Wel knap van de bondscoach van België om vertrouwen te houden in de Ketelaere als spits. Ik zag er eerst niks in maar hij scoort nu wel zijn doelpuntjes op het wk
Ach ja slechts bijna 50 jaar geleden... Zo sneu dat we het er nog steeds over hebben.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:56:
[...]
78. die paar centimeter die Renzenbrink mist vlak voor tijd.
Net als dat we elk jaar in de treure nog de EK van 1988 moeten herinneren.
Van wat ik me kan herinneren stonden België en Nederland qua niveau best dichtbij.
Het België wat ik nu zie spelen staat echt ver boven het Nederlandse Niveau. Vraag me af of dit puur aan onze coach ligt/lag of aan de spelers
Het België wat ik nu zie spelen staat echt ver boven het Nederlandse Niveau. Vraag me af of dit puur aan onze coach ligt/lag of aan de spelers
Jan Mulder heeft een stil delier?
In '98 waren we ook dichtbij. Voor mij nog steeds de mooiste herinnering met de goal van Bergkamp tegen de Argentijnen.
Toen was ik nog niet geboren!Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:56:
[...]
78. die paar centimeter die Renzenbrink mist vlak voor tijd.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dat ze die man nog op laten draven is mij een compleet raadsel.Deruxian schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:59:
Jan Mulder heeft een stil delier?
Dat is puur taktiek want Nederland heeft een sterker elftal. Alleen als zelfs de Belgen niet super lag gaan spelen dat weet je hoe hard je faalde als coach bij NL.pokle312 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:59:
Van wat ik me kan herinneren stonden België en Nederland qua niveau best dichtbij.
Ik denk eerder dat we uit het dal aan het klimmen zijn.Joosie200 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:52:
[...]
Nou dit. Oranje is al even over die piek heen. Helaas.
Na 2014 waren het een aantal erg magere jaren. Maar de laatste jaren komen er meer en meer goede spelers bij. We gingen dit WK in met een aantal geblesseerden en na dit WK zullen er (hopelijk) nog een paar afzwaaien. Maar voor elke positie hebben we inmiddels wel minstens een goede optie. Vrijwel nergens echt sterren, wel veel goeds.
En dat zou de toekomst van Oranje moeten zijn. We hebben wanhopig een bondscoach nodig die een team maakt van al deze individuen en eruit haalt wat erin lijkt te zitten.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik dacht dat het ging over hoe dichtbij we geweest waren. 2014 is net zo ancient history als 1978 hoor, die spelers zitten nu ook allemaal op de bank te kijken.Harribo schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:58:
[...]
Ach ja slechts bijna 50 jaar geleden... Zo sneu dat we het er nog steeds over hebben.
Net als dat we elk jaar in de treure nog de EK van 1988 moeten herinneren.
En in 1978 haalden we de finale zonder onze beste speler. Ik heb het zelf niet meegemaakt en met merendeel hier niet maar beetje laagdunkend om te doen alsof dat niet meer telt. Die generatie was echt de beste die we ooit gehad hebben.
Anyway, best we can do, fantaseren over wat het verleden ons had kunnen brengen. Het heden levert weinig aanknopingspunten op een eerste titel voorlopig.
[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-07-2026 22:01 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Op een eindtoernooi is fitheid m.i. ook een factor. Vaak zijn er vaker spelers die niet bij de absolute top spelen en daardoor niet een (te) vol speelschema hebben gehad. Die spelers zijn op zo'n eindtoernooi fitter en komen daardoor (ineens) bovendrijven. Dat maakt toernooivoetbal óók mooi, vind ik.Harribo schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:56:
Wel knap van de bondscoach van België om vertrouwen te houden in de Ketelaere als spits. Ik zag er eerst niks in maar hij scoort nu wel zijn doelpuntjes op het wk
Mwah. Die derde plaats acht jaar terug was echt geen slecht resultaat. Het was een hele goede generatie maar het is niet dat er toen geen andere toplanden waren.Grindtegel schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:53:
[...]
Als die pannekoek Martinez toch geen coach was geweest de vorige ek/wk's...
Probleem met Nederland is dat het meerdere keren met zo'n groep niet gelukt is. Van Basten/Gullit/Koeman/Rijkaard, Bergkamp en co, Sneijder/Robben: allemaal niks. Alleen dat EK in 1988
Ik dacht, Jan Mulder is wat langzamer geworden dan hoe ik hem ken, maar die man is 81 joh. Ik vind hem voor 81 wel gezond ogen
Nee. Daarvoor moet er iets in de opleiding veranderen. Er zijn weer hele goede opvolgers van van Dijk, Dumfries en De Jong in aantocht maar nog steeds geen creatieve aanvallers.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:01:
[...]
Ik denk eerder dat we uit het dal aan het klimmen zijn.
Op papier hebben jullie een leuk ploegje, ondanks de dedain die ik meekreeg uit de Nederlandse pers - 'Jaja, spelers in grote competities, maar ze spelen niet. En wie speelt heeft zijn beste dag gehad'. Ik vond de wedstrijd tegen Zweden best vermakelijk.pokle312 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:59:
Als jullie in de dug out zo'n onnavolgbare malloot hadden zitten als de 'onze', waren jullie zonder twijfel voorbij Marokko geraakt. Frankrijk misschien niet, maar toch.
Dat idiote 'aanpassen aan de tegenstander' heb ik nooit gesnapt. Als je er uit gaat, doe het dan met je eigen DNA.
Instellingpokle312 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:59:
Spanje was volgens velen hier achterin onkwetsbaar.Format-C schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:51:
Vind dat België nu nog op 1-1 staat al knap.
Dit biedt enig perspectief.
Nederland heeft betere spelers op dit moment. Met de eerste drie wedstrijden was ook niks mis. Op die manier verloren we met de Nations League ook pas met penalty's van Spanje. We zijn geen wereldtop maar die subtop plek op de Fifa ranking klopt echt wel aardigpokle312 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:59:
Spanje is een ploeg dat prima voetbal speelt, heeft ook talent in het team. Maar.... Emotioneel doen ze me helemaal niks. Als in, ik ben zo onverschillig naar ze toe.. Hebben meerdere mensen dat?
Ik vind het wat sneu om steeds als land terug te mijmeren over iets wat al heel lang geleden is geweest.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:01:
[...]
Ik dacht dat het ging over hoe dichtbij we geweest waren. 2014 is net zo ancient history als 1978 hoor, die spelers zitten nu ook allemaal op de bank te kijken.
En in 1978 haalden we de finale zonder onze beste speler. Ik heb het zelf niet meegemaakt en met merendeel hier niet maar beetje laagdunkend om te doen alsof dat niet meer telt. Die generatie was echt de beste die we ooit gehad hebben.
Anyway, best we can do, fantaseren over wat het verleden ons had kunnen brengen. Het heden levert weinig aanknopingspunten op een eerste titel voorlopig.
Volgens mij doen andere landen dat toch ook niet?
Beste opmerking vh topic.Quad schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:41:
Duizend bammen en granaten!
Die hebben inmiddels een ster op het tenue...Harribo schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:07:
Ik vind het wat sneu om steeds als land terug te mijmeren over iets wat al heel lang geleden is geweest.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Als team staat dit Belgie gewoon goed. Als sterren hebben ze enkel Doku en de oude garde kdB(vervlogen wat mij betreft). Lukaku (nog steeds wel goed) en Courtois (keeper dus leeftijd minder belangrijk).
idd , las vandaag ook dat van alle landen Nederland het laagst staat in gelopen kilometer per wedstrijd. niet alleen is het slappe hap en angst, maar ook nog eens lui en inzet tekort. Alles dankzij schoolmeisje koeman , voor de komende coach; de zweep erover nondeju
Hier in zweden gaat het altijd maar over 1994...Harribo schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:07:
[...]
Ik vind het wat sneu om steeds als land terug te mijmeren over iets wat al heel lang geleden is geweest.
Niet vergeten dat wij het land zijn dat in 3 finales van een WK stond.Harribo schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:07:
[...]
Met lege handen. Best logisch dat je daar iets van weemoedig van wordt.
Marokko was close geweest maar die wedstrijd heeft Koeman benaderd alsof het Frankrijk was en daardoor ging het fout. Tegen Frankrijk had die de bus van mij wel mogen parkeren want die zijn gewoon veel beterColtrui schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:04:
[...]
Als jullie in de dug out zo'n onnavolgbare malloot hadden zitten als de 'onze', waren jullie zonder twijfel voorbij Marokko geraakt. Frankrijk misschien niet, maar toch.
Geef Cucurella geel aan het begin van de wedstrijd en zodra hij zijn scheur opentrekt, tweede geel. Wat een dom ettertje.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Oh die grijpen bij gebrek aan beter ook steeds terug?durian schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:08:
[...]
Hier in zweden gaat het altijd maar over 1994...
Tja blijkbaar vinden mensen dat fijn. Ik heb zoiets van... Je koopt er niks voor, ga nu maar beter voetballen.
Dat heeft niks met luiheid te maken maar alles met hoe het tactisch gespeeld wordt. In de PL lopen ze wel hoorGrindtegel schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:08:
idd , las vandaag ook dat van alle landen Nederland het laagst staat in gelopen kilometer per wedstrijd. niet alleen is het slappe hap en angst, maar ook nog eens lui en inzet tekort. Alles dankzij schoolmeisje koeman , voor de komende coach; de zweep erover nondeju
Tja ik ben daar waarschijnlijk een te nuchtere Groninger voor, mij te lang geleden, maar als mensen daar behoefte aan hebben, prima.DutchOwnage schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:08:
[...]
Niet vergeten dat wij het land zijn dat in 3 finales van een WK stond.
Met lege handen. Best logisch dat je daar iets van weemoedig van wordt.
Ik word weemoediger van dit wk dat we eruit liggen zonder een echte prestatie. Voel het nog steeds zelfs.
En ook vanwege dat het weer penalty's zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 10-07-2026 22:13 ]
Trossard kan beter postbezorger worden
Daar mocht ook geel voor gegeven worden...
(Fout op doku)
(Fout op doku)
[ Voor 16% gewijzigd door masauri op 10-07-2026 22:12 ]
jaja tactisch, tuurlijk, ik zeg te weinig voor elkaar willen werken, geen inzet.
Dit gaat een fantastische 2e helft worden. Kan niet anders. En wat mij betreft gaan we all the way.
Nou... Ik zeg gooi de Belgische Buffel Lukaku er maar in
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Je moet de deur niet wagenwijd openzetten, maar de bus parkeren moet je nooit doen. Nederland heeft van Dijk, de Jong, van Hecke, Dumfries, Gakpo, Summerville, Malen, Brobbey, ik roep maar wat.D-e-n schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:09:
[...]
Marokko was close geweest maar die wedstrijd heeft Koeman benaderd alsof het Frankrijk was en daardoor ging het fout. Tegen Frankrijk had die de bus van mij wel mogen parkeren want die zijn gewoon veel beter
Geen enkele van die gasten kan met een bus rijden om te parkeren. En zoals Paraguay tegen Frankrijk? Ik zou zo nooit willen verliezen.
In plaats van?Format-C schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:15:
Nou... Ik zeg gooi de Belgische Buffel Lukaku er maar in
Zelfs na de herhaling waar de shirt naam duidelijk in beeld is zegt de commentator nog: nogmaals te zien hoe Mechelen het schot van Rodri kraakt. Ongekend is het
[ Voor 18% gewijzigd door JoteW op 10-07-2026 22:16 ]
Twente komt eraan!
De scheids. Argentinië speelde ook 4-4-4
Gewoon ipv de Ketelaere.
Als verse pinchhitter.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Pedri en Ferran Torres als wissels, toch net anders dan Quinten Timber en Weghorst.
Nou hèhè eindelijk onderbouwing van wat ik steeds zag.Grindtegel schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:08:
Niet dat ik gelijk moet hebben maar het is dus ook gewoon de instelling. Nederlanders.
Wacht nog even. Hoe later een eventuele tweede valt (wishful thinking), hoe beter.Format-C schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:16:
[...]
Gewoon ipv de Ketelaere.
Als verse pinchhitter.
de kuijper is kampioen spectaculair naast schieten
Weghorst vind zichzelf anders beter dan die 2 vermoed ikMarrtijn schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:16:
Pedri en Ferran Torres als wissels, toch net anders dan Quinten Timber en Weghorst.
‘It’s coming home’Harribo schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:07:
[...]
Hij had m ook af kunnen gevenGrindtegel schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:17:
de kuijper is kampioen spectaculair naast schieten
Kan idd ook nog een verlenging worden.Coltrui schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:17:
[...]
Wacht nog even. Hoe later een eventuele tweede valt (wishful thinking), hoe beter.
Dus idd zou ook nog even wachten haha
Ja wie stond er open vrij voor doel?
Witsel heeft best wat plakplaatjes zeg.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Beetje vervelend voor hem maar bij Witsel denk ik alleen maar dan aan die ene overtreding van hemmasauri schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:18:
Witsel en lukaku erin.
Dat heeft dus geen reet met instelling te maken. Dat is gewoon de manier van spelen. In de PL lopen Nederlandse spelers zich vast ook het schompus.Harribo schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:17:
[...]
Nou hèhè eindelijk onderbouwing van wat ik steeds zag.
Niet dat ik gelijk moet hebben maar het is dus ook gewoon de instelling. Nederlanders.
In de PL ja... Daar moeten zeD-e-n schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:20:
[...]
Dat heeft dus geen reet met instelling te maken. Dat is gewoon de manier van spelen. In de PL lopen Nederlandse spelers zich vast ook het schompus.
Hup Spanje. Ik wil gewoon de beste halve finale mogelijkSoulizer schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:19:
Ik hoop op België!
Met België dus.D-e-n schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:20:
[...]
Hup Spanje. Ik wil gewoon de beste halve finale mogelijk
in de pl idd, daar krijgen ze geen keusD-e-n schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:20:
[...]
Dat heeft dus geen reet met instelling te maken. Dat is gewoon de manier van spelen. In de PL lopen Nederlandse spelers zich vast ook het schompus.
De meesten. Wie is die kerel in je avatar trouwens? Waar ken ik die van?Harribo schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:19:
[...]
Beetje vervelend voor hem maar bij Witsel denk ik alleen maar dan aan die ene overtreding van hem
Niet de enige denk ik.Harribo schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:19:
[...]
Beetje vervelend voor hem maar bij Witsel denk ik alleen maar dan aan die ene overtreding van hem
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Was dat geen geel voor Jamal?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Het op instelling gooien vind ik altijd een kwestie van tactische luiheid. Een coach bepaalt de samenstelling van het elftal. Als je meer lopende spelers wilt kun je daar als coach voor zorgen
Ging onder de naam Happie, enige wat ik weetColtrui schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:21:
[...]
De meesten. Wie is die kerel in je avatar trouwens? Waar ken ik die van?
Tuurlijk, maar, Jamal....ST10©DE schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:22:
Was dat geen geel voor Jamal?
Ik heb nog geen leuke wedstrijd van Spanje gezien. Zo veel kwaliteit op het veld en dan is het traag betonvoetbal.D-e-n schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:20:
[...]
Hup Spanje. Ik wil gewoon de beste halve finale mogelijk
Spanje heeft veel en veel betere spelers. Leuk dat België het als underdog goed doet en ze in een flow zitten maar dat verandert er niks aan dat ik op een WK de toppers wil zien.
Nee joh je moet elkaar helpen als dat kan , meerdere mogelijkheden gezien waarbij medespelers gewoon niet geholpen werden, bleven ze staanD-e-n schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:22:
[...]
Het op instelling gooien vind ik altijd een kwestie van tactische luiheid. Een coach bepaalt de samenstelling van het elftal. Als je meer lopende spelers wilt kun je daar als coach voor zorgen
Bij hem moet je je hoofd niet boven het maaiveld steken.DutchOwnage schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:23:
Van Seys heb ik nog nooit gehoord. Sorry.
nggyu nglyd
Dan komt er dus een pingel aan als het 100% is.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Op dit wk is niks zekercarpebios schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:24:
[...]
Dan komt er dus een pingel aan als het 100% is.
ik hoef op mijn werk de telefoon niet op te nemen. als iedereen bezet is dan neem ik hem op. Er zijn ook mensen die hem dan lekker laten rinkelen want : " not my problem "D-e-n schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:22:
[...]
Zo'n instelling is de ondergang
Um... spannend potje voetbal aan het worden zeg...
Genieten. Gaat op en neer.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:25:
Um... spannend potje voetbal aan het worden zeg...
[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 10-07-2026 22:27 ]
Wtf, die gast neemt hem mee met zijn hand. Hoezo is dat geen hands.
Het is vooral de vraag hoelang België dit nog volhoudt.
nggyu nglyd
Nee dat maakt jou de waterdrager.Grindtegel schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:25:
[...]
ik hoef op mijn werk de telefoon niet op te nemen. als iedereen bezet is dan neem ik hem op. Er zijn ook mensen die hem dan lekker laten rinkelen want : " not my problem "
Zo'n instelling is de ondergang
In welke minuut zitten jullie? Loopt mijn stream achter? 65 hier
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Idd, hoewel ze in Spanje ook "el muro" kennen ^^Quad schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:27:
Het is vooral de vraag hoelang België dit nog volhoudt.
Dit was toch op de bal?
België voetbalt prima. Gaaf dat ze nog in de wedstrijd zitten, het kan gewoon twee kanten op. Wel zorgen dat je geen goal tegen krijgt.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
12e minuut verlenging hier. 4-4 niet normaalST10©DE schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:27:
In welke minuut zitten jullie? Loopt mijn stream achter? 65 hier
Oei Courtois..
nggyu nglyd
Dat is niet goed, dat is niet goed.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dan loop je achter. Depay schiet Nederland net op zijn 48ste naar de tweede finale op rij.sNielz123 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:28:
[...]
12e minuut verlenging hier. 4-4 niet normaal
Hij werd niet eens geraakt. Maar zag dat hij de bal kwijt was en dacht ik ga maar liggen.carpebios schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:27:
Dit was toch op de bal?
Hij liep toch alweer. Wonderdokters.
Vind hem nog steeds wel erg goed hoor.pokle312 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:29:
Courtois begint oud te worden
Ik hoop dat Courtois na de hydration break verder kan anders wordt het een moeilijk verhaal zonder wereld keeper.
Voor mn poule moet Spanje winnen maar zou het voor de zuiderburen leuk vinden als ze winnen.
Kan nog alle kanten op, al lijkt het erop dat Spanje er zo toch nog een bij gaat prikken..
Kan nog alle kanten op, al lijkt het erop dat Spanje er zo toch nog een bij gaat prikken..
Let op:
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl