Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:32
Ik overweeg de Samsung S95H 77 inch aan te schaffen, maar ik heb een probleem met ochtendzon. In de ochtenden heb ik direct zonlicht op de tv.

Volgens mij is dit een no go, maar ik las ook dat ochtend zon veel minder sterk is. Zou het dan wel lukken?

De S95H heeft een beschermlaag, maar die is niet bedoelt om zon tegen te houden.

Ik zou het geen ramp vinden als de tv een aantal jaar korter mee gaat, maar hoop er wel 5 jaar mee te doen.

Alternatief zou een RGB mini led zijn, maar ik las eigenlijk slechte reviews over die tv's en OLED wil ik het liefst.

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Enige manier om erachter te komen is het proberen, doordat OLED organisch is bestaat er altijd een kans op (permanente) vlekken. Ook bij een lage zonkracht.

Het type glas in het kozijn heeft hier ook invloed op.

Welke slechte dingen heb je gelezen over MiniLED RGB?

Voor de gemiddelde consument zijn de beperkte kijkhoeken, van een MiniLED RGB TV, het enige waarneembare nadeel. Je zou voor een goede implementatie van MiniLED RGB naar de Sony Bravia 7 II of Bravia 9 II kunnen kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Freshouttheoven op 16-08-2026 23:29 ]

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:32
Freshouttheoven schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 23:27:
Enige manier om erachter te komen is het proberen, doordat OLED organisch is bestaat er altijd een kans op (permanente) vlekken. Ook bij een lage zonkracht.

Het type glas in het kozijn heeft hier ook invloed op.

Welke slechte dingen heb je gelezen over MiniLED RGB?

Voor de gemiddelde consument zijn de beperkte kijkhoeken, van een MiniLED RGB TV, het enige waarneembare nadeel. Je zou voor een goede implementatie van MiniLED RGB naar de Sony Bravia 7 II of Bravia 9 II kunnen kijken.
Ik heb hr++ glas, dat zou iets uitmaken.

Voor gamen las ik heel slechte verhalen over rgb schermen en blooming