• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:21

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
phrenicsk schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:29:
[...]

Indien je hiermee niet tevreden bent (ik zit in dezelfde situatie en ben ook niet tevreden met max 60 fps :-)) kan je uitwijken naar gforce now (ultimate). Is goedkoper dan te investeren in nieuwe hardware en je kan steeds blijven spelen op de nieuwste hardware vanop elke laptop/tablet/tv/.. O+
Ik zou zelf echt nooit beginnen aan Geforce Now / Games Streamen. Dit is precies wat de grote tech giganten willen en haalt een hoop van de controle en eigenaarschap bij jou zelf weg.

Beroeps brabander

• phrenicsk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:44
Vuurvoske schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:31:
[...]

Ik zou zelf echt nooit beginnen aan Geforce Now / Games Streamen. Dit is precies wat de grote tech giganten willen en haalt een hoop van de controle en eigenaarschap bij jou zelf weg.
Welk eigenaarschap? Van Online Games met subscriptions? 8)

Ieder zijn keuze natuurlijk - maar het werkt geweldig en tegen een spotprijs.

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:54
heb het zelf nog nooit getest, maar al wel vaak gehoord dat er redelijk wat "input lag" is bij zulke systemen. dno hoe goed dat gaat samenwerken met QTE's waar je iets moet interrupten binnen 1s ofzo.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:44
phrenicsk schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:35:
[...]

Welk eigenaarschap? Van Online Games met subscriptions? 8)

Ieder zijn keuze natuurlijk - maar het werkt geweldig en tegen een spotprijs.
  1. Performance: ongeveer €100 per jaar (komt neer op circa €8,33 per maand), 1440p, voorrang in de wachtrij, sessies tot 6 uur. [nvidia.com]
  2. Ultimate: ongeveer €200 per jaar (circa €16,67 per maand), hoogste prestaties, tot 5K/360 FPS, vrijwel geen wachttijden
Het is inderdaad echt niet duur nee, heb het even opgezocht want vind het wel een interessante optie.

Maar wat de input lag is geen idee..

[ Voor 3% gewijzigd door HertogJack op 22-09-2026 13:43 ]

psn: HertogJack

Mr.Whitewolf88 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:29:
[...]

Dank voor je uitgebreide en verhelderende uitleg! Dan ga ik het denk ik maar eerst gewoon proberen met mijn huidige setup. Mocht het dan echt dramatisch speelbaar zijn in zones zoals Stormwind of Ironforge dan gaan we toch maar de portemonnee trekken en een nieuw systeem samen stellen. Ergens een beetje bang dat ik hier toch niet aan ga ontkomen als ik ook wil gaan raiden, Ragnaros met 15FPS zal niet te doen zijn waarschijnlijk :+
Ah joh dat is geen probleem.. MC lukt makkelijk met 35 man bijv.. je kan gewoon die slacker zijn die altijd dood ligt elk gevecht hahah

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• phrenicsk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:44
Deathaspire schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:37:
heb het zelf nog nooit getest, maar al wel vaak gehoord dat er redelijk wat "input lag" is bij zulke systemen. dno hoe goed dat gaat samenwerken met QTE's waar je iets moet interrupten binnen 1s ofzo.
Inputlag is niet merkbaar in games zoals wow. Enkel bij zéér competitieve first person shooters waar het echt op een paar milliseconden aankomt, kan dit nadelig zijn. Het enige wat je echt nodig hebt om games met de hoogste visuals te kunnen spelen is een goede internetverbinding. Dat laatste is wel een belangrijke vereiste natuurlijk.

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:10
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:44:
[...]

Ah joh dat is geen probleem.. MC lukt makkelijk met 35 man bijv.. je kan gewoon die slacker zijn die altijd dood ligt elk gevecht hahah
En er wel met alle BiS loot vandoor gaat uiteraard :9
Vuurvoske schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:29:
Maar ik merk net zoals zovelen dat retail wel heel makkelijk is tegenwoordig en er teveel QoL in zit. Dus WoW Forever is heel aanlonkelijk.
Ik was wel een beetje verbaasd hoe je in het begin de keuze maakt eigenlijk tussen Classic of Enhanced maar wat er dan allemaal onder zit! Dat zou veel meer customizable moeten zijn imo.

Bijv dat je Enhanced selecteerd maar wel de questicons en direction gewoon uit kan vinken.
Die optie is er dan wel ingame maar vanaf dat menu zou logischer zijn omdat je dan beter oplet welke opties je hebt en kiest zeg maar.

Gezien ik er echt als leveling experience in wil gaan voor een avontuur met zelf uitzoeken en de lore echt goed in me opnemen wil ik dat uit hebben. Maar opzich vind ik de HD models niet zo verkeerd. T-mogs wil ik dan wel weer uit hebben waardoor ik weer classic zou moeten kiezen tenzij ik het handmatig zelf in de settings aanpas :P Zo zijn er al die opties die je niet onder 1 knop moet schalen vind ik persoonlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pt9dJk7R76QzEbk4crDVjOnvoQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z3eSpau9Gw3Fs8r5H32NgfZX.png?f=fotoalbum_large

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:50:
[...]

Ik was wel een beetje verbaasd hoe je in het begin de keuze maakt eigenlijk tussen Classic of Enhanced maar wat er dan allemaal onder zit! Dat zou veel meer customizable moeten zijn imo.

Bijv dat je Enhanced selecteerd maar wel de questicons en direction gewoon uit kan vinken.
Die optie is er dan wel ingame maar vanaf dat menu zou logischer zijn omdat je dan beter oplet welke opties je hebt en kiest zeg maar.

Gezien ik er echt als leveling experience in wil gaan voor een avontuur met zelf uitzoeken en de lore echt goed in me opnemen wil ik dat uit hebben. Maar opzich vind ik de HD models niet zo verkeerd. T-mogs wil ik dan wel weer uit hebben waardoor ik weer classic zou moeten kiezen tenzij ik het handmatig zelf in de settings aanpas :P Zo zijn er al die opties die je niet onder 1 knop moet schalen vind ik persoonlijk.

[Afbeelding]
Alle dingen van uit die screenshot kan je apart aan of uit zetten.
Paterpor schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:53:
[...]

Alle dingen van uit die screenshot kan je apart aan of uit zetten.
Klopt dat benoem ik zelf ook :P maar dan moet je dat achteraf opzoeken. zou liever die opties in toggle vorm zien de eerste keer dat je het opent zoals je nu de keuze van classic of enhanced krijgt.. Denk dat handig is voor veel spelers.

• Paterpor
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 14:11:
[...]

Klopt dat benoem ik zelf ook :P maar dan moet je dat achteraf opzoeken. zou liever die opties in toggle vorm zien de eerste keer dat je het opent zoals je nu de keuze van classic of enhanced krijgt.. Denk dat handig is voor veel spelers.
:X

Sorry, ik had nochtans je post 2x gelezen maar dus niet juiste conclussie getrokken. Ik ga wel akkoord met u. Het is niet echt duidelijk wat welke setting juist doet.

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:32
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 14:11:
[...]

kan je transmog uitzetten? ik heb ook voor enhanced gekozen en vroeg me dat idd ook af.

• Paterpor
  • Nu online
fib3rlight schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 14:23:
[...]

kan je transmog uitzetten? ik heb ook voor enhanced gekozen en vroeg me dat idd ook af.
Ja maar niet via het optie menu, is via een NPC.

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:51
fib3rlight schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 14:23:
[...]

Van wat ik gezien heb kan je aan t begin kiezen tussen twee verschillende presets (zie hieronder) en daarna kan je alles customizen. Dus het ligt aan welke preset je kiest of je transmog zelf moet uitzetten of niet.

Afbeeldingslocatie: https://youre.outof.games/media/v2/uploads/eb/12/eb1259b4aa2c41ef9fa08ceda01116fb/image.webp
stickfiguur schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 14:51:
[...]

Van wat ik gezien heb kan je aan t begin kiezen tussen twee verschillende presets (zie hieronder) en daarna kan je alles customizen. Dus het ligt aan welke preset je kiest of je transmog zelf moet uitzetten of niet.

[Afbeelding]
Klopt en je kan dus niet vanuit dit scherm mix en matchen en dat is jammer imo. Kleinigheid maar het kan gelijk voor negativiteit zorgen. Zoals iemand die hier ook eerder al dacht dat hij met questmarkers etc moest spelen en niet wist dit te kunnen uit zetten.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:06
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:22:
[...]

Met jouw i5-8600K + 16 GB DDR4 + GTX 1080 8 GB zit je qua hardware boven de officiële minimumvereisten van WoW: Forever. Blizzard noemt als minimum o.a. een 4-core CPU, 8 GB RAM en een GTX 10-serie/vergelijkbare GPU.

Maar er is een belangrijke kanttekening: Forever blijkt aanzienlijk zwaarder te zijn dan Classic, vooral voor de GPU.

Je 8600K is vooral de zwakke plek denk ik, niet zozeer je GTX 1080. WoW kan behoorlijk CPU-afhankelijk zijn, vooral wanneer er veel spelers/NPC's tegelijk aanwezig zijn.
Ik heb een Macbook Air M3 en kan Classic Era op mn monitor (2560x1440) resolutie zeer goed spelen op hoge kwaliteit met stabiele fps 60, ook gisteravond in de drukke stad. Zou jammer zijn als dat straks niet kan met Forever. Ik zie in de recommended specs wel de M4 staan, maar heel veel verschilt dat vlgm niet van de M3.
MeanGreen schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 13:27:
[...]

Ja dit! Kan er misschien een overzicht komen van de guilds die hier recruiten, welk type (dad-friendly, casual, all-out-raiding-for-world-first, etc.), en welke ruleset (pve, pvp, rp, hardcore) en welke faction (alliance of horde)?

In de opening post misschien @Zerora :) ?
Welke guilds zijn er nu op Forever waar Tweakers inzitten? En op welke ruleset zitten die guilds?

Als iemand daar een rijtje van heeft, kan ik of @Vuurvoske het wel in de ts zetten.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:27
Wilde eigenlijk mijn enhance shammy gaan spelen maar was even geswitched naar undead pally en dat bevalt ook erg goed zeg. Stop nu de eerste punten in protection want ik wil wel tanken in deze beta.

Ga vanavond ook even een tauren druid tank maken want volgens een maat van mij speelt feral nu erg lekker en hij vind plainsrunning ook een leuke gimmick.

Ik ben benieuwd :)

FUMES et CARNES

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:54
plainsrunning duurt te lang om te stacken imo.

je krijgt 1 stack/5sec, dus het duurt 2,5minuut om tot de volle 30 stacks te komen.
maar je verliest wel 1stack/sec als je stilstaat, en als je word aangevallen ben je ineens alles kwijt.

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:27
Deathaspire schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 15:22:
plainsrunning duurt te lang om te stacken imo.

je krijgt 1 stack/5sec, dus het duurt 2,5minuut om tot de volle 30 stacks te komen.
maar je verliest wel 1stack/sec als je stilstaat, en als je word aangevallen ben je ineens alles kwijt.
Een gimmick dus :) Maar dan nog lijkt het me leuk en daar is de beta ook voor, om alles lekker uit te proberen.

Ennuh, Taurens zijn effing cool.

/moo

FUMES et CARNES

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:43
Belecthor schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 15:11:
[...]

Ik heb een Macbook Air M3 en kan Classic Era op mn monitor (2560x1440) resolutie zeer goed spelen op hoge kwaliteit met stabiele fps 60, ook gisteravond in de drukke stad. Zou jammer zijn als dat straks niet kan met Forever. Ik zie in de recommended specs wel de M4 staan, maar heel veel verschilt dat vlgm niet van de M3.
Forever is behoorlijk zwaarder, merk het ook op mijn laptop en handheld. Classic met gemak op max settings, Forever heeft stuk minder fps. Helpt ook niet dat er een memory leak is. Verhelp je met een relog maar irritant is het wel. Je kan veel aanpassen dus komt vast goed, maar zwaarder is Forever zeker wel.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:00
Ik wil alles weten over de race en class die jullie gaan spelen bij launch en waarom!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:05
Tomski1986 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 15:40:
Ik wil alles weten over de race en class die jullie gaan spelen bij launch en waarom!
waarschijnlijk mage omdat er nu hints zijn naar items/spells voor als battle mage :P

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:25
Ryatzu schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 15:42:
[...]

waarschijnlijk mage omdat er nu hints zijn naar items/spells voor als battle mage :P
Battlemage.... Melee hunter... het gaat bergafwaarts voordat het uberhaupt begonnen is ;) Wat krijgen we straks nog? 3 Talent trees voor iedere class die viable zijn? Wat een onzin!

Vroegah in 2004 was alles veel beter ;)

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19

YpS

een beetje variatie kan geen kwaad denk ik, vooral als je forever speelt. Als alle vormen maar "viable" zijn.
Niet zoals "Vroegah" dat je maar 1 build echt goed kon spelen , de rest deed ruk DPS of was niet speelbaar in PvP.

Het lijkt me super interessant voor mensen die daar meer tijd in willen steken dat ze rare builds kunnen maken. Enhancement shammy met een 2h weapon, Battle Mage (met Shield?), (Dual-wield) Melee Hunter, Warlock vampire (life leech) en verzin er zo nog maar een paar.

Speciale gear, speciale enchantments en juiste combo in je tree..

Maar normale specs voor de simpelere versies moeten dan zeker ook nog interessant zijn

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:43
Wow is echt totaal aan me voorbij gegaan omdat in weinig games speelde in mijn studententijd. Heb toevallig een paar video’s gezien over wow forever en het enthousiasme is aanstekelijk. Het lijkt me wel leuk om het een keer te proberen.

Is dit een goede versie om in te stappen of is dat gekkenwerk? 😅

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:19
DLSS schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 16:03:
Wow is echt totaal aan me voorbij gegaan omdat in weinig games speelde in mijn studententijd. Heb toevallig een paar video’s gezien over wow forever en het enthousiasme is aanstekelijk. Het lijkt me wel leuk om het een keer te proberen.

Is dit een goede versie om in te stappen of is dat gekkenwerk? 😅
Denk dat er geen betere tijd is om in te stappen dan nu. World of warcraft Forever gaat op 4 november launchen, dus iedereen die hyped is gaat spelen. Ze gaan ook op 1 mega realm spelen dus geen last van uitstervende realms na een tijdje. Denk ook dat je de komende 2 jaar wel goed gaat zitten met WoW Forever. :)

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

• DLSS
Kreekje schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 16:13:
[...]

Denk dat er geen betere tijd is om in te stappen dan nu. World of warcraft Forever gaat op 4 november launchen, dus iedereen die hyped is gaat spelen. Ze gaan ook op 1 mega realm spelen dus geen last van uitstervende realms na een tijdje. Denk ook dat je de komende 2 jaar wel goed gaat zitten met WoW Forever. :)
Hoe werkt het eigenlijk precies? (Ik ben een complete mmo noob😅).

Speel je doorgaans met mensen die je al kent, of kan je gewoon een server joinen en mensen ontmoeten oid?

En is het mogelijk om wow te spelen in sessies van een paar uurtjes per week? Of loop je dan al snel te ver achter?

[ Voor 12% gewijzigd door DLSS op 22-09-2026 16:17 ]

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:25
DLSS schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 16:16:
[...]

Hoe werkt dag eigenlijk precies? Speel je doorgaans met mensen die je al kent, of kan je gewoon een server joinen en mensen ontmoeten oid?

En is het mogelijk om wow te spelen in sessies van een paar uurtjes per week? Of loop je dan al snel te ver achter?
Er schijnt een systeem te zijn dat je wel bij spelers stopt die je vaker hebt gezien tijdens het spelen, dus zodat je niet continu vreemden tegenkomt. Neem aan dat friends, guildies enzo daar ook onder vallen.

Het zit hier vol met gamers die nu, in tegenstelling tot 2004 wel een baan/gezin/sociaal leven hebben, dus veel van ons, mezelf meegerekend, zullen maar beperkt kunnen spelen. Dat zou totaal geen probleem moeten zijn met een vaste levelcap van 60.

[ Voor 28% gewijzigd door MeanGreen op 22-09-2026 16:20 ]

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:51
DLSS schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 16:16:
[...]

Hoe werkt het eigenlijk precies? (Ik ben een complete mmo noob😅).

Speel je doorgaans met mensen die je al kent, of kan je gewoon een server joinen en mensen ontmoeten oid?

Is perfect mogelijk, je hoeft je niet te haasten naar level 60.
Er zijn zat genoeg mensen met weinig tijd, en aangezien het 1 grote realm is.

Ga je altijd mensen vinden voor samen mee te questen of een dungeon te doen.
Perfect moment voor in te stappen eigenlijk als je nog nooit WoW hebt gespeeld.

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:30
@Zerora Ik heb een guild die voor nu <Pullen na Bedtijd> heet Alliance PvE ruleset. Maar dit is nog onder voorbehoud. Deze wordt ook pas live na de launch. Discord komt er nog aan.

Yavu Steam Profile Lanithro

Waarschijnlijk NightElf Rogue.
Altijd Rogue, Ninja, Thief in games :P Dat is mijn fantasy class.

OG een Dwarf rogue gerolled en toen spijt gekregen rond level 40 dat ik een kleine character was. level 40 voelde insane toen voor mij dus ging echt niet opnieuw beginnen haha!

Nu Nelf omdat grotere characters gewoon cooler zijn imo haha.
Maar zie mezelf meerdere classes levelen.. Heb het idee dat ik vooral voor het levelen en de lore experience ga spelen en niet zo zeer op kort termijn raiden als doel heb.

Tenzij mijn vriendengroep toch Horde gaat :P Dan ga ik undead paladin

Geef verder niet zo veel om de racials. Ben te oud om constant te meta gamen

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:44
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 16:26:
[...]

Waarschijnlijk NightElf Rogue.
Altijd Rogue, Ninja, Thief in games :P Dat is mijn fantasy class.

OG een Dwarf rogue gerolled en toen spijt gekregen rond level 40 dat ik een kleine character was. level 40 voelde insane toen voor mij dus ging echt niet opnieuw beginnen haha!

Nu Nelf omdat grotere characters gewoon cooler zijn imo haha.
Maar zie mezelf meerdere classes levelen.. Heb het idee dat ik vooral voor het levelen en de lore experience ga spelen en niet zo zeer op kort termijn raiden als doel heb.

Tenzij mijn vriendengroep toch Horde gaat :P Dan ga ik undead paladin

Geef verder niet zo veel om de racials. Ben te oud om constant te meta gamen
Undead paladin? dat kon toch helemaal niet vroeger? nu wel?

psn: HertogJack

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:32
Gnome Mage (herb + alch)
Human Paladin (blacksmithing + mining)
NE Hunter (skinning + leatherworking)
Nightborne druid (mining + skinning)

en ik denk dat ik op basis van voorkeur ga kijken welke de main main wordt.. snap je het nog? xD

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:00
Nightborne? Is dat een nieuwe?
HertogJack schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 16:40:
[...]

Undead paladin? dat kon toch helemaal niet vroeger? nu wel?
Klopt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmrVIaYQjp1bYFbX7V2fGMDLn50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E3CrotQekUh2U3q8bIzjOqBI.png?f=fotoalbum_large

Voor het eerst nu Nelf aan het spelen in deze graphics. Maar holy shit wat is teldrassil nice geworden door het nieuwe lichtval systeem zeg. Niet normaal hoe andere vibe dat geeft.

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:30
Ik ga waarschijnlijk Dwarf Shaman spelen. Ik wil weten of Shaman tank viable is. En aangezien mijn vrienden Alliance gaan, dan is Dwarf de enige optie.

Yavu Steam Profile Lanithro

• DLSS
KBE91 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 16:21:
[...]

Is perfect mogelijk, je hoeft je niet te haasten naar level 60.
Er zijn zat genoeg mensen met weinig tijd, en aangezien het 1 grote realm is.

Ga je altijd mensen vinden voor samen mee te questen of een dungeon te doen.
Perfect moment voor in te stappen eigenlijk als je nog nooit WoW hebt gespeeld.
Hmm, dat is goed nieuws ben benieuwd
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
We begrijpen het enthousiasme en de FOMO voor de bèta, maar vraag & aanbod op het forum is niet toegestaan. Het aanbieden van of het vragen om codes, zeker tegen betaling, is niet toegestaan.