[AppleEvent] Surprise and shine – 9 september 2026 19:00

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

Ample Energy schreef op zondag 6 september 2026 @ 14:52:
* Ample Energy tikt mannelijk af op z’n paarse 14PM.

Maar de 18 Pro zou toch een aanpasbaar diafragma krijgen? Ik verwacht dus eigenlijk wel een beste upgrade van de 18 tegenover de 17. Moet je natuurlijk wel net om die ene feature geven.
Naar geruchten krijgt alleen de 18 Pro Max een variabel Diafragma in de Wide lens.

I wake up in the morning and I piss excellence

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:41
In mijn glazen bol zie ik hooguit een minuut of 10 voor de Pro’s en de rest van het uur alleen iPhone Ultra. Dat zal vast ook wel een beetje de mate van nieuwigheden aangeven: voor de Pro’s een iets betere batterij, feller scherm en grotere batterij. Voor de Pro Max variable aperture + al het eerde genoemde. En dat is het dan. De rest gaat naar de Ultra.

Enerzijds upgrade ik elk jaar en is het budget er wel. Anderzijds denk ik ook: is dat genoeg om te upgraden? Van Apple ben ik gewend dat als ze met iets compleet nieuws komen, de rest een beetje wegvalt.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dennisweb schreef op zondag 6 september 2026 @ 18:52:
[...]

In mijn glazen bol zie ik hooguit een minuut of 10 voor de Pro’s en de rest van het uur alleen iPhone Ultra. Dat zal vast ook wel een beetje de mate van nieuwigheden aangeven: voor de Pro’s een iets betere batterij, feller scherm en grotere batterij. Voor de Pro Max variable aperture + al het eerde genoemde. En dat is het dan. De rest gaat naar de Ultra.

Enerzijds upgrade ik elk jaar en is het budget er wel. Anderzijds denk ik ook: is dat genoeg om te upgraden? Van Apple ben ik gewend dat als ze met iets compleet nieuws komen, de rest een beetje wegvalt.
Ik denk dat je het aan het rechte eind hebt: kort voor de Pro’s en de Watch, daarna alle tijd voor de Ultra.

Geld is hier ook absoluut het probleem niet, maar wel of ik het ervoor over heb en er een use case voor heb. Ik ben heel tevreden over het formaatje van de 17 Pro. Heerlijke iPhone!

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Die heeft de Apple Glass slider wel helemaal links staan!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:53

rammes

koekebakker 1e klas

Ik heb de iPhone 17 lavendel paars! Vind het een toffe kleur.

Overigens heeft echt niemand commentaar gegeven over die kleur.

[ Voor 34% gewijzigd door rammes op 06-09-2026 19:01 ]

Ik zou het doen!

• Donstil
  • Niet online

Donstil

rammes schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:00:
Overigens heeft echt niemand commentaar gegeven over die kleur.
Omdat het goed bij je nagels paste waarschijnlijk.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

En we weten allemaal hoe het straks gaat:

- Meh, valt tegen

- Kriebelt toch

- Nee niet doen

- Op bestel dag dan toch bestellen

- wachten tot levering

- klagen dat providers kut zijn

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Toppe schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:07:
En we weten allemaal hoe het straks gaat:

- Meh, valt tegen

- Kriebelt toch

- Nee niet doen

- Op bestel dag dan toch bestellen

- wachten tot levering

- klagen dat providers kut zijn
Haha, heerlijke traditie inderdaad!

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:10
[...]

Mja, echt héél veel valt er ook weer niet over te zeggen… uiteindelijk is het niet heel veel meer dan een iPhone die open kan klappen :P

Maar ze weten het vast aan te kondigen als een nieuwe era die in gaat _O-

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:11:
[...]
Maar ze weten het vast aan te kondigen als een nieuwe era die in gaat _O-
Nah ik denk dat het best wel eens wat kan doen voor de hele markt. Apple gaat waarschijnlijk woest veel van die dingen verkopen, waardoor developers sneller aan boord gaan en daar heeft de hele markt dan weer plezier van.
Mja, echt héél veel valt er ook weer niet over te zeggen… uiteindelijk is het niet heel veel meer dan een iPhone die open kan klappen :P
Ik ben wel benieuwd wat ze met de software gaan doen, hoe ze dat hybride stuk tussen iPhone en iPadOS aanpakken enz.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 06-09-2026 19:16 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:14:
[...]

Apple gaat waarschijnlijk woest veel van die dingen verkopen

[...]
Ja want het gaat retegoed met de Amerikaanse economie (en daarbuiten)

Alhoewel, Klarna gaat t wellicht retedruk krijgen in de VS met die iPhone Ultra 😀

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 06-09-2026 19:20 ]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

_Bailey_ schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:19:
[...]

Ja want het gaat retegoed met de Amerikaanse economie (en daarbuiten)
Natuurlijk wel, genoeg mensen die dit gewoon nog kunnen betalen om sales te maken hoor.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:21:
[...]

Natuurlijk wel, genoeg mensen die dit gewoon nog kunnen betalen om sales te maken hoor.
Kunnen en willen liggen nog wel een eindje uit elkaar lijkt me

• Donstil
  • Niet online

Donstil

_Bailey_ schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:22:
[...]
Kunnen en willen liggen nog wel een eindje uit elkaar lijkt me
We gaan het zien, ik zet er een kratje pils op dat de ultra prima gaat verkopen.

• DNN!S
Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:21:
[...]

Het zal mij niets verbazen als ze ook buiten de USA en zelfs in Europa met Klarna gaan werken.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:27:
[...]

Het zal mij niets verbazen als ze ook buiten de USA en zelfs in Europa met Klarna gaan werken.
Ik gebruik het zelf niet, maar Klarna moet je toch ook gewoon betalen?

• DNN!S
Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:28:
[...]

Ik gebruik het zelf niet, maar Klarna moet je toch ook gewoon betalen?
Recent is Apple een samenwerking aan gegaan met Klarna om een leaseconstructie aan te gaan bieden. Het lijkt mij dat ze daarvoor Klarna hebben gekozen omdat die al wereldwijd infrastructuur en een bankvergunning heeft.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:33:
[...]

Recent is Apple een samenwerking aan gegaan met Klarna om een leaseconstructie aan te gaan bieden. Het lijkt mij dat ze daarvoor Klarna hebben gekozen omdat die al wereldwijd infrastructuur en een bankvergunning heeft.
iPhone leasen doen ze al jaren, dat is niet nieuw verder. Alleen de partij erachter is dan nu Klarna, misschien dat dit er nieuw aan is?

• DNN!S
Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:35:
[...]

iPhone leasen doen ze al jaren, dat is niet nieuw verder. Alleen de partij erachter is dan nu Klarna, misschien dat dit er nieuw aan is?
Daarom heb ik een beetje het vermoeden dat ze die leaseconstructie nu wereldwijd aan gaan bieden, anders zou ik niet weten waarom ze dat nu met Klarna zijn gaan doen.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

DNN!S schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:38:
[...]

Daarom heb ik een beetje het vermoeden dat ze die leaseconstructie nu wereldwijd aan gaan bieden, anders zou ik niet weten waarom ze dat nu met Klarna zijn gaan doen.
Dit raakt kant noch wal. Waarom koop jij een nieuwe Fiat en geen Opel?

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:38:
[...]

Misschien omdat de partner erachter ermee gestopt is? De Apple Card is ook al eens (of meermaals) van aanbieder gewisseld. Ik heb verder geen idee, de geldleenbranche zit ik verder (gelukkig) helemaal niet in.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:42

swv

[...]

Ik denk dat ze toch wel 45 tot 60 minuten besteden aan het introduceren van de reguliere nieuwe producten en nog ingaan op de nieuwe 27 OS-en. Daarna mag John Ternus een OMT’je doen en gaan ze nog 30 minuten op de Ultra in.

• DNN!S
Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:50:
[...]

Misschien omdat de partner erachter ermee gestopt is? De Apple Card is ook al eens (of meermaals) van aanbieder gewisseld. Ik heb verder geen idee, de geldleenbranche zit ik verder (gelukkig) helemaal niet in.
Zoals ik het ergens las gaat het nu wat verder dan alleen geld lenen en hun vorige constructie. Dat het meer een abbonementsvorm is en je dan na 2 jaar de iPhone weer om ruilt voor een nieuwe. Beetje zoals full operational lease van de auto.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:55:
[...]

Zoals ik het ergens las gaat het nu wat verder dan alleen geld lenen en hun vorige constructie. Dat het meer een abbonementsvorm is en je dan na 2 jaar de iPhone weer om ruilt voor een nieuwe. Beetje zoals full operational lease van de auto.
Ja maar dat was er al ruim 10 jaar, iPhone Upgrade Program. Ze betaalde een vast bedrag per maand en als je 12 betalingen gedaan had kon je upgraden naar het nieuwe model.

Edit: Ik zit er even op te googlen en het is nu wat uitgebreider sinds deze zomer, niet meer alleen iPhones.
Daarom is de naam aangepast van iPhone Upgrade Program, naar Apple Upgrade en daar is Klarna bij gekomen als partner.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 06-09-2026 19:59 ]

• DNN!S
Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:57:
[...]

Ja maar dat was er al ruim 10 jaar, iPhone Upgrade Program. Ze betaalde een vast bedrag per maand en als je 12 betalingen gedaan had kon je upgraden naar het nieuwe model.

Edit: Ik zit er even op te googlen en het is nu wat uitgebreider sinds deze zomer, niet meer alleen iPhones.
Daarom is de naam aangepast van iPhone Upgrade Program, naar Apple Upgrade en daar is Klarna bij gekomen als partner.
Om de Ultra voor veel mensen bereikbaar te maken zullen ze vast zoiets ook buiten de USA moeten gaan aanbieden. Veel mensen financieren van oudsher bij de providers, maar 2500 zal daarvoor vast te duur gaan worden. En Klarna springt vast graag in dat gat, die zitten op een berg geld én leven vooral van niet-betalende klanten, iets wat voor de providers weer een boel gedoe is.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op zondag 6 september 2026 @ 20:10:
[...]

Om de Ultra voor veel mensen bereikbaar te maken zullen ze vast zoiets ook buiten de USA moeten gaan aanbieden. Veel mensen financieren van oudsher bij de providers, maar 2500 zal daarvoor vast te duur gaan worden. En Klarna springt vast graag in dat gat, die zitten op een berg geld én leven vooral van niet-betalende klanten, iets wat voor de providers weer een boel gedoe is.
Ja geen idee, Andere dure Apple producten worden ook gewoon verkocht zonder Klarna. Dus nu aannemen dat het gedaan is vanwege de ultra lijkt mij wat kort door de bocht.

Ik heb geen idee of er een limiet is bij Providers eigenlijk. kan een Fold 8 ultra (bijvoorbeeld) niet met een abonnement?

Edit: Ooh whow, ik dacht dat de Fold 8 Ultra ook een duur toestel was dus nam die als voorbeeld, maar dat ding wordt al maximaal gedumpt door de winkels zie ik in de pricewatch, 700,- eraf een maand na release 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 06-09-2026 20:28 ]

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 20:26:
[...]

Ja geen idee, Andere dure Apple producten worden ook gewoon verkocht zonder Klarna. Dus nu aannemen dat het gedaan is vanwege de ultra lijkt mij wat kort door de bocht.

Ik heb geen idee of er een limiet is bij Providers eigenlijk. kan een Fold 8 ultra (bijvoorbeeld) niet met een abonnement?
ja hoor kan prima

https://www.vodafone.nl/a...nlimited-plus&ziggo=false

https://www.kpn.com/shop/...el=onb&mp=41&internet=nee

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Ja ik edit net mijn bericht, de Fold 8 ultra is al enorm gezakt in prijs.
Niet echt meer een goed voorbeeld.

Nou we gaan het beleven, er is geen limiet zie ik op google, los van BKR en de toetsing ervan, maar dat zoeken ze allemaal zelf maar uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 06-09-2026 20:30 ]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 20:30:
[...]

Ja ik edit net mijn bericht, de Fold 8 ultra is al enorm gezakt in prijs.
Niet echt meer een goed voorbeeld.

Nou we gaan het beleven, er is geen limiet zie ik op google, los van BKR en de toetsing ervan, maar dat zoeken ze allemaal zelf maar uit.
Die hele BKR toets is zinloos. Je vult gewoon in wat je zelf handig vindt

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
Klarna doet niet aan BKR….

Maar dat moeten dat binnenkort wel gaan doen conform de wetgeving. Lastig voor ze aangezien boetes en absurde tarieven hun businessmodel zijn. Onbegrijpelijk dat Apple met zo’n partij zaken doet. Kan me niet voorstellen dat zo’n lease product het hier in NL gaat halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Minimalist1 op 06-09-2026 21:11 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Klarna, omdat de prijzen hoger worden, zo kunnen meer mensen (Amerikanen) alsnog een iPhone betalen.
51% van de Amerikanen koopt dingen op afbetaling.
Apple heeft nu zelf het risico niet meer op wanbetalers: dat komt bij Klarna terecht.
En Apple kan hardware as a service gaan verkopen.

Haters everywhere but I don’t really care

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
In de VS wel..maar in landen waar er ook maar een beetje consumenten bescherming is werkt het model een stuk minder. Precies waaron die Apple card hier ook nooit gaat komen.

Maar we gaan zien voor welke prijzen je een krediet voor een telefoon nodig gaat hebben :-).

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
VS is nog steeds grootste afzetmarkt, 42%.

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste