• M-W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:20

M-W

Lynix schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:46:
[...]

Ja, ik. Was vooralsnog geen probleem! Status is al gecontroleerd.
bedoel je deze status: Je bestelling is door ons gecontroleerd en wordt verder verwerkt

volgens mij betekent deze status niet dat het al geaccepteerd is, want je hoort hierna nog een overeenkomst te krijgen. of heb je die overeenkomst al?

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:15
Nou niet alleen bij Voldafone gaat het fout. Het terugsturen van mijn Fold 8 (bij het uitproberen vond ik 'm toch niet de 1090 euro waard die ik er voor betaald heb) ging even mis. Bij KPN het formulier ingevuld om de bestelling te annuleren. Krijg ik de volgende ochtend een e-mail: "We vinden het jammer dat je je mobiele aansluiting bij ons opzegt. Morgen sluiten we je nummer af". 8)7

Gelukkig telefonische snel recht kunnen zetten. Bestelling van het toestel plus verlenging geannuleerd, mijn telefoonnummer niet. Fold 8 is ingepakt en gaat vandaag retour. Voorlopig blijf ik bij mijn S25 Edge. Je merkt aan alles dat Samsung veel heeft bezuinigd op de Fold 8. Hopelijk heeft de Fold 9 volgend jaar betere camera's, weer een under display selfiecamera, weer geen kieren als de telefoon dichtgeklapt is, en kleinere bezels rond het buitenscherm. Kortom, geen wide Fold 6 maar een wide Fold 7. Of, mag ik dromen? Als de Fold 9 Ultra eindelijk eens de 5x zoomcamera van die andere Ultra krijgt....

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:55
Niet te geloven. Vodafone heeft m'n order geannuleerd. In de support-chat had ik gevraagd om de fouten (tenaamstelling & bedrag fout) op te lossen..

Nou.. dat hebben ze gedaan.. Door de order te annuleren :+

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:58
M-W schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:45:
zijn er mensen die de kids abonnement aangevraagd hebben en al een akkoord hebben (ook al is het bedrag niet correct)?
Ik heb ook een kids abonnement genomen en mijn telefoon is onderweg dus dat lijkt geen probleem te zijn.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:43
Bij mij ook. Maar ben wel benieuwd of ze de korting toe willen passen aangezien ze achteraf de voorwaarden hebben gewijzigd.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
coenox schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:15:
aangezien ze achteraf de voorwaarden hebben gewijzigd.
heb van een klantenservice medewerker gehoord dat als je het Kids&Teens abo hebt gekozen bij aanvraag, je eerst op het hoofdkantoor van Vodafone fysiek je kind(eren) moet laten zien alvorens alles goedgekeurd wordt :+

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 06-08-2026 09:24 ]

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:52
Contact met Vodafone chat, maar ik word daar niet veel wijzer.

- Besteldatum klopt niet
- Kortingen zijn niet verwerkt
- 2x een Vodafone contract overeenkomst gekregen beide met verschillende 180 nummer terwijl ik maar 1x een kids & Teens abonnement had afgenomen.

Momenteel ziet het er allemaal niet best uit bij Vodafone

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat een zooitje! Na de "samenvatting" mail heb ik helemaal niets meer ontvangen, ook geen bevestiging. De reactie van Vodafone daarop was dat de mail een vertraging van 48 uur heeft...Toen ik vervolgens vroeg om het "18" nummer te controleren dat in de bestandsnaam staat, was het antwoord: "Dat kunnen we niet controleren." Ze doen maar wat daar :+

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
Hoe kunnen deze clowns gewoon de samenvattingen er niet bij pakken en er een bevestiging van maken? Dit is echt 1 van de grootste pre-order blunders ooit.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:54
Tshrr schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:44:
[...]

Als je nog iets in te ruilen hebt, kan je ook KPN overwegen. Die geven nog 425 extra inruil korting.

Ik had een flip 6, ingeleverd voor in totaal €800 eraf. Dat maakt de prijs (en voor mij inc. Watch 8 + JBL) ook nog schappelijk.
Dank, maar ik heb niets in te ruilen. Heb nu een S10 lite, stil going strong after 5 years. En in een la een Galaxy S6 die ik daarvoor 5 jaar had :9 Daarom moet ik ook gniffelen als hier mensen hun half jaar oude S26 willen omruilen 8)7

Gister de belsimpel deal in mn winkelmandje gelaten zonder te betalen en even langs de mediamarkt gefietst en met de telefoon gespeeld.. leuk, maar niet "must have now leuk". Denk dat ik in november met de cybermonday mn slag sla en ondertussen hier even meelees of er nog een Vodafone achtige deal komt. 1200 euro is me te steil. Kan het niet voor mezelf verantwoorden, zoveel voor een telefoontje.. (zo heb ik bijvoorbeeld een auto voor de deur die meer kost per maand dan mn hypotheeklast :P )

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56
_Anvil_ schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:49:
[...]

Dank, maar ik heb niets in te ruilen. Heb nu een S10 lite, stil going strong after 5 years. En in een la een Galaxy S6 die ik daarvoor 5 jaar had :9 Daarom moet ik ook gniffelen als hier mensen hun half jaar oude S26 willen omruilen 8)7

Gister de belsimpel deal in mn winkelmandje gelaten zonder te betalen en even langs de mediamarkt gefietst en met de telefoon gespeeld.. leuk, maar niet "must have now leuk". Denk dat ik in november met de cybermonday mn slag sla en ondertussen hier even meelees of er nog een Vodafone achtige deal komt. 1200 euro is me te steil. Kan het niet voor mezelf verantwoorden, zoveel voor een telefoontje.. (zo heb ik bijvoorbeeld een auto voor de deur die meer kost dan mn hypotheek per maand :P )
Als je het als een "telefoontje" ziet, dan is het niet te verantwoorden nee :)

Ik denk dat veel mensen een auto voor de deur hebben die meer kost dan de maandelijkse hypotheek - mag 't hopen. Misschien bedoel je het andersom?
De chat is niet beschikbaar overigens, hoe hebben jullie gechat met VF? Knop is al de hele ochtend grijs.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:59

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Soeski schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:57:
[...]

Als je het als een "telefoontje" ziet, dan is het niet te verantwoorden nee :)

Ik denk dat veel mensen een auto voor de deur hebben die meer kost dan de maandelijkse hypotheek - mag 't hopen. Misschien bedoel je het andersom?
De chat is niet beschikbaar overigens, hoe hebben jullie gechat met VF? Knop is al de hele ochtend grijs.
offtopic:
maar hij zal wel lease bedoelen ofzo. Dus maandelijkse autokosten hoger dan hypotheekkosten?
Telefoontje is misschien wat overdreven, maar ik heb wel elke keer bij een telefoon zoiets van; jeej nieuw speelgoed. En dan na 2 dagen kom je erachter dat ie eigenlijk gewoon hetzelfde doet als je vorige. Nu als je van candybar naar foldable gaat, verandert er wel iets meer, en dat is waarschijnlijk waarom deze nu zo populair is. Was voor mij ook de reden.

failure is the only option

• Soeski
Phusebox schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:03:
[...]
offtopic:
maar hij zal wel lease bedoelen ofzo. Dus maandelijkse autokosten hoger dan hypotheekkosten?
Telefoontje is misschien wat overdreven, maar ik heb wel elke keer bij een telefoon zoiets van; jeej nieuw speelgoed. En dan na 2 dagen kom je erachter dat ie eigenlijk gewoon hetzelfde doet als je vorige. Nu als je van candybar naar foldable gaat, verandert er wel iets meer, en dat is waarschijnlijk waarom deze nu zo populair is. Was voor mij ook de reden.
In dat opzicht zou ik willen dat mijn hypotheek minder was per maand dan mijn lease auto haha. Not even close. Ik ging van Flip4 naar Flip6 naar (hopelijk haha) Fold 8. Ik vond de Fold altijd te duur en te groot, de Flip was juist heerlijk klein bij vervoer of simpele taken, en groot indien nodig. De Fold lijkt me een top compromis, in de positieve zin.

• Hawk86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
thriller schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:12:
Ook hier is het fout gegaan en de telefoon wordt morgen ochtend geleverd.

Net even een chat gehad en ze escaleren het.

Ik ga ervan uit dat het gewoon goed komt en er een correctie komt, hopelijk voordat ik de telefoon in ontvangst mag nemen.
Ik twijfel alleen nog een beetje wat ik doe als het morgen nog niet is opgelost, maar ik denk dat ik dan maar 1848 euro betalen in plaats van 976 en hopen dat ze het snel recht trekken. Alternatief is weigeren en misschien geen telefoon voor dit bedrag.
Dit is natuurlijk onzin. Je kan je leverafspraak gewoon zelf verzetten (tot uiterlijk 23:00 op de dag voor je levering) via de link bij Dynalogic.

Alleen het lijkt wel alsof iedereen hier het geduld van een kleuter heeft als er iets fout gaat.

Je moet gewoon even geduld hebben want je kan zien dat iedereen hetzelfde probleem heeft, dus dat wordt gewoon opgelost.

Als je al een leverafspraak hebt gemaakt en je wil niet de zending hoeven weigeren OF teveel betalen bij levering dan verzet je hem, simpel.

• Hawk86
Voor iedereen die hier nu pas achterkomt of zich afvraagt hoe nu verder:

Het enige probleem is dat men bestellingen heeft ontvangen in het weekend en deze door een storing aan Vodafone kant niet direct op de juiste wijze zijn omgezet in orders.
Dat is nu handmatig gedaan vanaf gisteren.

Daardoor is de korting niet verrekend (want de actie liep tot 2 augustus en de orders zijn 5 augustus in het systeem gezet) en kan je ook geen aanspraak maken op de gratis Galaxy Watch 7 LTE (ook die actie was geldig tot 2 augustus).

De orderafdeling moet deze fout nu herstellen en zijn hier dan ook mee bezig.
De klantenservice bellen heeft geen zin want ook zij wachten op reactie vanuit afdeling orders.

Heb je al een leverafspraak staan en betreft het een nieuw abonnement en moet je betalen aan de deur?

Verzet dan je afspraak tot er een bevestiging vanuit Vodafone is gekomen dat het te betalen bedrag is aangepast.
Je kan een leverafspraak verzetten tot een dag voor levering tot 23:00 s'avonds.
(met andere woorden: Heb je dus morgen een levering gepland staan, kan je tot vanavond 22:30 afwachten of men dit heeft gecorrigeerd/opgelost).

Doe je dat niet en betaal je het volledige bedrag aan de deur omdat je niet kan wachten op je nieuwe telefoon dan moet je achteraf achter je geld aan.

Laat je de koerier aan de deur komen en weiger je de levering kan Vodafone er zelf voor kiezen je abonnement (en dus aanbieding) te ontbinden.

Sleutelwoord: geduld.

[ Voor 5% gewijzigd door Hawk86 op 06-08-2026 10:31 ]

• Soeski
Ik heb de chat net ook te pakken gekregen, maar inderdaad wat @Hawk86 zegt; de klantenservice heeft geen informatie en kan mijn order niet zien, ondanks dat ik deze wel zie. Ik moet 5 werkdagen wachten op een update vanuit het management en dan nog eens contact opnemen als ik niks gehoord heb.

Het was duidelijk geen AI antwoord want ik moest even door het gebrekkige Nederlands heen lezen :)

/edit de medewerker gaf nog aan dat het écht een bende is en dat orderbeheer erg druk is. Ik heb maar succes gewenst met alles. "Dank, dat heb ik nodig" kreeg ik nog voor de chat afgesloten werd.
Het duurde trouwens 20 minuten voor ik iemand te pakken had, dus ik vermoed dat de klantenservice niet heel blij is met deze actie.

[ Voor 29% gewijzigd door Soeski op 06-08-2026 10:45 ]

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19:44
Ja je kan blijven zeggen dat je geduld moet hebben, veranderd de zaak niet dat het echt ontzettend slecht is en zeker gezien er 0 communicatie is. Ik vind het niet gek dat iedereen en de moeder contact opneemt met support. Ik begin mij af te vragen of al dat gezeik het waard was en ik niet simpelweg beter mijn Samsung pre-order had kunnen laten staan.

• Hawk86
Lynix schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:36:
Ja je kan blijven zeggen dat je geduld moet hebben, veranderd de zaak niet dat het echt ontzettend slecht is en zeker gezien er 0 communicatie is. Ik vind het niet gek dat iedereen en de moeder contact opneemt met support. Ik begin mij af te vragen of al dat gezeik het waard was en ik niet simpelweg beter mijn Samsung pre-order had kunnen laten staan.
Je stelt je enorm aan. Je hebt een telefoontje besteld en ze hebben de order verkeerd verwerkt. Je ziet hier in 1 oogopslag dat dat niet alleen jou, maar iedereen die online heeft besteld is overkomen. En nu moet je even geduld hebben terwijl zij dat oplossen. Fouten maken is menselijk en iedereen hier doet alsof ze een moord hebben gepleegd.

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:58
Hawk86 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:18:
[...]

Dit is natuurlijk onzin. Je kan je leverafspraak gewoon zelf verzetten (tot uiterlijk 23:00 op de dag voor je levering) via de link bij Dynalogic.

Alleen het lijkt wel alsof iedereen hier het geduld van een kleuter heeft als er iets fout gaat.

Je moet gewoon even geduld hebben want je kan zien dat iedereen hetzelfde probleem heeft, dus dat wordt gewoon opgelost.

Als je al een leverafspraak hebt gemaakt en je wil niet de zending hoeven weigeren OF teveel betalen bij levering dan verzet je hem, simpel.
Je hebt gelijk ik kan de afspraak blijkbaar eenvoudig verzetten. Dat wordt dan inderdaad de oplossing tot er duidelijkheid is.

• Lynix
Hawk86 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:48:
[...]

Je stelt je enorm aan. Je hebt een telefoontje besteld en ze hebben de order verkeerd verwerkt. Je ziet hier in 1 oogopslag dat dat niet alleen jou, maar iedereen die online heeft besteld is overkomen. En nu moet je even geduld hebben terwijl zij dat oplossen. Fouten maken is menselijk en iedereen hier doet alsof ze een moord hebben gepleegd.
Fouten maken is zeker mensenlijk, en ik kan prima wachten op mijn telefoon. Ik vind alleen het gebrek aan communicatie echt heel tenenkrommend slecht. Als ik zo met mijn klanten zou omgaan heb ik namelijk wel consequenties. En terecht.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Am Yisrael Chai

Lynix schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:55:
[...]

Fouten maken is zeker mensenlijk, en ik kan prima wachten op mijn telefoon. Ik vind alleen het gebrek aan communicatie echt heel tenenkrommend slecht. Als ik zo met mijn klanten zou omgaan heb ik namelijk wel consequenties. En terecht.
Vodafone verliest niet voor niets zoveel klanten hé, door dit soort geintjes wordt pijnlijk duidelijk waarom. Maar @Hawk86 is duidelijk niet van het begrijpend lezen, de klacht gaat in casu namelijk helemaal niet over het vertraagd leveren van een ''telefoontje'' of het foutief verwerken van een order. De communicatie - of lack thereof - is het probleem.

Import the third world, become the third world

• Hawk86
London schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:57:
[...]

Vodafone verliest niet voor niets zoveel klanten hé, door dit soort geintjes wordt pijnlijk duidelijk waarom. Maar @Hawk86 is duidelijk niet van het begrijpend lezen, de klacht gaat in casu namelijk helemaal niet over het vertraagd leveren van een ''telefoontje'' of het foutief verwerken van een order. De communicatie - of lack thereof - is het probleem.
Ken je het concept van ongeduldigheid?

Dat is wat je ziet als er 5 augustus in de middag iets fout gaat en men dezelfde avond al eist dat er ''communicatie'' plaatsvindt en een oplossing komt.

Als je vanmiddag (binnen 24 uur) een oplossing ziet dan is dat gewoon heel netjes opgelost. Maar nogmaals, geduld hebben de meesten hier niet.

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:51

Jumpiefox

Hoi ?

Hawk86 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:02:
[...]

Dat is wat je ziet als er 5 augustus in de middag iets fout gaat en men dezelfde avond al eist dat er ''communicatie'' plaatsvindt en een oplossing komt.

Als je vanmiddag (binnen 24 uur) een oplossing ziet dan is dat gewoon heel netjes opgelost. Maar nogmaals, geduld hebben de meesten hier niet.
Zaterdag besteld. Woensdag een bericht gekregen wat dus niet klopt en fout zat. Dan verwacht ik dezelfde avond of de dag erna wel een simpel berichtje hoor met: Sorry foutje, we zijn ermee bezig komt goed. Dat is gewoon normaal..niks met geduld te maken, ze weten immers dat het niet goed zit toch. Kleine moeite..generiek mailtje versturen met we zijn ermee bezig.

The first casualty in war is always the truth...

• London
  • Niet online

London

Am Yisrael Chai

[...]

Alleen begon de fout niet op 5-8, maar al afgelopen weekend op 1-8. Tel daar bij op dat de voorwaarden tussendoor enkele malen zijn aangepast en - getuige alle berichten hier - de KS 1000 en 1 antwoorden geven maar vooralsnog 0 duidelijkheid hebben geschept. Dit alles was heel simpel te voorkomen door een stagiair op maandag ff een berichtje te laten genereren met Chatgpt (want ABN is ook ver te zoeken bij de gemiddelde KS-medewerker) waaruit blijkt dat er 1: een fout is gemaakt met het verwerken van de orders, 2: er mogelijk gegevens niet kloppen in de bestelbevestiging, 3: ze druk bezig zijn met het herstellen van de fout en 4: verwachten dit binnen [insert termijn] op te lossen. Dat had de Vodafone KS ook aanzienlijk ontlast, aangezien iedereen en z'n moeder nu eindeloos blijft chatten en bellen en de KS er verder niets mee kan aangezien het probleem op een hoger level speelt.

Jij noemt het ongeduldigheid, ik noem het buitengewone incompetentie van 1 v/d grootste spelers op de telecommunicatie markt.

• Lynix
[...]

5 Augustus? Volgens mij heb ik 1 augustus besteld, en niet 5. Dat is dus al ruim 5 dagen radiostilte. Prima dat het druk is, en dat de orders met de hand weggewerkt moeten worden, maar doe dan een mailtje van "Goh, het duurt wat langer dan dat we voorspeld hadden." Ja, gisteren is weer iets mis gegaan. Maar daarvoor was er al 0 communicatie. Het blijft zich stapelen. Daarnaast niet vergeten dat support bij iedereen een ander verhaal ophangt en dat er echt veel dingen misgaan daar. Dat is voor zo een bedrijf gewoon niet acceptabel imo.

[ Voor 9% gewijzigd door Lynix op 06-08-2026 11:09 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

ik zou eens beginnen met niet alles zo stellig te poneren hier met je laatste posts. Het doet een beetje voor komen alsof jij bij Vodafone - Orderbeheer werkt en daadwerkelijk zicht hebt in de diverse orders.

En ergens denk ik dat jij niet voor Vodafone (Orderbeheer) werkt en al jouw postst vanochtend gewoon wild guesses zijn en je dus maar wat roept.

Als je ook maar beetje had verdiept in de Vodafone actie zie je dat er al vanaf 1 / 2 augustus na plaatsen van de orders 1 grote waas is van misinformatie vanuit Vodafone. En dus niet zoals jij hierboven aangeeft 5 augustus (binnen 24 uur).

• RoelandD
Als update krijg ik nu van Vodafone (live chat):

De order is inderdaad direct geannuleerd, de klantgegevens in de order kloppen niet waardoor hij niet uitvoerbaar is. Bij levering moet je je namelijk legitimeren aan de koerier, het toestel kan enkel en alleen afgegeven worden aan de persoon die het besteld heeft. Als die gegevens niet kloppen dan geeft de koerier hem niet af. Dat zijn ook geen gegevens die we bij een aanvraag kunnen wijzigen.

Het hele verhaal komt op mij over alsof ze graag van orders af willen (om wat voor'n reden dan ook)

Voor de goede orde: ik zie dit hele verhaal voorbij komen op m'n Fold 7 die het prima doet. Het geheel heeft me niets gekost en levert een leuke real-life-soap op.

[ Voor 13% gewijzigd door RoelandD op 06-08-2026 12:01 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:32

Nitai

Live the life you love.

@Hawk86 ik heb geduld, maar als volwassene en betalende klant verwacht ik goede communicatie, een Klantenservice die je als potentiele klant goed informeert en niet intern naar andere afdelingen wijst, en goede correcte e-mails naar je klanten verstuurd worden. Er staat 0,0 communicatie van deze storing op de website of op de e-mail. Je kan het goed praten als je wil maar als wij dit op het werk hadden dan waren er zeker wel consequenties.

Belsimpel, Mobiel.nl, KPN, Odido, en ga zo maar door hebben hun zaken wel op orde. Waarom kan een beursgenoteerde bedrijf dit niet? Het lijkt alsof de fusie tussen Ziggo en Vodafone een ramp is waarbij alle systemen met ducttape zijn geïntegreerd.

Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren en of dit nog goed gaat komen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Hawk86
Dit soort reacties mag je achterwege laten
Nitai schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:17:
@Hawk86 ik heb geduld, maar als volwassene en betalende klant verwacht ik goede communicatie, een Klantenservice die je als potentiele klant goed informeert en niet intern naar andere afdelingen wijst, en goede correcte e-mails naar je klanten verstuurd worden. Er staat 0,0 communicatie van deze storing op de website of op de e-mail. Je kan het goed praten als je wil maar als wij dit op het werk hadden dan waren er zeker wel consequenties.

Belsimpel, Mobiel.nl, KPN, Odido, en ga zo maar door hebben hun zaken wel op orde. Waarom kan een beursgenoteerde bedrijf dit niet? Het lijkt alsof de fusie tussen Ziggo en Vodafone een ramp is waarbij alle systemen met ducttape zijn geïntegreerd.

Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren en of dit nog goed gaat komen.
Zou ik lekker daar je telefoon kopen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door PaT op 06-08-2026 11:22 ]

• _Anvil_
Phusebox schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:03:
[...]
offtopic:
Ook zonder lease kom je makkelijk aan >1000 euro autokosten per maand toch? Een volle tank super is al 160 euro tegenwoordig :P

Maar dat wat je over nieuw speelgoed zegt.. exact: mijn oude S10 lite draait eigenlijk al mn apps probleemloos, dus of die nu op een oud ding of op een premium ding van 1400 euro draaien.. Zelf heb ik overal schermen voor mn neus (thuis, kantoor, zelfs in de auto een groot scherm met youtube, netflix etc.) , dus doe relatief weinig met mn telefoon qua games/video stream etc. Dat maakt de businesscase mager.

Vroegah, was en nieuwe telefoon vaak een sprong voortwaarts: 1e kkeurenscherm, 1e telefoon met internet, camera etc. Die wow factor hoopte ik een beetje terug te vinden met die Fold.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53
London schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:57:
[...]

Verliest Vodafone veel klanten? Ziggo, ja, maar Vodafone? Volgens mij klopt dat niet.

Overigens heb ik alleen nog maar die mail gehad dat ze er mee bezig zijn, dus ik ben benieuwd...

Gamertag: FinrazielNL

• London
  • Niet online

London

Am Yisrael Chai

Mijn geld (857,90) is zojuist wel teruggestort. Dat klopt dus wel afgaande op dat eerste mailtje wat je kreeg :+

• _Anvil_
Tshrr schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:44:
[...]

Als je nog iets in te ruilen hebt, kan je ook KPN overwegen. Die geven nog 425 extra inruil korting.

Ik had een flip 6, ingeleverd voor in totaal €800 eraf. Dat maakt de prijs (en voor mij inc. Watch 8 + JBL) ook nog schappelijk.
Heb hier even naar gekeken, als je een (bijna) waardeloze telefoon inruilt krijg je inderdaad die 425 extra. Het basisbedrag is echter zo fors dat je onder de streep nog steeds veel meer betaald dan de eerdere genoemde Odido deal. Hier heb je namelijk de toestelkorting van Odido + een 200 euro kortingvoucher van Belsimpel. Ik laat hem gaan, maar dat is volgens mij vandaag 6 aug de beste deal. Nog steeds netto 1200+ euro echter.

(ik eindig hier met een on topic bijdrage en ga nu in stilte met een bak popcorn de Vodafone paniek meelezen.. rustaggggg!) 8)

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:43
Wat ik dan ook wel weer mooi vind is dat sommige tweakers collegaś de telefoons bij vraag en aanbod aanbieden voor vanaf ca 1300 euro (ook mensen die in de vodafone "ellende" zitten) alsof jezelf niet kan bedenken dat het dan veel goedkoper gekocht kan worden, zie ook dat item over testen waarin mensen zeggen ik ga toch geen 2k voor een telefoon uitgeven.

• Tshrr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:49
_Anvil_ schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:36:
[...]

Heb hier even naar gekeken, als je een (bijna) waardeloze telefoon inruilt krijg je inderdaad die 425 extra. Het basisbedrag is echter zo fors dat je onder de streep nog steeds veel meer betaald dan de eerdere genoemde Odido deal. Hier heb je namelijk de toestelkorting van Odido + een 200 euro kortingvoucher van Belsimpel. Ik laat hem gaan, maar dat is volgens mij vandaag 6 aug de beste deal. Nog steeds netto 1200+ euro echter.

(ik eindig hier met een on topic bijdrage en ga nu in stilte met een bak popcorn de Vodafone paniek meelezen.. rustaggggg!) 8)
Ah snap ik. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je inruilt.
Ik kwam met de prijs van 1608 en 800 euro inruilkorting op 806. Gezien ik al een abonnement had bij KPN tel ik die extra kosten niet mee.
Dan had ik nog de JBL speaker en de Watch 8 (beide reeds goedgekeurd).

Ik twijfelde nog even of ik de Vodafone deal moest doen, voor het geval dat Recommerce mijn Flip 6 niet als 'zo goed als nieuw' beoordeelde. Uiteindelijk niet óók voor de Vodafone deal gegaan en dat vertrouwen werd gelukkig beloond.

Ik schuif gezellig aan met mijn bakje popcorn :9

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is eigenlijk niet zo moeilijk om transparant en eenduidig te communiceren. Volgens mij ontbreekt bij Vodafone vooral de wil om dat echt te doen.

Ik wil mezelf geen schouderklopje geven, maar in mijn eerdere rol als Head of Customer Service heb ik vergelijkbare situaties meegemaakt. Als je als bedrijf een fout maakt, is de oplossing vaak simpel: wees open, informeer klanten en neem verantwoordelijkheid.

Dat vond de directie niet altijd prettig, totdat ze zagen hoeveel waardering klanten hadden voor die transparantie. Zo hebben we ooit een gigantische fout gehad. Customer Service zat er direct bovenop, maar de wachtrijen liepen op. De oplossing: een duidelijke mail naar alle betrokken klanten. Marketing had snel een goede mail opgezet, een ander team zette de mailing klaar en binnen twee uur was iedereen geïnformeerd. De reacties? Vooral bedankjes voor de openheid.

Transparant communiceren of communiceren in het algemeen is dus echt niet zo ingewikkeld. Het vraagt vooral de keuze om het te doen ;)

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
Dennischo schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:21:
Het is eigenlijk niet zo moeilijk om transparant en eenduidig te communiceren. Volgens mij ontbreekt bij Vodafone vooral de wil om dat echt te doen.

Ik wil mezelf geen schouderklopje geven, maar in mijn eerdere rol als Head of Customer Service heb ik vergelijkbare situaties meegemaakt. Als je als bedrijf een fout maakt, is de oplossing vaak simpel: wees open, informeer klanten en neem verantwoordelijkheid.

Dat vond de directie niet altijd prettig, totdat ze zagen hoeveel waardering klanten hadden voor die transparantie. Zo hebben we ooit een gigantische fout gehad. Customer Service zat er direct bovenop, maar de wachtrijen liepen op. De oplossing: een duidelijke mail naar alle betrokken klanten. Marketing had snel een goede mail opgezet, een ander team zette de mailing klaar en binnen twee uur was iedereen geïnformeerd. De reacties? Vooral bedankjes voor de openheid.

Transparant communiceren of communiceren in het algemeen is dus echt niet zo ingewikkeld. Het vraagt vooral de keuze om het te doen ;)
Phusebox zei het al een paar dagen terug. Ze willen de bestellingen niet eens leveren. Denk dat ze spijt hebben van de actie en nu terugkrabbelen met incompetentie. Hoe verklaar je anders de waardeloze communicatie, slechte orderbevestiging en annuleringen zonder enige reden. Mijn vertrouwen in Vodafone en Odido is nu echt 0,0. Kpn is duurder, maar veel competenter.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Nou, uur ofzo aan de telefoon (2x verbinding verbroken) gehangen ik ben er wel klaar mee. Uit de gesprekken merk ik dat de klantenservice (order status afd) niet echt op de hoogte is

Ik heb mn bezorgafspraak wat gepland stond voor morgen verplaatst naar de 17de, zie vanzelf wel tijdens mn vakantie of ze het recht zetten of niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door SYQ op 06-08-2026 12:47 ]

• Lynix
SYQ schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:45:
Nou, uur ofzo aan de telefoon (2x verbinding verbroken) gehangen ik ben er wel klaar mee. Uit de gesprekken merk ik dat de klantenservice (order status afd) niet echt op de hoogte is

Ik heb mn bezorgafspraak wat gepland stond voor morgen verplaatst naar de 17de, zie vanzelf wel tijdens mn vakantie of ze het recht zetten of niet :)
Pff, ben je mooi klaar mee. Fijne vakantie in ieder geval en laten we het hopen ja :+

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dennis de Vries

Redacteur
@Alex konijn @ZooYork74 @NightForce @Soeski @MD81 Ik begrijp dat het bij jullie ook mis is gegaan met de weekenddeal van Vodafone. Ik lees her en der dat er bestellingen geannuleerd zijn door Vodafone zelf, en dat er in andere gevallen plots een fors hoger bedrag om bij te betalen wordt gerekend. Hoe staat het nu met jullie cases?

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Dankzij dit topic van die weekenddeal gebruik kunnen maken (waarvoor dank!) en heb vervolgens twee mails van Vodafone ontvangen waarin de details van het abonnement en toestelkosten etc werden getoond.

Maandag 3 augustus even gebeld omdat ik geen ordernummer in de mail zag, wat ik vreemd vond. De persoon die ik sprak zei dat de bestelling niet bestond en dat de korting niet geldig was. Ze kon alleen een nieuwe order aanmaken waarbij de eenmalige toestelkosten dan opeens 800 euro hoger lagen. Daar heb ik voor bedankt en (vriendelijk) gevraagd of ik een andere medewerker kon spreken. Deze volgende persoon was heel duidelijk: het duurt even voordat er een ordernummer bij komt kijken en maak je geen zorgen.

Vervolgens kreeg ik een mail van Vodafone, deze keer mét ordernummer, waarin het bedrag fors hoger uitvalt. Zonder de korting van de weekenddeal dus. Na twee keer chatten wordt er aangegeven dat er managers naar moeten kijken.

Ik heb er een beetje een raar gevoel bij tot dusver, zeker na het lezen van jullie ervaringen.

• Soeski
@Dennis de Vries Dat is inderdaad nu ook mijn laatste status. De order is ingevoerd maar onvolledig/niet correct, en klantenservice kan daar niets mee. Het ligt bij de orderafhandeling en de managers (aldus de klantenservice) en ik moest zeker 5 werkdagen wachten, daarna weer contact opnemen. De medewerker was er ook niet blij mee, deze gang van zaken. Ik vind het hoopvol dat sommige mensen toch al een bezorgafspraak konden maken die dit weekend besteld hebben, maar snap dat zij twijfelen omdat de order zelf niet correct is nog. Ik heb ook liever dat het "op papier" eerst goed staat voor ze iets leveren.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Hawk86 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:17:
[Mbr]Dit soort reacties mag je achterwege laten[/]

[...]

Zou ik lekker daar je telefoon kopen ;)
Dank voor je inhoudelijke reactie. Gelukkig heb ik dat gedaan bij Belsimpel, ik heb mijn bestelling geannuleerd bij Vodafone. Dan maar iets meer betalen en als volwaardige klant behandeld worden.

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:57
Nitai schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:20:
[...]

Dank voor je inhoudelijke reactie. Gelukkig heb ik dat gedaan bij Belsimpel, ik heb mijn bestelling geannuleerd bij Vodafone. Dan maar iets meer betalen en als volwaardige klant behandeld worden.
Wat scheelt het onder aan de streep bij Belsimpel vs Vodafone?

• Lynix
Nitai schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:20:
[...]

Het is dat ik zo dom ben geweest om mijn Samsung pre-order te annuleren. Had anders geheid Vodafone alweer geditch. Anderzijds heb ik het gevoel dat dit ook precies is wat ze willen..

• London
  • Niet online

London

Am Yisrael Chai

Lynix schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:25:
[...]

Het is dat ik zo dom ben geweest om mijn Samsung pre-order te annuleren. Had anders geheid Vodafone alweer geditch. Anderzijds heb ik het gevoel dat dit ook precies is wat ze willen..
Ach ja, als VF het niet wordt dan is de Fold 8 mij niet gegund. Mijn 7 is nog prima ook dus tis wat het is dan. Kan ik in alle rust uitkijken naar waar Apple mee komt :D

• ZooYork74
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:48
Hallo allen, ik heb 10 min geleden een (niet mijn) F8U in ontvangst mogen nemen.

Helaas wel met de verkeerde order waar ik de volle mep voor moet betalen. (De verkeerde order is ingangsdatum 5 aug en prijs is 2000 euries)

De weekend deal bestelling hangt nog ergens in de lucht. (De goede deal is 2 aug ingangsdatum en 1170

Ik hang nu aan de foon met VF om te kijken of ik de foute order moet annuleren en de foon moet retourneren (vandaar niet mijn F8U).

To be continued...

• Lynix
Kennis van mij heeft kennelijk ook bij Vodafone besteld. Heeft net een livechat gehad met Vodafone en de beste medewerker wist niet eens dat er een actie was geweest.. Ik begin het gevoel te krijgen dat @Phusebox gelijk heeft en dat ze onder die orders willen komen. Hij kreeg trouwens direct de vraag of hij 17 jaar of jonger was of daadwerkelijk kinderen had. Bijzonder allemaal.

• MarcyPay
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:45
Poeh jongens... Ik weet niet wat ik momenteel zwaarder vind. Het moeten wachten op nieuws vanuit Vodafone (waar ik ook in hetzelfde schuitje zit) of het gebrek aan geduld en de continue aanhoudende en steeds herhalende pessimistische blik van sommigen. (Zoals dat er opzet in het spel zou zijn om daardoor minder telefoons uit te leveren?!)

Kan/moet het beter qua communicatie vanuit VF? 100%. Maar we zien en hebben ook wel weer gehoord via deze thread dat er aan een oplossing wordt gewerkt.

Zoals @Hawk86 al zei, gewoon een beetje geduld

Ik hoop dat we op een positievere, geduldige en constructievere toon weer wat verder kunnen hier en ons bv. op de hoogte kunnen houden van bestellingen zonder om de haverklap te zeggen hoe k*t het is, dat weten we nu wel.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:10

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Dennis de Vries

Bij mij dus precies hetzelfde. De contractbevestiging op 2 augustus liet wel de actieprijs zien van €1049,90 voor de Fold 8 512GB Graphite + €239,76 als abo afkopen niet lukt.

Na meerdere keren telefonisch en chat contact deze week, kwam gisteren eindelijk de orderbevestiging, maar de orderbevestiging laat de normale prijs zien, zonder de korting dus voor €1806,90 en een order datum van 05-aug, ik ben plots een vrouw en heb geen huisnummer meer. Wat beide wel goed zou staan in hun systeem na chatcontact gisteravond. Zou nu bij management liggen...

Mijn Samsung order komt vrijdag waar ik ook een leuke korting op had, maar niet zo extreem als de Vodafone deal. €1537,44 voor de Fold 8 256GB Pistachio.

Als ik deze week geen duidelijkheid krijg van Vodafone twijfel ik of ik alles maar cancel en een GDPR-verwijderverzoek ga doen voor al mijn data bij Vodafone. Odido heeft mijn data al op straat gegooid, wil niet dat Vodafone dat ook kan doen in de toekomst :+.

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:52
BiG-GuY schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:00:
@Dennis de Vries

Bij mij dus precies hetzelfde. De contractbevestiging op 2 augustus liet wel de actieprijs zien van €1049,90 voor de Fold 8 512GB Graphite.

Na meerdere keren telefonisch en chat contact deze week, kwam gisteren eindelijk de orderbevestiging, maar de orderbevestiging laat de normale prijs zien, zonder de korting dus voor €1806,90 en een order datum van 05-aug, ik ben plots een vrouw en heb geen huisnummer meer. Wat beide wel goed zou staan in hun systeem na chatcontact gisteravond. Zou nu bij management liggen...

Mijn Samsung order komt vrijdag waar ik ook een leuke korting op had, maar niet zo extreem als de Vodafone deal. €1537,44 voor de Fold 8 256GB Pistachio.

Als ik deze week geen duidelijkheid krijg van Vodafone twijfel ik of ik alles maar cancel en een GDPR-verwijderverzoek ga doen voor al mijn data bij Vodafone. Odido heeft mijn data al op straat gegooid, wil niet dat Vodafone dat ook kan doen in de toekomst :+.
Als je een account hebt bij de Bijenkorf en/of Bol, is je data ook niet meer veilig sinds de afgelopen week :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:10

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Reem0nN schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:05:
[...]

Als je een account hebt bij de Bijenkorf en/of Bol, is je data ook niet meer veilig sinds de afgelopen week :)
Bij Bol sla ik geen paspoort of betaalgegevens op. Dus dat vind ik wel een groot verschil. Ook gebruik ik aliassen via Proton Mail/Pass, dus mailadres is al 'veiliger' voor lekken.

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• ZooYork74
Live from Rotterdam :

Wat er nu bij gebeurt is wel apart. Ik ben onderdeel van een family account bij VF. Ze hebben een nieuw abo verlenging geplaatst (met de volle prijs :( ), maar dan op mijn vrouws nummer. :D Lachuh!

Nu nog steeds aan de foon met VF.

De weekend deal bestelling (waar ik de bevestiging van heb, maar niet goed genoeg is om in het systeem mee op te zoeken) kunnen ze niet vinden. Ik snap het niet meer.

Ik vermoed ook dat er geen kwade bedoelingen zijn, het is alleen jammer dat het zoveel tijd kost om het op te lossen.

• Alex konijn
  • Registratie: April 2025
  • Nu online
Dennis de Vries schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:57:
@Alex konijn @ZooYork74 @NightForce @Soeski @MD81 Ik begrijp dat het bij jullie ook mis is gegaan met de weekenddeal van Vodafone. Ik lees her en der dat er bestellingen geannuleerd zijn door Vodafone zelf, en dat er in andere gevallen plots een fors hoger bedrag om bij te betalen wordt gerekend. Hoe staat het nu met jullie cases?

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Dankzij dit topic van die weekenddeal gebruik kunnen maken (waarvoor dank!) en heb vervolgens twee mails van Vodafone ontvangen waarin de details van het abonnement en toestelkosten etc werden getoond.

Maandag 3 augustus even gebeld omdat ik geen ordernummer in de mail zag, wat ik vreemd vond. De persoon die ik sprak zei dat de bestelling niet bestond en dat de korting niet geldig was. Ze kon alleen een nieuwe order aanmaken waarbij de eenmalige toestelkosten dan opeens 800 euro hoger lagen. Daar heb ik voor bedankt en (vriendelijk) gevraagd of ik een andere medewerker kon spreken. Deze volgende persoon was heel duidelijk: het duurt even voordat er een ordernummer bij komt kijken en maak je geen zorgen.

Vervolgens kreeg ik een mail van Vodafone, deze keer mét ordernummer, waarin het bedrag fors hoger uitvalt. Zonder de korting van de weekenddeal dus. Na twee keer chatten wordt er aangegeven dat er managers naar moeten kijken.

Ik heb er een beetje een raar gevoel bij tot dusver, zeker na het lezen van jullie ervaringen.
@Dennisdevries Mijn order wordt al sinds 1,5 dag ingepakt 8)7 8)7 8)7 . Ik heb nog geen 1 bevestiging gehad vanuit Vodafone dat ze het geheel gecorrigeerd hebben. Mijn vermoeden bestaat dus dat ik waarschijnlijk morgen het toestel ontvang, maar wel 1610 euro moet aftikken. Daarna zal wel het gevecht losbarsten over de Watch en de eventuele creditering. Gezien de aanbieding, denk ik echt dat er enorme fouten gemaakt zijn en dat de prijzen dusdanig laag zijn dat Vodafone erbij in schiet.Ik denk dat ze nu d.m.v van vertragings taktiek mensen willen frustreren, zodat ze hun order cancellen. Ik ben gisteren behoorlijk (op een nette manier) uit mijn plaat gegaan en gezegd dat ze deze achterlijke incompentente managers op staande voet zouden moeten ontslaan vanwege de slechte communicatie. Ze hadden gewoon een bericht moeten sturen met een situatie i.p.v. dat wij nu massaal gaan bellen. Ik wacht tot vanavond af of het toestel echt verzonden is en is dit niet het geval koop ik het toestel elders. Dan maar meer betalen, maar zo wens ik niet als klant behandeld te worden (Ben zelf commercieel manager).

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Het leven zonder een Fold8 (bestelling) is toch een stuk minder stressvol :+

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Alex konijn schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:23:
[...]

@Dennisdevries Mijn order wordt al sinds 1,5 dag ingepakt 8)7 8)7 8)7 . Ik heb nog geen 1 bevestiging gehad vanuit Vodafone dat ze het geheel gecorrigeerd hebben. Mijn vermoeden bestaat dus dat ik waarschijnlijk morgen het toestel ontvang, maar wel 1610 euro moet aftikken. Daarna zal wel het gevecht losbarsten over de Watch en de eventuele creditering. Gezien de aanbieding, denk ik echt dat er enorme fouten gemaakt zijn en dat de prijzen dusdanig laag zijn dat Vodafone erbij in schiet.Ik denk dat ze nu d.m.v van vertragings taktiek mensen willen frustreren, zodat ze hun order cancellen. Ik ben gisteren behoorlijk (op een nette manier) uit mijn plaat gegaan en gezegd dat ze deze achterlijke incompentente managers op staande voet zouden moeten ontslaan vanwege de slechte communicatie. Ze hadden gewoon een bericht moeten sturen met een situatie i.p.v. dat wij nu massaal gaan bellen. Ik wacht tot vanavond af of het toestel echt verzonden is en is dit niet het geval koop ik het toestel elders. Dan maar meer betalen, maar zo wens ik niet als klant behandeld te worden (Ben zelf commercieel manager).
Die inpak status verandert volgens mij nooit, mijn Fold 8 die maandag door PostNL werd aangeboden, geweigerd en inmiddels bij Vodafone retour is staat nog steeds in het systeem als "Bezig met inpakken".

• Hawk86
Alex konijn schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:23:
[...]

Je kan gewoon de afspraak verzetten.

• ZooYork74
Phusebox schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:24:
Het leven zonder een Fold8 (bestelling) is toch een stuk minder stressvol :+
Ik geef je groot gelijk, het maakt het allemaal leuker als je over een paar dagen op vakantie gaat.

• Alex konijn
  • Nu online
@Hawk86 Dat ga ik niet doen. Ik heb ook nog zoiets als eigen waarde en trots. Ik wens gewoon niet zo behandeld te worden.

• Hawk86
Techkeizer schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:35:
[...]

Phusebox zei het al een paar dagen terug. Ze willen de bestellingen niet eens leveren. Denk dat ze spijt hebben van de actie en nu terugkrabbelen met incompetentie. Hoe verklaar je anders de waardeloze communicatie, slechte orderbevestiging en annuleringen zonder enige reden. Mijn vertrouwen in Vodafone en Odido is nu echt 0,0. Kpn is duurder, maar veel competenter.
Waarom zouden ze niet honderden extra abonnementen willen hebben denk je?

• Alex konijn
  • Nu online
Heb trouwens zojuist de e-sim per mail ontvangen. Die ga ik natuurlijk nog niet activeren

• Lynix
-

[ Voor 99% gewijzigd door Lynix op 06-08-2026 14:46 ]

• Hawk86
Alex konijn schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:30:
@Hawk86 Dat ga ik niet doen. Ik heb ook nog zoiets als eigen waarde en trots. Ik wens gewoon niet zo behandeld te worden.
Je hebt ook nog zoiets als een ezel die zich stoot.
Als jij het vertaald als trots om morgen 2x zoveel te betalen (wat is daar precies eigenwaarde aan?) en dan achter je eigen geld aan te gaan (waarna je mag uitleggen waarom je willens en wetens een bestelling bevestigd voor dat bedrag en dat bedrag ook nog eens aan de deur hebt voldaan)...be my guest.

• Alex konijn
  • Nu online
@Hawk86 Dat het een leuke deal was is natuurlijk meegenomen, maar de deal is ondergeschikt aan de behandeling van een klant. Ik heb tevens aangegeven dat ik dat bedrag niet ga betalen (aan de deur). Dan mag de bezorger hem lekker weer meenemen

• Alex konijn
  • Nu online
@Hawk86 wat is daar precies eigenwaarde aan?). Ik kan het zeer makkelijk betalen (niet arrogant bedoeld), dus spelen voor mij ook andere zaken mee.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:36
Ben ik even blij dat ik op een vrijdag gewoon een Vodafone winkel ben binnengelopen en een halfuur later alweer buiten stond met mijn Galaxy Z Fold8 Ultra 512GB.

• Hawk86
Alex konijn schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:36:
@Hawk86 Dat het een leuke deal was is natuurlijk meegenomen, maar de deal is ondergeschikt aan de behandeling van een klant. Ik heb tevens aangegeven dat ik dat bedrag niet ga betalen (aan de deur). Dan mag de bezorger hem lekker weer meenemen
Dus...je gaat hem niet betalen want je zegt nu dat je dat bedrag niet gaat voldoen aan de deur. Dus je kan je afspraak nu al verzetten of annuleren..maar jij blijft liever thuis zodat je morgen hoort wat je nu al weet. Bijzonder.

• Alex konijn
  • Nu online
@hawk86 Ben thuis en blijf er niet voor thuis. Dat is een verschil

• Lynix
Ik zou in ieder geval niet de hoofdprijs betalen nu en daarna hopen op je centen.

• ZooYork74
beezjeh schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:38:
Ben ik even blij dat ik op een vrijdag gewoon een Vodafone winkel ben binnengelopen en een halfuur later alweer buiten stond met mijn Galaxy Z Fold8 Ultra 512GB.
AU :'( , ik was zondag in de winkel van Rotterdam, gelukkig vroeg de medewerker EERST mij welk model ik wilde :-( . Was na 5 minuten weer buiten, wel met een flesje Samsung water. O+

• Hawk86
Alex konijn schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:42:
@hawk86 Ben thuis en blijf er niet voor thuis. Dat is een verschil
Mooi verhaal maar je gaat dat bedrag niet betalen, toestel kan dus morgen weer retour :+

• Hawk86
Lynix schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:42:
Ik zou in ieder geval niet de hoofdprijs betalen nu en daarna hopen op je centen.
Precies.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

ZooYork74 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:30:
[...]

Ik geef je groot gelijk, het maakt het allemaal leuker als je over een paar dagen op vakantie gaat.
Helaas geen vakantie voor mij de komende jaren ;(
Volgend jaar een Fold 9, kan ik nu al naar uitkijken, tenzij ze er weer geen telelens in stoppen.

• Lynix
Heeft iemand van jullie uberhaupt bevestigd gehad van support dat die actie bestaat? Ik krijg namelijk alleen te horen dat er een inruillactie was met 250,- extra inruil. Deze medewerkster ontkent dat er een "mega deal korting van 754" zou bestaan hebben.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Hawk86 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:31:
[...]

Waarom zouden ze niet honderden extra abonnementen willen hebben denk je?
Omdat veel van die mensen gaan opzeggen, ze hebben liever klanten die blijven hangen. Zou me niks verbazen als ze niks verdienen als jij opzegt, maar misschien zelfs op bijleggen. En daar heeft ook vast iemand gezien dat driekwart straks op marktplaats belandt.

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 06-08-2026 14:51 ]

• Hawk86
Lynix schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:49:
Heeft iemand van jullie uberhaupt bevestigd gehad van support dat die actie bestaat? Ik krijg namelijk alleen te horen dat er een inruillactie was met 250,- extra inruil. Deze medewerkster ontkent dat er een "mega deal korting van 754" zou bestaan hebben.
als je naar nl.pepper.com gaat en daar zoekt op Fold en de deal erbij pakt van Vodafone kan je screenshots zien van mensen waar deze korting zichtbaar was (zonder inruil) op de website (zie pagina 6 van de commentaren).

Klik

• RoelandD
of gewoon hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzRzHcLdXZ3NPRnzKGLYEA336Ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MiAkmpGDKJi313jbjKT2cMv.jpg?f=fotoalbum_large

• Hawk86
Phusebox schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:49:
[...]

Omdat veel van die mensen gaan opzeggen, ze hebben liever klanten die blijven hangen. Zou me niks verbazen als ze niks verdienen als jij opzegt, maar misschien zelfs op bijleggen. En daar heeft ook vast iemand gezien dat driekwart straks op marktplaats belandt.
Wat een ongelooflijke onzin is hier toch te lezen. Ze verkopen die toestellen niet met verlies, ook niet met korting. En abonnementen die je afkoopt dat is nog net geen gratis geld voor ze. Het is enkel in de registratie fout gegaan en dat lost een klantenservice medewerker niet op. Daar mag een manager voor gaan tekenen.

• Hawk86
Hier zit het echte probleem want ze hebben op de website de toestelkorting gecombineerd met de 250 euro extra korting bij inruil van een toestel, dat had niet gemoeten.

• Lynix
Hawk86 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:54:
[...]

Hier zit het echte probleem want ze hebben op de website de toestelkorting gecombineerd met de 250 euro extra korting bij inruil van een toestel, dat had niet gemoeten.
Precies. Dit geeft kennelijk verwarring bij de support medewerker ook. Die vraagt doodleuk huh, welk toestel heeft u dan ingeruild om op dit bedrag te komen?

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Lynix schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:49:
Elk medewerker roept wat anders lijkt het, die ik heb gesproken wist niet van de actie maar vroeg zich ook af waarom ik een kids abo heb afgenomen 😀 en reden voor handmatig plaatsen van bestelling kwam doordat mijn lening was geweigerd, wat ook niet klopt.

Ik heb een bevestiging van mijn bestelling notabene verstuurd door webshop@vodafone.nl. Gok wel dat het goed komt :)

• MD81
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:06
Dennis de Vries schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:57:

Vooralsnog geen update betreft mijn case, sinds het laatste contact met Vodafone waarin ik (evenals jij) heb aangegeven dat de Mega Weekend Deal korting niet is berekend. Dit is gisteren intern geëscaleerd (zoals bij velen van ons in dit topic). Voor nu helaas stilte vanuit Vodafone. Meer info kan ik vandaar ook niet geven. Een raar gevoel heb ik er ook wel bij. Uiteraard begrijp ik het standpunt van sommigen dat je geduld moet hebben, aangezien er overduidelijk iets misgaat bij de afhandeling van deze weekenddeal, maar ik neem het Vodafone wel enigzins kwalijk dat er totaal geen communicatie is betreft het verloop van de problemen betreft deze weekenddeal. Ze zijn hier namelijk (na alle klachten) absoluut van op de hoogte. Speculeren is altijd lastig en kan een vertekend beeld van het daadwerkelijke proces geven, maar ik neig toch wel naar wellicht onwil vanuit Vodafone. Maar goed, we blijven goede hoop houden :)

• Hawk86
Lynix schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:55:
[...]

Precies. Dit geeft kennelijk verwarring bij de support medewerker ook. Die vraagt doodleuk huh, welk toestel heeft u dan ingeruild om op dit bedrag te komen?
Daarom gaat dit ook langer duren want je moet nu of alle online orders (en wie weet hoeveel dat er zijn) 250 euro extra korting gaan geven want al die mensen hebben een door Vodafone verstuurde bevestiging van dat kortingsbedrag, of je moet de prijzen achteraf bijstellen en kijken wie bereid is om 250 euro extra te betalen, en dan worden er tevens ook door mensen een x aantal orders geannuleerd.

Daar gaat een klantenservice medewerker geen zeggenschap over hebben en ook een afdelingsmanager niet.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Hawk86 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:53:
[...]

Wat een ongelooflijke onzin is hier toch te lezen. Ze verkopen die toestellen niet met verlies, ook niet met korting. En abonnementen die je afkoopt dat is nog net geen gratis geld voor ze. Het is enkel in de registratie fout gegaan en dat lost een klantenservice medewerker niet op. Daar mag een manager voor gaan tekenen.
https://tgwireless.com/wholesale-phones-blog/wholesale-phone-profit-margins-complete-financial-analysis-2026/

8-12% marge, en dat is bij de normale prijs, die Vodafone op 1800 heeft gezet (512gb Fold 8) wat al 399 lager is dan de adviesprijs.

En ja de actie wordt door Samsung gefinancierd, door deals te sluiten met Vodafone over verkoopaantallen en korting op de inkoopsprijs. Maar als Samsung een fixed aantal heeft ingesteld (wat bij de winkel werd gezegd, want daar hadden ze echt genummerde flyers, en meer mochten ze niet verkopen). Dan kan het online wel eens te hard zijn gegaan.

Het zijn mogelijke scenario's, ik weet het niet zeker, maar jij ook niet.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:56
Kennelijk is er ook geen interne mail naar de medewerkers geweest over deze actie en de storing die erna gebeurde. Zelfs vandaag zijn sommige medewerkers nog steeds niet goed op de hoogte.

• Lynix
Ik zie het vanzelf wel. Ik ga geen contact meer nemen met support. Volgens haar was ik de 1e die hier mee kwam en was ze niet bekend met de actie en al helemaal niet met problemen.

Ik wacht wel even af, het is alleen irritant omdat ik op het moment met een bagger toestel zit.

• Lynix
elaho schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:03:
Kennelijk is er ook geen interne mail naar de medewerkers geweest over deze actie en de storing die erna gebeurde. Zelfs vandaag zijn sommige medewerkers nog steeds niet goed op de hoogte.
Ja geloof je het zelf? Ze waren toch zo druk met al die orders handmatig verwerken bla bla.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:56
Ja nadat wij als klanten aan de bel hadden getrokken. 😊

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:01
Hawk86 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:54:
Lynix schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:55:
Naja, de realiteit is dat iedereen die 'm in de winkel heeft opgehaald, helemaal geen toestel heeft moeten inruilen, en toch die 250 euro korting heeft gekregen. Staat nergens in de voorwaarden, was wel zo. De Vodafone medewerker zei uit zichzelf al dat een toestel inruilen niet nodig was.

Dus de online prijzen klopten wel, maar de bijbehorende voorwaarden waren op z'n minst wat dubieus.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Hawk86
Richh schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:07:
[...]

[...]

Naja, de realiteit is dat iedereen die 'm in de winkel heeft opgehaald, helemaal geen toestel heeft moeten inruilen, en toch die 250 euro korting heeft gekregen. Staat nergens in de voorwaarden, was wel zo. De Vodafone medewerker zei uit zichzelf al dat een toestel inruilen niet nodig was.

Dus de online prijzen klopten wel, maar de bijbehorende voorwaarden waren op z'n minst wat dubieus.
De geschreven voorwaarden kloppen in ieder geval niet met de gegeven korting.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:01
Hawk86 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:08:
[...]

De geschreven voorwaarden kloppen in ieder geval niet met de gegeven korting.
Dat is inderdaad het geval ja :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:51

Jumpiefox

Hoi ?

Heb al twee hoesjes binnen, een kickstand, screen protector maar geen Phone. Ik zie het wel. als ze cancellen dan doen ze dat maar. Kijken of er een leuke actie is rond de Apple fold release. Aan de tel net ook te horen gekregen dat de actie zoals hij online was niet klopte, de samenvatting klopt wel waar de korting in stond maar ze twijfelde of ze het zouden honnoreren. Moest maar wachten op bericht.

The first casualty in war is always the truth...

• Lynix
Jumpiefox schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:15:
Heb al twee hoesjes binnen, een kickstand, screen protector maar geen Phone. Ik zie het wel. als ze cancellen dan doen ze dat maar. Kijken of er een leuke actie is rond de Apple fold release. Aan de tel net ook te horen gekregen dat de actie zoals hij online was niet klopte, de samenvatting klopt wel waar de korting in stond maar ze twijfelde of ze het zouden honnoreren. Moest maar wachten op bericht.
Jep kreeg exact hetzelfde te horen. Werd nog net niet voor gek verklaard dat ik dacht dat ik die korting krijg zonder inruil.

• ZooYork74
Na 2 uur aan de foon, uiteindelijk besloten om maar het contract te ontbinden.
Ik ga de F8U inleveren.

Er werd toegezegd dat de korting zou worden verrekend, wanneer is mij niet verteld. dat geloof ik wel.
Waar het in mijn ogen fout gaat en de reden is dat ik het annuleer is dat mijn vrouws abo met 125% zou stijgen. Omdat het systeem, waarom weet niet niemand, de verlenging op mijn vrouws abo plaatste.

Het is nu wel principieel geworden.

Telefoon terug en effe van het gezeik af.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

NeWSJuNK schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:25:
[...]

Wat scheelt het onder aan de streep bij Belsimpel vs Vodafone?
Ongeveer 120 euro zonder inruil maar ik heb nog een Pixel 7 Pro liggen waardoor het netto nog maar 80 euro scheelt. Ik heb overigens een vouchercode gebruikt die ik van Belsimpel heb gehad van 200 euro en 100 euro inruilkorting.

• MD81
Stel, en dat weten we natuurlijk nog niet (ik wil niemand bang maken hiervoor), ze honoreren de korting niet i.v.m. gemaakte fout van Vodafone uit. Kunnen we dan als collectief (iedereen in dit topic, die er interesse in heeft) ergens duidelijk maken dat Vodafone een flinke fout heeft gemaakt en dat (potentiële) klanten behoorlijk benadeeld zijn? Niet per se om de korting alsnog te krijgen, maar meer Vodafone hier niet stilletjes mee weg te laten komen.

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:59
Als ik het zo lees moet ik dus extra dankbaar zijn dat ik de Fold8 zo voor 840 euro mee mocht nemen in de Vodafone Utrecht winkel...

• nutmeg
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 19:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvH0FvrtOFvnuD4RqC8TGPg7r-k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yd2DmfjcYWVgrlr6looZmP6r.png?f=fotoalbum_large

• MD81
AMDLegion schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:26:
Als ik het zo lees moet ik dus extra dankbaar zijn dat ik de Fold8 zo voor 840 euro mee mocht nemen in de Vodafone Utrecht winkel...
Misschien word je gesommeerd alsnog even €750 af te komen leveren :P

• Lynix

• PdC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PdC

MD81 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:26:
Stel, en dat weten we natuurlijk nog niet (ik wil niemand bang maken hiervoor), ze honoreren de korting niet i.v.m. gemaakte fout van Vodafone uit. Kunnen we dan als collectief (iedereen in dit topic, die er interesse in heeft) ergens duidelijk maken dat Vodafone een flinke fout heeft gemaakt en dat (potentiële) klanten behoorlijk benadeeld zijn? Niet per se om de korting alsnog te krijgen, maar meer Vodafone hier niet stilletjes mee weg te laten komen.
IANAL, maar volgens mij kun je nakoming eisen. Vodafone kan niet stellen dat het een kennelijke fout is. In de winkel is dit ook zo verkocht en er zijn voldoende screenshots van de actie. Bovendien is zondag de website nog aangepast waardoor de actie niet meer te combineren viel met het kids abonnement, dat was het moment geweest om de kennelijke fout te corrigeren als die al vestaat.
Er is een bevestiging verstuurd met een prijsoverzicht, daar is Vodafone nog niet op teruggekomen. Al met al best een sterke juridische positie imho. Maar ik zou dat graag van een jurist horen...

[ Voor 4% gewijzigd door PdC op 06-08-2026 15:33 ]

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste