[Voetbal] Centraal WK 2026 topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 62 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:28

3_s

Als je op die plaats iemand tackelt, neem je sowieso een risico. Idd, je kunt hem geven of je kunt hem niet geven: voor beide valt iets te zeggen. Maar je moet nu niet doen alsof het een groot schandaal is dat hij gegeven is.
En 'niet verdiend': de regels zijn heel simpel, als je een keer meer scoort als de tegenstander, dan win je. Wie wat verdient doet er dan niet toe.
Maandagnacht tegen USA, dat is haalbaar, of zou het toch moeten zijn. Oefenwedstrijd dit jaar is gewonnen met 2-5, maar dat is natuurlijk maar een oefenwedstrijd. Ze missen nu wel hun spits, dat is een voordeel.
En dan vrijdag (hopelijk) tegen Portugal/Kroatië/Spanje/Oostenrijk. Daar gaan we nog even niet aan denken :).

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:54
Over overtredingen gesproken, wat vonden we van de rode kaart die Amerika kreeg? Ik vond het hoogst ongelukkig, totaal onbedoeld en het belangrijkste totaal onbewust en daarmee dus geen rode kaart waardig.

• nrt
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-07 13:42

nrt

Heerlijk om die reacties hier te lezen. Maar we hebben het wel gestolen gisteren. Nu goed, Amerika moeten we ook kunnen pakken, maar er moet wel iets aan het spel gedaan worden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blik1984 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:28:
Over overtredingen gesproken, wat vonden we van de rode kaart die Amerika kreeg? Ik vond het hoogst ongelukkig, totaal onbedoeld en het belangrijkste totaal onbewust en daarmee dus geen rode kaart waardig.
Intentie is niet nodig. Het gaat erom dat hij zijn tegenstander zwaar blesseerde en het risico nam. Niet alleen het schrapen over de kuit met de noppen, maar daarna ook de voet op de enkel neerzetten.

Rood is zeker te rechtvaardigen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:24

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
nrt schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:35:
Heerlijk om die reacties hier te lezen. Maar we hebben het wel gestolen gisteren. Nu goed, Amerika moeten we ook kunnen pakken, maar er moet wel iets aan het spel gedaan worden.
Ik schat Amerika idd lager in dan Senegal maar thuisvoordeel. En als België zo blijft spelen dan is het geluk ook een keer op.

Maar eerlijk is eerlijk, België heeft gisterenavond een mooi hoofdstuk toegevoegd aan hun voetbalgeschiedenis. Dat kunnen we in Nederland al een tijd niet meer zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-07-2026 14:08 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Blik1984
gambieter schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:46:
[...]

Intentie is niet nodig. Het gaat erom dat hij zijn tegenstander zwaar blesseerde en het risico nam. Niet alleen het schrapen over de kuit met de noppen, maar daarna ook de voet op de enkel neerzetten.

Ik vind in dit geval de opmerking "hij nam het risico" zelfs dubieus. Er is een duel, waarbij geen risico/intentie wordt genomen om met de voeten in deze situatie te belanden, ze tikken eerst met de voeten tegen elkaar aan waardoor ze beiden uit balans raken waardoor dit uiteindelijk beland in de situatie zoals die nu is ontstaan. De Amerikaan zag het niet, wilde het niet, en als er geen eerder contact was geweest was het ook niet zo gebeurt. Het was in mijn ogen daarmee eerder een ongelukkige botsing dan dat het iets anders was. Ik vind deze situatie compleet anders dan de situatie bij Messi, bij Messi is er vanuit mij 0 twijfel over of dat een rode kaart is of niet (en die werd niet eens bestraft met geel...). Maar deze vond ik toch wel dubieus.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Blik1984 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:28:
Ongelukkig, onbedoeld, onbewust? Mogelijk allemaal waar.

Het is heel simpel: Bij tackles is de intentie niet relevant. Waar het om gaat is de fysieke actie en het gevolg. In dit geval had de actie kunnen leiden tot het in gevaar brengen van gezondheid van de tegenstander en dus kon de scheids alleen maar rood geven.

En ja, bij Messi was heel duidelijk sprake van intentie en het is wat mij betreft vooralsnog de zwartste pagina in dit toernooi dat hij daar geen drie wedstrijden schorsing voor heeft gekregen.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-07-2026 15:05 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:14
PWM schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 10:23:
Die pass van de 2-0 is wel 1 van de mooiste die ik ooit heb gezien op een toernooi. Beter op maat dan die van de Boer.
Ja en dan nog het goed aannemen en afmaken ook.
Sorry maar dat zie ik ook geen spits van Nederland doen.

Senegal heeft echt een paar mooie aanvallen op de mat gelegd, zag er goed uit. Gewoon combineren door de Belgische verdediging. Ook vaak direct gespeeld. Goed team.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 02-07-2026 15:54 ]

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:03
gambieter schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:46:
[...]

Dan had Messi op zeker een rode kaart moeten krijgen, maar dat gebeurde niet.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mavaros schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 15:56:
[...]

<aluhoedje>

Dat had zo z'n redenen

</aluhoedje>

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:08

Jebus4life

BE User

Blik1984 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 14:48:
[...]

Ik vind in dit geval de opmerking "hij nam het risico" zelfs dubieus. Er is een duel, waarbij geen risico/intentie wordt genomen om met de voeten in deze situatie te belanden, ze tikken eerst met de voeten tegen elkaar aan waardoor ze beiden uit balans raken waardoor dit uiteindelijk beland in de situatie zoals die nu is ontstaan. De Amerikaan zag het niet, wilde het niet, en als er geen eerder contact was geweest was het ook niet zo gebeurt. Het was in mijn ogen daarmee eerder een ongelukkige botsing dan dat het iets anders was.
Sorry, maar dit is gewoon een rode kaart - ik snap de discussie niet.
Já, hij had absoluut niet die intentie, maar hij trapt zowat de enkel van die Bosniër in 2 - dat kan je toch niet laten passeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWjiTAUC18YbUv0_zmAXW2xJrAA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QN3pQZ3VI11IvRy420agflWr.png?f=user_large

(ik ben akkoord dat een stilstaan beeld niet helemaal eerlijk is, maar laat je dit aan 100 mensen zien zeggen ze alle 100: donkerrood)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Yep donkerrood idd. En dan met de straf qua aantal wedstrijden rekening houden met dat het niet expres was.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
mrwolf schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:17:
[...]

<aluhoedje>

Dat had zo z'n redenen

</aluhoedje>
Best warm zo'n ding in de zomer.
Andere spelers kregen voor eenzelfde soort vergrijp ook geen rood...

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik vind het juist wel discussiewaardig! De regels zijn als volgt:
  • Careless is when a player shows a lack of attention or consideration when making a challenge or acts without precaution. No disciplinary sanction is needed
  • Reckless is when a player acts with disregard to the danger to, or consequences for, an opponent and must be cautioned
  • Using excessive force is when a player exceeds the necessary use of force and/or endangers the safety of an opponent and must be sent off
https://theifab.com/laws/latest/fouls-and-misconduct/#direct-free-kick

Ik vind het zelf vooral roekeloos, maar ik begrijp ook dat jullie zeggen dat het de tegenstander in gevaar brengt. Maar zo was het dus ook bij het gebroken been van de Canadees. De overtreding zelf was eigenlijk niet zo zwaar, het gevolg wel. Dat is ongelukkig, geen intentie. Zelfde geldt voor Messi, maar daar kun je zeker twijfelen aan de intentie, anders dan in de andere twee gevallen.

Wat mij betreft wordt er te veel beslist op basis van het gevolg en niet op de actie zelf. Zo zie ik 100% rode kaart tackles van achteren die niet gegeven worden omdat spelers door kunnen spelen.

En zoals altijd nog wat kritiek op het gebruik van de VAR want ze volgen hun eigen procedures niet eens:
The referee can request different cameras angles/replay speeds but, in general, slow motion replays should only be used for facts, e.g. position of offence/player, point of contact for physical offences and handball, ball out of play (including goal/no goal); normal speed should be used for the ‘intensity’ of an offence or to decide if it was a handball offence
https://www.theifab.com/laws/latest/video-assistant-referee-var-protocol/#procedures

En wat zien we? Elke keer slowmotion, bevroren beelden (zoals hierboven). Precies zoals het dus niet bedoeld is. Het leidt tot andere beslissingen dan op het veld zou gebeuren.

• mavaros
Tk55 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 17:34:
Ik vind het juist wel discussiewaardig! De regels zijn als volgt:

[...]

https://theifab.com/laws/latest/fouls-and-misconduct/#direct-free-kick

Ik vind het zelf vooral roekeloos, maar ik begrijp ook dat jullie zeggen dat het de tegenstander in gevaar brengt. Maar zo was het dus ook bij het gebroken been van de Canadees. De overtreding zelf was eigenlijk niet zo zwaar, het gevolg wel. Dat is ongelukkig, geen intentie. Zelfde geldt voor Messi, maar daar kun je zeker twijfelen aan de intentie, anders dan in de andere twee gevallen.

Wat mij betreft wordt er te veel beslist op basis van het gevolg en niet op de actie zelf. Zo zie ik 100% rode kaart tackles van achteren die niet gegeven worden omdat spelers door kunnen spelen.

En zoals altijd nog wat kritiek op het gebruik van de VAR want ze volgen hun eigen procedures niet eens:

[...]

https://www.theifab.com/laws/latest/video-assistant-referee-var-protocol/#procedures

En wat zien we? Elke keer slowmotion, bevroren beelden (zoals hierboven). Precies zoals het dus niet bedoeld is. Het leidt tot andere beslissingen dan op het veld zou gebeuren.
De VAR moet na dit toernooi een keer opnieuw ingericht worden.

Bij veel sporten heb je ook een variant van de VAR, maar daar heb je wel veel minder discussie over en is ook algemeen geaccepteerd. Dan kan een scheidsrechter ook gewoon echt een scheidsrechter zijn, zonder dat mensen gaan roepen dat die scheidsrechter corrupt of gestoord is. Dan kan je ook veel meer in de geest van de wedstrijd fluiten, wat bij voetbal nu compleet kapot is gemaakt.

Maar dat is mijn mening.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:13
toolkist schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 17:19:
Yep donkerrood idd. En dan met de straf qua aantal wedstrijden rekening houden met dat het niet expres was.
Donkerrood zelfs?
Ik vond dat geen rood, allemaal heel ongelukkig. Tuurlijk als je het beeld gaat stilzetten ziet het er vies uit maar hier is echt 0 intentie aan.
Hij misstapt zich eerder, is nog niet eens een tackel waar je een risico mee neemt.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05:32
ytr81 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 00:54:
[...]

België wint niet van de VS
Helaas. Want dan gaan die Amerikanen helemaal denken dat ze goed zijn in voetbal..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Malfunctions
Chelseamarre123 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 18:00:
[...]

Donkerrood zelfs?
Ik vond dat geen rood, allemaal heel ongelukkig. Tuurlijk als je het beeld gaat stilzetten ziet het er vies uit maar hier is echt 0 intentie aan.
Hij misstapt zich eerder, is nog niet eens een tackel waar je een risico mee neemt.
Tsja, als een aanvaller voor me langs kruist heb ik ook niet de intentie om hem aan te tikken, maar toch gebeurt dat en krijg ik ook een overtreding en een kaart tegen. En iedereen noemt dat dan slim uitgelokt door de aanvaller in kwestie.

Ook voor onbedoelde overtredingen kun je gewoon rood krijgen.

Hell, ooit lang geleden tijdens een wedstrijd op een modderveld gleed ik een halve meter van de tegenstander vandaan uit waardoor ik hem omver kegelde. Iedereen kon zien dat dat niet de bedoeling was, maar toch kon ik met rood inrukken.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Jammer weer dat Portugal-Kroatie niet om 21.00 is in plaats van Spanje-Oostenrijk :|

Ook al werk ik morgen thuis, ik trek die tijden gewoon niet.

[ Voor 27% gewijzigd door DutchOwnage op 02-07-2026 18:14 ]

• Blik1984
Chelseamarre123 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 18:00:
[...]

Donkerrood zelfs?
Het is niet eens een misstap, de split second voordat de speler op de enkel van de tegenstander terecht komt botsen de 2 voeten van de 2 spelers tegen elkaar aan waardoor vervolgens deze onfortuinlijke situatie uit ontstaat.

Ik vond het in ieder geval niet zo klip en klaar als anderen dat vinden

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mavaros schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 15:56:
Ja, die had absoluut rood moeten krijgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:54
Hebben we soms niet de neiging om te snel rood te vragen voor alles. Had niet de indruk dat Messi trapte om die speler te blesseren. Leek me eerder dat hij zijn voet wat ongelukkig plaatste. Zo'n overtredingen heb ik als jeugdspeler genoeg gemaakt en ook ondergaan, alleen was dat meer uit onhandigheid.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wouter5 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:11:
Hebben we soms niet de neiging om te snel rood te vragen voor alles. Had niet de indruk dat Messi trapte om die speler te blesseren. Leek me eerder dat hij zijn voet wat ongelukkig plaatste. Zo'n overtredingen heb ik als jeugdspeler genoeg gemaakt en ook ondergaan, alleen was dat meer uit onhandigheid.
Messi weet precies wat hij doet. Dat was geen per ongeluk.

• Chelseamarre123
gambieter schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:13:
[...]

Messi weet precies wat hij doet. Dat was geen per ongeluk.
Dat was echt niet bewust 8)7
Niemand gaat zomaar op de achilles staan, zeker in een var tijdperk. Gewoon ongelukkig, was er wel op dat wel.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:48
Fishione schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 06:13:
Tuurlijk want bij einde wedstrijd denkt elke Belg. Weer een ronde verder dan de Ollanders |:(
Vind dat je aangebrand reageert, ik weet niet wat zo gek of arrogant aan mijn stelling/vraag is. Maar akkoord, laten we dan afspreken dat als jullie WK winnen jullie dat nooit lachend inwrijven.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Prachtige foto:
Leader Kane

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Aza008e0RLCzNPUiZcXCPrOJHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eaYEe6ruS2pCc6NUnDkouTEl.jpg?f=fotoalbum_large

• mavaros
Chelseamarre123 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:17:
[...]

Niemand gaat zomaar op de achilles staan, zeker in een var tijdperk. Gewoon ongelukkig, was er wel op dat wel.
En dat is in het voetbal dus gewoon een rode kaart. Maakt verder niet uit of het per ongeluk of bewust expres is.

• Chelseamarre123
Maar zouden ze hem verstaan hebben?

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Chelseamarre123 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:17:
[...]

Nogmaals, 'zomaar' is niet relevant.

Messi gaat op de kuiten van een medespeler staan met zijn noppen. Daarmee kan je iemands kuitbeen, scheenbeen of beiden breken. De regels:
Ernstig gemeen spel

Een tackle of het aangaan van een duel waarbij de veiligheid van de tegenstander in gevaar wordt gebracht, moet worden bestraft als ernstig gemeen spel.

Een speler die naar een tegenstander springt in een duel om de bal te veroveren, hetzij van voren, van opzij of van achteren, en dit doet met een of beide benen, met buitensporige inzet of de veiligheid van tegenstander in gevaar brengt, maakt zich schuldig aan ernstig gemeen spel.
Beide gevallen zijn vanuit de regels gezien 100% helder: Er wordt een overtreding begaan die de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt. Opzet, pech, slechte timing of acts of God zijn daarbij allemaal niet relevant.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:48
Nou volgens mij zijn regels vaak voor interpretatie vatbaar. En Messi erbij halen wijst op onderbuik.

• d-vine
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:49:
[...]

Er wordt een overtreding begaan die de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt.
Die regel kun je zo vaak toepassen wat bijna nooit wordt gedaan.
Typisch voorbeeld van interpretabel net als de onsportief gedrag regel waar bv shirtje trekken en andere zaken onder vallen

Een aantal vind het rood met of zonder de regels in acht nemen.
Dan nog de anti Messi factor hier en de boel ontploft weer

Niet de eerte die op een kuit staat waar niets mee gedaan wordt, en heel heel soms is iemand de sjaak.

De IFAB moet maar precies omschrijven wat nou precies wat is om zo veel mogelijk interpretaties uit te bannen.
Shirtje trekken standaard geel, bewust kuit trappen rood. Sliding van achteren rood maar zo omschrijven ze zaken niet.

Heeft de scheids meer aan en een VAR ook.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik heb net de cursus en examen (groot woord, maar het was een examen) verenigingsscheidsrechter gedaan, maandje voor het WK. Het voorbeeld van een trap op de kuiten was een examenvraag en kreeg dus de nodige toelichting.

Er is hier geen grijs gebied. De beslissing gisteravond was correct. Die Pool die Messi floot zat fout. Dat scheidsrechters fouten maken is bekend maar daarmee zijn de regels niet automatisch diffuus, in elk geval niet op dit punt. Vraag hier was of die Amerikaan van het veld moest. Ja dus. En ik ben niet anti/pro Messi maar als scheidsrechter zeg ik dus, hij had conform de regels rood moeten krijgen. Ik laat het aan anderen om te speculeren waarom hij dat niet kreeg.

Wat betreft shirtje trekken trouwens, dat is een directe vrije trap en eventueel geel als er een veelbelovende aanval mee wordt gestopt. Dat er niet altijd voor gefloten wordt doet daar niets aan af.

En ja, meer consistentie zou fijn zijn. Maar de scheidsrechter is ook maar een mens, zoals op het bord bij de ingang van elke amateurclub staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-07-2026 20:16 ]

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 18:29

Lordy79

Fundamentalist

Dr. Strangelove schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:15:

En ja, meer consistentie zou fijn zijn. Maar de scheidsrechter is ook maar een mens, zoals op het bord bij de ingang van elke amateurclub staat.
Ik.weet niet of de regels ook een fluitplicht voorschrijven maar een scheids kan een wedstrijd ook kapotfluiten. Als er over en weer wat wissewasjes plaatvinden hoop ik dat je dat ook een beetje tegen elkaar kunt wegstrepen?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• d-vine
  • Nu online
Ik ben dankzij mijn vader een beetje hoogte hoe regels en examens van scheids en trainers aan toe gaan.

Het is fantastisch hoe alles met de nodige toelichting gegeven kan worden wat in een ideale wereld precies zo moet worden nageleefd.

Regels als:
Een overtreding begaan die de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt
En
De onsportief gedrag regel
als voorbeeld te noemen
Geven te veel ruimte om het anders te interpreteren en te hanteren

Ander voorbeeld bal pakken terwijl er gefloten is zou volgens mij ook geel zijn. Nou ik kan er al weer paar tellen waarbij het niet gebeurt. Gisteren nog bij Senegal.

En dat gebeurd wedstrijd na wedstrijd in elke competitie door de scheids en VAR.

Waar vervolgens onnodig veel discussie door gaat ontstaan.

En niet ten nadelen van scheidsrechters en VARs die allemaal hun best doen.
Het gaat al tientallen jaren niet echt goed en voornamelijk consequent.

[ Voor 8% gewijzigd door d-vine op 02-07-2026 20:48 ]

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Lordy79 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:21:
[...]

Ik.weet niet of de regels ook een fluitplicht voorschrijven maar een scheids kan een wedstrijd ook kapotfluiten. Als er over en weer wat wissewasjes plaatvinden hoop ik dat je dat ook een beetje tegen elkaar kunt wegstrepen?
Ik heb een keer een docu gekeken over die kerel die Ned-Spa floot in 2010. Die was samen met zijn collega’s alleen maar bezig met de wedstrijd gewoon goed te fluiten.

Heel herkenbaar voor me nu. Als ik op het veld sta wil ik gewoon de juiste beslissing maken. Niet altijd even makkelijk omdat je het soms gewoon niet ziet. Of je twijfelt aan wat de grensrechter doet.

Wat je NIET doet is de ene fout mentaal wegstrepen tegen de ander. Dat is een recept voor anarchie op het veld en dan heb je geen leuke avond. Dus elk besluit gewoon zo goed mogelijk maken. En ja, het helpt enorm als je de regels kent ;)

@d-vine volgens mij is je punt dat scheidsrechters de regels niet altijd consequent toepassen. Niemand zal dat bestrijden.

De discussie begon over de vraag of die Amerikaan terecht met rood eraf ging ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-07-2026 20:49 ]

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:48
.

[ Voor 99% gewijzigd door Elzavo op 02-07-2026 20:48 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:08

Format-C

Tracing Rays

Zullen we weer een verrassende en leuke wedstrijd te zien krijgen zo?

Spanje is heel goed, en Oostenrijk erg stug.. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik moet ‘iets leuks’ kijken samen met mijn vrouw.

Vrees dat 23 man die achter een opgeblazen koeienhuid aanlopen niet kwalificeert :(

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ach ja... Er zijn ook andere zaken (en dingen die je op tv kan kijken) in het leven dan voetbal. (Edit: zou even niet weten wat, maar dat terzijde. :+ )

En we komen nog wedstrijden genoeg. :)

[ Voor 57% gewijzigd door Format-C op 02-07-2026 20:59 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• KlaasjeNL
  • Laatst online: 13:20
"We gaan naar Jeroen Grueter..."

*schakelt over naar de Belg

• Elzavo
Dr. Strangelove schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:50:

Vrees dat 23 man die achter een opgeblazen koeienhuid aanlopen niet kwalificeert :(
Hollandse penalties met een lachband erachter misschien?

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

KlaasjeNL schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:53:

Check!

• Elzavo
KlaasjeNL schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:53:

+1. Die kwast is net ingevlogen voor de knockoutfase, dus dit wordt een herhalend thema vrees ik.
edit: BBC zendt ook uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Elzavo op 02-07-2026 20:59 ]

• d-vine
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:45:
[...]

De discussie begon over de vraag of die Amerikaan terecht met rood eraf ging ;)
I know, en zoals je zegt je moet de regels leren en hanteren.
En je doet het goed hoor, zeker na het behalen van je examen( nog gefeliciteerd)
Dan ga je anders kijken naar zaken, deed mijn vader ook tot ik er gek van werd.

Of het een terechte beslissing was komt vaak weer terug op het onderwerp consistentie van de scheidsrechters.

Het zijn inderdaad net mensen, en in mijn optiek moet je die wat meer houvast kunnen geven zo heel ingewikkeld hoeft het ook niet te worden.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Of het vertekend of de bal rolt enorm stroperig op dit veld. Zijn ze vergeten te sproeien?

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mss is dit weer zo'n veld dat deels uit kunstgras bestaat.

Edit: nee dus;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1SbUtKIDxqYaeJfBEImS0DuJp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFETzUXQSl4ispsladXw67Ob.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien niet gesproeid. Of niet genoeg. Of het droogt heel snel op.

[ Voor 83% gewijzigd door Format-C op 02-07-2026 21:10 ]

• mavaros
Aha, die kale fifabaas ook weer gezien.

• Chelseamarre123
Dr. Strangelove schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:50:

Je moet eens zeggen, "en het WK moet nog beginnen" nadat je al 3 weken voor de buis hangt

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Nu online
Matig getimed door de Oostenrijkse aanvaller.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:35
jumbos7 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:18:
Matig getimed door de Oostenrijkse aanvaller.
En matig verdedigd door Spanje

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Kan niet zeggen dat ik nou echt kapot ben van dit Spaanse elftal.

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:02
Format-C schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:20:
Kan niet zeggen dat ik nou echt kapot ben van dit Spaanse elftal.
Spanje heeft de hoogtijdagen wel beetje gehad denk ik ook ja.

Die Yamal doet me altijd denken aan die brugklasser met een beugeltje die een frikandelbroodje haalt in de pauze bij de lokale Jumbo

[ Voor 9% gewijzigd door ytr81 op 02-07-2026 21:21 ]

• mavaros
Het is maar een saaie pot tot nu toe.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

mavaros schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:22:
Het is maar een saaie pot tot nu toe.
Idd.

En dit Spanje is ook niet meer het swingende Spanje van 4 of 7/8 jaar geleden.

Edit: vooralsnog

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 02-07-2026 21:24 ]

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:08

Jebus4life

BE User

Sjah schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:34:
[...]

Vind dat je aangebrand reageert, ik weet niet wat zo gek of arrogant aan mijn stelling/vraag is. Maar akkoord, laten we dan afspreken dat als jullie WK winnen jullie dat nooit lachend inwrijven.
Ik kan je als Belg zeggen: ik heb geen microseconde gedacht " oh, we zijn toch weer verder dan de Nederlanders". Zou als voetballiefhebber toch écht te bizar voor woorden zijn... Wie is er nu zo klein?

Ik kende veel mensen die effectief hoopten (afhankelijk van de loting, inmiddels was dat al heel moeilijk geworden) van een derby van de lage landen dit WK.

Zelf gun ik Nederland gewoon goed voetbal (daar staan jullie toch voor) en goede resultaten. Al geef ik toe dat jullie niet mijn favoriete wereldkampioen zouden zijn - al is het maar omdat ik veel Nederlandse collega's heb me er net iets te vaak aan zouden willen herrineren _O-

Om die reden snap ik dus 100% als dat wederzijds is.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• ytr81
Als er geen gekke dingen gebeuren gaat Frankrijk het WK winnen. Geen enkel land komt maar enigzins in de buurt van wat ik dit WK heb gezien.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

ytr81 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:24:
Als er geen gekke dingen gebeuren gaat Frankrijk het WK winnen. Geen enkel lang komt maar enigzins in de buurt van wat ik dit WK heb gezien.
Mee eens. Die zijn in goede doen buitenaards goed.

Edit; denk toch dat Argentinië er het dichtst bij in de buurt komt. (?)

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 02-07-2026 21:27 ]

• mavaros
Die Yamal is ook een zwaar overschatte speler hoor. Dat zou de nieuwe Messi zijn, maar tot nu toe lijkt het een doorsnee speler te zijn.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Die is wel net terug van een blessure... misschien dat ie nog wat/iets van wedstrijd ritme mist?

Edit; goed verdedigd! :o

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 02-07-2026 21:28 ]

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
mavaros schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:27:
Die Yamal is ook een zwaar overschatte speler hoor. Dat zou de nieuwe Messi zijn, maar tot nu toe lijkt het een doorsnee speler te zijn.
Hij is niet echt zichtbaar tot zover. Men legt nog al onnodig veel hoop op hem.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Phew gelukkig! Buitenspel. Of een overtreding.

Hup Oostenrijk!!

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 02-07-2026 21:30 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
mavaros schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:27:
Yamal komt net terug van een forse blessure, idem geldt voor Williams. Spanje heeft daardoor een flinke jas aan creativiteit uitgedaan.

Keeper lijkt toch echt verkeerd te timen.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:14
Dit is normaal gesproken geen spannende wedstrijd

• Malfunctions
Ik zag ook niet echt een overtreding. Er is er niet een die de keeper actief hindert.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Weer zo’n belachelijke beslissing…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:05
Format-C schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:25:
[...]

Mee eens. Die zijn in goede doen buitenaards goed.

Edit; denk toch dat Argentinië er het dichtst bij in de buurt komt. (?)
Ik heb alle ballen op Mexico.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Jorah_Newstone schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:30:
[...]

Ik heb alle ballen op Mexico.
Duh. Haha. ;)

Edit: maar vond Mexico trouwens wel goed spelen de laatste wedstrijd.

Edit: die keeper pakt hem lekker..poeh

[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 02-07-2026 21:33 ]

• Miki
  • Nu online
Spanje lijkt nu wel echt aan te zetten, het begint te lopen.

• mavaros
Hup Slager.

• Malfunctions
De nieuwe Messi moet hij nog maar bewijzen, maar het is wel een heel lekker spelertje om naar te kijken die Yamal. Wel jammer dat hij zn aanvankelijke bescheidenheid kwijt lijkt te zijn.

Maar ik denk dat iedere liefhebber hem graag ziet spelen.

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:05
Kwestie van tijd voordat spanje er echt eentje inschiet.

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-07 18:23
Nagelsmann mag kiezen na WK-drama Duitsland: opstappen of ontslagen worden

https://www.nu.nl/wk-voet...-of-ontslagen-worden.html

Wat een keuzemogelijkheden ...😏

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:04
Ja hier was natuurlijk het wachten op

Twente komt eraan!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Charles Hill schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:35:

Die kan ook beter eerst even bij de GGZ op bezoek voordat ie iets anders gaat doen. :+

En ja hoor.... Spanje op 1-0

• Miki
  • Nu online
Knappe goal, dat moet gezegd worden.

• ytr81
Charles Hill schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:35:

Ik weet niet hoe het in Duitsland werkt. Maar dan kan ie denk ik beter wachten op ontslagen worden wat wellicht wat miljoentjes scheelt.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Miki schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:37:
Knappe goal, dat moet gezegd worden.
Verdiende voorsprong.

Maar wel slecht verdedigd.

[ Voor 57% gewijzigd door Format-C op 02-07-2026 21:38 ]

• Malfunctions
Spanje schat ik niet op het niveau van Frankrijk, maar we zijn niet veel betere ploegen op het WK.

En Frankrijk heeft tot nu toe ook geen geweldige tegenstanders gehad.

• mavaros
Malfunctions schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:30:
Ik zag ook niet echt een overtreding. Er is er niet een die de keeper actief hindert.
Ik zag heel veel spelers die de keeper in zijn 5 meter gebied zwaar hinderden en zelfs onderuit kegelden.

Of die regel is ook weer veranderd.

• Miki
  • Nu online
Format-C schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:37:
[...]

Verdiende voorsprong.

Maar wel slecht verdedigd.
Het was niet de eerste keer dat Spanje randje zestien de bal teruglegde om in te lopen. Oostenrijk was wel gewaarschuwd.

Het is trouwens wachten op de tweede, het gaat nu wel heel makkelijk.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:52
Dit Oostenrijk is vele malen minder dan toen ze tegen ons moesten op het EK.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Malfunctions schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:38:
Spanje schat ik niet op het niveau van Frankrijk, maar we zijn niet veel betere ploegen op het WK.

En Frankrijk heeft tot nu toe ook geen geweldige tegenstanders gehad.
Denk persoonlijk dat er geen verdediging is die Olise, mBappe, Dembele en Barcola/ Doue af kan stoppen

:o _/-\o_

• Miki
  • Nu online
Format-C schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:40:
[...]

Denk persoonlijk dat er geen verdediging is die Olise, mBappe, Dembele en Barcola/ Doue af kan stoppen

Spanje heeft graag de bal dus ja het ligt eraan wat Deschamps gaat doen met Frankrijk.

Als hij Spanje laat voetballen dan wil ik het nog wel zien. Als Deschamps gewoon vol op de aanval gaat dan is Spanje machteloos.

• Vlassie1980
[...]

Misschien alleen de sneaky Argentijnen, hoewel ik Frankrijk in een eventuele finale tegen Argentinie nu echt wel als de favoriet zie.

• Malfunctions
[...]

Eens. Maar ik heb geen idee hoe goed de verdediging van Frankrijk echt is. Van Kounde en Hernandez ben ik niet echt onder de indruk. Hoe ze het doen tegen een Spanje of een Argentinië moet ik nog maar zien.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Moet wel zeggen dat Spanje nu wel "los" lijkt te zijn.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deze pot is gewoon een oefenpotje voor Spanje. En dan valt de score mij van Spanje nog tegen. Die kopbal afgekeurd want keeper werd lastig gevallen en dan net een inschuivertje.

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Erg slordig spel van Oostenrijk tot nu toe.

• jumbos7
  • Nu online
Als je als Oostenrijk dat soort mogelijkheden niet weet uit te spelen gaat het lastig worden. Oostenrijk valt me nogal tegen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oostenrijk was al zwak in de poulefase, mazzelden tegen Algerije. Ze moeten het van slordigheden van Spanje hebben.

• mavaros
Deze wedstrijd is nog niet gelopen, mits Oostenrijk gewoon eerder en van verder de trekker durft over te halen.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Oostenrijk geeft nu ook gewoon teveel ruimte weg.

En.als.er 1 ding is wat je de Spanjaarden niet moet geven..
Dan is het ruimte.

En verdedigend zitten de spanjaarden er echt goed bovenop.

• Miki
  • Nu online
Wow wat een beuk op de kruising

Edit: Slager met een zeer nuttige redding.

[ Voor 42% gewijzigd door Miki op 02-07-2026 21:47 ]

• jumbos7
  • Nu online
Format-C schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:47:
Oostenrijk geeft nu ook gewoon teveel ruimte weg.

En.als.er 1 ding is wat je de Spanjaarden niet moet geven..
Dan is het ruimte.

En verdedigend zitten de spanjaarden er echt goed bovenop.
Oostenrijk had als ze wat scherper waren wel degelijk kansen kunnen hebben op een goal, maar goed Spanje heeft veel meer kansen dus al hadden de Oostenrijkers gescoord denk ik dat Spanje er uiteindelijk altijd 1 of 2 meer zullen maken.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:30

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik dacht dat achter je hand praten niet meer mocht? Er lijkt niet echt op gehandhaafd te worden vandaag.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Miki
  • Nu online
mavaros schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:45:
Deze wedstrijd is nog niet gelopen, mits Oostenrijk gewoon eerder en van verder de trekker durft over te halen.
Heeft Oostenrijk überhaupt op het Spaanse goal geschoten?

• Vlassie1980
Gonadan schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:48:
Ik dacht dat achter je hand praten niet meer mocht? Er lijkt niet echt op gehandhaafd te worden vandaag.
Geldt dat ook voor als je op de bank zit?

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-07 18:23
ytr81 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:37:
[...]

Ik weet niet hoe het in Duitsland werkt. Maar dan kan ie denk ik beter wachten op ontslagen worden wat wellicht wat miljoentjes scheelt.
Geen idee hoe dat werkt als bondscoach, hoeveel dan nog betaald moet worden. Maar het zal waarschijnlijk meer zijn dan wanneer hij zelf opstapt

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:07
Minuut lang een random mens in beeld.

Fucking Amerikanen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pussolini op 02-07-2026 21:50 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Laten we maar hopen op een "België" scenario. :D

Pagina: 1 ... 57 ... 62 Laatste

Let op:
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.

Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic

Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport

Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl