Vind het wel meevallen. En de rest is vast ook niet netjes geweest, zijn alleen niet gepaktJeroenNietDoen schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:50:
[...]
Ik zie 2 bedragen. 949 miljoen en 800+.
Allemachtig...welke fan durft dat nog goed te praten....
Bijzonder is het wel. Dit zijn zulke grote ondernemingen dat ze aan zoveel supervisie gebonden zouden moeten zijn dat het echt vreemd is dat dit zo lang heeft kunnen gebeuren. Vraag me af hoeveel boter de huisaccountants van de afgelopen tien jaar op hun hoofd hebben. Dat is in het geval van deze clubs namelijk ook niet Clever Pete met zijn TI-83 die om de hoek naast het stadion woont.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dat is een aanname.418O2 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 19:07:
[...]
Vind het wel meevallen. En de rest is vast ook niet netjes geweest, zijn alleen niet gepakt
En voor de rest ben ik bang dat een beroep nog wel jaren gaat duren, dus voorlopig kunnen ze nog even doorgaan. De smeerpijpen.
[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 29-09-2026 19:30 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Bron je onderbuik? Mijn club was vanaf 2006 constant bezig op de centen te letten om het stadium af te betalen. We konden constant onze beste spelers verkopen.418O2 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 19:07:
[...]
En de rest is vast ook niet netjes geweest
Die durf ik wel te maken. Of het op deze schaal was, is een tweede.Format-C schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 19:30:
[...]
Dat is een aanname.
En voor de rest ben ik bang dat een beroep nog wel jaren gaat duren, dus voorlopig kunnen ze nog even doorgaan. De smeerpijpen.
Maar ze zijn al gestopt he. De laatste aanklacht is over 2018 (die erna zijn voor obstructie)
Mwoah, ze draaien een miljard omzet, hebben tig werknemerscontracten en misschien wel duizenden contracten met bedrijfjes, adviseurs, scouts en ga zo maar door. Daar is best wat mee te spelen zonder dat het opvaltDr. Strangelove schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 19:19:
Bijzonder is het wel. Dit zijn zulke grote ondernemingen dat ze aan zoveel supervisie gebonden zouden moeten zijn dat het echt vreemd is dat dit zo lang heeft kunnen gebeuren. Vraag me af hoeveel boter de huisaccountants van de afgelopen tien jaar op hun hoofd hebben. Dat is in het geval van deze clubs namelijk ook niet Clever Pete met zijn TI-83 die om de hoek naast het stadion woont.
Denk je echt dat Chelsea, Forest en Newcastle (ik noem maar een paar clubs met grote externe investeerders) alles helemaal netjes doen?JeroenNietDoen schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 19:32:
[...]
Bron je onderbuik? Mijn club was vanaf 2006 constant bezig op de centen te letten om het stadium af te betalen. We konden constant onze beste spelers verkopen.
[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 29-09-2026 19:34 ]
Ze zéggen idd dat ze een miljard omzet draaien.
Edit: ze hebben jarenlang "gefantaseerd" over hun omzet. En wss doen ze dat nog steeds.
Edit: ze hebben jarenlang "gefantaseerd" over hun omzet. En wss doen ze dat nog steeds.
[ Voor 49% gewijzigd door Format-C op 29-09-2026 19:37 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Sja, we weten het niet. Ik heb in elk geval niet het vermoeden dat iemand het allemaal volgens de regeltjes doet. Alleen dat gezeik met verhuurde spelers enzo al, dat is ook een manier om om de regels heen te komen, maar dat accepteerden we. Tot daar een limiet op kwam en toen verzonnen ze weer wat anders.Format-C schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 19:35:
Ze zéggen idd dat ze een miljard omzet draaien.
Waar grote krachten spelen en veel geld rond gaat, wordt vies gespeeld. Dat is hoe het helaas werkt
Er is wel een groot verschil tussen gebruik maken van de ruimte die de regels biedt, ook al gaat dat tegen de geest van die regels in, en (bewust) de regels overtreden. Dat dit eerste gebeurt is misschien niet chique, maar valt niet te voorkomen (en wordt dus vervolgens ook gecorrigeerd in de regels). Het maakt echter niet dat hierdoor ook maar enige verzachtende omstandigheid wordt gecreëerd voor daadwerkelijk de regels overtreden.418O2 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 19:40:
[...]
Sja, we weten het niet. Ik heb in elk geval niet het vermoeden dat iemand het allemaal volgens de regeltjes doet. Alleen dat gezeik met verhuurde spelers enzo al, dat is ook een manier om om de regels heen te komen, maar dat accepteerden we. Tot daar een limiet op kwam en toen verzonnen ze weer wat anders.
Waar grote krachten spelen en veel geld rond gaat, wordt vies gespeeld. Dat is hoe het helaas werkt
Je loopt hier een hoop te speculeren over andere clubs, puur op onderbuik en zonder bewijs. Prima dat je die vermoedens hebt maar ook in dit geval maakt dat op geen enkele manier een verzachtende omstandigheid voor situaties daar waar bewezen is/wordt (de procedure loopt nog) dat regels worden overtreden.
Je doet m.i. echt je best om recht te lullen wat krom is.
Ik lul niets recht. Ik geloof niet dat er veel recht is, thats it 
(Lang niet zo krom als bij city hoor, begrijp me niet verkeerd)
(Lang niet zo krom als bij city hoor, begrijp me niet verkeerd)
[ Voor 32% gewijzigd door 418O2 op 29-09-2026 23:25 ]
Begrijp dus dat ze hun eigen accountant, BDO, hebben voorgelogen. Kanttekening is dat BDO zelf ook niet vrijuit lijkt te gaan.
Overigens hebben alle grote clubs in de PL hun zaakjes ondergebracht bij een van de Big Four. Behalve City. Niet dat BDO klein is maar wel saillant natuurlijk dat een dermate groot bedrijf zijn boeken laat controleren door een 2nd tier accountant. Nu weten we waarom.
Mijn vrouw liet haar jaarrekening ook opmaken door BDO trouwens toen ze als zelfstandige werkte in de UK
Overigens hebben alle grote clubs in de PL hun zaakjes ondergebracht bij een van de Big Four. Behalve City. Niet dat BDO klein is maar wel saillant natuurlijk dat een dermate groot bedrijf zijn boeken laat controleren door een 2nd tier accountant. Nu weten we waarom.
Mijn vrouw liet haar jaarrekening ook opmaken door BDO trouwens toen ze als zelfstandige werkte in de UK
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027
Belgische competitie: [Voetbal] Belgische clubs seizoen 2026/2027
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027
Belgische competitie: [Voetbal] Belgische clubs seizoen 2026/2027
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken