kunnen worden?
Mischien omdat er afhankelijk van jouw windows weinig frustraties zijn?

Om maar eens in te gaan op een van die artikelen (als advocaat van >:) natuurlijk ):

I am tired of software that doesn''t work very well. Specifically, I am tired of Windows crashes and the version of ActiveSync that requires me to restart my iPaq if I want to sync it to my desktop.

Met mijn apparaat nog nooit problemen gehad, ik weet dat er wel eens problemen waren met sommige apparaten, kan dus net zo goed ook wel aan de fabrikant liggen.

Constant "critical updates" for security fixes bug me. Not because Microsoft sends them, but because they are necessary so often. If Internet Explorer can''t be made secure, how is something like .Net going to succeed?
Ja wat wil je dan? Geen bugfixes, Windows is een mainstream OS, wordt dus veel gebruikt, dus er worden veel bugs gevonden. Maar voor IE heeft hij wel gelijk, er mogen daar wel wat programmeurs ontslagen worden.

It bothers me that I have been giving Norton or McAfee money all these years to provide decent versions of utilities that ought to come free with the operating system. If Microsoft can''t stop viruses, why can''t it at least give me software to prevent them?

Dat is een andere discussie. Mag MS er voor zorgen dat alle antivirus pakketverkopers failliet gaan?

It bugs me that the longer I use a machine--installing and attempting to uninstall applications that I am testing along the way--the more unstable it becomes. Eventually I have to start from scratch. And that means trying to reinstall Windows, which doesn''t really reinstall Windows, so sometimes I wipe the hard drive and start from scratch. I hate doing that.

Ghost, Backup of rommel niet zo. Dit is een applicatieprobleem, de uninstallers ruimen slecht op.

I truly hate the system registry. Why isn''t it possible to move an application from one drive to another or even one machine to another just by moving the application? I shouldn''t have to do a full reinstall for this.

De registry is juist heel handig, scheelt gedoe met filetjes. De registry kan op een beetje drukke applicatieserver wel 160 MB zijnm dat wil je niet in INI files

I am sick of paying for features and whole applications I never use. Why can''t Microsoft give us a list of desktop apps and let us pick and choose and get a discount based on buying the ones we want, not what Microsoft wants to bundle? Hot news: I don''t use Access and don''t like buying it as part of any bundle just to get something else I want.

Dat is een leuke suggestie!

Speaking of which, I am pained that Microsoft doesn''t have a simple-to-use database application, like FileMaker or the online QuickBase service from Quicken. Yes, I know people use Excel as a database, but I don''t want to, and Access is more work than it''s worth for casual use.

Nou access is toevallig retehandig maar een simpele ''datapad'' zou leuk zijn.

Why doesn''t Outlook make it easy to sort for duplicate or near-duplicate contact entries and offer to merge or delete them for me? Perhaps even standardize the addresses so they are in good USPS formats, complete with 9-digit ZIP codes? Outlook doesn''t do a very good job of managing data.

Outlook had waarschijnlijk dezelfde rotprogrammeurs als IE

Please make some sort of peace with Real so everyone can read everyone else''s media formats. Writing them would be nice, too, but I am sure that''s out of the question.

Er moet inderdaad nodig weer gestandaardiseerd worden

I don''t ever call Microsoft support because I don''t think it will do me any good, and I don''t want to pay money for support of things that shouldn''t be broken to begin with. Most of my real problems with Microsoft aren''t features I can''t find but odd crashes I don''t understand.

Ja zo werkt het vrijwel overal tegenwoordig, beetje open deur.

Wim
--

• jep
  • Laatst online: 08:08

jep

Ik lach me rot om al die nieuwe win2k bugs, zijn dingen die toch echt niet kunnen ;) toch kunnen ze bij m$.. bedrijven komen er vanzelf achter.. en je ziet ze overstappen; die zijn ook niet gek :)

ik erger dus niet, ik lach >:)

Verwijderd

Topicstarter
O man, dank je wel Wim!!!! Ik maar denken dat er iets niet goed was aan Windows! Dank je wel dat je me verlicht hebt!!!!! Eigenlijk mankeert er inderdaad helemaal niks aan het systeem!!

Even serieus, ik had hier een vraag gesteld over wat de frustraties van gebruikers over Windows zijn. Daar wil ik graag een antwoord op. Even los van de boeiende discussie windows/linux.

Dus svp geen flamewar reacties meer.
En Wim@windowswereld, als je me voor de derde keer mailt, post ik ''m hier.

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 23:33 schreef botervloot het volgende:

[..]
Een waarschuwing??? :9~

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 00:10 schreef botervloot het volgende:
Dus svp geen flamewar reacties meer.
En Wim@windowswereld, als je me voor de derde keer mailt, post ik ''m hier.
Nou ben ik toch bijna benieuwd wat ik dan gemaild zou hebben, maar goed. Wat wil je nou eigenlijk?, ik heb wel degelijk wat punten aangegeven. Het is ook helemaal maar welke focus je hebt. In de Windows NT/2000/XP wereld valt er mijns inziens een stuk minder te klagen en kom je al snel in iets wat je bijna ''geneuzel'' kunt noemen.
Windows 9x (ook wel bekend als wintendo) heeft een beroerde architectuur en is daardoor onbetrouwbaar met tal van gevolgen.
De meeste frustraties, blijkt ook uit het artikel zijn vooral applicatiefrustraties, niet eens zozeer OS frustraties.
Als je dan van win2k en familie frustraties zou moeten noemen zie ik het vooral in beperkingen in licenties (10 users voor win2k prof, routing functionaliteit etc) en het ongevraagd verwijderen van functionaliteit (hpfs bv).

Wim
--

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 23:56 schreef wverveen het volgende:

It bugs me that the longer I use a machine--installing and attempting to uninstall applications that I am testing along the way--the more unstable it becomes. Eventually I have to start from scratch. And that means trying to reinstall Windows, which doesn''t really reinstall Windows, so sometimes I wipe the hard drive and start from scratch. I hate doing that.

Ghost, Backup of rommel niet zo. Dit is een applicatieprobleem, de uninstallers ruimen slecht op.
Daar ben ik het dus niet mee eens: ik vind dat een goede (un)installer bij het OS geleverd hoort te worden en dat in elk geval het OS zélf beschermd moet worden tegen slordige applicaties. Installeren en verwijderen van software moet gewoon op operating-system niveau goed geregeld zijn.

Nogmaals: dit is vooral een probleem bij win9x; win2k heeft het al beter voor elkaar.
I truly hate the system registry. Why isn''t it possible to move an application from one drive to another or even one machine to another just by moving the application? I shouldn''t have to do a full reinstall for this.

De registry is juist heel handig, scheelt gedoe met filetjes. De registry kan op een beetje drukke applicatieserver wel 160 MB zijnm dat wil je niet in INI files
Heb je wel gelijk in, maar ook een goede move-utility hoort gewoon op OS-niveau beschikbaar te zijn.

-MORA

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 23:56 schreef wverveen het volgende:

[..]

It bothers me that I have been giving Norton or McAfee money all these years to provide decent versions of utilities that ought to come free with the operating system. If Microsoft can''t stop viruses, why can''t it at least give me software to prevent them?

Dat is een andere discussie. Mag MS er voor zorgen dat alle antivirus pakketverkopers failliet gaan?

Sorry, maar het zal mij toch een zorg zijn welke bedrijven er op achter uit gaan? Waarom zitter er wel spelletjes zoals patience bij Windows, maar geen degelijke bescherming tegen virussen, toch een taak voor het OS lijkt me?

Rommel niet zo? Ik koop mijn PC om er mee te rommelen. Ik zit veel op het internet, en wil de apps die ik daar vind kunnen installeren zonder dat het systeem instabiel wordt.

Welk gedoe met filetjes? Wis of verplaats een map, en de .ini files gaan mee, uninstall/reinstall onnodig.

I don''t ever call Microsoft support because I don''t think it will do me any good, and I don''t want to pay money for support of things that shouldn''t be broken to begin with. Most of my real problems with Microsoft aren''t features I can''t find but odd crashes I don''t understand.

Ja zo werkt het vrijwel overal tegenwoordig, beetje open deur.

Ja open deur, hallo, dit is juist de kern van het probleem. Windows beschikt over vele prachtige functies (waarvan je evenzovele nooit gebruikt) maar als het systeem instabiel is...
Ik had WinME net een half uur geinstalleerd, toen het voor het eerst crashte...Win2K crasht nu bij mij ongeveer 1 keer in de 4 a 5 dagen. Ik moet hier wel bij vermelden dat ik het systeem intensief gebruik, Internet, MP3, programmeren...Maar dat moet toch ook kunnen. Ik studeer informatica, maar vind Linux toch wel erg moeilijk...voor normale gebruikers dus ook geen goed alternatief...

Sorry Linux lovers :)

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:23

[Jules]

Confusion in confusion

''t Zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik snap het doel niet echt... We gaan discussieren over de slechtere dingen aan een OS in de hoop dat er bij microsoft een lichtje gaat branden en dat er verbetering in het OS komt...
Ik mag dan wel een afslag of twee gemist hebben maar ik hoor zowat iedereen klagen over het weer, belastingen en de echtgenote... maar of dat nou veranderingen oplevert... nou nee...
Er is altijd wel het een of ander aan te merken aan een OS... Ik vind dat wat echt aangepast zou moeten worden aan een OS de gebruiker is... Wat dat betreft vind ik linux weer wel beter... wil je een functionaliteit? mooi... bouw die functionaliteit dan zelf in... maar goed.. dan zit je weer in een andere discussie...

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• BC3 Victim
Het is niet zozeer het OS wat balen is, maar het ontwerp ervan.

Eerst hebben programma''s allemaal hun eigen DLL space. Daarna besluiten ze in Redmond dat het handig is om die allemaal in de /system/ map te pletten. Daarna komen ze erachter dat er dan een DLL hell losbreekt. Vervolgens maken ze weer de DLL onafhankelijk van de /system/ om het OS stabieler te maken....

Redmond: make up your f@ck|ng m|nd!

Ik heb het in dit geval over Win3.1 -> 95 -> 98 -> ME

Dat er ook goede voorbeelden zijn:
OS/2 was een stuk stabieler,
bij NT4 werd gelukkig ook stabiliteit een pre
en bij Win2K (NT5) is dat niet vergeten.

Jammer is alleen dat zoveel nadruk gelegd wordt op allerlei nieuwe features, terwijl de basis achterblijft.

Ook jammer is dat standaard bij een installatie ervan uit wordt gegaan dat Windows (9x/ME) je enige OS is, en allerlei dingen standaard je HD vervuilen. (en ik heb het dan niet over de <custom install/minimal install> niet kunnen vinden, kijk maar eens in die systeem mappen wat er allemaal rondzwerft)

Springende vensters, ActiveDesktop, Achtergronden, Kleurverlopen... Het moet er mooi uitzien, maar voorlopig gaat de minimal spec alleen maar omhoog. Mediaspeler 8.0 vs 6.4... Wie wil er een Lava-achtig effect zien, bij muziek/film? Als ik dat wil, zet ik mijn discolampen en spiegelbol wel aan (kost ook geen resources ook)...

Wie standaard op <next> klikt krijgt een Startmenu van 3 schermen lang. Deinstallen is meer van: haal maar wat weg, maar laat een hoop staan...

Makkelijker maken? Daar hebben ze niet echt over nagedacht bij Redmond. Gelukkig ben ik opgegroeid met fdisk/format/deltree.... Gelukkig hebben ze die optie nog niet onmogelijk gemaakt *D

• Tacoos
  • Nu online

Tacoos

i am i

1. Waarom duurt de installatie van w2k een eeuwigheid? (En kom niet aan met: goed werk heeft tijd nodig:r)

2. Waarom heb ik een kaal W2k OS van 600-800 Mb, terwijl een linux systeem van 800 Mb van alle gemakken voorzien is (in drievoud als u wilt)?:(

3. Dingen die ik echt niet wil zijn er ook echt niet uit te slopen:'(

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Verwijderd

waarom komt er altijd een soort van ruzie als het over windows gaat :?

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 01:18 schreef Tacoos het volgende:
1. Waarom duurt de installatie van w2k een eeuwigheid? (En kom niet aan met: goed werk heeft tijd nodig:r)
Om dezelfde reden dat een doorbakken biefstuk tijd nodig hebt. Anders heb je een medium en als je nog minder geduld hebt, krijg je hem rauw voor de kiezen. Sorry, maar een dergelijke vraag kent geen ander antwoord!
2. Waarom heb ik een kaal W2k OS van 600-800 Mb, terwijl een linux systeem van 800 Mb van alle gemakken voorzien is (in drievoud als u wilt)?:(
Weer zo''n simpele vraag waar geen normaal antwoord op te geven is buiten dat je anders met Linux opgescheept zit.
3. Dingen die ik echt niet wil zijn er ook echt niet uit te slopen:'(
Je maakt een keuze.

Eigenlijk doe je niets anders dan door 3 retorische vragen precies die punten eruit pikken waarin jij denkt dat Linux sterker is dan Windows. Maak een keuze, kies voor Windows of Linux, maar ga achteraf niet zitten zeiken met dergelijke domme postings.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 16:32

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Mensen, kijk naar de topic van deze post en dan wat het gevolg is. Juist, iedereen gaat erop in. Heel leuk van botervloot om deze topic te plaatsen, maar waarschijnlijk is deze alleen maar bedoeld om het record ''langste topic ooit'' te halen.

Dat Windows zuight is al lang bekend, en iedereen heeft weer andere originele klachten. Maar om ze nou allemaal te gaan posten...

Sjit, nou heb ik ook gepost >:)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• BC3 Victim
Zelden zo''n hoop onzin bij elkaar gezien, sorry dat ik het zeg. De helft van de post zijn totaal ongefundeerde windows flames welke niets maar dan ook niets met het topic te maken hebben.

Win98, Win2k en WinME, ze zijn allemaal met een beetje moeite prima stabiel te krijgen. Dit wordt alleen al bewezen door het feit dat er genoeg mensen zijn bij wie het _wel_ stabiel draait. Het is praktisch onmogelijk een OS te maken wat op zo''n beetje elke denkbare combinatie van hardware goed loopt, een dergelijk OS bestaat dan ook domweg niet. Waarom men Microsoft dit feit aanrekent en het van andere producenten voor lief neemt weet ik niet, misschien heeft Microsoft zelf iets te hoge verwachtingen gekweekt.

Wat ik ook grappig vind om te zien is dat het altijd de schuld van microsoft is. Als een bepaalde fabrikant een stuk hardware/software uitleverd wat gewoon brak is dan begint een ontzettende hoop mensen gelijk op MS te flamen.. raar maar waar. Men verwacht zonder blikken of blozen zo even een zooitje hardware bij elkaar te rapen (zonder _echte_ kennis) en dan moet het maar werken.

Ja natuurlijk zitten er bugs in windows. Die zitten in elk OS. Ja natuurlijk worden er security issues gevonden, wederom geld dit voor elk OS. Dat er in Windows _meer_ gevonden worden (wat ik zowieso betwijfel) hoeft niet perse aan MS te liggen, dit zou ook kunnen omdat er _veel_ meer mensen met of tegen windows werken dan met/tegen welk OS dan ook. Win2k bv. is gewoon een goed OS.

Goed, dan meer on-topic.. klachten over windows..

imo heeft Microsoft met het register een grote fout gemaakt. Ik begrijp best dat men getracht heeft 1 centrale plaats te creëeren waar alle instellingen van een computer te vinden zijn (is geen slecht idee), maar de implementatie ervan is imo op z''n zachts gezegd ongelukkig. Door alles domweg in 1 slecht onderhoudbaar bestand te knikkeren hebben ze het overzicht eerder weggehaald ipv. verbeterd. Iets triviaals als commentaar/uitleg valt in het register niet te plaatsen. Wat mij betreft voeren ze de .ini weer in en dan wel op zo''n manier dat elke app z''n eigen .ini heeft. Om het overzicht te bewaren zou het dan wel weer verstandig zijn al deze .ini''s in 1 directory te houden of desnoods in een dir met een aantal submappen.

Daarnaast moet MS nou eindelijk eens leren dat de kernel space de kernel space is en dat _geen enkele_ applicatie daar verder wat te zoeken heeft. Ook moeten ze wat mij betreft nog aan de gang mbt. tot reboots, e.e.a. is in win2k wel al verbeterd, maar voor iets anders dan een kernel update of het fysiek vervangen van hardware zou een OS imo niet gereboot hoeven te worden.

Ik begrijp best dat er een hoop mensen zijn die een hekel hebben aan MS, ze hebben zich dan ook niet altijd even netjes gedragen (understatement). Maar laten we nou met z''n allen wel een beetje objectief blijven. Windows is geen slecht OS.

[edit]

Het topic is dus: wat irriteert je aan windows, en wat zou MS hier aan kunnen verbeteren. _NIET_ wat vind je beter aan linux/OS2/whatever. Irriteert niets je aan windows? dan hoef je dus niet te posten :)

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
D''r is maar een ding dat mij irriteert aan Windows: Al die Windows gebruikers die zo op Microsoft lopen te :r-en.
Als je zo''n probleem hebt met Microsoft ga je toch lekker *n*x installeren? Is dat te moeilijk? Dan gooi je toch een Mac neer?

Mijn niet echt constructieve ? 0.02

• BC3 Victim
Het iedere keer opnieuw moeten opstarten als je software installeert... daar moet toch ooit eens iets op te vinden zijn... :/

Het verplicht inloggen. Handig als Windows blauw scherm krijgt en automatisch je PC afsluit waarop je PC direct opnieuw opstart. (handige biosfeature). Blijft het onding steken op je login. Een tweak zou handig zijn (voor 2k) maar ze moeten er ook eens rekening mee houden.

Ook erg irritant is dat een vastloper van Explorer ervoor zorgt dat je bijna direct de helft van je systemtray-iconen kwijt bent. Kunnen ze niet gewoon 2 verschillende Explorers gebruiken... scheelt een hoop leed

Waar blijven nu eens GUI versie''s van Tracert en Netstat meegeleverd?

• Ronald
  • Nu online
Topic starter: Kom op zeg wat is jouw probleem :? :? :?

Ik heb wim nog nooit een reaktie op iets zien geven zonder dat hij het beargumenteerd. Ik zie hem al helemaal nooit flamen.

Waar ik het echt niet mee eens ben is zijn stelling over de registry. Ik heb zeer stellig het idee dat het registry behoorlijk inefficient de data opslaat. Een reg van 160MB? Hoeveel bytes/applicatie geinstalleerd is dat? 160 geinstallerde applicaties na windows lijkt me al enorm veel, dan zou het 1 megabyte per applicatie zijn en dat is echt te veel.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

probeer maar eens een domeintje (of Active Directory) aan te maken in Win2K adv. serv. dat zuigt real time, één enkele oke, maar een backup domain controller binnen een child van een child domain ?? vergeet het maar.

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 00:25 schreef MORA het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus niet mee eens: ik vind dat een goede (un)installer bij het OS geleverd hoort te worden en dat in elk geval het OS zélf beschermd moet worden tegen slordige applicaties. Installeren en verwijderen van software moet gewoon op operating-system niveau goed geregeld zijn.

Nogmaals: dit is vooral een probleem bij win9x; win2k heeft het al beter voor elkaar.
[..]
Op zich blijft het probleem. Wat ze zouden kunnen doen is een van die tooltjes die je kunt gebruiken om installaties te tracken in te bouwen en die inzetbaar maken als rollback/controle programma.
Heb je wel gelijk in, maar ook een goede move-utility hoort gewoon op OS-niveau beschikbaar te zijn.
Weet ik niet, dit gaat maar over een heel klein deel van de markt. Je zou relatief eenvoudig een vbscriptje kunnen maken die dit doet. Of wederom een tooltje, maar of je dat dan gelijk moet integreren?

Wim
--

Verwijderd

[b]Op dinsdag 08 mei 2001 06:06 Waar ik het echt niet mee eens ben is zijn stelling over de registry. Ik heb zeer stellig het idee dat het registry behoorlijk inefficient de data opslaat. Een reg van 160MB? Hoeveel bytes/applicatie geinstalleerd is dat? 160 geinstallerde applicaties na windows lijkt me al enorm veel, dan zou het 1 megabyte per applicatie zijn en dat is echt te veel.
Ik zal dat punt iets verduidelijken. Dit 160 MB is de maximale ruimte die de registry ongeveerk kan gebruiken in win2k (beperkt door de grootte van de non-paged pool).
Aangezien in een terminal server omgeving alle userregistries samengevoegd worden kun je op een beetje machine zo uit je ruimte lopen, heel hinderlijk.
Er zit een probleem bij win2k/nt met de manier waarop data wordt opgeslagen. Als we nu gaan kijken naar Windows XP zie je dat er flink wat is verandert. Onder win2k wordt de data met de ''schot hagel'' techniek opgeslagen (dus waar toevallig plek is).
Dat is niet zo efficient, XP lost dat op door meer best fit achtige methodes toe te passen en te pogen gelijksoortige data bij elkaar te houden. Daarnaast is de registry uit de non-paged pool gehaald zodat er geen beperkingen meer zijn aan de grootte.
In tegenstelling tot wat een van de posters zij is de registry geen enkele file maar bestaat onder meer uit de systeem registry, een of meerdere user registries en de gebruikersdatabase. Daarnaast wordt de registry ook gebruikt om performance informatie op te slaan.

Ik vind die opmerking over ''opmerkingen in de registry opslaan'' trouwens wel een goeie, dat zou inderdaad veel verduidelijken en dit moet met de XP wijze ook beter mogelijk zijn

Wim
--

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Vind het best knap van M$ misschien ben ik wel de enige.

Een OS maken wat voor heel veel mensen toegankelijk is en waar niet al te veel kennis voor nodig is.

Probeer je Oma nog maar is Linux te leren.

Als je ook bedenkt wat Windows allemaal moet ondersteunen. Iedereen installeert er op los met HW en SW. En men gaat er ook maar meteen vanuit dat het moet werken. Het ligt dan ook meteen aan Windows als het niet werkt dus Windows moet zich aanpassen en niet de fabrikant van de HW of SW.

Als je je systeem gewoon onderhoudt is er niet veel aan de hand. Kost alleen iets meer tijd maar aan de andere kant opnieuw installeren kost meer tijd.

There is no art to find the minds construction in the face

• jep

jep

Op dinsdag 08 mei 2001 12:36 schreef -Muppet- het volgende:
Probeer je Oma nog maar is Linux te leren.

Als je ook bedenkt wat Windows allemaal moet ondersteunen. Iedereen installeert er op los met HW en SW. En men gaat er ook maar meteen vanuit dat het moet werken. Het ligt dan ook meteen aan Windows als het niet werkt dus Windows moet zich aanpassen en niet de fabrikant van de HW of SW.

Als je je systeem gewoon onderhoudt is er niet veel aan de hand. Kost alleen iets meer tijd maar aan de andere kant opnieuw installeren kost meer tijd.
Mijn oma weet nog niets van computers, dus die leer ik liever en makkelijker linux dan windows, zit tenminste wat meer logica in, toen mijn moeder een paar jaar terug even wou emailen enzo en mn bak toevallig crashte kon ik het niet uitleggen hoor, dan hoor je altijd ''rot computer''.. ja geef die computer maar de schuld...

Windows is helemaal niet veel makkelijker dan zoiets als mandrake met kde 2.1.1, alleen als mensen die startknop van buiten kennen is al het andere vreemd.. dat ligt aan die mensen, niet het os..

Ik hielp laatst iemand met linux install.. die haalde hem weg omdat hij geen c:\ kon vinden 8-).. dat ligt niet aan linux of elk ander vergelijkbaar os ;)

Als mensen de startknop niet kunnen vinden is het meestal al te moeilijk.. cum ''n

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Mijn ergernis aan Windows betreft de grootte van de install. Bij elke nieuwe versie wordt deze met een factor 2 vergroot. 95 kon je nog met goed fatsoen onder de 100MB krijgen, bij 98 werd dit al 200MB en WinME kon ik niet eens onder de 500MB krijgen. En het gekke vindt ik, die 400MB die tussen 95 en WinME zit kan ik nauwelijks op het eerste oog terugvinden. Er zijn wel wat dingen anders, maar 400MB? IE5, OE5, Media Player 8, is dit 400MB?

The ramblings of an idiot

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 22:57 schreef mesonyx het volgende:
Ik draai Win98SE, en heb eigenlijk vrij weinig problemen (zie plaatje). Ik weet niet of dat een record is 11 uur Win98SE gebruiken zonder een crash :)

Maar wordt soms wel gek van IE loopt wel eens vast of zorgt voor een blauw scherm.

[afbeelding]
Waar kun je dit scherm vandaan toveren bij windows 98 ( geen SE)

• Muppet

Muppet

Dat is wel een nadeel van windows. Ik wil gedetailleerder kunnen aangeven wat er wel en niet mee word geinstalleerd.

En al die drivers nemen vast ook heeeeeel veel ruimte in. Geef gewoon een 2e CD met driver database of zo mee en dan de keuze of je die wil installeren of er elke keer bij wil pakken.

Lijkt me wel handig maar ja wie ben ik.

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 13:21 schreef j3p het volgende:

[..]

Mijn oma weet nog niets van computers, dus die leer ik liever en makkelijker linux dan windows, zit tenminste wat meer logica in, toen mijn moeder een paar jaar terug even wou emailen enzo en mn bak toevallig crashte kon ik het niet uitleggen hoor, dan hoor je altijd ''rot computer''.. ja geef die computer maar de schuld...
Iemand die niet weet waar hij mee bezig is kan linux net zo makkelijk laten crashen als windows. Het is geen OS met een autopiloot die je langs alle wakken stuurt (sterker nog, de hoeveelheid wakken, glad ijs en dun ijs is velen malen groter)
Windows is helemaal niet veel makkelijker dan zoiets als mandrake met kde 2.1.1, alleen als mensen die startknop van buiten kennen is al het andere vreemd.. dat ligt aan die mensen, niet het os..
Al was het alleen de mate van onderhoud die windowmanager nodig heeft.

Zogauw ik moeite moet doen om triviale dingen te doen streef je al snel t doel voorbij.

Het is niet dat ik het niet kan, het is puur en simpel het feit dat ik nog niet 1 ding ben tegengekomen wat makkelijk en snel ff ging met linux op t moment dat ik t als desktop os gebruik.

Voorbeeldjes?
Probeer s een vcd te branden onder linux, of een raw image van cdrwin. Juist, cdrecord moet door hoepels springen om niet-2048bytes/sector images te schrijven.

DivX ;-) draaide destijds soepeler op mn win2k powered PPro180 als op een AMD650, en dat ondanks de meerdere recompiles. Leg je oma dan maar s uit waarom je 8 andere pakketen moet recompilen om vloeiend filmpjes te kijken. (Ja, hier steekt het ''he rotcomputer syndroom'' de kop op)

Linux als non-grafisch ge-orienteerd OS vind ik perfect maar als desktop is t gewoon simpelweg :r en |:(

De computer moet voor mij werken, niet andersom. OSen zijn stukken gereedschap, en op de desktop deed het me aan als een hamer waar je eerst 4 uur voorbereidingen voor moet treffen, om er vervolgens achter te komen dat ie alleen 6+ inch spijkers kan timmeren.
<sarcasme> Hoe nuttig. </sarcasme>

/me vind deze topic zinloos, nodigt uit tot ongeargumenteert MS bashing (veelal onterecht ook) en heeft _niks_ te maken om mensen wijzer te maken mbt Windows (in welke variant dan ook)

/me votes voor slotje

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Op dinsdag 08 mei 2001 13:21 schreef j3p het volgende:

[..]

Ik hielp laatst iemand met linux install.. die haalde hem weg omdat hij geen c:\ kon vinden 8-).. dat ligt niet aan linux of elk ander vergelijkbaar os ;)

Als mensen de startknop niet kunnen vinden is het meestal al te moeilijk.. cum ''n
Ben je nou trots :? En haal dat winXP zuigt weg, het enige wat jij kan zuigen is mijn L**. Je oma linux leren, ben je gek ofzo, oke oma nu moet je de linux kernel compileren met commando ......., oke endaarna gaan we GUI tooltje installeren.
Ik zie het al voor me.

Dus je hebt nooit microsoft produkten gebruikt, toen je 9 jaar was begon je zeker met linux.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:01
Ik heb veel NT gebruikt. Met SP6a prima te doen. Hier en daar heeft het systeem dan wat rare gewoontes (bijvoorbeeld drivers), maar dan wen je aan. Op een gegeven moment is het systeem-gedrag voorspelbaar en weet je alle ins en outs.
Zelfs een keer NT verhuisd naar een andere schijf en een andere schijf letter. Dat ging nog best goed.
Uiteindelijk heb ik bijna 4 jaar gedraaid op 1 installatie :)

Laatst overgestapt op w2k (SP1), maar deze heeft aanzienlijk minder stabiliteit dan NT. Applicaties crashes vaker. Zeker met DivX-coderen is w2k absoluut minder stabiel.
Veel ongewenste features erbij, die je gelukkig vrij snel kan uitschakelen. Mijn w2k ziet eruit als NT. Dus geen kleuroverloop, oude iconen e.d. :)
Anyway, ik hoop dat SP2 (had al in april moeten verschijnen, maar is door een belangrijke beveiligingsbug voorlopuig ff uitgesteld) of anders SP3 meer stabiliteit geeft.
Want wat een programma ook doet, een OS mag NOOIT op zijn bek gaan. BSOD''s zijn gewoon niet acceptabel (behalve bij falende hardware, natuurlijk)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Muppet

Muppet

/me heeft dat niet voor het zeggen

Maar tot nu toe gaat het toch goed en lees eerst LA voordat je gaat blaffen.

edit:
BTW ik zou niet gaan schelden (schoen past) dan is het meteen over denk ik

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 14:04 schreef -Muppet- het volgende:
Dat is wel een nadeel van windows. Ik wil gedetailleerder kunnen aangeven wat er wel en niet mee word geinstalleerd.

En al die drivers nemen vast ook heeeeeel veel ruimte in. Geef gewoon een 2e CD met driver database of zo mee en dan de keuze of je die wil installeren of er elke keer bij wil pakken.

Lijkt me wel handig maar ja wie ben ik.
Wie jij bent weet ik niet maar ik vind dit het eerste goede argument in de hele discussie.:z

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Wacht maar af, iedereen zeurt altijd als microsoft wat nieuws op de markt zet, maar uiteindelijk zal 90% van windows overgaan naar XP. Nu zeggen ze van niet maar binnen 2 jaar gaat het echt gebeuren.

Het is altijd zo geweest.

• Knutselsmurf
  • Laatst online: 19-09 18:39

Knutselsmurf

LED's make things better

Op maandag 07 mei 2001 22:57 schreef mesonyx het volgende:

[afbeelding]
Nee, is geen record hoor :) Ik heb hier nu een win98Se die nu al bijna 5 dagen continue zonder problemen draait. En die reset 5 dagen geleden ging ook nog per ongeluk, omdat ik tegen de schakelaar schopte....

- This line is intentionally left blank -

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 13:07

Anton

NetApp Implementation Engineer

Ok, laat ik ook eens een poging wagen met wat dingen te ontkrachten die hier al meerdere malen voorbij zijn gekomen...

Misverstand 1. Uptime is geen synoniem voor stabiliteit
Tegenwoordig lijkt het wel in de mode te zijn om te bewijzen hoe lang je windows dan wel linux bak al draait, alleen maar om te laten zien dat ie zo stabiel is. Dat is voor een werkstation totaal niet interessant. ''s Nacht zet een normaal mens toch ook zijn/haar tv uit? Voor servers is het wat anders, maar gelukkig hebben zelfs windows servers een langere uptime dan een paar dagen. Maar dat zegt nog steeds niets over de stabiliteit. Die hangt nog steeds voor een groot deel af van de applicaties.

Misverstand 2. De-installeren van software moet door windows gebeuren
Als je goed geschreven software hebt gebeurd dat sinds MSI ook door windows. Maar er zijn zat houtje-touwtje ontwikkelaars die de moeite niet nemen om hun programma daarmee te installeren en te de-installeren. Dus verzinnen ze zelf wat, en omdat ze ook niet precies weten hoe windows in elkaar zit blijft er wel eens wat achter.

Misverstand 3. De registry bevat een hoop overbodige keys en is daardoor onnodig groot en traag
Wederom is dit een applicatie probleem. En zolang er nog steeds programmeurs zijn die hun playlists van cddb in het register willen opslaan, en niet goed omgaan met dll-registraties is er weinig aan te doen.

Misverstand 4. Er zijn te weinig standaarden
Er zijn juist TEVEEL standaarden. In de computerwereld kan iedereen een standaard bedenken, en er zijn altijd wel een heleboel halve zolen die die ''standaard'' volgen. Maar voor anderen voldoet ''die'' standaard niet, dus bedenken ze er zelf een. Ik vraag me af hoe lang het nog moet duren voordat er een stuk of 7 fabrikanten van tekstverwerkers zijn, die allemaal een perfecte tekstverwerker maken (ieder natuurlijk met hun eigen specifieke functies) die maar 1 enkel formaat bestand gebruiken. Ik bedoel, als ik een muziek cd in de winkel koop, draait die prima op mijn zowel mijn philips, sony, pioneer, teac en akai cd-speler.

Misverstand 5. Windows is simpel te bedienen
Als dat zo was bestonden er geen helpdesken en knowledge bases. Natuurlijk is windows moeilijk. Het is ook maar een compromis tussen wat microsoft denkt dat miljoenen gebruikers willen en kunnen. Dus als je internet verbinding niet goed werkt na die prachtige ''next, next, finish'' wizard, scheld dan niet ome bill verrot, maar ga eerst eens nadenken en neem de moeite om een boek of een help-file door te lezen.

Nou ja, ik kan zo nog wel uren doorgaan, en ik zou zo zelfs nog wel linux kunnen afkraken, maar in dat geval zou een doorgewinterde linux freak eenzelfde verhaal als dit gaan ophangen over linux. :)

Kortom, leven en laten leven, en als je je irriteert aan windows, reageer het eens af op een boksbal ofzo >:)

Ik scrobbel ook audio

Verwijderd

Misverstand 2. De-installeren van software moet door windows gebeuren
Als je goed geschreven software hebt gebeurd dat sinds MSI ook door windows. Maar er zijn zat houtje-touwtje ontwikkelaars die de moeite niet nemen om hun programma daarmee te installeren en te de-installeren. Dus verzinnen ze zelf wat, en omdat ze ook niet precies weten hoe windows in elkaar zit blijft er wel eens wat achter.[/b]
Als Microsoft het OS beter had beschermd dan zou dat simpelweg niet kunnen. Bij Windows (vooral 9x) mogen applicaties overal dll''s plaatsen en het register lukraak volplempen. Wil je dat voorkomen (en dat willen we, want hierdoor wordt het systeem minder stabiel) dan heb je twee mogelijkheden: òf het OS zet er een betere regie op en neemt dus het (de-)installeren zelf in handen en geeft externe install programma''s beperktere bevoegdheden, òf je laat de hele installatie aan de gebruiker over - gaat het dan mis dan is de gebruiker daar zelf voor verantwoordelijk. Bij Windows is er echter gekozen voor een derde mogelijkheid: laat het aan de softwaremakers over. En ja, die zijn helaas vaak slordig.
Misverstand 3. De registry bevat een hoop overbodige keys en is daardoor onnodig groot en traag
Wederom is dit een applicatie probleem. En zolang er nog steeds programmeurs zijn die hun playlists van cddb in het register willen opslaan, en niet goed omgaan met dll-registraties is er weinig aan te doen.
Als er een betere afscherming tussen OS registry en applicatie registry zou bestaan dan was dat een minder groot probleem. Bovendien is het vooral Microsoft zelf die zich te buiten gaat aan registervervuiling, onder het mom van ''integratie''. Als je alleen al ziet hoeveel register-sleutels MS Office gebruikt. :r Maar als je ervoor kiest om programma-data in een register te stoppen dan moet ook daar vanuit het OS een goede regie op zitten. Weer dat (de)installeren.
Kortom, leven en laten leven, en als je je irriteert aan windows, reageer het eens af op een boksbal ofzo >:)
Ja, het heeft weinig zin om maar simpelweg Windows of Linux of OS-X af te kraken, maar een beetje discussie over de voors en tegens van OS''sen vind ik best interessant. Ik werk best lekker met Win98 en heb maar weinig last van BSODs, maar dat betekent nog niet dat er niets te verbeteren valt.

[off-topic]
Ooit was ik ook best tevreden met LOAD "IMPOSSIBLE_MISSION",8,1 (progje laden) en OPEN 1,8,15,"N0:MORAFILES,PC" CLOSE 1 (diskette formatteren) *D. Toen had je tenminste nog geen BSODs. (Wel LOAD ERRORS.)
[/off-topic]

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 16:12 schreef Anton het volgende:
Ok, laat ik ook eens een poging wagen met wat dingen te ontkrachten die hier al meerdere malen voorbij zijn gekomen...

mmm, ben het eigenlijk wonderlijk met je eens :)

Wim
--

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 17:05 schreef MORA het volgende:

[..]

Als Microsoft het OS beter had beschermd dan zou dat simpelweg niet kunnen. Bij Windows (vooral 9x) mogen applicaties overal dll''s plaatsen en het register lukraak volplempen. Wil je dat voorkomen (en dat willen we, want hierdoor wordt het systeem minder stabiel) dan heb je twee mogelijkheden: òf het OS zet er een betere regie op en neemt dus het (de-)installeren zelf in handen en geeft externe install programma''s beperktere bevoegdheden, òf je laat de hele installatie aan de gebruiker over - gaat het dan mis dan is de gebruiker daar zelf voor verantwoordelijk. Bij Windows is er echter gekozen voor een derde mogelijkheid: laat het aan de softwaremakers over. En ja, die zijn helaas vaak slordig.
[..]
Installatieprogramma''s draaien meestal onder admin en dan houd feitelijk niets je tegen
Als er een betere afscherming tussen OS registry en applicatie registry zou bestaan dan was dat een minder groot probleem. Bovendien is het vooral Microsoft zelf die zich te buiten gaat aan registervervuiling,
Je kunt je nog steeds afvragen hoe erg dit allemaal moet zijn. Wat belangrijk is, is dat deinstallaties alles netjes opruimen. Voor de rest is de registry een handige database

Wim
--

• _JGC_
  • Laatst online: 17:04
Op maandag 07 mei 2001 21:02 schreef DJ het volgende:
Ik draai nu al een ruim een jaar Win2K Prof. Eerst als Release Candidate 1 & 2 en daarna als Final versie. Inmiddels al SP1 erop gezet, maar nog steeds stabiel. Ik vindt Win2K het eerste OS na MS-DOS van MS dat gewoon goed is!

Het heeft er vooral mee te maken wat voor Hardware je hebt draaien, en dan bedoel ik niet meteen te zeggen, dat je dus geen exotische HardWare mag draaien om een stabiel systeem te hebben, maar vooral van bekende merken, die een goede Driver Support hebben. Als dat allemaal goed in orde is, dan zie ik niet waarom een Win2K systeem _zomaar_ kan crashen . . . Dan moet er echt buggy Software installed worden, of er moet een stuk Hardware defect gaan/zijn . . . |:(

Ik ben nooit een MS-fan geweest. Ik heb ook lopen kankeren op Win9X en al helemaal op WinME, maar sinds Win2K is mijn id van MS op Desktop OS gebied veranderd. Ze hebben nog een weg te gaan, maar Win2K is gewoon goed. Als ze op deze weg doorgaan, dan zal WinXP nog beter worden.

DJ

edit:
tiepvauten
Windows NT was ook gewoon goed, alleen helaas geen support voor de huidige hardware. Voor bedrijven en scholen is het toch HET systeem. Het is simpel voor de gebruiker en veilig voor de systeembeheerder...

Verder vond ik windows ME en 98SE een grote mislukking, viel win98 wel een beetje mee, en steeg win95 er met kop en schouders bovenuit. De stabielste wintendo versie was win95.

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Waarom kraak je WinXP af ??

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Beetje rustig mensen, anders gaat ie dicht... zou jammer zijn!

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• _JGC_
  • Laatst online: 17:04
Op dinsdag 08 mei 2001 17:05 schreef MORA het volgende:

[off-topic]
Ooit was ik ook best tevreden met LOAD "IMPOSSIBLE_MISSION",8,1 (progje laden) en OPEN 1,8,15,"N0:MORAFILES,PC" CLOSE 1 (diskette formatteren) *D. Toen had je tenminste nog geen BSODs. (Wel LOAD ERRORS.)
[/off-topic]
Toen had je geen BSODs, maar BSOS: Blue Screen Operating System...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 08 mei 2001 17:43 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Blue Screen Of Death

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jep

jep

Op dinsdag 08 mei 2001 14:26 schreef Shift het volgende:

[..]

Ben je nou trots :? En haal dat winXP zuigt weg, het enige wat jij kan zuigen is mijn L**.
slim mens :Z

• jep

jep

Op dinsdag 08 mei 2001 14:26 schreef Shift het volgende:

[..]
Dus je hebt nooit microsoft produkten gebruikt, toen je 9 jaar was begon je zeker met linux.
Leer eens lezen? Ik heb hier trouwens ook win2k, maar hierboven stond zo van ''leer jij je oma maar es linux''.. daar ging het om, btw wie heeft het meteen over kernels compilen? je kunt er ook gewoon mee werken hoor |:( je hebt duidelijk verstand van zaken :*

• jep

jep

<offtopic>
Omdat ik het een super slechte ontwikkeling vind, verslechtering van de situatie..
</offtopic>

• brammetje
  • Laatst online: 12-01-2025
Op dinsdag 08 mei 2001 19:18 schreef Shift het volgende:
Wacht maar af, iedereen zeurt altijd als microsoft wat nieuws op de markt zet, maar uiteindelijk zal 90% van windows overgaan naar XP. Nu zeggen ze van niet maar binnen 2 jaar gaat het echt gebeuren.

o.k.
das erg offtopic

zo als ik het hier zie is dit gewoon een grote flame-bak, en kan er gewoon niks goeds van komen hierzo.

• jep

jep

Op dinsdag 08 mei 2001 19:18 schreef Shift het volgende:

Pre-installed sysjes gaan zowieso wel over, thuis gebruikers met een beetje verstand van zaken niet.. imho.. verder gaat''t op de server markt denk ik helemaal floppen, zo zie je win2k ook vlammen op de servermarkt :) .. denk ook dat we het over de desktop hadden, ga ik vanuit ;)

Nu rustig kinders :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb er al weer spijt van dat ik dit topik heb geopend. Of tenminste van mijn woord/zinkeus heb ik spijt.

Het is weer een stomme ouwerwetse Linux/Windows discussie danwel een Wie Kan Het Hardst Windows De Grond Intrappen en dan weer Het Beste Terugverdedigen-gevecht geworden. Jammer. Kutpubers.

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 17:43 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Haha, die is goed! :)

• jep

jep

Doordat sommige mensen nogal enthousiast zijn over hun OS :7 en doordat veel mensen simpelweg niet weten wat ze afkraken ;)

Ik vind ''t geen ruzie trouwens :) gewoon pittige discussie.. vind ''t wel leuk :)

Mja sir upstairs vroeg me zijn L** te likken, das gewoon een nette vraag :D

*peace*.. let''s go on :)

• Knutselsmurf
  • Laatst online: 19-09 18:39

Knutselsmurf

LED's make things better

Wat een heleboel mensen vergeten is dat je je windows (of dat nu 95, 98 98SE ,ME ,2000 of NT is) op orde moet houden. Dus af en toe je registry opschonen, overbodige bestanden weghalen enz.... Als je er een beetje zorgvuldig mee omgaat, is iedere versie van windows stabiel te krijgen en te houden.

Dit geld net zo goed voor je OS als voor ieder ander apparaat. Maar daar hoor je niemand over zeuren, bijvoorbeeld als de auto naar de garage moet....

- This line is intentionally left blank -

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Het verplicht inloggen. Handig als Windows blauw scherm krijgt en automatisch je PC afsluit waarop je PC direct opnieuw opstart. (handige biosfeature). Blijft het onding steken op je login. Een tweak zou handig zijn (voor 2k) maar ze moeten er ook eens rekening mee houden.
En dat hoeft bij Linux niet? (Je kan trouwens binnen Win2K auto-login aanzetten, je pc logt dan automagisch voor je in. Moet je alleen ff zoeken, maar als dat al te moeilijk is.

Het valt mij trouwens op dat de meeste mensen geen hol verstand hebben van welk OS dan ook, zo is het bijvoorbeeld onmogelijk voor een programma om vitale systeem bestanden binnen Win2K te overschrijven, behalve als je die optie (system file protection geloof ik) zelf uit zet.

Zo kan ik nog wel ff doorgaan op al die "fouten" binnnen Windows die helemaal niet bestaan.

• BC3 Victim
Het is weer een stomme ouwerwetse Linux/Windows discussie danwel een Wie Kan Het Hardst Windows De Grond Intrappen en dan weer Het Beste Terugverdedigen-gevecht geworden. Jammer. Kutpubers.
Dit vind ik een beetje jammer, er zijn nl. wel degelijk serieuze reacties welke on-topic waren voorbij gekomen. IPV het negatieve eruit te halen kun je ook deze postings gebruiken om verder te gaan. Een discussie valt wel degelijk te sturen en afgezien je eigen eerste posts waren al je vervolgposts negatief in opzet.

Misschien zou je zelf het goede voorbeeld kunnen geven door je eigen frustraties met windows eens te posten? :) (of heb ik er overheen gelezen?)

Verwijderd

Geen klachten....werkt prima :9

Verwijderd

[b]Op dinsdag 08 mei 2001 19:37 Pre-installed sysjes gaan zowieso wel over, thuis gebruikers met een beetje verstand van zaken niet.. imho.. verder gaat''t op de server markt denk ik helemaal floppen, zo zie je win2k ook vlammen op de servermarkt :) .. denk ook dat we het over de desktop hadden, ga ik vanuit ;)

Nu rustig kinders :)
Die zie ik niet zo. Zeker voor de servermarkt zijn er interessant veel verbeteringen, de AD is bv ingrijpend verbeterd maar ook in het geheugenbeheer zijn er interessante veranderingen voor terminal server toepassingen.

Daarnaast doet win2k het helemaal niet slecht op de servermarkt. De meeste mensen van ons bedrijf zijn tenminste bezig met win2k implementaties, lijkt me toch een teken aan de wand

Wim
--

• BC3 Victim
Het puberaal gedrag wat gaat komen is naar mijn mening nuttig om het balletje terug te ketsen naar al die linux wannabees:

LINUX zuigt zwaar het is kut, WINDOWS is STOER. BILL Gates is stoer. FUCK amd. Praise INTEL. Yeah Underground shit. MICROSOFT RULEZZZZZZZZZZZ..........

en wat blijkt er uit dit flame verhaal?
Dat sarevok100 eruit ziet als een echte Microsoft Freak...............the road ahead

• jep

jep

Op woensdag 09 mei 2001 11:02 schreef sarevok100 het volgende:
Het puberaal gedrag wat gaat komen is naar mijn mening nuttig om het balletje terug te ketsen naar al die linux wannabees:

LINUX zuigt zwaar het is kut, WINDOWS is STOER. BILL Gates is stoer. FUCK amd. Praise INTEL. Yeah Underground shit. MICROSOFT RULEZZZZZZZZZZZ..........
awwww! ain''t he cute :D

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik blijf het niet snappen dat mensen zo kunnen zeuren op Windows.

1. Windows 2000/XP is een heel stabiel systeem.
2. Het is gebruiksvriendelijk.
3. Het is Compatible (sluit een apparaat aan, en het werkt bijna meteen)
4. Er is gewoon geen goed alternatief (voor de "normale" gebruiker dan. (Hoe kan je iets afkraken van een bedrijf, terwijl er nooit een ander bedrijf een soort gelijk beter product heeft gemaakt??? En ik heb het hier weer over de normale gebruiker, geen IT-ers)
5. 90% van de mensen hier heeft nooit voor Windows betaald!!!! Dan heb je helemaal geen recht van spreken.

No hard feelings, maar als iemand van de Windows haters mij een besturingssysteem kunnen aanwijzen waar ik mijn vader/moeder/oma mee kan laten werken hoor ik het graag.

• Jabba
  • Laatst online: 11-09 10:19

Jabba

Firkan

Mmmm ik draai nog steeds dezelfde win2k als toen die uitkwam, nog nooit opnieuw installed! loopt echt perfect dat win2k!!

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 14:08 schreef KeeZ.TI het volgende:
probeer maar eens een domeintje (of Active Directory) aan te maken in Win2K adv. serv. dat zuigt real time, één enkele oke, maar een backup domain controller binnen een child van een child domain ?? vergeet het maar.
1. De noodzaak tot het maken van meerdere domeinen binnen een AD is zeer beperkt.

2. BDC''s bestaan niet in win2k

Wat voor probleem had jij dan, nog niet gezien hier

Wim
--

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:19
Ik heb hier ook nix te zeuren zoals vele anderen wel doen.. :r

Windows ondersteunt bijna alles wat ik ermee wil doen, spellen lopen super, internet loopt lekker etc..

Waarom zou ik Linux :r oid nemen ?

Voor mij is Windows 98 het besturingssysteem..

Verwijderd

Dat eeuwige geklaag, typisch nederlands hoor.

Ik heb onlangs linux mandrake 8 geinstalleerd, maar deze liep GRANDIOOS vast bij de installatie. Vervolgens Linux Mandrake 7.2 geinstalleerd, en deze liep vast ná de eerste reboot.

Windows NT4 Server en Windows 2000 professional zijn OKEE!

Rob

• hobbeldebobbel
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

Op woensdag 09 mei 2001 15:25 schreef RopStop het volgende:
Ik heb onlangs linux mandrake 8 geinstalleerd, maar deze liep GRANDIOOS vast bij de installatie. Vervolgens Linux Mandrake 7.2 geinstalleerd, en deze liep vast ná de eerste reboot.
dan doe je toch iets verkeerd!!!! ik heb het geinstalled... en het liep in 1 keer als een zonnetje!!! heb nu al een uptime waar je u tegen zegt!

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• BC3 Victim
ik heb geen klachten ben zelfs blij om van die rot dos commandos af te zijn heb ik tenminste 1 hand vrij om een glas drinken in te houden en 1 om mijn muis mee te bedienen
windows 2000 thumbs up *D

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Wat is nou de probleem. Waarom wordt microsoft zo afgezeken. ? Alleen maar omdat de gebruikers niets wilen betalen voor een OS. En ze willen allemaal iets in windows zien wat nu niet bestaat. Je wilt teveel voor NIETS.

Waarom moet ik dit verhaal 60000 miljard keer uitleggen.

Linux gebruikers zeggen altijd microsoft zuigt enz enz. Wat is de reden dat je microsoft altijd in de zeik neemt ? WAT IS JOU PROBLEEM, heb je niets anders te doen, of je wilt met tweakers.net meedoen, linux en AMD aanhangers. Ik gebruik microsoft produkten al 14 jaar, ik loop niet te zeiken over AMD en linux, alleen als er wat gezegd wordt over microsoft dan reageer ik ook wel.

Nogmaals als je microsoft haat dan haat je het in zijn totaliteit, en niet keuzes gaan maken ooowww ja XBOX is gaaf, windows is klote, winXP is kinderachtig. Dit slaat toch nergens op.

En weet je wat opvalt, degenen die zeggen dat microsoft een klote bedrijf is, die gebruiken wel elke DAG Internet Explorer, zie je wel, en nu gaan ze reageren op dit gedeelte van "Ja, omdat er geen andere software is om te kunnen browsen omdat microsoft misbruikt maakt van zijn positie", ik zeg dan BULLSHITTTTTTTTT. Gebruik netscape of iets anders, er is keuze zat, maar je wilt dat keuze niet maken omdat het jou niet uitkomt.

Ik zeg altijd als je bedrijf niet goed vind, dan moet je ook niets van dat bedrijf
gebruiken of kopen.

Je bent toch niet achterlijk, als jij bijvoorbeeld weet dat VW een slecht merk is en een dure auto is en je gaat het toch kopen, en dan loop je weer te zeuren dit is een klote auto, WAAROM KOOP JE HET DANNNNNNN.

Hoe meer linux zeikers er bij komen hoe meer ik van microsoft hou. Ik gebruik Office 2000
Microsoft Intellimouse Optical
Microsoft Internet toetsenbord
Microsoft Windows 2000 Proffessional
Microsoft WindowsXP
Microsoft Windows 2000 Advanced Server

En ik BEN EEN TROTSE gebruiker van microsoft, het kan me geen reet schelen hoe duur het kost, en ik heb ze allemaal LEGAAL.

En trouwens ik verdien mijn salaris dankzij microsoft.!!!

Ik had ook inplaats van een Audi A6 een opel van 35.000,- kunnen nemen, maar ik koos voor Audi omdat ik dat een goeie auto vind het is mijn keus die ik maak.!!!!!!!!

• lexkam
  • Laatst online: 09-01-2013
Ik ging van 98 (liep perfect) naar W2k pro.
W2k liep steeds vast op de meest wazige dingen en ik kon een paar drivers nergens vinden (oa die voor de force feedback-pro joystick die ik heb, en deze is nb van MS zelf!).
Kortom ik kreeg het niet stabiel en ik vond het traag.....
Zit nu me Win Me en dat loopt beter (bij mij dan)
Mischien dat ik later W2k nog een keer installeer om het een tweede kans te geven, maar voorlopig heb ik de buik er van vol.

• CrazyA
  • Laatst online: 06-09 10:55
Mijn windows (98) klacht... dat ding zeurt over belangrijke updates... best, ros ''m er maar op... dan krijg je dus zo''n leuk installeren mislukt. En nu roept ''ie ''t elke dag :(
Misschien toch maar eens over naar W2K... maarja eerst maar eens een goeie backup gaan maken (moet ik ook al maaaaaaanden:+)

• jep

jep

Prutser :'(

Verwijderd

Dat eeuwige geklaag, typisch nederlands hoor.

Ik heb onlangs linux mandrake 8 geinstalleerd, maar ...

[KLAAG, KLAAG, KLAAG!]
ROFL, die is goed!

Verwijderd

Normaal gesproken meng ik mij niet in dit soort discussie''s maar euh.. voor uit :)

M$ is dan wel geen super product in MIJN ogen maar anderzijds moet ik die bill toch een applausje geven, want maak maar eens een OS waarmee iedere debiel (sorry) kan werken. dat is bijna onmogelijk.

Idereen wil weer wat anders, en dat windows crasht..en vaak, tja..daar kan geen een tegen in gaan naar mijn iedee dat is nu eenmaal een feit. en dat onderhouden verhaal wat is dat nu voor een onzin :? als ik een proggel wil verwijderen of installeren hoort ie dat gewoon te doen zonder te zeuren. het is een OS en geen een of andere total PC solution, hij moet verantwoordelijk zijn voor geheugen beheer, I/O en al die dingen meer die een OS doet. voor de rest moet hij helemaal NIETS doen. ergens werd hier geschreven dat het register bij gehouden moet worden nou suc6 dat wil dus even niet voor iedereen. dat register is alles behalve onverzichtelijk. kijk naar de apple dat is nu een GOED en VRIENDELIJK systeem.

maar voor de rest is windows perfect voor het huis tuin en keuken werk. en dat XP vind ik erg lelijk. maar dat is persoons gebonden.

Wat mij het meeste ergerd aan m$ zijn de vuilde trucjes en dingen van ze..zoals het mp3-tje afspelen met gereduceerd kwalitiet enzo :r:r ..maar nog maals al met al vind ik het wel knap van ze tot zover. maarja als IMB in die tijd geen pc''s leverde met m$ dan was het nu niet zo veel gebruikt als nu.

voor servers :?? ja...Exchange enne die office netwerk pakketten enzo..die werken goed maar het NOS werkt gewoon kut. allemaal m$ eingen bedachte protocolen en termen geen wonder dat msce als moeilijk ervaren word..

NOS moeten ze naar mijn inziens niet aan beginne...nouja..dat was het..:)

Verwijderd

bij mij leek win2k het ook te zijn ! de eerste M$ die gewoon stabiel was totdat bleek dat bijna alle hardware geshared werd op IRQ 11 en na het vullen van mijn laatste vrije pci-slot dus crash na crash... , kon dat alleen verhelpen door het hard in de bios te veranderen, acpi uitgezet want dat was de boosdoener ...winnie sloot niet meer normaal af daardoor..ook niet erg misschien maar waarom kun je niet gewoon zoals in win98se je IRQ''s zelf instellen dan was er toch niets aan de hand geweest zou je zeggen ?!!
...inmiddels weer een keer 98se geprobeerd en ook winME wat ik echt al als dood beschouwde na de eerste keer installen....
..ik ben ook maar een leek maar ik word niet goed van het zgn beschermende karakter van M$ ...laat de users lekker zelf prutsen en neem ze niet alle tools af !!!!!

kga morgen win2k weer eens proberen :)

• Cyphax
  • Laatst online: 16:25

Cyphax

Moderator LNX/AI
Dit topic is bedoeld om je klachten in kwijt te kunnen, maar:

klacht != flame

Hou dat in de gaten.
We zitten in WOS dus laat lekker Linux of andere OS''en erbuiten.

Ik heb niet heel veel klachten over windows, en zeker niet over deeltje 98 (gewoon de eerste).
Die loopt bij mij echt GOED.
Enige klacht die ik zou kunnen bedenken is dat ze het register wel mooi uitgevonden hebben zo maar het nog niet helemaal perfect geïmplementeerd hebben (echt optimaal werkt het niet). Van mij hadden ze het mogen laten zoals het in DOS vaak was: een .ini in dezelfde dir als de app zelf, en apps ook maar in 1 dir zetten!!!! (voorbeeld: ik wil Delphi op de E schijf, en windows staat op D. Dan gooit ie TOCH op D in \program files\ een dir met bestanden!)
Ook kan het een rommeltje worden met DLL''s... Is ook mooi bedacht, dat wel, maar helaas beetje zooi geworden nu.

Windows 2000 is ontzettend mooi geworden, maar wel GROOT (qua hd ruimte). Je kan niet kiezen wat je wel en niet installeert, en als jij vindt dat dat komt omdat het een server omgeving is, moet je me eens uitleggen waarom er een flipperkast op je server wordt geïnstalleerd standaard (bijvoorbeeld he, er wordt erg veel geïnstalleerd, waarvan ik bij mezelf denk "Leuk, maar niet heel nodig, en zelfs liever niet").
Dat het lang duurde om het te installeren (2 uurtjes > P200) boeit me niet zo veel. Als je het goed aanpakt maak je wel een ghost.
Maar W2k hoef je nieteens vaak opnieuw te installeren ofzo hoor.
Ook jammer is dat W2k niet alle dosprogramma''s even goed (of sommigen helemaal niet) draait (mijn favoriete dosprog doet het niet goed :() en last but not least: het vreet meer systeembronnen. Dus de systeemeisen gaan wel een stukje omhoog steeds.
Dus ikke dualboot.

Saved by the buoyancy of citrus

• jep

jep

Op donderdag 10 mei 2001 13:33 schreef Cyphax het volgende:
Windows 2000 is ontzettend mooi geworden, maar wel GROOT (qua hd ruimte). Je kan niet kiezen wat je wel en niet installeert, en als jij vindt dat dat komt omdat het een server omgeving is, moet je me eens uitleggen waarom er een flipperkast op je server wordt geïnstalleerd standaard (bijvoorbeeld he, er wordt erg veel geïnstalleerd, waarvan ik bij mezelf denk "Leuk, maar niet heel nodig, en zelfs liever niet").
Hehe >:) .. win2k = gewoon een desktop os hoor, wel prima ding btw :) als je maar een zware bak hebt :)

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 13:39 schreef j3p het volgende:

[..]

Hehe >:) .. win2k = gewoon een desktop os hoor, wel prima ding btw :) als je maar een zware bak hebt :)
Dit noem ik niet echt een desktop:

http://www.win2kwereld.nl/Doc%27s/ES7000/es7000.shtml

Wim
--

• BC3 Victim
Waarom niet? Dat ding moet best op m''n bureau passen, zou er wel een willen hebben hoor >:)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 07 mei 2001 23:39 schreef botervloot het volgende:
Nu we het toch over kinderachtig hebben. Het topic lijkt heel erg op flamebait. Maar ja...niemand hapt er. Zou dat misschien komen omdat er niet veel mensen zijn die echt problemen hebben? Ik heb tot nu toe niet gereageerd omdat ik geen klachten heb. Ze kunnen dus ook niet weggenomen worden.

OK, Windows 3.11 was bagger. Maar daarna is het snel beter geworden.

De meeste problemen ontstaan doordat allerlei mensen hun processor eerst 456% proberen te overclocken en daarna 12 moederboard monitoren 6 softcoolers en 34 download managers installeren. En daarna natuurlijk om de dag een nieuwe beta van de videokaart driver proberen. Om de een of andere reden gaat het dan na een maand mis als ze dan weer 6 uur lang UT hebben zitten spelen terwijl ze aan het downloaden zijn en MP3tjes beluisteren via een alfa versie van Winamp.

Dat ze hier niet klagen is geen teken van kinderachtigheid maar van inzicht.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 21:16

SveNRG

Onderweg

Ik heb deze week een eigen PC gebouwd voor op m''n werk. Prachtige machine: Een AMD T-Bird op 1000 mHZ (266 FSB) op een Abit KT7A. Windows 2000 NL geinstalleerd, service pack 1 er overheen gehaald, alle belangrijke updates geinstalleerd van windowsupdate.microsoft.com.
Nu zit ik echter met een probleem wat ik nog nooit eerder heb gehad. Het lukt me niet om Photoshop 6 of Allaire Homesite te installeren! Bij het openen van Setup.exe gaat het installatie-programma wel lopen, maar wordt vervolgens zonder enige kennisgeving afgekapt. Ik snap er niks van. Weet iemand hoe dit kan komen?

All that you know, is at an end

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.