• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vuurvoske schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 20:01:
Ik heb toch wel een issue met deze Beta. Ik heb een 9800X3D met 32GB DDr5 ram en een 9070XT. Maar wat ik ook probeer (op Windows 11 of Linux Fedora 44). Het lijkt wel alsof fog het niet wil doen. Water is wel echt brilliant. Maar ook de lightning vind ik niet wat ik ervan verwacht had. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Zelfde gpu en hier ook geen fog :P Zal wel een driver update voor nodig zijn ofzo?

Nouja, vooralsnog voelt het als een classic+ ervaring met retail QoL sausje eroverheen. Ik vind het top en geniet met volle teugen! Undead Paladin gerolled net als iedereen en zijn oma 8)

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:49
Ik heb het idee dat levelen sneller gaat dan onze classic. Maar misschien is undead pally ook wel OP. gaat zo makkelijk. Overigens kreeg ik net een DC en nu een queue. Voelt wel nostalgisch aan.

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18:11
Vuurvoske schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 20:01:
Ik heb toch wel een issue met deze Beta. Ik heb een 9800X3D met 32GB DDr5 ram en een 9070XT. Maar wat ik ook probeer (op Windows 11 of Linux Fedora 44). Het lijkt wel alsof fog het niet wil doen. Water is wel echt brilliant. Maar ook de lightning vind ik niet wat ik ervan verwacht had. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik zie wel verschil maar het valt soms niet direct op. Als je van Darnassus naar Darkshore vliegt dan zie je veel meer als eerst (ziet de hele boom van Teldrassil en de kust van Darkshore tegelijk bijvoorbeeld, dat is normaal niet in classic).

In Teldrassil zie je ook wel deze lightshafts als je omhoog kijkt, die bewegen naarmate je zelf rondloopt. Is volgens mij ook normaal ook niet zo in classic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfH7zlDZr7SBZ9FwAJ-1V3_eOQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Oc2c2wTIxGR6tyfM8cvFm6Ve.png?f=fotoalbum_large

FP naar Darkshore zie je ook duidelijk fog. Ziet er beter uit als je in game zit en het allemaal beweegt, komt niet echt over op een screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OztiRgT8i69Akp3AO2Bu22Zoj6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogIy0hZeD1m6HwebpcRZeZuN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door ewrz op 18-09-2026 21:29 ]

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:34
Ben niet onder de indruk vh nieuwe ras

FUMES et CARNES

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qo5N9g5wgRm6swVEeoiGEBBkFaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFsuxFGurBWmhq7rSb5JCjft.jpg?f=fotoalbum_large

:P

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:39

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
ewrz schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 21:13:
[...]

Ik zie wel verschil maar het valt soms niet direct op. Als je van Darnassus naar Darkshore vliegt dan zie je veel meer als eerst (ziet de hele boom van Teldrassil en de kust van Darkshore tegelijk bijvoorbeeld, dat is normaal niet in classic).

In Teldrassil zie je ook wel deze lightshafts als je omhoog kijkt, die bewegen naarmate je zelf rondloopt. Is volgens mij ook normaal ook niet zo in classic.

[Afbeelding]

FP naar Darkshore zie je ook duidelijk fog. Ziet er beter uit als je in game zit en het allemaal beweegt, komt niet echt over op een screenshot.

[Afbeelding]
Wat voor hardware heb jij eigenlijk?

Beroeps brabander

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:54
op mac werkt het nog steeds niet, jammer wel!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:53
fib3rlight schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 22:33:
op mac werkt het nog steeds niet, jammer wel!
op mijn Macbook pro 2023 werkte het ook niet echt geweldig, maar na schaduw Quality op low en secundairy Lightning op fair lijkt het nu toch aardig te werken. althans, grafisch ziet het er nu normaal uit. daarvoor was bijna alles met een groene overlay, en planten e.d. waren zwart. dat is nu normaal.

morgen verder proberen. hiervoor had ik bij cinematic van human character geluid wat wel doorspeelde maar daarna zat hele MacBook vast. Dit ga ik morgen nog een x testen om te kijken of dat nu ook beter gaat.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik vind het heel verfrissend, levelen gaat soepel, niet te veel downtime, maar ook niet te snel. Genoeg nieuwe dingen. zowel quests als revamp professies.

Snap niet dat mensne klagen over de graphs en HD models, ik ben best wel fan van de verbeterde immersie.

Jammer: ik kan skyborne niet spelen. Elke x alsk inlog en de starter cutscene krijg crashed mn game, zelfs random crash reboot van mn pc.

7900xtx met een 7800x3d en 16 gb ddr5. Speel alle andere regios soepel tussen 30 (capital) en 250 fps.

[ Voor 4% gewijzigd door Squishie op 19-09-2026 02:45 ]

• fib3rlight
huntedjohan schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 00:23:
[...]

op mijn Macbook pro 2023 werkte het ook niet echt geweldig, maar na schaduw Quality op low en secundairy Lightning op fair lijkt het nu toch aardig te werken. althans, grafisch ziet het er nu normaal uit. daarvoor was bijna alles met een groene overlay, en planten e.d. waren zwart. dat is nu normaal.

morgen verder proberen. hiervoor had ik bij cinematic van human character geluid wat wel doorspeelde maar daarna zat hele MacBook vast. Dit ga ik morgen nog een x testen om te kijken of dat nu ook beter gaat.
ow vet ,ga ik straks proberen!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:28
Ik heb een mogelijke tijdelijke fix gevonden voor Mac gebruikers!
Zie: https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/forever-beta/2352654/71

Daarnaast heb ik secondary lightning en shadow quality op fair gezet (de rest default settings).
Op mijn MacBook air m4 24gb ram met macOS 27 haal ik nu 60 fps in goldshire.

• fib3rlight
huntedjohan schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 00:23:
[...]

dit werkt idd!! op de resolutie van mijn macbook air m4 moet ik interface scaling wel op hoog zetten haha anders past het niet op het scherm. resolution scaling zet ik op 50% en dan haal ik +- 90 FPS :)

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:17
Ben gisteren ook level 10 geworden, buiten dat er een quest bugged was voor de nieuwe race.
Waardoor we niet verder konden, na een paar keer reloggen konden sommige hem wel doen.
Gelukkig was er iemand zo vriendelijk voor mij uit te nodigen in zijn party en kon ik gelukkig verder.

Hopelijk doen mensen wel de moeite voor zo een dingen te reporten via de knop.
Dan kan alles sneller opgelost worden.

Het levelen gaat wel enorm vlot, en de mobs zijn ook niet zo moeilijk.
Over het algemeen valt het wel mee van drukte in de zones.
Mobs respawnen ook wel stuk sneller, dan in classic heb ik de indruk.

De dag / nacht transitie zijn wel leuk.
Visueel toch al paar mooie momenten gehad.

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18:11
Vuurvoske schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 22:08:
[...]

Wat voor hardware heb jij eigenlijk?
Niks spectaculairs, 5700X3D en RTX4070. Wel gisteren nieuwe videokaartdrivers (616.92) er op gezet omdat ik een melding van WoW kreeg dat de drivers verouderd waren.

De optie ray-traced shadows lijkt bij iedereen nog niet beschikbaar te zijn, ik keek een stuk van de stream van Asmongold en bij hem was die optie ook niet beschikbaar en hij heeft een 5090

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Asphyxion

I am, therefor I think

Gisteravond heel de avond goed kunnen spelen. Een skyborne gespeeld tot level 7. Mooi gebied, mooie view als je de starter area verlaat met die torens. Daarna heel kort een human paladin gespeeld. Elwynn Forest ziet er echt mooi uit!

Nu net even ingelogd, overal groene textures - bij beide chars (op een mac). Dit had ik gisteren niet. Net even gekeken: triple buffering in de settings uitzetten verhelpt het. Als ik daarna triple buffering weer aanzet zijn de groene textures nog steeds weg.

• fib3rlight
Asphyxion schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 12:22:
Gisteravond heel de avond goed kunnen spelen. Een skyborne gespeeld tot level 7. Mooi gebied, mooie view als je de starter area verlaat met die torens. Daarna heel kort een human paladin gespeeld. Elwynn Forest ziet er echt mooi uit!

Nu net even ingelogd, overal groene textures - bij beide chars (op een mac). Dit had ik gisteren niet. Net even gekeken: triple buffering in de settings uitzetten verhelpt het. Als ik daarna triple buffering weer aanzet zijn de groene textures nog steeds weg.
kan je daar eens een screenshot van sturen? ik weet niet of ik dat wel of niet heb, of is het zo apart dat je gelijk doorhebt?

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:28
fib3rlight schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 12:28:
[...]

kan je daar eens een screenshot van sturen? ik weet niet of ik dat wel of niet heb, of is het zo apart dat je gelijk doorhebt?
zie mijn vorige post (paar posts terug) voor fixes

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Asphyxion

I am, therefor I think

fib3rlight schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 12:28:
[...]

Vooral binnen valt het op. Nu net de client opnieuw opgestart en dan zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4bdf5Lwmah0xy3SjbxaOYpQSyw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/EfSXJMvJw5PVH1acrHynVWmT.png?f=fotoalbum_medium

In een groene omgeving valt het minder op, maar toch. Vanochtend waren het ook niet alle textures, nu wel. Triple buffering uit en dan weer aan en alles is weer normaal.

Edit: overigens heb ik geen last van een lage framerate op mijn Mac Mini M4 (niet pro dus).

[ Voor 5% gewijzigd door Asphyxion op 19-09-2026 13:53 ]

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Zie net dat human racial voor stun removal een gcd heeft. Pfff

• fib3rlight
Asphyxion schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:51:
[...]

Vooral binnen valt het op. Nu net de client opnieuw opgestart en dan zie ik dit:

[Afbeelding]

In een groene omgeving valt het minder op, maar toch. Vanochtend waren het ook niet alle textures, nu wel. Triple buffering uit en dan weer aan en alles is weer normaal.

Edit: overigens heb ik geen last van een lage framerate op mijn Mac Mini M4 (niet pro dus).
ik zal er eens op letten. is me nog niet opgevallen.

• fib3rlight
Asphyxion schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:51:
[...]

[Afbeelding]

haha oke, duidelijk, ik zie het nu ook. wajow. tripple buffering uit/aan is idd de oplossing, maar het is dus een bug, het komt niet door tripple buffering?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHS2WtjHNaR3gGQAxTzT1qnJufI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5bIyatfxjmYSEG4f5dguPtwH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnZs60ElSVmidFe_qVUhaQWHTfI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hsQvkQcEoHs2dbOeElVtESKG.png?f=fotoalbum_large

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:37
Skyborne geprobeerd, lvl 9 nu. Prima gebied, maar wel heftig om daar €30 voor te vragen. Aangezien alle animaties etc exact hetzelfde zijn als Blood Elf. Maar WoW Forever is wel echt precies wat ik wilde. Ben ook groot fan van de campfires haha

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:31
Hoop dat er nog wat meer waves aankomen voor optin mensen.

Helaas nog geen access.

Maarja kan me ook goed voorstellen dat ze het druk zat vinden en optin gewoon geen eens toegang geven :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:24
Ricmaniac schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 17:09:
Hoop dat er nog wat meer waves aankomen voor optin mensen.

Helaas nog geen access.

Maarja kan me ook goed voorstellen dat ze het druk zat vinden en optin gewoon geen eens toegang geven :P
Zijn er überhaupt al waves geweest?

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:32
Daan0s schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 17:02:
Skyborne geprobeerd, lvl 9 nu. Prima gebied, maar wel heftig om daar €30 voor te vragen. Aangezien alle animaties etc exact hetzelfde zijn als Blood Elf. Maar WoW Forever is wel echt precies wat ik wilde. Ben ook groot fan van de campfires haha
Maar dit gaf je geen beta toegang toch die van 30 euro?

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
To easy schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 17:32:
[...]

Klopt, alleen via de 2 duurdere uitvoeringen, een opt-in wave invite of een big mac in Australië.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:37
To easy schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 17:32:
[...]

Klopt, dit kwam met de Forever Collection. Maar als je in november de Skyborne wil dan ben je wel €30 kwijt. Wil niet teveel spelen voor november maar wordt wel echt moeilijk. Maar eens focussen op Warcraft 3 en de nieuwe campaign.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste