• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:07
Ik zie veel mensen zich druk maken over de endgame raids en dan vooral gear bijvoorbeeld. Vroeger was ik ook zo'n iemand en wou ik best of the best hebben/zijn. Ik had ook een aantal server firsts (1 naar no-life, mooiste tijd maar ook niet goed voor je overige zaken in je leven school/sport haha).

Maar hebben veel niet het verlangen naar toen ook qua raids/beste gear? Maar we het nu lastig vinden icm de fases van ons leven nu haha?

Ik ben behoorlijk hyped om nog een keer met een aantal vrienden te herleven, maar ben tegelijkertijd bang dat ik te graag wil zoals het vroeger ging maar het hem dat gewoon niet wordt. Dat accepteren kan ik nu wel uitspreken maar als straks 4 november daar is ben ik bang dat de demonen van vroeger weer los komen 😆.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:10
Ja dat is een tendesn die ik veel hoor en lees.

Ik sta echt compleet anders in de wedstrijd.. wil niet zeggen dat ik zo traag mogelijk wil.. Maar ik hoef niet snel te gaan.

Als ik er 2 weken over doe om 30-40 te gaan maar dat betekend dat ik die nieuwe dungeons midgame kan doen en gewoon wat nieuwe questlines enzo kan volgen (zijn er 1000 bijgekomen he) dan is dat gewoon 2 weken plezier geweest en niet 2 weken "waar het levelen niet op schiet"

Mijn hele insteek voor Forever is veranderd dan hoe ik origineel WoW speelde.
Optimale route ga ik niet eens bekijken :P Addons laat ik ook lang achterwege (denk ik nu) tenzij het wat UI addons zijn.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:28
To easy schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:43:
Ik zie veel mensen zich druk maken over de endgame raids en dan vooral gear bijvoorbeeld. Vroeger was ik ook zo'n iemand en wou ik best of the best hebben/zijn. Ik had ook een aantal server firsts (1 naar no-life, mooiste tijd maar ook niet goed voor je overige zaken in je leven school/sport haha).

Maar hebben veel niet het verlangen naar toen ook qua raids/beste gear? Maar we het nu lastig vinden icm de fases van ons leven nu haha?

Ik ben behoorlijk hyped om nog een keer met een aantal vrienden te herleven, maar ben tegelijkertijd bang dat ik te graag wil zoals het vroeger ging maar het hem dat gewoon niet wordt. Dat accepteren kan ik nu wel uitspreken maar als straks 4 november daar is ben ik bang dat de demonen van vroeger weer los komen 😆.
Herkenbaar maar ik zou voorstellen om hetzelfde te doen als wat ik ga doen, al dat parsen enz gewoon loslaten en ook niet naar kijken en gewoon lekker spelen, en om jezelf dan niet te verleiden tot dus geen hc raiding guilds enz joinen maar gewoon gezellig met fellow old dude/dad gamers spelen ;)
Ricmaniac schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:48:

Ik sta echt compleet anders in de wedstrijd.. wil niet zeggen dat ik zo traag mogelijk wil.. Maar ik hoef niet snel te gaan.

Als ik er 2 weken over doe om 30-40 te gaan maar dat betekend dat ik die nieuwe dungeons midgame kan doen en gewoon wat nieuwe questlines enzo kan volgen (zijn er 1000 bijgekomen he) dan is dat gewoon 2 weken plezier geweest en niet 2 weken "waar het levelen niet op schiet"

Optimale route ga ik niet eens bekijken :P Addons laat ik ook lang achterwege (denk ik nu) tenzij het wat UI addons zijn.
Dit is nu exact hoe ik er ook in ga, gewoon lekker rustig aan met wat vrienden en oude guildies en dan zien we wel hoe of wat het loopt, bedoeling is wel dat we uiteindelijk ook gaan raiden maar eerst maar eens zien hoe snel we daar komen O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Gixxer27 op 16-09-2026 13:54 ]

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:09

precies dit :)

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:39

Zolang ik maar kan clickhealen! De rest van de addons maken me ook niet uit :)

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 16:44
Gixxer27 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:48:
[...]

Herkenbaar maar ik zou voorstellen om hetzelfde te doen als wat ik ga doen, al dat parsen enz gewoon loslaten en ook niet naar kijken en gewoon lekker spelen, en om jezelf dan niet te verleiden tot dus geen hc raiding guilds enz joinen maar gewoon gezellig met fellow old dude/dad gamers spelen ;)

[...]

Dit is nu exact hoe ik er ook in ga, gewoon lekker rustig aan met wat vrienden en oude guildies en dan zien we wel hoe of wat het loopt, bedoeling is wel dat we uiteindelijk ook gaan raiden maar eerst maar eens zien hoe snel we daar komen O-)
Ja zo sta ik er tegenwoordig ook in. Lekker een dad/mom guild of casual guild joinen! Waar wel wat geraid wordt, maar uiteindelijk gewoon voor de gezelligheid is.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:54

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Het hamsterwieltje van retail neem ik al met een korrel zout, gear betekend niks meer daar. Als je maar voldoende hebt om de raid te doen. Het gave van een iconisch item is er niet meer, zoals de begin tijd wel had.

Forever ga ik heel rustig benaderen. Nostalgie is leuk, maar vooral genieten nu.

Tweakers Discord

• Ricmaniac
tweakduke schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:31:
[...]

gear betekend niks meer daar. Als je maar voldoende hebt om de raid te doen. Het gave van een iconisch item is er niet meer, zoals de begin tijd wel had.
Ja daar ben ik dus vooral benieuwd naar hoe ze dat gaan aanpakken om niet hetzelfde te creeëren.

Misschien is dat gewoon niet mogelijk met WoW gezien het type spel dat het is.

Maar het feit dat we "forever" level 60 blijven opent al wel meer deuren hiervoor.
Kan niet zo zijn lijkt me alleen dat je nooit meer betere gear hoeft te halen dan zou je een stuk van je spelers gelijk iets ontnemen die dat wel graag willen doen.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:48

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Ik ben ook benieuwd hoe relevant dungeons zijn als je lvl 60 bent. Ik ben zelf niet zo'n raider. Ik ben meer van lekker door de dungeons heen verkennen. Vooral de dungeons die in BlackRock mountain zitten!

Beroeps brabander

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:20
Geen rush in het spel, dan ga je het dubbel leuk vinden. Het blijft toch lvl 60.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:54

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ricmaniac schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:38:
[...]

Ja daar ben ik dus vooral benieuwd naar hoe ze dat gaan aanpakken om niet hetzelfde te creeëren.

Misschien is dat gewoon niet mogelijk met WoW gezien het type spel dat het is.

Maar het feit dat we "forever" level 60 blijven opent al wel meer deuren hiervoor.
Kan niet zo zijn lijkt me alleen dat je nooit meer betere gear hoeft te halen dan zou je een stuk van je spelers gelijk iets ontnemen die dat wel graag willen doen.
Met retail was ook de gedachte dat iedereen kan aanhaken met een nieuwe expansion en / of seizoen. Dan moet je eenmaal de progressie steeds resetten.

Dat was ook eigenlijk bij de uitkomst van TBC meteen de vervelende werkelijkheid. De gearprogressie van Molten core > BWL / Onyxia > AQ40 en als laatste Naxxrama's was in 1 klap weg.

Dat kan met lineaire progressie wel beter in stand blijven. Je hebt wel een keer catch-up systemen nodig, maar dat is voor nu van latere zorg.

Tweakers Discord

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:13

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Probleem is dat ik nooit 1 char kan kiezen.. ik vind het allemaal zo leuk spelen. In wow tbc anniversary heb ik een warlock, paladin, druid, hunter en mage.. en nog dagelijks kan ik niet kiezen wat nu het lekkerste speelt bij me..

Dus geen idee wat te ontdekken donderdag..

Neig wel naar een female human hunter..

• Ricmaniac
Nickrsd schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:56:
Probleem is dat ik nooit 1 char kan kiezen.. ik vind het allemaal zo leuk spelen. In wow tbc anniversary heb ik een warlock, paladin, druid, hunter en mage.. en nog dagelijks kan ik niet kiezen wat nu het lekkerste speelt bij me..

Dus geen idee wat te ontdekken donderdag..

Neig wel naar een female human hunter..
In dat opzicht lijkt Forever juist perfect te zijn :P Gezien dat "legacy" systeem wat eigenlijk vooral voor alts prerfect is. En gezien max level toch altijd 60 blijft :) tijd zat om alles te levelen haha

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Beta access in de pocket (Big mac besteld in Australië, krijg je een key :P ), laat maar komen! Volgens mij is er niets over de start tijden bekend hé?

Maar even bedenken nog wat ik wil gaan spelen. Wil sowieso die tauren racial plainsrunning eens zien, lijkt me echt vet en het schijnt ook te werken met druid forms :D

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:03

RaseriaN

So much choices..

Zie veel oude/bekende namen hier weer terug! :Y)

Ga het ook zeker weer proberen en morgen in de beta proberen te duiken. Altijd vanilla een warm hart toegedragen en die tijd waar het hele rushen naar endgame nog niet nodig was. Lekker genieten onderweg van professions, quests, interactie met mensen, random World PvP en ontdekken van dingen. Tuurlijk kennen we al een hele hoop, maar juist dat community gevoel heb ik wel zin in! :)

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:43
#fykyk.....de echte OGs onder ons kennen dit nog wel haha.
Vanaf morgen zonder realms dus ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/800781215_1422318453329802_2905263516905473786_n.jpg?stp=dst-jpg_tt6&cstp=mx1106x540&ctp=s1106x540&_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=x7m2I0VCaWAQ7kNvwF0TRGw&_nc_oc=Adqz8hY58oJBYZS4eq_vYLBBX4iSXRH1cpvzhMct5urORoWggkm1NS6uDoBPqPwFnA0&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&_nc_gid=tvONOOSMhPujop-Y2lw8IQ&_nc_ss=7b2a8&oh=00_AQKLnX2RZ6F-DkdjbilbhZz6u3M_qGJd0WeN8gFXShxBtw&oe=6AB0593A

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:50
Pedr0 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:51:

[Afbeelding]
Dan staat er niet change realm maar change ruleset :o

• Gixxer27
London schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:19:
Beta access in de pocket (Big mac besteld in Australië, krijg je een key :P ), laat maar komen! Volgens mij is er niets over de start tijden bekend hé?

Maar even bedenken nog wat ik wil gaan spelen. Wil sowieso die tauren racial plainsrunning eens zien, lijkt me echt vet en het schijnt ook te werken met druid forms :D
Deze is dan wel koud of niet :+ hier ook een beta key in de pocket dus kan vrijdag lekker een beetje kijken wat ik wil gaan spelen @ Launch 8)

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:49
Hier ook maar de skyborn epic pack besteld, ging eigenlijk wachten.
Maar het is sterker dan me zelf.

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:15
Ik heb geen haast, ik vermaak me eigenlijk prima met die nieuwe WC3 campaign :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:59
Pedr0 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:51:

[Afbeelding]
*Fixed it* voor morgen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBZHMFaLBHQ8XyF30Jwuz7Nb20c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOxz3aXd8f5s9kY9cL9UzOmW.jpg?f=fotoalbum_large

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 10:27

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Helaas nog niks vernomen over de BETA :( ( nu heb ik ook niet de collectors edition gekocht maar enkel ingeschreven voor de BETA ) om eens te kijken of ik het aandurf om weer eens te gaan spieken :)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:45
Iemand bekend of er al een tijd is voor de beta? Kan niet wachten. Vrees alleen dat het US gericht zal zijn en wij dus nog wat langer moeten wachten dan 17 sept. Zal vast 18 sept voor ons zijn

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:04
KookSpook schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:49:
Iemand bekend of er al een tijd is voor de beta? Kan niet wachten. Vrees alleen dat het US gericht zal zijn en wij dus nog wat langer moeten wachten dan 17 sept. Zal vast 18 sept voor ons zijn
Nee, nog niks bekend. Ik ga er van uit dat het laat in de avond wordt voor ons.
De launch van 4 nov staat om 3PM PST wat middernacht voor ons is.
Zou me niets verbazen als dat morgen ook zo is ;)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
snip

[ Voor 97% gewijzigd door Vuurvoske op 16-09-2026 18:38 ]

Beroeps brabander

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:56
Mijn broer heeft niets met gamen, maar een meeting liep vandaag flink uit omdat een aantal collega's uitgebreid over Forever aan het praten waren. :) the hype is real.

Ik heb nog geen idee welke klasse ik als eerst ga spelen, ik twijfel tussen warrior en shaman.

Ik ben nog niet tegengekomen of het zo is dat degene die de eerste damage doet degene is die de kill krijgt of dat het voor iedereen is die damage doet. Dat is in retail erg handig, ik voorzie anders wel een probleem in de startgebieden als er tweehonderd achter een boar aanrennen voor een kill.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:09
weet iemand of je account meegaat naar de release als je nu de beta toegang koopt? (skyborne epic pack)

• Paterpor
Vortigen schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:55:
[...]

Nee, nog niks bekend. Ik ga er van uit dat het laat in de avond wordt voor ons.
De launch van 4 nov staat om 3PM PST wat middernacht voor ons is.
Zou me niets verbazen als dat morgen ook zo is ;)
Er zijn geruchten dat het morgen rond 21:00 is.

• Paterpor
fib3rlight schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:06:
weet iemand of je account meegaat naar de release als je nu de beta toegang koopt? (skyborne epic pack)
Bedoel je jouw mannekes? Neen die gaan niet mee. Release is volledig vanaf 0.

• Paterpor
Lekker Ventje schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:55:
Mijn broer heeft niets met gamen, maar een meeting liep vandaag flink uit omdat een aantal collega's uitgebreid over Forever aan het praten waren. :) the hype is real.

Ik heb nog geen idee welke klasse ik als eerst ga spelen, ik twijfel tussen warrior en shaman.

Ik ben nog niet tegengekomen of het zo is dat degene die de eerste damage doet degene is die de kill krijgt of dat het voor iedereen is die damage doet. Dat is in retail erg handig, ik voorzie anders wel een probleem in de startgebieden als er tweehonderd achter een boar aanrennen voor een kill.
Als het is zoals het is in classic is het degene die eerst damage doet.

• Zerora
fib3rlight schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:06:
Nee, je characters neem je niet mee als Forever gereleased wordt. Beta realms zijn altijd al apart geweest bij Blizzard. Dus ga lekker klooien op de beta, probeer de game te slopen (en rapporteer de bugs zoals dat hoort).

[ Voor 13% gewijzigd door Zerora op 16-09-2026 19:47 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Zerora

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 17-09 15:27
Dat is in retail erg handig, ik voorzie anders wel een probleem in de startgebieden als er tweehonderd achter een boar aanrennen voor een kill.
Zou mee kunnen vallen dankzij de layering techniek. Ik heb iedere release van classic gespeeld de laatste jaren en het viel zeker de laatste keer erg mee. Was druk maar goed speelbaar en niet echt problemen gehad met genoeg monsters vinden. Alleen een paar quests geskipt waarbij je bijvoorbeeld een hoofd van een specifieke NPC moet hebben, die kun je beter een paar dagen later doen wanneer de grote massa is doorgeschoven.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:04
Er komt een livestream Q&A om 19.00 onze tijd over WoW Midnight en om 19.30 over WoW Forever. Daarna gaat de beta live.
Ik weet niet hoe lang de stream gaat duren maar ik schat dat het iets van 20.00 of 20.30 wordt wanneer wij kunnen beginnen :)

Youtube link voor livestream:
https://www.youtube.com/live/Y5zzSMSVhRo

bron:
https://www.reddit.com/r/...m_source=share&utm_term=1

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:56
Vortigen schreef op donderdag 17 september 2026 @ 03:34:
Er komt een livestream Q&A om 19.00 onze tijd over WoW Midnight en om 19.30 over WoW Forever. Daarna gaat de beta live.
Ik weet niet hoe lang de stream gaat duren maar ik schat dat het iets van 20.00 of 20.30 wordt wanneer wij kunnen beginnen :)

Youtube link voor livestream:
https://www.youtube.com/live/Y5zzSMSVhRo

bron:
https://www.reddit.com/r/...m_source=share&utm_term=1
Hopelijk kunnen we al wel vooraf gaan downloaden, want dat gaat anders niet opschieten als we tot dan moeten wachten. Daar heeft Diablo in het verleden ook een handje van gehad en dan kun je een uur later pas s[elen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• London
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op donderdag 17 september 2026 @ 06:29:
[...]

Hopelijk kunnen we al wel vooraf gaan downloaden, want dat gaat anders niet opschieten als we tot dan moeten wachten. Daar heeft Diablo in het verleden ook een handje van gehad en dan kun je een uur later pas s[elen.
Je kan hem al preloaden, WIN+R en dan "C:\Program Files (x86)\Battle.net\Battle.net.exe" --game=wow_classic_beta --install''

Installing as we speak d:)b

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:15
Ik zat de official WoW forums wat door te struinen, zo voor het eerst sinds WOTLK. De WoW community zijn altijd wel klagers geweest maar die classic fundamentalisten zijn wel echt een different breed zeg. Allemachtig wat kunnen die zuur zijn. Citroen thee gemaakt van azijn elke ochtend ofzo.

Ik heb zojuist mijn launcher gecheckt maar helaas geen beta invite. Ik wilde de CE bestellen maar greep daar helaas naast. Even geduld hebben dus.

EDIT: ah die Q&A is pas vandaag!

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-09-2026 07:53 ]

• JeroenNietDoen
London schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:19:
Beta access in de pocket (Big mac besteld in Australië, krijg je een key :P )
Hoe dan :+

• Gixxer27
Paterpor schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:09:
[...]

Er zijn geruchten dat het morgen rond 21:00 is.
Het is US centric dus de release hier is 00:00 van donderdag op vrijdag zoals het er nu uit ziet, tenzij ze dat nog aanpassen, waar ik nog niets van gehoord heb.

• To easy
Dus de beta was alleen te spelen als je die opt in invite krijgt? Die ik helaas nog niet gehad hebt.

Of je moet dus een van die pre order pakketen kopen. Mmm lastig.

• JeroenNietDoen
To easy schreef op donderdag 17 september 2026 @ 08:47:
Dus de beta was alleen te spelen als je die opt in invite krijgt? Die ik helaas nog niet gehad hebt.

Of je moet dus een van die pre order pakketen kopen. Mmm lastig.
Ik vind €60,- iets te gortig voor beta acces...

• invine
JeroenNietDoen schreef op donderdag 17 september 2026 @ 09:17:
[...]

Ja eens, maar je krijgt ook 30 dagen acces en als je het nieuwe ras zou willen spelen heb je die ook. Dan is de beta nog "maar" 17 euro..

Krijg je een mail als je via opt-in beta toegang hebt gekregen?

• To easy
JeroenNietDoen schreef op donderdag 17 september 2026 @ 09:17:
[...]

Ja daarom. En eigenlijk totaal geen interesse in het nieuwe ras.

• JeroenNietDoen
invine schreef op donderdag 17 september 2026 @ 09:22:
[...]

Ja eens, maar je krijgt ook 30 dagen acces en als je het nieuwe ras zou willen spelen heb je die ook. Dan is de beta nog "maar" 17 euro..

Krijg je een mail als je via opt-in beta toegang hebt gekregen?
Die 30 dagen gametime is inderdaad leuk, maar ik hoef het nieuwe race niet dus dat vind ik zonde van het geld.

Was het andersom geweest, €30,- voor beta, cosmetics, tabards, prima. Wil iemand dan nog dat nieuwe race erbij, kan die meerprijs neerleggen.

• invine
@JeroenNietDoen Helemaal mee eens. Ik moet mezelf ook echt een beetje tegenhouden om het te kopen, want ik heb wel echt zin in een beetje WoW..

• Ricmaniac
Krijg je niet de beta access met de 30€ editie?

• Ghoulli
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-09 16:46

Ghoulli

Snapt er niks van.

Ricmaniac schreef op donderdag 17 september 2026 @ 09:56:
Nee alleen alle Skyborne zaken + name reservation. Weer pure Blizzard bananenpraktijken dit.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Nope enkel bij de 60 / 90 editie, is ook precies de reden waarom ik hoopte op een opt-in key om het gewoon even te proberen voor ik een editie kocht, maar helaas niks ontvangen ( geen idee ook wanneer die verzonden worden).

• KookSpook
30 euro zit hij niet in, 60 euro wel, 80 euro versie ook. De 60 en 80 euro hebben oa ook een maand gametime. In die van 80 euro zit ook warcraft 3 en nieuwe uitbreiding daarop.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08
2 Vrienden van me hebben WoW al jaren niet meer gespeeld, denk al 10 jaar ofzo. Vooral uit zelfbescherming zullen we maar zeggen :P Vanaf Vanilla hebben we samen in raid guilds gezeten die met de top 3 van de server mee deden, diverse uitbreidingen meegemaakt en samen op achievement hunt geweest.

Ze wilden er, bang als ze waren voor een nieuwe verslaving, jarenlang niks van weten en als ik eens een WoW meme in de groepapp gooide dan voelde ik me bijna schuldig omdat ze zich er volgens mij niet echt senang bij voelde :+
Toch kwamen ze beide deze week zelf in de app met berichtjes als; ik zie filmpjes voorbij komen, het beging te kriebelen, misschien moet ik m'n laptop / PC upgraden, etc. Zou het dan toch? De hype is inderdaad real :)

Ik heb in dit topic al gezegd dat ik het nog niet echt "voel" met Forever, maar als vrienden besluiten weer te gaan spelen dan zou dat toch enorme meerwaarde hebben voor mij :)

Join het GoT Pulse-Team!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 10:14

SideShow

Administrator

Hoe gaat dit nu met de beta? Dus voor 60 euro kan je vanavond/morgen beginnen spelen? Wat met je progressie dan op launch? Reset of niet?

• Ricmaniac
Lol belachelijk oprecht!

Maargoed dan maar geen beta als ik de optin niet krijg... maak me er niet zo druk om.
Zou leuk zijn vast wat classes te kunnen testen maar na 4 november heb je alle tijd het te testen haha

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

SideShow schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:14:
Hoe gaat dit nu met de beta? Dus voor 60 euro kan je vanavond/morgen beginnen spelen? Wat met je progressie dan op launch? Reset of niet?
Ja op launch wordt alles gereset.
Ricmaniac schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:14:
Lol belachelijk oprecht!

Maargoed dan maar geen beta als ik de optin niet krijg... maak me er niet zo druk om.
Zou leuk zijn vast wat classes te kunnen testen maar na 4 november heb je alle tijd het te testen haha
En daarom dus mijn insteek :P geen opt-in key prima, dan zie ik het wel of ik er in November nog zo over denk :)

• London
  • Niet online
Dit had je kunnen weten he met Blizzard :+

En ja je koppelt een beta key aan je account.

[ Voor 10% gewijzigd door London op 17-09-2026 10:35 ]

• Ricmaniac
https://www.wowhead.com/f...ed-for-wow-forever-382938
SPOILER ALERT. Tier set models.

Die models maken me een miniscuul tikkeltje minder excited :P Ziet er meer uit als retail tier items haha

1 ding weet ik wel zeker. ik ga alleen maar SD kwaliteit spelen haha. Die HD models hebben te veel detail voor clasisc haha

• Zerora
Interview van Game Informer met WoW:F devteam.

• Pedr0
Als je Forever al wilt installeren: "C:\Program Files (x86)\Battle.net\Battle.net.exe" --game=wow_classic_beta --install

HACK TO DOWNLOAD FOREVER BETA RIGHT NOW! (IT'S NOT LIVE YET)

• Pedr0
Ricmaniac schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:09:
https://www.wowhead.com/f...ed-for-wow-forever-382938
SPOILER ALERT. Tier set models.

Die models maken me een miniscuul tikkeltje minder excited :P Ziet er meer uit als retail tier items haha

1 ding weet ik wel zeker. ik ga alleen maar SD kwaliteit spelen haha. Die HD models hebben te veel detail voor clasisc haha
Als je hem op SD zet, is de wereld zelf dan wel HD met die nieuwe lightning/fog effecten enzo? Want dat wil ik namelijk wel graag :)

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:49
Pedr0 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:36:
Als je Forever al wilt installeren: "C:\Program Files (x86)\Battle.net\Battle.net.exe" --game=wow_classic_beta --install

Eens zien hoe lang ik deze trein kan maken...
/train :D

[ Voor 5% gewijzigd door Remy!!!! op 17-09-2026 11:38 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Soulizer
  • Laatst online: 22:52
Pedr0 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:37:
[...]

Als je hem op SD zet, is de wereld zelf dan wel HD met die nieuwe lightning/fog effecten enzo? Want dat wil ik namelijk wel graag :)
Zeker een goede vraag.

Ik zag die beelden van Fog/Lightning/ shadows en rivers en dat ziet er fantastisch uit. Kan niet wachten op die HD looks voor de environment. Morgenavond gaan we los jeuh

• Zerora
Overzicht van QoL features die in WoW:F gaan zitten.

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39
Mijn advies: laat je niet gek maken door die packs. De enige goede redenen imho om een pack te kopen zijn het nieuwe ras of cosmetics.
  1. Beta? Leuk, maar de kans is groot dat je toch gratis opt-in krijgt. Je kan gelijk spelen, maar het wordt toch gereset of verandert nog en je hebt die eerste 'yay' ervaring dan al gehad. Ik wacht wel op een beta invite die uiteindelijk iedereen wel krijgt waarschijnlijk.
  2. Name reservation? Kan als je echt zo'n specifieke voor- en achternaamcombinatie wil maken die heel gewild is, maar voor de meeste character names lijkt me dat onwaarschijnlijk
Ook de 7-day gametime friend code kun je alleen weggeven aan iemand die geen epic of hoger pack heeft gekocht, tenzij ze misschien kunnen kiezen die 30 dagen gametime pas op 11-11 te laten starten.

Die packs zijn niet veel meer dan FOMO en cosmetics die de meeste van ons 2 of 3x gaan gebruiken, dus kun je het geld beter in je zak houden :)

Los daarvan: ik hoop wel dat ze toestaan horde & alliance chars te mengen op hetzelfde realm type, zou jammer zijn als ik PVP horde start en dan geen alliance mag aanmaken. Voor zover mijn informatie gaat is dat nog niet definitief besloten.

Verder net als iedereen *H*Y*P*E*D*!

• Zerora
MeanGreen schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:09:
  1. Beta? Leuk, maar de kans is groot dat je toch gratis opt-in krijgt. Je kan gelijk spelen, maar het wordt toch gereset of verandert nog en je hebt die eerste 'yay' ervaring dan al gehad. Ik wacht wel op een beta invite die uiteindelijk iedereen wel krijgt waarschijnlijk.
Ik denk dat beta opt-in vooral ook afhangt van hoeveel mensen die guaranteed beta access upgrade pack kopen. Minder kopers zal leiden tot meer beta opt-ins, denk ik. Meer kopers tot minder. Pure gok en speculatie van mijn kant overigens.

• Ricmaniac
Pedr0 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:37:
[...]

Ja dat is hetzelfde. Het gaat vooral om de character models en armour enz

• Ricmaniac
Mijn advies: laat je niet gek maken door die packs. De enige goede redenen imho om een pack te kopen zijn het nieuwe ras of cosmetics.
  2. Name reservation? Kan als je echt zo'n specifieke voor- en achternaamcombinatie wil maken die heel gewild is, maar voor de meeste character names lijkt me dat onwaarschijnlijk
Ook de 7-day gametime friend code kun je alleen weggeven aan iemand die geen epic of hoger pack heeft gekocht, tenzij ze misschien kunnen kiezen die 30 dagen gametime pas op 11-11 te laten starten.

Die packs zijn niet veel meer dan FOMO en cosmetics die de meeste van ons 2 of 3x gaan gebruiken, dus kun je het geld beter in je zak houden :)

Los daarvan: ik hoop wel dat ze toestaan horde & alliance chars te mengen op hetzelfde realm type, zou jammer zijn als ik PVP horde start en dan geen alliance mag aanmaken. Voor zover mijn informatie gaat is dat nog niet definitief besloten.

De beta duurt ook een ruime maand dus kan ook zijn dat er meerdere waves komen door die maand heen.

• Deleon78
Op basis waarvan zeg je dat de kans groot is dat je toch wel beta access krijgt?

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 12:53
Ik ben een fervent wow speler geweest... maar toch voel ik echt helemaal niks bij wow forever... msn toch eens wat meer gaan lezen er over ofzo... :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• MeanGreen
Deleon78 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:32:
[...]

Op basis waarvan zeg je dat de kans groot is dat je toch wel beta access krijgt?
Omdat het vanuit Blizzard gezien een ideaal middel is om twijfelaars nog over de streep te trekken. Ten tweede is het ideaal voor het stresstesten van de servers.

Ik ga er vanuit dat iedereen in de laatste week wel uitgenodigd zal worden, alleen nu niet direct, omdat het anders een deel van de redenen om de packs te kopen onderuit haalt.

• Deleon78
MeanGreen schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:36:
[...]

Omdat het vanuit Blizzard gezien een ideaal middel is om twijfelaars nog over de streep te trekken. Ten tweede is het ideaal voor het stresstesten van de servers.

Ik ga er vanuit dat iedereen in de laatste week wel uitgenodigd zal worden, alleen nu niet direct, omdat het anders een deel van de redenen om de packs te kopen onderuit haalt.
Ok dus je weet het niet, check :)

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:03

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Ik snap wat je zegt, maar aan de andere kant, iedereen met een simpele subscription kan dit spelen, heel eerlijk vind ik wat ze nu gedaan hebben best fair eigenlijk.

Je kan het hebben over het Skyborns etc. hoe dat past binnen classic, maar misschien wordt het verdien model inderdaad wel het ras/cosmetics i.p.v. zo'n verdomd slechte WoW token en andere bijkomstigheden. Ik zou daar mee kunnen leven.

ut=life

• Sjapmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:30
Ik ga dit sowieso spelen. En sowieso als Horde. Ik kijk met zo veel plezier terug op WoW. En ik heb classic ook nog weer met veel plezier tot en met TBC gespeeld. Ik wil het liefste een actieve Engelstalige "vaste land Europa" guild. Want dat uur tijdverschil met de Engelsen was met raiden 's avonds vaak erg vervelend. Dus als er mensen een actieve guild starten met Nederlandse tijd dungeons en raids dan houd ik mij aanbevolen.

• Zerora
Ik ga dit ook zeker spelen. Misschien dit keer wel als Alliance. Alliance startgebied ken ik niet heel goed namelijk, omdat ik voornamelijk Horde heb gespeeld vroeger pre-cata.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Zerora schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:15:
Ik ga dit ook zeker spelen. Misschien dit keer wel als Alliance. Alliance startgebied ken ik niet heel goed namelijk, omdat ik voornamelijk Horde heb gespeeld vroeger pre-cata.
Elwynn forest ftw!

Btw ik kwam deze url tegen via reddit, hele handige website met mooie kaarten en een dungeon overzicht voor WoW: Forever

https://foreverchanges.pro/

Beroeps brabander

• Handige Harryy
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:32
Sjapmeister schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:53:
Ik ga dit sowieso spelen. En sowieso als Horde. Ik kijk met zo veel plezier terug op WoW. En ik heb classic ook nog weer met veel plezier tot en met TBC gespeeld. Ik wil het liefste een actieve Engelstalige "vaste land Europa" guild. Want dat uur tijdverschil met de Engelsen was met raiden 's avonds vaak erg vervelend. Dus als er mensen een actieve guild starten met Nederlandse tijd dungeons en raids dan houd ik mij aanbevolen.
Geen Engelstalige guild, maar wel Nederlandse tijden.

We zijn een Nederlandse/Vlaamse community van inmiddels 2 jaar oud. We hebben geen interesse om een megaguild te worden met honderden leden, maar prefereren kwaliteit over kwantiteit. Inmiddels zijn we een hechte groep en kijken uit naar wat nieuwe gezichten met de komst van WoW Forever. Mocht je interesse hebben in een volwassen Nederlandstalige guild/community dan ben je zeer welkom om kennis te maken! We gaan Horde op Normal servers spelen.

discord.gg/Wn4qQaCbu

• Ricmaniac
Vuurvoske schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:28:
[...]

Elwynn forest ftw!

Btw ik kwam deze url tegen via reddit, hele handige website met mooie kaarten en een dungeon overzicht voor WoW: Forever

Dang deze site is lijp :D ook voor talents en skills etc

• London
  • Niet online
[...]

Elwynn forest ftw!

Top site! Morgenochtend op werk maar ff bingen terwijl ik verlang naar het weekend en de beta :D

• Ricmaniac
Pff dat wordt toch elke class levelen :+
Elke class heeft deze achievements haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjyiqqTQak1SvhqoD7oTCLUm80E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gLilLezfqUeGN5OrQSQfpN5y.png?f=user_large

• MeanGreen
Deleon78 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:39:
[...]

Ok dus je weet het niet, check :)
Heb nog even wat research gedaan, maar de kans is (volgens Google AI) vrij klein dat iedereen een key krijgt. Tegenwoordig gaat het blijkbaar via packs en worden ze weggegeven via streamers en andere content makers en onafhankelijke websites. Dus bijvoorbeeld Twitch en Wowhead.com.

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
Paar keer geprobeerd om met WoW te starten, maar het is er nooit echt van gekomen. Wel altijd fanatiek OSRS gespeeld. Nu deze gamemodus uitkomt lijkt het me leuk om vanaf de release mee te doen en WoW een serieuze kans te geven. Is dit een leuke instap voor een complete WoW-beginner?

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Pedr0 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:36:

Dit werkt ook in Linux ook, Terminal openen in Bottles en dan dat commando aftrappen. Heb het niet met Lutris getest, maar neem aan dat dat ongeveer hetzelfde gaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXp9N78Sh6kTTNb9gUq0afYIUkk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wGnWpnrbKg90lvmC6pkQmGag.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Vuurvoske op 17-09-2026 15:55 ]

Beroeps brabander

• Ricmaniac
Kindrih schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:53:
Paar keer geprobeerd om met WoW te starten, maar het is er nooit echt van gekomen. Wel altijd fanatiek OSRS gespeeld. Nu deze gamemodus uitkomt lijkt het me leuk om vanaf de release mee te doen en WoW een serieuze kans te geven. Is dit een leuke instap voor een complete WoW-beginner?
Ja, Dit gaat je beste moment zijn om met WoW te starten als nieuwe speler. Tuurlijk hebben longtime players in principe een advantage (als je het al zo kan noemen) en zullen ze waarschijnlijk sneller levelen dan jij maar dat maakt allemaal niks uit omdat er geen haast bij is om bij het "einde" te komen.

Denk dat er geen beter moment gaat komen om als nieuwe speler te gaan beginnen haha :P

• RetroHead
  • Laatst online: 22:59
Als er iemand een beta Key over heeft, ik hou me aanbevolen 🙈

Do more

• MeanGreen
Ricmaniac schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:55:
[...]

Denk dat er geen beter moment gaat komen om als nieuwe speler te gaan beginnen haha :P
Of als 'oude' speler die de originele US open beta, EU open beta, echte EU (vanilla) release, de meeste expansions en tenslotte Classic al heeft gespeeld... jaja, opa vertelt over vroeger.. :P

Voor mij was classic wel weer het hele toffe herbeleven van de eerste echte release, maar dan met het nadeel dat het begin dit jaar over is gegaan naar de eerste expansion, waar ik eigenlijk helemaal niet op zat te wachten.

Die 'pure' classic experience kon ik wel erg waarderen, maar nu ziet Forever eruit als alles dat ik van vanilla en classic tof vind, geen expansions met nieuwe level caps en andere werelden, en dan ook nog heel veel QoL verbeteringen voor zaken die in classic matig waren (vrij nutteloze tradeskills tijdens het levelen, areas met te weinig quests, zwakke solo warriors, storage, etc. etc.).

Kan niet wachten er weer opnieuw vanaf level 1 in te duiken en moet mezelf nu al inhouden niet weer alle races, alle classes, alle professions, alle area's en alle content te willen doen, of blind zo hard mogelijk naar 60 te willen levelen.

Ik vraag me wel af hoe ze het op de langere termijn interessant denken te houden voor endgame. Er gaat wel een groep op termijn 60 zijn en de raids clearen, die haken af als er geen nieuwe content komt. Daar val ik dan niet onder, maar de oplossing van vanilla en classic was dus er 10 levels en content via een expansion tegenaan te gooien.

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:13

Nickrsd

Wat gaan jullie beginnen??

Ik wil graag een female human hunter maken en een Gnome mage...

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:36
Nickrsd schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:25:
Wat gaan jullie beginnen??

Ik wil graag een female human hunter maken en een Gnome mage...
Ik ga morgen denk ik beginnen met een Tauren Shaman :)

• To easy
Tauren warrior denk ik. Ik was altijd Paladin, maar ik ga geen undead spelen. Ik was altijd de tank van de groep. Dan maar warrior proberen zodat we altijd een tank hebben.

Dit topic lezen is echt niet goed voor mijn geduld. Ben nu 34 jaar en voel mij weer 13 toen ik begon 🤣.

• Soulizer
Ik ga de beta denk ik de Undead Pally spelen. Zal wel hard OP zijn van wat we gezien hebben. Alleen ik bedacht me vandaag dat als ik bij release ook pally ga spelen dat heb ik vroeger al gedaan en ik wil eigenlijk niet het bekende spelen. Dus bij release misschien een shaman of druid spelen voor een hele nieuwe ervaring. Ik heb ook geen haast om 60 snel te halen. Gewoon lekker om gemak levelen.

• Ricmaniac
Leuke interview! Tof om hun visie te horen over Forever. En dat staat volledig in lijn van hoe ik het voor me zag na de announcement dus klinkt goed :D

Er is online best veel negativiteit naast de hype van mensen die gewoon nog niet goed weten waar ze over praten denk ik. Als ik dit zo hoor kan ik dat allemaal negeren :) (deed ik sowieso al)

Enige wat ik wel jammer vind wat ze in die video zeiden is dat je op de PVP mode gelockt bent zoals vroeger met alleen horde of alleen alliance characters. Dus je kiest het 1 of het ander. Gezien we realmless gaan vind ik dat oprecht wel jammer want dat betekend dat je gewoon niet anders KAN dan op een modus spelen die je misschien niet wilt met 1 van je alts. Dat mogen ze nog wel veranderen. Ik vermoed ook namelijk dat deze lockout juist voor MEER imbalance gaat zorgen ipv juist minder maargoed daar ben ik geen geschikt persoon voor om dat te beoordelen eigenlijk hahah :+

Verder een leuk en interessant interview! Make Classic+ not as it was, but how we remember it *O*

• Soulizer
Ik snap trouwens niet dat we de CE box nu weer via de Blizzard store gekocht hebben, terwijl Midnight via Amazon was. Ik zat even terug te kijken in de history waar welke gekocht hebben en TWW en DF waren ook via de Blizzard store. Zou Amazon soms een tijdelijke uitprobeersel zijn geweest en dat ze het nu weer alleen via Blizzard zelf doen?

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23
Hoe zit het met questen? Wordt je weer geforceerd om de quest te lezen om de locatie te achterhalen of staat er weer een peil of markering op de map zodat je niks meer leest?

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
KraveN schreef op donderdag 17 september 2026 @ 17:06:
Hoe zit het met questen? Wordt je weer geforceerd om de quest te lezen om de locatie te achterhalen of staat er weer een peil of markering op de map zodat je niks meer leest?
Volgens mij kun je kiezen tussen helemaal niets of indicatie waar je moet zijn

Beroeps brabander

• Ricmaniac
Kent iemand nog een Australiaan die naar de mc wilt voor een gratis burger XD?

• GrazendeKoe
  • Laatst online: 22:01
Domme vraag misschien maar mijn 'World of Warcraft' map staat in C:\Games\World of Warcraft.

Moet ik dan wel gewoon voorgestelde cmd runnen zoals in de Reddit post staat?

• Zerora
[...]

Elwynn forest ftw!

Hele fijne website. Die ga ik eens uitspitten.

• KookSpook
GrazendeKoe schreef op donderdag 17 september 2026 @ 17:38:
[...]

Domme vraag misschien maar mijn 'World of Warcraft' map staat in C:\Games\World of Warcraft.

Moet ik dan wel gewoon voorgestelde cmd runnen zoals in de Reddit post staat?
Nee het gaat er om waar je battle.net applicatie staat

• Zerora
Ricmaniac schreef op donderdag 17 september 2026 @ 17:37:
Kent iemand nog een Australiaan die naar de mc wilt voor een gratis burger XD?
Hoe lang duurt die actie? Mn nichtje gaat voor 6 maanden naar Sydney eind vd maand. Misschien kan die iets voor mij regelen O-)

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:50
Hoe laat begint het festijn vanavond?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste