Ook Simpel aangevraagd. Nu heb ik de glasvezeldraad destijds rechtstreeks in een eigen router gestoken. Het zwarte kastje met een adapter en waar de glasvezel in eerste instantie inging naar de witte modem van T-mobile, is waarschijnlijk weggegooid. Kan de monteur van Simpel dat rechtzetten?
Bij Odido had ik bijna 10 maanden lang hetzelfde ip adres. Vervolgens veranderde deze 4 keer in een week tijd. Toen maar mbv Duckdns en nginx alles gekoppelt aan mijn domein.Zenix schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 21:32:
[...]
Meestal valt het wel mee hoe vaak het IP-adres veranderd. Maar als je een domein hebt en dan iets van dynamic DNS gebruikt, zodat die A-record automatisch aanpast als IP-adres verandert, dan maakt dat ook niet uit.
Een half jaar later was er weer een automatische firmware update die doodleuk de router terug zette naar de fabrieksinstellingen. Vervolgens openwrt er op gezet.
Lang verhaal kort: Er is geen pijl op te trekken hoe vaak je ip adres veranderd maar imho veel te vaak. Bij Ziggo is mijn adres 3 keer veranderd in 26 jaar tijd.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Heeft er al iemand Simpel?
Hoe is de overstap gegaan?
Wil ook graag overstappen van Odido naar Simpel (Nu met 2 jarige deal) maar las hier wat verhalen over dat het moeilijk was om een abonnement online af te sluiten?
Wil ook graag overstappen van Odido naar Simpel (Nu met 2 jarige deal) maar las hier wat verhalen over dat het moeilijk was om een abonnement online af te sluiten?
Ik van Odido naar Simpel gisteren. Helemaal niet moeilijk, binnen 5 minuten gedaan. En half uur later bevestiging van Simpel dat Odido akkoord is gegaan met de overstap. Ik vond wel vreemd dat je geen gegevens zoals klantnummer en leeftijd hoeft op te geven bij invullen van huidige contract bij de aanvraag. Ik had me wel voorbereid daarop, maar niet nodig geweest.NeoToad schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 12:51:
Heeft er al iemand Simpel?
Vandaag is wel de laatste dag om gebruik te maken van die aanbieding.
[ Voor 5% gewijzigd door SamSid op 31-08-2026 13:08 ]
Dit klopt dus niet?hjs schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:28:
Ja kan maar tot half december opgeven als ingangsdatum.
Mijn huidige abo loopt tot half februari.
12 september nog maar eens kijken (actie loopt tot 13-9)
edit:
Ai info: actie loopt tot 13-9
[ Voor 8% gewijzigd door thegreenhunter op 31-08-2026 13:44 ]
De actie loopt tot 13-9. Mijn fout ik verwarde een andere Simpel actie.thegreenhunter schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:42:
[...]
Dit klopt dus niet?edit:
Mooi, mijn abbo loopt 6 januari af, kan ik mooi, bij gezondheid, nog van deze actie gebruik maken met overstapserviceSamSid schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:46:
[...]
De actie loopt tot 13-9. Mijn fout ik verwarde een andere Simpel actie.
Top, denk ik dat ik dat ook ga doen.
Nog 1 vraag,
Ik zit nu bij Odido en heb al het Zyxel modem (volgens mij dezelfde die je bij Simpel krijgt)
Moet dit dan toch omgeruild worden of kan ik ergens aangeven dat ik het modem al heb en dat er dus niks veranderd of een monteur hoeft te komen?
Nog 1 vraag,
Ik zit nu bij Odido en heb al het Zyxel modem (volgens mij dezelfde die je bij Simpel krijgt)
Moet dit dan toch omgeruild worden of kan ik ergens aangeven dat ik het modem al heb en dat er dus niks veranderd of een monteur hoeft te komen?
@NeoToad Niet helemaal 1:1 dezelfde situatie, maar dit is de respons toen ik vroeg of Guidion ook achterwege kon worden gelaten.
Ik blijf het onzinnig vinden, maar de 11e had ik toch al vrij en ben ik toevallig ook thuis.
Ik blijf het onzinnig vinden, maar de 11e had ik toch al vrij en ben ik toevallig ook thuis.
[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 31-08-2026 14:41 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ben wel benieuwd wie hier allemaal een eigen modem gaan gebruiken van Unifi. Zo ja welk? Ik heb nog een maand om daar over na te denken. Op dit moment zit ik tussen een Dream Machine Pro of een Cloud Gateway Fiber met eventueel NVR.
Hier een UDM pro. Heeft destijds met Odido gewerkt en nu met KPN. Verwacht dat het met Simpel hetzelfde zal zijn als met Odido (stap 5-okt over).SamSid schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 14:45:
Ben wel benieuwd wie hier allemaal een eigen modem gaan gebruiken van Unifi. Zo ja welk? Ik heb nog een maand om daar over na te denken. Op dit moment zit ik tussen een Dream Machine Pro of een Cloud Gateway Fiber met eventueel NVR.
Dat is gewoon de UTP kabel uit de providermodem in je eigen modem steken en VLAN aanpassen toch?R2L schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 16:21:
[...]
Hier een UDM pro. Heeft destijds met Odido gewerkt en nu met KPN. Verwacht dat het met Simpel hetzelfde zal zijn als met Odido (stap 5-okt over).
Klopt Vlan 300 en dhcp in plaats van PPPoE (als je van KPN afkomt)SamSid schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 17:31:
[...]
Dat is gewoon de UTP kabel uit de providermodem in je eigen modem steken en VLAN aanpassen toch?
TFAS is de code die COIN hanteert voor Odido. Blijkbaar een foutje in de mail dat men de code erin zet en niet de naam.Stjin schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:21:
Dit hele aanvraagproces is volgens mij gigantisch onderschat en chaotisch, mijn aanvraag voor overstap is goedgekeurd door TFAS? Vervolgens kreeg ik een email van Odido dat ze het jammer vonden dat ik wegging (of jammer vinden dat ik onder een andere naam de helft ga betalen..)
Vereniging COIN faciliteert het overstappen. https://coin.nl/
Vereniging COIN dwingt af dat de overstapdatum binnen 120 dagen is als je gebruik maakt van overstapservice.Xeor schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:33:
Ik ga ook de overstap maken van Odido naar Simpel Internet. Wel gek dat ik als ik gebruik wil maken van de overstapservice ik maar een datum tot en met 24-12-2026 kan invullen. Als ik zelf opzeg, kan ik wel een datum verder in de toekomst selecteren.
Heb me ook aangemeld voor overstap naar Simpel glasvezel, met overstap vanaf ONVI, per eind december. 🙂
Ik zie bij simpel alleen de 'Delta'-prijzen (bv. 500 MBps voor €47 na een jaar) voor mijn adres terwijl de glaspoort al bij de voordeur ligt. Beetje jammer dat ze die niet als mogelijkheid pakken
edit:
adres van mijn broer gechecked die zowel een delta-aansluiting als glaspoort-aansluiting in de meterkast heeft en ook daar geeft Simpel alleen 500 MBps voor €47. Lijkt alsof ze altijd de Delta Fiber glasvezel pakken als er 2 zijn. Beetje vreemd?
adres van mijn broer gechecked die zowel een delta-aansluiting als glaspoort-aansluiting in de meterkast heeft en ook daar geeft Simpel alleen 500 MBps voor €47. Lijkt alsof ze altijd de Delta Fiber glasvezel pakken als er 2 zijn. Beetje vreemd?
[ Voor 39% gewijzigd door Annay op 01-09-2026 20:44 ]
Waarom is dat vreemd? Voor Odido en dus ook Simpel is dat goedkoper, dus waarom zou een logischere keuze het duurdere KPN netwerk zijn volgens jouw?Annay schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:37:
Ik zie bij simpel alleen de 'Delta'-prijzen (bv. 500 MBps voor €47 na een jaar) voor mijn adres terwijl de glaspoort al bij de voordeur ligt. Beetje jammer dat ze die niet als mogelijkheid pakkenedit:
nieuws: Simpel begint met aanbieden van vast internet via glasvezel - update
Prijzen in Delta gebied zijn hoger. Wellicht voor Simpel zelf goedkoper. Maar als klant betaal je blijkbaar in Delta-gebied 7€ per maand meer.
Prijzen in Delta gebied zijn hoger. Wellicht voor Simpel zelf goedkoper. Maar als klant betaal je blijkbaar in Delta-gebied 7€ per maand meer.
Ik heb begrepen van de klantenservice aan de telefoon dat ze filteren op aansluitingen die volledig zijn opgeleverd. Ze willen dus die ont er in prikken en klaar. Daar hebben zij kennelijk een overzicht van en daar wordt dan op gefilterd.Annay schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:37:
Ik zie bij simpel alleen de 'Delta'-prijzen (bv. 500 MBps voor €47 na een jaar) voor mijn adres terwijl de glaspoort al bij de voordeur ligt. Beetje jammer dat ze die niet als mogelijkheid pakkenedit:
Adres van mijn broer heeft beide glasvezels tot in de meterkast afgemonteerd, zou verwachten dat Simpel daar de goedkoopste pakt.
Bij mij ligt glaspoort tot aan de voordeur, dus kan me voorstellen dat ze dat liever niet doen inderdaad.
Voor beide adressen zegt de check van glaspoort overigens dat de aansluiting gereed is.
Lijkt wel of er meerdere databases gebruikt worden, dat Simpel een database van een jaar geleden heeft of zo. Wel jammer
Bij mij ligt glaspoort tot aan de voordeur, dus kan me voorstellen dat ze dat liever niet doen inderdaad.
Voor beide adressen zegt de check van glaspoort overigens dat de aansluiting gereed is.
Lijkt wel of er meerdere databases gebruikt worden, dat Simpel een database van een jaar geleden heeft of zo. Wel jammer
In het geval van je broer zou ik simpel gewoon contacteren en daar werk van maken als ze zijn afgemonteerd.Annay schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:49:
Adres van mijn broer heeft beide glasvezels tot in de meterkast afgemonteerd, zou verwachten dat Simpel daar de goedkoopste pakt.
Simpel levert enkel op kpn/glaspoort wanneer odido eigen apparatuur in de pops heeft voor de belichting. Wanneer kpn de belichting doet levert odido wel(tegen hogere prijzen dan wanneer zij zelf belichten) maar simpel levert dan over dat netwerk helemaal niet. Bij jouw broer zal KPN dus de belichter zijn en kiest simpel dus voor delta. Dat is simpelweg het enige wat ze daar dan aanbieden op dit moment.Annay schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:49:
Glaspoort is per definitie P2MP dus simpel levert alleen als het gaat om pops waar de vezel P2P is aangelegd richting de klant.Oohhhhdiedo schreef op donderdag 3 september 2026 @ 07:38:
[...]
Simpel levert enkel op kpn/glaspoort wanneer odido eigen apparatuur in de pops heeft voor de belichting. Wanneer kpn de belichting doet levert odido wel(tegen hogere prijzen dan wanneer zij zelf belichten) maar simpel levert dan over dat netwerk helemaal niet. Bij jouw broer zal KPN dus de belichter zijn en kiest simpel dus voor delta. Dat is simpelweg het enige wat ze daar dan aanbieden op dit moment.
Weer wat geleerd.Oohhhhdiedo schreef op donderdag 3 september 2026 @ 07:38:
[...]
Simpel levert enkel op kpn/glaspoort wanneer odido eigen apparatuur in de pops heeft voor de belichting. Wanneer kpn de belichting doet levert odido wel(tegen hogere prijzen dan wanneer zij zelf belichten) maar simpel levert dan over dat netwerk helemaal niet. Bij jouw broer zal KPN dus de belichter zijn en kiest simpel dus voor delta. Dat is simpelweg het enige wat ze daar dan aanbieden op dit moment.
Hier een redelijk tevreden Ziggo gebruiker met eigen router (TP Link X50).
Ik heb nu Ziggo internet (500/40) en tv, en kijk uitsluitend tv via mijn Apple TV.
Ziggo is erg duur, en wil mij blijkbaar niet houden als klant, want ik krijg nauwelijks korting meer.
Ik overweeg nu Simpel internet only (500/500 of 1000/1000) met NL Ziet.
De glasvezel zit al jaren in mijn meterkast maar is nog nooit gebruikt. Glasvezel is (na overnames) eigendom van KPN.
Volgens mij is het simpel:
* Simpel levert internet op
* ik haal de ethernet kabel uit het Ziggo modem en stop deze in de ONT
* ik pas de config van mijn X50 aan voor VLAN 300
* ik installeer NL Ziet op mijn Apple TV (en iPhone)
* alles werkt weer
Mijn vragen:
* is het echt zo simpel?
* heeft iemand dit al eerder zo gedaan, en hoe ging dat?
* zie ik iets over het hoofd?
Ik heb nu Ziggo internet (500/40) en tv, en kijk uitsluitend tv via mijn Apple TV.
Ziggo is erg duur, en wil mij blijkbaar niet houden als klant, want ik krijg nauwelijks korting meer.
De glasvezel zit al jaren in mijn meterkast maar is nog nooit gebruikt. Glasvezel is (na overnames) eigendom van KPN.
* alles werkt weer
Mijn vragen:
* is het echt zo simpel?
Simpel stuurt wel daadwerkelijk een monteur langs je huis die je niet kunt weigeren. Dus het is niet zo dat je het volledig zelf kunt doen. De 1e stap doen zij.ikweethetbeter schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:20:
* alles werkt weer
Mijn vragen:
* is het echt zo simpel?
Dankjewel!de Peer schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:23:
De 1e stap doen zij.
Dat was overigens ook precies wat ik bedoelde met "Simpel levert internet op"... Als het werkt kan het modem (zo noemen ze het, het is een router) in de opslag en kan mijn mesh set eraan worden gehangen.
Verder is er geen combivoordeel, dus mobiel kan ik apart aanvragen.
Soortgelijke situatie inderdaad. Ik word de 14e overgezet naar Simpel. Heb ook al jaren tv via NLziet (lekker reclame vrij terug kijken maar alsnog de mogelijkheid om ook live te kijken). Daarnaast ook geen mailbox van de provider dus elke 1/2 jaar kan ik zorgeloos overstappen zonder TV kastjes enzo terug te moeten sturen.ikweethetbeter schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:20:
* alles werkt weer
Mijn vragen:
* is het echt zo simpel?
Ook maar gebruik gemaakt van de aanbieding, ziet nu bij Odido en betaal 60€ per maand voor 400Mbit/s (tv kastje en wifi extender). Bij Simpel eerste jaar 1€ voor 500Mbit/s en tweede jaar 40€, al zal er wel weer een inflatiecorrectie bijkomen. Als het goed is is de overstap datum 24-12-2026 aangezien mijn contract bij Odido 25-12-2024 is ingegaan.
De Wifi extender ga ik niet meer huren maar koop ik zelf wel.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
misschien mis ik iets. Volgende week komt kpn glas leggen naast delta.
Wat voor kastje komt er dan van KPN?
Volgens de Simpel website krijg je/we/ik een zyxel modem die je zelf kan aansluiten. Waarom dan een monteur die je schijnbaar niet mag weigeren?
Wat voor kastje komt er dan van KPN?
Volgens de Simpel website krijg je/we/ik een zyxel modem die je zelf kan aansluiten. Waarom dan een monteur die je schijnbaar niet mag weigeren?
Ik mocht verlengen bij Odido.
Maar dat was duurder dan de aanbieding voor nieuwe klanten.
Vind ik raar: immers er hangt al een modem en Odido hoeft geen kosten voor reclame, inschrijving en aansluiting meer te maken die verbonden zijn aan een nieuwe klant.
Dan maar opzeggen van de aansluiting, maar o wat doen ze dan moeilijk: kan alleen per aangetekende brief én het mag ook niet te ver van te voren vóór einde contractdatum.
Opzeggen is mij dus niet gelukt...
Ik wist niet dat Simpel ook internet verkoopt (staat niet bij gaslicht.nl/internetten.nl)
Ik stuitte er op via Tweakers.
Heb dus bij Simpel 100Mbit glasvezel gescoord 2 jaar lang voor gemiddeld €18/mnd.
Ik heb er een 2 jarig mobiel abo'tje bij genomen van gemiddeld €3,75/mnd.
Samen rond €24. €22
Ter vervanging van Odido met Ben. Die zouden me bij 2 jaar verlenging samen €35/mnd gekost hebben.
Ik was verder tevreden over Odido+Ben.
Ik krijg bij Simpel hetzelfde kwa hardware en snelheid, zo lijkt het.
Ik vind het zó zonde van het omwisselgedoe, de e-waist(modem), bezorg- en terugstuurkosten.
kSnap niet waarom de firma Odido in eigen vlees snijdt.
Vind ik raar: immers er hangt al een modem en Odido hoeft geen kosten voor reclame, inschrijving en aansluiting meer te maken die verbonden zijn aan een nieuwe klant.
Dan maar opzeggen van de aansluiting, maar o wat doen ze dan moeilijk: kan alleen per aangetekende brief én het mag ook niet te ver van te voren vóór einde contractdatum.
Ik wist niet dat Simpel ook internet verkoopt (staat niet bij gaslicht.nl/internetten.nl)
Heb dus bij Simpel 100Mbit glasvezel gescoord 2 jaar lang voor gemiddeld €18/mnd.
Samen rond €24. €22
Ter vervanging van Odido met Ben. Die zouden me bij 2 jaar verlenging samen €35/mnd gekost hebben.
Ik vind het zó zonde van het omwisselgedoe, de e-waist(modem), bezorg- en terugstuurkosten.
[ Voor 3% gewijzigd door Bruin Poeper op 04-09-2026 10:50 ]
Als je gebruik maakt van de overstapservice regelen de providers opzeggen en aanmelden onderling. Binnen 10 minuten of zo had ik al bevestiging binnen van odido over de opzegging. Gelijk nog een mailtje dat ze het jammer vinden en graag willen weten waarom.Bruin Poeper schreef op donderdag 3 september 2026 @ 20:46:
Ik mocht verlengen bij Odido.
Samen rond €24.
Ik wou mijn abo bij Odido (per einde contractdatum) opzeggen en mij vervolgens aanmelden als nieuwe klant, omdat die wél korting krijgen. Maar dat mocht niet. Je kan alleen overstappen.SamSid schreef op donderdag 3 september 2026 @ 21:02:
[...]
Als je gebruik maakt van de overstapservice regelen de providers opzeggen en aanmelden onderling.
Ik kon niet echt iets voordeligs vinden. Totdat ik op Simpel stuitte.
[ Voor 8% gewijzigd door Bruin Poeper op 03-09-2026 21:26 ]
Ik had hetzelfde. Geen korting bij odido mogelijk.Bruin Poeper schreef op donderdag 3 september 2026 @ 21:23:
[...]
Ik wou mijn abo bij Odido (per einde contractdatum) opzeggen en mij vervolgens aanmelden als nieuwe klant, omdat die wél korting krijgen. Maar dat mocht niet. Je kan alleen overstappen.
Ik kon niet echt iets voordeligs vinden. Totdat ik op Simpel stuitte.
OK, dan maar naar simpel... 🤷
Wie wil en kan mijn vraag beantwoorden?
Ik heb een abonnement bij Youfone Glasvezel. Mijn contract liep in principe op 26 augustus af, maar ik kon gebruik maken van 16 maanden 50% korting. Dus vooralsnog loopt het door.
Ik heb in mijn woning zowel een glasvezelaansluiting van ODF en KPN (en ja ook nog coax...wat een luxe
) Momenteel is dus de glasvezel van KPN in gebruik. Nu wil ik gebruik maken van de actie van Simpel Glasvezel.
De vraag: Is het "handig" om gebruik te maken van de overstapservice of kan ik gewoon Simpel aanvragen per een bepaalde datum en mijn abonnement bij Youfone (met in achtneming van 1 maand opzegtermijn) zelf opzeggen?
Concreet: kan ik per bijvoorbeeld 26 oktober Youfone opzeggen en bij Simpel 24/25/26 oktober etc. als gewenste aansluitdatum aangeven.?
Bij voorbaat dank voor de reacties!
Ik heb een abonnement bij Youfone Glasvezel. Mijn contract liep in principe op 26 augustus af, maar ik kon gebruik maken van 16 maanden 50% korting. Dus vooralsnog loopt het door.
Ik heb in mijn woning zowel een glasvezelaansluiting van ODF en KPN (en ja ook nog coax...wat een luxe
De vraag: Is het "handig" om gebruik te maken van de overstapservice of kan ik gewoon Simpel aanvragen per een bepaalde datum en mijn abonnement bij Youfone (met in achtneming van 1 maand opzegtermijn) zelf opzeggen?
Concreet: kan ik per bijvoorbeeld 26 oktober Youfone opzeggen en bij Simpel 24/25/26 oktober etc. als gewenste aansluitdatum aangeven.?
Als je gekozen hebt voor 16 maanden korting klinkt het alsof je een nieuw contract bent aangegaan. Dus weet je zeker dat je maandelijks kan opzeggen bij Youfone?Askjeeves schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:46:
Wie wil en kan mijn vraag beantwoorden?![]()
Ik heb in mijn woning zowel een glasvezelaansluiting van ODF en KPN (en ja ook nog coax...wat een luxe) Momenteel is dus de glasvezel van KPN in gebruik. Nu wil ik gebruik maken van de actie van Simpel Glasvezel.
Mijn contract bij Youfone liep van 26-08-2025 tot 26-08-2026. Ik had een jaarcontract, maar kon 16 maanden, dus 4 maanden langer dan mijn contract, gebruik maken van de 50% korting.3raser schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:55:
[...]
Als je gekozen hebt voor 16 maanden korting klinkt het alsof je een nieuw contract bent aangegaan. Dus weet je zeker dat je maandelijks kan opzeggen bij Youfone?
In principe kan ik op elk moment opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Mijn voorkeur gaat uit om Youfone per 26-12-2026 op te zeggen en iets eerder het abonnement bij Simpel in te laten gaan. Dan maak ik maximaal gebruik van de korting bij Youfone en Simpel.
Vandaag deze mail binnengekomen
Hallo xxx,
Een tijdje terug lieten we weten dat de Guidion monteur bij je langskomt voor het installeren van ons Internet. Maar door een technische reden is de installatiedatum veranderd. De nieuwe datum is 14 september 2026. Pas je ’t even aan in je agenda?
Hallo xxx,
Een tijdje terug lieten we weten dat de Guidion monteur bij je langskomt voor het installeren van ons Internet. Maar door een technische reden is de installatiedatum veranderd. De nieuwe datum is 14 september 2026. Pas je ’t even aan in je agenda?
Eerdere mail:
Ik weet niet of iedereen dit heeft, maar als de datum daadwerkelijk 'zomaar' even gewijzigd wordt vind ik dat aardig absurd. Ik heb een dag vrij moeten nemen omdat dit niet in de avond of in het weekend kan. Om dat in de laatste 2 weken nog even aan te passen is geen doen.
Mail vandaag:Het is bijna zover! Op 11/09/2026 komt de installatiemonteur bij je langs om Internet van Simpel bij je te installeren.
Het koste maar liefst 0 hele seconden om het in de agenda aan te passen.Maar door een technische reden is de installatiedatum veranderd. De nieuwe datum is 11 september 2026. Pas je ’t even aan in je agenda?
Ik weet niet of iedereen dit heeft, maar als de datum daadwerkelijk 'zomaar' even gewijzigd wordt vind ik dat aardig absurd. Ik heb een dag vrij moeten nemen omdat dit niet in de avond of in het weekend kan. Om dat in de laatste 2 weken nog even aan te passen is geen doen.
[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 04-09-2026 14:35 ]
Heb ik hier ook gehad. Kon bij de keuze voor een afspraak kiezen vanaf 6-oktober en ik had 6 en 7-oktober aangegeven. De afspraak werd gepland op 7-oktober. Na ongeveer een week kreeg ik een nieuwe datum namelijk 5-oktober die ik eerder niet kon kiezen. Anyway, voor mij gelukkig geen probleem want werk thuis die dag.Turralyon schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:30:
Vandaag deze mail binnengekomen
Hallo xxx,
Ik behoor 14-10-2026 ook tot de Simpel-family met een 500 Mbit abbo en NLziet.
Van zomaar even wijzigen zou ik niet blij worden. Ik kon kiezen voor zaterdag 3 oktober tussen 08:00 en 12:00. Voor mij ideaal, dus ik hoop niet dat ze gaan wijzigen.D4NG3R schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:34:
Eerdere mail:
[...]
Mail vandaag:
[...]
Het koste maar liefst 0 hele seconden om het in de agenda aan te passen.
Ik de 15e, met een 1 Gbit/s abonnement.Askjeeves schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:19:
Ik behoor 14-10-2026 ook tot de Simpel-family met een 500 Mbit abbo en NLziet.
Hopelijk verloopt het allemaal zo vlot als twee jaar geleden toen we van Ziggo naar Delta gingen.
Het prijsverschil was te groot om te blijven.
Krijg ik vannacht een mailtje:
Hallo Daniel,
Een tijdje terug lieten we weten dat de Guidion monteur bij je langskomt voor het installeren van ons Internet. Maar door een technische reden is de installatiedatum veranderd. De nieuwe datum is 15 september 2026. Pas je ’t even aan in je agenda?
Zelfde dag... alleen was de afspraak eerst duidelijk gemaakt voor de middag.
We gaan het zien.
Hallo Daniel,
Een tijdje terug lieten we weten dat de Guidion monteur bij je langskomt voor het installeren van ons Internet. Maar door een technische reden is de installatiedatum veranderd. De nieuwe datum is 15 september 2026. Pas je ’t even aan in je agenda?
We gaan het zien.
[ Voor 12% gewijzigd door Daniel36 op 05-09-2026 09:23 ]
Ik heb deze al meerdere keren gehad. Ik denk dat ze aan het schuiven zijn in de planning en dat ze een mailtje sturen vanwege de wijziging.Daniel36 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 09:22:
Krijg ik vannacht een mailtje:
Hallo Daniel,
We gaan het zien.
Bij de overstap naar Simpel heb ik twee aansluit mailtjes ontvangen. Vandaag wordt de aansluiting geactiveerd in de woning. Betekend dat er vandaag ook een monteur langs komt thuis? Van Guidion heb ik een mailtje ontvangen op een afspraak te maken, komen eind van de maand langs om de modem aan te sluiten. De glasvezel loopt via ODF en is nog niet eerder gebruikt, tot nu toe was het Ziggo. Kom er twee keer een monteur in de woning waarvoor je thuis moet zijn?
Ook hier inmiddels al 3 mailtjes ontvangen dat de monteur op een andere dezelfde datum langs komt.. Hoop dat het daar ook bij blijft.
Nee, als het goed is komt alleen de monteur alleen op de afspraak die je maakt via Guidon.tweakje-2018 schreef op maandag 7 september 2026 @ 07:52:
Bij de overstap naar Simpel heb ik twee aansluit mailtjes ontvangen. Vandaag wordt de aansluiting geactiveerd in de woning. Betekend dat er vandaag ook een monteur langs komt thuis? Van Guidion heb ik een mailtje ontvangen op een afspraak te maken, komen eind van de maand langs om de modem aan te sluiten. De glasvezel loopt via ODF en is nog niet eerder gebruikt, tot nu toe was het Ziggo. Kom er twee keer een monteur in de woning waarvoor je thuis moet zijn?
Bij mij is nu ook de glasvezel geactiveerd, niemand gezien, de monteur komt half oktober
Tip van flip. Wij hadden eerder ook een Wifi extender, maar hebben het nu met een Mesh netwerk opgelost. (3 apparaten, die met elkaar in verbinding staan, eigen WIFI netwerk, waarbij het hoofdapparaat middels kabel is verbonden) Wat ook lekker is t.a.v. de WIFI van de provider is dat je bij een overstap, de kabel van de oude in de nieuwe modem/router stopt en alles wat je op WIFI gebruikt nog steeds werkt.audiojunk schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:54:
Ook maar gebruik gemaakt van de aanbieding, ziet nu bij Odido en betaal 60€ per maand voor 400Mbit/s (tv kastje en wifi extender). Bij Simpel eerste jaar 1€ voor 500Mbit/s en tweede jaar 40€, al zal er wel weer een inflatiecorrectie bijkomen. Als het goed is is de overstap datum 24-12-2026 aangezien mijn contract bij Odido 25-12-2024 is ingegaan.
Plus dat mijn ervaring is dat het betrouwbaardere verbinding geeft door het hele huis dan een range extender, maar wellicht dat x = 1 daar niet zo heel veel over zegt.
Dank je! Dat scheelt een dag thuis blijven. De mail van simpel is nog al vaag: "Goed nieuws: er is een datum bekend waarop onze netwerkpartner de glasvezelaansluiting in je huis komt activeren. Dit gaat gebeuren op 07/09/2026."Bergenfietsen schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:20:
[...]
Nee, als het goed is komt alleen de monteur alleen op de afspraak die je maakt via Guidon.
Bij mij is nu ook de glasvezel geactiveerd, niemand gezien, de monteur komt half oktober
Dan krijg je het idee dat er iemand langs kan komen...
In het verleden heb ik een mobiel abonnement bij simpel gehad, maar krijg met geen mogelijkheid het account geactiveerd, nieuw account aanmaken of wachtwoord vergeten lukt niet i.c.m. het accountnaam, mobielnummer, mail adres of klantnummer.
Misschien een paar domme vragen maar ik snap er niks van, hopelijk kan iemand mij helpen 
- Ik heb op dit moment Delta via ODF. Als ik over zou stappen naar Simpel, zet ik dan die aansluitdatum _eerder_ dan de contract datum bij Delta? Zodat er overlap is? Of werkt dit niet omdat het over dezelfde aansluiting gaat?
- Zoals ik al zei heb ik al Delta via ODF, wat komt die monteur van Simpel dan doen? Kan het echt niet zonder? Een aansluiting hoeft ‘ie niet te maken en in de wijkkast hoeft ‘ie voor zover ik weet ook niet te zijn
@kaanmijo
1: Als je de overstapservice gebruikt zou je huidige verbinding plat moeten gaan op dezelfde dag als dat de nieuwe verbinding actief wordt. Doorgaans zit hier maar een paar uur downtime tussen.
Toen ik van Odido naar Delta ging (DFN) lag Odido er vrij strak om 8u uit en was ik rond een uur of 11 weer online.
2: Waarschijnlijk moet het prima zonder kunnen, maar die optie wordt helaas niet geboden.
Zie bijvoorbeeld mijn vraag hier over, of die van een ander.
Vind het zelf ook wat minder dat ik een dag vrij moet nemen omdat een of andere monteur ergens tussen 11 en 4 een paar minuten bezig moet zijn met het ompluggen van een drietal kabeltjes.. Maar goed.
1: Als je de overstapservice gebruikt zou je huidige verbinding plat moeten gaan op dezelfde dag als dat de nieuwe verbinding actief wordt. Doorgaans zit hier maar een paar uur downtime tussen.
Toen ik van Odido naar Delta ging (DFN) lag Odido er vrij strak om 8u uit en was ik rond een uur of 11 weer online.
2: Waarschijnlijk moet het prima zonder kunnen, maar die optie wordt helaas niet geboden.
Zie bijvoorbeeld mijn vraag hier over, of die van een ander.
Vind het zelf ook wat minder dat ik een dag vrij moet nemen omdat een of andere monteur ergens tussen 11 en 4 een paar minuten bezig moet zijn met het ompluggen van een drietal kabeltjes.. Maar goed.
[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 07-09-2026 10:24 ]
@kaanmijo
Ik ga over van Odido naar Simpel.
Procedure overstap glasvezel Odido naar Simpel.
Mijn glasvezel abonnement bij Odido eindigt op 29 november en ik wou per 30 november over naar Simpel. Zou in principe puur adminstratief kunnen met behoud van alle hardware.
Vermoedelijk krijg ik exact dezelfde spullen als die ik nu van Odido heb: Huawei ONT en Zyxel T56.
Eigenlijk verwacht ik een doos met die inhoud van Simpel.
Er valt hier in huis niets te doen voor Guidion. Ze zitten desondanks hevig te pushen dat ik met hun afspreek.
Misschien komen zij de "doos met die inhoud van Simpel" brengen?
Vanmorgen toch maar een afspraak gemaakt met Guidion. Staat op 30 november.
Ik ga over van Odido naar Simpel.
Procedure overstap glasvezel Odido naar Simpel.
Mijn glasvezel abonnement bij Odido eindigt op 29 november en ik wou per 30 november over naar Simpel. Zou in principe puur adminstratief kunnen met behoud van alle hardware.
Vermoedelijk krijg ik exact dezelfde spullen als die ik nu van Odido heb: Huawei ONT en Zyxel T56.
Eigenlijk verwacht ik een doos met die inhoud van Simpel.
Er valt hier in huis niets te doen voor Guidion. Ze zitten desondanks hevig te pushen dat ik met hun afspreek.
Misschien komen zij de "doos met die inhoud van Simpel" brengen?
Vanmorgen toch maar een afspraak gemaakt met Guidion. Staat op 30 november.
[ Voor 6% gewijzigd door Bruin Poeper op 07-09-2026 12:33 ]
De monteur van Guidon heeft de apparatuur, dit geldt voor Simpel maar ook Odido. Er wordt niks meer opgestuurd.
Is er ondertussen al iemand die een werkende verbinding via Simpel heeft? Hoe bevalt dat?
Zit eigenlijk een beetje op de eerste ervaringen te wachten voordat ik het wil afsluiten, maar ik wil daar ook niet te lang mee wachten gezien de huidige actie van een jaar voor €1 per maand.
Zit eigenlijk een beetje op de eerste ervaringen te wachten voordat ik het wil afsluiten, maar ik wil daar ook niet te lang mee wachten gezien de huidige actie van een jaar voor €1 per maand.
Vrijdag ben ik aan de beurt. Wat wil je weten?GHB363 schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:38:
Is er ondertussen al iemand die een werkende verbinding via Simpel heeft? Hoe bevalt dat?
@GHB363 Afaik zijn komende vrijdag de eerste overstappers, waaronder ik, aan de beurt gezien het opzegtermijn van een maand bij alle internettokos.
Ik zou willen weten of je bij S simpel ook een regulier IP adres (geen CGN) krijgt en of alle poorten inkomend werken. Op mijn huidige Odido abbo gaat dat iig goed.DR!5EQ schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:00:
[...]
Vrijdag ben ik aan de beurt. Wat wil je weten?
Nibe:F2040-12, SMO-40, BA-ST9040-2FE(365l), UKV100 - vv:200m² - 280m², 850m³, Rc:5,9 bj:2021 - PV:8750Wp, Growatt TLS-3 8k
Ook heel benieuwd naar jullie ervaringen. O.a. hoelang de down time is en of het netjes wordt opgeleverd (een net kastje zoals ik nu bij KPN heb).DR!5EQ schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:00:
[...]
Vrijdag ben ik aan de beurt. Wat wil je weten?
Ja en ja. Het is al bevestigd dat ze net als bij Odido niet aan CGNAT doen, ik kan mij evenmin voorstellen dat ze anders om gaan met poorten en het forwarden ervan.gaafst schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:28:
[...]
Ik zou willen weten of je bij S simpel ook een regulier IP adres (geen CGN) krijgt en of alle poorten inkomend werken. Op mijn huidige Odido abbo gaat dat iig goed.
https://community.simpel....vezel-internet-cgnat-4799
https://community.simpel....glasvezel-dhcp-d-dns-4806
Tja, ik weet niet wat ik specifiek wil weten, inderdaad hoe ging de overgang, werkt het vlot.
Is de snelheid ok, is de ping niet te hoog?
Levert men inderdaad op de zelfde NT als Odido al zit, en is het als je nu Odido hebt inderdaad alleen maar inprikken.
Eigenlijk ervaringen die ik anders altijd al wel gelezen heb voordat ik op de bestel knop druk en die ik hier, begrijpelijk vanwege de timing, nog mis.
Mijn Odido contract loopt nog tot begin januari, dus wat dat aan gaat heb ik geen haast. En Odido is al wel met een verlengaanbod gekomen in de portal, maar dat was zo oninteressant dat ik het al weer vergeten ben.
Ik zal Simpel wel vast aanvragen binnen de actie, en dan ga ik er van uit dat ik vanaf vrijdag dus de eerste positieve ervaringen lees. En mochten die er de komende week niet komen kan ik altijd nog annuleren binnen de 14 dagen.
Is de snelheid ok, is de ping niet te hoog?
Levert men inderdaad op de zelfde NT als Odido al zit, en is het als je nu Odido hebt inderdaad alleen maar inprikken.
Eigenlijk ervaringen die ik anders altijd al wel gelezen heb voordat ik op de bestel knop druk en die ik hier, begrijpelijk vanwege de timing, nog mis.
Mijn Odido contract loopt nog tot begin januari, dus wat dat aan gaat heb ik geen haast. En Odido is al wel met een verlengaanbod gekomen in de portal, maar dat was zo oninteressant dat ik het al weer vergeten ben.
Ik zal Simpel wel vast aanvragen binnen de actie, en dan ga ik er van uit dat ik vanaf vrijdag dus de eerste positieve ervaringen lees. En mochten die er de komende week niet komen kan ik altijd nog annuleren binnen de 14 dagen.
Voor wie het nog niet heeft afgesloten en nog een duwtje motivatie nodig hebben:
https://nl.pepper.com/aanbiedingen/eur36-cashback-op-simpel-vast-internet-via-cashbackxl-nieuw-417977
https://nl.pepper.com/aanbiedingen/eur36-cashback-op-simpel-vast-internet-via-cashbackxl-nieuw-417977
vrijdag stap ik ook over, heb alleen nog niks ontvangen van simpel qua hardware. iemand enig idee wanneer normaliter wat wordt opgestuurd...?
edit:
lees hier een bericht uit 24 aug dat de monteur de hardware brengt, prima joh
[ Voor 24% gewijzigd door Coasterfreak op 07-09-2026 22:17 ]
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
Bedankt voor het duwtje, ondertussen besteld. Maar ik krijg wel de melding dat aanvragen overstapservice niet goed is gegaan. Het zou kunnen omdat ik een andere iban heb opgegeven dan dat ik bij Odido gebruikt heb (die is te publiek bekend geworden…).SamSid schreef op maandag 7 september 2026 @ 20:04:
Voor wie het nog niet heeft afgesloten en nog een duwtje motivatie nodig hebben:
Maar nu moet ik los van de laatste 3 cijfers van de iban ook het contractnummer bij Odido invullen. Weet iemand waar dat staat? Ik kan alleen maar mijn ‘klantnummer’ vinden op de factuur of de overeenkomst.
Als ik dat invul bij Simpel in het veld contractnummer komt er een foutmelding “Klantnummer heeft een ongeldig formaat”
En als ik in Mijn Odido doorklik naar details van de internetverbinding krijg ik: “Oops! Hier ging iets mis.”
Het is allemaal dus nog niet zo Simpel als gewenst…
Terug naar je historie gaan in je mailbox. Je contract is ook opgestuurd geweest. Daar staan alle gegevens in.GHB363 schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:33:
[...]
Bedankt voor het duwtje, ondertussen besteld. Maar ik krijg wel de melding dat aanvragen overstapservice niet goed is gegaan. Het zou kunnen omdat ik een andere iban heb opgegeven dan dat ik bij Odido gebruikt heb (die is te publiek bekend geworden…).
Maar nu moet ik los van de laatste 3 cijfers van de iban ook het contractnummer bij Odido invullen. Weet iemand waar dat staat? Ik kan alleen maar mijn ‘klantnummer’ vinden op de factuur of de overeenkomst.
Als ik dat invul bij Simpel in het veld contractnummer komt er een foutmelding “Klantnummer heeft een ongeldig formaat”
En als ik in Mijn Odido doorklik naar details van de internetverbinding krijg ik: “Oops! Hier ging iets mis.”
Het is allemaal dus nog niet zo Simpel als gewenst…
Dat zou je denken, en daar staat ook van alles in, ook het klantnummer, maar geen contractnummer. Los van het zoeken moet ik ook beter leren lezen, want met nog een keer naar het formulier bij Simpel te kijken viel me op dat ze een van de gegevens nodig hadden; laatste 3 cijfers iban, OF contractnummer. Gelukkig weet ik de cijfers van de iban wel, dus het formulier ingevuld, en nu afwachten hoe het verder gaat.
Er wordt niets opgestuurd want de monteur neemt het mee.Coasterfreak schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:13:
vrijdag stap ik ook over, heb alleen nog niks ontvangen van simpel qua hardware. iemand enig idee wanneer normaliter wat wordt opgestuurd...?edit:
Ik heb vannacht het tweede mailtje gehad met dezelfde datum.D4NG3R schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:09:
Ook hier inmiddels al 3 mailtjes ontvangen dat de monteur op een andere dezelfde datum langs komt.. Hoop dat het daar ook bij blijft.
Dan hebben jullie in ieder geval een datum, ik stap over op “.”
Onze overstapservice is nu gepland voor .
Ook hier inderdaad de zoveelste mail dat m'n aansluitdatum veranderd is. Maar niet heus.
Ook ik heb diverse mails gehad, maar ze zijn in de kern verschillend ondanks dat het onderwerp hetzelfde is.D4NG3R schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 12:11:
Ook hier inderdaad de zoveelste mail dat m'n aansluitdatum veranderd is. Maar niet heus.
Er zijn mails over activeringsdatum, opleverdatum en installatiedatum. Althans dat is bij mij zo.
@Askjeeves Hier, en bij een bekende van mij, niet.
:strip_exif()/f/image/g49CFJOfOqfNeouEcv3JUgMB.png?f=user_large)
De bovenste 4 e-mails zijn 4x dit:
:strip_exif()/f/image/g49CFJOfOqfNeouEcv3JUgMB.png?f=user_large)
De bovenste 4 e-mails zijn 4x dit:
De originele aansluitdatum-mail:Een tijdje terug lieten we weten dat de Guidion monteur bij je langskomt voor het installeren van ons Internet. Maar door een technische reden is de installatiedatum veranderd. De nieuwe datum is 11 september 2026. Pas je ’t even aan in je agenda?
Schept nogal onnodig onrust zo kort voor datum.Het is bijna zover! Op 11/09/2026 komt de installatiemonteur bij je langs om Internet van Simpel bij je te installeren.
Wat een fijn aanbod van simpel. Ik lees even mee voor ik afsluit.
Zit nu bij KPN en ben een paar jaar terug 3 dagen klant van Odido geweest. Die kregen het niet geregeld, dus met hangende pootjes terug naar KPN. Daar betalen we 51 euro voor 500/500 mbit, dus simpel is in snelheid en prijs veel voordeliger.
Zit nu bij KPN en ben een paar jaar terug 3 dagen klant van Odido geweest. Die kregen het niet geregeld, dus met hangende pootjes terug naar KPN. Daar betalen we 51 euro voor 500/500 mbit, dus simpel is in snelheid en prijs veel voordeliger.
Ik lees net op www.bullshit.com dat de Guidion medewerkers op vrijdag 11 september gaan staken. Iets met te veel werk van Simpel.
[ Voor 25% gewijzigd door Askjeeves op 08-09-2026 15:11 ]
Kan ik me voorstellenAskjeeves schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:08:
[...]
Ik lees net op www.bullshit.com dat de Guidion medewerkers op vrijdag 11 september gaan staken. Iets met te veel werk van Simpel.
Heb twee glasvezel aansluitingen, KPN en Delta. Op het ogenblik heb ik de Delta lijn ingebruik. Als ik kijk bij de postcode check zie ik 1 1Gps en neem aan dat die van Delta is. Nu begrijp ik dat de KPN lijn na een jaar goedkoper is dan de Delta lijn en dat simpel via bijde geen CGNat hebben. Klopt dat?
Zelf heb ik wat irritatie omtrent de DNS van Delta vanwege de response tijd, ze weten het maar er verandert niets, dus eigen DNS server.
Hoe weet ik, of hoe kies ik tussen de twee providers?
Abo is dan van Simpel, maar wie bepaald het verkeer wat er over gaat? KPN of Simpel of Odido?
Eigenlijk wil/moet ik de Delta lijn nog enkel weken of langer in stand houden, vanwege migratie, dus zal twee lijntjes open hebben. Hoe gaat dat zodat ik zeker weet dat het niet achter mijn rug verdwijnt, z.g. een verzorgde opzegging/overstap service?
Zelf heb ik wat irritatie omtrent de DNS van Delta vanwege de response tijd, ze weten het maar er verandert niets, dus eigen DNS server.
Hoe weet ik, of hoe kies ik tussen de twee providers?
Abo is dan van Simpel, maar wie bepaald het verkeer wat er over gaat? KPN of Simpel of Odido?
Eigenlijk wil/moet ik de Delta lijn nog enkel weken of langer in stand houden, vanwege migratie, dus zal twee lijntjes open hebben. Hoe gaat dat zodat ik zeker weet dat het niet achter mijn rug verdwijnt, z.g. een verzorgde opzegging/overstap service?
Hm, de postcodechecker is nog steeds stuk. Ik heb meerdere adressen geprobeerd waar glasvezel ligt, maar Simpel geeft dit aan: "Ah jammer, het is nu nog niet mogelijk om jouw adres aan te sluiten op Simpel Internet."
Op TV en radio zie/hoor ik nu ook reclame van Simpel glasvezel, maar helaas kan ik daar geen gebruik van maken. Wel gek, want Odido kan wel.
Op TV en radio zie/hoor ik nu ook reclame van Simpel glasvezel, maar helaas kan ik daar geen gebruik van maken. Wel gek, want Odido kan wel.
Misschien wil de eigenaar van het netwerk teveel geld zodat het niet uit kan?
@Pilovali Simpel lijkt vooralsnog alleen te leveren over ODF (Open Dutch Fiber) en DFN (Delta).
Zo kunnen een aantal bekenden van mij wel Odido glasvezel krijgen (via het netwerk van KPN), maar (nog) geen Simpel.
Zo kunnen een aantal bekenden van mij wel Odido glasvezel krijgen (via het netwerk van KPN), maar (nog) geen Simpel.
[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2026 16:23 ]
Ah! Je hebt inderdaad gelijk. Als ik het adres van m'n moeder probeer (waar ODF is), dan lukt het wel. Bij mij is KPN netwerk.D4NG3R schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:22:
@Pilovali Simpel lijkt vooralsnog alleen te leveren over ODF (Open Dutch Fiber) en DFN (Delta).
Heeft iemand hier al Simpel glasvezel? Is het gelijk aan Odido?
En volgens mij plekken waar ze eigen apparatuur (van Odido) in de wijkkast hebben staan. Ik zit voor zover ik weet in Nijkerk niet op ODF of Delta, maar krijg volgende week toch echt Simpel.D4NG3R schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:22:
Klopt, waar ik woon hebben we het netwerk van Reggefiber (is tegenwoordig KPN) en ook wij kunnen Simpel glasvezel krijgen omdat er Odido apparatuur staat.wvanommen schreef op woensdag 9 september 2026 @ 17:50:
[...]
En volgens mij plekken waar ze eigen apparatuur (van Odido) in de wijkkast hebben staan. Ik zit voor zover ik weet in Nijkerk niet op ODF of Delta, maar krijg volgende week toch echt Simpel.
Heb gisteren een sms berichtje gekregen. De monteur komt morgenavond tussen 8 en 10 uur langs.
Ik zie ineens dat je nog 36 euro cashback kunt krijgen op Simpel Internet: https://www.cashbackxl.nl/webshops/simpel-internet
Altijd mooi meegenomen.
Altijd mooi meegenomen.
[ Voor 4% gewijzigd door PindaRots op 10-09-2026 13:57 ]
Klopt, die was eerder al aangehaald. Ik gok dat dat alleen geld voor nieuwe aanmeldingen via de link en niet eerder geplaatste aanmeldingen?
Ik had in augustus nog gekeken maar toen stond het er niet. Viel me nu net op.D4NG3R schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:58:
Klopt, die was eerder al aangehaald. Ik gok dat dat alleen geld voor nieuwe aanmeldingen via de link en niet eerder geplaatste aanmeldingen?
Nee klopt, met terugwerkende kracht kan dat niet omdat het bestelproces niet via CashbackXL is gegaan.
Wat je wel kunt doen is je beroepen op je 14 dagen bedenktermijn en de order bij Simpel annuleren en dan via CashbackXL aanvragen (mocht je minder dan 14 dagen geleden besteld hebben).
Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen. Mijn contract bij Odido verloopt op 9 januari, dus ik kan sinds een paar dagen overstappen. Mochten de ervaringen positief zijn, dan ga ik dit weekend nog overstappen.
Het is een i van informatie en geen uitroepteken dus daar hoef je niets mee.kaanmijo schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:59:
Heb zojuist een afspraak gemaakt bij Guideon, maar bij de afspraak bevestiging staat nu een geel uitroepteken met “NT Only”. Is dit iets waar ik iets mee moet (want: uitroepteken)? Of is dit niet relevant?
[Afbeelding]
Mijn simpel glasvezel zou vanavond aangesloten worden. Monteur van guidion heeft gebeld en ze hebben gevraagd of ze nu al langs mogen komen. Ik heb het geaccepteerd 😄. Kom maar op, want heb sinds vanochtend thuis geen internet meer.
Ik zal later updaten hoe ik hun internet ervaar.
Laten we zeggen dat het vroeg wassynoniem schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:25:
[...]
Het is een i van informatie en geen uitroepteken dus daar hoef je niets mee.
Ben benieuwd :-)Ethnic schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:31:
Mijn simpel glasvezel zou vanavond aangesloten worden. Monteur van guidion heeft gebeld en ze hebben gevraagd of ze nu al langs mogen komen. Ik heb het geaccepteerd 😄. Kom maar op, want heb sinds vanochten geen internet meer thuis.
zojuist de aanvraag voor overstappen ingediend naar Simpel. Van 70,95 per maand KPN (tv/internet) naar Simpel 100/100 en NLziet. Dat scheelt serieus geld, en 100/100 is voor ons meer dan voldoende. Met 36 euro cashback ook nog.
En ben benieuwd, 13-10 stap ik over is de bedoeling.
En ben benieuwd, 13-10 stap ik over is de bedoeling.
[ Voor 6% gewijzigd door ErgoStijn op 11-09-2026 11:34 ]
Ik zou dat "NT only" ook niet direct begrijpen.kaanmijo schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:59:
Heb zojuist een afspraak gemaakt bij Guideon, maar bij de afspraak bevestiging staat nu een geel uitroepteken met “NT Only”. Is dit iets waar ik iets mee moet (want: uitroepteken)? Of is dit niet relevant?
~[Afbeelding]
Het valt me op dat Guidion erg nadruk legt op communicatie met "hun" (aspirant) zzp-installateurs. Die snappen die kreet., maar een onnozele consument (zoals jij en ik) niet.
Bij nader inzien zou NT kunnen betekenen Netwerk Terminal.
In mijn meterkast zit een ONT, dat staat voor Optical Netwerk Terminal.
Vermoedelijk gaat die monteur daar iets mee/aan prutsen.
Al met al: Guidion zou duidelijker consumententaal moeten spreken.
Het staat inderdaad voor Network Terminal en dus ONT of media convertor only installatie. Maar ze bedoelen wel degelijk ook de router. Ze gebruiken en snappen zelf bij Guidion niet de juiste terminologiën. Al misschien 10 jaar niet juist.Bruin Poeper schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:55:
[...]
Ik zou dat "NT only" ook niet direct begrijpen.
Het valt me op dat Guidion erg nadruk legt op communicatie met "hun" (aspirant) zzp-installateurs. Die snappen die kreet., maar een onnozele consument (zoals jij en ik) niet.
Bij nader inzien zou NT kunnen betekenen Netwerk Terminal.
In mijn meterkast zit een ONT, dat staat voor Optical Netwerk Terminal.
Vermoedelijk gaat die monteur daar iets mee/aan prutsen.
Al met al: Guidion zou duidelijker consumententaal moeten spreken.
Ik heb nu glas rechtstreeks in mijn router geplugd. De oude modem van Odido heb ik niet meer en de ONT of media converter is ook weg. Ik hoop dat de monteur een nieuwe plaatst.bjusterbaarlik schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:01:
[...]
Het staat inderdaad voor Network Terminal en dus ONT of media convertor only installatie. Maar ze bedoelen wel degelijk ook de router. Ze gebruiken en snappen zelf bij Guidion niet de juiste terminologiën. Al misschien 10 jaar niet juist.
Nou ik maak nu gebruik van simpel glasvezel. De monteur was echt snel en professioneel, beantwoordde ook netjes al mijn vragen. Samen met een kopje koffie was het lekker gezellig. Het is vlotjes en bij een 100/100 krijg ik 138/136. Bij odido had ik 1000/1000 dus mocht downloaden hiermee te lang duren naar mijn gevoel kan ik nog altijd verhogen naar 500 of 1000. Ben iig voor nu zeer tevreden!
https://imgur.com/a/cwKgNMz
https://imgur.com/a/cwKgNMz
[ Voor 4% gewijzigd door Ethnic op 11-09-2026 12:15 ]
:strip_exif()/f/image/sCR23l8crTng6T4i2sLAlSBJ.jpg?f=fotoalbum_large)