[Voetbal] Centraal WK 2026 topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03

FreakNL

Well do ya punk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09u1P-RySyb6p3dfjDwbFBxrEGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p4xKCKdjFl57KtBSLxFAwa40.png?f=fotoalbum_large

Op basis van de huidige standen. Slaat eigenlijk nergens op want alles ligt nog open en niet elke groep heeft al evenveel gespeeld... Maar toch wel leuk

Ik heb AI laten uitzoeken hoe de nummers 3 ingedeeld worden, geen idee of die het correct heeft..

[ Voor 81% gewijzigd door FreakNL op 19-06-2026 11:26 ]


  • Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@FreakNL Wtf... zitten Arg en Fra in zelfde hoek speelschema...?? Bwaahahahaha. edit: mwa onee, alhoewel Noo kan 1e worden in die groep.


Over de de nos... complimenten voor het 7 uur NOS Wk Ontbijt. Gezellig en puntig, en half uur geen reclame.


En de stadions in N-Amerika, allemaal even groot en mooi. Dan denk je dat NL indruk maakt met de stadions van de Top3... :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 19-06-2026 11:25 ]


  • stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:52
Sjah schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:20:
Over de de nos... complimenten voor het 7 uur NOS Wk Ontbijt. Gezellig en puntig, en half uur geen reclame.
Het is leuk dat het programma er is, maar had liever gehad dat ze gewoon éérst alle samenvattingen lieten zien en pas daarna dat gel*l van die "analisten". Die analisten vind ik wel van een dramatisch laag niveau zo af en toe.

  • Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:40
Sjah schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:20:
@FreakNL Wtf... zitten Arg en Fra in zelfde hoek speelschema...?? Bwaahahahaha. edit: mwa onee, alhoewel Noo kan 1e worden in die groep.


Over de de nos... complimenten voor het 7 uur NOS Wk Ontbijt. Gezellig en puntig, en half uur geen reclame.


En de stadions in N-Amerika, allemaal even groot en mooi. Dan denk je dat NL indruk maakt met de stadions van de Top3... :*)
Ik moet gewoon zeggen dat de organisatie en de sfeer van het WK me heel erg positief heeft verrast. De stadions zijn groot en zitten bijna helemaal vol ondanks de hoge prijzen. Er zijn alsnog genoeg fans naar de VS gekomen. Ik geniet van de beelden van vooral de Schotse supporters die binnen no time zoveel gezopen hadden in Boston dat er amper nog bier te krijgen was 😁

Alleen het tijdsverschil is gewoon irritant, ik ga echt niet opblijven om al die wedstrijden te volgen. Behalve voor Oranje dan natuurlijk.

  • Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:29
Vlassie1980 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:56:
[...]

Ik moet gewoon zeggen dat de organisatie en de sfeer van het WK me heel erg positief heeft verrast. De stadions zijn groot en zitten bijna helemaal vol ondanks de hoge prijzen. Er zijn alsnog genoeg fans naar de VS gekomen. Ik geniet van de beelden van vooral de Schotse supporters die binnen no time zoveel gezopen hadden in Boston dat er amper nog bier te krijgen was 😁

Alleen het tijdsverschil is gewoon irritant, ik ga echt niet opblijven om al die wedstrijden te volgen. Behalve voor Oranje dan natuurlijk.
Ja die NFL stadiums zijn mega groot das wel echt gaaf. Ik zie alleen niet zo heel veel wedstrijden omdat het allemaal of laat of snachts is. Moet eerlijk bekennen dat ik elke dag wel de highlights terugkijk maar ik onthou die wedstrijden niet, omdat je ze niet live gezien hebt.

Ik heb toch liever een World cup in een voor ons betere tijdzone..

  • dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Het volgende WK is in Marokko, Portugal en Spanje dus dat komt vast beter uit. :)
Behalve de openingswedstrijden, want die worden gespeeld in Argentinië, Paraguay en Uruguay. :+

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 19-06-2026 18:11 ]


  • Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:40
En eerst tussendoor nog even een EK in groot Brittannië 👍

  • DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:08
dutchgio schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 18:11:
Het volgende WK is in Marokko, Portugal en Spanje dus dat komt vast beter uit. :)
Behalve de openingswedstrijden, want die worden gespeeld in Argentinië, Paraguay en Uruguay. :+
En dat alleen maar om die continenten af te vinken, zodat Saoedi Arabië de volgende kon pakken zonder tegenstand |:(

  • Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
We hebben ongeveer iedere dag 2 wedstrijden voor 0:00. Wie heeft er bedacht dat er op vrijdagavond dan niet 2 wedstrijden zijn vóór 0:00?

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Blik1984 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 18:57:
We hebben ongeveer iedere dag 2 wedstrijden voor 0:00. Wie heeft er bedacht dat er op vrijdagavond dan niet 2 wedstrijden zijn vóór 0:00?
Idd behoorlijk jammer dat er om 1900u geen wedstrijd is. Maar dat zal aan de tijdzones liggen waarin de ploegen zitten die vanavond moeten spelen?

Ik ga vanavond VS-Australie en Schotland-Marokko kijken. Denk dat dat beide wel leuke wedstrijden kunnen worden. De eerste een open over en weer wedstrijd en de 2e een "vecht" wedstrijd (tomeloze inzet, en met-het-hart -voetbal). :)

[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 19:13 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:29
Blik1984 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 18:57:
We hebben ongeveer iedere dag 2 wedstrijden voor 0:00. Wie heeft er bedacht dat er op vrijdagavond dan niet 2 wedstrijden zijn vóór 0:00?
Ik zet net ook al Livescore op te zoeken van zijn er geen avond wedstrijden voor ons 8)7 Vond het al zo stil deze avond. :-(

  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
FreakNL schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:15:
[Afbeelding]

Op basis van de huidige standen. Slaat eigenlijk nergens op want alles ligt nog open en niet elke groep heeft al evenveel gespeeld... Maar toch wel leuk

Ik heb AI laten uitzoeken hoe de nummers 3 ingedeeld worden, geen idee of die het correct heeft..
Klopt ook niet echt, mexico speelt in mexico stad.

  • Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:09

Pierre

Van nature lui!

Blik1984 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 18:57:
We hebben ongeveer iedere dag 2 wedstrijden voor 0:00. Wie heeft er bedacht dat er op vrijdagavond dan niet 2 wedstrijden zijn vóór 0:00?
Iemand bij de Fifa gok ik, wel jammer inderdaad, ik ga zeker USA - Australië kijken via Teams samen met mijn oom die in Sydney woont :*)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.


  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Ik woon in Mexico, nu mexico door naar de ronde van 32 is, in mexico stad, geloven mensen dat het voordeel uitstekend is voor Mexico. De hoogte en de fans in Azteca gaan voor moois zorgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5FrvgD8HitfSwWHO2AWQLhYJig=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hItywMAPntkgSietMPpSq8wY.jpg?f=user_large gisteravond ongeveer een half miljoen mensen bij een van de langste boulevard, angel de la indepencia op reforma. Helemaal vol. Boulevard is 14km lang, mega gaaf.

Ik woon 5 uurtjes van mexico stad vandaan, als het mexico lukt om in de ronde van 16 te komen, gaan we een roadtrip doen. :D

  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
FreakNL schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:15:
[Afbeelding]

Op basis van de huidige standen. Slaat eigenlijk nergens op want alles ligt nog open en niet elke groep heeft al evenveel gespeeld... Maar toch wel leuk

Ik heb AI laten uitzoeken hoe de nummers 3 ingedeeld worden, geen idee of die het correct heeft..
Als Nederland als beste 3e eindigt is het zelfs mogelijk dat ze tegen mexico moeten in mexico stad. Als NL als 1e eindigt spelen ze in Monterrey.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Jorah_Newstone schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:49:
Ik woon in Mexico, nu mexico door naar de ronde van 32 is, in mexico stad, geloven mensen dat het voordeel uitstekend is voor Mexico. De hoogte en de fans in Azteca gaan voor moois zorgen.
[Afbeelding] gisteravond ongeveer een half miljoen mensen bij een van de langste boulevard, angel de la indepencia op reforma. Helemaal vol. Boulevard is 14km lang, mega gaaf.

Ik woon 5 uurtjes van mexico stad vandaan, als het mexico lukt om in de ronde van 16 te komen, gaan we een roadtrip doen. :D
Wow mooi plaatje. En wat een mensen! :D

Edit; en een boulevard van 14km lang.... Damn :o :D

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 20:36 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Format-C schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:08:
[...]

Idd behoorlijk jammer dat er om 1900u geen wedstrijd is. Maar dat zal aan de tijdzones liggen waarin de ploegen zitten die vanavond moeten spelen?
Op de tijdstippen is niet zoveel peil te trekken. Die nacht/ochtend wedstrijden zijn om 0300, dan weer om 0400, en om 0600 en vannacht weer om 0500, en er is er ook een om 0230 opeens. Misschien heeft dat te maken met een sponsor/tv-maatschappij die flink betaalt, niks verbaast me nog met de Fifa.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:32:
[...]

Op de tijdstippen is niet zoveel peil te trekken. Die nacht/ochtend wedstrijden zijn om 0300, dan weer om 0400, en om 0600 en vannacht weer om 0500, en er is er ook een om 0230 opeens. Misschien heeft dat te maken met een sponsor/tv-maatschappij die flink betaalt, niks verbaast me nog met de Fifa.
Gek he, in een toernooi met 4 verschillende tijdzones.

  • Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:13
toolkist schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:43:
[...]

Gek he, in een toernooi met 4 verschillende tijdzones.
Ja best wel, FIFA kennende geven ze de voorkeur aan de TV-kijker dan aan de stadionbezoeker. Kan hun aan hun reet roesten dat een wedstrijd om 11 uur 's ochtends gespeeld moet worden.

  • mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:08
Format-C schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:22:
[...]

Wow mooi plaatje. En wat een mensen! :D

Edit; en een boulevard van 14km lang.... Damn :o :D
Daar had de finale ook gespeeld moeten worden, hoe mooi de stadions in Amerika ook zijn.

Maar dat is mijn mening als voetballiefhebber.

  • dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik hoop dat de VS verliest.

It’s the economy, stupid!


  • Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:40
benieuwd hoe usa het gaat doen tegen een wat taaiere ploeg, wel jammer dat pulicic geblesseerd is want dat was echt de smaakmaker vorige pot

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

mavaros schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:55:
[...]

Daar had de finale ook gespeeld moeten worden, hoe mooi de stadions in Amerika ook zijn.

Maar dat is mijn mening als voetballiefhebber.
Idd. Mexico is sws veel meer voetbalminded en voetballand, en zijn echte voetballiefhebbers. In Amerika boeit voetbal niet, en is het NHL, MLB, NBA, en NFL wat de klok slaat.

Wat wel sneu is is dat de kaartjes om bij een wedstrijd aanwezig te zijn, zo duur zijn, dat de wedstrijden van Mexico niet eens uitverkocht waren. (De normale man kan er niet eens meer heen) En dat in de poulefase. Geeft wel aan dat het de FIFA maar om 1 ding draait. Helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 21:03 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:38
Ik ook. Fuck die arrogante lui.

  • Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:40
voetbal in mexico is natuurlijk veel groter daar, maar als je ambiance ziet nu bij usa -aus dan is er daar ook heel wat beleving. en in de usa alles vol ondanks de hoge prijzen, dat zegt toch ook wel wat

  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:38
Amerikanen krijgen deze pot wel weerstand en meteen zie je hoe matig die ploeg eigenlijk is.

Jammer dat de Australiërs het nog niet weten om te zetten in kansen.

  • Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:09

Pierre

Van nature lui!

Die had toch wel geel mogen krijgen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.


  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
LZ86 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:08:
Amerikanen krijgen deze pot wel weerstand en meteen zie je hoe matig die ploeg eigenlijk is.

Jammer dat de Australiërs het nog niet weten om te zetten in kansen.
En toch 'gewoon' binnen een kwartier op voorsprong.

  • Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:40
LZ86 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:08:
Amerikanen krijgen deze pot wel weerstand en meteen zie je hoe matig die ploeg eigenlijk is.
usa is echt niet verkeerd, hoe kom je daar nou bij?

  • dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Pfff

It’s the economy, stupid!


  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:29
USA komt sterk voor de dag zeg.

  • mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:08
Pierre schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:09:
Die had toch wel geel mogen krijgen.
Ja, maar dan geel voor die Amerikaan die onnodig liep te rollen. Die Australiër zette niet door en normaal spring je over die sliding heen. Kijk maar goed terug.

aanvulling: En kijk maar hoe onbehouwe die Amerikaan ansich speelt.


Ondertussen scoort Amerika wel.

[ Voor 9% gewijzigd door mavaros op 19-06-2026 21:14 ]


  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:38
Gatverdamme wéér een eigen goal die de amerikanen helpt...

  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Krijg het gevoel dat velen (onbewust) ook gewoon willen dat de VS niet goed is.

  • c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:09
bazzemans schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:12:
Krijg het gevoel dat velen (onbewust) ook gewoon willen dat de VS niet goed is.
Niks mis mee toch

EU DNS: 86.54.11.100


  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:38
bazzemans schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:12:
Krijg het gevoel dat velen (onbewust) ook gewoon willen dat de VS niet goed is.
Het is toch ook gewoon een middelmatig elftal? Tegen Paraguay alle moeite en ook geholpen door een eigen goal.

En nu weer een OG.

  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:29
Sport en politiek hou ik persoonlijk liever gescheiden.

  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:38
DutchOwnage schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:14:
Sport en politiek hou ik persoonlijk liever gescheiden.
Dan ben je bij de FIFA aan het verkeerde adres.

  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ieder zijn ding. Ik heb daar niet zoveel mee. Zelfde geldt voor supporter zijn van club x en daarom dus hater van club y. Vind ik ook nergens op slaan.

  • Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:40
maar waarom die haat, bij veel teams snap ik dat nog wel ergens maar usa is niet vervelend, geen diva;s geen stervende zwanen, gewoon hard werken en hard voetballen en aanvallend spel.

Waarschijnljik door trump gevoed?

  • Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:59

Clush

Do as I say...

De Australiërs kunnen niet van je winnen, maar ze kunnen wel doorhalen op je enkels.

USA duidelijk niet gewend om tegen hoge pressie te spelen. Maar dat is van later zorg met deze poule.

... not as I do.


  • c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:09
Grindtegel schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:15:
maar waarom die haat, bij veel teams snap ik dat nog wel ergens maar usa is niet vervelend, geen diva;s geen stervende zwanen, gewoon hard werken en hard voetballen en aanvallend spel.

Waarschijnljik door trump gevoed?
Ik zie of proef vooralsnog geen haat, hoe kom je daarbij?

EU DNS: 86.54.11.100


  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:29
LZ86 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:14:
[...]

Dan ben je bij de FIFA aan het verkeerde adres.
Is zo. Maar ik zie geen reden om nu maar "tegen" team USA te zijn.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ik ben niet tegen Amerika, maar wel voor Australië. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 21:18 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
LZ86 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:13:
[...]

Het is toch ook gewoon een middelmatig elftal? Tegen Paraguay alle moeite en ook geholpen door een eigen goal.

En nu weer een OG.
Dat vind ik eerlijk gezegd moeilijk in te schatten. Er zitten beste een aantal spelers in de selectie die bij redelijke/goede clubs in Europa spelen. Als je daar een team van weet te maken dan kan het, zeker op een thuistoernooi, gewoon een prima deelnemer zijn. Ook als je naar de vriendschappelijke wedstrijden kijkt, zijn de uitslagen goed totdat ze tegen een (goede) Europese ploeg moeten spelen.

  • mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:08
bazzemans schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:12:
Krijg het gevoel dat velen (onbewust) ook gewoon willen dat de VS niet goed is.
Valt toch wel mee?

Beide teams doen hun best, maar ze verdienen niet de schoonheidsprijs qua voetbal.

Een Spanje of ander serieuze tegenstander maakt na de poulefase gehakt van deze twee teams.

  • Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vind beide teams maar zo zo. En geen van oudsher voetballanden, gezien ze uitblinken in andere sporten. Dus het is mij om het even wie er wint, of er gelijkspel uitkomt rollen. Maar ik keek ook met weinig interesse gister naar Zwitserland - Bosnië en Herzegovina.

  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Format-C schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:22:
[...]

Wow mooi plaatje. En wat een mensen! :D

Edit; en een boulevard van 14km lang.... Damn :o :D
Paseo de la reforma, loopt vanaf het centrum (zocalo) tot aan chapultec (grootste park in noord amerika). Iedere zondag ochtend sluiten ze zelf de gehele weg zodat je er kan fietsen. :D

Hier gaan mensen naartoe om te feesten zegmaar. Denk dat reforma een van mijn favoriete plaatsen is, paar maanden geleden nog gegeten op de 56e verdieping van de cartlon ritz 8)

Zover doen de amerikanen het beter, maar de socceroos zullen vechten tot het einde.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Kijk... Nu lijkt het alsof Australië gaat komen, drukken naar voren.....

En dan krijgen we zo drinkpauze

Weg momentum

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Nee, dat gevoel heb ik eigenlijk best sterk ;). Het is een gevoel, dus echte onderbouwing heb ik er niet voor.
Beide teams doen hun best, maar ze verdienen niet de schoonheidsprijs qua voetbal.

Een Spanje of ander serieuze tegenstander maakt na de poulefase gehakt van deze twee teams.
We gaan het zien. Spanje lukte het ook niet om gehakt te maken van Kaapverdië. Ik denk dat wij ons er nog weleens in vergissen in hoeverre dit soort wedstrijden (tot op zekere hoogte) ook op zichzelf staan. Van een team met topspelers kan bovendien het nadeel zijn dat die tantoe veel wedstrijden gespeeld hebben over het seizoen. Ook frisheid kan een waardevolle eigenschap van een team zijn.

Op WK's en EK's zijn er ook altijd spelers die verrassen en vaak zijn dat spelers die nog niet bij topclubs zitten en dus ook fris zijn op dat eindtoernooi.

Edit: Henry bijvoorbeeld in 1998. Speelde toen nog bij Monaco. Hij was talentvol maar niet de meest voor de hand liggende keuze voor de selectie. Speelde alle wedstrijden en werd topscorer voor Frankrijk dat toernooi. The rest is history.

[ Voor 9% gewijzigd door bazzemans op 19-06-2026 21:27 ]


  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Format-C schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:23:
Kijk... Nu lijkt het alsof Australië gaat komen, drukken naar voren.....

En dan krijgen we zo drinkpauze

Weg momentum
Die drinkpauzes moeten echt zo snel mogelijk na dit toernooi weer van het toneel verdwijnen. Alleen als het weer het vereist.

Edit; ook deze wedstrijd weer ideale voetbalomstandigheden. Lekkere temperatuur met 24 graden en een ideale luchtvochtigheid. Geen enkele noodzaak voor een drinkpauze.

[ Voor 19% gewijzigd door bazzemans op 19-06-2026 21:28 ]


  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
bazzemans schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:27:
[...]


Die drinkpauzes moeten echt zo snel mogelijk na dit toernooi weer van het toneel verdwijnen. Alleen als het weer het vereist.

Edit; ook deze wedstrijd weer ideale voetbalomstandigheden. Lekkere temperatuur met 24 graden en een ideale luchtvochtigheid. Geen enkele noodzaak voor een drinkpauze.
Precies, in qatar waren er ook geen drinkpauzes. Geld geld geld.

  • Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:40
had gehoopt dat AUS wat meer weerstand zou bieden maar die vallen behoorlijk tegen

  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Als de USA wint, dan is het toch ook zeker dat ze doorgaan als groepswinnaar vandaag al toch?

  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:29
Jorah_Newstone schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:31:
Als de USA wint, dan is het toch ook zeker dat ze doorgaan als groepswinnaar vandaag al toch?
Yes.

  • Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
bazzemans schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:27:
[...]


Die drinkpauzes moeten echt zo snel mogelijk na dit toernooi weer van het toneel verdwijnen. Alleen als het weer het vereist.
We hebben meer zuivere speeltijd dankzij nieuwe regels en dan zorgen ze er met drinkpauzes reclameblokken ervoor dat wedstrijden alsnog langer duren. Vooral vervelend omdat veel wedstrijden om 22:00 beginnen.

  • mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:08
Er zit daar iemand op een speciale tribune totaal niet geïnteresseerd een moeilijke maaltijd te nuttigen. Daar had je 15 voetbalfans kwijt gekund.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

De Australiërs zouden nu wel een Tim Cahill, Harry Kewell of Mark Viduka kunnen gebruiken... :P
mavaros schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:35:
Er zit daar iemand op een speciale tribune totaal niet geïnteresseerd een moeilijke maaltijd te nuttigen. Daar had je 15 voetbalfans kwijt gekund.
De porties zijn daar ook zo groot dat je er 90 minuten mee bezig bent om het weg te werken. Edit; en je had er 15 mensen mee kunnen voeden... Haha.

Edit,: en om de haverklap komen er "bekende" Amerikanen in beeld.

/Ik ken er nagenoeg geen 1 van. :P

[ Voor 81% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 21:40 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:01
bazzemans schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:27:
[...]
Die drinkpauzes moeten echt zo snel mogelijk na dit toernooi weer van het toneel verdwijnen. Alleen als het weer het vereist.
Zie mn eerder post:

Commerciële belang en gelijkwaardigheid tussen alle wedstrijden ongeacht temperatuur
d-vine schreef op zondag 14 juni 2026 @ 08:50:
[...]


FIFA hanteerd al decennia een andere filosofie meer en meer teams.
En daar zit een heel politiek spel achter.


Voor de drink pauzes
Voor het eerst op WK in Brazilië 2014
  • Er kwam een Braziliaanse rechter aan te pas
  • Hoewel de FIFA vooraf richtlijnen had opgesteld, wilden ze de pauzes in eerste instantie optioneel houden.
  • Tijdens het toernooi spande de Braziliaanse spelersvakbond echter een rechtszaak aan. Een Braziliaanse arbeidsrechter stelde hen in het gelijk en verplichtte de FIFA om bij een gevoelstemperatuur van 32 °C of hoger in de 30e en 75e minuut een pauze van 3 minuten in te lasten.
  • De primeur was uiteindelijk voor de wedstrijd Nederland - Mexico in de achtste finale; dat was de eerste WK-wedstrijd waarin officieel zo'n drinkpauze werd gehouden.
  • De FIFA heeft voor dit WK besloten om de drinkpauze verplicht te stellen in élke wedstrijd, ongeacht of het buiten 15 of 35 graden is.
  • Televisiereclame: Net als bij het Amerikaanse Super Bowl-concept krijgen tv-zenders nu een vast, extra moment van ruim twee minuten om reclames uit te zenden. Dit levert de FIFA en mediapartners gigantisch veel geld op.
  • Standaardisatie: Door de pauze in elke wedstrijd verplicht te maken, zijn de regels en speeltijden voor ieder team in het toernooi exact gelijk.
Iedereen zag dit van mijlen ver aankomen het WK hier verder gecommercialiseerd zou worden.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Buitenspel.....

En de amerikanen snappen er geen hol meer van. (Weten niet eens wat buitenspel is)

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:40
goal

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ik vind buitenspel

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:29
Format-C schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:44:
Buitenspel.....

En de amerikanen snappen er geen hol meer van. (Weten niet eens wat buitenspel is)
De stadions bij wedstrijden in de MLS zijn ook goed gevuld hoor.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:10
Hinderlijk buitenspel vind ik het, keeper word sowieso afgeleid/benadeeld hierdoor

  • c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:09
Huh, dit is toch overduidelijk buitenspel?

EU DNS: 86.54.11.100


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dit is toch die scheids die eerder veroordeeld is wegens omkoping? Hoezo mag die fluiten op een WK?

  • Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:40
australier stond er nog

  • cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:52
Als hijzelf al niet buitenspel staat is het toch zeker hinderlijk buitenspel van de 2 gasten die op de keeper afstormen?

Flickr PSN ID= cheironnl


  • Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:40
kijken jullie wl, sjesus

  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:38
Overduidelijk hinderlijk buitenspel...... Maar infantino's vriendje moet natuurlijk ver komen

  • mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:08
Format-C schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:44:
Buitenspel.....

En de amerikanen snappen er geen hol meer van. (Weten niet eens wat buitenspel is)
Die Australiër had er met zijn poot vanaf moeten blijven. Anders was het wel buitenspel.

  • carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:16
Huh wie heft buitenspel dan op?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Komt omdat een Australiër em nog raakte (de bal)
Idd. Goed gezien. d:)b bal werd ook nog door een Australiër geraakt voordat de bal bij de aanvaller was die hem inkopte (?)

[ Voor 93% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 21:48 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vind het hinderlijk buitenspel ja. Keeper wordt door een andere speler geblokt in zicht. Maarja frommel goal zo. US blij want als gastland door. Heuj.

  • Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:17
Huh, hoe is dit geen buitenspel? Die andere speler die er ook op afrent neemt duidelijk deel aan het spel. Degene die scoort niet, eens, maar degene die er direct heen rent en buitenspel stond wel. Ik zal de regels wel niet goed genoeg kennen ofzo :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."


  • Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:10
Maar 1 spits stond duidelijk in offside en hindert de keeper en doet gewoon mee aan het spel.

  • c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:09
carpebios schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:46:
Huh wie heft buitenspel dan op?
Diegene die scoort staat niet buitenspel. Maar andere 2 wel die actief mee doen aan het spel.

EU DNS: 86.54.11.100


  • Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:08

Quad

Doof

Onderin het beeld heft er een het buitenspel op voor Freeman.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LZ86 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:46:
Overduidelijk hinderlijk buitenspel...... Maar infantino's vriendje moet natuurlijk ver komen
Tuurlijk niet. Hij duikt voluit voor de bal. Hier was niks hinderlijks aan.. Als de bal nou via die speler de lucht in zou zijn gegaan ok

  • d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:01
Voetbal moet buitenspel opheffen.

  • dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Australië is echt een pak slechter dan ik had verwacht.

It’s the economy, stupid!


  • c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:09
toolkist schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:47:
[...]

Tuurlijk niet. Hij duikt voluit voor de bal. Hier was niks hinderlijks aan.. Als de bal nou via die speler de lucht in zou zijn gegaan ok
Diegene doet actief mee aan het spel door naar de bal te haasten. De keeper moet dan rekening met jou en dus is het buitenspel.

EU DNS: 86.54.11.100


  • gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, volgens de regels geen buitenspel.

Qua spelbeeld een verdiende marge.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dawg schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:48:
Australië is echt een pak slechter dan ik had verwacht.
En Amerika lijkt wat maar gaat er tegen het eerste de beste fatsoenlijke land ook uit.

  • Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:40
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor Australië maar het gehalte anti USA en daarmee onzin opmerken over voor usa fluiten is er hoog vanavond, wtf?

  • Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:08

Quad

Doof

Zie nu pas dat Russell Crowe de coach is van USA. :+

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Nog even snel met AI het beeld aangepast.

K#t ai :+

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 21:49 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
d-vine schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:42:
[...]


Zie mn eerder post:

Commerciële belang en gelijkwaardigheid tussen alle wedstrijden ongeacht temperatuur
[...]
Dat besluit van de rechter kan ik volgen. Dat gaat om verplichte drinkpauzes boven een bepaalde temperatuur.
Het argument van gelijkwaardigheid over alle wedstrijden, klinkt vooral als een manier om de commercie erachter recht te lullen. Ik vind niet dat drinkpauzes bij de een enkele wedstrijd niet een voor- of nadeel t.o.v. de andere wedstrijden met zich meebrengt. Het gaat om de 90 minuten (en eventueel extra tijd + penalties) tussen twee ploegen. Anders kan je ook wel gaan stellen dat elke wedstrijd gefloten moet worden door dezelfde arbiter, dat is denk ik nog van grotere invloed.

  • c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:09
Format-C schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:49:
Nog even snel met AI het beeld aangepast.

Kut ai
Door AI kan je de helft van je devops/platform team naar huis sturen, wat is AI ontzettend goed geworden zeg.

Dus ja, kut AI, binnenkort werkloos op de bank.

EU DNS: 86.54.11.100


  • Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06 23:48

Grvy

Bot

c-nan schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:49:
[...]

Door AI kan je de helft van je devops/platform team naar huis sturen, wat is AI ontzettend goed geworden zeg.

Dus ja, kut AI, binnenkort werkloos op de bank.
hahahah, keep dreaming

Dit is een account.


  • Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:48:
[...]

En Amerika lijkt wat maar gaat er tegen het eerste de beste fatsoenlijke land ook uit.
Waarom denk je dat? Spelen met vertrouwen, snelheid en hebben hele stadion achter zich.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Grindtegel schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:48:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor Australië maar het gehalte anti USA en daarmee onzin opmerken over voor usa fluiten is er hoog vanavond, wtf?
Yup rijkelijk irritant.

  • Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:10
Vind Usa best wel leuk spelen, qua spelers middelmaat maar spelen gewoon vol overgave en intensiteit. Ook gewoon lekker aanvallend, zie ze nog wel eens ver geraken als het qua loting wat meevalt

  • floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:37
Grindtegel schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:48:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor Australië maar het gehalte anti USA en daarmee onzin opmerken over voor usa fluiten is er hoog vanavond, wtf?
Dit, gaat nergens over. Was gewoon geen buitenspel. Die andere speler nam onvoldoende deel aan het spel en leek ook niet hinderlijk aanwezig.

  • bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:47:
[...]

Tuurlijk niet. Hij duikt voluit voor de bal. Hier was niks hinderlijks aan.. Als de bal nou via die speler de lucht in zou zijn gegaan ok
Meedoen aan het spel is inderdaad wat anders dan hinderlijk buitenspel staan. Dit was geen hinderlijk buitenspel. Als je die speler wegdenkt, handelt de keeper exact hetzelfde en wordt er gewoon gescoord.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tk55 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:50:
[...]

Waarom denk je dat? Spelen met vertrouwen, snelheid en hebben hele stadion achter zich.
Omdat de spelers niet goed genoeg zijn? Tegen kwaliteit ga je maar deels kunnen compenseren met enthousiasme.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

floriz87 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:50:
[...]

Dit, gaat nergens over. Was gewoon geen buitenspel. Die andere speler nam onvoldoende deel aan het spel en leek ook niet hinderlijk aanwezig.
Ze lieten net beelden zien, en de aussie achterin beeld hief buiten spel op

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:59

Clush

Do as I say...

Grindtegel schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:48:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor Australië maar het gehalte anti USA en daarmee onzin opmerken over voor usa fluiten is er hoog vanavond, wtf?
Beetje irrationeel negatief zijn is jou niet vreemd, toch? >:)

... not as I do.


  • dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

toolkist schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:51:
[...]

Omdat de spelers niet goed genoeg zijn? Tegen kwaliteit ga je maar deels kunnen compenseren met enthousiasme.
Alleen Tillman vind ik van echt hoog niveau. De rest, mwa.

It’s the economy, stupid!

Pagina: 1 ... 25 ... 39 Laatste

Let op:
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.

Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic

Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport

Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl