Ik vond de commentator van de NOS redelijk denigrerend ten opzichte van de Canadezen. En helemaal fan van Marokko was ie en vol lof. Snap ik niet zo, vond de wedstrijd van beide kanten niet om aan te gluren.
Of ze veel moeite zullen hebben hangt van hoe beide teams voor de dag komen, maar op het vorige wk hadden ze het zeker niet makkelijk. Het is altijd gevaarlijk om ploegen te vergelijken nadat de een een goede wedstrijd speelde en de ander een tegenvallende.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 20:54:
Niet heel erg inspirerend allemaal. Realiseer me dat ik naar een Marokko kijk dat niet hoeft maar gaat Frankrijk hier veel moeite mee hebben?
Maar Frankrijk op zijn best heeft met weinig ploegen moeite. Marokko kan in potentie ook heel goed spelen, en als Frankrijk niet opperbest is dan kunnen ze zelfs tegen hen domineren. Maar hun scorend vermogen is gewoonweg minder goed dan Frankrijk, 1 goede actie van Mbappe en Frankrijk kan zelfs als ze belabberd spelen winnen. Oranje won ook bijna van de Marokkanen ondanks dat Marokko beter was.
En de Fransen hebben bovendien op de bank meer kwaliteit om later in de wedstrijd een hoop frisse benen erbij te krijgen. Daarom denk ik dat Frankrijk de favoriet is, maar ik zou Marokko niet bij voorbaat wegstrepen.
Het zal even zweten zijn op het veld. beIN Sports berekende dat dit weleens de warmste WK-wedstrijd in de historie kan zijn. Het is al enkele uren zo'n 37 graden Celsius in de speelstad en het stadion heeft zonder dak de hele dag in de zinderende hitte gestaan.
Ja kom maar door, even een voetbalfeestje. Mbappé over Messi heen graag.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Het is Paraguay heDr. Strangelove schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:07:
Ja kom maar door, even een voetbalfeestje. Mbappé over Messi heen graag.
In welke minuut gaat Paraguay een rode kaart pakken?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
't is een kwestie van geduld... rustig wachten op de minuut, dat die Fransen scoren gaan...
Als je een wedstrijd wilt zien met eenrichtingsverkeer, moet je deze kijken. Paraguay doet en kan dus helemaal niets.
Eén missie, de 0 houden en de bak wegrammen
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Gaat idd nergens over.
Wel rood wit blauw tegen rood wit blauw. Als je wil weten hoe het spelbeeld was geweest als Nederland de kwartfinale tegen Frankrijk had gehaald met de instelling van Koeman, this is it.
Wel rood wit blauw tegen rood wit blauw. Als je wil weten hoe het spelbeeld was geweest als Nederland de kwartfinale tegen Frankrijk had gehaald met de instelling van Koeman, this is it.
Kick and Rush.Quad schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:19:
Als je een wedstrijd wilt zien met eenrichtingsverkeer, moet je deze kijken. Paraguay doet en kan dus helemaal niets.
De ouderwetse voetbalstijl uit vervlogen tijden.
edit:
En kaarten aannaaien ook.
En kaarten aannaaien ook.
[ Voor 6% gewijzigd door mavaros op 04-07-2026 23:23 ]
T is een schande dat Duitsland hierdoor werd uitgeschakeld zou je zeggen.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:21:
Gaat idd nergens over.
En de hele bank van Paraguay mag je ook wel een kaart geven net.
nggyu nglyd
Dat was wel diepgeel hoor. Erg onnodige en lompe overtreding van Barcola.
Man man man wat een antivoetbal.
Eerlijke vraag aan mezelf: Waarom juich ik dit toe van een ploeg als Cabo Verde of Curacao in de groepsfase maar vind ik het nu eigenlijk niet kunnen? Omdat ik Frankrijk graag zie winnen? Of omdat het in deze fase van een toernooi eigenlijk niet meer hoort?
Man man man wat een antivoetbal.
Eerlijke vraag aan mezelf: Waarom juich ik dit toe van een ploeg als Cabo Verde of Curacao in de groepsfase maar vind ik het nu eigenlijk niet kunnen? Omdat ik Frankrijk graag zie winnen? Of omdat het in deze fase van een toernooi eigenlijk niet meer hoort?
[ Voor 67% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-07-2026 23:25 ]
Scheids trekt lijntje voor vrije trap. Paraguayaan veegt m weg en legt bal 3 meter verder.
nggyu nglyd
Kijk nog eens goed.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:23:
Dat was wel diepgeel hoor. Erg onnodige en lompe overtreding van Barcola.
Hij haalde vol uit terwijl de bal niet in de buurt was. Tuurlijk gaat die Paraguyaan naar de grond, maar het was echt onbesuisd.
het valt nu nog mee met het horkengedrag van paraguay maar hoe langer ze de nul houden hoe erger dat gaat worden. gelukkig is de grootste psychopaat daar de vorige pot al met rood weggestuurd
Tja gezien het kwaliteitsverschil kun je het ze ook weer niet kwalijk nemen. Leuk is het niet om naar te kijken, en je vraagt je af hoeveel nul het wordt zodra Frankrijk scoort.
Oh dit wordt een hele lange avond. Wat een ge-etter van die Paraguyanen.
Echt hopen dat Frankrijk niet te lang wacht met scoren want die scheids staat het allemaal toe.
Echt hopen dat Frankrijk niet te lang wacht met scoren want die scheids staat het allemaal toe.
paraguay is getafe in het kwadraat , bahbahbah en nnog eens bah. schande voor het voetbal
Wat een gezelligheid!
nggyu nglyd
Als het zo doorgaat pakken de Fransen een rode kaart.
Paraguay denkt wat Portugal kan, kunnen wij beter? Eeuwig gehak en geklier ala Portugal - NL maar nu tegen Frankrijk.
Ik denk niet dat Frankrijk veel gaat scoren tegen dit team. De 4-1 tegen de VS is iets dat Paraguay niet vaak overkom. Paraguay won tijdens de kwalificatie thuis van zowel Argentinië als Brazilië en tijdens de 4 verliespartijen in 18 wedstrijden hebben ze geen enkele keer met meer dan 1 goal verschil verloren.Sineplex schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:30:
Tja gezien het kwaliteitsverschil kun je het ze ook weer niet kwalijk nemen. Leuk is het niet om naar te kijken, en je vraagt je af hoeveel nul het wordt zodra Frankrijk scoort.
Dus ik zou niet gek opkijken als ze nog een tijdje de 0 houden. Maar je verwacht toch dat Frankrijk genoeg kwaliteit heeft om uiteindelijk er toch door heen te komen. Mocht dat niet lukken dan gaat het jheel interessant worden, want als het op penalty's uitloopt kan van alles gebeuren.
Het is jammer dat de scheidsrechter niet wat strenger optreed tegen de Paraguayanen. Die gast die Mbappe vasthield had absoluut geel moeten krijgen, des te meer geel, des te meer ze moeten oppassen.
En dat is toch gewoon een klap geven?
En dat is toch gewoon een klap geven?
[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 04-07-2026 23:42 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Rood.
Treed nou eens op.. Donkerrood dit.
Wissel desnoods die waardeloze niksnut van een scheids.
Wissel desnoods die waardeloze niksnut van een scheids.
Hoezo is dit geen rode kaart? Hij slaat bewust!
Waar is de VAR?
Waar is de VAR?
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
die scheids en de var zijn omgekocht ofzo? wat een pannekoeken
Var is blind, scheidsrechter is nutteloos. Waren halen ze die officials, Argentinië of zo?
Vreemd, heeft weinig met voetbal te maken. Vreemd genoeg maakte Mbappe voorafgaand aan die actie ook een slaande beweging.
VAR doet niks?
Schaf maar af die VAR dan. Waar gaat dit over? De hele wereld ziet dat die Paraguyaan slaat.
Schaf maar af die VAR dan. Waar gaat dit over? De hele wereld ziet dat die Paraguyaan slaat.
Het is echt een walgelijk slechte scheidsrechter, compleet incompetent.
De scheidsrechters zijn dit toernooi zo bang het spel te vertragen dat alles mag kennelijk. Mijn eerdere constatering wordt weer bevestigd
[ Voor 20% gewijzigd door D-e-n op 04-07-2026 23:44 ]
Er staan geen 22 spelers meer op het veld straks.
Het heeft haast wat komisch, de ene scheids en VAR zou rood gegeven hebben, de ander laat doorspelen.
Ik geloof niet eens bang zijn naar gewoon pure onkunde.D-e-n schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:43:
De scheidsrechters zijn dit toernooi zo bang het spel te vertragen dat alles mag kennelijk.
Tuurlijk wel die scheids laat alles toe.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:44:
Er staan geen 22 spelers meer op het veld straks.
Slaande beweging is 100% rood. Paraguay speelt naar eigen kunnen en dan is kennelijk alleen maar schoppen en slaan.
Hoop dat Frankrijk ze afdroogt.
Hoop dat Frankrijk ze afdroogt.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Mbappe ging veel te makkelijk liggen en maakte veel te veel theater...Dr. Strangelove schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:43:
VAR doet niks?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zo raar dat de VAR niet ingrijpt. De regie laat het zien in herhaling, nog voordat het spel verdergaat. Lijkt me dat de VAR die feed ook heeft en dus zou moeten zien. En dan kan de VAR het spel stil laten leggen om even te kijken.
Oezbekistan. De bakermat van het topvoetbal.cy-gor25 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:43:
Var is blind, scheidsrechter is nutteloos. Waren halen ze die officials, Argentinië of zo?
Slaan is slaanFiber schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:45:
[...]
Mbappe ging veel te makkelijk liggen en maakte veel te veel theater...
NIet relevant. Slaande beweging. Direct rood.Fiber schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:45:
[...]
Dan nog wordt ie geslagen.Fiber schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:45:
[...]
Maar dan nog is het een duidelijke slaande beweging. Dat is altijd een rode kaart.Fiber schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:45:
[...]
Vanaf de tweede helft zal er wel beter ingegrepen gaan worden, neem ik aan.
Heerlijk frustrerend lijkt me dit, maar het werkt best prima.
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Misschien dat het meespeelde dat Mbappe ook een "slaande" beweging maakte?
En dan de supporters... USA USA... nee die doen niet mee vandaag
Ja als het al te laat is zeker? Beetje de trend dit toernooimavaros schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:47:
4th of July, 250 jaar USA, Philadelphia. Niet heel vreemd.toolkist schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:48:
En dan de supporters... USA USA... nee die doen niet mee vandaag
3 minuten extra tijd? Alleen de hydration break was al 3 minuten plus al dat gejank van Paraguay.
[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-07-2026 23:50 ]
Het is het hele toernooi al een trend om niet in te grijpen. Waarom zou dat veranderen?mavaros schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:47:
Hoezo een beetje? Dit is de definitie van anti voetbal!dawg schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:50:
Beetje antivoetbal wat Paraguay doet.
Mijn pijn is verzacht door een lekker flesje speciaal bier.nocalimero schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:51:
[...]
Hoezo een beetje? Dit is de definitie van anti voetbal!
Ik had op een leuke pot gehoopt maar hiervoor ga ik mijn kostbare slaap niet opofferen. Dit kan zomaar in penalties met Paraguay als winnaar eindigen en dan ben chagrijnig én moe morgen.
Bonne nuite mes amis
Bonne nuite mes amis
Anders krijg je knokpartijen op het veld en lopen de Fransen de rode kaarten op.D-e-n schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:51:
[...]
Het is het hele toernooi al een trend om niet in te grijpen. Waarom zou dat veranderen?
Ik geloof best dat er slechte scheidsrechters rondlopen, maar deze maakt het wel erg bont. Daar zal in de rust wel een gesprekje mee gevoerd gaan worden.
Ik vind het best knap wat Paraguay presteert, maar het is inderdaad wel anti-voetbal.
offtopic:
wetenschappelijk bewezen voeding?
wetenschappelijk bewezen voeding?
Top interview op Sporza.
Tegen een Paraguayaanse; "zijn jullie altijd zo smerig ... het voetbal bedoel ik."
Tegen een Paraguayaanse; "zijn jullie altijd zo smerig ... het voetbal bedoel ik."
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Vreselijke wedstrijd, anti voetbal van Paraguay. Hun goed recht maar dat de scheids hier volledig in mee gaat is echt ongelofelijk.
Let op:
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl