Op donderdag 17 mei 2001 11:53 schreef Danny het volgende:
Sorry overigens als ik niet inzie waarom je geen users wil die zich alleen voor SG reggen. Het forum is bedoeld voor computeraars, en die hebben dan ook 22 forums om in te posten. Ik zie niet in waarom dat ene forumpje zo''n probleem moet zijn, ook al vanwege het feit dat als je geen interesse hebt in pc''s je er geen een zou hebben.
Het gebeurt niet vaak, maar
* Grrrrrene staat wel effe met z''n mond vol tanden
Ik weet het eigenlijk niet, maar oorspronkelijk was het een forum voor computerliefhebbers. Die kwamen hier om ervaring uit te wisselen, elkaar te helpen bij computerproblemen en ze organiseerden dingen als gezamelijke inkoop uit Amerika. De GC was er als een beetje ontspanning, dus gezellig met z''n allen (allemaal tweakers) die daar behoefte aan hebben, over andere dingen lullen dan computers.
Vergelijk het effe met een, euhm, voetbal kantine. De vergelijking lijkt misschien krom, maar als je effe verder leest snap je de link wel:
Een voetbalkantine is bedoeld om na de wedstrijd gezellig samen wat te drinken of te eten. Het is dus niet de bedoeling dat er mensen gaan zitten zuipen die niets met de vereniging hebben te maken. Dus al ben jij lid, als je nooit komt opdagen op trainingen en bij wedstrijden altijd in de kantine zit te zuipen, hebben ze opzich geen last van je, maar errug nuttig ben je niet. Zo is het hier ook: als je alleen voor de SG komt, snap je niet helemaal waar GoT goed voor is. Het is een plek waar computerliefhebbers samenkomen. Onderwerp is dus computers, niet "mooie vrouwen deel 8" (o.i.d.). Niet dat je daar niet over mee mag praten of foto''s mag posten, maar doe dat "ernaast", niet "alleen"...
De interesse is er bij iedereen, alleen niet iedereen heeft er even veel over te vertellen misschien. De doelgroep zijn dus mensen die enorme kennis bezitten van pc''s, danwel sowieso over pc''s willen praten.
Een user kan ook heel nuttig zijn als hij _nuttige_ vragen stelt. Via de search ontstaan dan topics waar een volgende user met hetzelfde probleem weer wat aan heeft. Je hoeft geen expert te zijn om hier nuttig te kunnen posten. Je hebt toch wel _ergens_ verstand van?
Wie zegt dat de mensen die alleen in SG posten de overige topics niet lezen, maar zo verstandig zijn de search te gebruiken als ze vragen hebben ?
Dat zegt niemand, maar daar gaat het niet om, als jij 50 keer iemand helpt met een probleem, heb jij input gegeven in GoT... Daar krijg je als blijk van waardering de toegang tot de GC voor terug.
Waaraan kun je zien of een SG''er geen interesse heeft in pc''s ? Want in mijn ogen kan dat niet door simpelweg te zeggen ''hij post niet in de andere fora''.
Nee, da''s waar, maar je kunt toch wel een keer je hulp bieden op de andere fora? Dat hoeft van mij betreft niet eens _persé_ in HW, maar in LA en W&L kun je je ook nuttig maken.
Feitelijk valt iedereen die hier komt wel in de doelgroep. Ze hebben immers een pc en wel degelijk interesse in pc''s, anders kom je überhaupt niet op GoT/t.net
Nou, nu is dat idd zo, want je registreert nu niet meer voor de SG of NST, maar voor de andere (computer gerelateerde) fora... Na 50 (da''s niet veel, geloof me) nuttige posts mag je dan dus de GC in...
In weze komt ''t er nu op neer dat vooraf bepaald wordt dat als je liever de search gebruikt dan een vraag stelt of je met een evt antwoord op een vraag te laat bent en het antwoord er al staat en je besluit het topic niet te vervuilen door het antwoord er nog eens neer te zetten je simpelweg een deel van het forum niet in mag.
Nou, da''s wel errug kort door de bocht, waarom zou je een _mogelijke_ oplossing voor een computerprobleem niet mogen bevestigen?
Bereid je dan maar vast voor op vragen van onzinnige aard. Bedenk een probleem en je bent zo al een paar posts rijker (inclusief de ''heb ik geprobeerd, maar het werkt niet'' reacties)
Ik denk dat het wel mee zal vallen, de regels voor de SG waren blijkbaar niet duidelijk voor newbies. Als ze nu akkoord moeten gaan met de faq, zul je vanzelf merken dat ze weten dat ze bepaalde dingen niet kunnen maken
edit:
LOL, tijdens het typen is de verbinding (kabel) er een minuutje of 2 uitgeweest, ik begon al te balen, want dat gebeurt altijd als ik een lange post heb getypt... Gelukkig wassie op tijd terug
Oh ja, laat ik nog effe zeggen dat ik ook wel weet dat er geen ideale oplossing is, maar dit is wel de meest ideale oplossing in mijn ogen. Het is òf een sterk vervuild forum in de SG, òf ontevreden newbies die niet kunnen wachten tot ze aan de 50 _nuttige_ posts zitten...