[Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bpow schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:10:
Ik snap niks meer van die waarderingen van spelers. Het slaat nergens op. Rodri wat als een van de beste middenvelders wordt beschouwd gaat voor een bedrag van 60 miljoen weg en dan betaal je 100 miljoen voor zo'n speler die net komt kijken.

Hij heeft talent, maar een verschil van 40 miljoen? Daar geloof ik niet in. Ook ten opzichte van zelfde generatie genoten zal die kwaiteiten niet zo groot zijn dat je 80 miljoen meer gaat betalen. Ongelooflijk hoe verrot de markt is geworden.
Het gaat ook om "doorverkoopwaarde", zeg maar een autoprijs. Een speler van 30 heeft vaak minder jaren toekomst, wordt meer blessuregevoelig etc. En daar waar je bij auto's nog de kans hebt dat ze klassiekers worden, is dat bij voetballers niet zo ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18
418O2 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:02:
[...]

Dat "jongentje" speelde een stuk beter dan een hoop "mannen" op het wk
Is dat het "Marokaanse" talent dat aanvoerder was van de franse jeugdteams en een paar weken voor het WK besloot om voor Marokko te kiezen?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:13:
[...]

En daar waar je bij auto's nog de kans hebt dat ze klassiekers worden, is dat bij voetballers niet zo ;)
Mwoah Vardy heeft aardig zijn best gedaan toch :+

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Bossie schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:14:
[...]

Is dat het "Marokaanse" talent dat aanvoerder was van de franse jeugdteams en een paar weken voor het WK besloot om voor Marokko te kiezen?
Ja.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:52

Format-C

Tracing Rays

Dat hebben zn zaakwaarnemers slim gedaan.

Hopelijk is het geen "Anthony" voor City. Edit: of eigenlijk ... wel. Haha. :+
JeroenNietDoen schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:14:
[...]

Zlatan en Modric ook. Bv.

[ Voor 98% gewijzigd door Format-C op 26-08-2026 14:40 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:23
gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:13:
[...]

Het gaat ook om "doorverkoopwaarde", zeg maar een autoprijs. Een speler van 30 heeft vaak minder jaren toekomst, wordt meer blessuregevoelig etc. En daar waar je bij auto's nog de kans hebt dat ze klassiekers worden, is dat bij voetballers niet zo ;)
Ja maar dat is het nu juist wat de markt zo verrot heeft gemaakt. Je betaald voor iets wat het (nog) niet is, en je niet eens weet of het uberhaupt gerealiseerd wordt.

Daarnaast als je een auto koopt dan bezit je die. Een speler bezit je niet. Die kan gewoon gratis de deur uitlopen zodra zijn contract afloopt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JeroenNietDoen schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:14:
De uitzondering bevestigt de regel of een vergelijkbaar tegelwijsheidje ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

En Baleba naar Man United

https://www.skysports.com...-midfielder-from-brighton

Edit; die heeft iig al wel 112 PL wedstrijden aan ervaring onder zn riem.

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 26-08-2026 14:52 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bpow schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:49:
Ja maar dat is het nu juist wat de markt zo verrot heeft gemaakt. Je betaald voor iets wat het (nog) niet is, en je niet eens weet of het uberhaupt gerealiseerd wordt.

Daarnaast als je een auto koopt dan bezit je die. Een speler bezit je niet. Die kan gewoon gratis de deur uitlopen zodra zijn contract afloopt.
Dat heet investeren (gokken). Als je aandelen koopt, dan doe je dat ook vroeg, niet als ze al op hun top zijn.

Je koopt er 4, als er 1 een topper wordt dan haal je het er hopelijk uit. Zo werken jeugdopleidingen ook.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:49:
[...]

De uitzondering bevestigt de regel of een vergelijkbaar tegelwijsheidje ;)
Met op de achtergrond een blikje redbull. Wel in Delfs blauw :+

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:36:
Wat een comeback van LASK tegen Celtic gisteren in de playoffs van de Champions League.

Geen rode kaart gevallen, gewoon 11 tegen 11.

[Afbeelding]
Hearts zal gniffelen ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb elders ook de opmerking gemaakt "karma voor een niet-verdiend kampioenschap" ;)

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:23
gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:51:
[...]

Dat heet investeren (gokken). Als je aandelen koopt, dan doe je dat ook vroeg, niet als ze al op hun top zijn.

Je koopt er 4, als er 1 een topper wordt dan haal je het er hopelijk uit. Zo werken jeugdopleidingen ook.
Dat het een investering/gok is dat begrijp ik ook nog wel. Maar je inleg zit al zo hoog dat je potentiele winst alleen maar daalt. Ik zie namelijk niet zo snel een club het dubbele neer leggen als de vijver waar ze uit kunnen vissen alleen maar steeds aangevuld blijft worden en er straks weer een next big thing op staat., of zoals Real dat deed met Mbappe azen op een transfervrij status.

Daarnaast moet je ook als club te rade gaan, gaat zo'n speler nu werkelijk je op sportief gebied zoveel meer brengen dan een speler die pakweg de helft minder kost? Het verschil in prijs is echt enorm en spiegelt naar mijn idee totaal niet af met het verschil in kwaliteit ten opzichte van gelijksoortige spelers.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:53
Ik snap ook niet dat niet meer spelers een transferclausule in hun contract laten opnemen dat ze vanaf een bepaald bedrag op te pikken zijn.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Chelseamarre123 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:53:
Ik snap ook niet dat niet meer spelers een transferclausule in hun contract laten opnemen dat ze vanaf een bepaald bedrag op te pikken zijn.
Dan moeten ze vaak flink salaris etc inboeten. Clubs willen dat soort clausules niet, dus moet er elders ingeleverd worden.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Real Madrid -Real Sociedad it is.

:)

Kijken wat t wordt. Real speelt iig met hun sterkste/beste elftal. (Cucurella, Silva en Dumfries spelen)

[ Voor 49% gewijzigd door Format-C op 26-08-2026 21:10 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Ik vind 100 miljoen voor bouaddi overigens minder belachelijk dan 70 voor Nicholas Jackson. Die kan aantoonbaar niet zo goed voetballen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Daar heeft Bayern vorig jaar toch iets van 15m huursom voor betaald? Wij zien iets niet (of juist wel) wat die clubs zien ;)

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hoe dichter we bij de deadline komen hoe meer paniek aankopen we vermoedelijk nog zullen zien.. er zullen ongetwijfeld nog wat belachelijke transfers komen. :p Edit; en in de PL hebben ze geld "teveel".

Paar jaar geleden werd al gezegd dat de PL alle goeie voetballers zou opslokken uit andere competities, en die kant gaat het langzaam wel een beetje op. (En een paar grote (top 2/3) clubs in Spanje Frankrijk Duitsland, en Italië kunnen meedoen, maar de rest staat erbij en kijkt ernaar.)

[ Voor 75% gewijzigd door Format-C op 26-08-2026 21:22 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Rapid Wien - hearts is ook een Grieks drama aan het worden. Wien kwam voor en stond op doorgaan. Hearts kreeg rood. Maar scoorde wel de gelijkmaker. Naar verlenging. Hearts scoort weer, staat op doorgaan. Wien maakt vlak voor het einde de gelijkmaker. Nu penals

[ Voor 63% gewijzigd door 418O2 op 26-08-2026 21:26 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken