• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 12:00
Ik heb echt heel vaak bij de rabobank dat zelf beleggen niet beschikbaar is of dat orders niet zichtbaar zijn... wekelijks...

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:56
Xenophoben schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:58:
Ik heb echt heel vaak bij de rabobank dat zelf beleggen niet beschikbaar is of dat orders niet zichtbaar zijn... wekelijks...
Gelukkig maakt dat voor pasieve beleggers niet zo veel uit😉

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:24
Openbank verlaagt hun kosten voor zelf beleggen: €1 per aan- en verkoop, en geen bewaarkosten meer. https://www.openbank.nl/aandelen-kopen

Ik heb even gezocht en enkele populaire ETFs (SPYY, VWRL) zijn in elk geval beschikbaar. Ik heb nog niet kunnen vinden of het mogelijk is om gefractioneerd te kopen.

Ik heb goede ervaringen met ze als bank (gratis, Nederlandse telefonische helpdesk) maar nog niet met beleggen.

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Heeft nog iemand advies mbt VALL vinden bij bepaalde exchanges via Interactive Brokers? Ik kan hem alleen vinden op de UK en IT exchange - ik koop liever bij Xetra. Ondanks dat ik mijn permissions al op heel Europa heb gezet, incl fractional shares. Via Web Portal, Mobile en Trading Workstation geprobeerd. Heb ook al een support ticket gemaakt, maar nog geen (non-AI) reactie gehad. Ook via hun contract search zie ik wel links verschijnen van VALL op andere exchanges, maar die komen allemaal bij de IT of UK versie uit zo lijkt het.

Ook niet duidelijk; waar kan ik op de Web Portal de ISIN zien van een ETF?

Daarnaast; hebben jullie nog tips mbt het instellen van automatische, periodieke aankopen? Ik heb nu ingestemd met een Open Banking link via Plaid, doen jullie dat ook zo, of via SEPA?
Met de moeite die het me vooralsnog kost vraag ik me af of IBKR wel de oplossing is voor mij, om met minimaal (handmatig) gedoe te investeren.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Zoeken op VGLA of IE000VAHT5T0.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 16:43

Qwerty-273

Meukposter

@handige_harrie. Om @TheBrut3 aan te vullen, Xetra hanteert vaak een alternatieve ticker. Dat zie je ook terug in het overzicht bij JustETF die je zelf linkt. Zoeken op ISIN is vaak het meest duidelijk (vind ik persoonlijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWjcoDAqIlu3bJMh3Mur81_gdI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/412I6yutew2gylbJl2RUzC1A.png?f=fotoalbum_large

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Uiteraard al geprobeerd om op ISIN en VGLA te zoeken maar helaas.

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:52
handige_harrie schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 11:32:
Uiteraard al geprobeerd om op ISIN en VGLA te zoeken maar helaas.
Het probleem werd ook gemeld op RR forum. Hier een workaround (copy paste)

It seems already tradable (up to order preview at least). If you want to direct to Xetra, I suggest firing up TWS or IBKR Desktop just once—to set up a watchlist with directed entries (this is also possible on IBKR Mobile but it’s very awkward). Start with the ISIN (not a ticker), TWS will show you a full list:

Afbeeldingslocatie: https://us1.discourse-cdn.com/flex026/uploads/rationalreminder1/optimized/3X/7/9/79f63757a8332a96fc8e70865884f9b949b74244_2_690x481.png

Choose IBIS2 (Xetra) and the entry should look like this (featuring an @IBIS2)

Afbeeldingslocatie: https://us1.discourse-cdn.com/flex026/uploads/rationalreminder1/original/3X/8/2/82ae082f2e3ab1bcd5e3a64e801ad39e581ba41d.png

On IBKR Desktop, also start with ISIN & you can select IBIS2 via menu but you may have to (counterintuitively) first select the Italian flag (since IBKR has picked Milano as the “primary” exchange for the EUR ticker) and then IBIS2 from the submenu.

Create and name a watchlist that contains onlydirected entries (unlike my example above), because on mobile, the directedness is not always visible. You can now use this watchlist:
  • on IBKR mobile (venue direction is always honored AFAIK)
  • on IBKR Desktop (always honored AFAIK)
  • on TWS (honored only if option Prefer SMART is unchecked in Global Prefs)
… but not on the web! The Web portal doesn’t support order routing at all (nor does it honor watchlist directedness). You can double check in order preview (if it fails to show directedness, you can check via commission indication—should be fixed for Xetra and a range for default Smart Routing).

[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 18-09-2026 12:24 ]

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Dank @Pistachenootje! Fijn om te weten dat het (wss) niet aan mij ligt. Ik zal het eens proberen. Wel een idioot complexe workaround; dat verkleint mijn twijfels over (voorspelbare ux van) IBKR niet.

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het is mij opgevallen dat VALL bij het standaard degiro account wel gevonden kan worden maar bij pensioenbeleggen is het allen op Tradegate te vinden.

Is er een rede dat er een verschil is tussen de producten waarin gehandeld kan worden per soort product van degiro?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste