[Simpel Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:42
Bruin Poeper schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:05:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe ze over 2 jaar lage/laagste tarieven presenteren.
Kan goed zijn dat er vanaf heden toch een serieuze tarievenoorlog geopend is voor glasvezel.
Immers Youfone/KPN is uitgedaagd en Ziggo is kreupel.
Er is iets gaande, want Ziggo heeft Hollands Nieuwe daarvoor op de kabel geïntroduceerd. KPN is druk met Youfone inderdaad. Budget is ook druk bezig. En nu dan ook Simpel.

Kun je op Simpel overigens gewoon een Fritzbox router gebruiken, of geeft dat problemen zoals bij Budget waar iedereen klaagt die geen router van de provider gebruiken?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hjs schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:27:
Het enige gedoe is dat er iemand thuis moet zijn volgens mij.
Het andere gedoe kan zijn dat de Guidion monteur ook daadwerkelijk op komt dagen, wat ie bij mijn jongste dochter vandaag dus niet deed. Liep blijkbaar flink uit op een andere locatie, liet dat niet weten en vervolgens wordt de afspraak maar geannuleerd. WTH?

Bij contact met Simpel support werd aangegeven dat dit helaas vaker gebeurd. Moet dit als geruststellende boodschap luiden of zo? Donderdag eind van de middag nieuwe 4 uur wachtperiode gepland.

Testing, one, two ...

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:37
hardware-lover schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:53:
[...]

Het andere gedoe kan zijn dat de Guidion monteur ook daadwerkelijk op komt dagen, wat ie bij mijn jongste dochter vandaag dus niet deed. Liep blijkbaar flink uit op en andere locatie, liet dat niet weten en vervolgens wordt de afspraak maar geannuleerd. WTH?

Bij contact met Simpel support werd aangegeven dat dit helaas vaker gebeurd. Moet dit als geruststellende boodschap luiden of zo? Donderdag eind van de middag nieuwe 4 uur wachtperiode gepland.
Dan ben ik blij dat ik het 8-12 uur blok heb gekozen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

W1ck1e schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:56:
[...]

Dan ben ik blij dat ik het 8-12 uur blok heb gekozen.
Dat had mijn dochter ook voor vandaag :+

Testing, one, two ...

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:37
hardware-lover schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:58:
[...]

Dat had mijn dochter ook voor vandaag :+
Hmm, we gaan het zien. Over een kleine 3 weken.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 22-09-2026 13:18 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:25

Daniel36

Lurkin in the shadows

De eerste afspraak vorige week maandag werd na anderhalf uur in het tijdvak afgezegd via sms.

Gelijk nieuwe afspraak gemaakt voor de vrijdag en dat verliep voorspoedig
Gelukkig.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hardware-lover schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:53:
[...]

Het andere gedoe kan zijn dat de Guidion monteur ook daadwerkelijk op komt dagen, wat ie bij mijn jongste dochter vandaag dus niet deed.
Het gras is niet groener aan de andere kant hoor.
Ik kreeg woensdag een mail met een reminder dat ze van de KPN een glasvezel aansluiting in mijn woning gingen maken.
Nu zit die er al, dus ik was verbaasd. Maar was toch toevallig vrij die vrijdag dus dacht ik zie het wel. Je raadt het al, niemand gezien. :+

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09:06
Vandaag overstap naar Simpel aangevraagd. Het verlies van mijn vaste ipv4 heb ik al opgevangen met ddns, dus dat zit goed.

Wel een vraag over de fysieke aansluiting. Ik zit in ODF gebied (voormalig e-fiber) en heb geen ONT. Er loopt nu vanuit de FTU een glasvezelkabel rechtstreeks naar een sfp module in mijn MikroTik router. Simpel schrijft in hun modemhandleiding echter over XGS-PON ONT's. Verandert er iets aan deze opstelling of levert Simpel over dezelfde vezel?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste