[BC3] Forums in de GC groep worden onzichtbaar!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 22:48
Op woensdag 16 mei 2001 18:31 schreef Aaargh! het volgende:
waarom zouden mensen zich aanmelden als ze niet kunnen posten :?
ennuh, het voordeel weegt niet op tegen het nadeel.
zoals al eerder gezegd, ik kan niet meer ff het URL van een interessante thread naar iemand ICQ-en.
en dat terwijl hier niemand last van heeft.
Dit is just een bug. Straks kan het wel weer!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp is er voor mensen die hier al zijn geen veranderingen. (behalve dat het forum ervan beter wordt)

They made me do it.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 18:14 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Uitloggen & Opnieuw inloggen!
Ik ben al tig keer uit- en ingelogd, maar kan er nog steeds niet in...

• Dennis
Op woensdag 16 mei 2001 18:35 schreef Onno het volgende:
Dan ben je geweigerd denk ik :(

• Dennis
Op woensdag 16 mei 2001 18:34 schreef Smoothy_ het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is er voor mensen die hier al zijn geen veranderingen. (behalve dat het forum ervan beter wordt)
Ja. En nu is het lullig sommige mensen hebben een draad in SG, zoals Fataleuitzondering maar die kunnen niet meer replyen op hun eigen draad!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
WAT EEN ZEIK!!!!!!!!

PIII 800@804 Mhz

• Dennis
Op woensdag 16 mei 2001 18:38 schreef ViperGTS het volgende:
WAT EEN ZEIK!!!!!!!!
:?

• Gardocki
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 18:36 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Ja. En nu is het lullig sommige mensen hebben een draad in SG, zoals Fataleuitzondering maar die kunnen niet meer replyen op hun eigen draad!
:? Maar die waren al member, toch...?

They made me do it.

Verwijderd

WAT EEN ZEIK!!!!!!!!
:O

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 22:18

Paladin

Play Ball!

Ehmz hoe kan ik opnieuw inloggen dan want ik zwerf hier nu al dik 1 jaar rond lijkt me beetje lullig dat is sg niet meer op mag enz.

Greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
WAT EEN ZEIK!!!!!!!!
Het zijn imo juist dit soort constructieve bijdragen die dit soort regels noodzakelijk maken..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
Op woensdag 16 mei 2001 18:38 schreef Smoothy_ het volgende:

[..]

:? Maar die waren al member, toch...?
hmmm ja dat is waar :?
maar hij heeft nog maar 16 posts ofzo.
iig hij reageerde niet meer (en ja ik weet het het topic is dicht)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 18:35 schreef Onno het volgende:

[..]

Tja onno,

ik herinner me een draadje uit het crew forum ongeveer een half jaar geleden waar je op een eerste plaat geëindigd was in een bepaalde contest :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Dennis
Op woensdag 16 mei 2001 18:43 schreef Paladin het volgende:
Ehmz hoe kan ik opnieuw inloggen dan want ik zwerf hier nu al dik 1 jaar rond lijkt me beetje lullig dat is sg niet meer op mag enz.

Greetz Pala
Bovenin zit een knopje
Klik erop en meteen daarna (1sec) nog een keer

• Onno
  • Niet online
Nietes. CJ86 heeft de eerste plaats afgepakt. :P

Maar goed... ik kan d''r nog steeds niet in. En ik heb echt genoeg posts en ben echt lang genoeg geregistreerd. (ook al zou dat voor huidige members helemaal niet uit moeten maken)

• Dennis
Op woensdag 16 mei 2001 18:45 schreef Onno het volgende:
Nietes. CJ86 heeft de eerste plaats afgepakt. :P

Maar goed... ik kan d''r nog steeds niet in. En ik heb echt genoeg posts en ben echt lang genoeg geregistreerd. (ook al zou dat voor huidige members helemaal niet uit moeten maken)
Vraag het dan aan een modje!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Onno: er wordt aan gewerkt heb ik me laten vertellen !

DIT IS MIJN WEBSITE

• Gardocki
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 18:43 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

hmmm ja dat is waar :?
maar hij heeft nog maar 16 posts ofzo.
iig hij reageerde niet meer (en ja ik weet het het topic is dicht)
dan weet hij niet hoe hij opnieuw moet inloggen, denk ik. Want ik kwam hier vandaag en SG en NST waren weg. Ik heb gewoon opnieuw ingelogd en daar waren ze weer :).

They made me do it.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Op woensdag 16 mei 2001 18:48 schreef havana het volgende:
Onno: er wordt aan gewerkt heb ik me laten vertellen !
misschien efe terugdraaien? Er is wel meer dat fout loopt nu effe.
Je kan wanneer alles gefixed is dit ''project'' altijd weer in''t leven roepen he

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 18:52 schreef poohbeer het volgende:

[..]

misschien efe terugdraaien? Er is wel meer dat fout loopt nu effe.
Je kan wanneer alles gefixed is dit ''project'' altijd weer in''t leven roepen he
Tuurlijk, logische keus :?

• Gardocki
  • Niet online
Hoezo kan ik in de search niet zoeken in SG & NST (of is dit een stomme vraag?)

They made me do it.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op woensdag 16 mei 2001 18:54 schreef Smoothy_ het volgende:
is bekend en wordt aan gewerkt. :)

• Gardocki
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 18:55 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

is bekend en wordt aan gewerkt. :)
Wat een service hier!!!!

They made me do it.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op woensdag 16 mei 2001 18:54 schreef Smoothy_ het volgende:
Ook al geen zin om dit topic helemaal door te lezen, staat klein stukje terug zelfde vraag van mij :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-02 07:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op woensdag 16 mei 2001 18:27 schreef Mastermind het volgende:
Maar wat ik vind is, dat je alleen de schrijfrechten in SG en NT&S ontnomen moeten worden, niet de leesrechten!!!
Hmm...hier heb je wel een punt...kom ik op terug :)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Maar wat ik vind is, dat je alleen de schrijfrechten in SG en NT&S ontnomen moeten worden, niet de leesrechten!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.futurenet.nl/test2/pixel.gif
[img]"Javascript:var[/img]
Zit wat in..!

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Wat ik me nu afvraag, ik "werk" achter een proxy, is het nu zo dat iedereen die op mijn werk naar GoT toegaat ook meteen onder mijn gebruikersnaam erin floept om het zo te zeggen???

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Artwido
  • Laatst online: 08-02 09:08
Dat is pas frustrerend.
Wil je reageren op een hot item kun je alleen maar toezien hoe anderen er over denken.

• Gardocki
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 19:07 schreef BYM het volgende:
Wat ik me nu afvraag, ik "werk" achter een proxy, is het nu zo dat iedereen die op mijn werk naar GoT toegaat ook meteen onder mijn gebruikersnaam erin floept om het zo te zeggen???
ja, dat is zo. Behalve als je je afmeld als je uitgeGoT bent, denk ik

They made me do it.

• witchdoc
Nee, dan zou het systeem maar half zoveel nut meer hebben.
Als je zoiets doet kan je''t beter helemaal verbergen.. een ezel die een klontje suiker aan een touwtje voor ze neus heeft zal ook iets meer moeite doen om ering te geraken door kortstondige actie
En iedereen kan wel 50 nuttige posts doen dus lijkt mij beter totaal verborgen.

PS: vergeet een adje niks toe te voegen in de sticky topics in desbetreffende fora? Anders ga je vanaf volgende maand nog vaak vragen krijgen in LA :)

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 19:09 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Als je zoiets doet kan je''t beter helemaal verbergen.. een ezel die een klontje suiker aan een touwtje voor ze neus heeft zal ook iets meer moeite doen om ering te geraken door kortstondige actie

PS: vergeet een adje niks toe te voegen in de sticky topics in desbetreffende fora? Anders ga je vanaf volgende maand nog vaak vragen krijgen in LA :)
Is dat nou net niet hetgeen waar aan getwijfeld wordt :? Nuttige posts posten is een kunstje dat alleen niet-newbee-achtige-computer-geïnteresseerden kunnen... En als ze 50 nuttige computerposts hebben gepost, mogen ze daarna nuttige serieuze posts posten in het geheime SG.

Welk een vóórrecht 8-)

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 19:09 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Er zijn ook lurkers... Niks mis mee, bezorgen niemand ellende, waarom zou je die tegenwerken?
"Iedereen kan 50 nuttige posts doen"
Dat is een aardige graadmeter om te kijken of iemand niet alleen voor de GC komt, mocht iemand na 50 posts toch wél specifiek voor GC te komen, dan kan hem - meen ik - alsnog de toegang worden ontzegd.
/me appleseed out, pokke eindexamen :)

• witchdoc
Op woensdag 16 mei 2001 19:19 schreef Andina het volgende:
Is dat nou net niet hetgeen waar aan getwijfeld wordt :? Nuttige posts posten is een kunstje dat alleen niet-newbee-achtige-computer-geïnteresseerden kunnen... En als ze 50 nuttige computerposts hebben gepost, mogen ze daarna nuttige serieuze posts posten in het geheime SG.

Welk een vóórrecht 8-)
euhhm.. ze KUNNEN het wel hoor.. ze moeten er alleen de wil voor opbrengen.
Vragen is ook bijdragen he, ''t is dus nit dat je als iets moet kennen ofzo

btw, lang geleden jij hier, saai op netzone?

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10-2025

WarPuppy

Electronic Technology

Op woensdag 16 mei 2001 19:00 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Hmm...hier heb je wel een punt...kom ik op terug :)
Nee ik vind dat je dit idee moet doorzetten, het is een goed principe, alleen heeft een beetje tegenstand hier en daar.
Maar dat heeft alles, ik had het trouwens zelf anders gezien, maar ik weet zo snel ook niet een betere/goede manier dan dit.

Maar ik vind dat de >50 posts lat wel wat hoger mag, naar 100posts , net zoals vroeger met die memberstatussen (Toen GoT nog op UBB draaide).

En het word toch wel in de FAQ opgenomen, dat je na zoveel posts toegang hebt gekregen tot die Fora?

• Blistimo
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op woensdag 16 mei 2001 19:28 schreef WarPuppy het volgende:

En het word toch wel in de FAQ opgenomen, dat je na zoveel posts toegang hebt gekregen tot die Fora?
Is dat niet weer diezelfde wortel voor diezelfde ezel hangen :?

Misschien is het juist wel beter er zo min mogelijk over te laten merken, zodat "ze" er vervolgens achterkomen dat er nog twee fora zijn. Hopende dat ze dan natuurlijk gewend zijn aan het hoge niveau van posten... :{

D3 char(s)

• ArthurMorgan
  • Niet online

Maar ik vind dat de >50 posts lat wel wat hoger mag, naar 100posts , net zoals vroeger met die memberstatussen (Toen GoT nog op UBB draaide).
volgens mij is dat niet nodig omdat er niet automatisch gewerkt wordt. Men gaat de personen handmatig toevoegen. Als iemand dus een of meerdere notes heeft kan hij/zij gewoon geweerd worden uit de 2 risicofora
gaat er nog wat gedaan worden met die test over de faq? dan wordt het hier nog een keer echt (bijna) perfect.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 19:25 schreef poohbeer het volgende:

[..]

euhhm.. ze KUNNEN het wel hoor.. ze moeten er alleen de wil voor opbrengen.
Vragen is ook bijdragen he, ''t is dus nit dat je als iets moet kennen ofzo

btw, lang geleden jij hier, saai op netzone?
Je hebt de strekking niet helemaal door hè :? Geeft niet, zijn er meer van.
Vind het nl wèl een goed plan, maar niet zo en niet nu. Maar dat heeft HBM vanmiddag al duidelijk gemaakt in dat topic dat Obsidian gedeleted heeft vanwege het vermeende off-topic-gehalte...

[off-topic]
Zo lang geleden is het niet hoor, ben nog steeds lurker. Oh ja, en gelukkig haal ik misschien mijn nuttige posts ook nog wel in W&G ;)
Cynisme staat je niet, btw >:)
[/offtopic]

• rammes
  • Laatst online: 14:33

rammes

koekebakker 1e klas

Op woensdag 16 mei 2001 18:17 schreef Sarge het volgende:
Ik snap van dit hele gebeuren vrij weinig, maar ik vind het allemaal wel best, heb in die 3-4 jaar ofzo dat ik hier rondloop al VANALLES meegemaakt :)
same goes for me

:)

Ik zou het doen!

Verwijderd

Wel goed idee, dat van dat onzichtbaar maken, alleen zou ik het nog wat langer maken en dat van die 50 posts is ook niet echt nodig denk ik. Moeilijk te checken, hoe goed de posts zijn.

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 19:54 schreef rammes het volgende:

[..]

same goes for me

:)
Er zit zo''n buttontje, rechtbovenaan in de bovenste balk met teksts die je vinden kan. Uiloggen aanklikken en klaar, dan weer inloggen. Als je je wachtwoord niet meer weet, kan je er eentje laten mailen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• funnie
  • Laatst online: 22-09-2023
Op woensdag 16 mei 2001 16:05 schreef IceStorm het volgende:
Van mijn eerste 7280 posts is er ook geen enkele van die-hard-techno niveau. En in mijn eerste 250 posts heb ik alleen maar dingen gevraagd of geprobeerd te helpen met mijn weinige kennis.
Maar iedereen die hier komt kan alvast omgaan met een pc + internet en dan weet zelfs de grootste nitwit wel iets wat iemand anders toevallig niet weet en vraagt. Dan heb je toch een prima post gedaan (meer dan prima zelfs) zonder veel kennis te hebben ;)

Snappie?
Neej want dan komt iedereen met gezeur ... SEARCH!!!!
Ik zou iet durven te vragen waar dan ook hoe ik mijn hd moet delen.
En zo uitnodigend is het hier ook niet altijd. Dus ik hou wijs mijn mond en gebruik de search en post erg weinig een als ik al post wordt het weggehaald zoals vanmiddag deze topic ineens helemaal weer leeg was. oftopic is monddood maken?
dat ga ik me steeds meer afvragen. Ben ik blij dat de regel nu pas in gaat en niet meer voor mij geldt ik zou er nooit aan kunnen voldoen. En dat alleen al omdat ik me aan de FAQ hou en de search gebruik. BLEH!

How many babies can a motherboard have?

Verwijderd

Nee ik vind dat je dit idee moet doorzetten, het is een goed principe, alleen heeft een beetje tegenstand hier en daar.
Maar dat heeft alles, ik had het trouwens zelf anders gezien, maar ik weet zo snel ook niet een betere/goede manier dan dit.
Volledig mee eens.
Als GoT zijn (haar?) pageviews wilt behouden dan zal men ook de wensen van de lurkers en alle niet-leden die wel meelezen moeten vervullen. Als zij deze forums niet kunnen lezen zouden ze wel eens af kunnen haken van het hele forum.
Als je de meeslees-optie invoert dan kan dit besproken worden, want als je na die 50 nuttige reacties een dubbel aantal onzinnige plaatst wordt je vanzelf weer terugverwezen om je alsnog te bewijzen richting de crew. (Of je maakt dus een kloon aan waarmee je ff 50 nuttige reacties plaatst)
Hmm, er zal wel een dynamische FAQ komen: die controleert of je nog de newbie-status bezit ( < 50 replies, < 30 dagen op forum) en al naar gelang de info voor de 2 ''onzichtbare'' forums laat zien.

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

twi

Jemig, gelijk iemand die bij z''n eerste post commentaar levert op een idee? Nouja, niet helemaal m''n eerste, maar kwam er toevallig vandaag achter dat deze nick nog beschikbaar was, zodat ik m''n streepje (twi-) kon ''weghalen''. twi- heeft overigens voor 55 posts mogen zorgen in mijn niet-zo-spectaculaire GoT-carriere. Maar in geen van alle posts heb ik volgens mij getrolld, dus misschien dat een lief Adje bij deze een note kan hangen dat dit een kloon is van twi-, zodat ik de toegang kan krijgen tot de hidden fora in GC. Maar dat terzijde.

Ik krijg een beetje kriebels als ik dit lees. Natuurlijk is de crew vrij om te doen wat ze wil, maar om voor nieuwe mensen forums te gaan zitten verbergen die voor een beetje afwisseling zorgen vind ik wel erg overdreven. Zijn dat niet juist de plekken waar je buiten je super-tech-scripting-hardware-goeroe-vragen elkaar een beetje kunt beginnen te leren kennen? Lijkt me juist een prima manier om newbies hier zich thuis te laten voelen, of praat ik nu poep?

Bovendien vind ik dat je niet alleen met reeds present meelezende mensen rekening moet houden, maar ook voor de toekomstige lurkers. Wat geeft je het recht (als je een openbaar forum runnt) om deze mensen anders te behandelen dan degenen die zich al hebben geregistreerd? Moeten die mensen een extra ''kunstje'' flikken om in de hidden GC-channels terecht te komen? Lijkt wel een videospelletje, waarbij je eerst een level uit moet spelen om vervolgens bonuspunten te krijgen.

Ik weet niet wat de ambities zijn van iedereen hier, maar ik zie slechts een positieve bijdrage dat dit systeem levert: mensen die zijn gebanned kunnen niet snel gaan kloten met een kloon in twee van de tig fora op GoT. Boeiend!

Denken de mensen die zich nu geregistreerd hebben nu echt dat ze (ruwweg vertaald) beter zijn dan de nieuwe mensen? Dat degenen die zich nu pas registreren zich meer zullen misdragen als voorheen? Ik denk het niet, ik denk dat er tussen de geregistreerde gebruikers genoeg rotte appels zitten die evengoed kunnen kloten in zulke fora, die evengoed het niveau omlaag kunnen brengen. Natuurlijk is het niet echt een prestatie om hier 50 posts te plaatsen, maar erg kinderachtig vind ik het wel. "Laat jij eerst maar zien dat je zonder zijwieltjes kunt rijden, pas dan kopen we een fiets want anders is het zonde van het geld". Ga weg, die fiets komt er hoogstwaarschijnlijk toch wel. Mensen die zich misdragen worden wel gebanned en mensen die geen toevoeging hebben worden wel door het zelfregulerende vermogen van de ''kern'' verwijderd. Daarom vind ik een eerdere opmerking dat dit eigenlijk het aangeven van onmacht van enkele crewleden is.

Ik vraag me overigens af wat de volgende stap is. Het doorlopen van alle registraties die er gemaakt zijn? De gegevens van het profiel op echtheid testen? Het controleren van alle posts voordat ze geplaatsd worden? Of misschien een systeem waarbij elke dag een nieuw bonusforum verschijnt? ;)

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 20:39 schreef funnie het volgende:
Neej want dan komt iedereen met gezeur ... SEARCH!!!!
Maar zo kom je wel aan de 50 posts :D Het mes snijdt aan 2 kanten: je bent of degene die de vraag stelt, of je bent de newbie die zegt ''gebruik de zoek-functie, misschien levert dat iets op, ik ben newbie en weet dat niet''

Zijn dit soort reacties dan niet-nuttig (c.q. onzinnig) of is het dan een zinnige reactie, omdat je je mede-forummer verwijst naar het juiste onderwerp.

Verder zet ik wat vraagtekens bij dit soort topics, de computerwereld verandert snel en er zou misschien een nieuwe manier zijn om bijv. te overklokken oid (zo''n Tweaker ben ik niet :+). Waarom wordt dan vaak toch de reactie ''gebruik de search'' gebruikt? Tijd voor nieuw topicie :)

• IceStorm
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mensen, even voor de duidelijkheid (ik zie al wat constructieve posts verschijnen :)). Goede ideeen voor deze ''actie'' aanbrengen is natuurlijk prima en worden meegenomen ;).

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Klinkt goed. zal denk ik een berg irritatie schelen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
WAT EEN ZEIK!!!!!!!!
Okok deze neem ik terug, was een soort of spontane eerste reactie, ik heb nu ff wat verder gekeken en zie dat het wel meevalt,
maar de laatste tijd wordt er steeds meer gezeurd, ik zie in bijna ieder topic wel iemand voorbij komen die weer een slotje voorstelt of die weer gaat zeuren dat het offtopic is etc., maar dat heeft niet echt met deze nieuwe regel te maken dus......beschouw mijn reactie maar niet als geplaatst

PIII 800@804 Mhz

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-02 15:09
hehe.. tering, kom ik nu pas achter :)

had pjoeter opnieuw geinstalleerd, nog niet ingelogd op got, en dacht al dat SG verdwenen was :)

naja, reactie geplaatst, dus ingelogd, en they are back >:)

OP zich goed idee.. kijke hoe t resultaat wordt..

• BC3 Victim
Als GoT zijn (haar?) pageviews wilt behouden
Het issue is behouden van kwaliteit, niet behouden van pageviews, toch?
Ik krijg een beetje kriebels als ik dit lees. Natuurlijk is de crew vrij om te doen wat ze wil, maar om voor nieuwe mensen forums te gaan zitten verbergen die voor een beetje afwisseling zorgen vind ik wel erg overdreven.
Ze krijgen - mits ze zich gedragen - vanzelf toegang, zodat ze alsnog voor afwisseling kunnen zorgen.
Zijn dat niet juist de plekken waar je buiten je super-tech-scripting-hardware-goeroe-vragen elkaar een beetje kunt beginnen te leren kennen? Lijkt me juist een prima manier om newbies hier zich thuis te laten voelen, of praat ik nu poep
In een ideale wereld zou je gelijk hebben. Helaas trok het ''open zijn'' van SG een heleboel mensen aan welke in de andere topics niet geinteresseerd waren.

Wat betreft zelfregulatie.. als ik het goed begrepen heb _wil_ de kern helemaal niet reguleren. Zij willen gewoon een forum waar gewoon gepost wordt zonder allerlij onzinposts.

• rammes
  • Laatst online: 14:33

rammes

koekebakker 1e klas

Op woensdag 16 mei 2001 20:24 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]

Er zit zo''n buttontje, rechtbovenaan in de bovenste balk met teksts die je vinden kan. Uiloggen aanklikken en klaar, dan weer inloggen. Als je je wachtwoord niet meer weet, kan je er eentje laten mailen.
uhm ik bedoelde dat ik hier al een poosje ben (sinds wot) en ik het allemaal wel best vind wat jullie verzinnen :)

maar verder geen problemen

joehoe en de mzzl

Ik zou het doen!

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 20:52 schreef IceStorm het volgende:
Mensen, even voor de duidelijkheid (ik zie al wat constructieve posts verschijnen :)). Goede ideeen voor deze ''actie'' aanbrengen is natuurlijk prima en worden meegenomen ;).
Mag ik nu even schateren ( :r is nl tegen mijn principe) of is dat geheel en al offtopic :?

Oh ja: voordat deze post als niet constructief wordt ervaren, even toelichten: ik spreek bij deze mijn oprechte verbazing uit over jouw post...

• BC3 Victim
^--- snappum niet..

[constructieve modus aan]
- Geef mensen inzicht in de notes welke over het niet toelaten tot SG gaan. Op die manier kunnen ze zien _waarom_ ze niet toegelaten worden, en kunnen ze evt. gedrag aanpassen. Maak duidelijk dat deze opmerkingen niet ter discussie staan en dat een poging tot discussie hierover tot een ban zal leiden.

- Geef duidelijker aan wat wel en wat niet mag. Tot nu toe wordt er gesproken van een ''grijs gebied'' en e.e.a. is afhankelijk van de moderator. Zo blijft het ene opsomtopic open en het andere niet. Hierover krijg je een hoop vragen (dat is al bewezen) en zet je ook bij sommige users kwaad bloed (is ook al bewezen). Trek een duidelijke lijn en houd je daaraan. Natuurlijk zal er altijd een grijs gebied blijven, maar dat kan best kleiner dan dat het nu is.
[/constructieve modus uit]

Verwijderd

HA ik d8 al. Goed werk :D

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 21:09 schreef hezik het volgende:
^--- snappum niet..
Leg ik ''em toch ff uit, ben ook de rotste niet :)
Vlak voor de kroeg dicht ging heb ik -als Kroegmod- me nogal sterk gemaakt (understatementje) voor een variant van deze ''actie'', zoals IceStorm het zo mooi noemt. Maar dan wel op een andere manier.
Ik word een klein beetje kriegelig (nog een understatementje) als er op een m.i. denigrerende manier wordt gezegd dat er al wat constructieve posts verschijnen mbt een idee dat al máánden geleden is gelanceerd... Máár, gelukkig worden goede ideeën meegenomen......
[constructieve modus aan]
- Geef mensen inzicht in de notes welke over het niet toelaten tot SG gaan. Op die manier kunnen ze zien _waarom_ ze niet toegelaten worden, en kunnen ze evt. gedrag aanpassen. Maak duidelijk dat deze opmerkingen niet ter discussie staan en dat een poging tot discussie hierover tot een ban zal leiden.

- Geef duidelijker aan wat wel en wat niet mag. Tot nu toe wordt er gesproken van een ''grijs gebied'' en e.e.a. is afhankelijk van de moderator. Zo blijft het ene opsomtopic open en het andere niet. Hierover krijg je een hoop vragen (dat is al bewezen) en zet je ook bij sommige users kwaad bloed (is ook al bewezen). Trek een duidelijke lijn en houd je daaraan. Natuurlijk zal er altijd een grijs gebied blijven, maar dat kan best kleiner dan dat het nu is.
[/constructieve modus uit]
Inzicht in notes is imho onzin.
Duidelijkheid creëren is een utopie. Vraag het de in-mijn-tijd-wannabee-en-ondertussen-zéér-actieve-mod :)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
* jhead22 vind het een slecht plan.

Volgens mij zal er erg veel onzin posts in de andere forums komen en het verbeterd de zfeer op tweakers.net niet echt. Gewoon sociaale post moet toch gewoon kunnen. Niveau is mischien iets lager, maar dit is goed voor de nerds die hier zitten (incl me :) )

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 21:32
Ik heb wat problemen met GoT, ik ben opnieuw in en uitgelogd, maar ik heb nog steeds de volgende problemen:
  • SG en NST zijn wel zichtbaar in de topic-list, maar ik krijg de melding dat ik geen leesrechten heb als ik erop klik.
  • SU staat niet meer in de topic-list, maar kan ik nog wel lezen door naar http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/26 te gaan.
  • Ik heb geen rechten om te posten in SU (ook geen nieuwe topics).
* Frank Timmer hoopt dat dit snel opgelost kan worden!

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 16 mei 2001 21:01 schreef Andina het volgende:
Mag ik nu even schateren ( :r is nl tegen mijn principe) of is dat geheel en al offtopic :?

Oh ja: voordat deze post als niet constructief wordt ervaren, even toelichten: ik spreek bij deze mijn oprechte verbazing uit over jouw post...
Lachen mag altijd hoor, das gezond. En het enige wat ik wilde zeggen is dat er mensen zich druk maken omdat er dingen niet meer kunnen/mogen spontaan door de ''verdwijning''. Aan sommige dingen wordt gewoon niet gedacht en als een user dat dan aankaart is dat alleen maar fijn.

Als je zegt dat je in het verleden hetzelfde hebt gezegd dan sorry, dat weet ik niet ;). Ik was immers alleen maar wannabee mod.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 20:59 schreef hezik het volgende:
Het issue is behouden van kwaliteit (..)

Ze krijgen - mits ze zich gedragen - vanzelf toegang, zodat ze alsnog voor afwisseling kunnen zorgen.
Maar een nieuw lid hoeft toch niet nieuw kwaliteit in te brengen om alsnog alleen maar ''bijna-nutteloze'' (dus die op de rand van het nutteloze liggen) reacties te gaan plaatsen.
Een nieuw lid kan ook alleen maar registreren voor het registreren en die post niets (vraag aan een admin: hoeveel mensen met minder dan 10 reacties hebben zich sinds 1 januari 2001 geregistreerd en zijn dus lurkers?).
Deze regel ontneemt mensen ook het lezen van die posts. Ik snap dat het niet gaat om aantal posts, maar als een nieuweling graag wilt lezen in die forums zal hij/zij gaan posten in de andere forums die qua kwaliteit af kunnen nemen.

• BitByter
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

als ik jullie was, zou ik alle moderators een apart knopje erbij geven, stel nou dat ze het een onzin post vinden, drukken ze op dat knopje, en word dit in de database opgenomen, stel nou dat er 5+ onzin posts gepost zijn, krijgt de gebruiker een waarschuwing, bij nog ''ns 5+ onzin posts word deze gebanned??? ideaal toch ;)

• stok
  • Niet online
Kheb geen zin om dit hele topic door te spitten, maar als ik zoek naar iets dan kan ik niet meer SG en N,S&TV "meenemen".
Als dit al bekend was, haal deze reply dan maar weer weg.

owja...kben wel ingelogdt

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 16 mei 2001 21:34 schreef bitbyter_ het volgende:
als ik jullie was, zou ik alle moderators een apart knopje erbij geven, stel nou dat ze het een onzin post vinden, drukken ze op dat knopje, en word dit in de database opgenomen, stel nou dat er 5+ onzin posts gepost zijn, krijgt de gebruiker een waarschuwing, bij nog ''ns 5+ onzin posts word deze gebanned??? ideaal toch ;)
Daar hebben we het notes systeem voor ;). Dan kun je ook ''lichte'' en ''zware'' waarschuwingen geven.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 21:32 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Lachen mag altijd hoor, das gezond. En het enige wat ik wilde zeggen is dat er mensen zich druk maken omdat er dingen niet meer kunnen/mogen spontaan door de ''verdwijning''. Aan sommige dingen wordt gewoon niet gedacht en als een user dat dan aankaart is dat alleen maar fijn.

Als je zegt dat je in het verleden hetzelfde hebt gezegd dan sorry, dat weet ik niet ;). Ik was immers alleen maar wannabee mod.
Daar bedoelde ik jou niet mee IceStorm :)
Maar als je de hele topic leest (ging ik in mijn naiviteit wel van uit eigenlijk) had je dat laatste al ergens kunnen lezen.

Dat users vanalles aankaarten is een gegeven. Of dat alleen maar als fijn ervaren wordt is imho een tweede.

• BC3 Victim
Prima idee!

Mischien is zoiets nog wat verder door te voeren, dat voor elk forum een advanced variant gemaakt wordt voor mensen die in het normale forum 25/50 zinvolle dingen gepost hebben.

Beste voorbeeld waarschijnlijk: dutch power cows. Dan kunnen eindelijk eens een keer de newbie-vragen gescheiden worden van de vragen over het opzetten van een proxy.

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 16 mei 2001 21:42 schreef Andina het volgende:
Daar bedoelde ik jou niet mee IceStorm :)
Maar als je de hele topic leest (ging ik in mijn naiviteit wel van uit eigenlijk) had je dat laatste al ergens kunnen lezen.
Dat users vanalles aankaarten is een gegeven. Of dat alleen maar als fijn ervaren wordt is imho een tweede.
Ok, dan lees ik het blijkbaar zoals ik zelf WIL lezen ;). Wie de schoen past passe hem aan ...
Wat ik daarnaast bedoelde dat mensen hier ook op een normale manier wat aandragen, aangeven er over na te denken over iets wat voor ''ons'' (bah :)) ook nieuw is.

Ik maak het er niet duidelijker op...

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Wat ''n kutplan. Toen ik hier voor het eerst kwam waren de posts van hetzelfde niveau. Om eoa reden hebben mensen altijd het idee dat dingen die vroeger gebeurden beter waren.

Ik begon hier net weer wat meer te posten. Maar elke keer als ik al die ''regeltjes'' weer eens doorlees heb ik daar geen zin meer in.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm, ik kan lekker wel posten :P

1 ding (ik heb topic niet helemaal gelezen, dus kan meerdere keren langsgekomen zijn) : dE search geeft nu niks meer uit SG weer, ik kan dus nu moeilijk zoeken in SG :(:(:(:(

• Wouter
  • Niet online
ik wil kunnen zoeken in SG

en het moet ook weer gewoon bij de active topics verschijnen

• ArthurMorgan
  • Niet online
ik snap het punt van de tegenstanders niet zo goed. Dit is een computer forum, de doelgroep (om dat woord maar eens te gebruiken) zijn de mensen die wat meer met hun computer willen doen dan de gemiddelde computergebruiker. Daarom heet het hier ook gathering of tweakers
Toch (en nu moet ik ook de hand heel diep in eigen boezem steken) zijn de niet computergerelateerde fora qua dataverkeer de grootste. Dit is nooit de bedoeling geweest, die fora zijn een extra service....
Wat deze actie wil verbeteren is dat de aanmelders weer "tweakers" zijn ipv mensen die SG en zo wel grappig vinden.

Verwijderd

Mja, 48 posts voldoet net niet
Hehe, check mijn wimo. account maar :7 Denk dat ik de 50 net haal

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Op woensdag 16 mei 2001 22:15 schreef Wouter17 het volgende:
ik wil kunnen zoeken in SG

en het moet ook weer gewoon bij de active topics verschijnen
Mmmz, dat is net een hond een koekje voorhouden en hem telkens weghalen als hij hem wil pakken.

Lijkt me beter zoals het nu is, althans, beter voor de uitvoering van de nieuwe regels.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• pdxnet96
  • Laatst online: 31-05-2025
Jongens en meisjes,

Ik vind het een perfect idee....

Maar aan de andere kant ik vond het ook wel weer leuk om te lezen hoe Hlpdsk er weer een paar afslacht... Jammer jammer.
Maar goed voor onzin ga ik naar FOK !!!

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 22:27 schreef ronaz het volgende:

[..]

Mmmz, dat is net een hond een koekje voorhouden en hem telkens weghalen als hij hem wil pakken.

Lijkt me beter zoals het nu is, althans, beter voor de uitvoering van de nieuwe regels.
Zoeken is momenteel niet mogelijk in private forums, dat is de rede, er is niet voor gekozen.
Zodra zoeken in private forums mogelijk is kun je ook weer in SG zoeken, dit zal natuurlijk alleen mogelijk zijn voor users die toegang hebben :)
(logisch, want als iedereen dan in private forums konden zoeken, zou ook heel Area 51 openliggen qua topictitels)

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 22:36 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Zoeken is momenteel niet mogelijk in private forums, dat is de rede, er is niet voor gekozen.
Zodra zoeken in private forums mogelijk is kun je ook weer in SG zoeken, dit zal natuurlijk alleen mogelijk zijn voor users die toegang hebben :)
(logisch, want als iedereen dan in private forums konden zoeken, zou ook heel Area 51 openliggen qua topictitels)
Maar wanneer, want ik wil via active topics surfen.
Begin me behoorlijk te irriteren.

• BC3 Victim
Ik vind dit een goed idee.
Op deze manier krijg je een groep mensen die hier komen voor waar het forum eigenlijk voor bedoelt is.
En bovendien geef je dit gezelschap de kans om nog wat verder te kletsen over andere dingen ook ZONDER dat de rest van de wereld daar ook gelijk gaat lopen zeiken.

:)STRAK PLAN!:)

<edit>Ik moet eens leren tikken:9</edit>

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 14:08
Op woensdag 16 mei 2001 22:40 schreef --BoBo-- het volgende:

[..]

Maar wanneer, want ik wil via active topics surfen.
Begin me behoorlijk te irriteren.
Op het oplossen van bugs kan je geen planning afgeven. Je weet niet wat je tegen komt. In het ergste geval moet je je complete source herschrijven >:)

Verwijderd

Hehe, ik dacht net al, wat overkomt mij nou, SG weg...???

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Zozo, dit is wel even schrikken.
Ik hoop dat ik anime topic nog kan doornemen, want dat is wel belangrijk.

• WarPuppy
  • Laatst online: 19-10-2025

WarPuppy

Electronic Technology

Op donderdag 17 mei 2001 00:10 schreef MrDummy het volgende:
Zozo, dit is wel even schrikken.
Ik hoop dat ik anime topic nog kan doornemen, want dat is wel belangrijk.
Dat kan zeker, geld geloof ik alleen voor nieuwe members :? :?

En die nieuwe members moeten +50 posts hebben...toch ?
Of snap ik het nu verkeerd

offtopic:
btw nog modjes nodig? zeg het :) plz

• Jaymz
  • Laatst online: 09:45

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 17 mei 2001 01:47 schreef WarPuppy het volgende:
Dat kan zeker, geld geloof ik alleen voor nieuwe members :? :?

En die nieuwe members moeten +50 posts hebben...toch ?
Of snap ik het nu verkeerd
offtopic:
btw nog modjes nodig? zeg het :) plz
Ik zou gezien dit late tijdstip aanraden het 1e bericht van dit topic even een aantal keren door te nemen. Zelfs ik begrijp het :)

Maar: Ja, je moet minimaal 50 of meer posts hebben, EN je moet minimaal (getal even vergeten) dagen geregd zijn.

Mensen die al geregd waren toen dit ingevoerd werd, daar gelden deze regels in het beginsel niet voor. Waar de grens tussen al geregt en niet geregt in dit verhaal weet ik zo snel ff niet.

''T is wel zo, dat als je je niet gedraagt op een SG waardige manier, je je SG privillege kunt verliezen.

• Wouter
  • Niet online
maar wat nu als ik jarig ben!!

dan heb ik toch een andere nick :P

Verwijderd

Hoe komt het dan dat ik SG niet meer ziet??? Ik ben toch al een hele tijd geregd en ook meer dan 50 posts.???? :?

Ik d8 dat dit alleen voor nieuwe members gelden.

edit:

hmmmmm vaagjes. Opeens heb ik m wel weer :?

Gelukkig maar :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 08:17 schreef Masterplay het volgende:
Hoe komt het dan dat ik SG niet meer ziet??? Ik ben toch al een hele tijd geregd en ook meer dan 50 posts.???? :?

Ik d8 dat dit alleen voor nieuwe members gelden.

edit:

hmmmmm vaagjes. Opeens heb ik m wel weer :?

Gelukkig maar :)
Ja, idd... Effe uitloggen en weer inloggen...

Mijn huisgenoot was flink kwaad, want hij is een echte GoT lurker en heeft dus ook nog het respectabele aantal van 0 posts op z''n naam staan...

* Grrrrrene lag effe dubbel, maar vond het wel stom dat hij niet zijn computerkennis gebruikt om zich toegang te verschaffen (hij''s systeembeheerder |:()

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• IceStorm

IceStorm

En daarnaast heeft die vriend van jou Grrrrrene wel al een naam dus kan ie gewoon inloggen en lurken :).

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Je zegt het verkeerd Grrrrrene. Het doel van die 50 posts moet niet zijn om toegang te krijgen tot SG, maar om anderen te helpen met problemen. Daar is het forum voor. Om te leren van anderen, en om anderen te helpen. Alleen maar lezen om zelf te leren werkt natuurlijk ook, maar is niet de bedoeling en eigenlijk best wel asociaal. Je neemt alleen maar, en geeft niets terug.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 09:35 schreef IceStorm het volgende:
En daarnaast heeft die vriend van jou Grrrrrene wel al een naam dus kan ie gewoon inloggen en lurken :).
Hij ziet de SG en NST toch niet? :? Dan is er voor hem geen lol aan, want HW kwam hij niet. Ik weet dat je dan hier eigenlijk niet thuis hoort en dat we er niks aan hebben, maar ja, maak hem dat maar eens duidelijk... |:(

Verder is het wel een aardige jongen hoor, alleen een beetje eigenwijs af en toe ;)
Op donderdag 17 mei 2001 09:05 schreef obsidian het volgende:
Je zegt het verkeerd Grrrrrene. Het doel van die 50 posts moet niet zijn om toegang te krijgen tot SG, maar om anderen te helpen met problemen. Daar is het forum voor. Om te leren van anderen, en om anderen te helpen. Alleen maar lezen om zelf te leren werkt natuurlijk ook, maar is niet de bedoeling en eigenlijk best wel asociaal. Je neemt alleen maar, en geeft niets terug.
Je hebt helemaal gelijk, ik ben het er helemaal mee eens. Wat ik dus bedoelde is dat hij ergens verstand van heeft en idd deze site alleen maar voor zichzelf gebruikt en niks terug geeft :)

Asociaal is idd het goede woord, maar ja, moet hij ook zelf weten, beetje lurken voor het posten is natuurlijk wel slim...

Maar SG is dus onzichtbaar voor hem en dus is de lol er voor hem af. Daarom gaf ik hem gewoon de tip om eens wat in HW fora te gaan posten, want hij heeft daar verstand van en kan absoluut mensen helpen. Ik denk niet dat hij dat doet (geen zin in ofzo), maar ja, dan is het zijn eigen schuld :)

* Grrrrrene vond het dus wel grappig om te zien hoe hij reageerde met zo''n opmerking van "sjongejonge, onzin!"

* Grrrrrene staat er voor de volle 100% achter hoor :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Nietzman
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Slecht idee!!
nou moet ik hier op school elke keer inloggen! met alle gevolgen van dien.

Verwijderd

Waardeloos besluit.
Ik denk dat hier het niveau van zal DALEN in plaats van stijgen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 10:08 schreef EO het volgende:
Waardeloos besluit.
Heb je daar ook een toelichting op?

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 17 mei 2001 10:08 schreef EO het volgende:
Waardeloos besluit.
Ik zou heel graag de filosofie hierachter willen horen.

• Danny
  • Niet online
De filosofie achter het DALEN van het nivo:

- Users die in SG willen posten zullen hun 50 posts op alle mogelijke manieren proberen te halen.
Natuurlijk kun je ze bannen, maar een clone is snel aangemaakt
- Users die je uit SG verwijderd hebt worden pissig en gaan klieren. Natuurlijk kun je ze dan bannen, maar zie bovenstaande mbt clones.
- Kun je na een maand en 50 posts eindelijk in SG open je uiteraard meteen een topic "HOERA! Ik mag erin !"
Met 50 nieuwe members per dag kan het aantal juichtopics flink toenemen. Natuurlijk kun je ze dan bannen, maar zie bovenstaande mbt clones.

Wat ik me afvraag is wat nou precies het grote probleem is met SG ?
Ik hoor hier regelmatig dat het een computerforum is en er dus mensen moeten rondlopen die serieus over pc''s willen lullen.
Als dat zo is dan hebben die mensen totaal geen baat bij SG. Wat maakt het dan uit of men in SG zich een beetje ontspant ?
Wat maakt het uit of mensen zich alleen reggen voor SG ? In weze zouden de tweakers hier totaal geen ''last'' van moeten hebben.

Is dat wel zo, dan is dit imo geen oplossing. Het nivo werd nu te laag bevonden, maar toch heeft iedereen die hier al geregistreerd was daar nu al gewoon toegang. Het nivo zal dus door deze actie totaal niet stijgen. Dezelfde mensen == hetzelfde soort posts.

Wil je ECHT een pc only forum worden, flikken dan heel SG gewoon van GoT af en zet in de policy gewoon dat topics niet niets met de ICT wereld te maken hebben eenvoudigweg niet welkom zijn.
Lijkt me consquenter dan dit (wat in weze niet meer is dan newbie-bashing, en imo duidt op een nogal lage dunk van crew richting met name newbies en lurkers. Die schijnen immers niet belangrijk genoeg zijn om in het enige forum dat NIET zo super serieus hoeft te zijn te mogen posten.

Als ik SG zo eens bekijk dan verschilt het qua onderwerpen niet zo heel veel van het GoT in de beginperiode (en ik heb userid 6 overigens), behalve dat veel van de topics die nu dicht gaan destijds gewoon open waren gebleven.
Of de tendens van nu waarin men serieus wil zijn van de users zelf afkomt of geïndoctrineerd is door de crew - die imo de laatste maanden véél te streng hebben opgetreden en daarmee effectief het spontane aan topics en posts eruit hebben gehaald - vraag ik me af.
Niets ten nadele van de crew overigens, ieder forum z''n eigen manier van modereren natuurlijk, maar GoT is GoT niet meer.
GoT is geen forum, maar een vraagbaak. Webwereld on steroïds.
Prima als dat is wat GoT wil worden, prima als newbies en lurkers als paria''s worden beschouwd, maar niet echt mijn cup of coffee vrees ik, en het valt me ontzettend tegen hoe de users het hier als makke lammetjes mee eens zijn.
Vraag me af of ze ook zo gereageerd hadden als ze zelf NIET gewoon toegang hadden gehad tot SG/NST

Ben ''t overigens niet vaak met Aaargh! eens (understatement ;)), maar in dit geval volledig en voor de volle 100% wél.

"moet je dit topic op GoT eens lezen. Is ontzettend leuk !"
"Moment, ik ga eerst even 50 nuttige posts plaatsen en een maandje wachten. Volgende maand hoor je wat ik ervan vind..."

''t zal wel.

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op donderdag 17 mei 2001 10:39 schreef Danny het volgende:
De filosofie achter het DALEN van het nivo:

- Users die in SG willen posten zullen hun 50 posts op alle mogelijke manieren proberen te halen.
Natuurlijk kun je ze bannen, maar een clone is snel aangemaakt (cookies wissen, proxy instellen, mail accountje aanmaken bij tmfweb of hetnet of wanadoo, en registreren)
En? Die 50 postings haal je dan gewoon nooit.
- Users die je uit SG verwijderd hebt worden pissig en gaan klieren. Natuurlijk kun je ze dan bannen, maar zie bovenstaande mbt clones.
Geen automatisch gevolg. Mijn ervaring is dat mensen die je fatsoenlijk benaderd zich ook fatsoenlijk gedragen.
Kwestie van clones zal altijd een zwak punt blijven zolang we geen vingerafdruk-security hebben oid. Heeft niet direct met het afsluiten van SG te maken.
- Kun je na een maand en 50 posts eindelijk in SG open je uiteraard meteen een topic "HOERA! Ik mag erin !"
Met 50 nieuwe members per dag kan het aantal juichtopics flink toenemen. Natuurlijk kun je ze dan bannen, maar zie bovenstaande mbt clones.
Wij verwachten dat het aantal nieuwe members in SG echt geen 50 per dag zal zijn. Er komen nu dagelijks zo''n 60-70 nieuwe leden bij, en die zullen allemaal enige tijd nodig hebben om de 50 fatsoenlijke postings te halen. Bovendien verwachten we dat het aantal nieuwe registraties af zal nemen omdat er minder mensen alleen voor SG registreren.
Wat ik me afvraag is wat nou precies het grote probleem is met SG ?
Ik hoor hier regelmatig dat het een computerforum is en er dus mensen moeten rondlopen die serieus over pc''s willen lullen.
Men moet niks, SG is alleen een extra, geen doel op zich voor GoT. Er is nooit gezegd dat er alleen maar over PC''s geluld moet worden. De ervaring is echter dat SG nogal wat mensen aantrekt die niets met computers of ICT hebben. Daarmee wil ik niet zeggen dat dat allemaal klierige figuren zijn die rotzooi veroorzaken, integendeel zelfs. Het is alleen niet de doelgroep die we met GoT voor ogen hebben.
Als dat zo is dan hebben die mensen totaal geen baat bij SG. Wat maakt het dan uit of men in SG zich een beetje ontspant ?
Wat maakt het uit of mensen zich alleen reggen voor SG ? In weze zouden de tweakers hier totaal geen ''last'' van moeten hebben.
En dat hadden ze dus wel, want SG werd onbeheersbaar. De nuttige topics raakten al snel ondergesneeuwd door alle oninteressante rommel.
Is dat wel zo, dan is dit imo geen oplossing. Het nivo werd nu te laag bevonden, maar toch heeft iedereen die hier al geregistreerd was daar nu al gewoon toegang. Het nivo zal dus door deze actie totaal niet stijgen. Dezelfde mensen == hetzelfde soort posts.
Met als verschil dat de mensen die zich onfatsoenlijk gedragen nu een privilege kwijt kunnen raken. Dan kan je wel een kloon bouwen maar dan ben je SG nog niet in.
Wil je ECHT een pc only forum worden, flikken dan heel SG gewoon van GoT af en zet in de policy gewoon dat topics niet niets met de ICT wereld te maken hebben eenvoudigweg niet welkom zijn.
Wie heeft ooit gezegd dat wij een PC-only forum willen worden? Wij willen slechts de nadruk op de techforums leggen met de rest als extra.
Lijkt me consquenter dan dit (wat in weze niet meer is dan newbie-bashing, en imo duidt op een nogal lage dunk van crew richting met name newbies en lurkers. Die schijnen immers niet belangrijk genoeg zijn om in het enige forum dat NIET zo super serieus hoeft te zijn te mogen posten.
Denkfout. Newbies zijn van harte welkom om in de niet tech-forums, mits ze bewezen hebben een bepaald niveau te hebben. En dat hoef je dus echt niet als een soort examen te zien. Als je je gewoon fatsoenlijk gedraagt en af en toe een nuttige bijdrage levert aan een thread (want daar hebben we allemaal wat aan) kun je daarna je gang gaan in de extra forums. SG en NSTV zijn inderdaad een soort bonus. We zijn nog aan het overwegen of het verstandiger is om SG en NSTV read-only te maken voor nieuwe users.
Als ik SG zo eens bekijk dan verschilt het qua onderwerpen niet zo heel veel van het GoT in de beginperiode (en ik heb userid 6 overigens), behalve dat veel van de topics die nu dicht gaan destijds gewoon open waren gebleven.
Ja, maar in die goede oude tijd bestond er nog zoiets als sociale controle. Verder beliep het aantal replies per dag ongeveer wat we nu per minuut krijgen. Onvergelijkbare situatie.
Of de tendens van nu waarin men serieus wil zijn van de users zelf afkomt of geïndoctrineerd is door de crew - die imo de laatste maanden véél te streng hebben opgetreden en daarmee effectief het spontane aan topics en posts eruit hebben gehaald - vraag ik me af.
Kom op, je doet nu net alsof GoT een grote rigide bende is geworden zonder een greintje lol. Dat is gewoon niet waar. Ook buiten SG is genoeg te beleven.
Niets ten nadele van de crew overigens, ieder forum z''n eigen manier van modereren natuurlijk, maar GoT is GoT niet meer.
En dus kunnen we ons maar beter aanpassen aan de situatie dan krampachtig te proberen een utopia na te streven.
GoT is geen forum, maar een vraagbaak. Webwereld on steroïds. Prima als dat is wat GoT wil worden, prima als newbies en lurkers als paria''s worden beschouwd, maar niet echt mijn cup of coffee vrees ik, en het valt me ontzettend tegen hoe de users het hier als makke lammetjes mee eens zijn.
Het is nogal lastig om met tig-duizend replies per dag het ons-kent-ons sfeertje te bewaren. Daar is en wordt misbruik van gemaakt zodat we in feite geen andere keuze hebben dan het karakter van bepaalde onderdelen te veranderen. Alsof ik het leuk vind dat we de toegang tot SG en NSTV hebben moeten beperken.
Vraag me af of ze ook zo gereageerd hadden als ze zelf NIET gewoon toegang hadden gehad tot SG/NST
Waarschijnlijk niet
Ben ''t overigens niet vaak met Aaargh! eens (understatement ;)), maar in dit geval volledig en voor de volle 100% wél.

"moet je dit topic op GoT eens lezen. Is ontzettend leuk !"
"Moment, ik ga eerst even 50 nuttige posts plaatsen en een maandje wachten. Volgende maand hoor je wat ik ervan vind..."

''t zal wel.
Wordt nog over nagedacht.

Verwijderd

Internet is een open en vrij medium. Ik ben daarom gewoon tegen sensuur.
Begrijp me niet verkeerd, discriminatie en porno horen hier niet thuis.

Wie bepaald of een post nuttig is? Wat zijn de criteria.

voorbeeld:
POST1: Ik vind friet in vet lekkerder dan in olie.
Post2: Ik ook

is dit nuttig.

Ook kom ik topics tegen als hoe vaak/lang/veel .... de gemiddelde tweaker.

Ik heb hier nooit iets nuttigs uit zien komen.

De meest nuttige postings komen naar mijn mening uit de groepen software en hardware (de wat technischere groepen). Daarom ben ik ook altijd een voorstander geweest van het onzin forum. Als je niet van onzin houd lees je het simpelweg niet. SG blijft op die mannier een stuk schoner en wellicht hoger van niveau.

Verwijderd

Zou het niet een mogelijkheid zijn om mensen die nog geen toegang tot SG en NST hebben een leesrecht te geven van een aantal posts in die fora?
Zeg bijvoorbeeld 50 pageviews voor topics in die fora.

Zo kan iemand toch nog posts lezen die de persoon interessant lijken of posts waar hij op gewezen wordt.
Dit moet in php ook wel bij te klussen zijn door Arjen of Jorma.

Verder nogmaals, hoe wordt iemand na die beide limieten toegelaten tot de 2 fora? Moet die persoon zelf contact opnemen of gebeurt dat automatisch (lagere drempel).

Wat denken jullie verder van het idee om achter de username van een persoon die (tijdelijk) van die 2 fora gebanned is, zichtbaar te maken dat dit het geval is?
Die persoon wordt dan door iedereen extra in de gaten gehouden en zal zich zodoende waarschijnlijk ook beter gedragen.

• Danny
  • Niet online
Maar Daniël, in plaats van kiezen voor straffen als je als user de fout in gaat wordt nu gekozen voor meteen al straffen, en pas als je je bewezen hebt de beloning ontvangen.

Een beetje als bij je geboorte opgesloten worden door de politie om te voorkomen dat je iets verkeerd doet, om de vrije wereld in te mogen als je 18 bent en bewezen hebt dat je je in die 18 jaar goed gedragen hebt.

Beetje omgekeerde wereld.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 11:21 schreef EO het volgende:
Internet is een open en vrij medium. Ik ben daarom gewoon tegen sensuur.
Klopt helemaal wat je zegt, maar als iemand een forum begint, is het geheel aan hem/haar om daar regels voor te maken waar de gebruikers zich aan hebben te houden. Ben je het er niet mee eens, dan zijn er nog genoeg andere forums natuurlijk.

Dus veel mensen beroepen zich meteen op het recht van meningsuiting en dergelijke, en wet op persoonsregistratie en weet ik wat nog meer. Maar als je je hier registreerd, ga je akkoord met de regels, en dan kan je achteraf niet meer klagen erover. Dat had je dan maar vooraf moeten doen.

Maar dit gaat wel erg offtopic zo. :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 11:30 schreef Danny het volgende:
Maar Daniël, in plaats van kiezen voor straffen als je als user de fout in gaat wordt nu gekozen voor meteen al straffen, en pas als je je bewezen hebt de beloning ontvangen.

Een beetje als bij je geboorte opgesloten worden door de politie om te voorkomen dat je iets verkeerd doet, om de vrije wereld in te mogen als je 18 bent en bewezen hebt dat je je in die 18 jaar goed gedragen hebt.

Beetje omgekeerde wereld.
Absoluut niet. :) Als je nagaat wat het echte doel is van GoT zie je dat je daar niet in gehinderd word als je registreerd. En SG is geen doel, maar een extraatje. Je registreerd je voor GoT, niet voor SG.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik zal even een stukje hier neerzetten wat ik voor een ander topic geschreven heb, misschien maakt dat het dan duidelijker...
Dit forum is met bepaalde bedoelingen opgestart. Omdat GoT in de laatste tijd erg hard is gegroeid en daar niet genoeg rekening mee gehouden is zijn er bepaalde dingen uit de hand gelopen. Misschien is het een beetje laat maar de dingen die we nu doen zijn allemaal om GoT weer op het goede spoor te krijgen. Oftewel, om GoT weer de functie te geven waarvoor het in eerste instantie is opgericht. En dat is om mensen de kans te geven om informatie/kennis over ICT gerelateerde zaken uit te wisselen. Omdat er ook behoefte was om over andere dingen te praten naast de PC zijn er andere forums bijgekomen. Onder andere het tweakers over tweakers onzin forum. Dit ging een tijdje goed, totdat het een eigen leven ging leiden. Dat wil zeggen dat mensen allemaal voor het onzinforum gingen registreren in plaats van voor GoT zelf. Toen heeft de crew destijds de beslissing genomen om daar iets aan te gaan doen. Dat hield dus in dat het onzinforum gesloten moest worden. Hielp niet helemaal, en de kroeg kwam toen. Ging ook niet goed, dus ging ook dicht.

Wat we nu dus zien is dat mensen zich voor SG gaan registreren. Ook niet de bedoeling... Vandaar de maatregelen die we nu getroffen hebben.

Het is dus de bedoeling dat GoT weer de oorspronkelijke functie terugkrijgt, maar dat het mogelijk blijft om ook over andere zaken te kletsen. Die ook staat in bold omdat veel mensen dit niet begrijpen/willen begrijen/lezen/whatever. Die komen naar GoT toe omdat het in SG gezellig is, maar echt interesse in PC''s hebben ze niet. Dat laatste is hun goed recht natuurlijk, maar ga dan naar een forum die niet ICT gerelateerd is.

En sommige mensen kunnen dit maar niet accepteren.

Dit is weer een heel verhaal geworden, en ik heb hem ook tegen beter weten in weer opgeschreven, want ik weet dat het voor die mensen niets uitmaakt wat je ook opschrijft. Die willen het toch niet begrijpen... Maar ja. Ik heb mijn werk weer gedaan.

GoT is een ICT gerelateed forum, en als je hier komt zonder dat je je wilt verdiepen in PC''s heb je hier niets te zoeken. Punt!

Net zoals dat je niet lid word van een voetbalclub om te gaan basketballen. Iedereen vind dat een logische beredenering, maar dat GoT een ICT gerelateerd forum is, en dat je er niets te zoeken hebt als je daar niet over wilt praten dat snappen ze niet.
* mvds zegt sorry voor de drie posts onder elkaar

Verwijderd

Tja het is maar wat je als niveau definieerd.

I.M.H.O. is er op SG nauwelijks nog te spreken van niveau. Iets dat er wel is in de andere fora op GOT.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op donderdag 17 mei 2001 11:30 schreef Danny het volgende:
Elegant is deze oplossing evenmin, maar het blijkt dat achteraf straffen niet werkt, des te meer omdat er geen echt doeltreffende verdediging tegen klonen bestaat.
Ik zie het meer als tot je 16e het cafe niet in mogen. Als je 16 bent wordt je geacht in staat te zijn je te gedragen :)

• Danny
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 11:31 schreef obsidian het volgende:

[..]

Klopt helemaal wat je zegt, maar als iemand een forum begint, is het geheel aan hem/haar om daar regels voor te maken waar de gebruikers zich aan hebben te houden. Ben je het er niet mee eens, dan zijn er nog genoeg andere forums natuurlijk.

Dus veel mensen beroepen zich meteen op het recht van meningsuiting en dergelijke, en wet op persoonsregistratie en weet ik wat nog meer. Maar als je je hier registreerd, ga je akkoord met de regels, en dan kan je achteraf niet meer klagen erover. Dat had je dan maar vooraf moeten doen.

Maar dit gaat wel erg offtopic zo. :)
Weet je waar deze vergelijking de fout ingaat ?
De regels die nu ingevoerd zijn bestonden nog niet toen deze mensen zich registreerden.

Verder is een misvatting dat users niet de regels aan de kaak zouden mogen stellen.
Op FOK! deden we dat in het begin ook, maar zo werkt ''t niet (althans, op FOK! werkte dat niet).
Juist door inspraak kom je je users tegemoet in wat de users willen of graag zouden zien.
GoT kan, net als elk ander forum, enkel en alleen bestaan vanwege die users.
Als crew zijnde moet je meer doen wat USERS willen dan wat je ZELF wilt imho (ben ik ook op de harde manier achter gekomen trouwens :))

Op FOK! zijn de laatste maanden een aantal dingen veranderd mbt modereren, regels etc. en de vele klaagtopics van voorheen zijn nagenoeg compleet verdwenen.
Als wij als crew zijnde onze zin hadden doorgedreven en totaal niet naar de input van users hadden geluisterd onder het mom van "je bent accoord gegaan met de regels, dus lig niet zo te zeiken", dan hadden we nu nog steeds dagelijks een rel gehad in feedback.

Nu zijn de users hier doorgaans wat makkelijker dan op FOK! (de gemiddelde fokker is dan ook wat ouder dan de gemiddelde tweaker, en dus minder vatbaar voor autoritair gedrag om ''t zo maar eens te zeggen), getuige ook dit topic, dus vandaar dat je er in weze mee wegkomt, maar dat neemt niet weg dat je meer bereikt door naar je users te luisteren dan ze de mond te snoeren met een dooddoener als ''zo zijn de regels, daar ben je mee accoord gegaan''.
Die fout hebben wij ook gemaakt op FOK!, maar gelukkig hebben wij ervan geleerd.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste