[Voetbal] Centraal WK 2026 topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Krukar schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 04:00:
Niet veel late uilen hier :)

Jullie missen wel wat, wat is de USA goed, Paraguay wordt gesloopt.
Nee hoor. Ik heb Paraguay al gezien tijdens de kwalificatie in Zuid Amerika. Die wedstrijden waren live op de televisie. Paraguay kan niet voetballen en hoort eigenlijk niet thuis op een serieus voetbaltoernooi. Dat blijkt ook wel, wanneer je met 4-1 van de USA verliest, die ook niet kunnen voetballen.

Alleen Mexico tot nu toe liet iets zien dat op voetbal lijkt.

Gelukkig moet het echte toernooi nog beginnen, dus dan zal het allemaal wel beter worden.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:12
mavaros schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 08:34:
[...]

Nee hoor. Ik heb Paraguay al gezien tijdens de kwalificatie in Zuid Amerika. Die wedstrijden waren live op de televisie. Paraguay kan niet voetballen en hoort eigenlijk niet thuis op een serieus voetbaltoernooi. Dat blijkt ook wel, wanneer je met 4-1 van de USA verliest, die ook niet kunnen voetballen.

Alleen Mexico tot nu toe liet iets zien dat op voetbal lijkt.

Gelukkig moet het echte toernooi nog beginnen, dus dan zal het allemaal wel beter worden.
Ach USA heeft geen slecht team en een thuisvoordeel maar inderdaad Paraguay is poep

Ook niet zo heel gek met de hoeveelheid aan landen die mee doen

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:29
Ik zou echt graag Brazilie-Marokko willen zien, maar aangezien de luikjes hier normaal gesproken zo rond 00.00 dicht gaan, heb ik grote twijfels :9

En om nou als een klein kind m'n wekker te gaan zetten, zie ik ook niet echt zitten.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:35
Ik heb net de korte samenvatting van de NOS gezien. Leuk voor het enthousiasme dat de VS gewonnen heeft, maar 3 goals waren niveau d-junioren verdedigen en de 4e was een keepersfout.

Dus de VS zijn wat mij betreft nog niet direct de favorieten voor de titel. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:59
Yonix schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:48:
Hoe kijken jullie het WK? Op mijn LG C5 OLED is het beeld via NPO Start ontzettend slecht.
Ik heb speciaal een DVB-T2 antenne gekocht voor het WK op amazon a 11 euro.

Nog geen wedstrijd via gekeken, want ik ben dit weekend in Duitsland, en heb dan liever Nederlands commentaar met wat pixels en vertraging dan Duits commentaar.

Maar vorige week wel getest en het beeld was beter dan via npo start en het mooie is, geen vertraging.

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:59
.

[ Voor 99% gewijzigd door mathy_ op 13-06-2026 09:57 ]

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:22
DutchOwnage schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:49:
Ik zou echt graag Brazilie-Marokko willen zien, maar aangezien de luikjes hier normaal gesproken zo rond 00.00 dicht gaan, heb ik grote twijfels :9

En om nou als een klein kind m'n wekker te gaan zetten, zie ik ook niet echt zitten.
De volgende ochtend gelijk via de TV gids / provider de wedstrijd terugkijken.

(Desnoods even maandje TV ziet afsluiten )

Grijp niet je mobiel, check geen nieuws / fora etc.

En zolang je niet in een Marokanenbuurt woont, kun je de wedstrijd kijken zonder de uitslag te weten.

😉

[ Voor 5% gewijzigd door Aldoendex op 13-06-2026 10:22 ]

Meta Quest 3

• DutchOwnage
Dat zou natuurlijk ook een optie zijn ja. Beetje zoals ik vroeger wel eens deed voor bepaalde F1 races. Cruciaal is dan inderdaad om je telefoon even te laten voor wat het is.

Je zal maar in een Marokkanen en een Turken buurt wonen. Op zich prima, maar dat kan vannacht/ morgenochtend nog wel eens een uitdaging worden met Turkije dat om 06.00 uur speelt :9

[ Voor 34% gewijzigd door DutchOwnage op 13-06-2026 10:31 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Geen lullig stadion in LA (waar USA vannacht speelde)...

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Die hele eerste ronde zijn er eigenlijk maar drie wedstrijden waar er aan beide kanten een beetje niveau op het veld staat: Ned-Jap, Bra-Mor en Eng-Kro.

De rest zijn nou niet echt wedstrijden waar je veel spanning verwacht. Maar er zit altijd een verrassing tussen natuurlijk.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:05
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 08:07:
[...]

Eind jaren 90 t/m medio jaren '10 veel in de VS geweest en ja, ze zijn streng. Maar die strengheid uit zich op verschillende manieren. Ik heb ontzettend vriendelijke mensen meegemaakt die je heel erg welkom lieten voelen. Maar ook hele vervelende types die je lieten zweten. Maar ze deden allemaal netjes hun werk.

Amerikanen zijn net echte mensen soms :P
Beweerde ook zeker niet dat Amerikanen onvriendelijk zijn. In tegendeel. Wij zijn sinds 2018 zo'n 7 keer naar de VS geweest. Heel veel mooie ontmoetingen en gesprekken. Ook bij de grensbewaking kan de ervaring heel verschillend zijn.

Alleen over het algemeen zijn wij hier Nederlanders en lopen er relatief makkelijk doorheen. Je afkomst en waar je vandaan het land binnenkomt of ervoor bent geweest, is van invloed. Er is sprake van triage, waar etniciteit ook onderdeel van is. Een (witte) Nederlander zal daar minder van ervaren. Dus tot zover geen verrassing t.a.v. jouw beleving.

Enfin, mijn punt is dus dat door het WK (en omdat Trump) deze situaties onder een vergrootglas liggen en daardoor aan de oppervlakte komen. Terwijl het niet nieuw is. Door de Trump-adm waarschijnlijk wel aangescherpt maar niet nieuw. Ik denk dat vooral naïef is (geweest) om te denken dat deze administratie vanwege het WK anders (milder) zou gaan handelen.

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17:21
d-vine schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 07:54:
Helemaal prima die wedstrijden in de nacht.
Opstaan samenvatting kijken en weer door.
Zo heb ik dat gister en vandaag ook gedaan, herhalingen gekeken. Moet je alleen wel al het nieuws tot na de wedstrijd uit de weg gaan 😏

Net als Canada, de VS ook gespeeld met een hoop energie. Benieuwd of ze dat 3 wedstrijden vol kunnen houden. Was ook een vermakelijke wedstrijd daardoor.

Morgen gaat een wedstrijdendag worden. Denk dat ik Marokko - Brazilië met de herhaling ga kijken in de ochtend, en wellicht 's avonds Curaçao - Duitsland en daarna natuurlijk het Nederlands elftal.

Daarna wordt het weer wat rustiger, doordeweeks kan ik geen herhalingen in de ochtend gaan kijken.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:55:
Die hele eerste ronde zijn er eigenlijk maar drie wedstrijden waar er aan beide kanten een beetje niveau op het veld staat: Ned-Jap, Bra-Mor en Eng-Kro.

De rest zijn nou niet echt wedstrijden waar je veel spanning verwacht. Maar er zit altijd een verrassing tussen natuurlijk.
Frankrijk - Senegal...

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:37
DutchOwnage schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:49:

Start uur om 00u valt prima te doen in het weekend toch. Iets na 2 het bed in.

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:00
zo net USA-PAR even in zijn geheel integraal gekeken en best vermaakt. Paraguay viel tegen maar de intensiteit van de USA in de eerste helft was om van te smullen, heavy metal voetbal zoals dat tegenwoordig wordt genoemd. Ik hou er wel van. 2e helft was een stuk minder maar dat was te verwachten als je 3-0 voorstaat met een zwakke tegenstander. Ben wel benieuwd hoe USa het tegen een "echt" team gaat doen, ik denk best wel aardig al werd de defensie nou niet bepaald getest dus daar is nog niet veel aan te concluderen.

overigens de hele pot maar 1 blessurebehandeling, 1 minuut wacht; die regel is top!

[ Voor 7% gewijzigd door Grindtegel op 13-06-2026 14:39 ]

• DutchOwnage
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 14:34:
[...]

Start uur om 00u valt prima te doen in het weekend toch. Iets na 2 het bed in.
Vroegah geen probleem. Maar nu ik zo rond de 50 zit, en druk met werk door de week, merk ik dat ik zo rond twaalven behoorlijk ingekakt ben. Maar idd, zondag geen verplichtingen. Denk dat ik een pot koffie ga maken :)

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Nooit geweten, dat Danny Makkelie op Curaçao geboren is... :D

Zo hoor je nog eens iets nieuws.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Sjah schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:31:
Geen lullig stadion in LA (waar USA vannacht speelde)...
Nee hoor. Allemaal prima stadions, maar zonder voetbalziel.

Ik speel of zit toch liever in het Azteka-stadion waar God ooit heeft ingegrepen bij Argentinië-Engeland. Of het Guadalajara-stadion een stuk verderop in Mexico. Dat zijn echte voetbaltempels, mits je daar waarde aan hecht.

Wij krijgen hier straks een opgepimpt stadion in de stad waar meer mensen in zullen kunnen dan in De Kuip. En toch blijft De Kuip veel spannender om naartoe op visite te gaan. Gisteren, vandaag en morgen ook nog.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003

UTM

Hebben jullie ook, dat je maar niet lekker in de wedstrijd komt door die drinkpauzes en dat er dan gelijk reclame volgt? Merk dat ik het echt hinderlijk vind. De komende dagen maar eens op de Belg proberen.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

UTM schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:26:
Hebben jullie ook, dat je maar niet lekker in de wedstrijd komt door die drinkpauzes en dat er dan gelijk reclame volgt? Merk dat ik het echt hinderlijk vind. De komende dagen maar eens op de Belg proberen.
Inderdaad. Maar ik ben bang dat dit de standaard gaat worden. Ook in de PL en uiteindelijk de Eredivisie.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

bazzemans schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 07:32:
[...]

Er is m.i. ook sprake van selectieve verontwaardiging t.a.v. het weigeren en strenger controleren van bepaalde spelers, officials en supporters. Het ligt nu onder een vergrootglas vanwege het toernooi en ook nog eens door Trump. De VS (en Canada in mindere mate) staan toch al veel langer bekend om hun strenge grenscontroles, waarbij nadrukkelijk sprake is van etnisch profileren. Het is niet nieuw. Voor ons Nederlanders bleven de ervaringen echter vaak beperkt tot een paar kritische vragen en het advies om niet de lolbroek uit te hangen bij de grenscontrole. Als je echter in bepaalde landen in het Midden-Oosten was geweest, kon je ook rekenen op een kruisverhoor. Mijn vriendin vloog ooit vanuit Australië via Fiji naar de VS. Kennelijk ook rode vlaggetjes en dus een kruisverhoor.
Trump durft zichzelf niet eens meer te vertonen in een / het voetbalstadion nadat hij laatst bij een NBA finale tijdens het volkslied massaal werd uitgefloten.
UTM schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:26:
Ben benieuwd of die drinkpauzes ook worden ingelast in stadions met airco? (Of is er al een wedstrijd gespeeld in een airco station incl drinkpauzes?) Heb het idee dat het ook wel goed uitkomt die drinkpauzes. Kunnen ze nog wat extra centen pakken met idd die tenenkrommende reclames midden in een wedstrijd. Echt om van te walgen dat ze reclames uitzenden in die drinkpauzes.

[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 13-06-2026 17:35 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mog schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:27:
[...]

Inderdaad. Maar ik ben bang dat dit de standaard gaat worden. Ook in de PL en uiteindelijk de Eredivisie.
Geloof er niks van, er zijn uberhaupt maximaal maar een paar speelrondes waar die extra drinkpauzes nodig zijn.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM.

Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic