Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik denk dat velen het hopen maar het is nog niet gespeeld.Sempy schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:52:
Gelukkig geen verlenging
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die zit volgend seizoen op de bank ergens in europa.Marc3l schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:52:
Wat een held, verlost ons van deze ellende
ICE ICE Baby
Want dan krijgen we alsnog een verlenging.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Heeft al een prima carrière achter de rug in Europa, onder andere bij Porto een belangrijke speler geweest.djmuggs schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:53:
[...]
Die zit volgend seizoen op de bank ergens in europa.
Deze wedstrijd had HELEMAAL niets.
ICE ICE Baby
Juist wel. Alleen maar gunstig voor NL elftal mochten die per ongeluk door gaan tegen Marroko.Format-C schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:55:
En nu maar hopen dat dit bij Zuid Afrika niet de Duitse mentaliteit naar boven haalt.
Want dan krijgen we alsnog een verlenging.
Dan ben ik toch benieuwd hoe Zwitserland-Algerije jou interesseert.DutchOwnage schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:55:
Dit was ook veruit het meest oninteressante affiche van deze ronde. Bij ieder ander sffiche is er wel een land of speler wat de moeite enigzins waard is. Zelfs bij Australië-Egypte heb je altijd nog Mo Salah.
Deze wedstrijd had HELEMAAL niets.
edit: laat maar... Hadj Moussa natuurlijk.
Interesseert mij dan weer geen zier.
[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 28-06-2026 22:57 ]
Ik denk dat Canada een stuk gevaarlijker is tegen een ploeg die probeert te voetballen. Marokko of Nederland zullen toch de favoriet zijn, maar het zal ongetwijfeld lastiger zijn dan vooraf gedacht.bazzemans schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:53:
Marokko of Nederland falen als ze in de wedstrijd hierna niet kunnen winnen.
Waarschijnlijk doel je op Davies maar verder is het toch pure armoede. Fatsoenlijk een bal inspelen en aannemen is echt voor het gros van het veld teveel gevraagd. Het Spaanse vrouwenelftal weet echt een betere pot neer te zetten dan deze twee ploegen.FreakNL schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:52:
[...]
Er staat bij Canada een speler in het veld die meer marktwaarde heeft dan de gehele KKD bij elkaar..
Deze wedstrijd is niet best maar vergelijken met KKD is onzinnig
ICE ICE Baby
Beide ploegen hebben voetballend vermogentoolkist schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:57:
Dan ben ik toch benieuwd hoe Zwitserland-Algerije jou interesseert.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hadj Moussatoolkist schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:57:
[...]
Dan ben ik toch benieuwd hoe Zwitserland-Algerije jou interesseert.
Moet ie wel basis staan....
Idd, het was niet per se veel soeps, maar Canada wilde tenminste wel voetballen.djmuggs schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:55:
Deze commentator is stuk, verdiende overwinning van Canada.
Dan zijn ze de wedstrijd hierna mss iets minder kansloos.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
ICE ICE Baby
Dat is maar goed ook, want om over deze wedstrijd iets te kunnen zeggen moeten ze hun hersenen flink laten krakendjmuggs schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:59:
De gasten aan tafel krijgen in ieder geval nog betaald om dit uit te zitten.
En het is een lange zit geweest. Haha
Edit: deze wedstrijd snel vergeten, en dan morgen Brazilië Duitsland en Nederland maar kijken.
Brazilië wint denk ik niet zomaar van Japan, verwacht dat de Duitsers wel doorgaan, en Nederland Marokko durf ik geen uitspraken over te doen, maar hoop uiteraard op een goeie wedstrijd en overwinning van Nederland. Zal sws geen appeltje eitje worden denk ik. Maar we gaan t zien
[ Voor 42% gewijzigd door Format-C op 28-06-2026 23:10 ]
Saved by the Whistledjmuggs schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:33:
Er is niet genoeg alcohol in huis om een verlenging uit te zitten.
ICE ICE Baby
Ben het er niet mee eens: als ze het spel wél moeten maken en er niks van bakken, zullen ze als ze het spel niet hoeven te maken helemaal geen deuk in een pakje boter trappen.
En als ze achter komen moeten ze alsnog voetballen en het spel maken, en ze hebben vandaag laten zien dat ze dat niet kunnen.
Dus ik snap niet helemaal waar Ooijer het over heeft.
Plus om voor te komen of om een doelpunt te maken tegen NL of Marokko moeten ze het spel ook maken, en dat kunnen ze niet. Dus ze zullen nooit voor komen. Of terugkomen. Of een doelpunt scoren. Ik denk dan ook dat Canada er gewoon kansloos uitvliegt de volgende wedstrijd.
Maar "das logisch"... Lijkt mij. Toch?
Ik ga op bed. Het beste maar weer en tot laters. Mss stijgt het slaapgebrek door de hitte van de afgelopen dagen ook wel naar mn hoofd...
[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 28-06-2026 23:45 ]
Helemaal mee eens, de beleving is gewoon veel minder nu.carpebios schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:33:
Eigenlijk toch een rot WK. Die tijden zijn voor werkende mensen toch niet te doen. We hebben geluk gehad met Japan en Zweden. Maar de afgelopen wedstrijd midden in de nacht / ochtend en nu vannacht weer om een ondoenlijk tijdstip, voor allebei de landen die spelen.
Kennelijk 104 groepswedstrijden geweest, dat aantal klopt voor mijn gevoel totaal niet
Nog steeds in dubio of ik de wekker voor vannacht zet, en het morgen op halve kracht ga proberen overdag... In potentie wordt dit een heel spannende wedstrijd natuurlijk
Voordeel is wel, dat je die wedstrijden (niet) mist zoals gisteravond
Ik volg nu slaaprestrictie dus eigenlijk is het dus niet slim om te gaan kijken, was het eerst ook niet van plan maar ben bang dat ik toch de wekker zet (en kijk ook niet thuis, dus moet nog eerder op).
Verdere verloop om Nederland te kijken is wel gunstig, als ze (elke keer) winnen dan.
Zaterdag 4 juli om 19:00
Donderdag (kwart finale) 9 juli 22:00
Dinsdag (halve finale) 14 juli 21:00
Zondag (finale) 19 juli 21:00
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Was het niet 12 poules x 6 wedstrijden? dus 72 poulewedstrijden?Exocet schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:53:
[...]
Helemaal mee eens, de beleving is gewoon veel minder nu.
Kennelijk 104 groepswedstrijden geweest, dat aantal klopt voor mijn gevoel totaal niet
Het hele WK bestaat uit 104 wedstrijden.Exocet schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:53:
[...]
Helemaal mee eens, de beleving is gewoon veel minder nu.
Dus we hebben alweer ruim tweederde gehad...
Nog maar 31 wedstrijden te gaan helaas...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ja zeker, maar langs de andere kant voor ons Europeanen is het al een eeuwigheid geleden denk ik dat veel wedstrijden op een moeilijk uur vallen. (Zuid Korea 2002?) Of Amerika en Mexico nog vroeger in 1994 en 1986carpebios schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:33:
Eigenlijk toch een rot WK. Die tijden zijn voor werkende mensen toch niet te doen. We hebben geluk gehad met Japan en Zweden. Maar de afgelopen wedstrijd midden in de nacht / ochtend en nu vannacht weer om een ondoenlijk tijdstip, voor allebei de landen die spelen.
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar dit is toch gewoon het poulesysteem maar dan in één lijst? Dan is het logisch dat de top 31 hetzelfde is. Behalve dan dat in de poule het onderling resultaat telt en je daarom 1 verschil hebt.Mog schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:14:
Ik heb berekend wat de top 32 zou zijn als we met één grote ranglijst zouden werken zoals bij de Champions League. De top 31 blijft hetzelfde. Alleen Iran zou in dat geval wel doorgegaan zijn en Kaapverdië niet. Op basis van doelpunten voor (3 om 2).
[Afbeelding]
Ja en nee. In theorie kun je een poule hebben waarin de nummer 1 eindigt met 9 punten, en de nummers 2-4 allemaal met 2 punten. Je kunt dan met 2 punten toch doorgaan als nummer 2, terwijl dat in de league-tabel niet zo is.Ruzor schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:01:
[...]
Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar dit is toch gewoon het poulesysteem maar dan in één lijst? Dan is het logisch dat de top 31 hetzelfde is. Behalve dan dat in de poule het onderling resultaat telt en je daarom 1 verschil hebt.
Maar goed, dat zijn hele bijzondere gevallen. Omdat het huidige systeem zo in ingericht dat de beste nnummers drie doorgaan is de kans dat er grote verschillen inziten niet heel groot. Die nummers drie zitten immers in het gebied van de league-tabel waar de schifting plaatsvindt.
Ik zou het zelf wel mooier vinden als de opzet helemaal zo'n leagueformat gaat volgen. Dat je tegen 3 tegenstanders loot, en dat die niet noodzakelijkerwijs ook tegen elkaar spelen. Je kunt dan de volgende ronde afhankelijk maken van de plek op de ranglijst, waardoor het voor geplaatste teams ook in de derde wedstrijd loont om er vol voor te gaan.
Regeren is vooruitschuiven
Twente komt eraan!
Tja beetje irrelevant om te vergelijken met de CL toch? Daar speelt alle teams willekeurig zijn wedstrijd tegen de hele poule.Mog schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:14:
Ik heb berekend wat de top 32 zou zijn als we met één grote ranglijst zouden werken zoals bij de Champions League. De top 31 blijft hetzelfde. Alleen Iran zou in dat geval wel doorgegaan zijn en Kaapverdië niet. Op basis van doelpunten voor (3 om 2).
[Afbeelding]
Zal geen makkie worden voor Brazilie, maar denk dat ze wel winnen.JoteW schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:52:
Vanavond Brazilië - Japan op een lekker tijdstipje, beentjes hoog op de bank! Benieuwd wat de Japanners er tegenin kunnen brengen!
Ik zeg dat Kroatië gaat winnen van Portugal. Het loopt niet goed met Ronaldo, en het is te laat om het zonder Ronaldo te proberen. Denk dat het van beide kanten een moeilijke stroeve wedstrijd gaat worden, en precies daarom gaat KRO winnen. Die kunnen diep gaan zonder gefrustreerd te raken.
... not as I do.
Ik heb hier ook veel zin in! Iets zegt mij dat die Japanners hun huid erg duur zullen gaan verkopen. Moet nog maar zien of Brazilië dit gaat winnen.JoteW schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:52:
Vanavond Brazilië - Japan op een lekker tijdstipje, beentjes hoog op de bank! Benieuwd wat de Japanners er tegenin kunnen brengen!
grappig dat het zo uitkomt, maar ik denk wel dat met slechts 3 wedstrijden dit systeem niet altijd even eerlijk gaat zijn. Zeker niet als er ploegen rondlopen die makkelijk 5+ goals om de oren krijgen.Mog schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:14:
[Afbeelding]
ik ben wel benieuwd wat het minimale aantal wedstrijden zou moeten zijn om dit een beetje "eerlijk" te krijgen.
Het poulesysteem heeft net zo goed zijn beperkingen. Zo kan (is nu niet gebeurd) er een nummer 3 zijn die door is met 3 punten, terwijl er een nummer 4 is in een andere groep met 4 punten. Alhoewel je dit laatste zou kunnen oplossen met een "best-of-the-rest-systeem" ipv "beste-nummers-3".
Meer leuk om over te filosoferen dan dat het een echt probleem oplost. De landen die de kwart/halve halen zullen in alle systemen wel goed voor de dag komen.
Snap ik wel, hoe groot is nou de kans dat Azie ooit een Wk wint.. dus ook dit is niet gek, als puntje bij paaltje komt winnen de grote landen in 96% van de gevallen.Poulske schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:15:
Nee precies, ik ben ook al een paar dagen aan het roepen dat ik Japan dit wel eens zie winnen, werd direct voor gek verklaard.
Iets anders: blij dat de wedstrijd van Oranje een Braziliaanse scheidsrechter kent, dat is kwaliteit.
Hebben we eigenlijk al echte verrassingen gehad, in de zin van ploegen die nu al naar huis zijn?Clush schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:57:
Een verrassing ligt nooit voor de hand, anders zou het geen verrassing zijn. Tegelijk is het vrij onwaarschijnlijk dat we deze 16 wedstrijden door gaan komen zonder een enkele verrassing. Dus: wat wordt de verrassing van deze ro32?
Ik zeg dat Kroatië gaat winnen van Portugal. Het loopt niet goed met Ronaldo, en het is te laat om het zonder Ronaldo te proberen. Denk dat het van beide kanten een moeilijke stroeve wedstrijd gaat worden, en precies daarom gaat KRO winnen. Die kunnen diep gaan zonder gefrustreerd te raken.
:strip_exif()/f/image/ttr0lOEZd4f2iPZYVC4kxY0C.png?f=user_large)
Zo, de TV staat klaar en de apps zijn up to date, en de antenne doet het zelfs indien nodig. Deze TV was 3 jaar of zo niet aangeweest
Lekker naar bed, en dan zelf nog wakker worden/blijven. Hup Oranje!
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 29-06-2026 17:30 ]
Turkije had natuurlijk nooit in de poule uitgeschakeld mogen worden. En dat Kaapverdië door is is een aardige stunt.Fiber schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:15:
[...]
Hebben we eigenlijk al echte verrassingen gehad, in de zin van ploegen die nu al naar huis zijn?
... not as I do.
Ecuador winnen van Duitsland, ook niet verwacht.Clush schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:31:
Turkije had natuurlijk nooit in de poule uitgeschakeld mogen worden. En dat Kaapverdië door is is een aardige stunt.
Ik bedoel niet specifiek het WK, maar deze wedstrijd. WK zie ik ze inderdaad niet winnen.Sjah schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:11:
[...]
Snap ik wel, hoe groot is nou de kans dat Azie ooit een Wk wint.. dus ook dit is niet gek, als puntje bij paaltje komt winnen de grote landen in 96% van de gevallen.
Iets anders: blij dat de wedstrijd van Oranje een Braziliaanse scheidsrechter kent, dat is kwaliteit.
Zo, hebben we dat dan tenminste gehad
Oh, wedstrijd moet nog beginnen zie ik...
ICE ICE Baby
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
De vallende ziektePierre schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:04:
Ze beginnen nu al met liggen die lui uit Brazilië
ICE ICE Baby
Nog veel erger dat de scheidsrechter er in mee gaat.Pierre schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:04:
Ze beginnen nu al met liggen die lui uit Brazilië
Ach ja die dingen gebeuren
Japan erg nerveus in balbezit, zijn ze hem snel kwijt. Terwijl Brazilië er nog niet eens heel fel op zit
[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 29-06-2026 19:09 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 29-06-2026 19:16 ]
Mijn zoon zei net exact hetzelfde 😅Miki schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:14:
Waarom heeft de verslaggever van de NOS alleen maar moeite gedaan om van de Braziliaanse spelers hun achternaam goed uit te spreken maar komen de Japanners er bekaaid vanaf.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Kans is klein, scoort nagenoeg nooit tegen sterkere tegenstanders alleen (veel) tegen de kleintjes.Harribo schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:59:
Als Ueda er nu een paar inprikt, kan Feyenoord flink cashen
Gewoon woonwijk in Guildford, SurreySjah schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:44:
@gambieter >> escape to the country, als ik naar dat raam kijk?
Het is nooit te laat om toe te geven dat je er naast zatLZ86 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:25:
Brazil heeft het iig moeilijk tegen Japan.
Voelt al iets beter dat NL het er ook lastig mee had.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
[ Voor 22% gewijzigd door djmuggs op 29-06-2026 19:31 ]
ICE ICE Baby
Sano van Mainz, niet van Necnocalimero schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:30:
Wow. Sano scoort
Misschien 16 jaar gelden maar Brazilië leeft al enige tijd in een crisis.Joosie200 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:31:
Bam. Lekker ingeschoten. Tegen de verhoudingen in want op papier zou Brazilië de gedoodverfde winnaar zijn.
Tja, op papier is leuk. Maar resultaat is wat telt.Joosie200 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:31:
Bam. Lekker ingeschoten. Tegen de verhoudingen in want op papier zou Brazilië de gedoodverfde winnaar zijn.
Is die uberhaupt wel mee? Ik dacht eerst ook dat het die van NEC was
Brazilië heeft een goed elftal maar ze zijn volgens mij aanvallend heel afhankelijk van Vinicius Junior
ICE ICE Baby
We gaan hier geen Vd Vaartje doen, dat ze allemaal op elkaar lijken.
Voor PSV bedoel je of? Is z'n broer namelijkLZ86 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:30:
Sano meteen onbetaalbaar
Twente komt eraan!
Oh zeker. En ik gun het Japan wel om te stunten. Laat de underdogs maar wat favorieten naar huis sturen in de knock out.plizz schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:32:
[...]
Tja, op papier is leuk. Maar resultaat is wat telt.
Ook maar deels. Backs zijn prut, rechtsbuiten hoogstens een groot talent maar heeft bij Bournemouth nog nagenoeg njks laten zien.Harribo schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:32:
[...]
Brazilië heeft een goed elftal maar ze zijn volgens mij aanvallend heel afhankelijk van Vinicius Junior
Nee, daarom dat de commentator ook zei: "z'n broer zal het bekijken vanuit Nijmegen, of waar hij op dit moment ook is", of iets in die trendtoolkist schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:32:
[...]
Is die uberhaupt wel mee? Ik dacht eerst ook dat het die van NEC was
Twente komt eraan!
Ik kijk op de BelgJoteW schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:34:
[...]
Nee, daarom dat de commentator ook zei: "z'n broer zal het bekijken vanuit Nijmegen, of waar hij op dit moment ook is", of iets in die trend
We houden het fatsoenlijk, hou je frustratie in aub.
Rotschoppen toewensen of andere verwensingen in soortgelijke strekking laten we achterwege.Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl