Hoop dat het met dezelfde opstelling beter gaat dan tegen Oezbekistan
[ Voor 39% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-06-2026 20:43 ]
Dat geven ze niet meer zo snelJorah_Newstone schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:41:
Eigen goal??
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Nee we hadden een discussie dat Curaçao meer inzet en flair toont dan heel OranjeD-Ed schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:29:
[...]
Zijn ze al begonnen of kijk ik de verkeerde zender?
Gaan ze niet doen na de vorige toernooien waar ze er meteen uitgingenFormat-C schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:43:
Hopelijk overschat Duitsland zichzelf nu in de volgende wedstrijden en gaan ze er 2x genadeloos vanaf.
In een systeem waar de beste nummers 3 doorgaan is het wel vervelend als je in een 'sterkere' poule zit. Als je bij Curacao of Kaapverdie in de groep zit en je wordt 3e, ben je waarschijnlijk bijna gegarandeerd een van de beste nummers 3.Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:42:
Lekkere doelpunten kermis, krijg je met dit soort landen op het wk.
8 van de 12 nummers drie gaan door. Dus best wel veelBao_mi1 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:48:
[...]
In een systeem waar de beste nummers 3 doorgaan is het wel vervelend als je in een 'sterkere' poule zit. Als je bij Curacao of Kaapverdie in de groep zit en je wordt 3e, ben je waarschijnlijk bijna gegarandeerd een van de beste nummers 3.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Die was idd nice.Gunner schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:52:
Nette goal van Kai
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ik heb een prima leven. Maar dat getoeter is IMO teringherrie. Net als de Vuvuzela en Nederlandse meezingers. Dat mag ik geloof ik gewoon vinden haha.Tristan Wins schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:07:
[...]
Leuk vinden dat een land verliest, enkel omdat ze eens in de zoveel tijd een overwinning vieren met toeteren. Wow, wat een leven moet je hebben!
Ik zie ze nog wel een pre-toernooi organiseren waar dan 16 niet gekwalificeerde landen in poules spelen voor nog wat extra plekken in het hoofdtoernooiSjah schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:49:
tJa FIFA had niet die ronde van de 1/16e finales moeten invoeren, maar gewoon bij de knock-out van 16 landen (1/8e) moeten blijven . Dan had het waanzinnig spannend geweest in die complete 1e ronde.
Ondanks ziel en zaligheid staat het 7-1. Pak rammel gehad.Soulizer schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:44:
[...]
Nee we hadden een discussie dat Curaçao meer inzet en flair toont dan heel Oranje
Ik wacht nog even met commentaar geven op Nederland want het is ontzettend Nederlands om bij voorbaat al iedereen bij de knieën af te zagen voordat er al een stap is gezet op het veld. Of het nu die man uit Grollo is of die beroepszuurtje van de Telegraaf, het oordeel staat al vast.
Dat het geldwolven zijn, ben ik met je eensch, helaas. Tijd voor een Duitser of een andere West Europeaan aan het roer.418O2 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:53:
[...]
Ik zie ze nog wel een pre-toernooi organiseren waar dan 16 niet gekwalificeerde landen in poules spelen voor nog wat extra plekken in het hoofdtoernooi
Het probleem van de oefenwedstrijden voor een toernooi is ook dat niemand geblesseerd wil raken. Dus inderdaad, eerst maar de eerste wedstrijd zien, dan oordelen.Miki schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:53:
[...]
Ondanks ziel en zaligheid staat het 7-1. Pak rammel gehad.
Ik wacht nog even met commentaar geven op Nederland want het is ontzettend Nederlands om bij voorbaat al iedereen bij de knieën af te zagen voordat er al een stap is gezet op het veld. Of het nu die man uit Grollo is of die beroepszuurtje van de Telegraaf, het oordeel staat al vast.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Ben benieuwd!
Ik zou zeggen maak even een statement en rol die Japanners op met 3-1 ofzo.
Dit was iig een Dicke nederlaag voor Dick.
[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 14-06-2026 21:00 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
0 gele kaarten, mooie vriendschappelijke wedstrijd
[ Voor 31% gewijzigd door Qu3st op 14-06-2026 21:00 ]
Eerst de WK finale tegen Engeland (darts), is nu bezig.Format-C schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:59:
Nou... Dan kunnen we nu verhuizen naar het NL Elftal topic.
Ben benieuwd!
Ik zou zeggen maak even een statement en rol die Japanners op met 3-1 ofzo.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Ow ok. Zal even de viaplay stream ernaast aanzetten. (Als die het nu wel doet!) Thnx voor de tip..Quad schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:00:
[...]
Eerst de WK finale tegen Engeland (darts), is nu bezig.
[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 14-06-2026 21:02 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Waarom verhuizen? Nederland speelt toch ook op het WK...?Format-C schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:59:
Nou... Dan kunnen we nu verhuizen naar het NL Elftal topic.
Ben benieuwd!
Ik zou zeggen maak even een statement en rol die Japanners op met 3-1 ofzo.
Dit was iig een Dicke nederlaag voor Dick.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat moeten ze dan anders doen?Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:53:
Maar Curacao speelt ook zo naïef, spelen veel te aanvallend tegen een Duitsland.
Je kan moeilijk met 5 keepers en 12 verdedigers op het veld gaan rondlopen.
Curacao heeft er naar vermogen een leuke pot voetbal van gemaakt. En dan ga je als klein voetballandje meestal hard op je snufferd. Dat is onderdeel van het spelletje denk ik.
Brazilië would like to have a word with you.Charles Hill schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:06:
Hartstikke leuk dat Curaçao erbij is, maar dit soort uitslagen hoort bij de kwalificatie, niet het WK. Zo wordt je makkelijk topscoorder van het toernooi als je zo'n land in de poule hebt zitten.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Marokko is geen Curaçao, verre van. Is kampioen van Afrika.Maarten_E schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:24:
[...]
Brazilië would like to have a word with you.
Dan heb je eigenlijk 16 poules met 3 teams nodig. Dat betekend minder wedstrijden dus minder inkomsten418O2 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:53:
[...]
Ik zie ze nog wel een pre-toernooi organiseren waar dan 16 niet gekwalificeerde landen in poules spelen voor nog wat extra plekken in het hoofdtoernooi
verkeerde quote. Reactie op de suggestie om de round of top 32 over te slaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Wippie1234 op 14-06-2026 21:28 ]
Als je goed commentaar wilt dan kijk je BBC of ZDF, die hebben geen boekwerk met verhaaltjes en durven ook nog wel eens stiltes te laten vallen. Blijft trouwens wel raar dat je met de huidige technologie niet gewoon het commentaar uit of zachter kunt zetten. Nederlands commentaar is superlatieven, stats en verhaaltjes. Er zal vast een markt voor zijn.ParaDroid2 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:08:
Ik ergerde me flink aan Jeroen Grueter, die duidelijk niet wist hoe hij dit verlies moest verkopen. Hij bleef maar bezig over opgeheven hoofd en visitekaartje afgeven, terwijl Curaçao (hoe jammer ook) volledig afgedroogd is. Natuurlijk blijft het leuk dat ze meedoen, maar dit is juist niet hoe je je eerste WK wil beginnen.
Only fools are enslaved by time and space.
Op het EK liepen de twee topics ook naast elkaar en ging men redelijk automatisch naar het Nederlands elftal topic. Al met al maak er niet een te groot punt vanCyBeRSPiN schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:17:
Waar gaan we zo de wedstrijd bekritiseren? Hier of in het [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic?
Als het andere topic dicht gaat dan is het binnen de kortste keren geen enkele hier meer over voor het WK zelf, aangezien het Nederlands elftal nieuws het topic aardig laat vollopen.
Nou, daar kunnen we nog een hele boom over opzetten hoor.Charles Hill schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:26:
[...]
Marokko is geen Curaçao, verre van. Is kampioen van Afrika.
Voor mij en vele anderen blijft Senegal gewoon Afrikaans kampioen. Kom die beker maar halen of speel de finale opnieuw.
Ondertussen wel boven Nederland op de fifa ranglijstmavaros schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:33:
[...]
Nou, daar kunnen we nog een hele boom over opzetten hoor.
Voor mij en vele anderen blijft Senegal gewoon Afrikaans kampioen. Kom die beker maar halen of speel de finale opnieuw.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Omdat dezelfde discussie in twee topics voeren, niet werkt.Dubbeldooier schreef op zondag 14 juni 2026 @ 22:23:
Waarom? NL speelt toch ook gewoon op het WK?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nu hebben we een WK topic waar (hopelijk) een heleboel gaat ontbreken de komende weken.
800...renegrunn schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:51:
Hoeveel miljoen miljard heeft die spot van Nike gekost? Wel heel erg gaaf. Zelfs met Ted Lasso er in
Van Dijk is een grote jongen, dat hij meedoet.
[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 15-06-2026 01:35 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ze stonden veel te ver naar voren op het einde, hun middenveld kon het hierdoor niet belopen. Niet abnormaal dat er dan ruimtes en gaten vallen. Zo maak je het Duitsland wel heel makkelijk.mavaros schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:23:
[...]
Wat moeten ze dan anders doen?
Je kan moeilijk met 5 keepers en 12 verdedigers op het veld gaan rondlopen.
Curacao heeft er naar vermogen een leuke pot voetbal van gemaakt. En dan ga je als klein voetballandje meestal hard op je snufferd. Dat is onderdeel van het spelletje denk ik.
Je kan gewoon heel compact staan en goed verdedigen
Was het een gevalletje Zweden zo goed of Tunesië zo slecht?Typhone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:30:
Tunesië verdedigt weer eens als een echt Afrikaans land. Net samenvatting gezien maar wat een armoede daar in die verdediging haha. Die hebben ook wel even twee spitsen rondlopen nu zeg met Gyökeres en Isak.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Zweden scherp in de afronding en Tunesië overall matig. Ecuador kreeg ook klappen. Heel veel grote kansen, niks gemaakt 89e minuut de 1-0 om de oren.Dr. Strangelove schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:02:
[...]
Was het een gevalletje Zweden zo goed of Tunesië zo slecht?
Toch zeker qua wissels
Die lat ligt niet zo bijster hoog, dus dat zal wel lukken3_s schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:24:
Nu maar hopen dat onze Rode Duivels het straks beter doen dan de Nederlanders.
Toch zeker qua wissels.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
Ik zou wel onder een steen hebben geleefd maar is dit niet al jaren lang universeel gewoon een onschuldig grappig gebaar van "ha! je hebt gekeken".
Dit in verband brengen met extreem rechts en white power is wel erg ver gezocht en bizar tegenlijkertijd. What's next? Duimpjes omhoog?
Ja het leek me ook een “je keek, hier is een mep”. Je kan bijna niks meer doen want alles ligt onder vergrootglas. Weet jij veel waarvoor dat gebaar nog meer gebruikt wordt!Bpow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:32:
https://nos.nl/artikel/2618680-discriminatiewaakhond-vraagt-fifa-arbiter-weg-te-sturen-na-extreemrechts-handgebaar
Ik zou wel onder een steen hebben geleefd maar is dit niet al jaren lang universeel gewoon een onschuldig grappig gebaar van "ha! je hebt gekeken".
Dit in verband brengen met extreem rechts en white power is wel erg ver gezocht en bizar tegenlijkertijd. What's next? Duimpjes omhoog?
Ontzettend ranzig ook. Iedereen die ouder is dan 25 weet precies wat hij bedoelde, en hem dan publiek weg te zetten als extreemrechtse racist is echt kwaadaardig.Bpow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:32:
https://nos.nl/artikel/2618680-discriminatiewaakhond-vraagt-fifa-arbiter-weg-te-sturen-na-extreemrechts-handgebaar
Ik zou wel onder een steen hebben geleefd maar is dit niet al jaren lang universeel gewoon een onschuldig grappig gebaar van "ha! je hebt gekeken".
Dit in verband brengen met extreem rechts en white power is wel erg ver gezocht en bizar tegenlijkertijd. What's next? Duimpjes omhoog?
Het is niet eens hetzelfde symbool, want het is compleet op de kop. Analoog is dan iedere oriëntatie van een gestrekte arm een nazi-saluut en kan je elke speler bij een vrjie trap naar huis sturen.
Ik ben 49 jaar en weet blijkbaar niet precies wat jij bedoelt. Geen idee over welk gebaar/symbool jij of Bpow het heeft.Marrtijn schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:11:
[...]
Ontzettend ranzig ook. Iedereen die ouder is dan 25 weet precies wat hij bedoelde, en hem dan publiek weg te zetten als extreemrechtse racist is echt kwaadaardig.
Het is niet eens hetzelfde symbool, want het is compleet op de kop. Analoog is dan iedere oriëntatie van een gestrekte arm een nazi-saluut en kan je elke speler bij een vrjie trap naar huis sturen.
.Bijzonder, dan heb jij het net gemist blijkbaar. Het gaat hier om de circle game, dat speelde ik op de basisschool en ik ben 33. Het werd nog populairder door Malcolm in the Middle en uiteindelijk zelfs een meme online waar je het symbool verstopte in foto's.segil schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:29:
[...]
Ik ben 49 jaar en weet blijkbaar niet precies wat jij bedoelt. Geen idee over welk gebaar/symbool jij of Bpow het heeft
Dit was echt decennia voor de 'white power' hysterie, en zoals je al ziet; is de hand in een volledig andere positie.
[ Voor 4% gewijzigd door Marrtijn op 15-06-2026 12:42 ]
Dat zal dan wel een generatie verschil dingetje zijnMarrtijn schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:39:
[...]
.Bijzonder, dan heb jij het net gemist blijkbaar. Het gaat hier om de circle game, dat speelde ik op de basisschool en ik ben 33. Het werd nog populairder door Malcolm in the Middle en uiteindelijk zelfs een meme online waar je het symbool verstopte in foto's.
Dit was echt decennia voor de 'white power' hysterie, en zoals je al ziet; is de hand in een volledig andere positie.
Toen ik op de basisschool zat, was "1 kopje koffie" van VOF de kunst op de radio en speelde we met een jojo in de klas en schreven op een briefje dat je iemand leuk vond, wat vervolgens de hele klas rond ging.
Ook 49 hier en herken precies wat je zegt hahaha :)segil schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:47:
[...]
Dat zal dan wel een generatie verschil dingetje zijn![]()
Toen ik op de basisschool zat, was "1 kopje koffie" van VOF de kunst op de radio en speelde we met een jojo in de klas en schreven op een briefje dat je iemand leuk vond, wat vervolgens de hele klas rond ging.
Heb zelf ook nog nooit van de circle game gehoord.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Gaat wel rap zo, om hem uit te willen sluiten.
Toch is het ook wel echt in gebruik als white-power symbool (ook ondersteboven). Een van de redenen dat het in die hoek populair is, is het hondenfluitjes-karakter ervan: Je kunt altijd zeggen dat je OK bedoelde, of dat je de circle game aan het doen was, maar gelijkgestemden zullen je herkennen als een van hen. Wat er in deze arbiter omgaat weten we natuurlijk niet, maar ik vind het goed dat de Fifa het het onderzoekt.Bpow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:32:
Dit in verband brengen met extreem rechts en white power is wel erg ver gezocht en bizar tegenlijkertijd. What's next? Duimpjes omhoog?
Regeren is vooruitschuiven
Onderzoeker: Was je racistisch, of was dit per ongeluk?
Arbiter: Ja, ik wat wat aan het friemelen met m'n vingers, bedoelde er niets mee.
Onderzoeker: Echt niet?
Arbiter: Nee, echt niet. Pinky promisse.
Onderzoeker: Ok, dan is het goed.
Een gestrekte rechterarm doe je niet 'per ongeluk', 'Heil Hitler' roepen is ook redelijk bewust. Maar zoiets met uw vingers?
Toch echt waanzin.418O2 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:01:
Tunesië is daadkrachtig, die hebben de bondscoach eruit getrapt
Ik heb even opgezocht waar dit zogenaamde white-power symbool vandaan komt. En het blijkt dat 4chan dit ooit verzonnen heeft als hoax om de histerie van media en de politiek aan te tonen middels een onschuldig gebaar. Het gaat hier om het normale OK-gebaar waarbij de 3 vingers gespreid een W vormen. Het rondje met je wijsvinger en duim trek je denkbeeldig door tot de pols en vormt vervolgens een P, en daarmee de initialen WP. Dus gesloten vingers onderste boven houden slaat eigenlijk nergens op.T-MOB schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:07:
[...]
Toch is het ook wel echt in gebruik als white-power symbool (ook ondersteboven). Een van de redenen dat het in die hoek populair is, is het hondenfluitjes-karakter ervan: Je kunt altijd zeggen dat je OK bedoelde, of dat je de circle game aan het doen was, maar gelijkgestemden zullen je herkennen als een van hen. Wat er in deze arbiter omgaat weten we natuurlijk niet, maar ik vind het goed dat de Fifa het het onderzoekt.
In plaats van gedegen onderzoek te doen heeft de massamedia dit overgenomen en door laten etteren en het nooit gerectificeerd en gewacht tot dat er een extremistische onbenul uit ontwetendheid dit gebaar ging gebruiken onderste boven, en vervolgens kon roepen, zie je nou wel.
Door het maar lang genoeg vol te houden dat het een WP gebaar is, wordt het op een gegeven moment een WP gebaar. Maar dat slaat dus eigenlijk gewoon nergens op. Zo kan je in alles ook een nazi groet gaan zien
Er zijn mensen die dit nog immer heel leuk vinden om mensen mee "voor de gek te houden". Ik kende de nazi associatie niet eens3_s schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:48:
Vraag me dan altijd af hoe ze zoiets onderzoeken.
Onderzoeker: Was je racistisch, of was dit per ongeluk?
Arbiter: Ja, ik wat wat aan het friemelen met m'n vingers, bedoelde er niets mee.
Onderzoeker: Echt niet?
Arbiter: Nee, echt niet. Pinky promisse.
Onderzoeker: Ok, dan is het goed.
Een gestrekte rechterarm doe je niet 'per ongeluk', 'Heil Hitler' roepen is ook redelijk bewust. Maar zoiets met uw vingers?
Ach, er zijn nog steeds mensen die blijven roepen dat Elon Musk geen Hitlergroet deed. Je zult altijd struisvogels houden.3_s schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:48:
Een gestrekte rechterarm doe je niet 'per ongeluk', 'Heil Hitler' roepen is ook redelijk bewust. Maar zoiets met uw vingers?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het is heel simpel, dit topic is voor het zoet en het oranje topic is voor het zuur.Dubbeldooier schreef op zondag 14 juni 2026 @ 22:26:
Kan toch prima naast elkaar bestaan?
Nu hebben we een WK topic waar (hopelijk) een heleboel gaat ontbreken de komende weken.
Dat is tenminste mijn conclusie nadat ik zojuist de updates in beide gelezen heb.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
De 'hondenfluitjeslogica' is, doordat het ontkennen onderdeel is van de beschuldiging, een soort Kafkaëske aanklacht die doekt denken aan de heksenjachten van weleer: hoe ga je in vredesnaam ooit bewijzen dat je niet de problematische betekenis bedoelde?T-MOB schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:07:
[...]
Toch is het ook wel echt in gebruik als white-power symbool (ook ondersteboven). Een van de redenen dat het in die hoek populair is, is het hondenfluitjes-karakter ervan: Je kunt altijd zeggen dat je OK bedoelde, of dat je de circle game aan het doen was, maar gelijkgestemden zullen je herkennen als een van hen. Wat er in deze arbiter omgaat weten we natuurlijk niet, maar ik vind het goed dat de Fifa het het onderzoekt.
[ Voor 4% gewijzigd door Marrtijn op 15-06-2026 16:20 ]
Dikke waanzin.. hoe kan dat nu? Alles terug in de vuilnisbak.. of hopen op een mirakel?
Die historie leidt inderdaad terug tot 4chan. En alhoewel begonnen als een ironisch dingetje om "liberals" de gek aan te steken heeft extreem rechts het inmiddels omarmd. In een volkskrant-artikel over de jongeren van FVD kom je bijvoorbeeld fotos van extreemrechts clubjes tegen die met vrij weinig ironie hun symbolen dragen.Bpow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:59:
[...]
Ik heb even opgezocht waar dit zogenaamde white-power symbool vandaan komt. En het blijkt dat 4chan dit ooit verzonnen heeft als hoax om de histerie van media en de politiek aan te tonen middels een onschuldig gebaar. Het gaat hier om het normale OK-gebaar waarbij de 3 vingers gespreid een W vormen. Het rondje met je wijsvinger en duim trek je denkbeeldig door tot de pols en vormt vervolgens een P, en daarmee de initialen WP. Dus gesloten vingers onderste boven houden slaat eigenlijk nergens op.
In plaats van gedegen onderzoek te doen heeft de massamedia dit overgenomen en door laten etteren en het nooit gerectificeerd en gewacht tot dat er een extremistische onbenul uit ontwetendheid dit gebaar ging gebruiken onderste boven, en vervolgens kon roepen, zie je nou wel.
Volgens mij doet er verder niemand hysterisch over die arbiter. Er is een organisatie die een klacht heeft ingediend en de FIFA gaat het onderzoeken. Prima toch, zeker omdat het merendeel van de OK-handgebaren die mensen maken gewoon onschuldig zijn. 88 heeft in een voetbaltopic ook net een andere lading dan in de gelederen van Stormfront.
Regeren is vooruitschuiven
Mijn favoriete club hier in België speelt op amateurniveau. Geen VAR of andere technische hulpmiddelen dus.Denman schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:25:
Ik lees nu net voor het eerst dat we dit WK ook een speciale bal hebben met chip: review: Geheimen van de WK-bal: van de 48MHz-chip tot een accu van 92mAh met ...
Hoewel ik een groot tech en gadget liefhebber ben met een voorliefde voor data, heb ik hier toch een dubbel bij. Het grote geld, de VAR en nu deze bal met chip doet gevoelsmatig toch iets met het authentieke en de fun van de sport. Ik lees bijvoorbeeld dat het nog beter en sneller mogelijk is om buitenspel vast te stellen. Hoewel ik dat laatste gezien de traagheid van sommige VAR beslissingen toejuich, zit ik er persoonlijk niet op te wachten om weer beelden te zien van iemand die met zijn knieschijf 1,5mm buitenspel staat terwijl ze in werkelijkheid nagenoeg gelijk lopen.
Ik snap het allemaal, buitenspel is buitenspel, regels zijn regels. Maar het zou ook wel fijn zijn als we meer teruggaan naar de essentie van de sport en zo veel mogelijk echte speeltijd.
Maar goed, wellicht pakt dit allemaal wel super positief uit
En weet je, voor mij hoeft dat ook niet. De ene wedstrijd heb je eens pech met scheidsrechterlijke beslissingen, de andere wedstrijd heb je eens geluk met de scheidsrechterlijke beslissingen. Op het einde van het seizoen houdt dat elkaar wel in evenwicht.
Je hebt zonder VAR in elk geval wel het voordeel dat het spel niet constant stilligt. En OK, je kan dan bepaalde fases misschien moeilijker oordelen, maar doet dat echt terzake? De doelstelling van de VAR was om fouten en discussies rond fouten uit de arbitrage te halen, en dat doel is niet bereikt en zal ook nooit bereikt worden.
Waarom zal het nooit bereikt worden? Omdat het reglement teveel grijze zones laat. Ook met een VAR zijn bepaalde overtredingen op het randje, waarbij scheidsrechters onderling gaan discussiëren of het nu geel of rood moet zijn. De VAR zal die discussie nooit oplossen omdat het een kwestie van interpretatie is. Ook bijvoorbeeld een beetje trekken en duwen in het strafschopgebied: de ene scheidsrechter gaat al sneller naar de strafschopstip wijzen dan de andere, maar ook hier is teveel ruimte voor interpretatie. Met handspel idem dito: wanneer is een arm "te ver" weg van het lichaam of wanneer is het "aangeschoten" of toch intentioneel handspel?
De VAR kan enkel helpen als er geen grijze zones in het reglement zijn. Zoals bij hockey: bal tegen de voet is een fout, ongeacht of het een ongelukje is of bewust.
Het reglement bij het voetbal heeft teveel grijze zones om foutloze arbitrage te kunnen mogelijk maken. Dus dan schiet die VAR zijn doel voorbij. Tenzij we inderdaad gaan zeuren om een halve teenlengte buitenspel, maar dan heb ik echt het gevoel dat we er een robotsport van maken waarbij de menselijkheid (en mensen maken nu eenmaal fouten) uit de sport verdwijnt. Intussen ligt het spel wel heel vaak stil vanwege VAR-controles.
Ik merk bij mijn eigen club in het amateurvoetbal dat er niet zo gek veel wedstrijden zijn op een seizoen waar een scheidsrechterlijke beslissing echt het resultaat bepaalt. En bij de minderheid wedstrijden waar dat toch zo is, merk je dat het aantal keren dat het in je voordeel is ongeveer gelijkaardig is als het aantal wedstrijden waar je punten verliest door een dubieuze beslissing.
Overigens, zelfs dat buitenspel, zo helder is het allemaal niet ondanks de VAR. Celtic werd pas landskampioen in Schotland door een doelpunt in de 88ste minuut van de laatste seizoenswedstrijd tegen Hearts. Heb je die 2-1 bekeken? Qua voeten staan de aanvaller van Celtic en de verdediger van Hearts gelijk, maar voorts lijkt de speler van Celtic toch echt wel buitenspel te staan ; schouders en hoofd bijvoorbeeld. Mocht ik een Hearts-fan geweest zijn, ik zou me daar bestolen voelen, en dat in een wedstrijd waar de landstitel van afhing. De VAR sluit niet alle discussies uit, terwijl hij daarvoor werd ingevoerd. Dus waarom blijven we dan vasthouden aan die VAR?
Nog iets trouwens: het aantal minuten blessuretijd. Daar is constant discussie over. Nu willen ze tijdrekken harder bestraffen, mag een speler maar X seconden van het veld af stappen bij een wissel, ... Terwijl de oplossing veel eenvoudiger is, kijk maar naar het futsal en basketbal: gewoon klok stopzetten als de bal niet in het spel is. Zo maak je tijdwinnen overbodig want de klok staat toch stil, en je hebt geen discussie meer of de scheids teveel of te weinig tijd bijtelt.
Die heeft een blesssure gehad, dus vandaar op de bank.Jorah_Newstone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:49:
Zo meteen spanje vs cabo verde. Maar Jamal start niet in de basis gek genoeg.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
*YamalJorah_Newstone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:49:
Zo meteen spanje vs cabo verde. Maar Jamal start niet in de basis gek genoeg.
Net zoals Raya, waarom speelt die niet, heeft hij soms de hond van de bondscoach doodgereden?Jorah_Newstone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:49:
Zo meteen spanje vs cabo verde. Maar Jamal start niet in de basis gek genoeg.
How bad is it on a scale from one to Spurs
Unai Simon speelt daar al jaren.Slasher schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:08:
[...]
Net zoals Raya, waarom speelt die niet, heeft hij soms de hond van de bondscoach doodgereden?
Voor de rest weer geen spits in de selectie bij Spanje?
Oh is dat de maatstafChelseamarre123 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:12:
[...]
Unai Simon speelt daar al jaren.
Voor de rest weer geen spits in de selectie bij Spanje?
Prijswinnende keeper vs keeper bij middenmoter ik zou het wel weten
[ Voor 15% gewijzigd door Slasher op 15-06-2026 18:24 ]
How bad is it on a scale from one to Spurs
Simon is een hele goeie keeper. Ik zou het ook wel wetenSlasher schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:22:
[...]
Oh is dat het grootste argument?
Prijswinnende keeper vs keeper bij middenmoter ik zou het wel weten
Vind Raya ook onbegrijpelijk dat hij niet speelt maar met Simon wonnen ze ook gewoon het EKSlasher schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:22:
[...]
Oh is dat de maatstaf
Prijswinnende keeper vs keeper bij middenmoter ik zou het wel weten
Kijk voor de gein eens hoeveel prijzen Simon met Spanje heeft gewonnen...Slasher schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:22:
[...]
Oh is dat de maatstaf
Prijswinnende keeper vs keeper bij middenmoter ik zou het wel weten
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.
Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport
Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl
:strip_exif()/f/image/72q7rkCsjrsUXmGrHqPmE7bd.jpg?f=fotoalbum_large)