Enphase 19xIQ7+ met 405Wp en Mastervolt 600Wp totaal 8300Wp ligging ZW (208°) 48,2kWh LFP Deye SG05 12K Balans Energie.
https://accunoord.nl/accu-accessoires/kabel/accukabel/klasse-6-accukabel-50mm/Dirkga schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 18:18:
[...]
ik had het over klasse 6 de extra flexibele kabel. Die van accunoord vondt ik door snel op hun site naar 50mm² kabel te zoeken en die is inderdaad dubbel geisoleerd hence die IEC 60332-3 waarschijnlijk.
Ik had deze moeten hebben op accunoord maar ik zie daar geen IEC bijstaan : Klasse 6 Accukabel 50mm² - Rood - Per Meter
Mijn kabels kwamen van kabelopmaat, maar ik moet daar even nog wel de ogen aan persen.
Tweede afbeelding staat IEC genoemd
ik zie het iec 245-6 en iec 60228 dus inderdaad de juiste kabel en geen AWG maatvoering dus. dat is wel belangrijk want de AWG0 in @Wolly zijn tabel had maar een doorsnee van rond de 8mm terwijl de 50mm² waar we het hier over hebben minstens een doorsnede heeft van Ø9.6mm en dat is nogal een verschil in weerstand0xygen500 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 18:48:
[...]
https://accunoord.nl/accu-accessoires/kabel/accukabel/klasse-6-accukabel-50mm/
Tweede afbeelding staat IEC genoemd
Enphase 19xIQ7+ met 405Wp en Mastervolt 600Wp totaal 8300Wp ligging ZW (208°) 48,2kWh LFP Deye SG05 12K Balans Energie.
The Tower of Power!rickgndaal schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 17:55:
Zojuist is bij mij ook de installatie geplaatst ziet er op het eerste oog allemaal prima uit! Ben benieuwd wat die gaat doen de komende weken. Weet iemand of er toevallig ook via een app de mogelijkheid is om te zien wat de batterij allemaal doet?
Hij staat hier in een ongeïsoleerde garagebox de monteur zei dat er in principe geen extra ventilatie was?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Als eigenaar van een Tower of Power moet ik je toch corrigeren, dan heb je geen 5 maar 6 units
wacht even. volgens mij is dit een kabel van de wit schijndel. die waren sowieso dikke prima!Source90 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 18:42:Los van het verschil in diameter en de erg dunne kabelschoenen in vergelijking met DIN, zijn ze -zover deze leek dat kan beoordelen- wel netjes geperst.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Desalniettemin ga ik hier gewoon allemaal 50mm kabel doen. Nieuwe is al onderweg van AccuNoord.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Volgens mij is de echte OG @stormwind65 met 192kWOdeanathus schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 19:49:
[...]
Als eigenaar van een Tower of Power moet ik je toch corrigeren, dan heb je geen 5 maar 6 units
stormwind65 in "Ervaring Balans Energie: TenneT BSP aFRR"
Verkoopt DWS kabels met Zenzhou erop in AWG ipv mm?paQ schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 19:52:
[...]
wacht even. volgens mij is dit een kabel van de wit schijndel. die waren sowieso dikke prima!
De product afbeelding van DWS benoemt in ieder geval wel 50mm op de sleeve, ipv Awg
https://www.dewitschijnde...8-m8-50-mm-rood-0-5-meter
[ Voor 23% gewijzigd door Source90 op 18-09-2026 20:00 ]
Dat past niet op een normale netaansluitingSource90 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 19:56:
[...]
Volgens mij is de echte OG @stormwind65 met 192kW
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
De tandjes....Source90 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 19:56:
[...]
Volgens mij is de echte OG @stormwind65 met 192kW
Maar volgens mij noem je dat 'The Fleet of Heat' ofzo
geen ideeSource90 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 19:57:
[...]
Verkoopt DWS kabels met Zenzhou erop in AWG ipv mm?
Maar dat oog van je foto is een 'niets mis mee oog' zo te zien. Ik had in elk geval mijn interlinks van DWS. En daar heb ik er later nog 2 van bijgehaald. Dat was top spul voor de prijs.
Er is zeker in begin best veel door elkaar geleverd, net naar gelang wat beschikbaar was ook.
Ik ben wel benieuwd naar de beroemde plugin, helaas blijk ik op dat vlak een echte dummy.
Kan iemand een handleiding voor dummies posten om dit op de ipad en/of windows PC te installeren?
Overigens nog een maand met de accu van balans bij tibber gezeten. Ik had de accu van tibber besteld en dus ook de overgang van vattenfall naar tibber moeten doen. Toen echter de AI van tibber àlles vertraagde en er volgens een mens van tibber contact was met hun installateur (terwijl ik net een paar uur daarvoor van die installateur gehoord had dat ze nog niets van tibber binnen hadden) en ik toen balans ontdekte….
Balans was vanaf dat punt nog sneller ook dan tibber en voor een bescheiden meerprijs meer dan dubbele capaciteit, dus de keuze was niet moeilijk.
Heel leerzaam om hier mee te lezen, sommige zaken gaan erg diep en is in mijn ogen echte finetuning (extra ventilatoren, busbars) en nice to have maar geen noodzaak maar andere zaken baren ook mij een soort van zorgen (de afrekeningen/kosten/verdiensten) alleen die plugin kom ik dus niet uit…..
Overigens, vanaf vandaag zie ik ook de mogelijkheid om laadmomenten te plannen, top!
Helaas heb ik even geen ev omdat ik de inster die ik had wegens koelvloeistof lekkages bij de dealer achtergelaten heb en in afwachting ben van het 2027 model (hopelijk zonder de “kinderziektes”). Zie inster topic.
Maar nogmaals; als gepensioneerde procestechnicus snap ik best veel maar computertaal, plug ins, sticky topics en terugzoeken bij tweakers kom ik ondanks veel zoekwerk niet helemaal uit.
Dus een installatie handleiding voor dummies van de plug in zou ik graag (evt per pm) ontvangen!
Ff zoeken in het topic naar paQ plugin bij de sticky posts. Dan via github de juiste versie openen. Downloaden als zip. Uitpakken, in chrome naar extensies en instellen dat je eigen extensies mag inladen. Daarna het uitgepakte mapje aanklikken (niet doorklikken). PaQ plugin is geladen. Daarna gewoon schuifje omzetten.Ron467 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 20:18:
Goede dag allen, ik lees al een tijd mee, mijn balans systeem is in juni geplaatst. Kruislings aangesloten en met de accu tol op juiste 🤗 moment vastgezet. Alles werkt vooralsnog goed en wordt niet overdreven heet. Overigens komt balans komende dinsdag langs voor firmware update, ik hou ze in de gaten😜 want ook ik heb de noodstroom en wil niet in het donker komen en/of met nevenschade aan WP of andere elektronica….
Ik ben wel benieuwd naar de beroemde plugin, helaas blijk ik op dat vlak een echte dummy.
Kan iemand een handleiding voor dummies posten om dit op de ipad en/of windows PC te installeren?
Overigens nog een maand met de accu van balans bij tibber gezeten. Ik had de accu van tibber besteld en dus ook de overgang van vattenfall naar tibber moeten doen. Toen echter de AI van tibber àlles vertraagde en er volgens een mens van tibber contact was met hun installateur (terwijl ik net een paar uur daarvoor van die installateur gehoord had dat ze nog niets van tibber binnen hadden) en ik toen balans ontdekte….
Balans was vanaf dat punt nog sneller ook dan tibber en voor een bescheiden meerprijs meer dan dubbele capaciteit, dus de keuze was niet moeilijk.
Heel leerzaam om hier mee te lezen, sommige zaken gaan erg diep en is in mijn ogen echte finetuning (extra ventilatoren, busbars) en nice to have maar geen noodzaak maar andere zaken baren ook mij een soort van zorgen (de afrekeningen/kosten/verdiensten) alleen die plugin kom ik dus niet uit…..
Overigens, vanaf vandaag zie ik ook de mogelijkheid om laadmomenten te plannen, top!
Helaas heb ik even geen ev omdat ik de inster die ik had wegens koelvloeistof lekkages bij de dealer achtergelaten heb en in afwachting ben van het 2027 model (hopelijk zonder de “kinderziektes”). Zie inster topic.
Maar nogmaals; als gepensioneerde procestechnicus snap ik best veel maar computertaal, plug ins, sticky topics en terugzoeken bij tweakers kom ik ondanks veel zoekwerk niet helemaal uit.
Dus een installatie handleiding voor dummies van de plug in zou ik graag (evt per pm) ontvangen!
chrome openen (Desktop of laptop, niet op ipad) , naar extensions gaan, en daar deze plugin (laatste) versie inladen.Ron467 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 20:18:
https://github.com/paqpaqpaq/BEdashboard
[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 18-09-2026 20:25 ]
Toevallig heb ik de post van @paQ vandaag opgezocht om de plugin waar iedereen het over heeft te installeren.Ron467 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 20:18:
Goede dag allen, ik lees al een tijd mee, mijn balans systeem is in juni geplaatst. Kruislings aangesloten en met de accu tol op juiste 🤗 moment vastgezet. Alles werkt vooralsnog goed en wordt niet overdreven heet. Overigens komt balans komende dinsdag langs voor firmware update, ik hou ze in de gaten😜 want ook ik heb de noodstroom en wil niet in het donker komen en/of met nevenschade aan WP of andere elektronica….
paQ in "Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie"
Succes!
bedankt Die kon ik dus ook al niet vinden…..
Ik zie nu ook mijn probleem op mijn prive PC “je browser wordt beheerd door je organisatie”
Blijkbaar ooit voor mijn voormalige werkgever op deze PC gewerkt, nu nog uitzoeken hoe ik dat eraf krijg.
Bedankt voor de tips zover en ik rommel verder!
Op ipad kun je het doen met Orion. Daar kun je ook custom JS injectie bij inladen.Ron467 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 21:32:
Toevallig heb ik de post van @paQ vandaag opgezocht om de plugin waar iedereen het over heeft te installeren. :P
bedankt Die kon ik dus ook al niet vinden…..
Ik zie nu ook mijn probleem op mijn prive PC “je browser wordt beheerd door je organisatie”
Blijkbaar ooit voor mijn voormalige werkgever op deze PC gewerkt, nu nog uitzoeken hoe ik dat eraf krijg.
Bedankt voor de tips zover en ik rommel verder!
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ja hele nacht door: 0,01 - 0,08 cent kale prijsMoby schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 01:21:
Nachtelijke laadacties!
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Gasloze vrijstaande woning (A++++), Ecoforest EcoGeo Basic WP, Bodembron, BV 300 L, Duco Energy Premium WTW (2 zones, CO2 gestuurd), 13000 Wp zonnepanelen (4860 Wp ONO, 8140 Wp WZW), Nissan Leaf 2.0, Zappi V2.1, Balans energie 48,2 kWh thuisaccu
Puur voor eigen gebruik heb ik nu 80% soc waar ik weinig voor betaald heb en wel een dagje mee vooruit kan.
Maar ik gok dat vandaag en morgen overdag de prijzen ook heel laag zullen zijn. Dus winst is er verder ook niet. En ruimte voor PV opbrengst als er onverwacht wat zon komt, ook niet.
geïnteresseerd in een balans energie accu, of potentiële nieuwe gebruiker?
Voordat je een algemene vraag stelt, lees eerst in ieder geval de topicstart door, en investeer even wat leestijd in het topic zelf zodat je iets gerichtere vragen kan stellen dan "is het wat, zo'n accu?".