[BC3] Forums in de GC groep worden onzichtbaar!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Omdat we op GoT naar een hoger niveau streven zijn we van plan om wat aanpassingen te doen aan het forum. Een daarvan is het onzichtbaar maken van de volgende forums:
  • <li>[url="http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/1"]Stuffis Generalis[/url] <li>[url="http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/2"]Nieuws, Sport & TV[/url]
De volgende forums blijven dus zichtbaar:
  • <li>[url="http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/5"]Dutch Power Cows[/url] <li>[url="http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/3"]Wetenschap & Levensbeschouwing[/url]
De regels die hieraan verbonden zijn:
  • <li><big><big>[b]dit geldt alleen voor nieuwe registraties[/b]</big></big> <li>de forums zullen zichtbaar zijn na een peride van 30 dagen <li>extra voorwaarde is dat er na die 30 dagen tenminste 50 [b]nuttige[/b] posts gemaakt moeten zijn, welke door de crew beoordeeld zullen worden (je mag er ook langer dan 30 dagen over doen om 50 posts te halen) <li>de privilege om in deze forums te mogen posten en ze te kunnen zien kan ook worden afgenomen als blijkt dat een user zich niet normaal kan gedragen <li>het posten van onzin in de techforums om aan de 50 posts te komen zal dus ook worden bestraft
Dit wil dus zeggen dat het ook niet meer mogelijk is om in deze forums te lezen als je niet ingelogd bent. Dit alles zal zo snel mogelijk worden ingevoerd.

Dit willen we graag doen om de nadruk te gaan leggen op de tech forums. Op dit moment merken we dat veel mensen zich registreren voor bijvoorbeeld SG, en dit willen we in de toekomst graag voorkomen.

[edit]

de maatregel is inmiddels doorgevoerd, je moet even
<big><big>opnieuw inloggen zodat je de fora weer te zien krijgt</big></big>

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Zoals ik al zei: Erg goed idee. Ik heb zelf in een ander draadje (over de snelheid/traagheid van het zetten van slotjes in SG) al wat ideeën van de hand gedaan, maar dit idee slaat IMHO alles.

Ik hoop dat het gaat bijdragen aan een verminderde toestroom van GC-only users.

Chapeau! :D

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01 17:08

Booster

Superuser

Ok, ik sta achter het idee...

Hopenlijk heeft het het gewenste effect.

edit:

mmh, er zijn wat replies foetsie zie ik nu.
Ikke maar zoeken onderaan :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Tja.. ik ben er wel voor.. moet alleen even zorgen dat ik 50 posts krijg op deze naam.. anders moet ik weer terug naar m''n vorige nick

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

nog een keer dan...

Ik vind het een fantastisch idee!

dan kunnen alle mensen die gezelligheidzoeken uitwijken naar andere fora!

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 14:18 schreef GeonetiX het volgende:
nog een keer dan...

Ik vind het een fantastisch idee!

dan kunnen alle mensen die gezelligheidzoeken uitwijken naar andere fora!
zo kan je het ook zien...
hier je technische vragen stellen en voor de gezelligheid ergens anders naartoe...
zal me een saaie boel worden dan in de posts :D

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Hoe willen jullie van elke nieuwe user alle 50 posts gaan beoordelen.

* zeikstraal stelt zich in ieder geval niet beschikbaar >:)

Verder geen echt slecht plan trouwens. Het is denk ik een goede manier om duidelijk te maken dat dit eigenlijk een computerforum is, wat de crew graag wil.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Houden we het dit keer wel ontopic please? Dus ook niet vragen waar alle replies zijn gebleven ed, gewoon ontopic...

de vorige thread is idd getrashed, omdat er een discussie ontstond die niets meer met dit onderwerp te maken had. Om nu iedereen weer de kans te geven om vragen te stellen heb ik deze opschoonaktie gedaan.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een thread on-topic houden doe je niet door alle off-topic reacties te trashen obsidian. Daarmee bereik je alleen maar het tegenovergestelde.

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Die posts hoeven natuurlijk niet stuk voor stuk nagekeken te worden. Als iemand 50x blaat post om SG in te mogen valt dit snel genoeg op.

Je heb trouwens ook nog de mods van de resp. fora en de usernotes als hulpmiddel.

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik kan het niet laten om toch ook even een reactie te typen.
Ik sta achter de beslissing van de crew, maar ik vind wel dat er flexibel mee omgegaan moet worden. Als iemand in plaats van 50 nuttige post zo gek is om 20 hele nuttige essays gaat zitten typen, dan zou hij IMO ook die benodigde rechten moeten krijgen.

Verder moet ik uit principe ook de volgende lastige vraag stellen:
Het beleid is dus om mensen uit de General Chat forums te weren, die geen bijdrage leveren van de ICT-kant van de Tweakers-gemeenschap. Ik weet dat de koppeling tussen T.net en GoT altijd al ''moeilijk'' is geweest, maar als iemand 50 reacties van hoge kwaliteit (+4) op T.net zou posten, draagt ie volgens mij goed bij aan de gemeenschap. Volgens het nieuwe beleid zou hij echter niet mogen posten op bijvoorbeeld SG en dat vind ik een beetje vreemd.

Verder ben ik benieuwd hoe het een en ander zich verder ontwikkelt. Ik wens de crew veel succes met het nieuwe beleid en hoop dat het werkt. Het is toch best wel erg als crewleden letterlijk om zo''n maatregel moeten smeken en de andere optie was waarschijnlijk het sluiten van die forums geweest.

Never stop seeking what seems unobtainable...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 14:23 schreef Onno het volgende:
Een thread on-topic houden doe je niet door alle off-topic reacties te trashen obsidian. Daarmee bereik je alleen maar het tegenovergestelde.
Ik weet het, vandaar de uiteg erbij. Als iemand nog vragen heeft over het oude topic, graag via ICQ.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 14:16 schreef Wimo het volgende:
Tja.. ik ben er wel voor.. moet alleen even zorgen dat ik 50 posts krijg op deze naam.. anders moet ik weer terug naar m''n vorige nick
Nee hoor, hoeft niet. We gaan dit niet met terugwerkende kracht doen. Dus het geldt pas als je registreerd nadat dit ingaat.

Verwijderd

Hmm dit is dus ECHT zielig... je moet dus bewijzen dat je een technische achtergrond hebt om over normale zaken te mogen babbelen!

Dit is dus echt onacceptabel... maarja ik weet uit het verleden dat men hier tegen normaal praten is en er alleen over computer gepraat mag worden omdat je anders niet intelligent genoeg bent... sukkels

maargoed het zal niet lang duren voordat deze post gedelete wordt zoals altijd dus bij deze wil ik eventjes iedereen die WEL normaal en gezellig wil praten etc etc maar naar een ander forum moet verhuizen en ze hier laten STIKKEN
bij deze nodig ik dan ook iedereen uit voor het forum wat mijn thuis is nl [niet spammen graag]

Aangezien dit snel weg zal zijn mijn oproep: SPREAD THE URL.... want deze actie is te zielig voor woorden...

PS ik weet dat velen dit als SPAM zullen zien.. zo is het NIET bedoeld maargoed, ik ga er verder geen woorden aan vuil maken want daar is het beleid van dit forum te waardeloos voor....

ik heb gesproken!

• LoneGunman
  • Niet online
Het idee is leuk, alleen ik heb sterke twijfels of het ook gaat ''werken'' in de praktijk.

Hoe waren jullie ooit controleren of er 50 zinnige reacties gepost zijn? Als de huidige trend van 60 (?) nieuwe users per dag zich doorzet, wordt het straks nog druk. Of zelfs wordt dit getal gevierendeeld, dan krijgen jullie het over een maand nog bijzonder druk, wat natuurlijk weer leidt tot de nodige irritaties.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:45

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 16 mei 2001 14:30 schreef LoneGunman het volgende:
Het idee is leuk, alleen ik heb sterke twijfels of het ook gaat ''werken'' in de praktijk.

Hoe waren jullie ooit controleren of er 50 zinnige reacties gepost zijn? Als de huidige trend van 60 (?) nieuwe users per dag zich doorzet, wordt het straks nog druk. Of zelfs wordt dit getal gevierendeeld, dan krijgen jullie het over een maand nog bijzonder druk, wat natuurlijk weer leidt tot de nodige irritaties.
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Wat mot dat mot. Sim-pel

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op woensdag 16 mei 2001 14:25 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Ik kan het niet laten om toch ook even een reactie te typen.
Ik sta achter de beslissing van de crew, maar ik vind wel dat er flexibel mee omgegaan moet worden. Als iemand in plaats van 50 nuttige post zo gek is om 20 hele nuttige essays gaat zitten typen, dan zou hij IMO ook die benodigde rechten moeten krijgen.
...
Uitzonderingen kunnen de regel bevestigen. Maar zonder regel kun je die uitzonderingen niet maken. Als één en ander draait zal er vast wel wat souplesse in kunnen komen, maar voordat de regel überhaupt ingevoerd is zullen er niet voor elke uitzondering _nu al_ consessies gedaan worden.

* KeX is tevreden en denkt dat het wel los zal lopen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
We kunnen natuurlijk best flexibel zijn hierin, als iemand erg zijn best doet maar de 50 posts niet haalt kan besloten worden om alsnog toegang te geven.

• WarPuppy
  • Laatst online: 19-10-2025

WarPuppy

Electronic Technology

Goed idee, maar ik denk dat er idd op de andere forum''s gespammed en geofftopiced word bij het leven.

En hoe wou je het controleren of ze zinvol zijn? Of kijken jullie gewoon naar de posts die nergens opslaan, en halen die dan weg?

* WarPuppy wil wel helpen dan (als modje?)

Om te controleren hoe iedereen zich gedraagt.
En wanneer word de FAQ geupdate? Word echt tijd daarvoor.

offtopic:
Wanneer komt er weer een sitecheck fora? Want in de webhosting zijn ze er niet blij mee.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 14:30 schreef Dee-ehn het volgende:
Hmm dit is dus ECHT zielig... je moet dus bewijzen dat je een technische achtergrond hebt om over normale zaken te mogen babbelen!

Dit is dus echt onacceptabel... maarja ik weet uit het verleden dat men hier tegen normaal praten is en er alleen over computer gepraat mag worden omdat je anders niet intelligent genoeg bent... sukkels

maargoed het zal niet lang duren voordat deze post gedelete wordt zoals altijd dus bij deze wil ik eventjes iedereen die WEL normaal en gezellig wil praten etc etc maar naar een ander forum moet verhuizen en ze hier laten STIKKEN
bij deze nodig ik dan ook iedereen uit voor het forum wat mijn thuis is nl [niet spammen graag]

Aangezien dit snel weg zal zijn mijn oproep: SPREAD THE URL.... want deze actie is te zielig voor woorden...

PS ik weet dat velen dit als SPAM zullen zien.. zo is het NIET bedoeld maargoed, ik ga er verder geen woorden aan vuil maken want daar is het beleid van dit forum te waardeloos voor....

ik heb gesproken!
Nee hoor, je hoeft je helemaal niet te bewijzen. Maar GoT is voor een bepaalde reden gestart. En dat is om mensen de kans te geven om kennis uit te wisselen over ICT gerelateerde zaken. Dat is het hele idee achter GoT. En om die reden doen we dit. We willen graag mensen hier hebben die dus ook om die reden bij GoT registreren, en niet omdat ze SG een gezellig forum vinden. Dat staat er ook duidelijk bij.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 16 mei 2001 14:30 schreef LoneGunman het volgende:

Dat is precies mijn idee. Ik ben bang dat ze niet helemaal doorhebben wat ze nu precies op hun hals halen, volgens mij wordt er veel te lichtzinnig over gedacht. Maargoed, we zullen wel zien, wie weet heb ik het volkomen mis en gaat het best goed werken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• LoneGunman
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 14:35 schreef obsidian het volgende:
We kunnen natuurlijk best flexibel zijn hierin, als iemand erg zijn best doet maar de 50 posts niet haalt kan besloten worden om alsnog toegang te geven.
Geweldig, de ''regels'' worden al verbogen voordat ze van kracht zijn. Consequent blijven is nog nooit geen sterke eigenschap geweest van ''de crew''.

Nothing personal natuurlijk, alleen met dit soort opmerkingen laat je een beetje doorschijnen dat dit soort acties een soort laatste strohalmen zijn om GoT schoon te houden......

/edit: nog consequente modjes nodig? Reporting for duty, sir.... Verwacht niet veel ''nieuwe'' users dan trouwens >:)

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op woensdag 16 mei 2001 14:30 schreef Dee-ehn het volgende:
Nee, je moet bewijzen dat je hier niet alleen komt om normaal te babbelen voordat je normaal mag babblen op het voor Tweakers gereserveerde in principe over computer-babbel gerelateerde babbel forum. Op andere lokaties buiten GoT over niet computers babbelen mag je sowieso hoor. ;)
Computers zijn niet een kwestie van intelligentie of opleidingsniveau oid, maar van interesse. Voor andere interesses zijn er andere lokaties.
....
ik heb gesproken!
Dat heb jij! ugh! ;) en ik ook! ugh again! :+

• ArthurMorgan
  • Niet online
heel goed plan,

ik denk dat het wel goed zal werken omdat er een stuk mider nieuwe aanmeldingen zullen komen. Het enige gevaar dat imho dreigt is dat W&L als surrogaat SG gebruikt gaat worden door nieuwe users.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 14:41 schreef LoneGunman het volgende:

[..]

Geweldig, de ''regels'' worden al verbogen voordat ze van kracht zijn. Consequent blijven is nog nooit geen sterke eigenschap geweest van ''de crew''.

Nothing personal natuurlijk, alleen met dit soort opmerkingen laat je een beetje doorschijnen dat dit soort acties een soort laatste strohalmen zijn om GoT schoon te houden......
Nou nou, niet zo negatief zeg... Ik probeerde alleen maar aan te geven dat het kan. Niet dat we dat ook echt gaan doen. Je registreerd je hier omdat je geinteresseerd bent in PC''s en omdat je daar hulp bij nodig hebt, of er gewoon over wilt kletsen. (tenminste dat is de bedoeling)
Als dat idd zo is, dan zou je SG helemaal niet zo erg mogen missen dat die 30 dagen en/of die 50 posts een barriere gaan vormen.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Op woensdag 16 mei 2001 14:28 schreef obsidian het volgende:
Nee hoor, hoeft niet. We gaan dit niet met terugwerkende kracht doen. Dus het geldt pas als je registreerd nadat dit ingaat.
Kan je dan nu niet best effe een regisdtratiestop invoeren?
Ik kan me inbeelden dat er een aantal persoontjes naarstiog op de register kln,op aan''tr rammen gaan na dit gelezen te hebben.

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Alfredt: Dat vrees ik ook, dat wordt weer werk voor Diadem cs. ;)

Hier zal dan wel erg streng opgetreden worden, net als in andere fora waar SG en/of onzinthreads opduiken.

Verwijderd

Ik vind het idee goed, maar is het niet mogelijk om SG en TV wel leesbaar te maken, maar dat er niet gereageerd kan worden door nieuwe users met < 50 posts?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ehhmmmm wanneer gaat dit nou precies in?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op woensdag 16 mei 2001 14:47 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Kan je dan nu niet best effe een regisdtratiestop invoeren?
Ik kan me inbeelden dat er een aantal persoontjes naarstiog op de register kln,op aan''tr rammen gaan na dit gelezen te hebben.
Goed punt, we zullen op dit moment wel een registratiepiek hebben? Is denk ik makkelijk te scheiden. Gewoon op registratiedatum x gaat de nieuwe regeling in.

• Xion
  • Laatst online: 12:02
Goed in vorige thread:

Zal je zien, dertig dagen na de eerste aanmeldingen, krijg van die onzinnige topics en posts zoals "Nieuwe fora?!", etc.

Of vergis ik me?

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
* Knightwolf vind dit ook een UITSTEKEND plan :)

Ik sta er echt helemaal achter. Ik zit nu al meer dan een uur mee te lezen (heb dus ook alles gelezen voor het getrashed werd) en ik vind het een goed plan.

Ik hoop ook dat het gauw ingevoerd gaat worden.
Nieuwbies blijven idd natuurlijk welkom zoals sommigen hier betwijfelen. Ik snap heel de opzet van de crew, en stem daar ook geheel mee in :)

Lang-leve-GoT-als-Techfora :)

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 16 mei 2001 14:50 schreef Xion het volgende:
Goed in vorige thread:

Zal je zien, dertig dagen na de eerste aanmeldingen, krijg van die onzinnige topics en posts zoals "Nieuwe fora?!", etc.

Of vergis ik me?
Ach, je moet er wat voor over hebben.

Kunnen we een "Post hier je : Ik zie nieuwe fora vragen" topic maken. :P

Aannames zijn fataal.

• witchdoc
  • Laatst online: 19-01 11:05
HJoe worden die 50 posts bekeken btw?
Is er een scriptje dat nieuwe users controleert op aantal posts?
btw, een beetje slimme, voorzichtige user kan bij zijn 5 à 10 nuttige nog wel genoeg niet nuttigen maar toch nog zulke dat men er niks echt tegen kan hebben, posten zodat ie lekker kan gaan onzinnen in sg

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 14:47 schreef fkooman het volgende:
Ik vind het idee goed, maar is het niet mogelijk om SG en TV wel leesbaar te maken, maar dat er niet gereageerd kan worden door nieuwe users met < 50 posts?
lijkt me niet zo handig, werkt de >50 postingregel te veel in de hand, laat ze maar eesrst zich echt nuttig maken zonder dat ze zich teveel gaan richten op de SG en NST fora.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• IceStorm
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 16 mei 2001 14:50 schreef Xion het volgende:
Dat hoop ik niet, die mensen hebben dan duidelijk NIET gelezen wat er staat en zoals ik al gezegd heb (niet hier maar op crew forum :)) moet er wel DUIDELIJK komen te staan dat er na 30 dagen een nieuw forum bijkomt (evt zelfs met een mailtje ;)).

• Knightwolf
Op woensdag 16 mei 2001 14:47 schreef fkooman het volgende:
Heel goed plan vind ik zelf. Maar aan de andere kant:

Nieuwe users ZIEN SG en TV gewoon helemaal NIET, en weten meestal dan ook niet dat ze bestaan. Door het posten van "zinnige" reacties in de tech-fora komen ze daar vanzelf wel een keer achter, en dan kunnen ze ten einde zelf ook meedoen :)

Dat is het idee er achter, toch crew? ;)

• Knightwolf
Op woensdag 16 mei 2001 14:55 schreef poohbeer het volgende:
HJoe worden die 50 posts bekeken btw?
Is er een scriptje dat nieuwe users controleert op aantal posts?
btw, een beetje slimme, voorzichtige user kan bij zijn 5 à 10 nuttige nog wel genoeg niet nuttigen maar toch nog zulke dat men er niks echt tegen kan hebben, posten zodat ie lekker kan gaan onzinnen in sg
Zo eentje zal er gauw uit liggen waarschijnlijk.

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 16 mei 2001 14:56 schreef Knightwolf het volgende:

Nieuwe users ZIEN SG en TV gewoon helemaal NIET, en weten meestal dan ook niet dat ze bestaan. Door het posten van "zinnige" reacties in de tech-fora komen ze daar vanzelf wel een keer achter, en dan kunnen ze ten einde zelf ook meedoen :)

Yup, inderdaad. Een soort bonus zeg maar. :)

Aannames zijn fataal.

• Knightwolf
Op woensdag 16 mei 2001 14:57 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Yup, inderdaad. Een soort bonus zeg maar. :)
Goed plan kerel :P

Daarbij: zelf zit ik momenteel wel veel in SG, maar kijk nog vaak zat naar interessante HardWare topics, waar ik zelf wel nogal in geinteresserd ben :)
Momenteel vind ik zelfs dat er in SG niet veel interessants gepost wordt...

Verwijderd

/me is er hartstikke voor!

Gelukkig ben ik al over die 30 dagen heen :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 16 mei 2001 15:02 schreef FlameHeaD het volgende:
/me is er hartstikke voor!

Gelukkig ben ik al over die 30 dagen heen :)
En ook over de 50 posts ;)
[dat was wel erg offtopic]
Magoed, ik ben het zeer zeker ook eens met deze "regel".
Alhoewel ik me gewoon (mede door het lage niveau) vrijwel noooit in SG vertoon.
(yupz, 1800 posts 1 ervan in SG ;))

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Op woensdag 16 mei 2001 14:56 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:"Update die FAQ"

En nog iets, "we" moeten er ook voor zorgen dat die faq ook word gelezen, vind ik tenminste. Het is hoogst irritant dat die (naar mijn idee) door 1 op de 20 newbie''s maar word gelezen.

Dan nog iets, stel je voor, je bent je password kwijt, en je kan je account dus niet meer achterhalen, kan je dan gewoon om vrijstelling vragen bij de adjes/modjes om meteen de SG in te kunnen?

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 16 mei 2001 15:12 schreef WarPuppy het volgende:

Zoals ik al zei:"Update die FAQ"

En nog iets, "we" moeten er ook voor zorgen dat die faq ook word gelezen, vind ik tenminste. Het is hoogst irritant dat die (naar mijn idee) door 1 op de 20 newbie''s maar word gelezen.
We zijn er ook mee bezig om bij het reggen een verplichte FAQ te laten lezen, met daarbij knopjes : "Ik ga akkoord" -> geregd. "Ik ga niet akkoord" -> Doei.

Met dan verplichte "kan niet op de knopjes klikken tijd" van een minuut of 1 a 2.
Dan nog iets, stel je voor, je bent je password kwijt, en je kan je account dus niet meer achterhalen, kan je dan gewoon om vrijstelling vragen bij de adjes/modjes om meteen de SG in te kunnen?
Die snap ik niet helemaal ? Je bedoelt, als je je eigen bestaande (met toegang tot SG) account kwijt bent, en je maakt een nieuw aan ofzo ? We kunnen gemiddeld de Accounts wel achterhalen.

Aannames zijn fataal.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 15:17 schreef GaMeOvEr het volgende:
Die snap ik niet helemaal ? Je bedoelt, als je je eigen bestaande (met toegang tot SG) account kwijt bent, en je maakt een nieuw aan ofzo ? We kunnen gemiddeld de Accounts wel achterhalen.
IMO is het best raar dat je plots de naam van je account "vergeet" hoor...

• Knightwolf
Op woensdag 16 mei 2001 15:12 schreef WarPuppy het volgende:
Dat is niet nodig, als je je pass van je account kwijt bent kun je bij een ADje of GM vragen of ze je pass willen mailen. Wees niet bang, ze kunnen niet zien wat voor pass het is ;)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:55
Ik ben er eentje die niet vaak kijkt/post in SG oid..

Er staat zoveel onzin in, en het doel dat ik dit bezoek is toch zeker weten hardware info. en nieuwtjes/ervaringen..

Maar zo te horen allemaal misschien wel een goed idee..

• Knightwolf
Op woensdag 16 mei 2001 15:17 schreef GaMeOvEr het volgende:
Je was me net voor :+

Verwijderd

Goh stond hier net niet een reply van George Mimi en Marco :?

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Op woensdag 16 mei 2001 15:19 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Dat is niet nodig, als je je pass van je account kwijt bent kun je bij een ADje of GM vragen of ze je pass willen mailen. Wees niet bang, ze kunnen niet zien wat voor pass het is ;)
Dat bedoelde ik dus ook idd, vroeger moest je dan een nieuwe account aanvragen..

Waar kan je dat aanvragen, want ik ben 1 pass kwijt van een account?

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 16 mei 2001 14:57 schreef Knightwolf het volgende:
Zo eentje zal er gauw uit liggen waarschijnlijk.
Ja hoor, dat soort mensen vallen snel zat door de mand ;).

• Arnold
  • Laatst online: 12-02 10:33
tss.. wat vind ik dit een giga onzin zeg.
ik lach me echt suf hierom.
dit is het zelfde als bekennen dat jullie het forum niet onder controle hebben |:(
niet dat ik er eigenlijk kom ofzo hoor
(kom alleen in audio/video, software, en webdesign/grafiscs)
maar het is echt bullshit.

• saviour
  • Niet online
Ja, lijkt me wel een goed idee. Maar gaan jullie alles handmatig modden dan? Worden de postst dan in een queue gezet ofzo?

Lijkt me nogal veel werk.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 15:28 schreef saviour het volgende:
Ja, lijkt me wel een goed idee. Maar gaan jullie alles handmatig modden dan? Worden de postst dan in een queue gezet ofzo?

Lijkt me nogal veel werk.
Nee hoor, we gaan eigenlijk het omgekeerde doen, we laten iedereen gewoon posten. En als we onzin tegenkomen dan komt er een note. En aan de hand van de notes kunnen we zien of iemand serieus post of niet. We gaan dus niet elke post afzonderlijk beoordelen. Dat zou idd teveel werk zijn.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 15:21 schreef ik_zei_de_gek het volgende:
Goh stond hier net niet een reply van George Mimi en Marco :?
die is ook onzichtbaar geworden zo te zien :D :+

• saviour
  • Niet online
Oh kewl!

Moeten jullie dat dan wel handmatig bijhouden? Of krijgen jullie een alert ofzo?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 15:32 schreef arnoudo het volgende:

[..]

die is ook onzichtbaar geworden zo te zien :D :+
Nee, die is weggehald omdat die reply niets bijdroeg aan de discussie. Er si nadrukkelijk gevraagd om het ontopic te houden.

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 15:31 schreef obsidian het volgende:

[..]

Nee hoor, we gaan eigenlijk het omgekeerde doen, we laten iedereen gewoon posten. En als we onzin tegenkomen dan komt er een note. En aan de hand van de notes kunnen we zien of iemand serieus post of niet. We gaan dus niet elke post afzonderlijk beoordelen. Dat zou idd teveel werk zijn.
Hoe weten jullie dan wie er al 30 dagen is geregged en 50+ posts heeft? :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 15:35 schreef saviour het volgende:

[..]

Dat zijn stats die altijd al bijgehouden werden.

• Knightwolf
Op woensdag 16 mei 2001 15:35 schreef saviour het volgende:

[..]

... en het grote voorbeeld: check je eigen profile eens :P daar staat je aantal posts.

• PieterJ
  • Laatst online: 13-02 14:08
Volgens mij is dat in één code regel te vangen.
code:
1
IF (aantal_dag_geregistreed > 29) && (aanal_post > 50) gajegang();

edit:

bugje in code

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 16 mei 2001 15:21 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik dus ook idd, vroeger moest je dan een nieuwe account aanvragen..

Waar kan je dat aanvragen, want ik ben 1 pass kwijt van een account?
Als je alleen je pass kwijt bent, en je weet de account naam nog, kun je de Passmailer gebruiken.

Als je niet alles meer weet, moet je ff een nieuw draadje maken, met alle gegevens die je nog wel weet. (Geregd Email-adres, waarschijnlijke Nick, enz..)

Aannames zijn fataal.

• saviour
  • Niet online
Oke :)

Tnx Obsidian

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zie het punt niet van 50 reacties.

Ik bedoel, je regt toch echt op GoT om een beetje iets over PC''s te wisselen, het scholieren.com deel is niet echt PC''gerelateerd dus an sich zou alleen de doelgroep hiero komen.

De mensen die reggen zien alleen de delen waarvoor ze geintereseerd zijn en SG etc duikt later als cadeautje op later. Dat is nog altijd beter als : "gaaf, onzinforum.... Wat doet al die PC-shit er eigenlijk?"

over die 50 posten... Da''s dus om te voorkomen dat mensen met een slapend account opeens binnen zijn. Nu moet je dus 50 postingen doen. Tegen de tijd dat je de 50 haalt zul je hoop ik wel een beetje weten hoe het forum werkt etc zodat er geen ultieme onzinnewbies meer op SG komen. Tot die tijd valt een user in principe niet op met die 50 postingen. Om op te vallen moet je echt je best doen opdat een modje de andere 49 gaat natrekken.

50 postingen plaatsen? ga een beetje discussie aan of vertel over JOU ervaringen bij een probleem die iemand heeft en die jij had (en dus hebt opgelost). Als je geeneens 50 postingen kan verzinnen in een maand (of 1.5 maand, want de ene beperkende factor sluit de andere niet uit) dan heb je IMHO zowiezo niets te zoeken in SG.

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 15:37 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

... en het grote voorbeeld: check je eigen profile eens :P daar staat je aantal posts.
Ja duhh :P

Maar denk je nou echt dat ze elke dag 20.000 users gaan checken? :P

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 15:37 schreef saviour het volgende:
Oh kewl!

Moeten jullie dat dan wel handmatig bijhouden? Of krijgen jullie een alert ofzo?
Ehhh, als het goed is krijgen we een melding.

• pica
  • Laatst online: 09-02 16:51
Goed id, maar met nuttige replies kom ik dan op de 15 uit, kunnen jullie dit door de vingers zien? ;)

Steam

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 16 mei 2001 15:48 schreef JeanLucPicard het volgende:
Goed id, maar met nuttige replies kom ik dan op de 15 uit, kunnen jullie dit door de vingers zien? ;)
Nou vooruit, maar alleen omdat je al geregd bent, en het niet met terugwerkende kracht is. :P

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Mooi.. :D

Verwijderd

Volges mij krijg je strax wel van het soort topics als:

hey, nieuw forum?
?? nog nooit gezien dit forum ??
yeah, ik ben geen newbie meer!

Maar het zal wel niet opwegen tegen de hoeveelheid onzindraadjes die anders gemaakt worden :)

Verwijderd

Ten eerste lijkt me dit een goed idee. Hoewel ik zelf ook nogal wat onzin post maar (volgens mij dan :)) ook nog wel wat nuttigs tussendoor.

Ik krijg alleen wel het idee dat je in feite een soort van Private Acces krijgt, beetje FXP richting gaat dit dus bijna in..
Maar opzich werkt het natuurlijk perfect om spammers e.d. te weren. SG zal wel een stuk rustiger worden verwacht ik verder.
Je houdt IMO wel weer de mensen weg die verstand van zaken hebben maar geen zin hebben in een droog puur technisch forum...

However, goed plan en hopen dat het werkt.

Verwijderd

Luister eens, het CD Freaks forum is ook gestart als forum om over cd''s bakken te lullen maar in we zijn in verloop der tijd gegroeid en er ontstond steeds meer een behoefte aan meerdere onderwerpen/fora...
Jullie draaien het zaakje om en maken het voor velen minder intressant enzow wij doen het andersom..... wij willen meer klanten

maarja minder klanten betekent minder dataverkeer dus da''s goedkoper he.... hosting is ook niet echt goedkoop tegenwoordig!

• Knightwolf
Op woensdag 16 mei 2001 15:50 schreef Wimo het volgende:

[..]

Mooi.. :D
Mja, 48 posts voldoet net niet :+;)

Verwijderd

Stonden hier vanmiddag niet rond de 20 replies meer ?
Volgens mij had ik ook een paar dingen toegevoegd... Worden negatieve replies verwijderd ofzo ?

Verwijderd

Dit is niet bepaald commercieel denken.

Eigenlijk zijn mensen die verstand hebben van computers dus alleen nog maar welkom.

Als je niks van computers weet dan kun je ook niet 50 zinvolle posts maken.:?

Dus alleen de nerds blijven over.:)

Zou HLPDSK wel 50 zinvolle posts kunnen maken uberhaupt :) (geluk dat hij al over de 50 posts zit) :)

1 voordeel je zult wel goed worden geholpen in de tech forums.

En als laatste:

Ik zal me nooit bewijzen om ergens bij te hoeven horen!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 15:56 schreef Sn@ke het volgende:
Stonden hier vanmiddag niet rond de 20 replies meer ?
Volgens mij had ik ook een paar dingen toegevoegd... Worden negatieve replies verwijderd ofzo ?
Lees even de hele topic... Staat in dat offtopic geposts niet gewaardeerd word. En je krijgt dan ook meteen antwoord op je vragen.

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 16 mei 2001 15:54 schreef Dee-ehn het volgende:
maarja minder klanten betekent minder dataverkeer dus da''s goedkoper he.... hosting is ook niet echt goedkoop tegenwoordig!
Uhm dataverkeer is gratis, wordt namelijk volledig gesponsord dus daar ligt het echt niet aan.

edit:
Router, ook newbies zijn van harte welkom hoor, een ''nuttige'' post is ook gewoon een vraag stellen op een fatsoenlijke manier, meedenken met iemand etc etc.
Het is alleen niet de bedoeling dat je 50x zegt "ROFLMAO" oid. Want zonder newbees geen toekomst.

• pica
  • Laatst online: 09-02 16:51
Op woensdag 16 mei 2001 15:57 schreef Router het volgende:
Dit is niet bepaald commercieel denken.

Eigenlijk zijn mensen die verstand hebben van computers dus alleen nog maar welkom.

Als je niks van computers weet dan kun je ook niet 50 zinvolle posts maken.:?

Dus alleen de nerds blijven over.:)

Zou HLPDSK wel 50 zinvolle posts kunnen maken uberhaupt :) (geluk dat hij al over de 50 posts zit) :)

1 voordeel je zult wel goed worden geholpen in de tech forums.

En als laatste:

Ik zal me nooit bewijzen om ergens bij te hoeven horen!
Je kan ook nix van computers weten en een vraag stellen!

(16 BTW ;))

Steam

• Papa Roach
  • Niet online
prima idee

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 15:54 schreef Dee-ehn het volgende:
Luister eens, het CD Freaks forum is ook gestart als forum om over cd''s bakken te lullen maar in we zijn in verloop der tijd gegroeid en er ontstond steeds meer een behoefte aan meerdere onderwerpen/fora...
Jullie draaien het zaakje om en maken het voor velen minder intressant enzow wij doen het andersom..... wij willen meer klanten

Ben je nou alleen reclame aan het maken voor je eigen forum of wil je hier ook nog wat mee zeggen? :?

(nee, dit was geen flame of troll)

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik snap niet hoezo mensen toch denken dat je een tech-guru moet zijn om aan die 50 posts te komen ? :?

En tevens wordt de indruk gewekt dat alle andere fora die niet GC zijn allemaal droogkloterige fora zijn, waar geintjes niet kunnen en het altijd saai is.

Ik begrijp dat echt niet.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

spam blabla

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 16:02 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik snap niet hoezo mensen toch denken dat je een tech-guru moet zijn om aan die 50 posts te komen ? :?

En tevens wordt de indruk gewekt dat alle andere fora die niet GC zijn allemaal droogkloterige fora zijn, waar geintjes niet kunnen en het altijd saai is.

Ik begrijp dat echt niet.
Agreed!

Check mijn eerste 50 posts! :)
Ik was echt een frigging newB toen ik hier kwam. Nu nog steeds in NOS :o

Verwijderd

Je kan ook nix van computers weten en een vraag stellen!
Als je niks van computers af weet zal het je waarschijnlijk ook niet genoeg boeien om 50 vragen erover te stellen.
(do I make a point of niet?)

• IceStorm

IceStorm

Van mijn eerste 7280 posts is er ook geen enkele van die-hard-techno niveau. En in mijn eerste 250 posts heb ik alleen maar dingen gevraagd of geprobeerd te helpen met mijn weinige kennis.
Maar iedereen die hier komt kan alvast omgaan met een pc + internet en dan weet zelfs de grootste nitwit wel iets wat iemand anders toevallig niet weet en vraagt. Dan heb je toch een prima post gedaan (meer dan prima zelfs) zonder veel kennis te hebben ;)

Snappie?

Verwijderd

Het waarderen van 50 posts zal in pratijk toch niet doorgaan.
Enigste wat je hiermee opschiet is spam in andere forums toch?

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 16 mei 2001 16:06 schreef Router het volgende:
Dus daar let je extra op.

Aannames zijn fataal.

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 16 mei 2001 16:06 schreef Router het volgende:
Iemand die 50 posts maakt met alleen maar bull valt toch wel door de mand.

Verwijderd

Dus schiet het niet op??

En kun je hier een reactie opgeven??

Als je niks van computers af weet zal het je waarschijnlijk ook niet genoeg boeien om 50 vragen erover te stellen.

Verwijderd

Het is niet zozeer dat we die 50 posts van iedereen gaan checken, maar meer dat als je gewoon FF flink gaat onzinnen om aan 50 posts te komen we je voor die tijd echt wel een ban hebben verkocht.

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 16 mei 2001 16:04 schreef Router het volgende:

[..]

Als het je niet boeit, wat doe je dan hier ?

Juist. Reggen voor GC. En daar hebben ze dus nu nix meer aan. Jouw point is nu precies de reden dat dit ingevoerd wordt.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

En als hij 50 nutteloze posts heeft gedaan

wat dan BANNEN zeker????
Of mag hij net zolang de tech-forums onder blijven spammen totdat hij wel toegang krijgt.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 16:09 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Juist. Reggen voor GC. En daar hebben ze dus nu nix meer aan. Jouw point is nu precies de reden dat dit ingevoerd wordt.
Check and Mate. Dat is _exact_ de reden idd.

• Knightwolf
Op woensdag 16 mei 2001 16:05 schreef IceStorm het volgende:
Van mijn eerste 7280 posts is er ook geen enkele van die-hard-techno niveau. En in mijn eerste 250 posts heb ik alleen maar dingen gevraagd of geprobeerd te helpen met mijn weinige kennis.
Maar iedereen die hier komt kan alvast omgaan met een pc + internet en dan weet zelfs de grootste nitwit wel iets wat iemand anders toevallig niet weet en vraagt. Dan heb je toch een prima post gedaan (meer dan prima zelfs) zonder veel kennis te hebben ;)

Snappie?
Juist, ik zou het niet beter kunnen omschrijven.

Toen ik newbie was kwam ik zelfs eigenlijk alleen in de Hardware fora, omdat ik ook echt een probleem had, daarna benk meer overgewaaid naar OF. En nu ben ik een beetje gemiddelde poster in allerlei fora.

Precies zoals jij zegt: iedereen weet wel iets wat een ander niet weet of toevallig FF niet op kan komen, iets kwijt is ed., en dan kunnen nitwits idd goed helpen.

Verder zie ik ook echt niet het punt van die 50 verplichte reacties...

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 16 mei 2001 16:08 schreef Router het volgende:
Als je niks van pc''s afweet, wat doe je hier in hemelsnaam dan? Een forum is juist voor mensen met dezelfde interesse. Die is op GoT computers + toebehoren. Als je dat totaal niet interesseerd zit je hier fout imho.

Ik ben als enorme nitwit begonnen maar ik heb wel veel geleerd in die tijd :). En ik bleef hier omdat mijn interesse steeds bevredigt werd hier op GoT.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 16:09 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Juist, ik zou het niet beter kunnen omschrijven.

Toen ik newbie was kwam ik zelfs eigenlijk alleen in de Hardware fora, omdat ik ook echt een probleem had, daarna benk meer overgewaaid naar OF. En nu ben ik een beetje gemiddelde poster in allerlei fora.

Precies zoals jij zegt: iedereen weet wel iets wat een ander niet weet of toevallig FF niet op kan komen, iets kwijt is ed., en dan kunnen nitwits idd goed helpen.

Verder zie ik ook echt niet het punt van die 50 verplichte reacties...
Omdat je anders een nick regged, weggaat voor ''n maand en een maand later meteen in SG kunt.

Verwijderd

Conclusie: Als je niks van computers afweet ben je niet welkom!

Toch!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 16 mei 2001 16:09 schreef Router het volgende:
En als hij 50 nutteloze posts heeft gedaan

wat dan BANNEN zeker????
Of mag hij net zolang de tech-forums onder blijven spammen totdat hij wel toegang krijgt.
Dan krijg je eerst waarschuwingen, en als er geen verbetering komt, bannen inderdaad.

Want dan heb je jezelf sowieso op het verkeerde forum geregd.

Aannames zijn fataal.

• Knightwolf
Op woensdag 16 mei 2001 16:11 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Omdat je anders een nick regged, weggaat voor ''n maand en een maand later meteen in SG kunt.
Je begrijpt me verkeerd.
Ik bedoel juist dat dit een goed idee is en dat ik alle negatieve reacties op die 50 posts niet begrijp. Ik vind het dus juist goed :)

Verwijderd

Dus GOT gaat een heel klein forum worden?
Ik bedoel als je post niet van waarde zijn dan word je gebanned?

(vraagje, zou ik toegang krijgen tot stuffis?)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste