[Simpel Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06
Beter maar ook goed? Is het beter als je een losse wifi stick gebruikt of is deco m5 beter?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lord Anubis schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:17:
[...]

Je hebt het over ‘mijn domein’ , heb je een echt eigen domein of bedoel je een provider domein?
Bij geen eigen domein; Dan creëer je een (familie) domein en zet via een hosting provider ( bv bhosted ) een mail server op ( zij doen dat, jij doet weinig tot niets ). Heb je de rest van je leven eigen email adressen voor de hele familie.
Echt een eigen domein. Had al een .net domein bij Strato voor EUR 74 per jaar. Vervolgens daar gekeken voor familiedomein. Wat bleek, een .eu domein kost ong. EUR 36 en kreeg een domeinnaam gratis. Dus ook die .net.
Wel jammer dat het abo geen ddns ondersteund maar met duckdns en nginx (voor ssl) kom je ook een eind.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• The Dolf
  • Niet online
c0sm0s schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:52:
Ik weet niet hoe actief Ziggo daar mee is.. Zelf al 3 jaar weg bij Ziggo.. En de @home en @ziggo mail adressen werken nog steeds..
Bij mijn ouders hetzelfde daar werken de mail adressen ook nog steeds.
Bij Ziggo zeggen ze 6 maanden. Heb je ook nog toegang via webmail of alleen imap, pop3?
Voor mijn ouders iig een te groot risico. Want als het toch word opgeheven dan hebben ze geen poot om op te staan.
Sjakie0101 schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:09:
ODF biedt het sinds een of twee weken terug aan. Tot nu toe kon het alleen via de glasvezel van Delta.
Klopt niet. Ik had Odido via ODF en heb 11-08 een abo afgesloten bij Simpel.

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
R.G schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:00:

mag je eigen dns toevoegen en kan je een router erachter zetten en dan de simpel router instellen als doorgeef luik?
Je hoeft de router van Simpel niet te gebruiken. Gewoon je eigen router instellen op VLANID 300 is voldoende.

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Sunrise schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:25:

Is openWrt nog interessant en zo ja, mag dat op een leenmodem? Ja ongedaan maken is niet zo moeilijk maar wordt er moeilijk over gedaan aan simpels kant? Hmm dat mag dus niet en waarschijnlijk zijn ze ook locked, wel te omzeilen maar ... voel weinig animo.
Ja, openwrt is interessant. VLANID 100 verdwijnt dan. En nee, officieel mag het niet op een leenrouter. Op mijn manier kan je een dualboot creeeren zodat de originele Simpel firmware intact blijft.
Ik wil wel een guide publiceren mits er voldoende vraag naar is. Indien minimaal 5 personen dit willen dan ga ik komend weekend aan de slag voor een up-to-date en fail safe handleiding.

Gezocht!
Router

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:30

R.G

The Dolf schreef op woensdag 16 september 2026 @ 01:20:
[...]

Je hoeft de router van Simpel niet te gebruiken. Gewoon je eigen router instellen op VLANID 300 is voldoende.
Wat houdt dat in mijn huidige router eigen router heeft volgens mij geen glasvezel poort?

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:30

R.G

The Dolf schreef op woensdag 16 september 2026 @ 01:49:
[...]

Ja, openwrt is interessant. VLANID 100 verdwijnt dan. En nee, officieel mag het niet op een leenrouter. Op mijn manier kan je een dualboot creeeren zodat de originele Simpel firmware intact blijft.
Ik wil wel een guide publiceren mits er voldoende vraag naar is. Indien minimaal 5 personen dit willen dan ga ik komend weekend aan de slag voor een up-to-date en fail safe handleiding.
Ja graag

• The Dolf
  • Niet online
R.G schreef op woensdag 16 september 2026 @ 02:32:
[...]

Wat houdt dat in mijn huidige router eigen router heeft volgens mij geen glasvezel poort?
De T56 (EX5601-T1) die je waarschijnlijk hebt gekregen heeft die ook niet. Alleen de T56 (EX5601-T0) heeft die aansluiting. De ONT is het modem.

De naamgeving vanuit Zyxel, Odido en Simpel is simpelweg verwarrend te noemen.
De T54 komt in twee smaken:
DX5401: DSL ondersteuning.
EX5401: Ethernet ondersteuning.
De T56 heeft ook twee versies:
EX5601-T0: SFP (glasvezel) ondersteuning.
EX5601-T1: Ethernet ondersteuning.

@bjusterbaarlik We hebben beide gelijk. >:)

[ Voor 31% gewijzigd door The Dolf op 16-09-2026 03:48 ]

Gezocht!
Router

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste