[Simpel Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:20

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Ethnic schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:07:
Nou ik maak nu gebruik van simpel glasvezel. De monteur was echt snel en professioneel, beantwoordde ook netjes al mijn vragen. Samen met een kopje koffie was het lekker gezellig. Het is vlotjes en bij een 100/100 krijg ik 138/136. Bij odido had ik 1000/1000 dus mocht downloaden hiermee te lang duren naar mijn gevoel kan ik nog altijd verhogen naar 500 of 1000. Ben iig voor nu zeer tevreden!

https://imgur.com/a/cwKgNMz

[Afbeelding]
Dankjewel! Fijn dat het bevalt. Ga vanavond ook afsluiten.

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-09 15:59
Nou ik maak nu gebruik van simpel glasvezel. De monteur was echt snel en professioneel, beantwoordde ook netjes al mijn vragen. Samen met een kopje koffie was het lekker gezellig. Het is vlotjes en bij een 100/100 krijg ik 138/136. Bij odido had ik 1000/1000 dus mocht downloaden hiermee te lang duren naar mijn gevoel kan ik nog altijd verhogen naar 500 of 1000. Ben iig voor nu zeer tevreden!

[Afbeelding]
Wat had hij precies gedaan? modem vervangen en draadje overgezet?

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
SamSid schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:06:
[...]

Ik heb nu glas rechtstreeks in mijn router geplugd. De oude modem van Odido heb ik niet meer en de ONT of media converter is ook weg. Ik hoop dat de monteur een nieuwe plaatst.
Oude apparatuur van de provider altijd bewaren. Ze kunnen het terug vragen bij einde contract en bij storing vragen ze ook om hun apparatuur aan te sluiten zodat ze op afstand dingen kunnen uitlezen.

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:37
SamSid schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:10:
[...]

Wat had hij precies gedaan? modem vervangen en draadje overgezet?
Converter verandert naar een nieuwe. Het was een zwarte ONT box, nu is het wit.

Ik had de zyxel t54 van odido, nu heb ik de zyxel t56 van simpel. Op de ssid van de zyxel modem staat wel odido lol!.

[ Voor 3% gewijzigd door Ethnic op 11-09-2026 12:37 ]

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 19:27

Fijn, ga ik ook de overstap regelen.

• Tuuan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:46
Hier ook over naar Simpel.

Letterlijk minder dan 5 minuten werk. Glas eruit. Kastje vervangen. Glas erin. Op zijn telefoon kon monteur software matig de verbinding omzetten. Klaar.

Niks geen aanpassingen op mijn Fortigate nodig.

Ging van Odido IP 87.209.3.a naar 87.209.1.b ... dus .... :)

Scheelt weer paar knaken de eerste 12 maanden

...

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:37
Update: 100/100 is toch te traag voor ons gebruik, dus ik vroeg aan simpel of ze het konden verhogen naar 500/500. Dat hebben ze gelijk gedaan en ik krijg nu ongeveer 546/535.

https://imgur.com/a/wlLHa5F

[ Voor 6% gewijzigd door Ethnic op 11-09-2026 16:17 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:11

D4NG3R

kiwi

:)

Niks ten nadele van het werk zelf, dat was gewoon professioneel en was binnen 10 minuten geregeld.

Alleen wat minder dat de afspraak tussen 12:00 en 16:00 stond, de monteur pas om 16:20 over de vloer kon komen, en ik ondertussen niet op de hoogte wordt gesteld van een vertraging..

Ja, een gemiste omroep van een verborgen nummer ergens na 3. Welke dus niet terug gebeld kan worden en waar ik er tegenwoordig dankzij Odido zo veel van krijg en dus negeer..

* D4NG3R had mooi boodschappen kunnen doen. Of nog een stap verder; geen vrij hoeven te nemen.

Ach ja, inmiddels ook alles weer naar eigen hand ingesteld. :)

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 11-09-2026 17:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ook ik ben over. Ik merk vooral draadloos een verschil in snelheid. Ik kwam van de T50 en heb nu de T-56. Voor de rest is je (fabrieks)SSID iets van Odido-[random-text-here]. Ik heb voor de wissel wat traceroutes gedaan. In de resultaten zit geen verschil en heeft daarom geen nut om te posten. Het opmerkelijke was dat er na de vervanging direct bericht kwam vanuit Odido dat de oude apparatuur afgevoerd mag worden bij een daarvoor geschikt punt in de buurt.

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:51
Ik ben vandaag (11-9) overgegaan. Ging heel soepel (5 min voor aanvang ontving ik een SMS) en monteur was zo weer weg (met +- 15 min). De monteur moest het natuurlijk opleveren op de Zyxel T-56. Voor mij was het een kwestie UTP uit Zyxel halen omprikken naar WAN1 van UDP en op de WAN1 Vlan 300/ DHCP instellen en gaan! Monteur gaf mij deze tip ook al.

Ik ben van Delta 250/250 overgestapt op simpel 1GB/1GB.

Ik zit in gebied waar Simpel levert over Delta netwerk. Ik was verbaast dat ik weer een Delta Nokia XS-010X-R ONT werd opgehangen (die hing er ook, maar dan van mij zelf). Monteur had het over dat dit een nieuwe type was. heb nu een reserve ONT mocht die defect gaan, dan is het kwestie van mijn eigen Nokia ONT registeren en kan weer verder.

Onderstaande foto van de nieuwe Delta ONT van Simpel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bv9-N4Ks1w2IKFupAOYklqj_4g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DGcKab5m9yK3kDUFT1Hvkdx7.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Vjenne-ICT op 11-09-2026 22:21 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben vanavond ook naar Simpel gegaan.
De monteur heeft niks vervangen. Alleen het sn van de ont gescand welke vervolgens herstartte. 5min Later deed alles het weer. De T56 die ik al had is dus ook niet vervangen. Vielme wel op dat de monteur een nieuwe ont en een tweedehands T56 bij zich had.
D4NG3R schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:17:
Alleen wat minder dat de afspraak tussen 12:00 en 16:00 stond, de monteur pas om 16:20 over de vloer kon komen, en ik ondertussen niet op de hoogte wordt gesteld van een vertraging..

Ja, een gemiste omroep van een verborgen nummer ergens na 3. Welke dus niet terug gebeld kan worden en waar ik er tegenwoordig dankzij Odido zo veel van krijg en dus negeer..
De monteur heeft u dus waarschijnlijk wel degelijk op de hoogte willen houden. Ik werd ook gebeld omdat hij niet aan kon bellen (voordeurbel eergisteren gestolen). Ze hebben geen werktelefoon en bellen met hun eigen nummer. Om te voorkomen dat ze gebeld worden bij een storing in de toekomst (waar ze toch niks aan kunnen/mogen doen) bellen ze met een verborgen nummer.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:59

R2L

Ethnic schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:31:
Mijn simpel glasvezel zou vanavond aangesloten worden. Monteur van guidion heeft gebeld en ze hebben gevraagd of ze nu al langs mogen komen. Ik heb het geaccepteerd 😄. Kom maar op, want heb sinds vanochtend thuis geen internet meer.

Ik zal later updaten hoe ik hun internet ervaar.
Welke provider had je hiervoor? Omdat je internet er al de hele dag uit ligt?

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
The Dolf schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 22:21:
Ben vanavond ook naar Simpel gegaan.
De monteur heeft niks vervangen. Alleen het sn van de ont gescand welke vervolgens herstartte. 5min Later deed alles het weer. De T56 die ik al had is dus ook niet vervangen. Vielme wel op dat de monteur een nieuwe ont en een tweedehands T56 bij zich had.
Je had hiervoor dus Odido, willen zij het oude spul niet terug?

• sigio
  • Niet online
Gezien het netwerk ook nog steeds exact dat van Odido is... vermoed ik dat Simpel hier puur reseller van odido is... je krijgt een odido modem, op odido IP-space, dus vast ook geen IPv6.

Als je odido had, en overstapt zie je dus effectief geen verschil, behalve in de prijs/korting.

• The Dolf
  • Niet online
sigio schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 01:09:
Gezien het netwerk ook nog steeds exact dat van Odido is... vermoed ik dat Simpel hier puur reseller van odido is... je krijgt een odido modem, op odido IP-space, dus vast ook geen IPv6.

Als je odido had, en overstapt zie je dus effectief geen verschil, behalve in de prijs/korting.
Het is een dochtermerk van Odido. Dus idd geen enkel verschil met Odido muv de prijs en misschien helpdesk.

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 01:07:
[...]

Je had hiervoor dus Odido, willen zij het oude spul niet terug?
Net ingelogt bij Odido en mijn opzegging is in behandeling sinds 15-08. Ik heb dus nog geen verzoek gekregen. Mijn klantvoordeel bij Ben was wel binnen enkele minuten vervallen.

Ik heb via DM contact met een medetweaker en zijn T54 moet zelfs retour. Volgens de monteur moet ik de router retour sturen. Maakt niet uit welke als het maar een T56 is.

Gezocht!
Router

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als ik het goed onthouden heb is vandaag de laatste dag van de 1,- introductie korting.
Helaas gaat de overstap service datum op dit moment t/m 8-1-26 en mijn huidig abo stopt pas op 19-2-26.

Gokje nemen en wachten op de BlackFriday aanbieding of maar afsluiten vraag ik me nu af.

Gebruik liever wel de overstapservice i.p.v. zelf opzeggen.

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

Wekkie

Yeah

Ben toch ook maar op dit aanbod ingegaan. Zit nog bij Odido, waar het contract al een tijdje doorliep a 36,08 euro per maand (100mbit, een ronde inflatiecorrectie overheen gegaan). Feitelijk dus een halvering van de prijs de komende twee jaar: gemiddeld 18 euro p/m voor 100/100 gedurende de 24 maanden Simpel.

Ik heb nooit een Mijn Odido-account aangemaakt (helaas toch onderdeel van het datalek) om de status te controleren, maar ontving meteen een sms'je en mail met bevestiging van de overstap naar Simpel.

Van Simpel heb ik een mail waarin dan weer staat: "Omdat je nu gebruikmaakt van onze overstapservice, zorgen wij ervoor dat je abonnement bij TFAS stopt." In die mail staat ook: "Op dit moment is er nog geen datum bekend. We laten het weten zodra er een datum is. Dan kun je daarna zelf een afspraak inplannen voor de installatie."

Daar klopt dus iets niet helemaal, maar ik ga ervan uit dat ik binnenkort toch de mail krijg om de afspraak met de monteur te plannen.

I've got a feeling...

Pagina: 1 2 3 4 Laatste