@
sjaak88 ik zou me daar op korte termijn niet al te druk om maken. De techniek kon voor het LLM tijdperk ook al heel veel, maar dat betekend niet dat het ook overal gebruikt wordt. Mensen houden niet van verandering dus gaat verandering per definitie langzamer dan dat de techniek kan.
Mijn vakgebied is business analytics. BI bestaat al sinds de jaren 90. Er is nul reden dat bedrijven nog rapportjes etc via Excel moeten doen, toch is dit nog steeds de standaard, wereldwijd, in allerhande van bedrijven. Afgelopen week weer op een vakbeurs geweest en ik hoor nogsteeds hetzelfde als 5 jaar geleden, ha ha alles gebeurd nog in Excel, en de hele zaal lacht....
Niet door de techniek, de mens wil gewoon niet veranderen, management (vaak ook driven by Excel) wil/kan niet veranderen.
Maar technisch gezien? Dan zou ik me wel degelijk zorgen maken. Ik ben er 100% van overtuigd dat AI alles wat ik doe op een PC van me over kan nemen en daar beter in is dan dat ik ben. Ik kan me werkelijk geen (office) taak op de computer bedenken die het niet kan.... op meetings doen na misschien