[Voetbal] Centraal WK 2026 topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 66 67 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dr. Strangelove schreef op zondag 5 juli 2026 @ 16:37:
Nice. Alsof mijn lijst van redenen om Greggs te vermijden als de plaag nog niet lang genoeg was.
Ik heb twee weken terug nog een steakbake geprobeerd, en had direct spijt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:10
Sjah schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:01:
[...]

Daar gaat het nu niet om. Ik begon dat er verdomd vaak over de scheids wordt gepraat, ook in de ED, en niet over het spelletje. Hoeveel houden we dan nog vh spelletje, of moeten we vooral de overbodige emoties lozen..

Maar op zich had ik wel wat meer van een stortvloed verwacht van "Nou is dit nou het sterke Frankrijk dat even de finale haalt?" of "Die Fransen rollen ook bij elk tikje alsof ze op het toneel in Milaan staan"
Komt omdat de belangen groot zijn en de scheidsrechter in sommige gevallen zo ontzettend bepalend is dat je nog zo goed kan spelen maar als je goals afgekeurd worden door de scheidsrechter of alle overtredingen tegen je gefloten worden door de scheidsrechter waardoor je niet in je spel kan komen dan kan je wel ophouden als team.
Gelukkig is de VAR er in meeste gevallen maar je merkt ook daar toch nog willekeur bij de VAR dat er voor sommige overtredingen wel ingegrepen word en andere niet. Dat is gewoon niet fair (even als voorbeeld die overtreding op de Kaapverdische speler op de rand van het strafschopgebieg in de laatste minuut tegen Argentinie).
Overigens is het ook wel zo dat sommige regels van de FIFA interpreteerbaar zijn en dus ook weer ter discussie gesteld kunnen worden wat ook niet meehelpt. Blijft een leuk spelletje met alles er omheen :)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

Daar gaat het nu niet om. Ik begon dat er verdomd vaak over de scheids wordt gepraat, ook in de ED, en niet over het spelletje. Hoeveel houden we dan nog vh spelletje, of moeten we vooral de overbodige emoties lozen..

Maar op zich had ik wel wat meer van een stortvloed verwacht van "Nou is dit nou het sterke Frankrijk dat even de finale haalt?" of "Die Fransen rollen ook bij elk tikje alsof ze op het toneel in Milaan staan"
Maar dit lijkt me echt een misplaatst moment om te gaan bediscussiëren of we het teveel over scheidsrechters hebben. Over de gehele wereld heeft alles en iedereen het namelijk over de scheidsrechter bij deze wedstrijd, ook de serieuzere media en ook de analisten die het daar normaal gesproken veel minder over hebben. En dat lijkt me niet zonder reden. En als je van het spelletje houdt lijkt het me in dit geval juist een heel belangrijk onderwerp. Want scheidsrechters als deze maken dat mooie spelletje kapot.

En ik vraag me nogmaals af of je de wedstrijd hebt gezien. Frankrijk was niet super, logisch ook met die hitte, maar er was geen sprake van massaal schwalbegedrag. Terwijl ik in de laatste tien minuten alleen al van één Paraguayaan drie theatrale acties telde, eentje waarbij hij Oliseh een kaart aannaaide.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Daar gaat het dus wel om. Maar duidelijk, je hebt het dus niet gezien. Verklaart een hoop.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:46
Nee ik heb de wedstrijd niet gezien, en dat had je kunnen weten als je mijn post had gelezen van afgelopen nacht. Maakt dat wat uit, heb de 10 minuten samenvatting gezien. Ik zag dat jij vannacht flink met je anti-scheids emotie erin zat. Je maakt dit wat persoonlijk, o.a. met dat dit misplaatst moment zou zijn.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Sjah schreef op zondag 5 juli 2026 @ 18:03:
Nee ik heb de wedstrijd niet gezien, en dat had je kunnen weten als je mijn post had gelezen van afgelopen nacht. Maakt dat wat uit, heb de 10 minuten samenvatting gezien. Ik zag dat jij vannacht flink met je anti-scheids emotie erin zat. Je maakt dit wat persoonlijk, o.a. met dat dit misplaatst moment zou zijn.
Ik bespeur een beetje een houding van "iedereen zegt A dus moet het B zijn". Maar soms is ophef gewoon terecht. Soms is een scheidsrechter ook gewoon waardeloos. Soms is één elftal ook gewoon de boosdoener.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 5 juli 2026 @ 18:03:
Iedereen had dat (op wat Paraguay fans en een enkele eigenwijze na) . Want dit was gewoon een koekenbakker 1e klas.
In de Eredivisie wil ik idd wel eens wat overtrokken reageren op de scheids maar wat er vannacht gebeurde klopt gewoon niet.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:31
Wat een corrupte boel is dit WK toch geworden? Nu is Balogun opeens beschikbaar om tegen België te spelen na zijn rode kaart (!) vorige wedstrijd. Kan toch helemaal niet?

https://www.fifa.com/en/tournaments/mens/worldcup/canadamexicousa2026/articles/usa-folarin-balogun-available-belgium

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:39
Tripwire999 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:10:
[...]

Komt omdat de belangen groot zijn en de scheidsrechter in sommige gevallen zo ontzettend bepalend is dat je nog zo goed kan spelen maar als je goals afgekeurd worden door de scheidsrechter of alle overtredingen tegen je gefloten worden door de scheidsrechter waardoor je niet in je spel kan komen dan kan je wel ophouden als team.
Gelukkig is de VAR er in meeste gevallen maar je merkt ook daar toch nog willekeur bij de VAR dat er voor sommige overtredingen wel ingegrepen word en andere niet. Dat is gewoon niet fair (even als voorbeeld die overtreding op de Kaapverdische speler op de rand van het strafschopgebieg in de laatste minuut tegen Argentinie).
Overigens is het ook wel zo dat sommige regels van de FIFA interpreteerbaar zijn en dus ook weer ter discussie gesteld kunnen worden wat ook niet meehelpt. Blijft een leuk spelletje met alles er omheen :)
Jullie lopen al de hele dag te klagen over de scheidsrechter.

Alles is ondertussen wel gezegd.

@Tripwire999

Is het voorkomen dat je als team lekker in je spel kan komen ineens geen onderdeel van het voetbalspelletje geworden?

[ Voor 7% gewijzigd door mavaros op 05-07-2026 19:05 ]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Tomski1986 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 18:53:
Wat een corrupte boel is dit WK toch geworden? Nu is Balogun opeens beschikbaar om tegen België te spelen na zijn rode kaart (!) vorige wedstrijd. Kan toch helemaal niet?

https://www.fifa.com/en/tournaments/mens/worldcup/canadamexicousa2026/articles/usa-folarin-balogun-available-belgium
Echt bizar inderdaad.

Ik vond op zich nog wel dat er terecht wat discussie was over de rode kaart. Maar een scheidsrechterlijke dwaling was het ook zeker niet. Hij kon hem gewoon geven

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19:16

Precies dezelfde regel waardoor Ronaldo kon spelen. Toch opvallend dat een prominente speler als Ronaldo en een prominente speler van het in FIFA's ogen meest prominente thuisland hiervan profiteren. Maar niet andere spelers die rood hebben gekregen. Als FIFA dit niet uitlegt, neigt het naar willekeur.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:45

Format-C

Tracing Rays

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpNx2D7ZKgeINMFFeRE-i7aRdyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTlWtLNQ526NuhuOPGBuivyP.jpg?f=fotoalbum_large

Ongelofelijk.

Ik klaag niet snel over scheidsen of dat soort dingen, maar dit is écht corrupt.

Infantino is vast door "iemand" (zijn grote Amerikaanse vriend) ;) , gevraagd die rode kaart te seponeren.

Edit: de Amerikaanse voetbalbond was zelf niet eens in beroep gegaan, dus feitelijk was er geen reden de kaart te "seponeren".

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 05-07-2026 19:24 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Krankzinnig. Komt ook bijna nooit voor. Alles voor de centen: topschutter op het veld -> meer USA kijkers en meer kans op nog een wedstrijd.

Gadverdamme: Donald Trump thanks FIFA for reversing 'great injustice' on Folarin Balogun ban.

[ Voor 39% gewijzigd door Elzavo op 05-07-2026 19:45 ]

Pagina: 1 ... 66 67 Laatste

Let op:
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.

Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic

Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport

Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl