[BC3] Tnet Revisie: PowerMods!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Agree. Half uur is aan de korte kant, werkdag misschien aan de lange kant. Compromis: halve werkdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Laat mensen bij foute moderaties een corrigerende moderatie uitvoeren (een +1/-1) en bij grove moderaties de PM roepen op TMF. Als de PM verkeerd mod, laat de users dan ff op TMF de boel aankaarten, zodat de overige PM''s kunnen zien wat er aan de hand is en dan democratisch uitleggen hoe en wat.....

Zeikerds van users doen dat niet en een incidentele fout kan dan gecorrigeerd worden. Met 1 PM (zonder die sleutel) kan je 95% goed zetten terwijl met 2 PM''s 50% wordt vergeten. En die 5% kan het TMF redelijkerwijs wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Waarom grenzen instellen als het sporadisch nodig is, om een beperkt iets te limiteren vind ik niet best
Omdat ik vind, zoals ook in de eerste posting van deze topic staat verwoord, dat de PM''s hun extra pistooltje niet te snel en/of te vaak moeten trekken. Een beperkt aantal P-modpoints per week/maand, geeft aan dat men er zuinig mee om moet springen. Bij het opraken van munitie kan men altijd de hulp van andere PM-jes inroepen. Bij chronisch tekort kan het worden gecorrigeerd.

Bij een bescheiden PM is dit niet nodig, maar het voorkomt dat een machtsgeil PM-je (PM''s zijn ook maar mensen), zich te buiten gaat aan z''n verworven mogelijkheden, er een schiettent van maakt en weer door andere PM''s of adjes moet worden teruggefloten c.q. aangesproken moet worden op overdreven ''werklust'' en in een wambuis moet worden afgevoerd :D.

Dubbele sleutel-constructie werkt ook ''beteugelend'' voor al te fanatieke schiettent-aspiraties :).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op dinsdag 10 april 2001 14:20 schreef testcase het volgende:

[..]

Omdat ik vind, zoals ook in de eerste posting van deze topic staat verwoord, dat de PM''s hun extra pistooltje niet te snel en/of te vaak moeten trekken. Een beperkt aantal P-modpoints per week/maand, geeft aan dat men er zuinig mee om moet springen. Bij het opraken van munitie kan men altijd de hulp van andere PM-jes inroepen. Bij chronisch tekort kan het worden gecorrigeerd.

Bij een bescheiden PM is dit niet nodig, maar het voorkomt dat een machtsgeil PM-je (PM''s zijn ook maar mensen), zich te buiten gaat aan z''n verworven mogelijkheden, er een schiettent van maakt en weer door andere PM''s of adjes moet worden teruggefloten c.q. aangesproken moet worden op overdreven ''werklust'' en in een wambuis moet worden afgevoerd :D.

Dubbele sleutel-constructie werkt ook ''beteugelend'' voor al te fanatieke schiettent-aspiraties :).
2) Powermods zijn onderhevig aan kwaliteitscontrole. Opvallende/omstreden mods (in die zin dat ze wel heel vaak een discussie niet kunnen aangaan betreffende een mod, whatever wat iig op den duur opvalt (niet incidenteel is)) in negatieve zin raken hun petje kwijt. Het modden is namelijk best een vak, fouten komen voor maar bij erg veel fouten is het beter om een andere PM aan te stellen (de pet is dus afpakbaar)
Triggerhappy PM''s spelen zich in de kijkert en zijn dan direct omstreden. Indien ze wanprestatie verrichten is het gewoon einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:09

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik ben eigenlijk ook voorstander van de tweede sleutel. Enerzijds om misbruik te voorkomen, maar ook om een middel te verschaffen dat "overleg" tussen powermods mogelijk maakt. Als powermod 1 twijfelt of ie een moderatie moet doen, kan ie er toch gewoon een puntje voor gebruiken (eventueel met aantekening) en de tweede powermod kan zijn moderatie bevestigen. Daarna is het pas definitief en voor de plain users zichtbaar.
Dat zo''n posting vergeten wordt, kun je voorkomen door een soort powermodqueue te creëren, waarin alle reacties, die pas één powermoderatie gekregen hebben staan te wachten.
Ik ben niet voor het sleutel-principe, al was het maar voor de extra afstemming die dat vergt. Gemiddeld zal men het toch eens zijn.

Sowieso kunnen PM''s zien wie er gemodereerd hebben, en dus ook of andere PM''s zich niet aan de regels houden.

Ik denk namelijk dat bij alles afstemmen niemand gebaat is.

Het overleg van een powermoderatie kan altijd gebeuren als een bepaalde PM er niet uitkomt, of een tweede inzicht wil hebben. Op het moment dat het verplicht wordt, ga je opeens allemaal dependencies creëeren.

* GaMeOvEr his 0.02...

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Sommige draden worden slecht gemodereerd. Na 1 moderatie is de score dan vaak +2 en dan houdt het gewoon op. Powermod gooit ''m dan direct naar +3 of +4 (bij onterechte +4 postingen is het echt erg). Entree powermod.
hou de draad dan langer open om te modden of laat iemand meer dan 1 punt per keer of meerdere punten uitdelen
Zal ook wel al een x zijn langs gekomen wat is er verkeerd aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Triggerhappy PM''s spelen zich in de kijkert en zijn dan direct omstreden. Indien ze wanprestatie verrichten is het gewoon einde oefening.
Dat einde-oefening verhaal klinkt makkelijker dan het in de praktijk is. Ookal kan een PM in discussies al zijn moderaties toelichten en is er niet altijd sprake van mismoderaties, een triggerhappy PM-je kan misschien wél irritatie opwekken (ook bij andere PM-jes) als deze veel naar zich toetrekt. Op dat moment zit je in een grijs schemergebied waar het moeilijk manouvreren is. PM-macht/munitie kan in mijn ogen dus beter gelijkmatig verdeeld worden onder de (15-20?) PM''s, zodat niemand kan domineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Pfft ik heb het even te druk met andere dingen om dit helemaal te lezen jongens, sorry. Ik heb het verhaal van ecteinascidin doorgeworsteld, vond dat er goede dingen gezegd werden, hoewel er ook wel een aantal dingen in staan die niet helemaal waren zoals ik het zou willen zien.

Voorlopig laat ik jullie maar even met elkaar discussieren, dan kan ik me bezig houden met wat minder leuke dingen. :( (Vraag maar niet wat, want ik ben echt ontzettend chagarijnig)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn reactie heeft in eerste instantie voornamelijk te maken met het verdedig prinipe wat een PM gratis-en-voor-niets kado krijgt.

Een PM is kort gezegd verantwoordelijk om een beetje orde in de mod-chaos te scheppen, leuke taak, maar wanneer je dan om de haverklap geconfronteerd wordt met piepende gebruikers die vinden dat hun onrecht is aangedaan (op zich weet je nu al dat dat komen gaat, kijk alleen maar hoe grappig sommige gebruikers een "M$ zuigt grote tijd" opmerking vinden en die op +4 Grappig waarderen) en dan mag de PM zich op het forum komen verdedigen, ik denk dat dat op de lange termijn niet gaat werken.

Als ik naar mijzelf kijk, enige tijd geleden besteede ik vrij veel tijd aan t.net en GoT, wanneer ik dan uit allerlei hoeken "aangevallen" wordt en ik mijzelf "moet" verdedigen voor een bepaalde objectieve beslissing, dan is op een gegeven moment voor mij de lol er snel af.

Daar probeer ik nu (wellicht wat aan de vroege kant) mensen voor te waarschuwen.

Aan de andere kant weet zo''n beetje iedere TMF''er hoe lekker de discussies hier soms lopen, da''s voor het grote deel zeker niet te wijten aan de gebruikers (een enkel geval uitgezonderd), maar voor het grote gedeelte door het gebruikte medium, op TMF een discussie voeren (zeker in het geval dat het om karma punten gaat).

Dat die hele constructie nadelen heeft, weet ik ook wel, maar ja, als je moet kiezen, dan kies ik voor bescherming van de PM, gewoon om te voorkomen dat ze snel het bijltje er bij neergooien, gelukkig praat ik in dit geval uit ervaring.
* Sommige draden worden slecht gemodereerd. Na 1 moderatie is de score dan vaak +2 en dan houdt het gewoon op. Powermod gooit ''m dan direct naar +3 of +4 (bij onterechte +4 postingen is het echt erg). Entree powermod.
Volgens mij moet een PM eerder naar beneden modden, dan naar boven, onterechte +4 postings maken deel uit van de rotzooi, te laag gewaardeerde minder, maar da''s mijn mening.

Zo, nu hebben jullie mijn ? 0,02 ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Feedbak :
---------------------------------------------
Sommige draden worden slecht gemodereerd. Na 1 moderatie is de score dan vaak +2 en dan houdt het gewoon op. Powermod gooit ''m dan direct naar +3 of +4 (bij onterechte +4 postingen is het echt erg). Entree powermod.

hou de draad dan langer open om te modden of laat iemand meer dan 1 punt per keer of meerdere punten uitdelen

Zal ook wel al een x zijn langs gekomen wat is er verkeerd aan??
Hetgene wat er verkeerd aan is :

- Laat langer openstaan : Op den duur is de weging zo laag, dat als een posting een puntje omhoog moet, er 15 modpoints van verschillende mensen tegenaan gesmeten moeten worden, om die posting 1 puntje omhoog te krijgen

- Meerdere keren modden : Wil je iedereen die functionaliteit geven ? Lijkt me niet. Dat is een grote uitnodiging voor misbruik. Zoniet iedereen : entree PM...

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Ik ben niet voor het sleutel-principe, al was het maar voor de extra afstemming die dat vergt. Gemiddeld zal men het toch eens zijn.
Als een P-moderatie in een voor alle PM''s toegankelijk PM-qeue komt te staan, is er in principe geen noodzaak tot overleg of afstemming: is er een 2e PM mee eens, gaat-ie door. Is er geen enkele andere PM ermee eens, gaat-ie niet door (terecht).
Sowieso kunnen PM''s zien wie er gemodereerd hebben, en dus ook of andere PM''s zich niet aan de regels houden.
Ja, en dan? De regels laten nog steeds ruimte voor interpretatie (daarom geloof ik ook niet in nauwkeurige metamodbotjes). Wordt de boel dan teruggedraaid? Gaan PM''s elkaar op de vingers lopen tikken? Leuke discussies worden dat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 10 april 2001 14:50 schreef testcase het volgende:

Als een P-moderatie in een voor alle PM''s toegankelijk PM-qeue komt te staan, is er in principe geen noodzaak tot overleg of afstemming: is er een 2e PM mee eens, gaat-ie door. Is er geen enkele andere PM ermee eens, gaat-ie niet door (terecht).
Op het moment dat het middels een "PM-Q" gebeurd, kan ik er mee leven... Hoewel je dan wel twee Q''s hebt om in de gaten te houden, da''s weer wat minder...

Daar komt ook nog eens bij dat de T.net databeesten twee Q''s moeten gaan bijhouden, en ik weet niet wat voor impact dat heeft op de performance.
Op dinsdag 10 april 2001 14:50 schreef testcase het volgende:

Ja, en dan? De regels laten nog steeds ruimte voor interpretatie (daarom geloof ik ook niet in nauwkeurige metamodbotjes). Wordt de boel dan teruggedraaid? Gaan PM''s elkaar op de vingers lopen tikken? Leuke discussies worden dat dan.
Bij vaststelling misbruik, PM af.. -> Kick...

Bij vaststelling "modereermeningsverschil" (3 voudige woordwaarde ! :D) -> discussie mogelijk..

Als ik kijk hoe vaak het voorkomt dat "men" het hier niet eens is, (zeldzaam) kies ik eerder voor een sporadische discussie.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

In feite zijn de hoeveelheid uit te voeren PowerModeraties en de dubbele sleutel nog echt openstaande discussiepunten.

Met betrekking tot de hoeveelheid punten kan toch tijdens de conceptuele fase getrial en errored worden. Ik denk dat beginnen met een bpeaalde waarde die bijgesteld kan worden genoeg opzet is. Overigens heb ik al eerder vermeld dat de hoeveelheid niet van belang is bij afdoende transparantie. Het grijze gebied waar * KeX over input had ik niet bij stilgestaan. Er moeten geen onderbuikgevoelens what-so-ever kunnen ontstaan. Vandaar x modpoints bij het begin die elke week(?) aangevuld worden. Waarbij x bijgesteld kan worden.

Het dubbele sleutel verhaal is technisch gezien erg mooi en democratisch. Gevoelsmatig ben ik voor, maar ik denk dat het in de uitvoering zoveel haken en ogen met zich meebrengt dat het het beriek van de PowerMod uiteindelijk teveel beperkt zodat de functie alsnog niet het beoogde nut oplevert.

(Lots of 2$cts make a big amount ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Maar dan heb ik modtechnisch nog steeds geen duidelijke verklaring, waarom een PM er 1 modpoint naast de werkelijk door hem/haar bedoelde moderatie (in casu een rasechte troll) zou moeten modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Daar komt ook nog eens bij dat de T.net databeesten twee Q''s moeten gaan bijhouden, en ik weet niet wat voor impact dat heeft op de performance.
Als het goed is, zal die 2e Q niet lang mogen zijn, aangezien PM''s zowiezo en bescheiden rol toebedeeld zou zijn. Wat de consequenties zijn voor databeesten weet ik ook niet, maar dat is iets wat de discussie over het wel/niet wenselijk zijn ervan nog niet bij voorbaat moet doodmaken. Het is aan Femme om te bepalen hoe uitvoerbaar dit is.
maar ik denk dat het in de uitvoering zoveel haken en ogen met zich meebrengt dat het het beriek van de PowerMod uiteindelijk teveel beperkt zodat de functie alsnog niet het beoogde nut oplevert.
Kun je een voorbeeld geven van die "haken en ogen"?

In die evt. gebieden waarin de PM beperkt wordt, kan altijd een Adje optreden, wanneer dat echt noodzakelijk mocht blijken op korte termijn. Op langere termijn kun je evt. het bereik van een PM vergroten als dat structureel nodig is. Dat lijkt me positiever dan het weer moeten inperken achteraf daarvan, omdat er in het laatse geval dan kennelijk sprake is van een negatieve kwestie rond PM''s. ''Gezeik'' over PM''s kun je beter voorkomen, dan het toevoegen van features/bereik van PM''s in overleg met Femme (mits Femme zijn gewillig oor te luisteren blijft leggen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Overleg en afstemming met behulp van Q en TMF zal traag zijn en dat lijkt me voor besluitvorming een behoorlijk haak dan wel oog. Maar als de problemen die door de vertraging door adjes of speling in tijdsfactor weggevangen worden dan zijn er nog wel mogelijkheden. Ik denk zelf alleen dat er met een beperkt aantal PM''s, wat logisch is, er regelmatig situaties (weekenden bijvoorbeeld) zijn dat er geen onderlinge afstemming bereikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind alleen die doodtijd tussen de 2 PM''s bij eventuele sleutel zo eng. Users zien nog steeds troep dat niet is opgelost en modereren nog steeds. Kans bestaat dat er dan nog steeds een hoop modpoints verloren gaan tijdens de PM en PMbevestiging (die volgens mij vaak zal plaatsvinden (90%>).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op dinsdag 10 april 2001 15:29 schreef KexDaFlex het volgende:
Overleg en afstemming met behulp van Q en TMF zal traag zijn en dat lijkt me voor besluitvorming een behoorlijk haak dan wel oog. Maar als de problemen die door de vertraging door adjes of speling in tijdsfactor weggevangen worden dan zijn er nog wel mogelijkheden. Ik denk zelf alleen dat er met een beperkt aantal PM''s, wat logisch is, er regelmatig situaties (weekenden bijvoorbeeld) zijn dat er geen onderlinge afstemming bereikt kan worden.
De PM-Q werkt automagisch (1+1= P-moderatie). Afstemming/overleg is dan in principe zelden nog nodig.

Er wordt gesproken over 15-20 PM''s. Daarvan zullen er ook in het weekend wel een stel voorbijfietsen en het is geen regular-mod omvangrijke job, als het goed is.

Bovendien verstrijkt de macht van een PM niet met de tijd. Er is dus geen noodzaak dat alle posts die evt. voor een P-moderatie in aanmerking komen binnen het uur worden behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op dinsdag 10 april 2001 15:39 schreef testcase het volgende:
De PM-Q werkt automagisch (1+1= P-moderatie). Afstemming/overleg is dan in principe zelden nog nodig.

Er wordt gesproken over 15-20 PM''s. Daarvan zullen er ook in het weekend wel een stel voorbijfietsen en het is geen regular-mod omvangrijke job, als het goed is.

Bovendien verstrijkt de macht van een PM niet met de tijd. Er is dus geen noodzaak dat alle posts die evt. voor een P-moderatie in aanmerking komen binnen het uur worden behandeld.
Als het zo blijkt te werken werkt dan ben ik voor. Het is voor een conceptuele fase dan absoluut de poging waard. Al zal de deadtime zoals * ET opmerkt nog een mogelijk issue zijn. Volgens het voorgestelde systeem verdwijnt de opgedragen powermoderatie dan diep in een PowermodQ omdat er geen tweede PM voor te vinden is doordat in de deadtime de MOI en de newlymod er al aan gesleuteld hebben. Hmm zo staat het nog niet goed, maar over dat issue moet ik ff denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op dinsdag 10 april 2001 15:49 schreef KexDaFlex het volgende:

[..]

[knip]
Volgens het voorgestelde systeem verdwijnt de opgedragen powermoderatie dan diep in een PowermodQ omdat er geen tweede PM voor te vinden is doordat in de deadtime de MOI en de
[/knip]
Ik weet ff niet wat er met deadtime bedoeld wordt, maar:

-Nogmaals, een PM-Q zou als het goed is niet al te lang mogen zijn. Dus uit het zicht verdwijnen doet een PM-link niet zo snel in de P-Q. Bestaat die uit, pak''m beet >50 links in 1-2 dagen, dan doen ''we'' iets niet goed in mijn ogen (lees: teveel/triggerhappy).

-En mocht 1 PM-link in de P-Q na een dag of 3-4 nog steeds eenzaam staan te wezen, dan is er kennelijk geen 2e PM die zich geroepen voelde deze te honoreren. Gaat-ie niet door. Terecht dan lijkt me, bij 1 á 2 dozijn collega PM''s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Ofschoon ik dus wél voor een aantal bepaalde beperkingen/grenzen ben t.a.v. PM-jes, heeft niemand mij nog uitgelegd waarom uitgerekend een PM geen -1 troll/flamebait kan uitdelen (het +/- 1 tunen door regulars kan dit nog steeds corrigeren), maar wél een post naar -2 kan catacombarderen :)? Dit klinkt inconsistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op dinsdag 10 april 2001 16:02 schreef testcase het volgende:
...
Agree. Met de veranderingen tijdens de deadtime worden veranderingen aan de post bedoeld nadat een PM heeft besloten hem in de PQ te plaatsen tot de bevestiging van een tweede PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op dinsdag 10 april 2001 16:11 schreef KexDaFlex het volgende:

[..]

Agree. Met de veranderingen tijdens de deadtime worden veranderingen aan de post bedoeld nadat een PM heeft besloten hem in de PQ te plaatsen tot de bevestiging van een tweede PM.
Als een 2e PM in de P-Q langsfietst, op die link klikt en dan naar die gewijzigde post kijkt, kan het zijn dat-ie de P-moderatie niet terecht vindt en zou hem dan met rust moeten laten of een nieuwe link kunnen creëren (die een recentere datum krijgt) of deze vernieuwen/updaten, als-ie vindt dat die post nog steeds een P-moderatie nodig heeft, maar een andere dan door 1e PM voorgesteld. Hoe je dit praktisch uitvoert is iets waar ook Femme zich op stuk mag bijten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op dinsdag 10 april 2001 16:08 schreef testcase het volgende:
Ofschoon ik dus wél voor een aantal bepaalde beperkingen/grenzen ben t.a.v. PM-jes, heeft niemand mij nog uitgelegd waarom uitgerekend een PM geen -1 troll/flamebait kan uitdelen (het +/- 1 tunen door regulars kan dit nog steeds corrigeren), maar wél een post naar -2 kan catacombarderen :)? Dit klinkt inconsistent.
Het eerste is modtechnisch bedoelt, het tweede administratief. Een -2 zou bij Femme moeten oplichten omdat het gewoon grof misbruik is van het systeem en Femme dus direct aan de slag kan met de user (bannen bv). Dit zal dus echt niet lichtzinnig toegepast worden omdat de posting dan altijd bij een adje de revue passeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Het is inderdaad vreemd dat de PM de stok waar hij mee juist hij zou moeten slaan afgepakt wordt op het moment dat het het hardste nodig is. Uit het voorstel is dit gedaan om de PM''s niet tveel macht met de PM-punten te geven. De PM heeft in zijn gewone modmogelijkheid wel de ruimte om hem naar -1 door te duwen. Al zal dat juist bij oudere reacties die veel te hoog staan heel moeilijk worden. Ik was zelf wel voor een verkleinde PM range, maar ik vind nu geen oplossing voor de bijna twee dagen oude supertroll die op +2(inzichtvol) staat.
edit:
papiemento |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als de user een rasechte troll niet herkent gaat íe hooguit naar +1, dus in de hoge regionen zie je hem niet meer.
Als de user de troll wel herkent wordt het een troll.

Als een PM iets op -1 kan vastzetten, dan kan íe alleen nog op 0 komen, users vinden dat misschien te zwaar zodat we bij voorbaat een milde lockmethode willen handhaven.

Zeg nu zelf: iets op -1 pleuren en vastzetten door 1 persoon is wel erg grof.

[edit], na een PM zouden de oude scores ter kennis geving moeten blijven staan (verder dus geen invloed). Het MIO en common-modereren (dat dus ook de PM kan) zal dan in het bereik van -1/+1 plaatsvinden. De moderatie-weging zal IMHO ook ongedaan moeten worden na een PM.

Maar we kunnen de PM grenzen anders van [0,+3] oprekken naar [-1,+4]. Alleen moet de PM dan foutlozer werken. (en zal je extra discussie verwachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik denk dat ik in dit geval voor 3 uur ga, lijkt mij wel een mooi tijdsbestek.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

* KeX hinkt op twee gedachten. De supertroll moet naar -1 is gedachte 1. In het oude systeem was de supertroll hoog blijven hangen. PModeratie is dus in dit geval het compromis om de users die hem eigenlijk op +2 (als blijkt uit modderaties) willen hebben, tegemoet te komen en de reactie toch niet hoog te laten eindigen.

* KeX was oorspronkelijk voor de [0,3] range, twijfelde licht door jeuk bij het compromis, maar beseft dat het waarschijnlijk zo zal moeten om geen al te grote breuk tussen de PM en de rest te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Als een PM iets op -1 kan vastzetten, dan kan íe alleen nog op 0 komen, users vinden dat misschien te zwaar zodat we bij voorbaat een milde lockmethode willen handhaven.

Zeg nu zelf: iets op -1 pleuren en vastzetten door 1 persoon is wel erg grof.
Zolang users ''m naar 0 kunnen zetten, is het geen vastzetten, en in geval van P-Q/dubbele-sleutel gebeurt het dus nooit door 1 PM (ziehier een bewijs voor het nut van het dubbel wachtlopen). Aangezien er dan kennelijk een meningsverschil bestaat tusen regulars en (2) PM''s, is een 0 dan wel een neutraliserende score als mogelijke uitkomst :). Bovendien kan zoals altijd (op TMF) iets besproken worden, als er twijfel of klachten bestaan.

(edit: tai-poo)

toevoeging: Ik heb opzich niks tegen deze "zachte benadering" van de PM''s moderatie-reikwijdte, miste alleen de zuivere redenatie erachter, omdat op andere punten niet aan het inzicht van PM''s getwijfeld lijkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmmm, dat idee van die dubbelsleutel heb ik dan ff dor de molen gehaald en er zitten wel wat leuke dingen aan vast.

Als je die dubbelsleutel maakt, dan zou je idd een PMmodQ moeten maken. Laat de tweede PM dan alleen een bevestiging geven (juist) of teniet doen (onjuist), want met een tweede waardering moet je weer gaan middelen en dat soort gedoe.

Laat dan wel de PMmodQ lekker kort blijven. In geval van deadtime, zou je de PM na een half uur alsnog door kunnen voeren! (dus geen tweede PM na een half uur => automatisch gelijk) (lijkt me redelijk).

Het extra voordeel dat mij te binnen schoot was dat je dan eventuele newbie-PM''s dan goed kan opleiden (want dan kan je over hun schouder meekijken). De stroom kwaliteit blijft dan gewaarborgt. :).

Kunnen we met de dubbele sleutel misschien beter de PM-range naar [-1/+4] oprekken.

Speciaal voor feedback :(: je verhelderende commentaar is verwijderd en je hebt jezelf gediskwalificeerd voor verder geblaat. Beschouw dit als een officiele waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op woensdag 11 april 2001 11:06 schreef ecteinascidin het volgende:
mmmm, dat idee van die dubbelsleutel heb ik dan ff dor de molen gehaald en er zitten wel wat leuke dingen aan vast.

Als je die dubbelsleutel maakt, dan zou je idd een PMmodQ moeten maken. Laat de tweede PM dan alleen een bevestiging geven (juist) of teniet doen (onjuist), want met een tweede waardering moet je weer gaan middelen en dat soort gedoe.
Agree
Laat dan wel de PMmodQ lekker kort blijven. In geval van deadtime, zou je de PM na een half uur alsnog door kunnen voeren! (dus geen tweede PM na een half uur => automatisch gelijk) (lijkt me redelijk).
Disagree. Kort houden PM-Q, prima! Maar met dat half uurtje bedenktijd en daarna de kogel door de kerk, ontkracht je vrijwel compleet 1 belangrijk aspect vd dubbele-sleutel. Als een 2e PM niet binnen een half uur op "onjuist" klikt, krijgt solo-PM-je altijd z''n zin, ipv dat er bevestiging/check plaatsvindt, of gewoon wegens gebrek eraan naar de PM-catacomben verdwijnt (tenzij iemand op onjuist klikt, maar daar moet dan wel voldoende gelegenheid voor zijn. Waarom die haast? Ik ben niet zo bang voor het effect van ''deadtime'' eigenlijk. Stel een PM-je doet om 03.00 uur ''s nachts een PM, is de kans groot dat er niet een 2e binnen een half uur voorbij komt. Dus liever niet, of maak er een werkdag van (8 uur ofzow :))
Het extra voordeel dat mij te binnen schoot was dat je dan eventuele newbie-PM''s dan goed kan opleiden (want dan kan je over hun schouder meekijken). De stroom kwaliteit blijft dan gewaarborgt. :).
Agree, good point. Nóg een voordeel zou kunnen zijn (bij dubbele-sleutel) dat niet één PM-je in z''n uppie erop aan kan worden gekeken door user die boos is, maar het duo of misschien zelfs de groep --> sta je sterker in het oordeel.
Kunnen we met de dubbele sleutel misschien beter de PM-range naar [-1/+4] oprekken.
Agree, bij dubbele PM.
Speciaal voor feedback :(: je verhelderende commentaar is verwijderd en je hebt jezelf gediskwalificeerd voor verder geblaat. Beschouw dit als een officiele waarschuwing.
Agree 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmm, een PM-modQ die zo lang blijft staan dat een PM enkele usen blijft wachten op bevestiging is niet mijn idee, zowiezo dat 95% van de PM''s wel bevestigd zullen worden, dus door een auto-PM bevestiging heb je iig geen lange PM-modQ''s en met 15 PM''s is een half ur wel te doen (tenminste als de PM-modQ makkelijk vindbaar is voor de PM) (hetzij met bv een speciaal scrippie dat de aandacht trekt))

Als de PM moet wachten op de bevestiging ontkracht je het concept, aangezien je dan weer volledig afhankelijk wordt van meerdere personen (weekenddiensten bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

uurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
4 uur, 6 uur, 8 uur. Er is wat mij betreft maar 1 belangrijk concept, c.q. doel en dat is een eerlijke, correcte moderatie waar "wij" achter kunnen staan. We hebben nu genoeg argumenten die vóór een dubbele-sleutel spreken en die kan zeer gemakkelijk werken via een PM-Qeue. Dat is helemaal geen ontkrachting van het PM-concept, dat is een versterking, teamwork (Het is wel een ontkrachting van de machtsgeile, ongeduldige PM-er die snel z''n zin wil krijgen en dan liefst alleen, maar die kan misschien beter geen PM worden). Het belang van de grote haast ontgaat mij toch echt.

En omdat andere PM''s natuurlijk wel ruim in de gelegenheid moeten worden gesteld om de toevoeging in Qeue te zien is een half uur dus veel te kort. We zitten niet allemaal 24 uur continu real-time online naar die Qeue te kijken. ''s nachts al helemaal niet (een uitzondering daargelaten). Iets wat ''s avonds een troll was, is dat de volgende ochtend ook nog en dan wordt-ie alsnog gebonjourd (al is de postert nog zo snel...enz). Een PM die een posting aandraagt hoeft vervolgens niet te gaan zitten wachten, die kan gewoon verder gaan met werk/hobby/slapen. Kan-ie later nog''s een keer naar kijken ofzo, maar hij heeft z''n plicht gedaan.

Ik dacht dat er gesteld was, dat PM-en een part-time bijbaantje was voor een aantal regular mods, om wat extremo''s te corrigeren en niet een full-time rondrennende brigade. Dan kunnen we het regular modden net zo goed afschaffen en een paar dozijn PM''s aanstellen. Die kunnen het dan ook wel afhandelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Misschien is onderhandelen over de tijd een beetje vreemd. Ik heb langzamerhand wat sterkere argumenten gezien voor een langere tijd voor bevestiging. De resultaten voor de leesbaarheid en het niveau van T.net zijn in feite de reden waarom dit opgestart is. Om extremen eruit te filteren is het van belang dat er ook niet te veel tijd overheen gaat, zodat ze niet alleen goed gemod het archief in gaan. Je zou zo''n tijd dus ergens moeten afstemmen op het opvraaggedrag in tijd van documenten.

Persoonlijk denk ik na deze discussie dat een werkdag misschien inderdaad beter. Als dit niet blijkt te werken dan is het toch niet een al te zware aanpassing. De basis ligt er al. Als de dubbele sleutel met PmodQ nu geaccepteerd is als concept idee dan hoeft wat mij betreft de discussie niet te verzanden in een tijdsvraag.

edit:
Dit betekent trouwens niet dat ik niet inzie dat deze bevestigingstijd nogal van invloed is op de mogelijke machtsgeilheid. Daarom zie ik liever in eerste instantie een ruimere buffer die later eventueel teruggeschroefd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vervelend als je alleen ''s avonds en ''s nachts aan het tweakeren bent, want dan kun je niet bijdragen in de discussie. Desalniettemin ben ik het eens met de ideeën in deze draad. :)

Ik vind wel dat een half uur voor de bevestigingstijd veel te langzaam is. Mijn gevoel zegt me dat het zeker een uur of 8 moet zijn, maar mij verstand weet dat dat niet goed voor T.net zou zijn, aangezien een reactie dan veel te lang op de verkeerde beoordeling blijft staan.
Ik zou dan uiteindelijk kiezen voor 3 à 4 uur.

Maar: is het niet mogelijk om deze tijdslimiet variabel te laten zijn. Wat mij betreft mag een reactie die om 2 uur ''s nachts gepowermod is best wel langer in de powermodqueue blijven staan, dan een reactie die gepowermod is, terwijl het grootste deel van de powermods online is...

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op woensdag 11 april 2001 19:32 schreef Thor-korenwolf het volgende:
*knips*
Maar: is het niet mogelijk om deze tijdslimiet variabel te laten zijn. Wat mij betreft mag een reactie die om 2 uur ''s nachts gepowermod is best wel langer in de powermodqueue blijven staan, dan een reactie die gepowermod is, terwijl het grootste deel van de powermods online is...
Dat schoot ook nog ff door mijn gedachten, maar ik denk niet dat dat goed te implementeren is. Bovendien gaat dat denk ik te ver voor het beoogde effect om nog maar niet te spreken over de extra gegevens die behandeld moeten worden. Theoretisch een goed idee, maar ik denk praktisch niet uitvoerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Dat schoot ook nog ff door mijn gedachten, maar ik denk niet dat dat goed te implementeren is
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, lijkt me niet meer dan een kleine aanpassing in de formule. Je zou bij wijze van spreken de teller (die bijhoudt hoe lang geleden de powermoderatie is uitgevoerd) gewoon stil kunnen zetten tussen 0:00 en 6:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ja, maar ik vraag me af of nachturen niet meetellen een goede implementatie is. De technische implementatie van het tellertje moet geen probleem zijn omdat die toch al meeloopt om de bevestigingstijd in de gaten te houden. Ik denk alleen als er veel dingen dat tellertje gebruiken en er veel handelingen mee verricht worden dat het niet zal werken. Bovendien moet er toch wel een bevestigingstijd zijn waarmee de kwaliteit en een beveiliging tegen machtstatus in balans zijn. Complexere mechanismen hebben denk ik geen meerwaarde in een conceptuele fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Veel goede ideeen aan het begin van deze thread, maar verzand de discussie nu niet een beetje?

IMHO moet een PM juist niet gelimiteerd zijn en is het willen controleren van PM''s door PM''s een overbodige complicatie van het systeem. Als PM''s met zorg geselecteerd worden (daar ga ik van uit), is er toch weinig reden voor discussie. Hier op TMF is men het eigenlijk ook altijd wel met elkaar eens.

KISS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

en ff opgooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 11 april 2001 23:49 schreef arjenk het volgende:
Veel goede ideeen aan het begin van deze thread, maar verzand de discussie nu niet een beetje?

IMHO moet een PM juist niet gelimiteerd zijn en is het willen controleren van PM''s door PM''s een overbodige complicatie van het systeem. Als PM''s met zorg geselecteerd worden (daar ga ik van uit), is er toch weinig reden voor discussie. Hier op TMF is men het eigenlijk ook altijd wel met elkaar eens.

KISS.
Eits met dezelfde strekking riep ik dus ook al, maar schijnbaar wil men erg graag de "controlerende" functie erin hebben, om :

A: Misbruik tegen te gaan

B: Wat beter op één lijn te zitten

C: Niet overdreven veel "Lone-Ranger" macht bij iedere PM an sich neer te leggen.

Persoonlijk zie ik dat allemaal wel loslopen, maar de meeste stemmen zijn voor de "sleutel-functie".

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op donderdag 12 april 2001 09:37 schreef GaMeOvEr het volgende:

....
Persoonlijk zie ik dat allemaal wel loslopen, maar de meeste stemmen zijn voor de "sleutel-functie".
Persoonlijk zag ik het ook zo, maar ik ben overtuigd door de redenering dat het beter eerst wat strakker aangetrokken kan worden zodat de PM functie niet van begin af aan een verziekte status heeft. Het is natuurlijk ook ergens ter bescherming van de transparante PM. Alleen moeten er nu wel koppen met spijkers geslagen worden en moet de discussie niet verzanden in het met de details invullen van de dubbele sleutelwerking. Een eenvoudige werking met een tijdslot van laten we zeggen vier uur kan ik me prima in vinden.

Is het een optie om regular mods te powermodden reacties voor de PMQ kunnen aandragen, zonder dat ze daar verder iets mee kunnen. Dan heeft het ook nog een soort meldfunctie die mogelijk wat speurdruk van de PM weghaalt. Een soort werking als [SU] op GoT.

/edit typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kunnen we dan niet iets anders verzinnen qua tijd? Ik bedoel, we hebben een afweging tussen efficienty en usablity te maken?

We zouden ook een PM kunnen maken terwijl de eerste PM voor de common user als definitef eruit ziet, maar dat deze door de tweede PM bevestigd of ontkracht kan worden.
Zo is de doodtijd 0, kan de tweede PM nog steeds eventueel kijken of er goed gePM''t is en kan de PM onafhankelijk werken.
Het enige punt is dat de PM naar de user toe als definitief overkomt, maar aangezien de PM zowiezo de extra kwaliteit (lees: voordeel van de twijfel) heeft kan dat nooit een probleem worden.

Samengevat, de dubbelsleutel wordt een interne controle-middel waar de reacties zelf niets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Hmm, klinkt goed. Dat er een soort lijst komt met uitgevoerde Pmoderaties die door een andere PM weer van die lijst verwijderd kan worden als men het ermee eens is en kan ontkrachten als men het er niet mee eens is. Zo wordt het een administratieve functie die tevens het functioneren van een PM goed kan evalueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Is het een optie om regular mods te powermodden reacties voor de PMQ kunnen aandragen, zonder dat ze daar verder iets mee kunnen. Dan heeft het ook nog een soort meldfunctie die mogelijk wat speurdruk van de PM weghaalt. Een soort werking als [SU] op GoT.
Dat is mij ook eens door het hoofd geschoten, maar ik weet niet of het de beste oplossing is. We willen van de PM een soort doorzichtige functie maken. Niet iemand die "hoger" is dan de andere users, maar gewoon een modje met wat meer rechten. En waar kun je de modjes aanspreken? Juist, hier in het TMF.
Dus als men vindt dat een reactie gepowermod moet worden (en in de praktijk moet dat maar weinig voorkomen) dan moeten die mensen ook maar even de moeite doen om een berichtje van 2 regels in dit forum te typen.
Als je het mogelijk maakt om postings "aan te geven", wordt de lijst van postings die je dan krijgt al snel erg groot.
Jammer, dat wel, want het plan om het speurwerk van de powermod te beperken vind ik eigenlijk wel een erg goed idee.
We zouden ook een PM kunnen maken terwijl de eerste PM voor de common user als definitef eruit ziet, maar dat deze door de tweede PM bevestigd of ontkracht kan worden.
Verzandt het afwerken van die queue dan niet in een noodzakelijk kwaad: "we moeten er eigenlijk wel naar kijken, maar die queue heeft maar een lage prioriteit en nu heb ik niet zoveel tijd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op donderdag 12 april 2001 11:29 schreef Thor-korenwolf het volgende:
...En waar kun je de modjes aanspreken? Juist, hier in het TMF.
Dus als men vindt dat een reactie gepowermod moet worden (en in de praktijk moet dat maar weinig voorkomen) dan moeten die mensen ook maar even de moeite doen om een berichtje van 2 regels in dit forum te typen. ...
TMF is in principe de aangewezen plek, maar ik heb het idee dat veel frontpage users
A: de weg naar het forum niet altijd even makkelijk vinden en
B: TMF nog moeilijker begaanbaar vinden. Zoals ook al eerder vermeld zal dan de weg naar TMF veel duidelijker aangegeven moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

OK, die dubbele sleutel houden we diep in ons achterhoofd.
Move to LA voor een dubbelcheck? Kan ''m daarna terugmoven, dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me helemaal aan bij arjenK hierboven. Verder geen woorden meer over vuil maken: PM''s zijn net als powerusers onder NT/Win2k: mensen met extra rechten die dat nodig hebben om te doen wat ze MOETEN doen. En niet meer dan dat. Al dat ''meer'' beteugel je, de rest mogen ze doen wat ze willen.

/me Europees kampioen wegrationaliseren 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Otis, Europees kampioen wegrationaliseren 2000.
Wie zou die titel in 2001 verkrijgen?

Anywayz, goed samengevat:

DOEN wat je MOET doen en verder niets, waar je vooral niet heen wilt is een controlerende functie die gecontroleerd moet worden.

Je geeft mensen een afgebakende taak (de PM), daar moet je verder (IMHO) niet al te veel moeilijke constructies om heen willen maken.

Ik zou zeggen neem deze samenvatting als vernieuwd uitgangspunt en maak daar een eenvoudige procedure omheen, na een tijdje gebruikt te hebben doe je een evaluatie met de direct betrokkenen, *schaaf*, ruwe kantjes ervanaf.

Wanneer je allerlei hele moeilijke constructies gaan lopen bedenken snapt dadelijk helemaal niemand er nog wat van en is het systeem gedoemd te mislukken.

Het heeft (zeker in dit stadium) weining tot geen zin om alle voor- en nadelen op een rijtje te zetten.

IEDERE constructie die je bedenkt heeft zo zijn voor- en nadelen, hoe goed je er ook over nadenkt, je kunt niet alle voordelen behouden en alle nadelen weghalen.

/me relativeert mee (hoopt ie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op donderdag 12 april 2001 13:25 schreef TgF het volgende:

[..]
Amen, uit?

* KeX merkt dat hij het hier mee eens is maar gaat ook elke keer meediscussiëren.

Hoppa, concept af dus werken ermee en later mogelijk evalueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als je nu eens bijvoorbeeld dit doet:
Beoordelingen +1, +1: Inzichtvol, +1: Ondergewaardeerd, +0.80: Inzichtvol, +0.57: Inzichtvol, -4 overgewaardeerd (PM GA!S) Totaal: 0.37 / 5x
Zo ben je als PM niet anoniem en dus controleerbaar. Werkt IMHO net zo goed tegen fraude en je bent nog aanspreekbaar ook voor uitleg in TMF. (desnoonds link je PM naar TMF)
Beoordelingen +1, +1: Inzichtvol, +1: Ondergewaardeerd, +0.80: Inzichtvol, +0.57: Inzichtvol, -4 overgewaardeerd (PM GA!S) Totaal: 0.37 / 5x

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Ziet er op zich goed en simpel uit GA!S, maar ik denk meteen: maak je borst maar vast nat :).

Als een grote meerderheid tegen de dubbele PM/sleutel is, prima. Maar ik beschouw het nog steeds niet als een storende beperking/limitering van de PM-jes, aangezien ''we'' het meestal met elkaar eens zijn. Maar het ging mij o.a. om gezeik te voorkomen over P-moderaties waar we het niet mee eens zijn. Dat het een complexe constructie is lijkt mij niet, dat lijkt maar zo door de langdradige discussie erover (-> link in PM-qeue-> 2e PM klikt op O.K.-> klaar).

Omdat geen enkel prototype achteraf perfect zal blijken te zijn, is natuurlijk geen reden om niet te proberen dat wel in het ontwerp-/discussiestadium te benaderen, c.q. te verwachten problemen/voordelen te onderkennen. Maar goed, ik heb m''n ideëen/overwegingen hierover gegeven. Ik zou zeggen, zet de verschillende ideëen en pro''s en con''s naast elkaar en geef ze ter overweging aan Femme en staf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kijken we of Femme het wil of niet, maar de interne dubbele sleutel is dan zowiezo een beter iets.
Beoordelingen +1, +1: Inzichtvol, +1: Ondergewaardeerd, +0.80: Inzichtvol, +0.57: Inzichtvol,
Powermodded by Et743 locked to -1/
kan ook.

Ik heb overigens een keer gedacht over de volgende troep, een PM kan een reactie 8 keer doen, dus dan zie je:
Beoordelingen: 0, +1: Gemodereerd, +1: Informatief, 0: Gemodereerd, -1: Overgewaardeerd, +0.80: Inzichtvol, Powermodden +16/8 bladibla, Totaal: (1.8 + 16) / (6+8)x
staaan, dan is de moderatie nog open, maar is de weging gewoon moeilijk in beweging te brengen. Om praktische overwegingen is dit IMHO slechter. Maar je kan dan als PM tunen hoe zwaar je weegt (hiero 8 keer), maar je kan ook op 6 keer gaan.

Locken, interne dubbelcheck etc is IMHO het beste, hoe aan te geven zien we dan wel.

Move To LA for ''bout 36 hours to get external input of LA-dwellers.
Ook voor LA mensen:
HOU DE DRAAD ONTOPIC & TO THE POINT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
naar wat ik lees is men de vele foutieve moderaties beu.. wil men daar iets tegen doen zal men toch VEEL van de posts moeten lezen hoor.

vind''t trouwens wel jammer dat aan deze thread zo weinig mensen aan meedoen.. echt jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
''k heb eerlijk gezegd niet het ganse stuk gelezen (shame on me) maja, is nu eenmaal te langdradig opgesteld :P (j/k!)

''k Ben van mening dat ook de moderatie/powermodding van zo''n powermod ALTIJD ongedaan moet kunnen gemaakt worden door een redelijk doch beperkt aantal users.
Als 20 users vinden dat een posting verkeerd gepowermod'' is moeten deze 20 users de powermodding ongedaan kunnen maken! (Mogelijk ''breken'' [ongedaan maken] van powermodding waarna de originele waarde + of - de richting waar die 20 users heen modden).

Nu ga''k eerst verderlezen :)

edit: ik lees in ectadings woorden dat de PW altijd het laatste woord krijgt.. ben''k absoluut tegen.. de PW mag enkel dienen om een postmoderatie in de goeie richting te sturen.. nogmaals, als meerderheid vind dat powermod verkeerd is moet die moderatie ongedaan kunnen gemaakt worden zonder dat daar de, voor sommige users, enorme moeite van het naar GoT gaan en een topic starten moet gedaan worden.

back to reading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Dat de PM ten alle tijden van elke mod de moderatie kan PW''en is ook compleet verkeerd.
Als ie 3 weken na posting de moderatie niet op het juiste niveau heeft gezet:
1) heeft het PW''en absoluut geen nut meer!
2) geeft het de PW''er de kans om dit ongezien te doen hetgeen moet vermeden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Deze grote hoop is namelijk niet zo gek groot (250 PM punten) en zou dan door Adjes, bijgevuld moeten worden. Dit kan werken, maar als er geen adjes zijn en de hoop valt droog, dan heb je geen PM?s meer. Meer laten bijvullen door PM?s zelf zorgt voor een belachelijk concept namelijk dat de PM zelf de sleutel heeft tot de kluis die tegen hem is ontworpen.
De ''kluis'' hoeft natuurlijk ook niet helemaal leeg eer ie wordt bijgevoeld.. als je een niveau hoger dan 0 als bijvullevel instelt krijg je dezelfde controle over het aantal puntjes maar blijf je toch een (kleine!) reserve houden voor als je geen modje vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
De PM kan het beste handmatig gekozen worden ipv statistisch kijken naar karma/whatever. Iemand die veel post/goed post of vaak op TMF komt valt namelijk ook wel op zonder Karma (en intelligente users kunnen zich ook gisteren hebben geregistreerd ipv vorig jaar).
Bij automatisch ben je wel zeker dat er niet het minste (onbewuste) vriendjespolitiek wordt gedaan. (vb: NO WAY dat jullie mij kiezen hoe goed ik ook mod, ik ben nu eenmaal net 1 keer teveel niet akkoord gegaan). Met automatische kiezing hebben zelfs die outcasts (goshie, ik?) :) een kans.
Hoe dit gedaan moet/kan worden? Niet op karma, ok.
Op stijging karma? Nee, want dan krijg je weer het probleem dat PM''ers die niet veel posten maar wel actief en goed modden geen normale modpuntjes meer overhebben en hun PW punten moeten gaan gebruiken bij de minder extreme gevallen.
Kan er iets geprogrammeerd worden dat ''kijkt'' of de mening (=moderatie) van een gewone user overeenkomt met de uiteindelijke uitslag? Dit enkel van VOOR er een PWpunt gebruikt wordt teneinde meelopers te vermijden.

edit: quot f*cked *p

edit 2
Volgens het voorstel van ecteinascidin krijgen de powermods vrij veel macht en dan blijft handmatige selectie de enige oplossing om dit goed te doen.
daar gaat me automatisme.. toch zie ik zeker geen heil in handmatige selectie.
Indien toch echt handmatig wordt doorgevoerd, moet de groep GROOT zijn opdat de stem van enkelen niet zwaar doorwegen. Een klein groepje hecht zich al snel als goeie vrienden aan elkaar en zal al snel wat meer door de vingers zien voor de anderen in dat groepje.
Misschien ook geen slecht idee om een paar verkozen/handpicked mensen te laten toezien op de PW''ers.. een soort politie/rechtbank tegen PW''ers? (mja, gaat inderdaad wel wat ver dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op donderdag 12 april 2001 20:19 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Bij automatisch ben je wel zeker dat er niet het minste (onbewuste) vriendjespolitiek wordt gedaan. (vb: NO WAY dat jullie mij kiezen hoe goed ik ook mod, ik ben nu eenmaal net 1 keer teveel niet akkoord gegaan). Met automatische kiezing hebben zelfs die outcasts (goshie, ik?) :) een kans.
Hoe dit gedaan moet/kan worden? Niet op karma, ok.
Op stijging karma? Nee, want dan krijg je weer het probleem dat PM''ers die niet veel posten maar wel actief en goed modden geen normale modpuntjes meer overhebben en hun PW punten moeten gaan gebruiken bij de minder extreme gevallen.
Kan er iets geprogrammeerd worden dat ''kijkt'' of de mening (=moderatie) van een gewone user overeenkomt met de uiteindelijke uitslag? Dit enkel van VOOR er een PWpunt gebruikt wordt teneinde meelopers te vermijden.

edit: quot f*cked *p
huidige criteria zijn: Vaak op TMF aanwezig (2 keer per week)(dus niet nooit). Inzicht in modereren (moddiscussies. Veel modereren (zie top10 lijst van Femme) of een redelijke Karma/posting ratio.

En ja, outcasts vallen dan buiten dit werk, aangezien het verantwoordelijk gedaan moet worden(want het moet goed gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op donderdag 12 april 2001 20:22 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

huidige criteria zijn: Vaak op TMF aanwezig (2 keer per week)(dus niet nooit). Inzicht in modereren (moddiscussies. Veel modereren (zie top10 lijst van Femme) of een redelijke Karma/posting ratio.

En ja, outcasts vallen dan buiten dit werk, aangezien het verantwoordelijk gedaan moet worden(want het moet goed gebeuren).
''t Is niet omdat je niet op beste voet staat met iemand dat die persoon geen rg goeie mod is he. Zelfs al heeft die persoon hier lopen schelden en flamen (ik overdrijf) dan nog kan deze persoon de crème de la crème zijn qua modding!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En idd weer terug, zal straks de extra info samenvatten in 1 of 2 reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Misschien is het mogelijk om een soort dubbele sleutel te gebruiken, dat een zware power-mod actie alleen mogelijk is door 2 powermods. Zo heb je dus altijd overleg en ga je misbruik van macht tegen. Aan de andere kant geeft het weer meer traagheid in het systeem....
kijk, hier ga ik akkoord met je ecta ;)
Zou inderdaad niet werken.. mensen die aan dezelfde tafel eten stemmen hun geesten toch onbewust op elkaar af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Een powermod zou ook de tag die bij een bericht hoort moeten kunnen aanpassen...
denk ik ook.. de PW''er geeft zijn mening toch al door door de PW die hij geeft. Het heeft ook weinig zin een +4 grappig te laten staan als -1 grappig toch? Kan je gelijk de tag aanpassen en verduidelijken waarom die moderaties zijn aangepast .

Dit alles enkel indien de PW''er PW puntjes gebruikt om moderatie aan te passen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
* ecteinascidin ziet vooralsnog af van PM-schap om onpartijdig te blijven, maar blijft op een verkiesbare plek.
hehe, of je nu onmiddelijk of na 2 weken in die funcite komt maakt weinig verschil hoor :)
''k Denk trouwens wel dat iedereen minstens vermoed dat''t je bedoeling is het modden beter te laten verlopen dus geen probleem als je je nu als medewerker laat verkiezen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op woensdag 11 april 2001 19:32 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Ik vind wel dat een half uur voor de bevestigingstijd veel te langzaam is. Mijn gevoel zegt me dat het zeker een uur of 8 moet zijn, maar mij verstand weet dat dat niet goed voor T.net zou zijn, aangezien een reactie dan veel te lang op de verkeerde beoordeling blijft staan.
eerste PM''er semilocked de moderatie, 2e PM draait de sleutel nog een keer om of smijt het slot weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als je een hele grote groep PMŽs zou willen hebben gaat het nut ook weer verloren. Ik vind het absoluut geen bezwaar als er slechts enkele powermods zijn, er zijn toch ook maar een handje vol adjes?
En dan kom je misschien niet in aanmerking (en dan heb ik het echt niet over Poohbeer, van mij zou je PM mogen zijn hoor.), dat maakt toch ook niet uit. Het gaat er toch om dat de postings op t.net goed staan, toch niet of je wel of niet PM kunt worden!

PS: Zou poohke wel eens van de EDIT knop gehoord hebben ;).

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op donderdag 12 april 2001 22:15 schreef GA!S het volgende:
Als je een hele grote groep PMŽs zou willen hebben gaat het nut ook weer verloren. Ik vind het absoluut geen bezwaar als er slechts enkele powermods zijn, er zijn toch ook maar een handje vol adjes?
Een groot aantal powermodjes is zeker nodig als men die 2-sleutel methode wil toepassen..
ook om ALLE posts gelezen te krijgen is een groot aantal PW''ers met uiteenlopende intressegebieden noodzakelijk denk''k (niemand leest tegen z''n zin)
En dan kom je misschien niet in aanmerking (en dan heb ik het echt niet over Poohbeer, van mij zou je PM mogen zijn hoor.), dat maakt toch ook niet uit. Het gaat er toch om dat de postings op t.net goed staan, toch niet of je wel of niet PM kunt worden!
Jah, maar jij zou het ook niet leuk vinden als je door homeles (waar je nog steed achter staat btw!) :) over totaal andere zaken op totaal andere gebieden de kans om bij te dragen aan iets dat je erg aanspreekt mis moet lopen. Iedereen die fatsoenlijk kan modden moet de kans krijgen om te kunnen helpen, toch?
PS: Zou poohke wel eens van de EDIT knop gehoord hebben ;).
edit: speciaal voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Schiet me net te binnen dus. Bij een administratieve -2 een korte uitleg vastplakken (note) om aan te geven wat er aan mankeert :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op donderdag 12 april 2001 22:21 schreef poohbeer het volgende:

Een groot aantal powermodjes is zeker nodig als men die 2-sleutel methode wil toepassen..
ook om ALLE posts gelezen te krijgen is een groot aantal PW''ers met uiteenlopende intressegebieden noodzakelijk denk''k (niemand leest tegen z''n zin)
[..]
Het normale systeem dat nu bestaat met mods blijft dan uiteraard ook bestaan. De PM is er alleen om excessen beter aan te kunnen pakken. Alle posts gelezen door PM''s is een nobel streven, maar niet direct noodzakelijk. Het moet niet zo zijn dat de PM''s elke post beoordelen en dat de gewone mods daar verder eigenlijk geen rol meer in spelen. Een PM is eigenlijk een gewone mod die slechts als hij iets constateert wat niet kan of een reactie tegenkomt die in zijn ogen _en_ erg verkeerd _en_ op een normale manier niet meer veranderbaar is te veranderen. Om niet alles te hoeven speurneuzen is TMF er ook nog met een meldfunctie.

/edit spatie ingevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Inderdaad, het is net als met GoT, langssurfende adjes passen hier en daar wat aan, plaatsen eens een slotje over halen een posting weg. Zo zou je de PM ook moeten zien, gewoon een middel om de uitschieters terug te kunnen zetten, niet een vervanging van het huidige systeem, slechts een aanvulling!

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De meeste lezen al alle postings (of in ieder geval erg veel) het ontbreekt echter aan middelen om een al 15x grappig gemodde posting in je eentje terug op niveau +1 / +2 te zetten. Daar is OF heel veel mankracht (TMF) voor nodig, OF hulp van hoger-hand (nu Adje, straks PM).

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op donderdag 12 april 2001 23:41 schreef GA!S het volgende:
De meeste lezen al alle postings (of in ieder geval erg veel) het ontbreekt echter aan middelen om een al 15x grappig gemodde posting in je eentje terug op niveau +1 / +2 te zetten. Daar is OF heel veel mankracht (TMF) voor nodig, OF hulp van hoger-hand (nu Adje, straks PM).
da''s net wat ik zeg.. of probeer te zeggen toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op donderdag 12 april 2001 23:08 schreef poohbeer het volgende:
naar wat ik lees is men de vele foutieve moderaties beu.. wil men daar iets tegen doen zal men toch VEEL van de posts moeten lezen hoor.

vind''t trouwens wel jammer dat aan deze thread zo weinig mensen aan meedoen.. echt jammer
Dat er hier en daar mismoderaties voorkomen in de ogen van users en tot irritatie kan leiden, is al langer bekend en begrepen. Daarom denken een ruim aantal serieuze users/moderators al vele maanden na, over allerlei mogelijke verbeteringen van het mod-systeem. O.a. het overlijden van wijlen TMF-er irrelevant heeft dit proces indirect versneld.

Iedereen kan in principe hier nog in meedenken, maar bedenk s.v.p. daarbij wél, dat er ondertussen al heel wat water door de ''TMF-denktank'' heeft gestroomd. We willen op korte termijn eindelijk spijkers met koppen slaan, met definitieve voorstellen komen en niet nóg eens weken en maanden doorgaan met filosoferen en discussiëren, om een vastloper wegens te hoge latency te voorkomen (lees: afstel wegens uitstel :)).

Versterking van de grote groep t.net-postings-moderators (in principe iedere geregistreerde en actieve user op t.net!) met een groep ''Power-moderators'', is slechts één van de voorstellen om tot verbetering van de moderaties te komen. Angst dat PM''s het mod-systeem gaan domineren, is niet nodig.

Zoals al gezegd is, zullen PM''s alleen optreden in de typische gevallen van een duidelijke mismoderatie, als aanvulling op de bestaande ''regular'' modereters. Die groep zal bestaan uit een groep van kritische mensen (ook naar elkaar toe, zoals de praktijk laat zien :Y)), van divers pluimage. Zij hebben daar zelf niets mee te winnen, behalve het verhogen van de kwaliteit en leesbaarheid van T.net.

Ook wordt er nagedacht over de grenzen t.a.v. P-modereten en de openheid ervan. Zie daarvoor ook o.a. de bovenaan begonnen discussie. P-moderaties zouden modbaar kunnen blijven en PM''s mogen elkaar niet P-modden, dubbele-sleutel constructie, enz. Maar het moet wel praktisch, werkbaar en effectief zijn natuurlijk.

De bulk van de moderaties wordt en blijft door alle regular modereters gedaan en ook daarvoor liggen er wat plannen, ter verbetering van het mod-niveau, op de plank. Zo bestaan er bijv. ideëen om een nieuwe user pas ná een (korte) beginperiode modrechten te verstrekken, waarvoor men zich kan aanmelden ná het lezen van de Mod-FAQ (iets wat kennelijk door sommigen niet gedaan wordt). Aangevuld met een automatische doorverwijzing naar het TMF-forum, alwaar moderaties van postings dagelijks besproken en behandeld worden. Door zo''n (uitgestelde) registratie via de Mod-FAQ en het TMF-forum, wordt de groep 1-dags-vliegen en Mod-analfabeten teruggedrongen. En zo zitten er nog meer plannen ter kwaliteitsverbetering in de pipeline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
bijv. ideëen om een nieuwe user pas ná een (korte) beginperiode modrechten te verstrekken, waarvoor men zich kan aanmelden ná het lezen van de Mod-FAQ (iets wat kennelijk door sommigen niet gedaan wordt).
Misschien een idee om het modden vrij te laten (iedereen mag modden) maar niet iedereen automatisch te laten modden.

als in ze moeten zelf ergens vragen om te mogen modden, ben je zeker dat ze iets willen doen dus gaan ze iets beter luiisteren.. denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:05

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik kan aan de hand van alle ideeën in deze thread (en de andere threads) wel een voorstel maken van de werking van het gereviseerde moderatie/reactie systeem, dan dat voorstel hier finalizen zodat ik een plan van uitvoering heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op vrijdag 13 april 2001 09:21 schreef poohbeer het volgende:

...
Pooh, ik wil niet zeuren. Maar lees eerst ook deze vier ff. Want je hebt gelijk, maar tis allemaal bijna al uitgesproken.
Plan van aanpkak
ModQ
nieuwspostingen
Modereren

De draad waar we nu in schrijven is slechts de draad met betrekking tot het concept powermod.
* KeX denkt dat het voor Pooh prettiger meedenken is als hij alles heeft kunnen lezen wat al bedacht is zodat hij niet afgesabeld wordt met het feit dat het al bedacht is.

edit:
drie zeggen vier geven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik eens een (vaak terugkomende) vraag stellen:

Wat is het gevoel van de "hogere legerleiding" bij de hersenspinsels hier?

Zijn we op de goede weg?
Is er draagvlak?

Als beide vragen kunnen worden bevestigd met een ''ja'' van een Adje (of meerdere) en natuurlijk Femme, dan kunnen we door met het uitwerken van het PM concept, niet eerder dan dat moment.

Tip: kleine stapjes nemen, niet in één keer alles willen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op vrijdag 13 april 2001 09:35 schreef KexDaFlex het volgende:

[..]

Pooh, ik wil niet zeuren. Maar lees eerst ook deze drie ff. Want je hebt gelijk, maar tis allemaal bijna al uitgesproken.
Plan van aanpkak
ModQ
nieuwspostingen
Modereren

De draad waar we nu in schrijven is slechts de draad met betrekking tot het concept powermod.
* KeX denkt dat het voor Pooh prettiger meedenken is als hij alles heeft kunnen lezen wat al bedacht is zodat hij niet afgesabeld wordt met het feit dat het al bedacht is.
zeurkous :P
hehe, noujah, ga niet al die topics nog eens lezen.. sorry, teveel :)
maar euhh.. ''k hou me bek wel effe dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

maar euhh.. ''k hou me bek wel effe dicht.
Nou, nee. Liever niet. Denk maar mee, hoe meer mensen meedenken deste beter is het voor de uiteindelijke oplossing. Maar je moet natuurlijk wel ff weten WAAROVER je meepraat, dus lees a.u.b. ff een van die draadjes (hoeft niet allemaal aangezien ze allemaal een ander aspect van het modden behandelen) en geef wat commentaar hier!

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 13 april 2001 11:28 schreef poohbeer het volgende:

[..]

maar euhh.. ''k hou me bek wel effe dicht
Hoe graag ik dat altijd zou willen horen, zo jammer vind ik het in deze discussie. Wat externe tegengas van buiten TMF is voor juist dit soort draden ontstellend handig. Zo komen haken en ogen uit hoeken tevoorschijn die nog niet bekend zijn, zodat het misschien objectief gezien een oplossing is.
Er zijn nog een aantal andere draden op TMF die in het beta-stadium verkeren die hiero aanvulling op geven (voor de common-user, want die wordt niet vergeten). Deze zijn nog niet af maar verhuizen op den duur ook naar LA (voor een korte periode ;).
Aangezien deze draad af was en het meest ingrijpende deel behelst, is deze als eerste naar LA gegaan, terwijl het het laatste deel van de pijplijn is. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, deze draad kan dus zo verplaatst worden: terug naar de plaats van Ideeen, TMF.

Ik denk dat deze dan overhandigd kan worden aan Femme :).

* Delerium denkt dat 1 deel af is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een samenvatting maken die als nieuw topic in LA pleuren werkt volgens mij altijd beter (link anders ook naar de TMF draden.)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Welkom terug, beste draad...

Het valt me eerlijk gezegd tegen dat er weinig of geen adjes gereageerd hebben. Ik vraag me af of ze het wel gezien hebben maar dat ze het er allemaal wel mee eens waren, óf dat ze het niet gezien hebben of te veel moeite vonden om alles door te lezen. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht...

We hadden in dit geval i.p.v. de draad tijdelijk naar LA verplaatsen net zo goed poohbeer even naar TMF kunnen verplaatsen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Idd, lol :).

Misschien dat we beter die a.s. samenvatting er neer hadden kunnen zetten. Deze draad was misschien wat te lang van stof en overkill.

Kan ook zijn dat andere adjes er niet zo in geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik weet niet of ik recht van spreken heb :o, maar ik vind dat jullie hier goede ideeën hebben staan (volg het al vanaf het begin). Maar jullie weten zelf ook dat er maar één persoon is die bereikt moet worden om het daadwerkelijk uitgevoerd te krijgen :). Een kort, concreet plan zou daarbij wel eens kunnen helpen. Laat de redenaties erachter allemaal in dit topic staan, maar presenteer het praktische stuk apart.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Betreffende Femme maak ik me gek genoeg geen zoregn`. Ik heb met hem eeen aantal dingen besproken en ik weet zeker dat deze draad an sich wel goed valt. Feit is dat iedereen (ook Femme) het erover eens is dat er iets mankeert/ontbreekt en de PM de beste oplossing is. De opties die zijn gegeven zijn redelijkerwijs bestudeert en uitgewerkt, dus waarom niet toepassen. Ik denk dat iedereen erop vooruit gaat (ook Femme, minder overhead)

Een korte samenvatting geven is mogelijk, maar deze complete draad overhandigen is net zo makkelijk aangezien er waarschijnlijk wel een aantal dagen proggen in gaan zitten.

Aan de andere kant moeten de andere draden ook voltooid worden. Weliswaar zit er minder werk in (alleen onderscheid MIO en common-mod) eigenlijk en nog wat bijschaven modQ/modbot. Deze draad is namelijk een sluitstuk, dus zullen andere delen ook meegenomen moeten worden.

Ik betreur het alleen dat Femme zelf niet heeft gereageert. Het zou namelijk kunnen dat hij zelf ook goede ideeen had die makkelij uitvoerbaar zijn etc..... Maar aan de andere kant, misschie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 17 april 2001 08:38 schreef Femme het volgende:
Ik kan aan de hand van alle ideeën in deze thread (en de andere threads) wel een voorstel maken van de werking van het gereviseerde moderatie/reactie systeem, dan dat voorstel hier finalizen zodat ik een plan van uitvoering heb.
Klinkt goed.

We zien die draden dan hier wel weer uit de grond schieten ?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op dinsdag 17 april 2001 08:38 schreef Femme het volgende:
O.k.! Meteen daad bij woord voegen. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/pw/h1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op zondag 22 april 2001 14:33 schreef ecteinascidin het volgende:
Schiet me net te binnen dus. Bij een administratieve -2 een korte uitleg vastplakken (note) om aan te geven wat er aan mankeert :).
Goed idee.

BTW: Hartstikke tof dat Femme wil meewerken aan een Mod-revision. Maar voor ons zou het denk ik wel prettig zijn, als we iets kunnen horen over de voortgang en op welke termijn we iets zouden kunnen verwachten. Dan weten we tenminste dat er ook idd schot in zit en hoeven er niet allerlei knagende twijfels op te komen, als er weken later niets meer over vernomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 14:33 schreef ecteinascidin het volgende:
Ja, dat zou vooral handig zijn als iemand aan het spammen is voor zijn eigen site, terwijl dat niet meteen duidelijk is. Als de PM dan een onderzoekje heeft uitgevoerd en het blijkt écht zo te zijn, dan zijn de adjes niet direct ''puzzeled'' door die waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Laatst online: 09:34

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb even geen tijd om de hele posting door te lezen maar wat ik wel even kwijt wil is het volgende.

Er moet echt drastisch iets veranderen aan het huidige moderatie systeem. Steeds vaker erger ik mij eraan hoe sommige posting beoordeelt worden.
Het lijkt wel alsof niemand postings leest (zoals ik nu doe hier maar goed) maar eerder oppervlakkig kijkt naar een posting en vooral naar de lengte ervan kijkt. Hoe langer de posting hoe sneller er een +1 informatief ofzo aan wordt gehangen. Terwijl er in de post zelf niks dan onzin staat bij wijze van.

Een systeem van vaste mods lijkt mij veel beter. Het is wat meer organiseren maar het staat wel een stuk duidelijker. Nu is het zo dat elke Jan Doedel met genoeg mod points in z''n zak maar kan modden wat ie wil. Dit komt IMHO tot uiting in erg wazige moderaties. Maar daar hoef ik in dit forum niet uitgebreid op in te gaan want dat zien jullie vaker.

Kortom, de huidige moderaties vind ik niet echt gepast. Teveel ''misbruik'' en modden-met-de-ogen-dicht. Dat vind ik erg jammer.

Dit is mijn mening maar ik hoop dat ik hem duidelijk onderbouwd heb. En deze mening hoeft ook de jouwe niet te zijn en is zeker niet een uitlokkertje tot flamewars.

Maarten

edit:

En sorry als ik in deze post de halve thread heb zitten samenvatten. Ik heb even geen tijd om te lezen maar wilde wel even mijn zegje gedaan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich vind ik het nog wel meevallen.
Natuurlijk staan er af en toe (oke, redelijk vaak) postings op een verkeerd niveau.

Maar daarvoor is dit forum dus ook in het leven geroepen. Als je vind dat een posting verkeerd is beoordeeld kun je dat hier melden.

Volgens mij heb je daar geen vaste groep modders voor nodig (en dus de rest geen modrechten meer). Een groepje powermodders die posts een andere tag kunnen geven en deze ook vast kunnen zetten op een bepaalde score lijkt me beter.

Het modden van de posts is denk ik voor menig tweaker een leuke hobbie. :7

/me vind het leuk om te modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 01:13 schreef Mecallie het volgende:
*knip*
Helemaal mee eens!
Bovendien is het zo dat met een vaste groep moderators nog meer ongemodde posts dan nu blijven liggen. Naar ik begrepen heb was er vroeger ook een systeem met een vast klein clubje moderators en bleek het dat de queue nog veel langer was. Dat is ook niet raar: voor een beperkt aantal mensen is T.net modden heel erg zwaar.
Bij een vaste groep moderators krijg je ook nog het ''gevoel'' van veel mensen dat moderators een bepaalde groep mensen voortrekken.

* korenwolf vindt het ook leuk om te modden! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Het punt is dat er met het "oude" systeem een aantal zaken mis waren. (Dit is oude koeien voor de modders_nieuwe_stijl_ vanaf het prille begin, maar ik vertel het nog maar een keertje voor de duidelijkheid.)

Het gaat om de volgende punten :

- Geen democratie (vaste mods)
- Te streng ( Behoorlijke ervaren mensen met behoorlijk wat kennis waren aan het modden)
- Lange mod-Q. (Er waren op het laatst 92 moderators, waar er zo''n 15 van actief waren)

Dit zijn de redenen hoezo het _mod_systeem_nieuwe_stijl_ is ingevoerd.

Nu, een jaartje later, komt er dus een soort samenvoeging van mod_systeem_nieuwe_stijl en _mod_systeem_oude_stijl_. (De PM''s)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zonet heel de thread doorlezen (ja, dat heeft wel even geduurd).

Ik vind het idee van PM heel goed! (hoewel ik betreur dat het nodig is)

er zijn wel nog enkele dingen die ik extra dacht:
* beperkt aantal mod-points: zou ik in geen geval doen voor de -2 administrative. Op 5 minuten kan je heel veel warez-linkjes posten. (hoewel dat de adjes wschl ook wel zal opvallen)
* eventueel een kort zinnetje uitleg bij de powermod, zodat je niet naar het TMF forum moet, maar het onmiddellijk zou kunnen lezen (vb -3: foute informatie, zie http://www.bla.nl ).

De selectie van de PM''ers is natuurlijk ook belangrijk. Ik zou die handmatig kiezen, maar toch enkele voorwaarden stellen (als bijv je gemiddelde score van je reacties lager is dan 1,5 val je uit de boot).
edit:
1,5 is misschien net iets teveel, maar ik wil nooit PM''ers met een gemiddelde score van minder dan 1(voor alle duidelijkheid: gemiddelde score <>aantal postings per dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
De selectie van de PM''ers is natuurlijk ook belangrijk. Ik zou die handmatig kiezen, maar toch enkele voorwaarden stellen (als bijv je gemiddelde score van je reacties lager is dan 1,5 val je uit de boot).
Dan verwacht ik wederom een reactie van Jaymz :D.

edit: Jaymz removed |:( (nee, dit is geen geintje, mijn reactie hierboven wel natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Naar aanleiding van dit topic lijkt me het ook geen overbodige luxe dat als een PM een post beoordeeld heeft dat de user de post niet meer kan editten. Verder lijkt me dat het toevoegen van een tijd bij het editten net als op GoT sowieso wel prettig is op de FP.

/edit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 18:11 schreef KexDaFlex het volgende:
Naar aanleiding van dit topic lijkt me het ook geen overbodige luxe dat als een PM een post beoordeeld heeft dat de user de post niet meer kan editten. Verder lijkt me dat het toevoegen van een tijd bij het editten net als op GoT sowieso wel prettig is op de FP.

/edit |:(
PM +3 voor deze opmerking!
Pagina: 1 2 Laatste