• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:55
Haha gister probeerden twee lvl20 Undead Paladins in Westfall de innkeeper bij Sentinel Hill te killen steeds, maar loopt een level 40 npc bij. En op een gegeven moment ook allerlei Alliance met PvP aan. Lui kwamen niet meer weg. Heerlijk, dit geeft echt meteen weer het Vanilla gevoel.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:03
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe strakjes de faction balance gaat zijn. De classic, tbc en era servers waren redelijk alliance dominated.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:35
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 08:45:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe strakjes de faction balance gaat zijn. De classic, tbc en era servers waren redelijk alliance dominated.
Classic wel, door alliance met paladins. in TBC neemt horde populatie t wel over hoor, met racials+blood elfs.

• JeroenNietDoen
dfbt schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 09:00:
[...]

Classic wel, door alliance met paladins. in TBC neemt horde populatie t wel over hoor, met racials+blood elfs.
Valt wel mee. TBC en MoP is het gelijk op. https://ironforge.pro/population/anniversary/?locale=EU

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:12
Ik hoop dat ze nog een aanpassing doen als je een nieuw gebied inloopt. Ik kan mij herinneren van Vanilla toen ik de eerste keer de Barrens inliep er in grootte letters Horde territory verscheen, gaf toch een beetje kippenvel. Toen ik gisteren in de Beta het gebied inliep verscheen er namelijk niks.

• JeroenNietDoen
Mr.Whitewolf88 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 09:22:
Ik hoop dat ze nog een aanpassing doen als je een nieuw gebied inloopt. Ik kan mij herinneren van Vanilla toen ik de eerste keer de Barrens inliep er in grootte letters Horde territory verscheen, gaf toch een beetje kippenvel. Toen ik gisteren in de Beta het gebied inliep verscheen er namelijk niks.
Waarschijnlijk omdat je dan PVE speelt. Volgens mij was dat in vanilla ook alleen maar als je PVP speelde.

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:12
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 09:23:
[...]

Waarschijnlijk omdat je dan PVE speelt. Volgens mij was dat in vanilla ook alleen maar als je PVP speelde.
Ik speelde PVP, Speel ook op de PVP realm.

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:24
Lees net dat er blijkbaar een actieve gametime vereist is om de name reservation te kunnen doen vanaf 27 oktober. Dat is heel apart, want in het goedkoopste Skyborne pack dat ik heb gekocht zit wel een name reservation, maar geen gametime. Ik heb nu ook geen actieve subscription.

Dat zou betekenen dat iedereen in deze situatie minimaal een maand moet aanschaffen om op 27 oktober te kunnen reserveren. Maar de release is pas op 4-5 november 8)7

Mag hopen dat hier nog een oplossing voor komt.

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:24
MeanGreen schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 09:27:
Lees net dat er blijkbaar een actieve gametime vereist is om de name reservation te kunnen doen vanaf 27 oktober. Dat is heel apart, want in het goedkoopste Skyborne pack dat ik heb gekocht zit wel een name reservation, maar geen gametime. Ik heb nu ook geen actieve subscription.

Dat zou betekenen dat iedereen in deze situatie minimaal een maand moet aanschaffen om op 27 oktober te kunnen reserveren. Maar de release is pas op 4-5 november 8)7

Heb je dan zo'n generieke naam in gedachten dat het echt wat zou uitmaken als je het mist? :o

Anders kan je ook gewoon een maandje gametime kopen op de 27e, neem aan dat je toch wel langer dan 2 maandjes gaat spelen.

• MeanGreen
stickfiguur schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 09:35:
[...]

Heb je dan zo'n generieke naam in gedachten dat het echt wat zou uitmaken als je het mist? :o

Anders kan je ook gewoon een maandje gametime kopen op de 27e, neem aan dat je toch wel langer dan 2 maandjes gaat spelen.
Heb wel een paar namen die ik zeker wil registeren, omdat ik denk dat ze anders weg zijn. (Vraag me trouwens af of er mensen namen gaan reserveren en deze voor echt geld gaan proberen te verkopen later, maar dat terzijde).

Het gaat me vooral om het principe. Ze verkopen een pack waarbij bij een van de redenen waarom ik het heb aangeschaft niet wordt vermeld dat er gametime nodig is. Om eerlijk te zijn jeuken mijn handen om nu al gametime te kopen, maar dat is het punt niet.

Ze hebben nog tijd om een oplossing te bedenken. Geef dan desnoods alle mensen die een pack hebben gekocht er 8 dagen gratis gametime bij vanaf 26-10.

• JeroenNietDoen
MeanGreen schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 09:44:
[...]

Heb wel een paar namen die ik zeker wil registeren, omdat ik denk dat ze anders weg zijn. (Vraag me trouwens af of er mensen namen gaan reserveren en deze voor echt geld gaan proberen te verkopen later, maar dat terzijde).

Het gaat me vooral om het principe. Ze verkopen een pack waarbij bij een van de redenen waarom ik het heb aangeschaft niet wordt vermeld dat er gametime nodig is. Om eerlijk te zijn jeuken mijn handen om nu al gametime te kopen, maar dat is het punt niet.

Ze hebben nog tijd om een oplossing te bedenken. Geef dan desnoods alle mensen die een pack hebben gekocht er 8 dagen gratis gametime bij vanaf 26-10.
Je moet toch al een subscription starten om daarna die 30 dagen te krijgen. Start die sub gewoon op de 26ste, wat maakt dat nog uit.

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:36
Maak me niet zo druk op de namen.

Ik verzin wel wat :)

En als ik toch op RP server ga spelen dan zal ik me moeten aanpassen aan de ruleset qua namen. Wordt dan geen "Kongeen Naamverzinnen"

FUMES et CARNES

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:35
Dankzij AI is het toch een fluitje van een cent om namen te verzinnen.

Bij deze zal mijn Night Elf Druid Teldrassil betreden als Ternatur Teranforge. Daarnaast zal ook Baldric Hale, Human Priest zijn intrede maken in Northshire.

En ook mijn bank-alt, Harry Hoarder de Human Rogue zal een onderkomen hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door Tomski1986 op 29-09-2026 10:11 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:48
Iusedto schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 09:57:
Maak me niet zo druk op de namen.

Ik verzin wel wat :)

En als ik toch op RP server ga spelen dan zal ik me moeten aanpassen aan de ruleset qua namen. Wordt dan geen "Kongeen Naamverzinnen"
Een probleem is het niet nee, had echter liever gezien dat het optioneel was. Het idee is dat, vanwege het "realmless" werken de kans dat iemand dezelfde (eerste) naam wil erg groot is. Waarom ze dan niet de tweede naam optioneel maken (als de enkelvoudige bezet is, kies dan maar een andere of dubbele naam) of dat men kiest voor een andere algemene, nietszeggende identifier.

Idealiter zou ik gewoon mijn oude/bestaande characters weer exact zo aanmaken op Forever, maar dan moet ik er nu een 2e naam bij verzinnen. Of ik moet eens heel creatief gaan nadenken over passende 2e namen, of ik zet er dan maar een algemene tweede naam bij (NL of mijn oude realmnaam). Dat laatste is misschien het handigste voor het geval dat je ineens iemand tegenkomt die je van vroeger kent, als de realmnaam erbij staat is de kans op herkenning veel groter.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• invine
  • Laatst online: 14:46
Vooral veel van hetzelfde gewhine wat je overal leest imo.

Ik lees eigenlijk alleen dit topic nog maar, de rest heeft geen zin. Blizzard gaat toch doen wat zij denken dat goed is en dan zie ik wel of dat mij bevalt :)

• Moi_in_actie
Vind het ook wel een grappig fenomeen, maar het is iets van alle tijden. Er zijn altijd mensen die het er totaal niet mee eens zijn. Ik vind het super dat men deze Classic Plus uitbrengt en het hele gedachtegoed erachter, het hele idee, de speelstijl, de omgevingen enzovoorts zijn gebaseerd op hoe het vroeger in 2004/2005 was. Alleen is het hier en daar getweaked, wat ik zie als in "hoe zou men Vanilla WoW maken, met alle opgedane kennis van nu". Dus wel het hele gedachtegoed in het achterhoofd houden, maar niet blind zijn voor de duidelijke tekortkomingen van toen. Zo worden er bij alle classes wel wat dingen aangepast, simpelweg omdat bepaalde specs compleet buiten de boot vielen destijds; als priest in raids was je gewoon Holy, that's it. Je kwam wellicht her en der een verdwaalde Shadow Priest tegen, maar dat was zeldzaam.

Dat soort aanpassingen vind ik prima, zolang ze dat ze niet het karakter van de classes/specs weghalen en doorslaan naar een "elke class en spec is overal even goed" zoals het in retail is. Classes/specs waren vroeger juist heel specifiek en daardoor op bepaalde bossencounters heel goed, of juist slecht. Maar dat gedachtegoed lijken ze in stand te houden, classes/specs blijven uniek en sommigen werken her en der beter of slechter, alleen het moet niet zo zijn dat een bepaalde spec helemaal zinloos is.

En voor mensen die echt exact zoals vroeger willen spelen, daarvoor heb je normale Classic of zoek een van de vele private servers op. Mijn inziens is dat idee niet heel realistisch, want het compleet nostalgische gevoel zal er toch niet zijn. Voor mij was dat voor een groot deel omdat destijds alles nieuw was, alles onbekend, je kende de zones niet, de quests niet, de bossencounters niet. Dat leverde een super beleving op... maar je kunt je geheugen niet uitwissen uit die tijd. Ik kan het overgrote deel van alles quests aan Alliance kant dromen van Vanilla en TBC.

Vanwege dat laatste ben ik wel nog aan het twijfelen wat te gaan doen in Forever. Ik denk redelijk zeker te weten dat ik gewoon weer Alliance ga spelen, met characters net zoals ik destijds had. Dit voor het stukje herbeleving/nostalgie en ook omdat ik alles aan Alliance kant super ken. Anderzijds wil ik toch ook wel eens Horde beginnen, een Undead of misschien Tauren, maar hetgeen wat mij met name tegenhoudt is dat ik de steden daar totaal niet ken (niet weet waar vendors/trainers/flightmasters zitten etc.). Enerzijds zou dit het nostalgische ontdekkingsgevoel helpen, anderzijds houd ik in het achterhoofd dat ik tegenwoordig echt niet meer zo kan spelen zoals vroeger. Toen speelde ik 6-8 uur per dag, iedere dag en in het weekend zelfs meer. Nu mag ik blij zijn mocht ik 6 uurtjes in de week halen, mits de rest van mijn leven als echtgenoot/vader/fulltime werkende het toelaat. Plus ook dat ik nog tal van andere hobbies/bezigheden hebben die ook tijd vereisen c.q. waaraan ik tijd wil spenderen.
Dus ja... geen idee nog wat het wordt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Ik kan het ook maar niet besluiten haha. Ben wel zeker van Alliance inmiddels. Misschien dat ik nog een Undead Paladin op de PvE realm ga maken uiteindelijk maar mijn main wordt Alliance PvP

Twijfel tussen Rogue, Hunter en Paladin.
Meeste neig ik naar Rogue omdat ik gewoon altijd rogue ben geweest en in classic vind het altijd super fijn om stealth te kunnen om zo makkelijker gebieden door te komen of item X voor een quest moeten op pakken etc :P

Maar aan de andere kant voelt Forever echt als een hele schone lei en denk ik van: misschien moet ik nu gebruik maken van het feit dat ik een nieuwe class kan spelen als enige main character en dus nog geen connectie heb met characters waardoor ik het "moeilijk" vind om alts te spelen (wat ik dus altijd bij retail had) en dan dus gewoon Paladin te gaan zodat ik elke rol beschikbaar heb.

En Hunter gewoon omdat het een toffe range dps is :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Ghoulli
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:10

Ghoulli

Snapt er niks van.

Ricmaniac schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 11:39:
Ik kan het ook maar niet besluiten haha. Ben wel zeker van Alliance inmiddels. Misschien dat ik nog een Undead Paladin op de PvE realm ga maken uiteindelijk maar mijn main wordt Alliance PvP

Meeste neig ik naar Rogue omdat ik gewoon altijd rogue ben geweest en in classic vind het altijd super fijn om stealth te kunnen om zo makkelijker gebieden door te komen of item X voor een quest moeten op pakken etc :P

Maar aan de andere kant voelt Forever echt als een hele schone lei en denk ik van: misschien moet ik nu gebruik maken van het feit dat ik een nieuwe class kan spelen als enige main character en dus nog geen connectie heb met characters waardoor ik het "moeilijk" vind om alts te spelen (wat ik dus altijd bij retail had) en dan dus gewoon Paladin te gaan zodat ik elke rol beschikbaar heb.

Ik heb gisteren de beta toegang gekocht en ga straks mijn eerste karakter maken. Voor mij word het ook Alliance. Ik heb altijd in Classic (en Retail) Horde gespeeld en wil de game wel eens van de andere kant bekijken. Paladin is ook een keuze optie voor mij.

Ik twijfel zelf erg tussen Priest, Paladin of Druid. Ik vind het altijd wel prettig om niet te makkelijk dood te gaan, en kunnen healen is voor mij eigenlijk wel een requirement. Heb alleen 0.0 ervaring met de starting areas voor Alliance. Iemand ervaring met een van die drie classes al op Forever?

• invine
Ricmaniac schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 11:39:

Ik twijfel dus ook, altijd alliance gespeeld in vanilla en classic. WOTLK, cata en later BFA als horde gespeeld..

Alliance is bekend terrein en leuk om te vergelijken met classic/vanilla. Maar het is ook tof om de game te ontdekken vanuit horde kant. Het wordt in ieder geval PvP, want WoW zonder PvP is geen Wow in mijn ogen.

Class wordt warrior, warlock of toch een keer hunter proberen? Warrior is mijn meest gespeelde class in vanilla en ik wil graag (off)tanken dus een groep vinden zal niet lastig zijn. Warlock daarna lang gespeeld en ik heb nog nooit een hunter op 60 gehad. Ik heb ook heel erg veel rogue gespeeld, met name in classic. Dat blijft super, maar ik wil wel een soort van groep zekerheid hebben en met rogue lijkt dat altijd lastig te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door invine op 29-09-2026 12:28 ]

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:04
Ik twijfel heel erg tussen Paladin, Priest en Mage. Dit zijn de drie classes die ik nog nooit echt actief heb gespeeld in Classic. Ik denk dat het een Paladin wordt. Wil ook wel gaan tanken. Dan kan je vaak lekker makkelijk een dungeon in. Ik heb nu in de Beta een Warrior, maar dat gaat hem niet worden. Vind de battles iets te traag gaan.

Yavu Steam Profile Lanithro

• JeroenNietDoen
Ik zelf wil graag Warrior spelen. Ik heb sinds vanilla altijd Warrior gespeeld. Maar zoals Warrior er nu voorstaat...oef....

Het alternatief is een Paladin. Dan kan ik gelijk healen.

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:08
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:00:
Ik zelf wil graag Warrior spelen. Ik heb sinds vanilla altijd Warrior gespeeld. Maar zoals Warrior er nu voorstaat...oef....

Wat bedoel je hiermee, ik volg de beta niet super nauw meer mar dacht dat eigenljik alles behalve mage aardig geboost werd?

• invine
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:00:

Ik neem aan dat ze warrior wel een beetje gaan fiksen..

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:36
zo zwak zijn warriors nu toch ook niet? Vergeet ook niet dat we maar lvl 20 zijn, maar in dps kan ik vlot mee (in single target) met mages, rogues, paladins, ... . AoE is een ander verhaal uiteraard.

• invine
Deathaspire schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:23:
zo zwak zijn warriors nu toch ook niet? Vergeet ook niet dat we maar lvl 20 zijn, maar in dps kan ik vlot mee (in single target) met mages, rogues, paladins, ... . AoE is een ander verhaal uiteraard.
Gaat met name om rage generation. Die krijg je nu niet van de damage die je ontvangt.

• JeroenNietDoen
invine schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:24:
[...]

Gaat met name om rage generation. Die krijg je nu niet van de damage die je ontvangt.
Deathaspire schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:23:
Zspirit schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:16:
[...]

Wat bedoel je hiermee, ik volg de beta niet super nauw meer mar dacht dat eigenljik alles behalve mage aardig geboost werd?
Bovenste 3 videos: https://www.youtube.com/results?search_query=wow+forever+warrior
Ik zou qua power niet zo zwaar wegen aan welke class je pakt.

Forever heeft nu een active development team weet je wel die blijven supporten.. Classes zullen blijven balanceren en veranderen naarmate de game vorderd.

Hiervoor bij classic was het een nochanges principe en was alles zoals het was en daardoor bleven sommige classes trash :P dat is ditmaal niet meer.. ik denk dat als echt blijkt dat Wariror niet werkt het niet te lang duurt voordat het aangepast worden. En ook daar is weer een marge in.. er is natuurlijk verschil tussen niet werken of onderaan de dps meter staan.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zit heel hard te twijfelen om WoW Forever te gaan spelen. Heb WoW vanilla gespeeld (alliance, gestopt bij TBC) and WoW Classic (horde, ook gestopt bij TBC). Veel geraid, beetje speedrunnen enzo. Zou nu wat meer casual, en mogelijk solo beginnen. Heb bijna alle classes wel goed kunnen gearen in Classic, maar vond de Shaman toch zo een goede nasmaak hebben dat ik die waarschijnlijk zou gaan spelen.

Hoe leeft het hier, kopen mensen de "beta access" of wachten we gewoon tot de normale release?

Steam profiel :: Retro Discord

Seroczynski schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:43:
Ik zit heel hard te twijfelen om WoW Forever te gaan spelen. Heb WoW vanilla gespeeld (alliance, gestopt bij TBC) and WoW Classic (horde, ook gestopt bij TBC). Veel geraid, beetje speedrunnen enzo. Zou nu wat meer casual, en mogelijk solo beginnen. Heb bijna alle classes wel goed kunnen gearen in Classic, maar vond de Shaman toch zo een goede nasmaak hebben dat ik die waarschijnlijk zou gaan spelen.

Hoe leeft het hier, kopen mensen de "beta access" of wachten we gewoon tot de normale release?
Beide :P Het leeft heeel erg. Genoeg die beta access gekocht hebben. Van deluxe edities tot aan Australische VPN's met een mcdonalds cheeseburger bestelling voor een beta access code.. alles zit er tussen.

WoW is in lange tijd niet zo hyped en levendig geweest haha.

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb 'm via via besteld, eens kijken of ik hem zaterdagavond kan spelen. Dan rest nog de vraag of ik Dwarf Shaman of toch Orc Shaman ga spelen :-)

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:01:
[...]

Beide :P Het leeft heeel erg. Genoeg die beta access gekocht hebben. Van deluxe edities tot aan Australische VPN's met een mcdonalds cheeseburger bestelling voor een beta access code.. alles zit er tussen.

WoW is in lange tijd niet zo hyped en levendig geweest haha.
Sterker nog, ik geloof niet dat ik in de 20 jaar dat ik betrokken ben geweest bij WoW ooit zo'n hype heb gezien als nu voor WoW Forever. Wellicht dat het nu allemaal wat meer binnenkomt vanwege social media, maar het is echt BIZAR hoeveel mensen zelfs een simpele beta al weet te trekken.

Super mooi natuurlijk, dat wel :P

Tesla Model 3 LR Highland

• MeanGreen
In 2004 was het ook wel aardig maf hoor, alleen was het minder zichtbaar. Toen hoopten we ook in de closed betas te worden toegelaten, maar als je dat niet lukte speelde je de US open beta en daarna EU open beta.
Op de release dag moest je fysiek naar een winkel toe om je spel op te halen. Weet nog goed dat ik toch echt een collector's edition gereserveerd dacht te hebben, maar in de winkel stond ik niet op de lijst. Gelukkig wel de gewone editie gelijk kunnen kopen. Voordat ik thuis was had ik het doosje (en boekje denk ik?) van alle kanten wel 10x gelezen.

Mensen gingen onderling afspreken dat ze een char zouden aanmaken, bijvoorbeeld op de eerste PVP server vanaf de letter K naar beneden, omdat het net even lastiger overleggen was.

Maar de starting areas gingen net zo, classes met een AoE waren in het voordeel omdat het een hele kunst was een mob te taggen. Het mooiste was natuurlijk als een mage dan per ongeluk 4 mobs pullde en dat helemaal niet kon handelen op level 3. En toen we voor het eerst langs de mount vendor kwamen keken we onze ogen uit en schrokken we ons rot van de prijs.

Die eerste indrukken kun je niet helemaal meer opnieuw beleven, maar aan de andere kant ga ik denk ik toch wel een dwarf hunter maken om alle herinneringen op te halen. Ook al ga ik nu waarschijnlijk PVP en (dus) volledig horde.

• Lanithro
MeanGreen schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:26:
In 2004 was het ook wel aardig maf hoor, alleen was het minder zichtbaar. Toen hoopten we ook in de closed betas te worden toegelaten, maar als je dat niet lukte speelde je de US open beta en daarna EU open beta.
Op de release dag moest je fysiek naar een winkel toe om je spel op te halen. Weet nog goed dat ik toch echt een collector's edition gereserveerd dacht te hebben, maar in de winkel stond ik niet op de lijst. Gelukkig wel de gewone editie gelijk kunnen kopen. Voordat ik thuis was had ik het doosje (en boekje denk ik?) van alle kanten wel 10x gelezen.

Mensen gingen onderling afspreken dat ze een char zouden aanmaken, bijvoorbeeld op de eerste PVP server vanaf de letter K naar beneden, omdat het net even lastiger overleggen was.

Maar de starting areas gingen net zo, classes met een AoE waren in het voordeel omdat het een hele kunst was een mob te taggen. Het mooiste was natuurlijk als een mage dan per ongeluk 4 mobs pullde en dat helemaal niet kon handelen op level 3. En toen we voor het eerst langs de mount vendor kwamen keken we onze ogen uit en schrokken we ons rot van de prijs.

Die eerste indrukken kun je niet helemaal meer opnieuw beleven, maar aan de andere kant ga ik denk ik toch wel een dwarf hunter maken om alle herinneringen op te halen. Ook al ga ik nu waarschijnlijk PVP en (dus) volledig horde.
Ik weet dat ik ook de CE had besteld via de site van de Free Record Shop. Hij was kort daarna weg. Nooit een bevestiging gekregen. Totdat ik toen thuis kwam en de CE as netjes afgeleverd. Wat was ik blij.

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:35

Alcmaria

Syntax Error in 10

MeanGreen schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:26:

Als ik dit lees heb ik gewoon zin om een tweakers wow reunie te hebben.. gewoon ouwe lullen die in een kroeg een borrel drinken en sterke verhalen over hun wow avonturen uitwisselen :-D. Ik herinner me dit ook levendig, als Pally gewoon cloth dragen omdat ik echt serieus nog GEEN idee had.

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
Alcmaria schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:44:
[...]

Als ik dit lees heb ik gewoon zin om een tweakers wow reunie te hebben.. gewoon ouwe lullen die in een kroeg een borrel drinken en sterke verhalen over hun wow avonturen uitwisselen :-D. Ik herinner me dit ook levendig, als Pally gewoon cloth dragen omdat ik echt serieus nog GEEN idee had.
Of nieuw wapen vinden ... helemaal blij ivm grote upgrade en dan vergeten dat je dan eerst je wep skill moet gaan levlen en je dus de eerste tijd in de lucht staat te zwaaien |:(

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:21

Nibbz

Postmaster General

Prot warriors vind ik erg sterk overkomen! Als holy paladin wat dungeons gedaan, en naar mijn idee, kunnen warriors het best met incoming damage omgaan, en hebben het minste agro problemen (als kom ik agro problemen nauwelijks meer tegen). En charge!! haha

Geen idee hoe de ander 2 specs van een warrior ervoorstaan though.

13:37

• Moi_in_actie
Lanithro schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:42:
[...]

Ik weet dat ik ook de CE had besteld via de site van de Free Record Shop. Hij was kort daarna weg. Nooit een bevestiging gekregen. Totdat ik toen thuis kwam en de CE as netjes afgeleverd. Wat was ik blij.
Ah ja, de Free Record Shop. Vroeger daar als jochie van 8 jaar of wat al naar binnen gaan met een paar guldens op zak, kijken of je een leuk singletje kon vinden. En toen in 2004/2005 nog een WoW gekocht. Enerzijds vind ik het online/digitale van een Steam of Battle.NET wel makkelijk, anderzijds haalt het wel wat van de magie van een grote nieuwe game release weg.

• Lanithro
Nibbz schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:48:
Prot warriors vind ik erg sterk overkomen! Als holy paladin wat dungeons gedaan, en naar mijn idee, kunnen warriors het best met incoming damage omgaan, en hebben het minste agro problemen (als kom ik agro problemen nauwelijks meer tegen). En charge!! haha

Geen idee hoe de ander 2 specs van een warrior ervoorstaan though.
nou op lvl 13 is aggro houden knap lastig als iedereen meteen DPS gaat doen. En geen Aggro betekend geen Rage... Ik ga voor de Paladin. Fijn met Concecration aggro houden. En ik heb een hekel aan Stance Switching.

[ Voor 3% gewijzigd door Lanithro op 29-09-2026 15:12 ]

• Lanithro
Moi_in_actie schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:52:
[...]

Ah ja, de Free Record Shop. Vroeger daar als jochie van 8 jaar of wat al naar binnen gaan met een paar guldens op zak, kijken of je een leuk singletje kon vinden. En toen in 2004/2005 nog een WoW gekocht. Enerzijds vind ik het online/digitale van een Steam of Battle.NET wel makkelijk, anderzijds haalt het wel wat van de magie van een grote nieuwe game release weg.
Ja de tijd van Online gaming was net upcoming. Bij ons lieten ze vaak de CD keys in het doosje dus ik heb toentertijd als tiener een Half-Life Pack en twee Battlefield uitbreidingen te pakken gekregen.

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
Lanithro schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 15:12:
[...]

nou op lvl 13 is aggro houden knap lastig als iedereen meteen DPS gaat doen. En geen Aggro betekend geen Rage... Ik ga voor de Paladin. Fijn met Concecration aggro houden. En ik heb een hekel aan Stance Switching.
Dit is zoooooooooooooooooooo irritant, er zijn zoveel mensen die denken dat het retail is en gaan meteen op pull vol los voor je ook maar iets hebt kunnen raken.

Scheelt dat het in de lage instaces niet zo heel erg is maar je bent als tank wel vaak in de rondte aan het rennen om maar ergens te proberen wat aggro op te pakken.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Moi_in_actie schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:52:
[...]

Haha Ik heb nog in de rij gestaan voor de midnight releases van verschillende Command & Conquer's. Heerlijke tijd inderdaad, Ik heb daar ook WoW als eerste gekocht :+ nadat ik al een tijd de beta had gespeeld.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Sjapmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:59
Ghoulli schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 11:44:
[...]

Ik heb gisteren de beta toegang gekocht en ga straks mijn eerste karakter maken. Voor mij word het ook Alliance. Ik heb altijd in Classic (en Retail) Horde gespeeld en wil de game wel eens van de andere kant bekijken. Paladin is ook een keuze optie voor mij.

Ik twijfel zelf erg tussen Priest, Paladin of Druid. Ik vind het altijd wel prettig om niet te makkelijk dood te gaan, en kunnen healen is voor mij eigenlijk wel een requirement. Heb alleen 0.0 ervaring met de starting areas voor Alliance. Iemand ervaring met een van die drie classes al op Forever?
Ik heb nu een level 14 druid. Druid speelde erg langzaam. Je hebt in het begin alleen wat spells en die zijn allemaal niet echt krachtig. Ik ben ook al vaak dood gegaan. Ik koos die die nieuwe race om dat te ervaren. Maar dat vond ik niks. Het is een vrij zielloos race vind ik en de blauwe beer is heel lelijk. Ik heb nog te weinig gespeeld met de beer om daar al ervaringen van te delen.

• Lanithro
Sjapmeister schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 15:58:
[...]

Ik heb nu een level 14 druid. Druid speelde erg langzaam. Je hebt in het begin alleen wat spells en die zijn allemaal niet echt krachtig. Ik ben ook al vaak dood gegaan. Ik koos die die nieuwe race om dat te ervaren. Maar dat vond ik niks. Het is een vrij zielloos race vind ik en de blauwe beer is heel lelijk. Ik heb nog te weinig gespeeld met de beer om daar al ervaringen van te delen.
Ik geloof dat met name de Balance Druids extra TLC krijgen omdat die in Vanilla vooral een ondergeschoven kindje was.

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sjapmeister schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 15:58:
[...]

In deze podcast klomt dat exact aan bod inderdaad dat het nieuwe ras en druid nog wat aan gesleutelt moet worden. ( Overigens sowieso wel een leuke podcast om in de achtergrond naar te luisteren )

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:00

Asphyxion

I am, therefor I think

Er is een nieuwe patch voor de Mac versie.

Het lijkt er op dat ik nu "Shadow Quality" op high kan zetten zonder FPS verlies op mijn M4 Mini 24GB. "Secondary Lighting" staat nog steeds op fair. Als ik die hoger zet zakt de FPS wel weer in - weet niet of dit minder is geworden eigenlijk.

Ik kan helaas niets vinden over de patch. Kan iemand beter googlen dan ik? ;)
Zojuist die Hall of Thanes dungeon voor het eerst gedaan en wat voelt dat toch dik heey om gewoon in die "eeuwen oude stad" iets nieuws aan content te zien :P

Geinige dungeon. Idd ragefire chasm niveau :) prima zo early game

• thyny
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:25
Voor de Linux mensen. Ik speel met cachyos.

battle.net setup exe toegevoegd als non steam game. Proton experimental. Alles werkt perfect!

[ Voor 8% gewijzigd door thyny op 29-09-2026 21:58 ]

• Sjapmeister
Seroczynski schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:09:
Ik heb 'm via via besteld, eens kijken of ik hem zaterdagavond kan spelen. Dan rest nog de vraag of ik Dwarf Shaman of toch Orc Shaman ga spelen :-)
Dat is geen vraag: Orc shaman natuurlijk. For the Horde!

ik speel nu een Orc shaman in beta. Werkt beter dan mijn andere Vaag nieuw holle ogen ras Druid.

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:36
Gixxer27 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 15:55:
[...]

Dit is zoooooooooooooooooooo irritant, er zijn zoveel mensen die denken dat het retail is en gaan meteen op pull vol los voor je ook maar iets hebt kunnen raken.

Scheelt dat het in de lage instaces niet zo heel erg is maar je bent als tank wel vaak in de rondte aan het rennen om maar ergens te proberen wat aggro op te pakken.
Ik speel nu meestal met guildies, en niet met pugs. Maar bij mij is dit simpel hoor, jij wacht niet tot ik threat heb opgebouwd? GL dan, je mag de mob naar mij brengen en dan zal ik taunten, maar ik loop niet achter je aan.

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:38

YpS

Sjapmeister schreef op woensdag 30 september 2026 @ 07:11:
[...]

ik speel nu een Orc shaman in beta. Werkt beter dan mijn andere Vaag nieuw holle ogen ras Druid.
PvP of PvE? En mogelijk al een guild in gedachten?

• Seroczynski
  • Niet online
Sjapmeister schreef op woensdag 30 september 2026 @ 07:11:
[...]

True, dat leek mij ook. Maar ik heb al heul lang geen Alliance meer gespeeld, en zou nu ook Dwarf kunnen kiezen 😄

• Sjapmeister
YpS schreef op woensdag 30 september 2026 @ 08:40:
[...]

PvP of PvE? En mogelijk al een guild in gedachten?
PvE. Nee nog geen guild in gedachten. Ik twijfel ook hoe dat gaat werken op 1 grote realm. Ik denk dat er nu al allemaal guilds ontstaan maar dat nog enigszins onduidelijk is of die spelers straks wel bij elkaar zitten. Dus ik wil wachten met een guild vinden tot we op LIVE zitten.

Overigens wil ik sowieso een guild die op Central European Time (CET) samen speelt. Want in retail en classic had ik regelmatig Engelse guilds en dat uur tijdsverschil is op werkdagen 's avonds echt vervelend.

• JeroenNietDoen
Mijn guild heeft besloten om Alliance te gaan. Op retail zijn we ook Alliance. Ik persoonlijk vind voor vanilla de Horde races leuker. Alliance vind ik alleen Human leuk, en met retail had je nog wat opties, maar vanilla is dat erg beperkt.

Ik overweeg zelf Horde te gaan. Mede omdat ik verwacht dat velen van mijn guild niet zullen blijven plakken op Forever, en dan zit ik strakjes alleen op Alliance. Even rerollen is in classic niet iets dat je "effe" doet.
JeroenNietDoen schreef op woensdag 30 september 2026 @ 09:02:
Even rerollen is in classic niet iets dat je "effe" doet.
Denk dat je dat bij forever dus wel sneller kan gaan doen omdat het toch level 60 blijft.. Althans dat gevoel krijg ik echt met Forever. Dat deze manier van WoW ook prima gaat zijn als je er nog een jaar later in komt stappen bij wijze van spreken.

• MeanGreen
MeanGreen schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 09:27:

Dit is inmiddels opgehelderd en opgelost: Er is geen gametime nodig voor de name reservation. :)
Yryadorne: "There is no subscription or game time requirement for the name reservation phase. The only requirement is to purchase one of the 3 editions, as mentioned on the shop page."

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:19
Ik begrijp uit posts hiervoor dat als je wilt tanken het beste dat als prot pally kunt doen? En hoe leer je dat? Ik wil niet een hele run van anderen verpesten namelijk 😊

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Lekker Ventje schreef op woensdag 30 september 2026 @ 09:57:
Ik begrijp uit posts hiervoor dat als je wilt tanken het beste dat als prot pally kunt doen? En hoe leer je dat? Ik wil niet een hele run van anderen verpesten namelijk 😊
Gewoon doen. begin van de run zeg je: Sorry i'm a newbie and new to tanking.

Gelijk hun verwachtingen bijgesteld :)

Probeer goed elke mob in ieder geval damage te doen van de pack die je aan valt zodat je aggro hebt.

Ze hebben hele handige settings ingame als je zoekt op "NamePlates" waarbij je aan kan zetten dat je bijvoorbeeld een rode gloed om de nameplate heen heb zodat je ziet of jij de aggro hebt. Dan kan je in de gaten houden welke mobs jou niet focussen.

De eerste dungeons zijn niet te moeilijk dus je kan er maar beter gelijk mee beginnen als je dat wilt doen ipv later :)
Even voor je ingelogd om te checken :P De optie heet Aggro Display

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HQ34JSTlld_LS2SdaxFlciHR5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1WfrVVC00ih8YtzGVDjP6CZy.png?f=fotoalbum_large

Je kan daar dus ook nog healthbar color nog aanvinken dan veranderd de healthbar van de mob als jij niet meer de aggro op de enemy hebt. Dan kan je heel makkelijk zien welke mob jij moet focussen als het nodig is :)

[ Voor 25% gewijzigd door Ricmaniac op 30-09-2026 10:06 ]

• invine
Lekker Ventje schreef op woensdag 30 september 2026 @ 09:57:
Gewoon doen, die eerste paar dungeons maken niet zoveel uit. Geef van te voren aan dat het je eerste keer is en ik denk dat 99% van de spelers dat prima vinden en sommige geven je vast wat tips & tricks. Daarnaast stel je maakt een fout en iemand wordt dat boos over dan zijn is dat A; zijn/haar probleem, iedereen moet het een keer leren en B; er zijn zoveel spelers de kans dat je diegene nog een keer tegenkomt is erg klein.

En als je echt goed wilt starten kan je altijd even op youtube een guide bekijken, zoveel stelt het namelijk ook niet voor. ;)

Succes en veel plezier met tanken!

edit; en wat @Ricmaniac zegt :)

• Ghoulli

Ghoulli

Snapt er niks van.

Gisteren de eerste drie levels van mijn Gnome Priest gedaan voordat de plicht weer riep. Werkt wel super zover, speelt heel smooth. Zijn plugins al een beetje gaande? Ik zou graag wel Questie gebruiken hahaha.

Game runt op CachyOS ook perfect op Lutris, mocht je het nog willen proberen en het niet zeker weten!

• invine
Ghoulli schreef op woensdag 30 september 2026 @ 10:17:
Gisteren de eerste drie levels van mijn Gnome Priest gedaan voordat de plicht weer riep. Werkt wel super zover, speelt heel smooth. Zijn plugins al een beetje gaande? Ik zou graag wel Questie gebruiken hahaha.

Game runt op CachyOS ook perfect op Lutris, mocht je het nog willen proberen en het niet zeker weten!
Questie zit ingebakken in WoW Forever, of iets wat er op lijkt in ieder geval :)

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:20
Ghoulli schreef op woensdag 30 september 2026 @ 10:17:

Questie is beschikbaar, maar alleen met de classic quests er in. Als je volledig wil zijn dan zou ik dus de ingebouwde Blizzard tools gebruiken zoals hierboven wordt gemeld.

• MeanGreen
Het is sowieso slim om voor de start van een dungeon even snel de spelregels uit te leggen. Als iemand bijvoorbeeld need rollt hoeft dat niet automatisch een griefer te zijn die de loot wil stelen, als je dat principe nooit gezien hebt weet je ook niet welke knop waarvoor is. Er zullen straks bij de release echt stapels spelers komen die nog nooit een dungeon gedaan hebben. Even de mobs markeren met symbolen voor de pull en aangeven wat de volgorde is van het killen kan veel ellende schelen. Na een paar groepen nog steeds een mob van de tank trekken die niet aan de beurt is en die speler moet het maar uitzoeken.

We hebben zo te lezen allemaal een hekel aan de "retail heroes" die vinden dat je alles in 1x perfect moet doen en je anders zonder overleg kicken, geef nieuwe spelers dan in Forever wel de kans om te leren. Irritante spelers gooi je gewoon op je ignore list zodat je daar alvast nooit meer mee hoeft te groupen.

Ik zag trouwens een paar leuke suggesties voor spelers waar maatregelen tegen worden getroffen. Bijv. een (temp)ban? Dan op vrijdagavond publiekelijk executie midden in de stad. Gold gekocht of verkocht? Op het plein 24 uur aan de schandpaal. Herhaaldelijk in de fout en je wordt tijdelijk verplaatst naar een layer met alleen maar aso spelers.

Een stap verder zou een soort karma systeem kunnen zijn, waarbij je elkaar kan raten, dan weet je gelijk wat voor speler je in je party hebt.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:55
Ben bang dat m'n 8 jaar oude pc Forever niet meer trekt.. Ik ga voor een nieuwe build met een 9800X3D. Wat denken jullie wat voldoende is om Forever op ultra te spelen op 3440x1440, zal een 5070 12gb genoeg zijn of toch maar safe gaan en een 5070ti 16gb nemen? Ik denk dat de non-TI nog best wel eens voldoende is en die vind ik momenteel al duur genoeg. Die X3D zal het meeste werk verzetten vermoed ik. AMD gpu's waag ik me niet aan.

[ Voor 10% gewijzigd door PepieNL op 30-09-2026 11:55 ]

• tangentialdust
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:48
PepieNL schreef op woensdag 30 september 2026 @ 11:50:
Ben bang dat m'n 8 jaar oude pc Forever niet meer trekt.. Ik ga voor een nieuwe build met een 9800X3D. Wat denken jullie wat voldoende is om Forever op ultra te spelen op 3440x1440, zal een 5070 12gb genoeg zijn of toch maar safe gaan en een 5070ti 16gb nemen? Ik denk dat de non-TI nog best wel eens voldoende is en die vind ik momenteel al duur genoeg. Die X3D zal het meeste werk verzetten vermoed ik. AMD gpu's waag ik me niet aan.
Vanilla WoW draaide vroeger al op een aardappel, daarnaast zijn de assets een stuk simpeler dan welk huidig spel dan ook dus een upgrade zal waarschijnlijk niet eens nodig zijn. Volgens de system requirements van blizzard is een 4GB GPU al genoeg.

• JeroenNietDoen
PepieNL schreef op woensdag 30 september 2026 @ 11:50:
Ik draai WoW:F op een 9800X3D met een 9070XT op een Ultrawide (3440x1440). Ik draai vrijwel alles op hoog en zit op zo'n 140-190 FPS afhankelijk van waar ik ben.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:34
Is er al meer bekend over world buffs in WoW Forever? Ik zie bericht dat het voor PvP en raids uitgeschakeld zou worden maar nog niets officieel?

Het lijkt mij dat camp sites de World buffs vervangen?

Specs

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
tangentialdust schreef op woensdag 30 september 2026 @ 12:00:
[...]

Vanilla WoW draaide vroeger al op een aardappel, daarnaast zijn de assets een stuk simpeler dan welk huidig spel dan ook dus een upgrade zal waarschijnlijk niet eens nodig zijn. Volgens de system requirements van blizzard is een 4GB GPU al genoeg.
Ja leuk, maar niemand die dit op minimum specs wilt spelen..
Destijds had m'n CRT in 2004 ook geen 3440x1440 resolutie natuurlijk en de frames waren met de vingers te tellen, zelfs op 1024x768 🤗

Ik zou nu toch graag boven de 100 willen hangen. WOWF draait ook niet meer op de classic cliënt maar een zwaardere retail cliënt met verhoogde weather effects enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 30-09-2026 12:20 ]

• Daan0s
Mijn laptop met een 2060 draait m zelfs op 80fps, met alles op Good en Fair op 1440p. Alleen Stormwind is een ander verhaal, 30/40 fps dan maar volgens mij is dat inmiddels wat verbeterd. Had pc gaming beetje opgegeven, te weinig tijd om te gamen om een €2000 pc te verantwoorden maar zou stiekem toch voor Forever wel een upgrade willen doen voor de maximale graphics haha. Op m handheld draait ie overigens ook top, dus zon heftige upgrade hoef je niet te doen als je alleen voor Forever upgrade.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:18

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
JeroenNietDoen schreef op woensdag 30 september 2026 @ 12:02:
[...]

Ik draai WoW:F op een 9800X3D met een 9070XT op een Ultrawide (3440x1440). Ik draai vrijwel alles op hoog en zit op zo'n 140-190 FPS afhankelijk van waar ik ben.
Hier dezelfde setup en op Linux. Werkt perfect.

Beroeps brabander | Battle.net: Vuurvoske#2782 | GamePC: 9800X3D, 32GB DDR5, B650, 9070XT, Fedora 44

Er was een blizzard survey uitgegaan voor potentiele class ideas voor Forever
Toffe video van Bellular die dit toelicht. Vind het erg tof hoe blizzard Forever aan vliegt. Op deze manier hoort het wat meer imo. Je gaat toch niet iedereen te vreden houden maar deze interactie is echt nice.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:35
Freaky Maus schreef op woensdag 30 september 2026 @ 12:13:
Is er al meer bekend over world buffs in WoW Forever? Ik zie bericht dat het voor PvP en raids uitgeschakeld zou worden maar nog niets officieel?

Het lijkt mij dat camp sites de World buffs vervangen?
officieel al vermeld dat world buffs blijven bestaan als een buff voor spelers die t op dat moment meemaken en dan die boost krijgen. Zodra je in raid stapt zal die weg zijn en ook pvp dus.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:13

avotar

P0werd by Black Coffee

Ergens als ik dit allemaal zo lees, vraag ik me af waar WoW:F heen gaat.
Nu hebben ze het al weer over Raids en Endgame. Uitbreidingen van classes en rassen.

Dit wordt toch gewoon het nieuwe retail op deze manier.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• AmateurVinoloog
  • Laatst online: 16:53
MeanGreen schreef op woensdag 30 september 2026 @ 11:47:
Het is sowieso slim om voor de start van een dungeon even snel de spelregels uit te leggen. Als iemand bijvoorbeeld need rollt hoeft dat niet automatisch een griefer te zijn die de loot wil stelen, als je dat principe nooit gezien hebt weet je ook niet welke knop waarvoor is. Er zullen straks bij de release echt stapels spelers komen die nog nooit een dungeon gedaan hebben. Even de mobs markeren met symbolen voor de pull en aangeven wat de volgorde is van het killen kan veel ellende schelen. Na een paar groepen nog steeds een mob van de tank trekken die niet aan de beurt is en die speler moet het maar uitzoeken.

We hebben zo te lezen allemaal een hekel aan de "retail heroes" die vinden dat je alles in 1x perfect moet doen en je anders zonder overleg kicken, geef nieuwe spelers dan in Forever wel de kans om te leren. Irritante spelers gooi je gewoon op je ignore list zodat je daar alvast nooit meer mee hoeft te groupen.
Eens. Overigens denk ik dat Forever al de rand opzoekt met de LFG tool. Hoe hoger de drempel om een nieuw iemand te vinden voor je groep, des te beter. Dat maakt dat je soms echt een klote run kan hebben en het dwingt mensen om te communiceren. Nu al meer communicatie in 1 HoT run gehad dan ik in de afgelopen paar maanden Timerunning heb gezien. (ik doe nooit Mythic+, vind dat zo'n a-relaxt concept, waardoor ik helaas geen enkele reden meer heb om groep content te doen en raiden vind ik te veel commitment).

• Daan0s
avotar schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:13:
Nu hebben ze het al weer over Raids en Endgame. Uitbreidingen van classes en rassen.

Nee, het toevoegen van content betekent niet dat t zoals retail wordt. Forever heeft een totaal andere mindset, net als de Forever devs. Dus als de nieuwe content / classes / races whatever in Forever past is er niks aan de hand.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

De optimalisatiedrang van een deel van de community gaat wel het een en ander aan wrijving geven... retail is hierdoor eigenlijk ook in een loop gekomen waar men niet meer uitkomt.

Guild joinen met dezelfde mindset blijft het beste.

Tweakers Discord

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:41

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Echt geen idee wat straks aan te maken.. we gaan wel Alliance? Maar dan... Damn een hunter/mage/paladin?? Miss wel druid..

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ik dacht ik ga die beta toch maar eens proberen.. iets met het vlees is zwak 😅😂

Maar kom er nu achter dat je 60 euro moet betalen? Wtf 😬

psn: HertogJack

Nee Forever betekent niet dat de game forever hetzelfde in classic blijft :P

Het is een what if scenario .. Het speelt zich zogenaamd af na de events van Warcraft 3 de Forsaken campaign en voor de events van Molten Core.

Ze breiden daar nu allemaal op uit op verschillende manieren. Raids gaan daar uiteraard bij horen en natuurlijk komt Molten Core ook gewoon terug maar het blijft allemaal level 60 content.

Er moet vernieuwing komen anders is de game na 1 jaar alweer dood. Te veel mensen (ook wat ik online veel zie) houden zich vast aan dat het weer classic wordt. Maar denk dat iedereen zich er beter aan doet om het te zien als een nieuwe versie van WoW met de visie/spirit van Classic

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ricmaniac schreef op woensdag 30 september 2026 @ 15:14:
[...]

Nee Forever betekent niet dat de game forever hetzelfde in classic blijft :P

Het is een what if scenario .. Het speelt zich zogenaamd af na de events van Warcraft 3 de Forsaken campaign en voor de events van Molten Core.

Ze breiden daar nu allemaal op uit op verschillende manieren. Raids gaan daar uiteraard bij horen en natuurlijk komt Molten Core ook gewoon terug maar het blijft allemaal level 60 content.

Er moet vernieuwing komen anders is de game na 1 jaar alweer dood. Te veel mensen (ook wat ik online veel zie) houden zich vast aan dat het weer classic wordt. Maar denk dat iedereen zich er beter aan doet om het te zien als een nieuwe versie van WoW met de visie/spirit van Classic
Ik heb nu de beta een paar dagen geprobeerd na 15 jaar geen WoW meer te hebben aangeraakt. Het speelt en voelt als een remake van die oude game met iets meer tempo. Meer QOL features (eigenlijk zit bijna alles wat toen belangrijk was qua addons er nu wel in enige vorm standaard in), beter afgestemde leveling experience, betere graphics.

Sys Specs

• JeroenNietDoen
HertogJack schreef op woensdag 30 september 2026 @ 15:14:
Maar kom er nu achter dat je 60 euro moet betalen? Wtf 😬
Je moet niks. De beta is niet public. Je kan met je account een opt-in doen en wellicht krijg je dan een uitnodiging. Óf iemand anders moet jou een key geven. Óf je hebt de uitgebreide bundel gepre-ordered, dan krijg je er ook 1. Maar je moet niks.

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:54

Kevinr1989

I am the danger

JeroenNietDoen schreef op woensdag 30 september 2026 @ 15:31:
[...]

Je moet niks. De beta is niet public. Je kan met je account een opt-in doen en wellicht krijg je dan een uitnodiging. Óf iemand anders moet jou een key geven. Óf je hebt de uitgebreide bundel gepre-ordered, dan krijg je er ook 1. Maar je moet niks.
Dat dus. Ik heb afgelopen week de opt-in aangevraagd en vrijwel direct gekregen :) Ben nu bezig met Classic Hardcore maar ga WOWF zeker een kans geven. Reuze benieuwd (heb Beta nog niet gespeeld) hoe het zal bevallen!

Alleen, waar gaan we voor he.... :P

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989 || Battlenet: NeroProvo#2576

• Ghoulli

Ghoulli

Snapt er niks van.

Vuurvoske schreef op woensdag 30 september 2026 @ 12:40:
[...]

Hier dezelfde setup en op Linux. Werkt perfect.
Ja idem, nergens last van met exact die specs (ook op Linux)

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Kevinr1989 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 15:36:
[...]

Dat dus. Ik heb afgelopen week de opt-in aangevraagd en vrijwel direct gekregen :) Ben nu bezig met Classic Hardcore maar ga WOWF zeker een kans geven. Reuze benieuwd (heb Beta nog niet gespeeld) hoe het zal bevallen!

Alleen, waar gaan we voor he.... :P
serieus? Ik heb vorige week al opt in gedaan. Had je mailtje gehad?

psn: HertogJack

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:54

Kevinr1989

I am the danger

HertogJack schreef op woensdag 30 september 2026 @ 16:15:
[...]

serieus? Ik heb vorige week al opt in gedaan. Had je mailtje gehad?
Toen ik van de week Battlenet opstartte zag ik ineens een icoontje staan van WOWF. Toen ging ik mijn e-mailbox door en ja hoor, daar stond hij :)

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989 || Battlenet: NeroProvo#2576

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:25
Kevinr1989 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 16:18:
[...]

Toen ik van de week Battlenet opstartte zag ik ineens een icoontje staan van WOWF. Toen ging ik mijn e-mailbox door en ja hoor, daar stond hij :)
lucky bastard haha. Ik ga het niet meer proberen heb al de 60 euro betaald... 8)7

• AmateurVinoloog
  • Laatst online: 16:53
Ik ben er ook over uit. Het gaat Druid worden. Vooral na level 14 begint het een beetje tot leven te komen (ga Feral -> Tank spelen). Nu nog kiezen tussen Tauren of Night Elf...

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:55

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Nu alweer 2 weekjes de beta aan het spelen, een paar uurtjes per avond!

Wel weer geweldig hoor, maar als vader van 4 moet ik wel opletten dat casual niet verandert in: raiden, raiden, raiden! 😅

Daarom heb ik besloten geen retail meer te spelen. Wat ik daarvoor trouwens volgehouden heb van Vanilla tot Dragonflight, met één keer een pauze na MoP en door omstandigheden rond SL.

Ik heb 10+ jaar Human Mage gespeeld, maar vanwege de "Preternatural Calm" racial skill en de looks ben ik uiteindelijk naar Void Elf veranderd... ook omdat ik die beter bij Arcane vond passen.

Nu ben ik heftig aan het twijfelen of ik Skyborn ga spelen (lijkt het meest op Void Elf), of toch Human (leukste starting area met de meeste goodtime vibes). Of toch Gnome, want die hebben gewoon de beste racials voor Mage (Eureka! & Expansive Mind)... 😅

En wellicht nog even zoeken naar een leuke Nederlandse casual guild die ook raidt...
Sowieso gaan twee vrienden het ook weer oppakken, dus dat is helemaal leuk!

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:41

Nickrsd

Ik speel nu een Gnome mage. Maar irriteer me mateloos aan het char. Zeker weten dat ik een mooie human female mage maak straks 😂 het oog moet ook wat

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:42
Kevinr1989 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 16:18:
[...]

Ik ben toch benieuwd hoe ze dat verdelen. Gaat dat volledig random ofzo? Ik heb een opt-in gedaan en nog niet gekregen. Speel WoW sinds release (met -af en toe flinke- pauzes, ok) maar wel elke expansion gekocht en samen met alle maandbedragen zijn er toch ettelijke duizenden Euro's richting Blizzard gegaan :X

Maar goed, dat is dus geen maatstaf om er voor in aanmerking te komen kennelijk :+

Ik kan er op zich niet erg wakker van liggen want om de release "blanco" in te gaan wilde ik toch al niet van tevoren spelen maar ik dacht: ach aanvragen kan altijd. Overigens gaat een maat binnenkort mogelijk alsnog een key delen, maar ik probeer van het gebruik ervan weg te blijven :)

Join het GoT Pulse-Team!

• JeroenNietDoen
Zijn hier nog mensen die in vanilla op Trollbane Horde in de guild Exomna / The Inner Circle speelden? Goede herinneringen aan <3

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo vandaag even een rondje gedaan naar de wat meer "iutdagende" gebieden, dus een bezoekje gebracht aan Karazhan. Allebei de paden vliegt een "Elite" mob zodat je de paden niet kan nemen maar als je de brug neemt en dan net voordat je neer komt blinked dat ga je dus niet dood en kan je zo doorlopen richting karazhan.

Ik wilde weten wat er anders is aan deze build ten opzichte van vanilla, wat blijkt nu, karazhan een raid die in TBC pas is toegevoegd zit dus gewoon in de Forever Beta. Okay zowel de "Crypt" als de raid zelf zit letterlijk een hek voor maar blijkbaar zit er dus toch TBC content in de Forever Beta.

Vandaag maar eens kijken of de Outland portal er ook in zit ;)

EDIT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3iMKloBCKsJbAJ5SAw37lSmbOA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/wc6Qm1MddG4Tdn8t4Yo9ySyq.png?f=fotoalbum_medium

Check ook aanwezig echter niet actief en geen hek ervoor.

[ Voor 22% gewijzigd door ShadowBumble op 30-09-2026 19:14 ]

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:18

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Fr0zenFlame schreef op woensdag 30 september 2026 @ 16:53:
Nu alweer 2 weekjes de beta aan het spelen, een paar uurtjes per avond!

Wel weer geweldig hoor, maar als vader van 4 moet ik wel opletten dat casual niet verandert in: raiden, raiden, raiden! 😅

Daarom heb ik besloten geen retail meer te spelen. Wat ik daarvoor trouwens volgehouden heb van Vanilla tot Dragonflight, met één keer een pauze na MoP en door omstandigheden rond SL.

Ik heb 10+ jaar Human Mage gespeeld, maar vanwege de "Preternatural Calm" racial skill en de looks ben ik uiteindelijk naar Void Elf veranderd... ook omdat ik die beter bij Arcane vond passen.

Nu ben ik heftig aan het twijfelen of ik Skyborn ga spelen (lijkt het meest op Void Elf), of toch Human (leukste starting area met de meeste goodtime vibes). Of toch Gnome, want die hebben gewoon de beste racials voor Mage (Eureka! & Expansive Mind)... 😅

En wellicht nog even zoeken naar een leuke Nederlandse casual guild die ook raidt...
Sowieso gaan twee vrienden het ook weer oppakken, dus dat is helemaal leuk!
In de startpost staan een aantal leuke guild. Maar als ik het zo lees gaat "Pullen na Bedtijd" goed bij je passen

Beroeps brabander | Battle.net: Vuurvoske#2782 | GamePC: 9800X3D, 32GB DDR5, B650, 9070XT, Fedora 44

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:19
Bedankt voor de tank tips! Ik zal het komend weekend eens gaan proberen met mijn paladin.

Ik overweeg om na de launch in een casual guild te gaan om dungeons te kunnen doen. Raids heb ik geen behoefte aan, te tijdrovend voor mij. In het guild (bestaat nog steeds) waar ik in mijn eerste WoW periode zat, 2005-2014, deden we dungeon runs en daar konden leden dan oefenen met tanken en healen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
We begrijpen het enthousiasme en de FOMO voor de bèta, maar vraag & aanbod op het forum is niet toegestaan. Het aanbieden van of het vragen om codes, zeker tegen betaling, is niet toegestaan.

Lopen te bedelen naar een Beta key is niet de bedoeling, dit dan ook AUB niet doen.