[Voetbal] Centraal WK 2026 topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 104 ... 147 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Er is niks mis met vernieuwing. Heel, heel vroeger, bestond buitenspel niet eens. Wie het interesseert, kan ik aanraden om eens na te gaan hoe dat fenomeen geëvolueerd is sinds Cambridge 1848.

Ik heb mijn eerste wedstrijden nog gespeeld waar terugspeelballen op de keeper nog gepakt mochten worden. Leuk als je 1-0 achterstond en elke doeltrap een een-tweetje was tussen verdediger en keeper.

Een doelman kon vroeger ook ellenlang de bal vasthouden voor die weer in het spel gebracht werd.

Als ik me niet vergis, hebben gele en rode kaarten pas begin jaren 1970 hun intrede gevonden. Kan je je dat voorstellen? Willen we weer zonder?

Ik wil maar zeggen: velen zijn keihard tegen verandering, maar toch worden de regeltjes al eeuwen aangepast, en meestal ten goede.

Edit: @bazzemans was me voor, waarvoor excuus.

[ Voor 14% gewijzigd door Coltrui op 14-07-2026 00:50 ]

• alexbl69
  • Laatst online: 20:51
Waah schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:14:
[...]

Correlations is not causation.
Voetbal is wereldwijd populair om vele redenen, maar niet omdat het spel niet veranderd. Het is al heel vaak veranderd.

Ik verbaas me wel vaak over dat voetballiefhebbers blijkbaar nog altijd liever zien dat iemand onterecht wint, dan dat er een videoscheids aan te pas komt.... en nee, de VAR is verre van perfect nog. Maar voor de VAR waren er echt veel onterechte winnaars. En zeker bij een wedstrijd waar een doelpunt zo belangrijk en zeldzaam is.... zou je toch willen zien dat die doelpunten eerlijk vallen.

Maar goed, dat men de "hand van God" ophemelt zegt denk ik wel genoeg...
En wat is er op de punten die je noemt dan allemaal verbeterd met de komst van de VAR? We hadden dit toernooi niet de gemiste 'hand van God', maar er was wel de 'voet van God Messi'. Er waren zeer veel discutabele momenten doordat de VAR juist wel óf juist niet 'op de lijn' kwam. Waardoor tot nu toe vooral het beeld is ontstaan dat er wat meer controle over de willekeur is gekomen, in plaats dat de willekeur is afgenomen.

Voetbal was altijd aansprekend omdat het op elk niveau hetzelfde was. Een vriendschappelijk potje op een braakliggend veldje kon regeltechnisch onder dezelfde omstandigheden worden gespeeld als een WK finale. Dat is niet meer zo. Waar die WK finale gespeeld wordt met VAR, doellijntechnologie, buitenspeltechnologie en een chip in de bal die haren kan voelen moet die wedstrijd op dat braakliggende veldje het nog net als vroeger doen met de interpretatie van een scheidsrechter en de eventuele fouten die daarbij horen.

Weet je wat ik de grootste makke aan de VAR vind? Het heeft de pure vreugde van het moment kapot gemaakt. Het moment dat de allesbeslissende goal gescoord wordt en de scheidsrechter naar de middenstip wijst. De explosie van vreugde die daarop volgde is grotendeels verdwenen. En ja, af en toe bleek uit een herhaling dat je er wellicht vraagtekens waren, maar het moment was het moment.

Nu juicht iedereen weliswaar nog wel. Maar wel met de handrem erop, en met een half oog kijkend of er niet één of ander elektronisch hulpmiddel een haartje gedetecteerd heeft, of dat een aanvaller met zijn linkerknie 2mm buitenspel stond. Dan vond ik de tijd van de pure vreugde en af en toe een foutje toch fijner. Want de discussie over fouten is niet minder geworden met de VAR, het is enkel gewijzigd in discussie over wanneer de VAR wel of niet ingrijpt.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• alexbl69
  • Laatst online: 20:51
Coltrui schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 00:33:
Er is niks mis met vernieuwing. Heel, heel vroeger, bestond buitenspel niet eens. Wie het interesseert, kan ik aanraden om eens na te gaan hoe dat fenomeen geëvolueerd is sinds Cambridge 1848.

Ik heb mijn eerste wedstrijden nog gespeeld waar terugspeelballen op de keeper nog gepakt mochten worden. Leuk als je 1-0 achterstond en elke doeltrap een een-tweetje was tussen verdediger en keeper.

Een doelman kon vroeger ook ellenlang de bal vasthouden voor die weer in het spel gebracht werd.

Als ik me niet vergis, hebben gele en rode kaarten pas begin jaren 1970 hun intrede gevonden. Kan je je dat voorstellen? Willen we weer zonder?

Ik wil maar zeggen: velen zijn keihard tegen verandering, maar toch worden de regeltjes al eeuwen aangepast, en meestal ten goede.

Edit: @bazzemans was me voor, waarvoor excuus.
Denk ook niet dat 'iedereen' perse tegen verandering is, zolang het maar een verbetering is. De door jou genoemde voorbeelden waren dat duidelijk wel. Ook nu worden er zaken veranderd (geblesseerde speler moet minimaal een minuut langs de kant staan) die het spel beter maken. Helaas zie je vaak dat veel nieuwe regels niet consequent worden doorgevoerd (zeuren tegen de scheidsrechter, kletsen met je hand voor de mond).

Maar de VAR is wat mij betreft geen verbetering.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:20
alexbl69 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:37:
[...]

En wat is er op de punten die je noemt dan allemaal verbeterd met de komst van de VAR? We hadden dit toernooi niet de gemiste 'hand van God', maar er was wel de 'voet van God Messi'. Er waren zeer veel discutabele momenten doordat de VAR juist wel óf juist niet 'op de lijn' kwam. Waardoor tot nu toe vooral het beeld is ontstaan dat er wat meer controle over de willekeur is gekomen, in plaats dat de willekeur is afgenomen.
Helemaal mee eens. Tegenover de discutabele momenten staan echter ook genoeg momenten waarbij de technologie wel ervoor zorgt dat bijvoorbeeld doelpunten zijn afgekeurd of goedgekeurd. Alleen zijn we geneigd om alleen de controversiële momenten te onthouden. Dat is van alle tijden. De illusie dat de VAR dit uit het spel zou halen, had ik vooraf al niet. Het lastige is vooral dat men de VAR dat (al dan niet terecht) harder aanrekent en het brandstof is voor complottheorieën.
Voetbal was altijd aansprekend omdat het op elk niveau hetzelfde was. Een vriendschappelijk potje op een braakliggend veldje kon regeltechnisch onder dezelfde omstandigheden worden gespeeld als een WK finale. Dat is niet meer zo. Waar die WK finale gespeeld wordt met VAR, doellijntechnologie, buitenspeltechnologie en een chip in de bal die haren kan voelen moet die wedstrijd op dat braakliggende veldje het nog net als vroeger doen met de interpretatie van een scheidsrechter en de eventuele fouten die daarbij horen.
Dat is niet helemaal waar. Dat verschil was er altijd al. Op braakliggende veldjes heb je als je geluk hebt een gediplomeerde scheidsrechter (in andere landen is dat nóg minder dan bij ons) en als je al grensrechters hebt dan is het vaker een ouder of in sommige gevallen een speler met een vlag in de hand. Een vierde official o.i.d. is er niet. Een verschil met profvoetbal was er altijd al. Of het problematisch is dat dit verschil groter wordt, is waarover je van mening kan verschillen.
Weet je wat ik de grootste makke aan de VAR vind? Het heeft de pure vreugde van het moment kapot gemaakt. Het moment dat de allesbeslissende goal gescoord wordt en de scheidsrechter naar de middenstip wijst. De explosie van vreugde die daarop volgde is grotendeels verdwenen. En ja, af en toe bleek uit een herhaling dat je er wellicht vraagtekens waren, maar het moment was het moment.

Nu juicht iedereen weliswaar nog wel. Maar wel met de handrem erop, en met een half oog kijkend of er niet één of ander elektronisch hulpmiddel een haartje gedetecteerd heeft, of dat een aanvaller met zijn linkerknie 2mm buitenspel stond. Dan vond ik de tijd van de pure vreugde en af en toe een foutje toch fijner. Want de discussie over fouten is niet minder geworden met de VAR, het is enkel gewijzigd in discussie over wanneer de VAR wel of niet ingrijpt.
~
Dit herken ik volledig en ben ik ook met je eens. De electronische hulpmiddelen hoeven van mij echter niet weg. Ik pleit er wel voor om dit aspect van het spel (eigenlijk ieder spel; de pure emotie) voorop te stellen. Je merkt dat scheidsrechter(sbazen) daar toch anders instaan. Misschien is dat wel een gevolg van de verdere professionalisering van dat vak. Het zijn steeds vaker mensen die zelf niet noemenswaardig gevoetbald hebben en bewust kiezen voor het vak van scheidsrechter en dat is voor mijn gevoel op wezenlijk andere waarden gestut.

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

met twee maten

Eindelijk weer voetbal :)

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 11:05
De scheidsrechter tijdens Engeland tegen Argentinië is Ismail Elfath, wie ook de vierde scheidsrechter was tijdens de finale in 2022.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
~
Waah schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:14:
[...]

Ik verbaas me wel vaak over dat voetballiefhebbers blijkbaar nog altijd liever zien dat iemand onterecht wint,
Ik denk meer dat het de altijd irritante vergelijking met hockey is. Er veranderd genoeg in het voetbal, buitenspel en hands veranderen zo'n beetje elk seizoen. Voetbal is ook wel enigszins conservatief te noemen, dat wel.

De regels zijn ook niet perse vaag, kon even niet terugvinden wie dat zei, maar is onderhevig aan interpretatie. Hoe vaak hoor je de commentator wel niet zeggen dat het vasthouden net niet lang genoeg was of de overtreding net niet zwaar genoeg voor een penalty? Dan hebben we het niet eens over het onmeetbare fenomeen intentie. Als er 10 miljoen bondscoaches naar hockey keken was daar ook veel meer discussie/controverse. Is er nu ook wel een beetje maar weinig ruchtbaarheid omdat niemand er naar kijkt behalve op de OS. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:04
bazzemans schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:05:
[...]

Helemaal mee eens. Tegenover de discutabele momenten staan echter ook genoeg momenten waarbij de technologie wel ervoor zorgt dat bijvoorbeeld doelpunten zijn afgekeurd of goedgekeurd. Alleen zijn we geneigd om alleen de controversiële momenten te onthouden. Dat is van alle tijden. De illusie dat de VAR dit uit het spel zou halen, had ik vooraf al niet. Het lastige is vooral dat men de VAR dat (al dan niet terecht) harder aanrekent en het brandstof is voor complottheorieën.

[...]

Dat is niet helemaal waar. Dat verschil was er altijd al. Op braakliggende veldjes heb je als je geluk hebt een gediplomeerde scheidsrechter (in andere landen is dat nóg minder dan bij ons) en als je al grensrechters hebt dan is het vaker een ouder of in sommige gevallen een speler met een vlag in de hand. Een vierde official o.i.d. is er niet. Een verschil met profvoetbal was er altijd al. Of het problematisch is dat dit verschil groter wordt, is waarover je van mening kan verschillen.

[...]

Dit herken ik volledig en ben ik ook met je eens. De electronische hulpmiddelen hoeven van mij echter niet weg. Ik pleit er wel voor om dit aspect van het spel (eigenlijk ieder spel; de pure emotie) voorop te stellen. Je merkt dat scheidsrechter(sbazen) daar toch anders instaan. Misschien is dat wel een gevolg van de verdere professionalisering van dat vak. Het zijn steeds vaker mensen die zelf niet noemenswaardig gevoetbald hebben en bewust kiezen voor het vak van scheidsrechter en dat is voor mijn gevoel op wezenlijk andere waarden gestut.
De elektronische hulpmiddelen mogen van mij op zich ook wel blijven, maar het zou dan ergens wel fijn zijn als we als kijker ook directe feedback zouden krijgen van de diverse sensoren. Dus staat iemand bijvoorbeeld buitenspel; meteen iets in beeld of iets zichtbaar in het stadion. Ik denk dat een hoop controverse of complot gedachten daarmee getackeld kunnen worden. Omdat dit nu zo lang na het moment wordt gecommuniceerd lijkt er een vorm van willekeur aanwezig, wat deze gedachten juist aanwakkert.

Als ze het voor elkaar krijgen om een chip in een bal te verwerken, lijkt dit me technisch ook geen hele moeilijke aangelegenheid. Maar misschien heb ik gewoon teveel FIFA gespeeld :+
Hoe dan ook zie ik dit niet gebeuren :)

Join het GoT Pulse-Team!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:34
Denman schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:26:
[...]

De elektronische hulpmiddelen mogen van mij op zich ook wel blijven, maar het zou dan ergens wel fijn zijn als we als kijker ook directe feedback zouden krijgen van de diverse sensoren. Dus staat iemand bijvoorbeeld buitenspel; meteen iets in beeld of iets zichtbaar in het stadion. Ik denk dat een hoop controverse of complot gedachten daarmee getackeld kunnen worden. Omdat dit nu zo lang na het moment wordt gecommuniceerd lijkt er een vorm van willekeur aanwezig, wat deze gedachten juist aanwakkert.

Als ze het voor elkaar krijgen om een chip in een bal te verwerken, lijkt dit me technisch ook geen hele moeilijke aangelegenheid. Maar misschien heb ik gewoon teveel FIFA gespeeld :+
Hoe dan ook zie ik dit niet gebeuren :)
Het blijft vreemd dat zo'n bal met chip wel opmerkt dat iemands haar net te lang is, terwijl een overduidelijke uittrap die tegen een camera of kabel ineens niks meer opmerkt, waardoor Engeland een heel belangrijk doelpunt maakte, terwijl dat niet had mogen gebeuren, gezien de regels van het voetbalspel.

Iets dat geen complot is, maar de hele wereld heeft gezien, en vrijwel iedereen zag, dat die bal wel heel raar naar beneden kwam.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:35
Tomski1986 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:48:
De scheidsrechter tijdens Engeland tegen Argentinië is Ismail Elfath, wie ook de vierde scheidsrechter was tijdens de finale in 2022.
En dat zegt wat 8)7

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:37:
[...]

Helemaal dit, de emotie (en ziel) is hiermee grotendeels uit het voetbal gehaald.

Beperk de VAR tot de echte zwart - wit situaties, buitenspel ja / nee en laat de scheids gewoon zijn werk doen.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 11:05
Zal je morgen wel zien!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:50
forzav schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:20:
[...]

Helemaal dit, de emotie (en ziel) is hiermee grotendeels uit het voetbal gehaald.

Beperk de VAR tot de echte zwart - wit situaties, buitenspel ja / nee en laat de scheids gewoon zijn werk doen.
Dat kan wel, maar dan is bij een foute beslissing de hele rest van de wereld (die het allemaal in de herhaling kan zien) weer verontwaardigd dat het een onterechte goal is.

Doe mij dan maar liever terechte beslissingen (maar de VAR mag echt wel wat vlotter, dat duurt soms erg lang)

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Alles is tegenwoordig een samenzwering, weet je toch wel

• mavaros
418O2 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:31:
[...]

Alles is tegenwoordig een samenzwering, weet je toch wel
Welnee.

Iedereen ziet dat er vreemde beslissingen genomen worden, zonder fatsoenlijke uitleg, waarom die beslissing werd genomen.

Dan gaan mensen vanzelf lopen speculeren. Dat is menseigen, en dan gaan mensen die nooit voetbal kijken ook nog een eigen invulling in het verhaal inbrengen.

Dan krijg je chaos.

[ Voor 15% gewijzigd door mavaros op 14-07-2026 17:08 ]

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

met twee maten

De hype zit er wel in voor morgen. De politici zijn alweer bezig over de Falklands, de Engelse media beginnen zich steeds meer te mengen in het hele "rigged world cup" verslaggeving. De Argentijnen die de spirit van 1986 proberen te herleven.

Ik gok op een ware veldslag. De winnaar vanavond speelt niet tegen een Engeland / Argentinië in de finale die op volle sterkte zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Yakolev op 14-07-2026 18:07 ]

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:18
Als de Engelsen het voor elkaar kregen om de Mexicanen in een zeer vijandig Azteca en onder zware fysieke omstandigheden er uit te flikkeren, zie ik niet in waarom dat bij Argentinië niet zou lukken. Mijns inziens doet Mexico niet (veel) onder voor Argentinië.

Ik hoop op een finale Frankrijk-Engeland .
edit:
Tenzij Infantino een direct lijntje met het oor van de scheids heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchOwnage op 14-07-2026 19:02 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 12:19

Format-C

Tracing Rays

De opstellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ow9SOkWAdGRtAcG-cBD-H-1hCE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iQ7T7mtPGcjoBgR8Qzu0aaJD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/os6YCDOOJ4CCq_rYIl_beXbIrLw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TeWIiH6wCZg69cnNEfA7mUfW.jpg?f=user_large

Bij deze alvast veel plezier voor straks! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 14-07-2026 19:50 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:04
Potverdikke wat een pot vanavond, zin in hoor! Laptopje ernaast met FM24, TV'tje aan, vriendin heen werken, laat de avond maar beginnen! :P

Twente komt eraan!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:17
Ik denk dat het vanavond wel dé wedstrijd van het toernooi is. Ik heb er zin in.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:12
Quad schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:56:
Ik denk dat het vanavond wel dé wedstrijd van het toernooi is. Ik heb er zin in.
Ik hoop echt dat er vanavond gevoetbald word en niet dat het saai schaakspel gaat worden :)

Bijna thuis, nog even dan gaat het los :P

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:44
Bossie schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:08:
[...]

Ik hoop echt dat er vanavond gevoetbald word en niet dat het saai schaakspel gaat worden :)

Bijna thuis, nog even dan gaat het los :P
ik ben bang dat er de eerste helft helemaal niks gaat gebeuren. Frankrijk kijkt de kat uit de boom en Spanje houdt balbezit met zo min mogelijk risico op balverlies en de gevaarlijke omschakeling.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Als ik zo alle teams heb gezien na de groepsfase ben ik maar wat blij dat we er niet meer bij zijn. Wat een passie en vechtlust. Beter dat Virgil en de poppedijntjes dan maar lekker vakantie hebben

• Pierre
  • Laatst online: 20:02

Pierre

Van nature lui!

Zoals de bondscoach van Spanje al zei dit is de finale. Allemaal veel plezier

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Denk dat Frankrijk wint

Denk dat Frankrijk wel gewoon gaat aanvallen. Want daar ligt hun kracht.

Spanje zal wel "rustig aan" doen en geen risico nemen.

We gaan t zien.

Veel plezier allemaal! :D

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:32
Verwacht een zoutpot, morgen niet.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:15

Fiber

Beaches are for storming.

Pierre schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:53:
Zoals de bondscoach van Spanje al zei dit is de finale. Allemaal veel plezier
Ik kijk eigenlijk veel meer uit naar Engeland - Argentinië. Ik denk dat die wedstrijd veel leuker wordt. Ik heb vanavond ook geen idee voor wie ik moet zijn. Ik denk dat Frankrijk beter is , maar Spanje is ook erg sterk. Hopen op mooie dingen van Yamal en Nico Wiiliams als die speelt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:10
Oei, ik heb deze beste man turkije-paraguay zien fluiten, dat was niet best.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik verwacht toch geen snoozefest…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:40
Wie moet ik steunen welke is zijn underdogs?

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:31

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb totaal niks met Frankrijk en de Fransen, maar hoop dat Frankrijk wint

• JoteW
Daar gaan we, veel plezier allen! :)

Twente komt eraan!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
1min. stilte.. volgens mij was dit 10 seconden?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:42
Superman schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:59:
Wie moet ik steunen welke is zijn underdogs?
flip your coin :+

• Fiber

Fiber

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:59:
Ik heb totaal niks met Frankrijk en de Fransen, maar hoop dat Frankrijk wint
Spanje de beste verdediging, Frankrijk de beste aanval...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Grindtegel
Ik hoop dat ze beide verliezen, kan dat ook?

• nocalimero
  • Laatst online: 20:23
Fiber schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:02:
[...]

Spanje de beste verdediging, Frankrijk de beste aanval...
De Fransen hebben de deste aanvallers, maar met name in de omschakeling. Ik ben benieuwd of ze de bal aan Spanje laten...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zie graag Frankrijk door gaan ipv Spanje, vind Spanje eerlijk gezegd matig/saai voetballen.

• Quad
Mja hij raakte eerst de bal..

nggyu nglyd

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Eh.. Was dat niet op de bal? Hij tikt de bal weg... Geel is wel heel zwaar

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Prachtig uittenue van Spanje zeg

• Superman
Hebben voetballers echt zo veel pijn of willen later een acteur worden?

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zelfs bij Frankrijk Spanje fluit de scheids voor Argentinië

• Vlassie1980
  • Laatst online: 21:57
Oyarzabal rood wegens praten met de hand voor de mond, hop wegwezen Afbeeldingslocatie: https://absoluterugby.co.uk/cdn/shop/articles/top-10-red-cards-in-rugby-486845.jpg?v=1660841234&width=1920

• JoteW
Superman schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:09:
Hebben voetballers echt zo veel pijn of willen later een acteur worden?
Een paar stalen pinnen op je poot met een hoop gewicht er bovenop zal niet lekker zijn, maar inderdaad overdrijven is ook een vak.

Twente komt eraan!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik dacht dat in de hand praten niet meer mocht., even googlend bevestigd dat. Toch zag ik dat een Spaanse speler uitgebreid doen in beeld.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Superman
Mbappe moet minder als een Depay spelen.

• Quad
Tik dan die bal gelijk achter, wat een matige vrije trap was dat.

nggyu nglyd

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gunner schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:12:
Ik dacht dat in de hand praten niet meer mocht., even googlend bevestigd dat. Toch zag ik dat een Spaanse speler uitgebreid doen in beeld.
Het mag niet in bepaalde confrontatie omstandigheden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Quad
Gunner schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:12:
Naar een teamgenoot kan wel.

nggyu nglyd

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Is deze camerapositie best ver weg of kijk ik te weinig voetbal laatste tijd?

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Frankrijk is slordig.

• nocalimero
Zou dat aan de andere bal liggen? Vreemd dat ze vanaf nu een andere bal gebruiken. Alles voor de commercie

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Quad schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:13:
[...]

Naar een teamgenoot kan wel.
Ik vind het sowieso een beetje raar. Maar goed.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wat een pass

• iCore
  • Laatst online: 01:56
Jammer, iets meer snelheid en wat geluk en het had mooi kunnen zijn

Don't let perfect be the enemy of good.

• Fiber

Fiber

Waarom denk ik nou steeds aan Bacardi Cola...?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ben ik hier nu de enige die zit te kijken en denkt, dit zijn twee ploegen die op een totaal ander niveau spelen? Ze spelen beiden hun eigen spel, counteren elkaar constant, af en toe zie je de Fransen uitbreken en dan gestuit worden door die Spaanse verdediging. En anders zie je de Spanjaarden opbouwen tot de Fransen ze weten te onderscheppen.

En zo gaat het op en neer. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Fiber schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:16:
Waarom denk ik nou steeds aan Bacardi Cola...?
Bij die Spaanse spits hoor ik alleen maar zaadbal 8)7

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Het is wachten tot er een goal valt die de wedstrijd doet ontbranden.

De vraag is, wanneer komt die, en komt die überhaupt. :p

• mavaros
Het is maar een saaie pot tot nu toe.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oh penalty. :o

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-07-2026 21:19 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

WTF

• Miki
  • Laatst online: 23:27
Huh wat… :?

• Grindtegel
wat een domme overtreding

• Pierre
  • Laatst online: 20:02

Pierre

Van nature lui!

Nou ja dat is toch geen penalty of wel

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• iCore
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:17:
Ben ik hier nu de enige die zit te kijken en denkt, dit zijn twee ploegen die op een totaal ander niveau spelen? Ze spelen beiden hun eigen spel, counteren elkaar constant, af en toe zie je de Fransen uitbreken en dan gestuit worden door die Spaanse verdediging. En anders zie je de Spanjaarden opbouwen tot de Fransen ze weten te onderscheppen.

En zo gaat het op en neer. :)
Nu zien wat de tactiek verandering gaat zijn na de 1ste hydration break. Het spel kan nogal extreem omslaan na de 1ste ad-break zoals we vaker hebben gezien dit WK.
edit:
Nou na deze penalty maakt het wellicht weinig uit :P

[ Voor 5% gewijzigd door iCore op 14-07-2026 21:21 ]

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hahaha Wat een f*cling domme overrredijg

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Sorry hoor. Maar dit is geen pennel

• nocalimero
Makkelijk gegeven volgens mij. Een beetje dom van Digne

• Miki
Oh wat ontzettend dom, volledig terecht dat dit een penalty wordt.

• Fiber

Fiber

Format-C schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:19:
Het is wachten tot er een goal valt die de wedstrijd doet ontbranden.

De vraag is, wanneer komt die, en komt die überhaupt. :p
Nu

• cheiron
  • Laatst online: 18:33
Zulke suffe momenten dit altijd. Geen enkele intentie op gemeen spel, maarja je geeft hem wel een rotschop.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Pfff… lekker versierd hoor. :F

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Superman
Dom

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Tja wat moet je hier nou mee

Dit moet je in volle vaart zien

Niet niet in slomo!!!

• Miki
Format-C schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:20:
Niet? Kane kreeg er al een paar voor minder.

• Quad
Valt waarschijnlijk genoeg over te discussiëren dit.. Pfft.

nggyu nglyd

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:04
Hij komt uit de dode hoek. Die verdediger heeft hem nooit gezien. Heel slim, maar ik had hem niet gegeven.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
Yamal neemt hem mee met zijn arm?

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Zijn er mensen die dit geen penalty vinden? Het is toch gewoon een domme schop in het strafschopgebied?

per aspera ad astra

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rabiot moet nu echt gaan oppassen. Die zit zo tegen rood aan...

• Harribo
DeKever schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:21:
Hij komt uit de dode hoek. Die verdediger heeft hem nooit gezien. Heel slim, maar ik had hem niet gegeven.
Ja dat geldt dus niet... . Per ongeluk
Om duidelijk te zijn en discussies te vermijden

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 14-07-2026 21:22 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Erg makkelijk gegeven

De "regel" is. Als hij mis gaat is ie onterecht. Als ie raak is terecht.. :p

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:35
Format-C schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:20:
Tuurlijk wel, hij trapt hem vol aan. Lullig dat wel

• JoteW
Mensen die dan roepen dat dit geen penalty is..

Ja hij ziet 'm niet aankomen, en ja het is ongelukkig. Eindstand trapt hij wel vol tegen Yamal aan in de 16, en dan is er maar één conclusie..

Twente komt eraan!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De scheidsrechter heeft het lekker onder controle. /s

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:46

Hupske

AFCA

Maar Yamal speelt de bal met zijn bovenarm, waarbij die wel naast zijn lichaam is, maar dit is toch bewust? Hoe zit zo een regel in elkaar?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Grindtegel
en zo neem je een pingel

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zit er niet op te wachten dat Spanje wint

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Oliedomme overtreding, dan roep je het over jezelf af

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Geen verbasteringen graag

[ Voor 62% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-07-2026 21:24 ]

• Quad
Goed genomen wel.

nggyu nglyd

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:13
Pfffff, lame

• Harribo
Hupske schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:22:
Maar Yamal speelt de bal met zijn bovenarm, waarbij die wel naast zijn lichaam is, maar dit is toch bewust? Hoe zit zo een regel in elkaar?
Nou zoiets dacht ik ook
Ik weet eigenlijk ook niet meer wat precies nu hands is

• Bossie
  • Laatst online: 20:12
JoteW schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:21:
Mensen die dan roepen dat dit geen penalty is..

Ja hij ziet 'm niet aankomen, en ja het is ongelukkig. Eindstand trapt hij wel vol tegen Yamal aan in de 16, en dan is er maar één conclusie..
Je ziet Yamal kijken waar de bal is en dan springt hij er gewoon in wetende dat hij bal niet kan krijgen maar wel de overtreding

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:36

Typhone

Who Dares Wins

LAD93 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:21:
Zijn er mensen die dit geen penalty vinden? Het is toch gewoon een domme schop in het strafschopgebied?
Dat verbaast mij ook. Als het iets niet is is het communicatie maar het is gewoon een dikke vette pingel.

• nocalimero
Format-C schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:22:
Zit er niet op te wachten dat Spanje wint
Maar nu moet Frankrijk komen. Dat is de ploeg die het liefst vanuit de omschakeling speelt. Lijkt me goed voor de wedstrijd.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Maar goed..laat de wedstrijd maar losbarsten

Tot nu toe geen fan van de scheids.

• iCore
Die camera ploegen dit WK zijn wel erg scherp met huilende kinderen na het goal

Pagina: 1 ... 104 ... 147 Laatste

Let op:

We houden het fatsoenlijk, hou je frustratie in aub.

Rotschoppen toewensen of andere verwensingen in soortgelijke strekking laten we achterwege.

Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.

Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic

Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport

Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl