[Voetbal] Centraal WK 2026 topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:12
Eigen goal??

  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Nog steeds beter dan Brazilië

  • CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Malen en Summerville straks in de basis. Ben benieuwd.
Hoop dat het met dezelfde opstelling beter gaat dan tegen Oezbekistan

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-06-2026 20:43 ]


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat geven ze niet meer zo snel

  • Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Lekkere doelpunten kermis, krijg je met dit soort landen op het wk.

  • mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Ondanks dat ze echt op reserve energie aan het spelen zijn. Blijven ze aanvallen en hun best doen om vooruit te spelen.

  • pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
nette assist van Curaçao

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ze gaan er echt 7-1 van maken hé? :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Hopelijk overschat Duitsland zichzelf nu in de volgende wedstrijden en gaan ze er 2x genadeloos vanaf.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:12
Dit is een statement, jammer dat Cuw de eerste tegenstander was.

  • Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
D-Ed schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:29:
[...]

Zijn ze al begonnen of kijk ik de verkeerde zender?
Nee we hadden een discussie dat Curaçao meer inzet en flair toont dan heel Oranje

  • Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Format-C schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:43:
Hopelijk overschat Duitsland zichzelf nu in de volgende wedstrijden en gaan ze er 2x genadeloos vanaf.
Gaan ze niet doen na de vorige toernooien waar ze er meteen uitgingen

  • Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-06 21:32
Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:42:
Lekkere doelpunten kermis, krijg je met dit soort landen op het wk.
In een systeem waar de beste nummers 3 doorgaan is het wel vervelend als je in een 'sterkere' poule zit. Als je bij Curacao of Kaapverdie in de groep zit en je wordt 3e, ben je waarschijnlijk bijna gegarandeerd een van de beste nummers 3.

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bao_mi1 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:48:
[...]

In een systeem waar de beste nummers 3 doorgaan is het wel vervelend als je in een 'sterkere' poule zit. Als je bij Curacao of Kaapverdie in de groep zit en je wordt 3e, ben je waarschijnlijk bijna gegarandeerd een van de beste nummers 3.
8 van de 12 nummers drie gaan door. Dus best wel veel

  • Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34
tJa FIFA had niet die ronde van de 1/16e finales moeten invoeren, maar gewoon bij de knock-out van 16 landen (1/8e) moeten blijven . Dan had het waanzinnig spannend geweest in die complete 1e ronde.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

hoevenpe schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:37:
[...]

Handig om naar de koelkast te lopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSaGrlVc-RFp3bA4V52KmyQsgps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72q7rkCsjrsUXmGrHqPmE7bd.jpg?f=fotoalbum_large

Proost.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:42:
Ze gaan er echt 7-1 van maken hé? :X
U vraagt...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°


  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:12
DaniëlWW2 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:42:
Ze gaan er echt 7-1 van maken hé? :X
bij deze _/-\o_

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ja hoor, 7-1...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nette goal van Kai

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC


  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ok net zo goed als Brazilië dan

  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Kan wel andelig zijn voor de Duitsers. Die zijn in 1 klap mega favoriet geworden nu

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Die was idd nice.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Tristan Wins schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:07:
[...]

Leuk vinden dat een land verliest, enkel omdat ze eens in de zoveel tijd een overwinning vieren met toeteren. Wow, wat een leven moet je hebben!
Ik heb een prima leven. Maar dat getoeter is IMO teringherrie. Net als de Vuvuzela en Nederlandse meezingers. Dat mag ik geloof ik gewoon vinden haha.

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:49:
tJa FIFA had niet die ronde van de 1/16e finales moeten invoeren, maar gewoon bij de knock-out van 16 landen (1/8e) moeten blijven . Dan had het waanzinnig spannend geweest in die complete 1e ronde.
Ik zie ze nog wel een pre-toernooi organiseren waar dan 16 niet gekwalificeerde landen in poules spelen voor nog wat extra plekken in het hoofdtoernooi

  • Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Maar Curacao speelt ook zo naïef, spelen veel te aanvallend tegen een Duitsland.

  • Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Soulizer schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:44:
[...]

Nee we hadden een discussie dat Curaçao meer inzet en flair toont dan heel Oranje
Ondanks ziel en zaligheid staat het 7-1. Pak rammel gehad.

Ik wacht nog even met commentaar geven op Nederland want het is ontzettend Nederlands om bij voorbaat al iedereen bij de knieën af te zagen voordat er al een stap is gezet op het veld. Of het nu die man uit Grollo is of die beroepszuurtje van de Telegraaf, het oordeel staat al vast.

  • Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34
418O2 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:53:
[...]

Ik zie ze nog wel een pre-toernooi organiseren waar dan 16 niet gekwalificeerde landen in poules spelen voor nog wat extra plekken in het hoofdtoernooi
Dat het geldwolven zijn, ben ik met je eensch, helaas. Tijd voor een Duitser of een andere West Europeaan aan het roer.

  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:12
Duitsland kan nog 1x terugkomen en er even 8-1 van maken nog.

  • Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Miki schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:53:
[...]

Ondanks ziel en zaligheid staat het 7-1. Pak rammel gehad.

Ik wacht nog even met commentaar geven op Nederland want het is ontzettend Nederlands om bij voorbaat al iedereen bij de knieën af te zagen voordat er al een stap is gezet op het veld. Of het nu die man uit Grollo is of die beroepszuurtje van de Telegraaf, het oordeel staat al vast.
Het probleem van de oefenwedstrijden voor een toernooi is ook dat niemand geblesseerd wil raken. Dus inderdaad, eerst maar de eerste wedstrijd zien, dan oordelen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Nou... Dan kunnen we nu verhuizen naar het NL Elftal topic.

Ben benieuwd!

Ik zou zeggen maak even een statement en rol die Japanners op met 3-1 ofzo. :)

Dit was iig een Dicke nederlaag voor Dick.

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 14-06-2026 21:00 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-06 22:04

Qu3st

#36

De borst vooruit volgens de commentator, met 7-1 eraf hahaha

0 gele kaarten, mooie vriendschappelijke wedstrijd

[ Voor 31% gewijzigd door Qu3st op 14-06-2026 21:00 ]


  • Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-06 11:30
Jammer voor Richard, maarwel mooi dat ze gescoord hebben

  • Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Format-C schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:59:
Nou... Dan kunnen we nu verhuizen naar het NL Elftal topic.

Ben benieuwd!

Ik zou zeggen maak even een statement en rol die Japanners op met 3-1 ofzo. :)
Eerst de WK finale tegen Engeland (darts), is nu bezig.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Quad schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:00:
[...]

Eerst de WK finale tegen Engeland (darts), is nu bezig.
Ow ok. Zal even de viaplay stream ernaast aanzetten. (Als die het nu wel doet!) Thnx voor de tip.. :) Edit..doet hier niks. Helaas. :O

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 14-06-2026 21:02 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:28

Fiber

Beaches are for storming.

Gelukkig geen Memphis Depay in de basis...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.


  • Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:28

Fiber

Beaches are for storming.

Format-C schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:59:
Nou... Dan kunnen we nu verhuizen naar het NL Elftal topic.

Ben benieuwd!

Ik zou zeggen maak even een statement en rol die Japanners op met 3-1 ofzo. :)

Dit was iig een Dicke nederlaag voor Dick.
Waarom verhuizen? Nederland speelt toch ook op het WK...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.


  • Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23:13
Hartstikke leuk dat Curaçao erbij is, maar dit soort uitslagen hoort bij de kwalificatie, niet het WK. Zo wordt je makkelijk topscoorder van het toernooi als je zo'n land in de poule hebt zitten.

  • ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-06 20:06
Ik ergerde me flink aan Jeroen Grueter, die duidelijk niet wist hoe hij dit verlies moest verkopen. Hij bleef maar bezig over opgeheven hoofd en visitekaartje afgeven, terwijl Curaçao (hoe jammer ook) volledig afgedroogd is. Natuurlijk blijft het leuk dat ze meedoen, maar dit is juist niet hoe je je eerste WK wil beginnen.

  • CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Waar gaan we zo de wedstrijd bekritiseren? Hier of in het [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic?

  • mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:08
Chelseamarre123 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:53:
Maar Curacao speelt ook zo naïef, spelen veel te aanvallend tegen een Duitsland.
Wat moeten ze dan anders doen?

Je kan moeilijk met 5 keepers en 12 verdedigers op het veld gaan rondlopen.

Curacao heeft er naar vermogen een leuke pot voetbal van gemaakt. En dan ga je als klein voetballandje meestal hard op je snufferd. Dat is onderdeel van het spelletje denk ik.

  • Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:00
Charles Hill schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:06:
Hartstikke leuk dat Curaçao erbij is, maar dit soort uitslagen hoort bij de kwalificatie, niet het WK. Zo wordt je makkelijk topscoorder van het toernooi als je zo'n land in de poule hebt zitten.
Brazilië would like to have a word with you.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.


  • Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23:13
Maarten_E schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:24:
[...]

Brazilië would like to have a word with you.
Marokko is geen Curaçao, verre van. Is kampioen van Afrika.

  • Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:53:
[...]

Ik zie ze nog wel een pre-toernooi organiseren waar dan 16 niet gekwalificeerde landen in poules spelen voor nog wat extra plekken in het hoofdtoernooi
Dan heb je eigenlijk 16 poules met 3 teams nodig. Dat betekend minder wedstrijden dus minder inkomsten
edit:
verkeerde quote. Reactie op de suggestie om de round of top 32 over te slaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Wippie1234 op 14-06-2026 21:28 ]


  • LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:08:
Ik ergerde me flink aan Jeroen Grueter, die duidelijk niet wist hoe hij dit verlies moest verkopen. Hij bleef maar bezig over opgeheven hoofd en visitekaartje afgeven, terwijl Curaçao (hoe jammer ook) volledig afgedroogd is. Natuurlijk blijft het leuk dat ze meedoen, maar dit is juist niet hoe je je eerste WK wil beginnen.
Als je goed commentaar wilt dan kijk je BBC of ZDF, die hebben geen boekwerk met verhaaltjes en durven ook nog wel eens stiltes te laten vallen. Blijft trouwens wel raar dat je met de huidige technologie niet gewoon het commentaar uit of zachter kunt zetten. Nederlands commentaar is superlatieven, stats en verhaaltjes. Er zal vast een markt voor zijn.

Only fools are enslaved by time and space.


  • tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:17:
Waar gaan we zo de wedstrijd bekritiseren? Hier of in het [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic?
Op het EK liepen de twee topics ook naast elkaar en ging men redelijk automatisch naar het Nederlands elftal topic. Al met al maak er niet een te groot punt van ;)

Als het andere topic dicht gaat dan is het binnen de kortste keren geen enkele hier meer over voor het WK zelf, aangezien het Nederlands elftal nieuws het topic aardig laat vollopen.

Tweakers Discord


  • mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:08
Charles Hill schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:26:
[...]

Marokko is geen Curaçao, verre van. Is kampioen van Afrika.
Nou, daar kunnen we nog een hele boom over opzetten hoor.

Voor mij en vele anderen blijft Senegal gewoon Afrikaans kampioen. Kom die beker maar halen of speel de finale opnieuw.

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:33:
[...]


Nou, daar kunnen we nog een hele boom over opzetten hoor.

Voor mij en vele anderen blijft Senegal gewoon Afrikaans kampioen. Kom die beker maar halen of speel de finale opnieuw.
Ondertussen wel boven Nederland op de fifa ranglijst

  • Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ben benieuwd of Ueda er drie in kan knallen. Ik had 1-3 voorspeld. Voor Japan staat gelijk kraker erop en ze zullen wel groepswinst willen behalen.

  • Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:28

Fiber

Beaches are for storming.

Die Nike reclame mag wat gekost hebben...!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.


  • renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 11:02
Hoeveel miljoen miljard heeft die spot van Nike gekost? Wel heel erg gaaf. Zelfs met Ted Lasso er in _/-\o_

  • Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:32
veel oranje in dallas

  • Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Hebben die scheids tegenwoordig een bodycam bij zich net als politie?

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Nederland graag hier: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:07
Waarom? NL speelt toch ook gewoon op het WK?

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dubbeldooier schreef op zondag 14 juni 2026 @ 22:23:
Waarom? NL speelt toch ook gewoon op het WK?
Omdat dezelfde discussie in twee topics voeren, niet werkt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:07
Kan toch prima naast elkaar bestaan?

Nu hebben we een WK topic waar (hopelijk) een heleboel gaat ontbreken de komende weken.

  • LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Npo start en de noa lijken het niet te doen? De start van ivoorkust al gemistnu

  • Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34
renegrunn schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:51:
Hoeveel miljoen miljard heeft die spot van Nike gekost? Wel heel erg gaaf. Zelfs met Ted Lasso er in _/-\o_
800...


Van Dijk is een grote jongen, dat hij meedoet.

  • gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nu dus Ebony & Ivory van Stevie Wonder & Paul McCartney (takkeliedje, zo suikerzoet) tegen Ecuador van Sash! Geef mij dan maar Sash.
Ecuador al 2x de lat geraakt. Dat blijft geen 0-0

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 15-06-2026 01:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.


  • Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
mavaros schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:23:
[...]


Wat moeten ze dan anders doen?

Je kan moeilijk met 5 keepers en 12 verdedigers op het veld gaan rondlopen.

Curacao heeft er naar vermogen een leuke pot voetbal van gemaakt. En dan ga je als klein voetballandje meestal hard op je snufferd. Dat is onderdeel van het spelletje denk ik.
Ze stonden veel te ver naar voren op het einde, hun middenveld kon het hierdoor niet belopen. Niet abnormaal dat er dan ruimtes en gaten vallen. Zo maak je het Duitsland wel heel makkelijk.
Je kan gewoon heel compact staan en goed verdedigen

  • Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:11

Typhone

Who Dares Wins

Tunesië verdedigt weer eens als een echt Afrikaans land. Net samenvatting gezien maar wat een armoede daar in die verdediging haha. Die hebben ook wel even twee spitsen rondlopen nu zeg met Gyökeres en Isak.

  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Typhone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:30:
Tunesië verdedigt weer eens als een echt Afrikaans land. Net samenvatting gezien maar wat een armoede daar in die verdediging haha. Die hebben ook wel even twee spitsen rondlopen nu zeg met Gyökeres en Isak.
Was het een gevalletje Zweden zo goed of Tunesië zo slecht?

These are my principles. If you don't like them, I have others.


  • Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:11

Typhone

Who Dares Wins

Dr. Strangelove schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:02:
[...]


Was het een gevalletje Zweden zo goed of Tunesië zo slecht?
Zweden scherp in de afronding en Tunesië overall matig. Ecuador kreeg ook klappen. Heel veel grote kansen, niks gemaakt 89e minuut de 1-0 om de oren.

  • 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:11

3_s

Nu maar hopen dat onze Rode Duivels het straks beter doen dan de Nederlanders.

Toch zeker qua wissels O-).

  • alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:22
3_s schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:24:
Nu maar hopen dat onze Rode Duivels het straks beter doen dan de Nederlanders.

Toch zeker qua wissels O-).
Die lat ligt niet zo bijster hoog, dus dat zal wel lukken :).

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”


  • Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:14
https://nos.nl/artikel/2618680-discriminatiewaakhond-vraagt-fifa-arbiter-weg-te-sturen-na-extreemrechts-handgebaar

Ik zou wel onder een steen hebben geleefd maar is dit niet al jaren lang universeel gewoon een onschuldig grappig gebaar van "ha! je hebt gekeken".

Dit in verband brengen met extreem rechts en white power is wel erg ver gezocht en bizar tegenlijkertijd. What's next? Duimpjes omhoog?

  • Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bpow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:32:
https://nos.nl/artikel/2618680-discriminatiewaakhond-vraagt-fifa-arbiter-weg-te-sturen-na-extreemrechts-handgebaar

Ik zou wel onder een steen hebben geleefd maar is dit niet al jaren lang universeel gewoon een onschuldig grappig gebaar van "ha! je hebt gekeken".

Dit in verband brengen met extreem rechts en white power is wel erg ver gezocht en bizar tegenlijkertijd. What's next? Duimpjes omhoog?
Ja het leek me ook een “je keek, hier is een mep”. Je kan bijna niks meer doen want alles ligt onder vergrootglas. Weet jij veel waarvoor dat gebaar nog meer gebruikt wordt!

  • Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:42
Bpow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:32:
https://nos.nl/artikel/2618680-discriminatiewaakhond-vraagt-fifa-arbiter-weg-te-sturen-na-extreemrechts-handgebaar

Ik zou wel onder een steen hebben geleefd maar is dit niet al jaren lang universeel gewoon een onschuldig grappig gebaar van "ha! je hebt gekeken".

Dit in verband brengen met extreem rechts en white power is wel erg ver gezocht en bizar tegenlijkertijd. What's next? Duimpjes omhoog?
Ontzettend ranzig ook. Iedereen die ouder is dan 25 weet precies wat hij bedoelde, en hem dan publiek weg te zetten als extreemrechtse racist is echt kwaadaardig.


Het is niet eens hetzelfde symbool, want het is compleet op de kop. Analoog is dan iedere oriëntatie van een gestrekte arm een nazi-saluut en kan je elke speler bij een vrjie trap naar huis sturen.

  • segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:57
Marrtijn schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:11:
[...]

Ontzettend ranzig ook. Iedereen die ouder is dan 25 weet precies wat hij bedoelde, en hem dan publiek weg te zetten als extreemrechtse racist is echt kwaadaardig.


Het is niet eens hetzelfde symbool, want het is compleet op de kop. Analoog is dan iedere oriëntatie van een gestrekte arm een nazi-saluut en kan je elke speler bij een vrjie trap naar huis sturen.
Ik ben 49 jaar en weet blijkbaar niet precies wat jij bedoelt. Geen idee over welk gebaar/symbool jij of Bpow het heeft.

  • Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:42
segil schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:29:
[...]


Ik ben 49 jaar en weet blijkbaar niet precies wat jij bedoelt. Geen idee over welk gebaar/symbool jij of Bpow het heeft
.Bijzonder, dan heb jij het net gemist blijkbaar. Het gaat hier om de circle game, dat speelde ik op de basisschool en ik ben 33. Het werd nog populairder door Malcolm in the Middle en uiteindelijk zelfs een meme online waar je het symbool verstopte in foto's.

Dit was echt decennia voor de 'white power' hysterie, en zoals je al ziet; is de hand in een volledig andere positie.

[ Voor 4% gewijzigd door Marrtijn op 15-06-2026 12:42 ]


  • segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:57
Marrtijn schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:39:
[...]

.Bijzonder, dan heb jij het net gemist blijkbaar. Het gaat hier om de circle game, dat speelde ik op de basisschool en ik ben 33. Het werd nog populairder door Malcolm in the Middle en uiteindelijk zelfs een meme online waar je het symbool verstopte in foto's.

Dit was echt decennia voor de 'white power' hysterie, en zoals je al ziet; is de hand in een volledig andere positie.
Dat zal dan wel een generatie verschil dingetje zijn :p
Toen ik op de basisschool zat, was "1 kopje koffie" van VOF de kunst op de radio en speelde we met een jojo in de klas en schreven op een briefje dat je iemand leuk vond, wat vervolgens de hele klas rond ging.

  • wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:32
segil schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:47:
[...]

Dat zal dan wel een generatie verschil dingetje zijn :p
Toen ik op de basisschool zat, was "1 kopje koffie" van VOF de kunst op de radio en speelde we met een jojo in de klas en schreven op een briefje dat je iemand leuk vond, wat vervolgens de hele klas rond ging.
Ook 49 hier en herken precies wat je zegt hahaha :)
Heb zelf ook nog nooit van de circle game gehoord.

niet iedereen heeft een bierbuikje


  • 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:11

3_s

Of die moest toevallig aan z'n duim krabben, was zenuwachtig over waar z'n handen te houden, ...

Gaat wel rap zo, om hem uit te willen sluiten.

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tunesië is daadkrachtig, die hebben de bondscoach eruit getrapt

  • T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11
Bpow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:32:
Dit in verband brengen met extreem rechts en white power is wel erg ver gezocht en bizar tegenlijkertijd. What's next? Duimpjes omhoog?
Toch is het ook wel echt in gebruik als white-power symbool (ook ondersteboven). Een van de redenen dat het in die hoek populair is, is het hondenfluitjes-karakter ervan: Je kunt altijd zeggen dat je OK bedoelde, of dat je de circle game aan het doen was, maar gelijkgestemden zullen je herkennen als een van hen. Wat er in deze arbiter omgaat weten we natuurlijk niet, maar ik vind het goed dat de Fifa het het onderzoekt.

Regeren is vooruitschuiven


  • 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:11

3_s

Vraag me dan altijd af hoe ze zoiets onderzoeken.

Onderzoeker: Was je racistisch, of was dit per ongeluk?
Arbiter: Ja, ik wat wat aan het friemelen met m'n vingers, bedoelde er niets mee.
Onderzoeker: Echt niet?
Arbiter: Nee, echt niet. Pinky promisse.
Onderzoeker: Ok, dan is het goed.

Een gestrekte rechterarm doe je niet 'per ongeluk', 'Heil Hitler' roepen is ook redelijk bewust. Maar zoiets met uw vingers?

  • Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
418O2 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:01:
Tunesië is daadkrachtig, die hebben de bondscoach eruit getrapt
Toch echt waanzin.

  • Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:14
T-MOB schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:07:
[...]

Toch is het ook wel echt in gebruik als white-power symbool (ook ondersteboven). Een van de redenen dat het in die hoek populair is, is het hondenfluitjes-karakter ervan: Je kunt altijd zeggen dat je OK bedoelde, of dat je de circle game aan het doen was, maar gelijkgestemden zullen je herkennen als een van hen. Wat er in deze arbiter omgaat weten we natuurlijk niet, maar ik vind het goed dat de Fifa het het onderzoekt.
Ik heb even opgezocht waar dit zogenaamde white-power symbool vandaan komt. En het blijkt dat 4chan dit ooit verzonnen heeft als hoax om de histerie van media en de politiek aan te tonen middels een onschuldig gebaar. Het gaat hier om het normale OK-gebaar waarbij de 3 vingers gespreid een W vormen. Het rondje met je wijsvinger en duim trek je denkbeeldig door tot de pols en vormt vervolgens een P, en daarmee de initialen WP. Dus gesloten vingers onderste boven houden slaat eigenlijk nergens op.

In plaats van gedegen onderzoek te doen heeft de massamedia dit overgenomen en door laten etteren en het nooit gerectificeerd en gewacht tot dat er een extremistische onbenul uit ontwetendheid dit gebaar ging gebruiken onderste boven, en vervolgens kon roepen, zie je nou wel.

Door het maar lang genoeg vol te houden dat het een WP gebaar is, wordt het op een gegeven moment een WP gebaar. Maar dat slaat dus eigenlijk gewoon nergens op. Zo kan je in alles ook een nazi groet gaan zien

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
3_s schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:48:
Vraag me dan altijd af hoe ze zoiets onderzoeken.

Onderzoeker: Was je racistisch, of was dit per ongeluk?
Arbiter: Ja, ik wat wat aan het friemelen met m'n vingers, bedoelde er niets mee.
Onderzoeker: Echt niet?
Arbiter: Nee, echt niet. Pinky promisse.
Onderzoeker: Ok, dan is het goed.

Een gestrekte rechterarm doe je niet 'per ongeluk', 'Heil Hitler' roepen is ook redelijk bewust. Maar zoiets met uw vingers?
Er zijn mensen die dit nog immer heel leuk vinden om mensen mee "voor de gek te houden". Ik kende de nazi associatie niet eens

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zat er ook pas een half jaar. Rare move

  • gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

3_s schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:48:
Een gestrekte rechterarm doe je niet 'per ongeluk', 'Heil Hitler' roepen is ook redelijk bewust. Maar zoiets met uw vingers?
Ach, er zijn nog steeds mensen die blijven roepen dat Elon Musk geen Hitlergroet deed. Je zult altijd struisvogels houden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.


  • Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Dubbeldooier schreef op zondag 14 juni 2026 @ 22:26:
Kan toch prima naast elkaar bestaan?

Nu hebben we een WK topic waar (hopelijk) een heleboel gaat ontbreken de komende weken.
Het is heel simpel, dit topic is voor het zoet en het oranje topic is voor het zuur.

Dat is tenminste mijn conclusie nadat ik zojuist de updates in beide gelezen heb.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919


  • Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:42
T-MOB schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:07:
[...]

Toch is het ook wel echt in gebruik als white-power symbool (ook ondersteboven). Een van de redenen dat het in die hoek populair is, is het hondenfluitjes-karakter ervan: Je kunt altijd zeggen dat je OK bedoelde, of dat je de circle game aan het doen was, maar gelijkgestemden zullen je herkennen als een van hen. Wat er in deze arbiter omgaat weten we natuurlijk niet, maar ik vind het goed dat de Fifa het het onderzoekt.
De 'hondenfluitjeslogica' is, doordat het ontkennen onderdeel is van de beschuldiging, een soort Kafkaëske aanklacht die doekt denken aan de heksenjachten van weleer: hoe ga je in vredesnaam ooit bewijzen dat je niet de problematische betekenis bedoelde?

[ Voor 4% gewijzigd door Marrtijn op 15-06-2026 16:20 ]


  • Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:53
Dikke waanzin.. hoe kan dat nu? Alles terug in de vuilnisbak.. of hopen op een mirakel? :)

  • T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11
Bpow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:59:
[...]

Ik heb even opgezocht waar dit zogenaamde white-power symbool vandaan komt. En het blijkt dat 4chan dit ooit verzonnen heeft als hoax om de histerie van media en de politiek aan te tonen middels een onschuldig gebaar. Het gaat hier om het normale OK-gebaar waarbij de 3 vingers gespreid een W vormen. Het rondje met je wijsvinger en duim trek je denkbeeldig door tot de pols en vormt vervolgens een P, en daarmee de initialen WP. Dus gesloten vingers onderste boven houden slaat eigenlijk nergens op.

In plaats van gedegen onderzoek te doen heeft de massamedia dit overgenomen en door laten etteren en het nooit gerectificeerd en gewacht tot dat er een extremistische onbenul uit ontwetendheid dit gebaar ging gebruiken onderste boven, en vervolgens kon roepen, zie je nou wel.
Die historie leidt inderdaad terug tot 4chan. En alhoewel begonnen als een ironisch dingetje om "liberals" de gek aan te steken heeft extreem rechts het inmiddels omarmd. In een volkskrant-artikel over de jongeren van FVD kom je bijvoorbeeld fotos van extreemrechts clubjes tegen die met vrij weinig ironie hun symbolen dragen.

Volgens mij doet er verder niemand hysterisch over die arbiter. Er is een organisatie die een klacht heeft ingediend en de FIFA gaat het onderzoeken. Prima toch, zeker omdat het merendeel van de OK-handgebaren die mensen maken gewoon onschuldig zijn. 88 heeft in een voetbaltopic ook net een andere lading dan in de gelederen van Stormfront.

Regeren is vooruitschuiven


  • AniMeshorer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 21-06 19:43
Denman schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:25:
Ik lees nu net voor het eerst dat we dit WK ook een speciale bal hebben met chip: review: Geheimen van de WK-bal: van de 48MHz-chip tot een accu van 92mAh met ...

Hoewel ik een groot tech en gadget liefhebber ben met een voorliefde voor data, heb ik hier toch een dubbel bij. Het grote geld, de VAR en nu deze bal met chip doet gevoelsmatig toch iets met het authentieke en de fun van de sport. Ik lees bijvoorbeeld dat het nog beter en sneller mogelijk is om buitenspel vast te stellen. Hoewel ik dat laatste gezien de traagheid van sommige VAR beslissingen toejuich, zit ik er persoonlijk niet op te wachten om weer beelden te zien van iemand die met zijn knieschijf 1,5mm buitenspel staat terwijl ze in werkelijkheid nagenoeg gelijk lopen.

Ik snap het allemaal, buitenspel is buitenspel, regels zijn regels. Maar het zou ook wel fijn zijn als we meer teruggaan naar de essentie van de sport en zo veel mogelijk echte speeltijd.

Maar goed, wellicht pakt dit allemaal wel super positief uit :P
Mijn favoriete club hier in België speelt op amateurniveau. Geen VAR of andere technische hulpmiddelen dus.

En weet je, voor mij hoeft dat ook niet. De ene wedstrijd heb je eens pech met scheidsrechterlijke beslissingen, de andere wedstrijd heb je eens geluk met de scheidsrechterlijke beslissingen. Op het einde van het seizoen houdt dat elkaar wel in evenwicht.

Je hebt zonder VAR in elk geval wel het voordeel dat het spel niet constant stilligt. En OK, je kan dan bepaalde fases misschien moeilijker oordelen, maar doet dat echt terzake? De doelstelling van de VAR was om fouten en discussies rond fouten uit de arbitrage te halen, en dat doel is niet bereikt en zal ook nooit bereikt worden.

Waarom zal het nooit bereikt worden? Omdat het reglement teveel grijze zones laat. Ook met een VAR zijn bepaalde overtredingen op het randje, waarbij scheidsrechters onderling gaan discussiëren of het nu geel of rood moet zijn. De VAR zal die discussie nooit oplossen omdat het een kwestie van interpretatie is. Ook bijvoorbeeld een beetje trekken en duwen in het strafschopgebied: de ene scheidsrechter gaat al sneller naar de strafschopstip wijzen dan de andere, maar ook hier is teveel ruimte voor interpretatie. Met handspel idem dito: wanneer is een arm "te ver" weg van het lichaam of wanneer is het "aangeschoten" of toch intentioneel handspel?

De VAR kan enkel helpen als er geen grijze zones in het reglement zijn. Zoals bij hockey: bal tegen de voet is een fout, ongeacht of het een ongelukje is of bewust.
Het reglement bij het voetbal heeft teveel grijze zones om foutloze arbitrage te kunnen mogelijk maken. Dus dan schiet die VAR zijn doel voorbij. Tenzij we inderdaad gaan zeuren om een halve teenlengte buitenspel, maar dan heb ik echt het gevoel dat we er een robotsport van maken waarbij de menselijkheid (en mensen maken nu eenmaal fouten) uit de sport verdwijnt. Intussen ligt het spel wel heel vaak stil vanwege VAR-controles.

Ik merk bij mijn eigen club in het amateurvoetbal dat er niet zo gek veel wedstrijden zijn op een seizoen waar een scheidsrechterlijke beslissing echt het resultaat bepaalt. En bij de minderheid wedstrijden waar dat toch zo is, merk je dat het aantal keren dat het in je voordeel is ongeveer gelijkaardig is als het aantal wedstrijden waar je punten verliest door een dubieuze beslissing.

Overigens, zelfs dat buitenspel, zo helder is het allemaal niet ondanks de VAR. Celtic werd pas landskampioen in Schotland door een doelpunt in de 88ste minuut van de laatste seizoenswedstrijd tegen Hearts. Heb je die 2-1 bekeken? Qua voeten staan de aanvaller van Celtic en de verdediger van Hearts gelijk, maar voorts lijkt de speler van Celtic toch echt wel buitenspel te staan ; schouders en hoofd bijvoorbeeld. Mocht ik een Hearts-fan geweest zijn, ik zou me daar bestolen voelen, en dat in een wedstrijd waar de landstitel van afhing. De VAR sluit niet alle discussies uit, terwijl hij daarvoor werd ingevoerd. Dus waarom blijven we dan vasthouden aan die VAR?

Nog iets trouwens: het aantal minuten blessuretijd. Daar is constant discussie over. Nu willen ze tijdrekken harder bestraffen, mag een speler maar X seconden van het veld af stappen bij een wissel, ... Terwijl de oplossing veel eenvoudiger is, kijk maar naar het futsal en basketbal: gewoon klok stopzetten als de bal niet in het spel is. Zo maak je tijdwinnen overbodig want de klok staat toch stil, en je hebt geen discussie meer of de scheids teveel of te weinig tijd bijtelt.

  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:12
Zo meteen spanje vs cabo verde. Maar Jamal start niet in de basis gek genoeg.

  • Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:09

Pierre

Van nature lui!

Jorah_Newstone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:49:
Zo meteen spanje vs cabo verde. Maar Jamal start niet in de basis gek genoeg.
Die heeft een blesssure gehad, dus vandaar op de bank.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.


  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Is deze wedstrijd ook in een dicht stadion? Het lijkt daar meer donker dan in NL.

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:49:
Zo meteen spanje vs cabo verde. Maar Jamal start niet in de basis gek genoeg.
*Yamal

  • Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Jorah_Newstone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:49:
Zo meteen spanje vs cabo verde. Maar Jamal start niet in de basis gek genoeg.
Net zoals Raya, waarom speelt die niet, heeft hij soms de hond van de bondscoach doodgereden?

How bad is it on a scale from one to Spurs


  • Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Slasher schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:08:
[...]


Net zoals Raya, waarom speelt die niet, heeft hij soms de hond van de bondscoach doodgereden?
Unai Simon speelt daar al jaren.

Voor de rest weer geen spits in de selectie bij Spanje?

  • Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Chelseamarre123 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:12:
[...]

Unai Simon speelt daar al jaren.

Voor de rest weer geen spits in de selectie bij Spanje?
Oh is dat de maatstaf ;)

Prijswinnende keeper vs keeper bij middenmoter ik zou het wel weten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Slasher op 15-06-2026 18:24 ]

How bad is it on a scale from one to Spurs


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:22:
[...]


Oh is dat het grootste argument? ;)

Prijswinnende keeper vs keeper bij middenmoter ik zou het wel weten :)
Simon is een hele goeie keeper. Ik zou het ook wel weten

  • Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Slasher schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:22:
[...]


Oh is dat de maatstaf ;)

Prijswinnende keeper vs keeper bij middenmoter ik zou het wel weten :)
Vind Raya ook onbegrijpelijk dat hij niet speelt maar met Simon wonnen ze ook gewoon het EK

  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Tempo mag bij Spanje ook wel wat hoger.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:22:
[...]


Oh is dat de maatstaf ;)

Prijswinnende keeper vs keeper bij middenmoter ik zou het wel weten :)
Kijk voor de gein eens hoeveel prijzen Simon met Spanje heeft gewonnen...

  • Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:09

Pierre

Van nature lui!

Die keeper is goed hoor.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.


  • Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Die keeper van Kaapverdië is me partijtje goed. Puik keepers werk!
Pagina: 1 ... 11 ... 39 Laatste

Let op:
Politiek mag in [ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 of in de ander bestemde topics in AWM. Het continue commentaar leveren op de verslaglegging van commentatoren is ook een terugkerend, vervelend, fenomeen. Dat hoeven we hier niet te zien.

Nederlands elftal: [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic

Samenvatting wedstrijden: Youtube NOS Sport

Zonder spoilers:
geenspoilers.nl en zonderspoilers.nl