Welk type scherm icm avondzon ?

Pagina: 1
Acties:

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P594KPsoZbn9vP03V4uq9QDHziY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/re5G2qexjyekLidGaAJv636x.png?f=fotoalbum_large

Onze verbouwing is bijna afgerond.

Deze ruimte hebben we bijgebouwd we hebben een groot hoekraam geplaatst van 4m lengte op 2m hoogte.

De tv willen we aan de muur gaan ophangen. De bedoeling is een 77 of 83/85 inch maat te nemen afhankelijk van het aanbod welke beschikbaar gaat zijn.

De kijkafstand is iets meer als 5 meter en de muur breedte waar de tv komt te hangen is 2,70.

Het eerste idee was voor een LG oled uit de G serie te nemen namelijk de g5 of g6.

Maar door het grote raam komt er vooral in de zomeravonden vanaf een uur of 16 tot 18:30 flink wat zon naar binnen.

Nu weet is dus niet als oled zelf dan de beste keuze gaat worden ?

Er komen wel nog in between gordijnen te hangen maar deze gaan wellicht nog steeds genoeg licht door laten.

Plan is ook niet direct voor verduistering of screens te gaan aangezien dit enkel in de zomer periode gaat zijn voor enkele uurtjes.

Wat is wijsheid kies ik toch best voor een Oled of kan ik beter voor een a'ders type scherm gaan richting een miniled.met antiglare bv samsung ?

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:46
Ik zou dan eerder voor een miniled gaan met veel dimming zones. Denk ik met zo'n direct zonlicht minder kwetsbaar dan Oled.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

ð“…“ ð“‚‹ ð“…“ ð“‚‹ ð“…“ ð“‚‹

LG C6 is denk ik prima, maar dan wel in combinatie met afdoende zonwering.

Zonlicht zal niet de gehele tv gelijkmatig belichten. Felle schermen verbruiken veel energie en zijn niet zo prettig om naar te kijken. Antiglare verandert het beeld en kleuren.