[BC3] Forums in de GC groep worden onzichtbaar!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Prima idee!

Mischien is zoiets nog wat verder door te voeren, dat voor elk forum een advanced variant gemaakt wordt voor mensen die in het normale forum 25/50 zinvolle dingen gepost hebben.

Beste voorbeeld waarschijnlijk: dutch power cows. Dan kunnen eindelijk eens een keer de newbie-vragen gescheiden worden van de vragen over het opzetten van een proxy.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 16 mei 2001 21:42 schreef Andina het volgende:
Daar bedoelde ik jou niet mee IceStorm :)
Maar als je de hele topic leest (ging ik in mijn naiviteit wel van uit eigenlijk) had je dat laatste al ergens kunnen lezen.
Dat users vanalles aankaarten is een gegeven. Of dat alleen maar als fijn ervaren wordt is imho een tweede.
Ok, dan lees ik het blijkbaar zoals ik zelf WIL lezen ;). Wie de schoen past passe hem aan ...
Wat ik daarnaast bedoelde dat mensen hier ook op een normale manier wat aandragen, aangeven er over na te denken over iets wat voor ''ons'' (bah :)) ook nieuw is.

Ik maak het er niet duidelijker op...

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Wat ''n kutplan. Toen ik hier voor het eerst kwam waren de posts van hetzelfde niveau. Om eoa reden hebben mensen altijd het idee dat dingen die vroeger gebeurden beter waren.

Ik begon hier net weer wat meer te posten. Maar elke keer als ik al die ''regeltjes'' weer eens doorlees heb ik daar geen zin meer in.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm, ik kan lekker wel posten :P

1 ding (ik heb topic niet helemaal gelezen, dus kan meerdere keren langsgekomen zijn) : dE search geeft nu niks meer uit SG weer, ik kan dus nu moeilijk zoeken in SG :(:(:(:(

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik wil kunnen zoeken in SG

en het moet ook weer gewoon bij de active topics verschijnen

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik snap het punt van de tegenstanders niet zo goed. Dit is een computer forum, de doelgroep (om dat woord maar eens te gebruiken) zijn de mensen die wat meer met hun computer willen doen dan de gemiddelde computergebruiker. Daarom heet het hier ook gathering of tweakers
Toch (en nu moet ik ook de hand heel diep in eigen boezem steken) zijn de niet computergerelateerde fora qua dataverkeer de grootste. Dit is nooit de bedoeling geweest, die fora zijn een extra service....
Wat deze actie wil verbeteren is dat de aanmelders weer "tweakers" zijn ipv mensen die SG en zo wel grappig vinden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Mja, 48 posts voldoet net niet
Hehe, check mijn wimo. account maar :7 Denk dat ik de 50 net haal

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Op woensdag 16 mei 2001 22:15 schreef Wouter17 het volgende:
ik wil kunnen zoeken in SG

en het moet ook weer gewoon bij de active topics verschijnen
Mmmz, dat is net een hond een koekje voorhouden en hem telkens weghalen als hij hem wil pakken.

Lijkt me beter zoals het nu is, althans, beter voor de uitvoering van de nieuwe regels.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Jongens en meisjes,

Ik vind het een perfect idee....

Maar aan de andere kant ik vond het ook wel weer leuk om te lezen hoe Hlpdsk er weer een paar afslacht... Jammer jammer.
Maar goed voor onzin ga ik naar FOK !!!

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 22:27 schreef ronaz het volgende:

[..]

Mmmz, dat is net een hond een koekje voorhouden en hem telkens weghalen als hij hem wil pakken.

Lijkt me beter zoals het nu is, althans, beter voor de uitvoering van de nieuwe regels.
Zoeken is momenteel niet mogelijk in private forums, dat is de rede, er is niet voor gekozen.
Zodra zoeken in private forums mogelijk is kun je ook weer in SG zoeken, dit zal natuurlijk alleen mogelijk zijn voor users die toegang hebben :)
(logisch, want als iedereen dan in private forums konden zoeken, zou ook heel Area 51 openliggen qua topictitels)

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 22:36 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Zoeken is momenteel niet mogelijk in private forums, dat is de rede, er is niet voor gekozen.
Zodra zoeken in private forums mogelijk is kun je ook weer in SG zoeken, dit zal natuurlijk alleen mogelijk zijn voor users die toegang hebben :)
(logisch, want als iedereen dan in private forums konden zoeken, zou ook heel Area 51 openliggen qua topictitels)
Maar wanneer, want ik wil via active topics surfen.
Begin me behoorlijk te irriteren.

• BC3 Victim
Ik vind dit een goed idee.
Op deze manier krijg je een groep mensen die hier komen voor waar het forum eigenlijk voor bedoelt is.
En bovendien geef je dit gezelschap de kans om nog wat verder te kletsen over andere dingen ook ZONDER dat de rest van de wereld daar ook gelijk gaat lopen zeiken.

:)STRAK PLAN!:)

<edit>Ik moet eens leren tikken:9</edit>

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PieterJ
  • Laatst online: 13-02 14:08
Op woensdag 16 mei 2001 22:40 schreef --BoBo-- het volgende:

[..]

Maar wanneer, want ik wil via active topics surfen.
Begin me behoorlijk te irriteren.
Op het oplossen van bugs kan je geen planning afgeven. Je weet niet wat je tegen komt. In het ergste geval moet je je complete source herschrijven >:)

Verwijderd

Hehe, ik dacht net al, wat overkomt mij nou, SG weg...???

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Zozo, dit is wel even schrikken.
Ik hoop dat ik anime topic nog kan doornemen, want dat is wel belangrijk.

• WarPuppy
  • Laatst online: 19-10-2025

WarPuppy

Electronic Technology

Op donderdag 17 mei 2001 00:10 schreef MrDummy het volgende:
Zozo, dit is wel even schrikken.
Ik hoop dat ik anime topic nog kan doornemen, want dat is wel belangrijk.
Dat kan zeker, geld geloof ik alleen voor nieuwe members :? :?

En die nieuwe members moeten +50 posts hebben...toch ?
Of snap ik het nu verkeerd

offtopic:
btw nog modjes nodig? zeg het :) plz

• Jaymz
  • Laatst online: 09:45

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 17 mei 2001 01:47 schreef WarPuppy het volgende:
Dat kan zeker, geld geloof ik alleen voor nieuwe members :? :?

En die nieuwe members moeten +50 posts hebben...toch ?
Of snap ik het nu verkeerd
offtopic:
btw nog modjes nodig? zeg het :) plz
Ik zou gezien dit late tijdstip aanraden het 1e bericht van dit topic even een aantal keren door te nemen. Zelfs ik begrijp het :)

Maar: Ja, je moet minimaal 50 of meer posts hebben, EN je moet minimaal (getal even vergeten) dagen geregd zijn.

Mensen die al geregd waren toen dit ingevoerd werd, daar gelden deze regels in het beginsel niet voor. Waar de grens tussen al geregt en niet geregt in dit verhaal weet ik zo snel ff niet.

''T is wel zo, dat als je je niet gedraagt op een SG waardige manier, je je SG privillege kunt verliezen.

• Wouter
  • Niet online
maar wat nu als ik jarig ben!!

dan heb ik toch een andere nick :P

Verwijderd

Hoe komt het dan dat ik SG niet meer ziet??? Ik ben toch al een hele tijd geregd en ook meer dan 50 posts.???? :?

Ik d8 dat dit alleen voor nieuwe members gelden.

edit:

hmmmmm vaagjes. Opeens heb ik m wel weer :?

Gelukkig maar :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 08:17 schreef Masterplay het volgende:
Hoe komt het dan dat ik SG niet meer ziet??? Ik ben toch al een hele tijd geregd en ook meer dan 50 posts.???? :?

Ik d8 dat dit alleen voor nieuwe members gelden.

edit:

hmmmmm vaagjes. Opeens heb ik m wel weer :?

Gelukkig maar :)
Ja, idd... Effe uitloggen en weer inloggen...

Mijn huisgenoot was flink kwaad, want hij is een echte GoT lurker en heeft dus ook nog het respectabele aantal van 0 posts op z''n naam staan...

* Grrrrrene lag effe dubbel, maar vond het wel stom dat hij niet zijn computerkennis gebruikt om zich toegang te verschaffen (hij''s systeembeheerder |:()

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• IceStorm

IceStorm

En daarnaast heeft die vriend van jou Grrrrrene wel al een naam dus kan ie gewoon inloggen en lurken :).

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Je zegt het verkeerd Grrrrrene. Het doel van die 50 posts moet niet zijn om toegang te krijgen tot SG, maar om anderen te helpen met problemen. Daar is het forum voor. Om te leren van anderen, en om anderen te helpen. Alleen maar lezen om zelf te leren werkt natuurlijk ook, maar is niet de bedoeling en eigenlijk best wel asociaal. Je neemt alleen maar, en geeft niets terug.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 09:35 schreef IceStorm het volgende:
En daarnaast heeft die vriend van jou Grrrrrene wel al een naam dus kan ie gewoon inloggen en lurken :).
Hij ziet de SG en NST toch niet? :? Dan is er voor hem geen lol aan, want HW kwam hij niet. Ik weet dat je dan hier eigenlijk niet thuis hoort en dat we er niks aan hebben, maar ja, maak hem dat maar eens duidelijk... |:(

Verder is het wel een aardige jongen hoor, alleen een beetje eigenwijs af en toe ;)
Op donderdag 17 mei 2001 09:05 schreef obsidian het volgende:
Je zegt het verkeerd Grrrrrene. Het doel van die 50 posts moet niet zijn om toegang te krijgen tot SG, maar om anderen te helpen met problemen. Daar is het forum voor. Om te leren van anderen, en om anderen te helpen. Alleen maar lezen om zelf te leren werkt natuurlijk ook, maar is niet de bedoeling en eigenlijk best wel asociaal. Je neemt alleen maar, en geeft niets terug.
Je hebt helemaal gelijk, ik ben het er helemaal mee eens. Wat ik dus bedoelde is dat hij ergens verstand van heeft en idd deze site alleen maar voor zichzelf gebruikt en niks terug geeft :)

Asociaal is idd het goede woord, maar ja, moet hij ook zelf weten, beetje lurken voor het posten is natuurlijk wel slim...

Maar SG is dus onzichtbaar voor hem en dus is de lol er voor hem af. Daarom gaf ik hem gewoon de tip om eens wat in HW fora te gaan posten, want hij heeft daar verstand van en kan absoluut mensen helpen. Ik denk niet dat hij dat doet (geen zin in ofzo), maar ja, dan is het zijn eigen schuld :)

* Grrrrrene vond het dus wel grappig om te zien hoe hij reageerde met zo''n opmerking van "sjongejonge, onzin!"

* Grrrrrene staat er voor de volle 100% achter hoor :)

• Nietzman
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Slecht idee!!
nou moet ik hier op school elke keer inloggen! met alle gevolgen van dien.

Verwijderd

Waardeloos besluit.
Ik denk dat hier het niveau van zal DALEN in plaats van stijgen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 10:08 schreef EO het volgende:
Waardeloos besluit.
Heb je daar ook een toelichting op?

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 17 mei 2001 10:08 schreef EO het volgende:
Waardeloos besluit.
Ik zou heel graag de filosofie hierachter willen horen.

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De filosofie achter het DALEN van het nivo:

- Users die in SG willen posten zullen hun 50 posts op alle mogelijke manieren proberen te halen.
Natuurlijk kun je ze bannen, maar een clone is snel aangemaakt
- Users die je uit SG verwijderd hebt worden pissig en gaan klieren. Natuurlijk kun je ze dan bannen, maar zie bovenstaande mbt clones.
- Kun je na een maand en 50 posts eindelijk in SG open je uiteraard meteen een topic "HOERA! Ik mag erin !"
Met 50 nieuwe members per dag kan het aantal juichtopics flink toenemen. Natuurlijk kun je ze dan bannen, maar zie bovenstaande mbt clones.

Wat ik me afvraag is wat nou precies het grote probleem is met SG ?
Ik hoor hier regelmatig dat het een computerforum is en er dus mensen moeten rondlopen die serieus over pc''s willen lullen.
Als dat zo is dan hebben die mensen totaal geen baat bij SG. Wat maakt het dan uit of men in SG zich een beetje ontspant ?
Wat maakt het uit of mensen zich alleen reggen voor SG ? In weze zouden de tweakers hier totaal geen ''last'' van moeten hebben.

Is dat wel zo, dan is dit imo geen oplossing. Het nivo werd nu te laag bevonden, maar toch heeft iedereen die hier al geregistreerd was daar nu al gewoon toegang. Het nivo zal dus door deze actie totaal niet stijgen. Dezelfde mensen == hetzelfde soort posts.

Wil je ECHT een pc only forum worden, flikken dan heel SG gewoon van GoT af en zet in de policy gewoon dat topics niet niets met de ICT wereld te maken hebben eenvoudigweg niet welkom zijn.
Lijkt me consquenter dan dit (wat in weze niet meer is dan newbie-bashing, en imo duidt op een nogal lage dunk van crew richting met name newbies en lurkers. Die schijnen immers niet belangrijk genoeg zijn om in het enige forum dat NIET zo super serieus hoeft te zijn te mogen posten.

Als ik SG zo eens bekijk dan verschilt het qua onderwerpen niet zo heel veel van het GoT in de beginperiode (en ik heb userid 6 overigens), behalve dat veel van de topics die nu dicht gaan destijds gewoon open waren gebleven.
Of de tendens van nu waarin men serieus wil zijn van de users zelf afkomt of geïndoctrineerd is door de crew - die imo de laatste maanden véél te streng hebben opgetreden en daarmee effectief het spontane aan topics en posts eruit hebben gehaald - vraag ik me af.
Niets ten nadele van de crew overigens, ieder forum z''n eigen manier van modereren natuurlijk, maar GoT is GoT niet meer.
GoT is geen forum, maar een vraagbaak. Webwereld on steroïds.
Prima als dat is wat GoT wil worden, prima als newbies en lurkers als paria''s worden beschouwd, maar niet echt mijn cup of coffee vrees ik, en het valt me ontzettend tegen hoe de users het hier als makke lammetjes mee eens zijn.
Vraag me af of ze ook zo gereageerd hadden als ze zelf NIET gewoon toegang hadden gehad tot SG/NST

Ben ''t overigens niet vaak met Aaargh! eens (understatement ;)), maar in dit geval volledig en voor de volle 100% wél.

"moet je dit topic op GoT eens lezen. Is ontzettend leuk !"
"Moment, ik ga eerst even 50 nuttige posts plaatsen en een maandje wachten. Volgende maand hoor je wat ik ervan vind..."

''t zal wel.

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-02 07:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op donderdag 17 mei 2001 10:39 schreef Danny het volgende:
De filosofie achter het DALEN van het nivo:

- Users die in SG willen posten zullen hun 50 posts op alle mogelijke manieren proberen te halen.
Natuurlijk kun je ze bannen, maar een clone is snel aangemaakt (cookies wissen, proxy instellen, mail accountje aanmaken bij tmfweb of hetnet of wanadoo, en registreren)
En? Die 50 postings haal je dan gewoon nooit.
- Users die je uit SG verwijderd hebt worden pissig en gaan klieren. Natuurlijk kun je ze dan bannen, maar zie bovenstaande mbt clones.
Geen automatisch gevolg. Mijn ervaring is dat mensen die je fatsoenlijk benaderd zich ook fatsoenlijk gedragen.
Kwestie van clones zal altijd een zwak punt blijven zolang we geen vingerafdruk-security hebben oid. Heeft niet direct met het afsluiten van SG te maken.
- Kun je na een maand en 50 posts eindelijk in SG open je uiteraard meteen een topic "HOERA! Ik mag erin !"
Met 50 nieuwe members per dag kan het aantal juichtopics flink toenemen. Natuurlijk kun je ze dan bannen, maar zie bovenstaande mbt clones.
Wij verwachten dat het aantal nieuwe members in SG echt geen 50 per dag zal zijn. Er komen nu dagelijks zo''n 60-70 nieuwe leden bij, en die zullen allemaal enige tijd nodig hebben om de 50 fatsoenlijke postings te halen. Bovendien verwachten we dat het aantal nieuwe registraties af zal nemen omdat er minder mensen alleen voor SG registreren.
Ik hoor hier regelmatig dat het een computerforum is en er dus mensen moeten rondlopen die serieus over pc''s willen lullen.
Men moet niks, SG is alleen een extra, geen doel op zich voor GoT. Er is nooit gezegd dat er alleen maar over PC''s geluld moet worden. De ervaring is echter dat SG nogal wat mensen aantrekt die niets met computers of ICT hebben. Daarmee wil ik niet zeggen dat dat allemaal klierige figuren zijn die rotzooi veroorzaken, integendeel zelfs. Het is alleen niet de doelgroep die we met GoT voor ogen hebben.
Als dat zo is dan hebben die mensen totaal geen baat bij SG. Wat maakt het dan uit of men in SG zich een beetje ontspant ?
Wat maakt het uit of mensen zich alleen reggen voor SG ? In weze zouden de tweakers hier totaal geen ''last'' van moeten hebben.
En dat hadden ze dus wel, want SG werd onbeheersbaar. De nuttige topics raakten al snel ondergesneeuwd door alle oninteressante rommel.
Is dat wel zo, dan is dit imo geen oplossing. Het nivo werd nu te laag bevonden, maar toch heeft iedereen die hier al geregistreerd was daar nu al gewoon toegang. Het nivo zal dus door deze actie totaal niet stijgen. Dezelfde mensen == hetzelfde soort posts.
Met als verschil dat de mensen die zich onfatsoenlijk gedragen nu een privilege kwijt kunnen raken. Dan kan je wel een kloon bouwen maar dan ben je SG nog niet in.
Wil je ECHT een pc only forum worden, flikken dan heel SG gewoon van GoT af en zet in de policy gewoon dat topics niet niets met de ICT wereld te maken hebben eenvoudigweg niet welkom zijn.
Wie heeft ooit gezegd dat wij een PC-only forum willen worden? Wij willen slechts de nadruk op de techforums leggen met de rest als extra.
Lijkt me consquenter dan dit (wat in weze niet meer is dan newbie-bashing, en imo duidt op een nogal lage dunk van crew richting met name newbies en lurkers. Die schijnen immers niet belangrijk genoeg zijn om in het enige forum dat NIET zo super serieus hoeft te zijn te mogen posten.
Denkfout. Newbies zijn van harte welkom om in de niet tech-forums, mits ze bewezen hebben een bepaald niveau te hebben. En dat hoef je dus echt niet als een soort examen te zien. Als je je gewoon fatsoenlijk gedraagt en af en toe een nuttige bijdrage levert aan een thread (want daar hebben we allemaal wat aan) kun je daarna je gang gaan in de extra forums. SG en NSTV zijn inderdaad een soort bonus. We zijn nog aan het overwegen of het verstandiger is om SG en NSTV read-only te maken voor nieuwe users.
Als ik SG zo eens bekijk dan verschilt het qua onderwerpen niet zo heel veel van het GoT in de beginperiode (en ik heb userid 6 overigens), behalve dat veel van de topics die nu dicht gaan destijds gewoon open waren gebleven.
Ja, maar in die goede oude tijd bestond er nog zoiets als sociale controle. Verder beliep het aantal replies per dag ongeveer wat we nu per minuut krijgen. Onvergelijkbare situatie.
Of de tendens van nu waarin men serieus wil zijn van de users zelf afkomt of geïndoctrineerd is door de crew - die imo de laatste maanden véél te streng hebben opgetreden en daarmee effectief het spontane aan topics en posts eruit hebben gehaald - vraag ik me af.
Kom op, je doet nu net alsof GoT een grote rigide bende is geworden zonder een greintje lol. Dat is gewoon niet waar. Ook buiten SG is genoeg te beleven.
Niets ten nadele van de crew overigens, ieder forum z''n eigen manier van modereren natuurlijk, maar GoT is GoT niet meer.
En dus kunnen we ons maar beter aanpassen aan de situatie dan krampachtig te proberen een utopia na te streven.
GoT is geen forum, maar een vraagbaak. Webwereld on steroïds. Prima als dat is wat GoT wil worden, prima als newbies en lurkers als paria''s worden beschouwd, maar niet echt mijn cup of coffee vrees ik, en het valt me ontzettend tegen hoe de users het hier als makke lammetjes mee eens zijn.
Het is nogal lastig om met tig-duizend replies per dag het ons-kent-ons sfeertje te bewaren. Daar is en wordt misbruik van gemaakt zodat we in feite geen andere keuze hebben dan het karakter van bepaalde onderdelen te veranderen. Alsof ik het leuk vind dat we de toegang tot SG en NSTV hebben moeten beperken.
Vraag me af of ze ook zo gereageerd hadden als ze zelf NIET gewoon toegang hadden gehad tot SG/NST
Waarschijnlijk niet
Ben ''t overigens niet vaak met Aaargh! eens (understatement ;)), maar in dit geval volledig en voor de volle 100% wél.

"moet je dit topic op GoT eens lezen. Is ontzettend leuk !"
"Moment, ik ga eerst even 50 nuttige posts plaatsen en een maandje wachten. Volgende maand hoor je wat ik ervan vind..."

''t zal wel.
Wordt nog over nagedacht.

Verwijderd

Internet is een open en vrij medium. Ik ben daarom gewoon tegen sensuur.
Begrijp me niet verkeerd, discriminatie en porno horen hier niet thuis.

Wie bepaald of een post nuttig is? Wat zijn de criteria.

voorbeeld:
POST1: Ik vind friet in vet lekkerder dan in olie.
Post2: Ik ook

is dit nuttig.

Ook kom ik topics tegen als hoe vaak/lang/veel .... de gemiddelde tweaker.

Ik heb hier nooit iets nuttigs uit zien komen.

De meest nuttige postings komen naar mijn mening uit de groepen software en hardware (de wat technischere groepen). Daarom ben ik ook altijd een voorstander geweest van het onzin forum. Als je niet van onzin houd lees je het simpelweg niet. SG blijft op die mannier een stuk schoner en wellicht hoger van niveau.

Verwijderd

Zou het niet een mogelijkheid zijn om mensen die nog geen toegang tot SG en NST hebben een leesrecht te geven van een aantal posts in die fora?
Zeg bijvoorbeeld 50 pageviews voor topics in die fora.

Zo kan iemand toch nog posts lezen die de persoon interessant lijken of posts waar hij op gewezen wordt.
Dit moet in php ook wel bij te klussen zijn door Arjen of Jorma.

Verder nogmaals, hoe wordt iemand na die beide limieten toegelaten tot de 2 fora? Moet die persoon zelf contact opnemen of gebeurt dat automatisch (lagere drempel).

Wat denken jullie verder van het idee om achter de username van een persoon die (tijdelijk) van die 2 fora gebanned is, zichtbaar te maken dat dit het geval is?
Die persoon wordt dan door iedereen extra in de gaten gehouden en zal zich zodoende waarschijnlijk ook beter gedragen.

• Danny
  • Niet online
Maar Daniël, in plaats van kiezen voor straffen als je als user de fout in gaat wordt nu gekozen voor meteen al straffen, en pas als je je bewezen hebt de beloning ontvangen.

Een beetje als bij je geboorte opgesloten worden door de politie om te voorkomen dat je iets verkeerd doet, om de vrije wereld in te mogen als je 18 bent en bewezen hebt dat je je in die 18 jaar goed gedragen hebt.

Beetje omgekeerde wereld.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 11:21 schreef EO het volgende:
Internet is een open en vrij medium. Ik ben daarom gewoon tegen sensuur.
Klopt helemaal wat je zegt, maar als iemand een forum begint, is het geheel aan hem/haar om daar regels voor te maken waar de gebruikers zich aan hebben te houden. Ben je het er niet mee eens, dan zijn er nog genoeg andere forums natuurlijk.

Dus veel mensen beroepen zich meteen op het recht van meningsuiting en dergelijke, en wet op persoonsregistratie en weet ik wat nog meer. Maar als je je hier registreerd, ga je akkoord met de regels, en dan kan je achteraf niet meer klagen erover. Dat had je dan maar vooraf moeten doen.

Maar dit gaat wel erg offtopic zo. :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 11:30 schreef Danny het volgende:
Maar Daniël, in plaats van kiezen voor straffen als je als user de fout in gaat wordt nu gekozen voor meteen al straffen, en pas als je je bewezen hebt de beloning ontvangen.

Een beetje als bij je geboorte opgesloten worden door de politie om te voorkomen dat je iets verkeerd doet, om de vrije wereld in te mogen als je 18 bent en bewezen hebt dat je je in die 18 jaar goed gedragen hebt.

Beetje omgekeerde wereld.
Absoluut niet. :) Als je nagaat wat het echte doel is van GoT zie je dat je daar niet in gehinderd word als je registreerd. En SG is geen doel, maar een extraatje. Je registreerd je voor GoT, niet voor SG.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik zal even een stukje hier neerzetten wat ik voor een ander topic geschreven heb, misschien maakt dat het dan duidelijker...
Dit forum is met bepaalde bedoelingen opgestart. Omdat GoT in de laatste tijd erg hard is gegroeid en daar niet genoeg rekening mee gehouden is zijn er bepaalde dingen uit de hand gelopen. Misschien is het een beetje laat maar de dingen die we nu doen zijn allemaal om GoT weer op het goede spoor te krijgen. Oftewel, om GoT weer de functie te geven waarvoor het in eerste instantie is opgericht. En dat is om mensen de kans te geven om informatie/kennis over ICT gerelateerde zaken uit te wisselen. Omdat er ook behoefte was om over andere dingen te praten naast de PC zijn er andere forums bijgekomen. Onder andere het tweakers over tweakers onzin forum. Dit ging een tijdje goed, totdat het een eigen leven ging leiden. Dat wil zeggen dat mensen allemaal voor het onzinforum gingen registreren in plaats van voor GoT zelf. Toen heeft de crew destijds de beslissing genomen om daar iets aan te gaan doen. Dat hield dus in dat het onzinforum gesloten moest worden. Hielp niet helemaal, en de kroeg kwam toen. Ging ook niet goed, dus ging ook dicht.

Wat we nu dus zien is dat mensen zich voor SG gaan registreren. Ook niet de bedoeling... Vandaar de maatregelen die we nu getroffen hebben.

Het is dus de bedoeling dat GoT weer de oorspronkelijke functie terugkrijgt, maar dat het mogelijk blijft om ook over andere zaken te kletsen. Die ook staat in bold omdat veel mensen dit niet begrijpen/willen begrijen/lezen/whatever. Die komen naar GoT toe omdat het in SG gezellig is, maar echt interesse in PC''s hebben ze niet. Dat laatste is hun goed recht natuurlijk, maar ga dan naar een forum die niet ICT gerelateerd is.

En sommige mensen kunnen dit maar niet accepteren.

Dit is weer een heel verhaal geworden, en ik heb hem ook tegen beter weten in weer opgeschreven, want ik weet dat het voor die mensen niets uitmaakt wat je ook opschrijft. Die willen het toch niet begrijpen... Maar ja. Ik heb mijn werk weer gedaan.

GoT is een ICT gerelateed forum, en als je hier komt zonder dat je je wilt verdiepen in PC''s heb je hier niets te zoeken. Punt!

Net zoals dat je niet lid word van een voetbalclub om te gaan basketballen. Iedereen vind dat een logische beredenering, maar dat GoT een ICT gerelateerd forum is, en dat je er niets te zoeken hebt als je daar niet over wilt praten dat snappen ze niet.
* mvds zegt sorry voor de drie posts onder elkaar

Verwijderd

Tja het is maar wat je als niveau definieerd.

I.M.H.O. is er op SG nauwelijks nog te spreken van niveau. Iets dat er wel is in de andere fora op GOT.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op donderdag 17 mei 2001 11:30 schreef Danny het volgende:
Elegant is deze oplossing evenmin, maar het blijkt dat achteraf straffen niet werkt, des te meer omdat er geen echt doeltreffende verdediging tegen klonen bestaat.
Ik zie het meer als tot je 16e het cafe niet in mogen. Als je 16 bent wordt je geacht in staat te zijn je te gedragen :)

• Danny
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 11:31 schreef obsidian het volgende:

[..]

Klopt helemaal wat je zegt, maar als iemand een forum begint, is het geheel aan hem/haar om daar regels voor te maken waar de gebruikers zich aan hebben te houden. Ben je het er niet mee eens, dan zijn er nog genoeg andere forums natuurlijk.

Dus veel mensen beroepen zich meteen op het recht van meningsuiting en dergelijke, en wet op persoonsregistratie en weet ik wat nog meer. Maar als je je hier registreerd, ga je akkoord met de regels, en dan kan je achteraf niet meer klagen erover. Dat had je dan maar vooraf moeten doen.

Maar dit gaat wel erg offtopic zo. :)
Weet je waar deze vergelijking de fout ingaat ?
De regels die nu ingevoerd zijn bestonden nog niet toen deze mensen zich registreerden.

Verder is een misvatting dat users niet de regels aan de kaak zouden mogen stellen.
Op FOK! deden we dat in het begin ook, maar zo werkt ''t niet (althans, op FOK! werkte dat niet).
Juist door inspraak kom je je users tegemoet in wat de users willen of graag zouden zien.
GoT kan, net als elk ander forum, enkel en alleen bestaan vanwege die users.
Als crew zijnde moet je meer doen wat USERS willen dan wat je ZELF wilt imho (ben ik ook op de harde manier achter gekomen trouwens :))

Op FOK! zijn de laatste maanden een aantal dingen veranderd mbt modereren, regels etc. en de vele klaagtopics van voorheen zijn nagenoeg compleet verdwenen.
Als wij als crew zijnde onze zin hadden doorgedreven en totaal niet naar de input van users hadden geluisterd onder het mom van "je bent accoord gegaan met de regels, dus lig niet zo te zeiken", dan hadden we nu nog steeds dagelijks een rel gehad in feedback.

Nu zijn de users hier doorgaans wat makkelijker dan op FOK! (de gemiddelde fokker is dan ook wat ouder dan de gemiddelde tweaker, en dus minder vatbaar voor autoritair gedrag om ''t zo maar eens te zeggen), getuige ook dit topic, dus vandaar dat je er in weze mee wegkomt, maar dat neemt niet weg dat je meer bereikt door naar je users te luisteren dan ze de mond te snoeren met een dooddoener als ''zo zijn de regels, daar ben je mee accoord gegaan''.
Die fout hebben wij ook gemaakt op FOK!, maar gelukkig hebben wij ervan geleerd.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 11:42 schreef Danny het volgende:

[..]
Verder is een misvatting dat users niet de regels aan de kaak zouden mogen stellen.
Op FOK! deden we dat in het begin ook, maar zo werkt ''t niet (althans, op FOK! werkte dat niet).
Juist door inspraak kom je je users tegemoet in wat de users willen of graag zouden zien.
Als crew zijnde moet je meer doen wat USERS willen dan wat je ZELF wilt imho (ben ik ook op de harde manier achter gekomen trouwens :))
Zoiets wil alleen niet werken als er tegenwoordig meer personen rondhangen alleen voor SG, dan mensen die in ICT geinteresseerd zijn, waar GOT toch voor bedoeld is.

Er zijn maar weinig mensen die wel aan het "profiel" voor GOT voldoen, die vinden dat SG op de huidige manier enigszins enig niveau biedt.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 11:42 schreef Danny het volgende:

[..]

Weet je waar deze vergelijking de fout ingaat ?
De regels die nu ingevoerd zijn bestonden nog niet toen deze mensen zich registreerden.

Op FOK! zijn de laatste maanden een aantal dingen veranderd mbt modereren, regels etc. en de vele klaagtopics van voorheen zijn nagenoeg compleet verdwenen.
Als wij als crew zijnde onze zin hadden doorgedreven en totaal niet naar de input van users hadden geluisterd onder het mom van "je bent accoord gegaan met de regels, dus lig niet zo te zeiken", dan hadden we nu nog steeds dagelijks een rel gehad in feedback.

Nu zijn de users hier doorgaans wat makkelijker dan op FOK! (de gemiddelde fokker is dan ook wat ouder dan de gemiddelde tweaker, en dus minder vatbaar voor autoritair gedrag om ''t zo maar eens te zeggen), getuige ook dit topic, dus vandaar dat je er in weze mee wegkomt, maar dat neemt niet weg dat je meer bereikt door naar je users te luisteren dan ze de mond te snoeren met een dooddoener als ''zo zijn de regels, daar ben je mee accoord gegaan''.
Die fout hebben wij ook gemaakt op FOK!, maar gelukkig hebben wij ervan geleerd.
Maar danny vergeet niet dat de ene user de andere niet is...
De een vind iets goed terwijl een ander er lijnrecht tegenover kan staan...
Wat doe je in zo''n situatie:?
Als je toegeeft aan de ene groep users doe je de andere groep users weer tekort...

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nog één toevoeging en dan ga ik naar school :)

Het is al vrijwel ondoenlijk om in een crew van 30 mensen tot een compromis te komen, laat staan met een paar duizend users.

Zoveel mensen, zoveel wensen dus op een bepaald moment moeten wij gewoon de knoop doorhakken en een beslissing nemen. Wat niet inhoudt dat er niet naar users geluisters wordt, we kunnen alleen niet elke maatregel uitgebreid gaan overleggen omdat we dan nooit tot een beslissing komen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ehhh... misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt, zo als jij het zegt bedoelde ik het niet eigenlijk. Ik wilde dus niet zeggen, je ging akkoord dus shut up.

We luisteren wel naar de users, maar we maken een selectie naar wie we luisteren (oh laat dit goed overkomen. :)) We luisteren dus naar de gebruikers die weten waar GoT voor staat en daarvoor ook hier gekomen zijn. Het is algemeen bekent dat mensen zeer gemakszuchtig zijn ingesteld. Het liefste zouden ze maar naar een winkel hoeven om alles te kunnen kopen. Maar dat willen wij ze dus niet bieden, maar dat blijven ze wel vragen. GoT heeft iets te bieden, en mensen komen hiernaartoe omdat wat wij bieden hun bevalt. Ze moeten dan achteraf niet gaan roepen dat ze alle andere dingen ook gaan willen. Want daar is GoT niet voor. Maar om dan voor de onzin naar Fok! te gaan en voor hulp in de ICT sfeer hierheen vinden ze teveel moeite.

En het is ook niet dat we een hekel hebben aan de mensen die hier alleen voor SG komen, maar GoT heeft een doel, en een doelgroep, en die mensen passen daar niet in. Onzin is nou eenmaal populairder dan ICT gebrabbel, dus als we onzin gaan toelaten word dat ICT gebrabbel automatisch naar de achtergrond geschoven. En dat willen we niet, dus daarom zijn dit soort dingen nodig. Helaas maar waar.

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Nadeel van verdwijnen SG voor het grote publiek is dat onzin nu op W&L gepost wordt. Zie hier: [topic=181847]

• Danny
  • Niet online
Sorry overigens als ik niet inzie waarom je geen users wil die zich alleen voor SG reggen. Het forum is bedoeld voor computeraars, en die hebben dan ook 22 forums om in te posten. Ik zie niet in waarom dat ene forumpje zo''n probleem moet zijn, ook al vanwege het feit dat als je geen interesse hebt in pc''s je er geen een zou hebben.

De interesse is er bij iedereen, alleen niet iedereen heeft er even veel over te vertellen misschien. De doelgroep zijn dus mensen die enorme kennis bezitten van pc''s, danwel sowieso over pc''s willen praten.

Wie zegt dat de mensen die alleen in SG posten de overige topics niet lezen, maar zo verstandig zijn de search te gebruiken als ze vragen hebben ?
Waaraan kun je zien of een SG''er geen interesse heeft in pc''s ? Want in mijn ogen kan dat niet door simpelweg te zeggen ''hij post niet in de andere fora''.

Feitelijk valt iedereen die hier komt wel in de doelgroep. Ze hebben immers een pc en wel degelijk interesse in pc''s, anders kom je überhaupt niet op GoT/t.net

In weze komt ''t er nu op neer dat vooraf bepaald wordt dat als je liever de search gebruikt dan een vraag stelt of je met een evt antwoord op een vraag te laat bent en het antwoord er al staat en je besluit het topic niet te vervuilen door het antwoord er nog eens neer te zetten je simpelweg een deel van het forum niet in mag.

Bereid je dan maar vast voor op vragen van onzinnige aard. Bedenk een probleem en je bent zo al een paar posts rijker (inclusief de ''heb ik geprobeerd, maar het werkt niet'' reacties)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 11:53 schreef Danny het volgende:
Feitelijk valt iedereen die hier komt wel in de doelgroep. Ze hebben immers een pc en wel degelijk interesse in pc''s, anders kom je überhaupt niet op GoT/t.net
Nou, het kan natuurlijk ook zijn omdat GoT het grootste forum is van Nederland en daarom best bekent is. :)

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 11:51 schreef obsidian het volgende:
[..]

We luisteren wel naar de users, maar we maken een selectie naar wie we luisteren (oh laat dit goed overkomen. :)) We luisteren dus naar de gebruikers die weten waar GoT voor staat en daarvoor ook hier gekomen zijn.
[..]
/me weet dus niet waar GoT voor staat, aangezien er nog niet op z''n vragen gereageerd is in dit draadje ;)

Geintje, was wel een inkoppertje

• Danny
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 11:59 schreef obsidian het volgende:

[..]

Nou, het kan natuurlijk ook zijn omdat GoT het grootste forum is van Nederland en daarom best bekent is. :)
:) da''s waar, maar dan hebben die mensen nog steeds een pc en internet en dus wel degelijk interesse in pc''s

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 12:02 schreef Danny het volgende:

[..]

:) da''s waar, maar dan hebben die mensen nog steeds een pc en internet en dus wel degelijk interesse in pc''s
hahaha... nou, zover wil ik niet gaan. Ze zitten in de bibliotheek (dus ze hoeven niet eens te weten hoe dat ding aan moet, want hij staat al aan) en ze zijn alleen geinteresseerd in chatten en gaan daarom een op GoT/SG kijken. Nou, dan noem ik het nou niet echt de doelgroep van GoT hoor. :D

(dit was een voorbeeldje om aan te geven dat jouw stelling dus zeer zeker niet opgaat)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 11:53 schreef Danny het volgende:
Sorry overigens als ik niet inzie waarom je geen users wil die zich alleen voor SG reggen. Het forum is bedoeld voor computeraars, en die hebben dan ook 22 forums om in te posten. Ik zie niet in waarom dat ene forumpje zo''n probleem moet zijn, ook al vanwege het feit dat als je geen interesse hebt in pc''s je er geen een zou hebben.
Het gebeurt niet vaak, maar * Grrrrrene staat wel effe met z''n mond vol tanden :X

Ik weet het eigenlijk niet, maar oorspronkelijk was het een forum voor computerliefhebbers. Die kwamen hier om ervaring uit te wisselen, elkaar te helpen bij computerproblemen en ze organiseerden dingen als gezamelijke inkoop uit Amerika. De GC was er als een beetje ontspanning, dus gezellig met z''n allen (allemaal tweakers) die daar behoefte aan hebben, over andere dingen lullen dan computers.

Vergelijk het effe met een, euhm, voetbal kantine. De vergelijking lijkt misschien krom, maar als je effe verder leest snap je de link wel:

Een voetbalkantine is bedoeld om na de wedstrijd gezellig samen wat te drinken of te eten. Het is dus niet de bedoeling dat er mensen gaan zitten zuipen die niets met de vereniging hebben te maken. Dus al ben jij lid, als je nooit komt opdagen op trainingen en bij wedstrijden altijd in de kantine zit te zuipen, hebben ze opzich geen last van je, maar errug nuttig ben je niet. Zo is het hier ook: als je alleen voor de SG komt, snap je niet helemaal waar GoT goed voor is. Het is een plek waar computerliefhebbers samenkomen. Onderwerp is dus computers, niet "mooie vrouwen deel 8" (o.i.d.). Niet dat je daar niet over mee mag praten of foto''s mag posten, maar doe dat "ernaast", niet "alleen"...
De interesse is er bij iedereen, alleen niet iedereen heeft er even veel over te vertellen misschien. De doelgroep zijn dus mensen die enorme kennis bezitten van pc''s, danwel sowieso over pc''s willen praten.
Een user kan ook heel nuttig zijn als hij _nuttige_ vragen stelt. Via de search ontstaan dan topics waar een volgende user met hetzelfde probleem weer wat aan heeft. Je hoeft geen expert te zijn om hier nuttig te kunnen posten. Je hebt toch wel _ergens_ verstand van?
Wie zegt dat de mensen die alleen in SG posten de overige topics niet lezen, maar zo verstandig zijn de search te gebruiken als ze vragen hebben ?
Dat zegt niemand, maar daar gaat het niet om, als jij 50 keer iemand helpt met een probleem, heb jij input gegeven in GoT... Daar krijg je als blijk van waardering de toegang tot de GC voor terug.
Waaraan kun je zien of een SG''er geen interesse heeft in pc''s ? Want in mijn ogen kan dat niet door simpelweg te zeggen ''hij post niet in de andere fora''.
Nee, da''s waar, maar je kunt toch wel een keer je hulp bieden op de andere fora? Dat hoeft van mij betreft niet eens _persé_ in HW, maar in LA en W&L kun je je ook nuttig maken.
Nou, nu is dat idd zo, want je registreert nu niet meer voor de SG of NST, maar voor de andere (computer gerelateerde) fora... Na 50 (da''s niet veel, geloof me) nuttige posts mag je dan dus de GC in...
In weze komt ''t er nu op neer dat vooraf bepaald wordt dat als je liever de search gebruikt dan een vraag stelt of je met een evt antwoord op een vraag te laat bent en het antwoord er al staat en je besluit het topic niet te vervuilen door het antwoord er nog eens neer te zetten je simpelweg een deel van het forum niet in mag.
Nou, da''s wel errug kort door de bocht, waarom zou je een _mogelijke_ oplossing voor een computerprobleem niet mogen bevestigen?
Bereid je dan maar vast voor op vragen van onzinnige aard. Bedenk een probleem en je bent zo al een paar posts rijker (inclusief de ''heb ik geprobeerd, maar het werkt niet'' reacties)
Ik denk dat het wel mee zal vallen, de regels voor de SG waren blijkbaar niet duidelijk voor newbies. Als ze nu akkoord moeten gaan met de faq, zul je vanzelf merken dat ze weten dat ze bepaalde dingen niet kunnen maken :)

edit:
LOL, tijdens het typen is de verbinding (kabel) er een minuutje of 2 uitgeweest, ik begon al te balen, want dat gebeurt altijd als ik een lange post heb getypt... Gelukkig wassie op tijd terug :)

Oh ja, laat ik nog effe zeggen dat ik ook wel weet dat er geen ideale oplossing is, maar dit is wel de meest ideale oplossing in mijn ogen. Het is òf een sterk vervuild forum in de SG, òf ontevreden newbies die niet kunnen wachten tot ze aan de 50 _nuttige_ posts zitten...

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Dit is een van de beste maatregelen die hier ooit is ingevoerd. Hopelijk gaat het enorm veel flauwekul schelen!

Klasse adjes, goede keus :)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op donderdag 17 mei 2001 11:05 schreef Daniel Kegel het volgende:
Men moet niks, SG is alleen een extra, geen doel op zich voor GoT. Er is nooit gezegd dat er alleen maar over PC''s geluld moet worden. De ervaring is echter dat SG nogal wat mensen aantrekt die niets met computers of ICT hebben. Daarmee wil ik niet zeggen dat dat allemaal klierige figuren zijn die rotzooi veroorzaken, integendeel zelfs. Het is alleen niet de doelgroep die we met GoT voor ogen hebben.
Ik denk dat veel mensen niet in zien wat er nu daadwerkelijk speelt.
Er zijn heel veel forums op het internet die de rol van SG kunnen vervullen voor mensen die enkel voor SG komen. Denk maar aan Fok & onzinforum.nl en nog vele andere. Waarom komen deze mensen dan toch naar got voor SG??!!
Mi is dat vanwege het niveau hier. Door de aanwezigheid van de "tech fora" hebben een hoop mensen in SG een bepaald niveau welke SG optrekt. Dat is wat die anderen aantrekt. het probleem hierbij is dat door die anderen het niveau nu juist daalt. Waardoor de gebruikers van de andere Got fora SG juist gaan mijden/ minder waarderen waarna alleen de "anderen" overblijven.

just my 2cents
Op donderdag 17 mei 2001 11:05 schreef Daniel Kegel het volgende:
We zijn nog aan het overwegen of het verstandiger is om SG en NSTV read-only te maken voor nieuwe users.
Lijkt me absoluut niet verstandig. je zegt zelf het is een extra. Als het read only is, dan krijg je mensen die het zien en erg hun best gaan doen om toch die 50 posts te halen en daarna zo SG in te verdwijnen. OF en kroeg zijn toch ook totaal verdwenen en niet als RO achtergebleven?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

zie ook mijn post hierboven. het gaat juist om al die users die beidde willen.
Ja. Dat vraag ik me ook een beetje af. verwacht de crew dat de mensen die nu lid zijn enkel voor SG dat die vrij snel uit zichzelf zullen verdwijnen? of zal er strenger gemod en gebanned worden om die mensen uit SG te zetten?
edit: het duurde ff voordat dit allemaal getypt was.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op donderdag 17 mei 2001 12:28 schreef nelske het volgende:
Tja het is maar wat je als niveau definieerd.

I.M.H.O. is er op SG nauwelijks nog te spreken van niveau. Iets dat er wel is in de andere fora op GOT.
Dat is ook het probleem een beetje. Het niveau is zo sterk gedaald. Ik weet niet of dat ook voor anderen geld maar in OF en zelfs de kroeg poste ik wel maar SG de laatste tijd trekt me absoluut niet meer. Ligt denk ik niet alleen aan mij.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 12:42 schreef bombadil het volgende:

[..]

Dat is ook het probleem een beetje. Het niveau is zo sterk gedaald. Ik weet niet of dat ook voor anderen geld maar in OF en zelfs de kroeg poste ik wel maar SG de laatste tijd trekt me absoluut niet meer. Ligt denk ik niet alleen aan mij.
Nou, ik vind de sfeer af en toe wat minder ja, maar laten we nou eerst ''s kijken hoe het de komende weken gaat, in plaats van overhaast kritiek te leveren. Als het niet werkt, wordt het wel weer teruggedraaid ofzo, of komt er een andere (betere) oplossing, al zie ik die niet

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

[in de hoop dat deze vraag nog niet gesteld is, want 13 pagina`s zijn veel mode]

Hoe zijn jullie van plan die 50 eerste posts te beoordelen? krijgen de mods zo`n beoordeel balkje zoals op tweakers.net?
En hoe herkennen zij de nieuwbees? krijgen die een aparte status of "aspirant lid" als ondertitel ? ;)
Komen er eventueel nieuwe "light mods" die dit gaan doen, of gebeurt dit achteraf als iemand zijn 50 limiet gehaald heeft en dan eens kijken wat hij/zij daarvoor gepost heeft?

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op donderdag 17 mei 2001 12:51 schreef bombadil het volgende:
[in de hoop dat deze vraag nog niet gesteld is, want 13 pagina`s zijn veel mode]

Hoe zijn jullie van plan die 50 eerste posts te beoordelen? krijgen de mods zo`n beoordeel balkje zoals op tweakers.net?
En hoe herkennen zij de nieuwbees? krijgen die een aparte status of "aspirant lid" als ondertitel ? ;)
Komen er eventueel nieuwe "light mods" die dit gaan doen, of gebeurt dit achteraf als iemand zijn 50 limiet gehaald heeft en dan eens kijken wat hij/zij daarvoor gepost heeft?
Een newbie die opvalt is het huidige criterium. Iemand die posting 1tm 49 weet te maken op dusdanig laag niveau dat ''ie opvalt dus. Zo iemand zal op SG alleen maar erger zijn.

SG etc zijn gewoon een luxe voor de GoT-fora bezoekers. Deze zijn niet ingericht als zijnde hangplek oid voor onzinners oid.

• Hellhound
  • Laatst online: 03-12-2025
Mm ik zie ook SG niet meer , ook niet na in en uitloggen , ben al bijna 2 jaar lid!.
:(

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Grrrrrene
  • Niet online
Aan iedereen die commentaar heeft: "Bedenk zelf dan eens een oplossing die beter is en toch de SG en NST niet onnodig vervuilt?"

Het is heel makkelijk om commentaar te hebben op het gevoerde beleid door aan te geven wat de nadelen zijn, maar als je niet met betere alternatieven komt, kan niemand daar wat mee. Volgens mij duurt het een weekje of 2 tot de rotte appels, die nu de dans nog ontspringen, eruit liggen... Dan wordt het eindelijk weer een normaal, goed georganiseerd zooitje ongeregeld hier op GoT :)

Zooitje ongeregeld = users (zooitje in de positieve zin van het woord = gezellig)
Goed georganiseerd = forum

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmm, zo cru wil ik het iig niet formuleren daar we (de crew) van alle users houden :).

Voordelen is iig dat met de extra mogelijkheden wat creatieve dingen gedaan kunnen worden die niet zoveel moeilijkheden genereren. het examenforum is daar bv een voorbeeldje van :)

''t creatieve pro-user proces gaat iig nog wel een tijdje door :)

• BrammeS
  • Laatst online: 12-02 15:57
hmm op zich een goede maatregel. ik hoop dat het werkt!

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

ik heb aantal vraagjes:
50 posts telden den vorige ook?
tellen vragen op tech forums ook want het is daarvoor dat ik mij ook lid maakte,
nu gebruik ik vooral wetenschapsforums ook omdat ze mij helpen om door mijn probs te komen, ik kan er zo over praten ook ideeën uitwisselen mee anderen hé, belangrijk voor mij

in ieder geval thanks voor de forums,

greetz,

pika

Verwijderd

[/offtopic]
hé dat raar na het posten van dit bericht (allé het vorige) zie ik plots alles wel dus ook SG en zo,

is het echt waar dat jullie die posten ook bekijken om zo te beoordelen?

nogmaals bedankt voor dit tof en goed forum, het heeft mij al veel geholpen!!!

• kermi011
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik vind het idee op zich wel aardig.

Maar ja minimaal 50 posts
ik heb geen idee hoe ik daar bijvoorbeeld aan zou moeten komen. Blij dt ik al geregistreerd ben :P

/edit
Daar krijg je van dit soort nuttige post van

• zeikstraal
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik krijg hier een beetje een gevoel dat er verwarring is over het doel. De ene keer gaat het er om om duidelijk te maken dat tweakers voor pc''s is en SG een vervelende bijkomstigheid is die zoveel mogelijk ontmoedigd dient te worden. (om duidelijk te zijn moet je overdrijven, zal ik maar zeggen *D)

Eigenlijk zie ik hier de noodzaak niet echt van in maar deze aanpassing lijkt me nuttig om dat doel te bereiken.
Ik zou dan trouwens ook in overweging nemen om de hele general chat groep te verwijderen om zo iedereen die voor wat anders komt dan pc''s weg te jagen. Als de anderen dan wat algemeens willen posten moeten ze dat ook maar elders doen.
(kennelijk gaan we niet uit onszelf naar fok voor al onze niet computer gerelateerde onderwerpen omdat het hier toch gezelliger is)

Ook hoor ik vaak geklaag over het nivo.

Nu hebben veel mensen wel eens de gezonde neiging om af en toe wat onzinnigs te posten. Nu de kroeg weg is resulteerd dat vaak in wat posts die op of over "het randje" zijn, maar in ieder geval niet op nivo, whatever that may be.
Om dit probleem op te lossen is het denk ik toch het beste om of aan die behoefte toe te geven, door weer met een soort kroeg te komen.

Argumenten dat dan de andere fora ook vervuild worden, deel ik niet want bijna altijd wordt onzin "voor de lol" gepost en niet om doelbewust anderen het leven zuur te maken.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• ronaz
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Op donderdag 17 mei 2001 22:53 schreef Elvhenk het volgende:
Nadeel van verdwijnen SG voor het grote publiek is dat onzin nu op W&L gepost wordt. Zie hier: [topic=181847]
Is al gedevnulled denk ik.....
Wie was zij? :D

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:40

Wimmel

Hello

Het is al honderd keer gezegd maar toch..

Ik ben een newbie (geregd febr. 2001)
Ik ben toevallig eens tegen GOT aangelopen en ben hier toen blijven hangen :)
Ondanks dat ik hier nog niet zolang zit kreeg ik het gevoel dat het idd achteruit ging met de fora. Ik heb het gevoel dat bepaalde mensen die in de GOT Kroeg zaten nu naar SG gingen maar ook regelmatig in andere fora onzin zaten uit te kramen.
Idd die mensen ben je nu niet kwijt maar de aanwas zal vertragen :)
Vergeet ook niet de FLAMERS die ff een nieuwe nick reggen om vrolijk verder te gaan, daar ben je nu vanaf. Dus nogmaals imho zal het er zeker niet slechter van worden.

Ik ben blij met GOT zoals ik het nu ken, heb een hoop geleerd, de FAQ gelezen, vind alleen dat de search verbeterd moet worden, wij Opera gebruikers kunnen niet in alle fora zoeken omdat er default 1 geselecteerd staat :( gelukkig heb ik deze ontdekt (http://onno.dhs.org/NSearch/SearchServlet?theme=got).

Bikini topics zal ik altijd blijven verwelkomen in de weet dat het echte GOTters zijn die ff wat anders willen ipv newbies die niet weten wat FOK is.

Voorlopig zie ik de toekomst zonnig tegemoet B-)

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• zeikstraal
Op donderdag 17 mei 2001 23:26 schreef Wimmel24 het volgende:

Ondanks dat ik hier nog niet zolang zit kreeg ik het gevoel dat het idd achteruit ging met de fora.
Ik heb het gevoel dat wij elkaar soms zulke gevoelens aanpraten. Iedereen doet dit trouwens elke dag.
het "vroeger was alles beter" syndroom
Ik heb het gevoel dat bepaalde mensen die in de GOT Kroeg zaten nu naar SG gingen maar ook regelmatig in andere fora onzin zaten uit te kramen.
Niews sport en tv? Iets anders kan ik me niet voorstellen, maar eigenlijk spreekt dit voor de kroeg.
Vergeet ook niet de FLAMERS die ff een nieuwe nick reggen om vrolijk verder te gaan, daar ben je nu vanaf. Dus nogmaals imho zal het er zeker niet slechter van worden.
daar helpt deze maatregel zeker tegen ja, al kon je je al niet meer registreren met een gratis email adres en kon er een ban op een email adres worden gegeven.
Bikini topics zal ik altijd blijven verwelkomen in de weet dat het echte GOTters zijn die ff wat anders willen ipv newbies die niet weten wat FOK is.
idd alleen ga je voor het gemak wel even voorbij aan de groep GOTers die af en toe een opsomtopic bijv wel geinig vindt.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 17 mei 2001 23:42 schreef zeikstraal het volgende:
[....]
idd alleen ga je voor het gemak wel even voorbij aan de groep GOTers die af en toe een opsomtopic bijv wel geinig vindt.
Wat betekend jouw naam ?? Valt volgens mij redelijk onder de noemer opsomtopic(zeker in het begin), maar is nog wel steeds open, hoe kan dat? (rethorische vraag)

• Grrrrrene
  • Niet online

[..]

Ik heb het gevoel dat wij elkaar soms zulke gevoelens aanpraten. Iedereen doet dit trouwens elke dag.
Daar kun je best ''s gelijk in hebben, maar vergeet niet dat GoT wel errug hard is gegroeid het afgelopen jaar. Ik weet niet of mijn user ID betekent dat ik de 4466e user was die geregistreerd was, maar in de tussentijd zitten we dus al over de 25000 heen. Zoals bij alle dingen waar mensen samenkomen, worden de regels strenger naarmate er meer mensen komen. Het is namelijk gewoon zo dat er dus ook meer irritante users bij zitten die graag het forum verzieken.
[..]

Niews sport en tv? Iets anders kan ik me niet voorstellen, maar eigenlijk spreekt dit voor de kroeg.
Ik denk dat onderhand wel duidelijk is dat die niet terug komt, want dan heb je dus 1 forum waar alle onzin in staat wat nu dichtgegooid wordt...
[..]

daar helpt deze maatregel zeker tegen ja, al kon je je al niet meer registreren met een gratis email adres en kon er een ban op een email adres worden gegeven.
Deels heb je gelijk ja, je bent er nu mooi vanaf, maar het was dus wel mogelijk met email adressen van providers als TMFWeb ofzo... Toch duurt dat veel langer dan effe een hotmail accountje aanmaken, dus dat misbruik zal wel meevallen.
[..]

Nou, er komt binnenkort wel weer een "mooie vrouwen deel 9" topic, denk ik... De laatste is alweer een tijdje geleden... Dat zijn enkele uitzonderingen die wel toegestaan zijn. Dat komt omdat ze wat meer geaccepteerd zijn en niet als "irritant" worden ervaren, of "nutteloos".

En die opsomtopics zijn _soms_ wel geinig, ze worden dan ook niet allemaal gesloten...

• zeikstraal
Oh ja ff voor ale duidelijkheid ik persoonlijk ben niet zo heel erg weg van die opsomtopics heb er gelof ik niet of nauwelijks op gereageerd. Ik constateer alleen dat er onder sommigen wel een behoefte aan is en dat er daarom toch van die topics geopend worden, op plaatsen waar het niet mag.
Je kunt nu 2 dingen doen: of die behoefte negeren en iedereen die zich herhaaldelijk niet aan houdt bannen. Dit levert alleen wel veel gezeur en werk op.
Wat ook kan is aan die behoefte toegeven dmv een kroeg ofzo.

Wat dit voorbeeld betreft: Het is een soort gedoogbeleid van een modje. Een ander zal het straks wel weer dichtgooien, zoniet dan denkt iemand anders dat het ook mag en gaat die weer zeuren. Geen oplossing dus.

• Morgoth
  • Laatst online: 05-02 20:36
ff offtopic:
De search doet het prima hoor in opera.... ik heb iig geen problemen....

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik vind sommige ook wel leuk maar ik zou er niet wakker van liggen als alle opsom topics gesloten werden.

Zoveel heb je er nou ook weer niet aan en er zijn genoeg andere topics waar geen opsommingen in worden gedaan maar wat toch ook leuk is.

Maar meningen verschillen (gelukkig anders was het hier maar saai).

Even weer wat anders aan de andere kant ik snap ik best dat mensen er tegen zijn. Een collega van mij die nog net weet hoe een computer eruit ziet zit af en toe ook hier op GoT. Meer om het gewoon af en toe een beetje te lezen in [SG]. Nou die stond wel even raar te kijken "He hebben ze ze weggehaald das lullig". Nu kan hij zich wel gaan registreren maar ik denk dat hij nooit de 50 haalt.

Maar ja we zien wel hoe dit loopt.

There is no art to find the minds construction in the face

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 18 mei 2001 09:06 schreef -Muppet- het volgende:

Even weer wat anders aan de andere kant ik snap ik best dat mensen er tegen zijn. Een collega van mij die nog net weet hoe een computer eruit ziet zit af en toe ook hier op GoT. Meer om het gewoon af en toe een beetje te lezen in [SG]. Nou die stond wel even raar te kijken "He hebben ze ze weggehaald das lullig". Nu kan hij zich wel gaan registreren maar ik denk dat hij nooit de 50 haalt.
Het feit dat jouw collega alleen maar op SG aan het lezen was, en daar het meeste van baalt, geeft alleen maar weer aan dat hij niet de doelgroep van de site is.

Anders had hij in de tech-fora wel wat meer gelezen, om meer te weten te komen van die grijze doos onder zijn bureau.

No offence intended, maar daar is deze maatregel voor. Ook als super-newbie kun je nuttige postings doen.

Aannames zijn fataal.

• zeikstraal
Op vrijdag 18 mei 2001 11:40 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Het feit dat jouw collega alleen maar op SG aan het lezen was, en daar het meeste van baalt, geeft alleen maar weer aan dat hij niet de doelgroep van de site is.

Anders had hij in de tech-fora wel wat meer gelezen, om meer te weten te komen van die grijze doos onder zijn bureau.

No offence intended, maar daar is deze maatregel voor. Ook als super-newbie kun je nuttige postings doen.
Niet dat ik dit goed- of afkeur, maar is mijn constatering terecht dat iemand die niet tot de doelgroep behoord, wordt geweerd, ook al merkt niemand anders hier iets van?

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 18 mei 2001 13:13 schreef zeikstraal het volgende:

[..]

Niet dat ik dit goed- of afkeur, maar is mijn constatering terecht dat iemand die niet tot de doelgroep behoord, wordt geweerd, ook al merkt niemand anders hier iets van?
Geweerd vind ik een verkeerd woord.

Ik zeg liever: "Het wordt iemand minder aantrekkelijk gemaakt"

En natuurlijk zijn hier mensen bij die niets kwaad in de zin hebben, helaas kun je die niet via een of ander algoritme selecteren.

• zeikstraal
Op vrijdag 18 mei 2001 13:15 schreef Jaymz het volgende:

[..]

En natuurlijk zijn hier mensen bij die niets kwaad in de zin hebben, helaas kun je die niet via een of ander algoritme selecteren.
Nee idd, heb je gelijk in.
Maar je zou het read only kunnen maken.
(dat heb ik trouwens niet van mezelf)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb maar een klein deel van de posts gelezen, dus als dit al een keer gepost is: sorry!

Maaruh,
hoe zit het met links? Als ik (als user die wel in SG kan komen) een link in laten we zeggen W&G zet. Kunnen dan de users die <50 posts hebben wel via de link op SG komen en daar posten?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Muppet

Muppet

Dus het was nog niet eens zo''n gek idee

* Muppet zegt ook een keer wat nuttigs

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 15:35 schreef OkkE het volgende:
Ik heb maar een klein deel van de posts gelezen, dus als dit al een keer gepost is: sorry!

Maaruh,
hoe zit het met links? Als ik (als user die wel in SG kan komen) een link in laten we zeggen W&G zet. Kunnen dan de users die <50 posts hebben wel via de link op SG komen en daar posten?
Als het goed is niet.

• Muppet

Muppet

Ik zat zelf ook met een ander idee te spelen

Kunnen jullie het niet gewoon leesbaar maken voor iedereen maar als je geregistreed bent de 1e maand niet mag posten in [SG] en[NST].

Zo kan wel iedereen het blijven zien en als ze willen lezen maar geen /onzin toevoegen.

En als ze dan aan die 50 nuttige posts komen pas mogen posten en zo niet dan moeten ze het bij lezen houden.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 18 mei 2001 15:56 schreef -Muppet- het volgende:
Ik zat zelf ook met een ander idee te spelen

Kunnen jullie het niet gewoon leesbaar maken voor iedereen maar als je geregistreed bent de 1e maand niet mag posten in [SG] en[NST].

Zo kan wel iedereen het blijven zien en als ze willen lezen maar geen /onzin toevoegen.

En als ze dan aan die 50 nuttige posts komen pas mogen posten en zo niet dan moeten ze het bij lezen houden.
Volgens mij is dat een optie die overwogen is, of wordt. Mij nu even niet geheel duidelijk trouwens.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 22:55

[..]

[..]
Het was vroeger wel anders, veel minder mensen dus ook veel minder spammers/onzinners ed. En toen was men toleranter (kijk maar eens naar wat van mijn eerste topics (in SG)).

[..]
Hmmz in mijn tijd (nov 99) moest ik me ook met mijn uni-account registreren...

Soms moet je zoiets laten gaan, gewoon omdat het geinig is.

* Sassie denkt gewoon dat de mensen anders zijn geworden...

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op vrijdag 18 mei 2001 15:42 schreef obsidian het volgende:

[..]

Als het goed is niet.
Mooi,
dan ben ik zeker een voorstander van het idee. 8-)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• zeikstraal
Het was vroeger wel anders, veel minder mensen dus ook veel minder spammers/onzinners ed. En toen was men toleranter (kijk maar eens naar wat van mijn eerste topics (in SG)).
Tuurlijk zijn er dingen veranderd toen ik hier net kwam was de mentaliteit anders. Toch vindt ik dat het verleden nogal overdren geidialiseerd is.
Hmmz in mijn tijd (nov 99) moest ik me ook met mijn uni-account registreren...
[..]
Ik kon nog lekker wel m''n dds meel gebruiken, dus perfect was het niet, maar ik wilde inderdaaad zeggen dat er al maatregelen waren om clones van gebande mensen te voorkomen. Desalnietemin zal dit volgens mij ook werken omdat het nog niet helemaaal waterdicht was.
Soms moet je zoiets laten gaan, gewoon omdat het geinig is.
Helemaal mee eens maar de ietwat willekeurige moderatie van dit soort dingen wekt volgens mij verwarring zeker nu het forum zo groot is.
* Sassie denkt gewoon dat de mensen anders zijn geworden...
* zeikstraal denkt dat dat wel mee valt in die paar jaar. Er zijn natuurlijk wel mensen weggegaan en andere bijgekomen, maar dat gebeurt in elke gemeenschap.

Verwijderd

Vraagje: is er al verschil merkbaar in de aanmeldingscijfers sinds de nieuwe regeling van kracht is?

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 09:05 schreef obsidian het volgende:
Eigenlijk is deze reactie (of tenminste die zin) nogal behoorlijk asociaal, laag en grote onzin. In feite is dus iedereen die een site bekijkt, maar verder niet bijdraagt aan die site een asociaal? Ik ben een grote aso omdat ik alleen kijk naar http://www.fokzine.net/ ?
Stel je hebt een auto waar je flink aan hebt zitten klussen en waar je veel tijd en geld in hebt gestoken. Waarom ben ik dan asociaal als ik graag naar die auto kijk en ervan leer?

Deze zin getuigt van een zeer beperkte trots op wat je beheert, een zeer slechte visie op wat Gathering of Tweakers nu werkelijk inhoudt en een nog grotere minachting van de talloze lurkers die jullie onvermijdelijk herbergen.

Als je dit forum uitsluitend beschouwt als een marktplaats waar vraag en aanbod gekoppeld moeten zijn, is dat erg beperkt denken. Dit forum is een interactieve kennis-databank op het gebied van ICT, waar mensen hun eigen steentje aan kunnen bijdragen, maar wat als primaire functie heeft het verzamelen (gatheren, duh!) van informatie. Waarom zou die informatie puur en alleen read&write mogen zijn, maar geen read-only?

Op dit forum komen zeer veel actieve leden die via vraag en antwoord een zeer uitgebreide kennis-databank aanleggen. Is het nu juist niet mooi dat deze kennis-databank door anderen (lurkers) als referentiemateriaal wordt gebruikt voor eigen problemen, of als inspiratiebron voor webdesign en programming? Ben je er niet trots op dat je (samen met de users) waarschijnlijk één van de grootste kenniscentra op ICT gebied in Nederland bent en wil je deze kennis niet delen met iedereen? Het komt me zo kinderachtig over als ''niet afkijken'' en ''ga maar met je eigen blokken spelen''.

Zoals je het nu zegt zou voor elk hetzelfde probleem bij een andere user een ander topic aangemaakt moeten worden, want als hij een bestaand topic zou gebruiken zou het een asociaal zijn.
Bekijk het aantal geregistreerde leden eens en bekijk het aantal actieve leden... denk dan nog eens na over een uitspraak als dat lurkers asocialen zouden zijn. Getuigt niet echt van een hoge dunk van de eigen users.

(Ooit gehoord van het feit dat denkbeelden/emoties van ouders gemakkelijk doorgegeven worden aan de kinderen? Misschien dat daar het probleem ligt met het niveau... lage dunk van de users --> lage dunk van de users mbt forum)

Daarbij, dat users zich registreren puur en alleen voor SG en niet omdat ze zich interesseren in computers is echt klinklare onzin. Een cursus ''beginnende sociologie'' is misschien wel aan te raden voor de crew hier (serieus bedoeld).
Omdat het forum zo''n groot complex interactief systeem is, met users met overeenkomstige kenmerken (het ''tweakers-zijn'') reflecteren deze kenmerken zich ook in de ''algemene cultuur'' op Gathering. Er ontstaan forum-eigen gedrags-regels, manieren van praten (1337-speak :)) enz. enz. Elke nieuwe user hier leest een aantal topics om de sfeer te proeven, de cultuur af te tasten. Pas dan besluit diegene of hij wil registreren of niet, want elke user zoekt naar een bepaalde bevestiging van denkbeelden in deze algemene cultuur. Dat is ook de reden waarom de één registreert op het Fok!forum en de ander op scholieren.com. De sfeer is wezenlijk anders, de één spreekt iemand meer aan dan de ander.
Daarom is een uitspraak als ''Die mensen komen alleen voor SG'' nogal kort door de bocht. Ze komen namelijk voor de sfeer, voor bevestiging van hun eigen identiteit, om onder gelijkdenkende of gelijkgezinde mensen te zijn. Dát is wat een tweaker een tweaker maakt. Dat ze niet in de andere tech-fora posten betekent niet automatisch dat geen tweakers zijn. Als ik niet elke zaterdag aan m''n auto zit te sleutelen hoeft dit ook niet te betekenen dat ik geen echte auto-freak ben. Wellicht heb ik daar geen behoefte aan of heb ik de mogelijkheden niet (hier op GoT dus de kennis) om dat te doen.

Tot slot...
Om te leren van anderen...
Is dat niet precies wat een lurker doet? Waarom zou je pas mogen leren van anderen als je zelf iemand geholpen hebt?

De maatregel lijkt me nou niet echt sfeerbevorderend en gebaseerd op compleet verkeerde denkbeelden/visies.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mocht de indruk bestaan dat de crew oid Lurkers Niet waardeert, dan wil ik dat bij deze ontkennen.

in de wetenschap dat lurkers op den duur ook registreren en dan al weten hoe het moet, omdat lurkers ook pageviews genereren etc en lurkers users zijn die niets verkeerd doen, Is er geen enkele mogelijkheid om een lurker van kwade bedoelingen te beschuldigen.

ikke spreek voor mezelf nu, maar lurkers zijn van harte welkom op dit forum. :)

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 19:45 schreef ecteinascidin het volgende:
Mocht de indruk bestaan dat de crew oid Lurkers Niet waardeert, dan wil ik dat bij deze ontkennen.
Dat blijkt:
1. Niet uit de nieuwe maatregel waarin al geristreerde lurkers de toegang ontzegd worden tot 2 fora waar ze al tijdenlang toegang tot hadden (en waarschijnlijk plezier in hadden).
2. Niet uit de quote hierboven aangehaald. Evenwel niet door jou gedaan, maar wel door een lid van de crew. In zulk een representatieve functie kun je dat gewoonweg niet maken. Een minister kan het ook niet maken om te zeggen dat het volk asociaal is.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 18 mei 2001 19:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat blijkt:
1. Niet uit de nieuwe maatregel waarin al geristreerde lurkers de toegang ontzegd worden tot 2 fora waar ze al tijdenlang toegang tot hadden (en waarschijnlijk plezier in hadden).
geregisteerde lurkers zien SG nog steeds, alleen de nieuwe lurkers vallen buiten de boot. Deze weten niet beter dan dat SG niet bestaat en missen niets. ''t forum trekt ook geen lurkeronzinners aan oid. Dan blijven over de ongeregistreerde lurkers.... Ik geef toe dat het not-done is, maar lurken en niet registreren maar wel SG kijken is en rare combo. Dit is een nadeel waar wel wat voordelen tegenover staan.
2. Niet uit de quote hierboven aangehaald. Evenwel niet door jou gedaan, maar wel door een lid van de crew. In zulk een representatieve functie kun je dat gewoonweg niet maken. Een minister kan het ook niet maken om te zeggen dat het volk asociaal is.
Niemand van de crew zal zeggen dat alle users asociaal zijn. Ook niet tegen 1 persoon.
Een privemening van de crew is echter altijd mogelijk omdat de crew ook een mening heeft. Daarbij zal iemand van de crew zich echt wel de representatieve functie voor ogen houden (en anders de overigen wel).

Verwijderd

Ja jongens, jullie hebben wel groot gelijk, maar ik kan nu in de search al niet meer bij SG. Dat is even wat minder :'(

Voor de rest, jullie hebben groot gelijk, het is geen gathering of ouwewijven >:)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 22:13 schreef joska het volgende:
Vraagje: is er al verschil merkbaar in de aanmeldingscijfers sinds de nieuwe regeling van kracht is?
en aanvullend is er ergens een grafiek te zien van de aanmeldingen in het bestaan van GoT (en/of eentje van t.net)

sorrie als ik teveel afdwaal :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Eigenlijk wil ik het oude topic toch weer omhoog kicken, ik zou vertellen hou het vrijdagavond zou gaan. Duzzzz.....

Even de topics waarin de afgelopen week nog is gepost weer toegankelijk maken.

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 20:38 schreef THC_Vissie het volgende:
Ja jongens, jullie hebben wel groot gelijk, maar ik kan nu in de search al niet meer bij SG. Dat is even wat minder :'(
Idd, ik wou een oud topic opvissen, en ik kon het via de search niet vinden omdat het een sg-forum was... :(

• BC3 Victim
ik vidn dit wel nuttig.
ik was zelf ook MOD op een forum, daar kwamen er maybe 2 per week als newbie binnen. maar odmat iedereen zomaar overal mocht posten, ging de grote naam die we ooit hadden steeds meer achteruit, elke draad verliep in een flame-war, en er blijft gewoon nix van over.
ik vind t een goede zaak.. hoe ze gaan controlen of iemand lame is cq. post, boeit me niet, als t resultaat er maar is

Verwijderd

/me vindt het ook een goed idee :).

Verwijderd

''t zal de mods wel een hoop werk opleveren, maarja dat is dan hopelijk de moeite wel waard :).

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Het idee is goed, maar ik ben benieuwd of het ook daadwerkelijk gaat werken...
ik hoop van wel, want dan hoeven de admins waarschijnlijk niet meer zo veel slotjes uit te delen, want volgens mij begint de slotjeszak van de admins al behoorlijk leeg te raken ;)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

Het lijkt wel communistisch....alles moet gecontroleerd worden...

duh..:(

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 21 mei 2001 18:16 schreef MegaBazz het volgende:
Het lijkt wel communistisch....alles moet gecontroleerd worden...

duh..:(
als je het zo ziet...
Datum en hoeveelheid maken de grens, dat zijn gegevens waar modjes dus ook niets over te zeggen hebben.

maar als het je hier niet bevalt, veel plezier op andere fora dan.

Verwijderd

Liever 1 nuttige post per week
dan 10 onzin posts per dag...

''t is jammer...maarja
Pagina: 1 2 3 4 Laatste