Ervaring Balans Energie: TenneT BSP aFRR Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 93 94 Laatste
Acties:

• PieterL
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:23
Wolly schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 11:00:
[...]

De PV die je in de dag in de accu duwt wordt, zo lijkt het nu, rap ontladen van 17:00 tot 21:00. Daar gaat ook nog eens 15-20% van verloren door omzetting.

Truc is volgens mij om vooral de zonnestroom direct te gebruiken, wat natuurlijk bij elke leverancier en contractvorm het meest "winstgevend" is.
In zomer perfect te verkopen vanaf 5 uur.
  1. Is dat elke dag en nog steeds zo?
  2. Vermijden ze ook tot 5 uur betaalde inkoop?
  3. Is die 20% te vermijden door bij installatie de PV anders aan te sluiten of noodstroom echt uit te sluiten?

Bosch 3400iElec 10kw bbqkees HA

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:32
blue eyes schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:20:
@paQ - je vroeg laatst of er nog wensen waren.

Is het een optie om ipv alleen het totaal, ook de losse import kosten en export opbrensten te laten zien? Met ook de gemiddelde kWh prijs erbij van import en export?

[Afbeelding]
wordt wel een beetje een rommeltje, niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKP7a_HU8jGHLku3plOrwGqX6fU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/byZDZfzJ5XDSwl6eUkitYRv2.png?f=fotoalbum_large

Dit zie je 2 dagen later natuurlijk ook in resultaten terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tdbXtsN9iuldgl8VP_OUXreG_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pZoxcr39bNOSj3cl347YS2Yg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 04-10-2026 19:44 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

paQ schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:36:
[...]

wordt wel een beetje een rommeltje, niet?
Ik geloof niet dat ie daar moeite mee zal hebben binnen zijn eigen chaos :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Foutje ;(

[ Voor 98% gewijzigd door Speedy-Andre op 04-10-2026 19:42 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

• paQ
Speedy-Andre schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:39:
[...]

Ik ga zelf heel erg slecht op GUI's die onoverzichtelijk raken door details waar je niets aan hebt.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

paQ schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:40:
[...]

Ik ga zelf heel erg slecht op GUI's die onoverzichtelijk raken door details waar je niets aan hebt.
Ik zou het liever in een ballonnetje laten zien (hoover).

• paQ
Speedy-Andre schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:44:
[...]

Ik zou het liever in een ballonnetje laten zien (hoover).
ja goed idee :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BM0QSvgBe19S9ZTM5j-mvi-3V_c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2o5PAiF2BpHCPPuGbq7kKAGn.png?f=fotoalbum_large
Even doorvoeren.

• paQ
@blue eyes online, versie 4.6.7
https://github.com/paqpaqpaq/BEdashboard

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 04-10-2026 19:55 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

paQ schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:52:
[...]

[Afbeelding]
Even doorvoeren.
Mooi hoor, dan heb ik die cursussen toch niet helemaal voor niks gedaan (geen werk voor ouderen).

• ede
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:05

ede

@paQ, je bent geweldig!

Maar nu je toch bezig bent, in de maandetails wordt bij mij oktober niet weergegeven :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhPBeP5WOJimpO-Illy5n1gZyiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RKl2v1zAh65qVeugC29Jf5Pd.png?f=fotoalbum_large

• paQ
ede schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 20:23:
@paQ, je bent geweldig!

Maar nu je toch bezig bent, in de maandetails wordt bij mij oktober niet weergegeven :)

[Afbeelding]
hmmm ben je ook gestart in oktober toevallig?

• ede

ede

@paQ Ja, eind oktober

• paQ
hmmm ja je bent een van de eerste bij wie dit scenario gaat spelen. Eens kijken hoe dat te fixen is....

• paQ
@ede Werkt 4.7 wel?
(meteen prognose aangepast, dat ie meer naar je eigen historie kijkt)

• Bman
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 22:07
Nog een vraagje @paQ… vanaf versie 4.6.5 krijg ik m niet met Userscripts op de iPad werkend.

Als ik het mapje met de 5 bestanden unzip en Userscripts naar laat verwijzen, pakt ie het niet op.

Bij de oudere versies ging het goed, sinds de upgrade met Epex switch en dark mode zijn 3 extra files toegevoegd, is dat de oorzaak?

Weet jij raad…?

• ede

ede

@paQ Zo ziet het er nu bij mij uit. Oktober 2026 heeft een andere achtergrond en het maandbedrag is nu 0,00. Maar het totaalbedrag lijkt mij correct.
Wellicht kan je de het maandbedrag van oktober 2025 op 0 zetten ipv bij oktober 2026.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFFeqCIvYknONIYt_-9p6xf8p54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SWju1pFVhUKPMwAJ2rkIaCOi.png?f=fotoalbum_large

Heel blij met je snelle oplossing!

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:21
Il mag er even bij vertellen: BE heeft ook (weet niet of het al lang is) de ontbrekende data toegevoegd van de 1,5mnd dat ik geen accu had maar wel dynamisch contract bij balans stroom. De paq plugin pikt deze netjes op en ik heb eindelijk een beetje gevoel dat ik inzag heb in kosten O+ _/-\o_

En tot nu toe beter dan verwacht :7 mits er geen konijnen uit de hoge hoed komen.. >:) ik zal de 17e een update geven van mijn complete jaar zodat mensen met 2 ev, en warmte pomp ect een klein gevoel hebben. Alvast een tipje van de sluier zoals ik hem nu Interpreteer +-100e per maand aan kosten. Als ik dan ga kijken wat laad vergoeding is en ere is komt bijna de prognose van de website van be uit :+

@paQ is er niet ondertussen een po box open zodat ik je een bak bier kan sturen, al deze mooie info is mij ondertussen heel wat waard *;

12,4kWp zon: Z.O. 6300WP Z.W. 6160WP |Balans energie 48,2kWh batterij |

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

[Afbeelding]
Even doorvoeren.
Thanks. Nice!

Lekkere import dag. Dan zie je effect van salderen. En dat je dus op de resultaten pagina wel saldeert tegen historie, maar bij actueel alleen saldeert binnen de dag.

Komt vanzelf goed, over drie maanden niet meer van toepassing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBq4evmYk2DTBu1n_BmWM7AeDaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gigd7tKktON1zvHpOMP9tGB5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vobXJ4SEDDNtycQayi90erWojI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJSTzb0x35iM4mfebIIATV9W.jpg?f=fotoalbum_large

• paQ
epicfailguy23 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:01:
Il mag er even bij vertellen: BE heeft ook (weet niet of het al lang is) de ontbrekende data toegevoegd van de 1,5mnd dat ik geen accu had maar wel dynamisch contract bij balans stroom. De paq plugin pikt deze netjes op en ik heb eindelijk een beetje gevoel dat ik inzag heb in kosten O+ _/-\o_

En tot nu toe beter dan verwacht :7 mits er geen konijnen uit de hoge hoed komen.. >:) ik zal de 17e een update geven van mijn complete jaar zodat mensen met 2 ev, en warmte pomp ect een klein gevoel hebben. Alvast een tipje van de sluier zoals ik hem nu Interpreteer +-100e per maand aan kosten. Als ik dan ga kijken wat laad vergoeding is en ere is komt bijna de prognose van de website van be uit :+

@paQ is er niet ondertussen een po box open zodat ik je een bak bier kan sturen, al deze mooie info is mij ondertussen heel wat waard *;
oh je jaar loopt de 17e af? :o

gheghege, laten we eerst maar eens kijken of het een beetje klopt.
(En ik drink niet 8)7 )

• paQ
@ede voorschot bedrag naar rato aangepast in 4.7.2 :)

• ede

ede

@paQ 4.7.1 is top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TA-Sz641HNRULS-mFMQ4Ju4U09o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BEwG13IFn4r17c3BjtoVAMKt.png?f=fotoalbum_large

• paQ
Als het goed is krijg je bij ingang van je volgende contractjaar een schone lei, met een prognose meer op basis van je historie en een selector waarbij je het vorige jaar nog eens kunt ophalen.
Maar dat laatste zal ook een beetje afhangen van wat BE in de data laat staan.

• ede

ede

paQ schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:13:
Als het goed is krijg je bij ingang van je volgende contractjaar een schone lei, met een prognose meer op basis van je historie en een selector waarbij je het vorige jaar nog eens kunt ophalen.
Maar dat laatste zal ook een beetje afhangen van wat BE in de data laat staan.
BE zou op zijn minst in overleg met jou aanpassingen aan het dashboard maken. Je voegt zoveel waarde toe. Of wellicht een wat nauwere samenwerking met je aangaan

• epicfailguy23
paQ schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:09:
[...]

(En ik drink niet 8)7 )
Nou dan zoek maar iets anders uit :+ Maar alles gekheid op een stokje je bent goed bezig! Daarom wacht ik ook met smart op de jaar afrekening. Dan is er een beetje een pijl op te trekken van hoe en wat..

Moet wel een kleine notie plaatsen bij mij resultaat dat ik 1,5mnd zonder accu heb gedraaid. En okt-nov-dec zijn ruim de helft van de kosten geweest tot nu toe. Dus met alle verbeteringen die we nu (regel technisch) hebben. Kan het alleen maar beter worden zullen we maar zeggen..

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:28
paQ schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:09:
[...]

(En ik drink niet 8)7 )
Hebben de meeste devs geen "buy me a coffee" button ;)

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:37
Speedy-Andre schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:39:
[...]

Hahahahah :D :D Idd niet :D
[...]

[Afbeelding]
Even doorvoeren.
Top! Thx Andre, mooie betere invulling "hoover" !

Veel duimpjes voor PaQ - dus wellicht een leuke voor iedereen :)

THX PaQ!!!!

ps. kaal, all-in , ook in de hoover! Topper!!

[ Voor 4% gewijzigd door blue eyes op 04-10-2026 21:32 ]

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:58

Tao

DPC DE_KOMETEN

Even een btw - vraagje aan jullie.

Ik wil de Balansbatterij bestellen. Heb ervoor gezorgd per 1/10/2026 uit de KOR te zijn (ontving btw terug van zonnepanelen in het verleden). Wil dan de btw terugvragen en - na een kalender wachtjaar - per jan. 2028 weer in de KOR.

So far, so good. Totdat ik op de belastingsite de afschrijfmethode las over 5 jaar, waardoor een deel van de btw teruggave verdampt, plus het eigen verbruik tijdens handelen (laat ik dat stellen op - ruwe schatting - 25%) met navenant minder btw teruggaaf.

Uitgaande van de E 1468,- (standaard 48kwh batterij) aan btw teruggaaf, zou ik dan na 1 en 1/4e jaar btw vermindering ivm prive verbruik hooguit minder dan 200 euro btw teruggaaf overhouden.

Dat overwegende denk ik erover om geen btw terug te vragen en geen "ondernemer" te worden. Scheelt me aangiftes doen, geen gehannes te krijgen hoeveel % verbruik nou wel of niet privé was etc. etc.

Zijn er onder jullie die geen btw hebben terug gevraagd (o.a. om die redenen)?

Diablo3

• epicfailguy23
Tao schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:32:

Ik wil de Balansbatterij bestellen. Heb ervoor gezorgd per 1/10/2026 uit de KOR te zijn (ontving btw terug van zonnepanelen in het verleden). Wil dan de btw terugvragen en - na een kalender wachtjaar - per jan. 2028 weer in de KOR.

So far, so good. Totdat ik op de belastingsite de afschrijfmethode las over 5 jaar, waardoor een deel van de btw teruggave verdampt, plus het eigen verbruik tijdens handelen (laat ik dat stellen op - ruwe schatting - 25%) met navenant minder btw teruggaaf.

Uitgaande van de E 1468,- (standaard 48kwh batterij) aan btw teruggaaf, zou ik dan na 1 en 1/4e jaar btw vermindering ivm prive verbruik hooguit minder dan 200 euro btw teruggaaf overhouden.

Dat overwegende denk ik erover om geen btw terug te vragen en geen "ondernemer" te worden. Scheelt me aangiftes doen, geen gehannes te krijgen hoeveel % verbruik nou wel of niet privé was etc. etc.

Ik heb de btw wel succesvol terug gevraagd in jet verleden. De kunst is om als ondernemer de batterije aan te schaffen en dan zsm de kor in te gaan voor de btw vrijstelling. Als je 'ondernemer' blijft tik je inderdaad in 5jaar alsnog de gehele btw af.

Truuk die meerdere hebben toegepast is om de batterij + energie rekening op de naam van iemand anders in het huishouden te zetten die niet in de kor hebben gezeten :+. Daar kijkt de belasting namelijk niet naar. Dus wellicht via die route?

Zou zonde zijn om het te laten liggen... Maar dat zijn mijn 2cents

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Als je uit de KOR gaat moet je ook weer afdragen over je zonnepanelen, heb je dat ook uitgezocht?

Beter is het om het batterij gebeuren op naam van een andere volwassene in huis te doen.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:31
Bman schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 20:56:
Nog een vraagje @paQ… vanaf versie 4.6.5 krijg ik m niet met Userscripts op de iPad werkend.

Als ik het mapje met de 5 bestanden unzip en Userscripts naar laat verwijzen, pakt ie het niet op.

Bij de oudere versies ging het goed, sinds de upgrade met Epex switch en dark mode zijn 3 extra files toegevoegd, is dat de oorzaak?

Weet jij raad…?
Je kan op de iPad ook Orion gebruiken als browser en simpelweg de Zip downloaden en als extensie installeren.

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:58

Tao

DPC DE_KOMETEN

Wolly schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:44:
[...]

Als je uit de KOR gaat moet je ook weer afdragen over je zonnepanelen, heb je dat ook uitgezocht?

Beter is het om het batterij gebeuren op naam van een andere volwassene in huis te doen.
Ja klopt. Dat komt er ook nog bij 8)7 (wel mee berekend, maar niet vermeld vanwege detail).

Ben alleenstaande dus aanvragen op ander naam is niet aan de orde. Awel, dan zonder aangifte. Zit ik ook niet aan deadline vast om voor 1/1/2027 de batterij aangeschaft te moeten hebben (KOR wachttijd).

Bedankt.

Diablo3

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:28
epicfailguy23 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:37:
[...]

Ik heb de btw wel succesvol terug gevraagd in jet verleden. De kunst is om als ondernemer de batterije aan te schaffen en dan zsm de kor in te gaan voor de btw vrijstelling. Als je 'ondernemer' blijft tik je inderdaad in 5jaar alsnog de gehele btw af.

Truuk die meerdere hebben toegepast is om de batterij + energie rekening op de naam van iemand anders in het huishouden te zetten die niet in de kor hebben gezeten :+. Daar kijkt de belasting namelijk niet naar. Dus wellicht via die route?

Zou zonde zijn om het te laten liggen... Maar dat zijn mijn 2cents
De belastingdienst kijkt er wel naar, maar iedereen mag gewoon de KOR in. Als je partner dus deze keer de KOR in gaat en jij was daarvoor er al in, dan doe je helemaal niet iets wat niet mag.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bman schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 20:56:

Weet jij raad…?
Je moet niet de zip in Userscripts laden. Je moet alleen de .js inladen.

Deze.

https://raw.githubusercontent.com/paqpaqpaq/BEdashboard/main/Balansenergie-All-in.user.js

Userscripts doet dan ook auto-update ;)

• paQ
Source90 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:47:
[...]
Je kan op de iPad ook Orion gebruiken als browser en simpelweg de Zip downloaden en als extensie installeren.
Dan is userscripts voor safari wel een stapje makkelijker.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18
Tao schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:56:
[...]

Ja klopt. Dat komt er ook nog bij 8)7 (wel mee berekend, maar niet vermeld vanwege detail).

Ben alleenstaande dus aanvragen op ander naam is niet aan de orde. Awel, dan zonder aangifte. Zit ik ook niet aan deadline vast om voor 1/1/2027 de batterij aangeschaft te moeten hebben (KOR wachttijd).

Bedankt.
Door het handelen ben je sowieso ondernemer. Idem voor de verkoop uit je panelen.
Je kan alleen het best zsm de KOR weer in gaan, dan ben je er weer af.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:43

Zowel ik als mijn vrouw zitten al in de KOR vanwege zonnepanelen. Had inderdaad berekenend met een jaar BTW aangifte over de opbrengst van de panelen allen al dat ik netto bijna niks zou overhouden.

Ervoor gekozen om de btw gewoon niet terug te vragen, ondanks dat het via een zogeheten samenwerkingsverband nog had gekund. Wel had ik nog de originele prijs van 6500 (oid) inclusief btw betaald.

Lekker dagje hier trouwens, auto’s weer bijna vol.
RESULTAAT VANDAAG
+ € 0,10
75,4 kWh import · 7,6 kWh export · kaal

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:31
Sowieso deze maand goed begonnen. Ik zit al bijna hoger dan heel september all-in :')
(Voor 3 oktober weer geen data, voor vandaag wel (geschat).)
Pagina: 1 ... 93 94 Laatste

Let op:
geïnteresseerd in een balans energie accu, of potentiële nieuwe gebruiker?
Voordat je een algemene vraag stelt, lees eerst in ieder geval de topicstart door, en investeer even wat leestijd in het topic zelf zodat je iets gerichtere vragen kan stellen dan "is het wat, zo'n accu?".