DIMM'etjes plaatsen...

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 14:48
Ik ga binnenkort nog wat DIMM modules op m'n mobo prikken... Hebben jullie misschien nog wat tips voor me?

Ik heb bijvoorbeeld eens ergens gelezen dat het moederbord makkelijk kan doorbuigen bij het plaatsen van de DIMM's, waardoor deze kapot gaat. Of dat door verkeerd te plaatsen de DIMM bankjes kapot zouden kunnen gaan. En dat je DIMM's altijd alleen aan de zijkanten moet vastpakken.

Hoe doen jullie het, wat is de beste methode? Moet je erg hard duwen of moet je juist totaal geen kracht zetten?

* wacko is namelijk een beetje bang:
dit is de eerste keer dat ik DIMMetjes plaats en ik ben als de dood of mijn mobo of geheugen kapot zou gaan...

Oh ja, ik gebruik een ABIT KT7A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat niet zo snel mis hoor. Gewoon kast openmaken en erin prikker totdat je klik hoort, that's all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Laatst online: 20:22
ik weet niet hoen brute kracht je dan gebruikt dat het moederbord doorbuigt dat ie kapot gaat, ze passen dacht ik maar op 1 manier er goed in..
gewoon goed kijken hoe het het beste past en als je teveel kracht moet zetten nog maar us goed kijken of ie wel goed zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is simpel hoor.

Mobo buigt idd iets door, maar echt niet extreem, maak je daar maar niet druk om.

Verkeerd om erin proppen KAN niet, want er zitten nokjes die dat verhinderen.

Eerst schuif je de 2 nokjes aan het uiteinde van het DIMM-slotje naar buiten, en daarna prop je de DIMM erin. Je moet ze RECHT erin stoppen, en flink drukken (soms moet je echt kracht zetten hoor!), tot de 2 lipjes vanzelf vastklikken.

Probeer idd niet met je vingers de chips aan te raken, voor zover mogelijk. Als het echt niet anders kan is het ook geen ramp hoor.

En voordat je begint ff een verwarming oid aanraken ivm statische electriciteit.

Suc6.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

anders moet je je oude er even uit proberen te halen, dan zie je hoe het moet zitten, en dan kan je ze weer vastprikken.
Het makkelijkste is trouwens met 1 hand de kast vastpakken, en dan het ram erin zetten.
Zo krijg je nooit een statische schok, waardoor je je ram/mobo opblaast.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Bedankt voor de reacties!!

Goed, nu heb ik dit:

- Kast open
- Computerkast aanraken
- Nokjes aan de zijkant opzij duwen
- Nog een keer de kast aanraken
- Kijken of je de DIMM goed vasthebt (nokjes moeten overeen komen)
- Prikken totdat je klik hoort
- Nokjes terugduwen

Zoiets?

Paitor: gaat dat makkelijk, met één hand erin prikken :? ik kan me voorstellen dat dat moeilijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Nee, dat hoeft ook niet, sorry als het wat onduidelijk was.
Je moet gewoon net voordat je begint even je kast aanraken, en dan is het goed.

Verder nog een vraagje:
Heb je een voeding met schakelaar?
Anders moet je die nog even aan en uit zetten, misschien dat je cpu fan nog even draait, maar dan weet je zeker dat alle stroom eraf is.
Heb je die schakelaar niet, is er niets aan de hand, maar dit is gewoon een extra voorzorgsmaatregel.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 15:38

RgR

geen wollen trui aandoen en de verwarming aanraken om jezelf te ontdoen van statische electriciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Laatst online: 20:22
in prikken van de dimm gaat heel makkelijk....
het kan makkelijk met 1 hand

btw de 'nokjes' gaan automatisch vast zitten als het goed is. Die klikken gewoon in de inkepingen van de dimm.
Maar voor de zekerheid wel ff checken of de dimm aan allebei de kanten vast zit in zo'n 'nokje', dat ie niet scheef zit ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

soms moet je wel wat doordouwen, maar zo agressief dat het moederbord er van doorbuigt is niet goed hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Op zaterdag 02 juni 2001 17:05 schreef Paitor het volgende:
Nee, dat hoeft ook niet, sorry als het wat onduidelijk was.
Je moet gewoon net voordat je begint even je kast aanraken, en dan is het goed.
Ok, bedankt. Zal ik doen.
Verder nog een vraagje:
Heb je een voeding met schakelaar?
Anders moet je die nog even aan en uit zetten, misschien dat je cpu fan nog even draait, maar dan weet je zeker dat alle stroom eraf is.
Heb je die schakelaar niet, is er niets aan de hand, maar dit is gewoon een extra voorzorgsmaatregel.
Nope, heb ik niet... wel bedankt voor de tip.
Op zaterdag 02 juni 2001 17:05 schreef rutgerlouwerse het volgende:
geen wollen trui aandoen en de verwarming aanraken om jezelf te ontdoen van statische electriciteit.
Ik draag meestal een fleece trui, die zal ik dan uitdoen. Bedankt!
Op zaterdag 02 juni 2001 17:07 schreef stiena het volgende:
in prikken van de dimm gaat heel makkelijk....
het kan makkelijk met 1 hand

btw de 'nokjes' gaan automatisch vast zitten als het goed is. Die klikken gewoon in de inkepingen van de dimm.
Maar voor de zekerheid wel ff checken of de dimm aan allebei de kanten vast zit in zo'n 'nokje', dat ie niet scheef zit ofzoiets
Nokjes gaan automatisch dicht, check. Bedankt voor de tip.

Het leek me zelf het handigst om dan ook twee handen te gebruiken bij het duwen, want dan kun je 'm beter recht houden en gelijkmatiger druk uitoefenen. PCI kaarten e.d. doe ik ook meestal met twee handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[topic=152092]

tips over statische elektriciteit, plaatsen DIMM's en nog wat foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, kmoet zeggen dat jij nadenkt voordat je gaat rotzooien. Ik moest zowat op die DIMMS gaan dansen voordat ze erin zaten. :?
En je moet idd een mieten mobo hebben wil je hem kapot rammen met DIMMS plaatsen. >:)

Ik open wel een topic als deze als ik m'n TB 1,4 heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Op zaterdag 02 juni 2001 17:18 schreef ecteinascidin het volgende:
FAQ: hoe bouw ik een PC?

tips over statische elektriciteit, plaatsen DIMM's en nog wat foto's
Wat een prachtige FAQ. Bookmarkje & complimenten!

victoryonline: ik heb liever dat ik van te voren weet wat me te wachten staat dan dat ik zooi van enkele honderden guldens sloop :o

Ik krijg trouwens dinsdag m'n DIMMs binnen denk ik. Nogmaals bedankt voor alle reacties, 't gaat wel lukken denk ik :Y)
Pagina: 1