De laatste keer dat ik nog zo nerveus was was in 2018 tegen Frankrijk en dat was een enorme domper. Afgetroefd op alle vlakken.
Ik ben niet echt nerveus ervoor, ik ga ervan uit dat Spanje beter is en wint al is de bal rond en weet je nooit.Tomski1986 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:01:
De laatste keer dat ik nog zo nerveus was was in 2018 tegen Frankrijk en dat was een enorme domper. Afgetroefd op alle vlakken.
In 2018 was het anders, toen hadden we echt een team dat kon winnen.
De laatste wedstrijd tegen USA speelden ze erg goed. Vooral in het begin. Als ze dit tegen Spanje ook kunnen kan het leuk worden.
Maar Spanje is idd een lastige tegenstander.
Maar Spanje is idd een lastige tegenstander.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Wat ik absoluut niet zou doen, is te afwachtend gaan spelen. Spanje heeft heel graag de bal, willen het spel dicteren. Daar moet je zo veel mogelijk eigen balbezit tegenover proberen te zetten. Ze staan niet bekend om hun vlijmscherpe counters, dus je kunt best met een hoog blok achterin spelen. Denk ik dan maar.
Je wilt ze echt niet hun spelletje laten spelen.
Je wilt ze echt niet hun spelletje laten spelen.
En door met Spanje tegen België. Ik ben geen fan van zoveel mogelijk de bal in het team houden en zakelijk winnen met 1 doelpunt. Maar efficiënt is het wel. Dus ik support onze zuiderburen. Kans is klein maar de bal is rond.
Noorwegen tegen Engeland zie ik graag Noorwegen doorgaan. De chant en meme over Haaland blijft zo lekker plakken als oorwurm. En dan is het 'It's coming home' ook weer klaar. Hoor liever Noren ro ro ro scanderen dan dronken Britten it's coming home. Argentinië - Zwitserland skip ik live.
Noorwegen tegen Engeland zie ik graag Noorwegen doorgaan. De chant en meme over Haaland blijft zo lekker plakken als oorwurm. En dan is het 'It's coming home' ook weer klaar. Hoor liever Noren ro ro ro scanderen dan dronken Britten it's coming home. Argentinië - Zwitserland skip ik live.
Nederland is niet zo goed en speelde ook nog niet eens goed.iCore schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 00:05:
Bewijst maar weer dat Nederland veel agressiever had moeten spelen. Hakimi kon amper iets bereiken met al die druk tegen Marokko.
We missen nog steeds echte topspitsen, zeker een centrumspits.
Saibari was ook een groot gemis voor Marokko. Hadden ze ook geen noemenswaardige centrumspits meer.
[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 10-07-2026 09:47 ]
Ben vanaf de semis in Frankrijk en Frankrijk - Spanje is echt een kraker dus die wil ik wel met een goedkoop Les Bleus t-shirtje op een terras voor de lokale tabac kijkenJoosie200 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:43:
En door met Spanje tegen België. Ik ben geen fan van zoveel mogelijk de bal in het team houden en zakelijk winnen met 1 doelpunt. Maar efficiënt is het wel. Dus ik support onze zuiderburen. Kans is klein maar de bal is rond.
Noorwegen vind ik irritant met hun rororo maar lang niet zo irritant als die Engelsen die zich altijd lijken te gedragen alsof ze er sinds 1966 recht op hebben om iets te winnen. En al dat Premier League geld dat het voetbal kapot maakt. Bah. Dus, row row row your boat, ik gun het de underdog.
Argentinie - Zwitserland. Tja, 3 uur 's nachts geloof ik. Blijf/sta er niet voor op. Die gasten hebben op papier een makkelijke route naar de halve finale maar ze doen alle moeite om het toch ingewikkeld te laten lijken vooralsnog dus het zou zomaar weer een doelpuntenfestijn kunnen worden.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Sterkte met de hittegolf daar. Wel eens dat Frankrijk tegen Spanje een mooi affiche is. En meest waarschijnlijk. En dat laatste dus.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:30:
[...]
Ben vanaf de semis in Frankrijk en Frankrijk - Spanje is echt een kraker dus die wil ik wel met een goedkoop Les Bleus t-shirtje op een terras voor de lokale tabac kijkenSorry Belgie.
Noorwegen vind ik irritant met hun rororo maar lang niet zo irritant als die Engelsen die zich altijd lijken te gedragen alsof ze er sinds 1966 recht op hebben om iets te winnen.
Begrijp eigenlijk niet waarom zoveel mensen een hekel hebben aan dat geroei van die Noren. Dat doen ze 10 minuten na afloop van de wedstrijd.
Er zit een knop op die TV....
Er zit een knop op die TV....
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
Ik heb hetzelfde sentiment.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:05:
[...]
Ik ben niet echt nerveus ervoor, ik ga ervan uit dat Spanje beter is en wint al is de bal rond en weet je nooit.
In 2018 was het anders, toen hadden we echt een team dat kon winnen.
We zijn imo niet volledig kansloos ofzo tegen Spanje, maar het is wel de betere ploeg. En als we dan doorgaan gaan we (weer) onderuit tegen Frankrijk - dat zou ik mezelf eigenlijk liever niet aandoen - maar OK, you never know - zolang je in het tornooi zit kan je winnen zeker?
In de andere tabelhelft heb ik het gevoel dat zowat iedereen kan winnen van iedereen; in deze tabelhelft springen kwalitatief Frankrijk (en in mindere mate Spanje) er toch enorm bovenuit wat mij betreft.
[ Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 10-07-2026 11:22 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Haha, verliezen van Spanje zodat we niet moeten verliezen van FrankrijkJebus4life schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:21:
[...]
Ik heb hetzelfde sentiment.
We zijn imo niet volledig kansloos ofzo tegen Spanje, maar het is wel de betere ploeg. En als we dan doorgaan gaan we (weer) onderuit tegen Frankrijk - dat zou ik mezelf eigenlijk liever niet aandoen - maar OK, you never know - zolang je in het tornooi zit kan je winnen zeker?![]()
In de andere tabelhelft heb ik het gevoel dat zowat iedereen kan winnen van iedereen; in deze tabelhelft springen kwalitatief Frankrijk (en in mindere mate Spanje) er toch enorm bovenuit wat mij betreft.
Tegen Spanje hebben we, volgens mij, een goede kans.
Tegen Frankrijk heeft, opnieuw volgens mij, niemand een kans.
Maar: we moeten nog maar drie keer winnen om wereldkampioen te zijn en zeg nu zelf, wat is drie keer
België moet Spanje met zijn eigen wapen verslaan.
Dus bal in bezit nemen en rondtikken en speldenprikjes geven. Lok de Spanjaarden maar uit hun speelstijl.
Of het België gaat lukken? Vast niet, maar dan kan je altiijd nog overschakelen op de speelwijze van Paraguay. Als slagers over het veld rennen.
Dus bal in bezit nemen en rondtikken en speldenprikjes geven. Lok de Spanjaarden maar uit hun speelstijl.
Of het België gaat lukken? Vast niet, maar dan kan je altiijd nog overschakelen op de speelwijze van Paraguay. Als slagers over het veld rennen.
Ik had toch wat meer verwacht van Hakimi en Diaz. Dat zijn spelers van wereldklasse, maar Hakimi kon niet eens vanuit een vrij trap op doel schieten.Harribo schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:46:
[...]
Nederland is niet zo goed en speelde ook nog niet eens goed.
We missen nog steeds echte topspitsen, zeker een centrumspits.
Saibari was ook een groot gemis voor Marokko. Hadden ze ook geen noemenswaardige centrumspits meer.
Zoek voor de gein op Google naar Erling Braut Haaland.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Spanje speelt dan wel niet heel grootst, verdediging staat wel als een deur. Tot op heden alle wedstrijden een clean sheet gehad wat best indrukwekkend is. Dus zal nog weleens een hels karwei kunnen worden voor Belgie om er doorheen te komen
Ze hebben ook wel nog maar weinig tegenstand gehad: Kaapverdië, Saudi-Arabië, Uruguay, Oostenrijk en Portugal. Waarvan die laatste er aanvallend echt weinig van terecht bracht.Bpow schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:28:
Spanje speelt dan wel niet heel grootst, verdediging staat wel als een deur. Tot op heden alle wedstrijden een clean sheet gehad wat best indrukwekkend is. Dus zal nog weleens een hels karwei kunnen worden voor Belgie om er doorheen te komen
We gingen ook 3x winnen in de makkelijkste Groepsfase maar dat ging ook even anders3_s schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:31:
[...]
Haha, verliezen van Spanje zodat we niet moeten verliezen van Frankrijk.
Tegen Spanje hebben we, volgens mij, een goede kans.
Tegen Frankrijk heeft, opnieuw volgens mij, niemand een kans.
Maar: we moeten nog maar drie keer winnen om wereldkampioen te zijn en zeg nu zelf, wat is drie keer.
Dat kun je doen, maar spanje doet dat voornamelijk op de helft van de tegenstander omdat vrijwel elke tegenstander helemaal terugzakt.mavaros schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:47:
België moet Spanje met zijn eigen wapen verslaan.
Het zal wel een saaie “tikkie breed/opzij” pot waarbij Belgie hopelijk een paar keer kan counteren. Ik zie de Belgen niet opeens Spanje uitelkaar combineren ondanks KDB, maar verwacht ze het voornamelijk in de omschakeling moeten gaan doen.
Aan
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Let op:
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl