WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@mr_TTT je laadt op basis van tarieven? Met NOM is het niet zo heel makkelijk om conclusies te trekken achteraf. Aangezien je daarvoor ook de overproductie moet weten. En gisteren was dat maar sporadisch genoeg om 2x 2400 watt te laden bijvoorbeeld.

• mr_TTT
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 03-06 05:50
@MikeyMan
Nee, ik laad niet op basis van tarieven/NOM, maar puur op basis van zonneoverschot.

De AC zit in HEMS en gebruikt de P1/HomeWizard-meting. Dus de bedoeling is: laden zolang er netto export/zonneoverschot is. In mijn grafiek is P1 Meter Power negatief = export naar het net.

Ik begrijp dat gisteren de zon wisselvallig was en dat er niet continu genoeg overschot was voor 2400 W. Daarom kijk ik vooral naar de momenten waarop er wél duidelijke export was. Daar zie ik dat de AC onder 2400 W blijft laden terwijl P1 nog negatief is. Dan wordt het beschikbare overschot dus niet volledig benut.

Voorbeeld uit de grafiek: tussen ongeveer 15:00 en 17:30 stijgt de SOC van ±69% naar ±89%. De charge blijft grotendeels onder 2000 W en later lager, terwijl de P1-meter op meerdere momenten duidelijk negatief blijft. Dus het punt is niet 'hij haalt geen 2400 W bij gebrek aan zon', maar “hij neemt op momenten met export niet meer het beschikbare vermogen op”.

Ik heb nu extra monitoring toegevoegd voor BatVolt, totalVol, minVol, maxVol, cell spread/delta, state en pack power per batterij. Bij de volgende duidelijke afvlakking kan ik die waarden erbij posten.

• mr_TTT
@Devke

Dank, dit helpt zeker. Dat is exact de richting waar ik nu ook naar aan het kijken ben.

Bij mij lijkt kalibratie ook niet de verklaring: de set haalt regelmatig 100% SOC, maar het gedrag blijft terugkomen. Ik heb nu extra monitoring opgezet voor BatVolt, totalVol, minVol, maxVol, cell spread/delta, state en power per pack, zodat ik bij de volgende afvlakking kan zien of één pack uit de pas loopt.

Wat bij mij wél opvallend was: vóór ik de batterijen had gewisseld (op aanraden van Zendure support), kreeg de toenmalige bovenste batterij/B1 soms extreem veel vermogen, soms 1000 W of meer. Na het fysiek wisselen van B1 en B2 is dat extreme gedrag verminderd, maar de huidige Battery 1 / bovenste positie krijgt nog altijd relatief vaak meer vermogen dan de rest.

Dus ik begin te vermoeden dat er twee dingen kunnen meespelen:

1. een positie-effect: de bovenste batterij / eerste connector / top-stack wordt zwaarder belast;

2. een pack-effect: één batterij kan qua piekspanning of cell spread sneller uit de pas lopen en daardoor de BMS/firmware doen afbouwen.

Interessant dat jij ook ziet dat één batterij qua piekspanning veel verder doorschiet en dan pas na uren weer balanceert. Dat zou kunnen verklaren waarom het laadvermogen terugloopt, zelfs als temperatuur en zonneoverschot op zich geen probleem zijn.

Heb jij die batterij die uit de pas loopt al eens fysiek van positie gewisseld? Dus kijken of het probleem de batterij zelf volgt, of op dezelfde fysieke positie in de stack blijft? Bij mij gaf die swap alvast meer inzicht, omdat het extreme >1000 W gedrag daarna duidelijk anders werd.

Ik ga bij de volgende afvlakking de exacte BatVolt, totalVol, minVol/maxVol, spread en pack power posten. Dan kunnen we vergelijken of mijn Battery 1 ook eerder tegen een spannings-/spreadlimiet aanloopt.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:29
Vandaag mailtje van Zendure gehad met de retourlabels, maar de verzend labels nog niet ontvangen. Maar er zit schot in de zaak.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:53
Dacht dat dit topic over gesmolten connectoren ging en niet over ongelijk laden van de batterijen.

En ook niet over de temperatuur van de omvormer die waarden(30-60 graden) liggen echt niet in de buurt van de temperatuur die nodig is om de kunststof(200-250 graden) van de connector te laten smelten.

Dus misschien handiger om dit topic niet te vervuilen en die zaken in het algemene Zendure topic te plaatsen

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:13
mr_TTT schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 07:59:
@Devke

Dank, dit helpt zeker. Dat is exact de richting waar ik nu ook naar aan het kijken ben.

Bij mij lijkt kalibratie ook niet de verklaring: de set haalt regelmatig 100% SOC, maar het gedrag blijft terugkomen. Ik heb nu extra monitoring opgezet voor BatVolt, totalVol, minVol, maxVol, cell spread/delta, state en power per pack, zodat ik bij de volgende afvlakking kan zien of één pack uit de pas loopt.

Wat bij mij wél opvallend was: vóór ik de batterijen had gewisseld (op aanraden van Zendure support), kreeg de toenmalige bovenste batterij/B1 soms extreem veel vermogen, soms 1000 W of meer. Na het fysiek wisselen van B1 en B2 is dat extreme gedrag verminderd, maar de huidige Battery 1 / bovenste positie krijgt nog altijd relatief vaak meer vermogen dan de rest.

Dus ik begin te vermoeden dat er twee dingen kunnen meespelen:

1. een positie-effect: de bovenste batterij / eerste connector / top-stack wordt zwaarder belast;

2. een pack-effect: één batterij kan qua piekspanning of cell spread sneller uit de pas lopen en daardoor de BMS/firmware doen afbouwen.

Interessant dat jij ook ziet dat één batterij qua piekspanning veel verder doorschiet en dan pas na uren weer balanceert. Dat zou kunnen verklaren waarom het laadvermogen terugloopt, zelfs als temperatuur en zonneoverschot op zich geen probleem zijn.

Heb jij die batterij die uit de pas loopt al eens fysiek van positie gewisseld? Dus kijken of het probleem de batterij zelf volgt, of op dezelfde fysieke positie in de stack blijft? Bij mij gaf die swap alvast meer inzicht, omdat het extreme >1000 W gedrag daarna duidelijk anders werd.

Ik ga bij de volgende afvlakking de exacte BatVolt, totalVol, minVol/maxVol, spread en pack power posten. Dan kunnen we vergelijken of mijn Battery 1 ook eerder tegen een spannings-/spreadlimiet aanloopt.
Ja, de swap van batterij heb ik ook gedaan. Het probleem is echter niet mee verhuisd. Nu jij weer.

Ik heb Zendure meerdere keren laten meekijken naar de SoC-drops. Vrijwel iedere keer kwam hetzelfde antwoord terug. Opnieuw kalibreren. Dat vond ik op een gegeven moment best frustrerend worden, omdat mijn systemen dagelijks al naar de uiteinden van de SoC-range gaan. Ook het expliciet ontladen tot ongeveer 5% en daarna weer volledig opladen heb ik gedaan, zonder verbetering.

Daarnaast zie ik dat de batterij die de spanningsspike laat zien steeds de laatste batterij in de stack is. Ook daar heb ik contact over gehad met Zendure, maar de reactie die ik daarop kreeg gaf mij weinig houvast.

Met de recente berichten over smeltende connectoren heb ik de druk richting support wel wat opgevoerd. Netjes en respectvol, maar ik heb wel aangegeven dat dit niet de ondersteuning is die ik verwacht bij vragen die al meerdere keren zijn aangekaart. Het voelde voor mij vooral als een herhaling van zetten.

Recent heb ik daarom opnieuw gevraagd om meer duidelijkheid. De batterijen staan hier immers in huis. Ik heb een vrouw en kinderen en wil hen gewoon het gevoel kunnen geven dat ze met een gerust hart kunnen gaan slapen. De installatie staat uiteraard op een aparte locatie in huis en is voorzien van rookmelders, maar vertrouwen in de apparatuur blijft belangrijk.

Uiteindelijk heb ik een nette maar kritische mail gestuurd waarin ik zowel de technische vragen als mijn zorgen over de afhandeling door support heb benoemd naast vragen over smeltende connectoren. Op basis daarvan heeft Zendure besloten ook mijn set om te wisselen. Dat voorstel kwam voor mij uit het niets en volledig vanuit Zendure zelf. Ik heb nergens expliciet om een swap gevraagd. Dat maakte het voor mij eerlijk gezegd dan ook onverwacht. Kan ik daarmee aantonen wat nu de uiteindelijk oorzaak is? Nee. Erover speculeren ga ik ook niet doen, daar is te weinig info voor beschikbaar.

Ik krijg ook niet goed zicht op het beleid rondom deze swaps. De één zegt dat vooral de mensen die het hardst klagen een omruiling krijgen, terwijl anderen aangeven dat er daadwerkelijk technische issues spelen. Wat de exacte afweging is, weet ik dus niet. Misschien kost een langdurig supporttraject uiteindelijk meer dan een omruiling? Zit ik toch te speculeren 8)7

Wat ik Zendure wel moet nageven, is dat ze in de verdere correspondentie netjes zijn gebleven. Er was begrip voor de zorgen die ik had geuit en er werd ook excuses aangeboden voor hoe support door mij was ervaren. In die zin heb ik wel het gevoel dat de boodschap is aangekomen. Mijn kritiek zat dan ook vooral op de inhoud en de herhaling van eerdere adviezen, niet op de toon van het contact. Die is gedurende het hele traject correct en professioneel gebleven.

Ik laat het maar los nu als het gaat om onderzoeken. Natuurlijk altijd bereid je te helpen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 08:33
Ben(V) schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:17:
En ook niet over de temperatuur van de omvormer die waarden(30-60 graden) liggen echt niet in de buurt van de temperatuur die nodig is om de kunststof(200-250 graden) van de connector te laten smelten.
De accu heeft waarschijnlijk geen temperatuursensor op/aan het smeltende plastic van de connector zitten, maar eerder een stukje daarvan af. Wat nou als de connector 150 graden is (dus nog niet smelt, maar wél al een hoge weerstand heeft), dan zou de warmste sensor in de accu misschien wel 10 graden warmer dan 'normaal' kunnen worden, én door de voltage drop laden de onderliggende accu's minder hard dan gewenst.

Ik vind het geen gekke gedachte dat @mr_TTT misschien een bijna smeltende connector heeft.

En wat nou als de zowel de bovenste als de tweede connector van @mr_TTT een hoge weerstand hebben? Zou dat verklaren waarom de bovenste batterij veel meer vermogen opneemt dan de rest? De spanning is daar immers hoger. Zijn tweede connector is namelijk een tijd de bovenste geweest. Dus het zou kunnen dat die door de belasting (onzichtbaar) beschadigd is geraakt, waardoor die nu permanent een hogere weerstand heeft.

Allemaal pure speculatie, maar wel zaken die we, denk ik, kunnen proberen te bevestigen of ontkrachten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@a2aan mooie aannames, maar meer is het ook niet.

• Ben(V)
Hij moet eens kijken naar het vermogen dat in de connector ontwikkelt wordt.
Die vind je met de volgende formule.

(Totale spanning - batterij spanning bovenste batterij) vermenigvuldigen met de som van alle batterij stromen.
Ofwel(bij twee batterijen):
(Utot - Ubat1) * (Ibat1 + Iba2)

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 02-06-2026 09:14 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• mr_TTT
@Devke

Dank voor de uitgebreide uitleg. Dit is voor mij zeer nuttig.

Dat kalibratie bij jou niet hielp, zelfs niet met ontladen tot ±5% en daarna volledig opladen, bevestigt mijn vermoeden dat “opnieuw kalibreren” in dit soort gevallen niet de volledige verklaring is. Mijn set haalt ook regelmatig 100%, dus ik vind het moeilijk om dit nog als puur kalibratieprobleem te zien.

Interessant ook dat het probleem bij jou niet mee verhuisde na een batterij-swap. Bij mij was het beeld wat gemengd: vóór de swap kreeg de toenmalige B1/toppositie soms extreem veel vermogen, soms >1000 W. Na de swap werd dat extreme gedrag minder, maar de huidige Battery 1 / bovenste positie krijgt nog altijd relatief vaak meer vermogen dan de rest. Dat doet mij nog altijd denken aan een combinatie van positie/top-stack/connectorpad én BMS/firmwarelogica.

Intussen heb ik in HA extra monitoring opgezet voor:

- BatVolt

- pack power

- totalVol per pack

- minVol/maxVol per pack

- cell spread/delta per pack

- state per pack

Bij de volgende duidelijke afvlakking wil ik daarmee nagaan of één pack qua spanning/spread uit de pas loopt, of dat er eerder sprake is van spanningsval/connectorpad/top-stack-effect.

Wat je schrijft over je mail naar Zendure is ook herkenbaar. Ik probeer het ook netjes en feitelijk te houden, maar ik ga de veiligheidskant nu wel expliciet meenemen. Zeker omdat mijn AC vandaag ook tijdelijk de volledige batterijstack niet meer zag: lokaal nog bereikbaar, maar packNum: 0, packData: [], BatVolt: 5, is_error: 1, en het device was weg uit de app tot ik een power-cycle deed. Dat voelt niet meer als alleen “wat ongelijk laden” ... het gaat van kwaad naar erger.

Ik ga dus vooral proberen harde data te verzamelen bij het moment van afvlakking. Als daar iets bruikbaars uitkomt, post ik het hier.

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
mr_TTT schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:28:
@Devke

Dank voor de uitgebreide uitleg. Dit is voor mij zeer nuttig.

Dat kalibratie bij jou niet hielp, zelfs niet met ontladen tot ±5% en daarna volledig opladen, bevestigt mijn vermoeden dat “opnieuw kalibreren” in dit soort gevallen niet de volledige verklaring is. Mijn set haalt ook regelmatig 100%, dus ik vind het moeilijk om dit nog als puur kalibratieprobleem te zien.

Interessant ook dat het probleem bij jou niet mee verhuisde na een batterij-swap. Bij mij was het beeld wat gemengd: vóór de swap kreeg de toenmalige B1/toppositie soms extreem veel vermogen, soms >1000 W. Na de swap werd dat extreme gedrag minder, maar de huidige Battery 1 / bovenste positie krijgt nog altijd relatief vaak meer vermogen dan de rest. Dat doet mij nog altijd denken aan een combinatie van positie/top-stack/connectorpad én BMS/firmwarelogica.

- BatVolt

- pack power

- totalVol per pack

- minVol/maxVol per pack

- state per pack

Bij de volgende duidelijke afvlakking wil ik daarmee nagaan of één pack qua spanning/spread uit de pas loopt, of dat er eerder sprake is van spanningsval/connectorpad/top-stack-effect.

Wat je schrijft over je mail naar Zendure is ook herkenbaar. Ik probeer het ook netjes en feitelijk te houden, maar ik ga de veiligheidskant nu wel expliciet meenemen. Zeker omdat mijn AC vandaag ook tijdelijk de volledige batterijstack niet meer zag: lokaal nog bereikbaar, maar packNum: 0, packData: [], BatVolt: 5, is_error: 1, en het device was weg uit de app tot ik een power-cycle deed. Dat voelt niet meer als alleen “wat ongelijk laden” ... het gaat van kwaad naar erger.

Ik ga dus vooral proberen harde data te verzamelen bij het moment van afvlakking. Als daar iets bruikbaars uitkomt, post ik het hier.
Deze thread is bedoeld voor het bundelen en discussieren over de connector issues. Dus graag in de andere thread posten. Tenzij je probleem uiteindelijk resulteert in dat soort issues ;)

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09:49
peterbier schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:56:
[...]

Dit is wat ik ooit een keer gevonden heb.
Die site staat ook Zendure afgebeeld. (Plaatje)
Verder geen info van de specificaties op Ampère na.
Of deze connectors daadwerkelijk gebruikt worden is de vraag.
Link: https://www.lsygx.com/h-col-132.html
als ik dat zie dan zou je vrij zeker er van kunnen uitgaan dat het de M25-2+1+5-40A Connector is, de 80A lijkt me eerder niet, die wijkt namelijk net iets af van de foto v die bij de post erboven staat terwijl deze connnector een 100% match lijkt te zijn.

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

- BatVolt
- pack power
- totalVol per pack
- minVol/maxVol per pack
- state per pack

Goed bezig. Nu kun je de theorie bevestigen/ontkrachten. Bij een slechte connector zul je hoge spanningsval over de connector zien (BatVolt - totalVolBAT1). Als je dat ziet is het een duidelijk verhaal en dat kan inderdaad ook een gelimiteerd vermogen tot gevolg hebben (spanning beperkt het laadvermogen van de packs).

• a2aan
Zeker omdat mijn AC vandaag ook tijdelijk de volledige batterijstack niet meer zag: lokaal nog bereikbaar, maar packNum: 0, packData: [], BatVolt: 5, is_error: 1, en het device was weg uit de app tot ik een power-cycle deed. Dat voelt niet meer als alleen “wat ongelijk laden” ... het gaat van kwaad naar erger.
Ik hoop het niet voor je, maar als dit het gevolg is van een gesmolten connector, dan zat je misschien tóch in het goede topic te posten...

• CornelisDeWit
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 02-06 17:17
Nog even over het melden bij de NVWA.. Dat heeft volgens mij weinig zin om twee redenen.
  1. De SolarFlow communiceert via WiFi. Dat maakt het toch een radioapparaat (?) en de bevoegde toezichthouder daarvoor is de Rijksdienst voor Digitale Infrastructuur (RDI) en niet de NVWA.
  2. Zendure is in Duitsland gevestigd. Nederlandse toezichthouders zoals RDI en NVWA hebben daar geen bevoegdheden. Het is dan ook beter om direct de Duitse autoriteiten op de hoogte te stellen zodat die een onderzoek kunnen starten.
Maar dat zijn just my two cents.

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 23:17
Jan-tweak schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:05:
[...]

als ik dat zie dan zou je vrij zeker er van kunnen uitgaan dat het de M25-2+1+5-40A Connector is, de 80A lijkt me eerder niet, die wijkt namelijk net iets af van de foto v die bij de post erboven staat terwijl deze connnector een 100% match lijkt te zijn.
De onderste connector wordt gebruik in de 2400AC en de AB3000X. (80A)
(Kijk vooral even naar het halvemaantje)
De een na onderste connector (40A) wordt gebruikt op de Hyper en andere Zendure modellen.
Even voor de duidelijkheid.
Er is geen bewijs dat ze ook daadwerkelijk daar vandaan komen.
Maar aan het plaatje (Zendure afgebeeld) op die site is er wel een vermoeden van wel.
Maar dat is ook gissen.
En kwa spec. is al niks openbaar op die site.

Foto Hyper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3YdcGpzGegfLLq4VYdme_7hbcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jYyBXEHilKAW8qQUPDMgQcm.jpg?f=fotoalbum_large

Foto AB3000X.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by3nfjiSI6jHberXavIt9te0ucg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Gk9FZ1DNzIPkC4raU2L1h7d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door peterbier op 02-06-2026 12:21 ]

• Jan-tweak
peterbier schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:12:
[...]

De onderste connector wordt gebruik in de 2400AC en de AB3000X. (80A)
(Kijk vooral even naar het halvemaantje)
De een na onderste connector (40A) wordt gebruikt op de Hyper en andere Zendure modellen.
Even voor de duidelijkheid.
Er is geen bewijs dat ze ook daadwerkelijk daar vandaan komen.
Maar aan het plaatje (Zendure afgebeeld) op die site is er wel een vermoeden van wel.
Maar dat is ook gissen.
En kwa spec. is al niks openbaar op die site.

Foto Hyper.
[Afbeelding]

Foto AB3000X.
[Afbeelding]
oke, mijn opmerking was namelijk op de foto van @hjw-001 die hij net daarvoor gepost had, ik nam eigenlijk aan dat dit over de AB3000X ging en niet over een andere type batterij, type stond er namelijk niet bij.
Echter als ik bij mijn eigen foto van mijn batterij kijk zie ik ook dezelfde halfronde inkepingen aan twee kanten net als bij de foto van @hjw-001 en die zie ik dus ook op foto's van de link die jij had doorgestuurd. Bij de 80A versie zie ik deze 3 halfronde inkepingen aan 2 kanten elk (male) dus niet.
Zouden ze dan twee versies hebben gemoneerd 40A en (later?) 80A ?

• Ben(V)
Blijft een zinloze speculatie.

• janssuhhh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 08:54
jelleeelco schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:11:
Vandaag mailtje van Zendure gehad met de retourlabels, maar de verzend labels nog niet ontvangen. Maar er zit schot in de zaak.
En hoe verwachten ze dat we retour gaan sturen?

PostNL/DHL? En moeten we ze dan zelf gaan brengen naar een pakketpunt?

Ik zit nog te wachten. Ze doen bij mij moeilijk over de splitsing in orders...

Een order met 1 x 2400ac en 6 accu's en een order met 3 x 2400ac en 1 accu. Dat willen ze niet omwisselen naar 4 x 2400ac+ en 3 accu's, geen idee waarom ze daarvan terugkrabbelen...

Dus nu aanbod gekregen voor 3 x 2400ac+ en 6 accu's 8)7 dan ga ik er in capaciteit op vooruit. Alleen maximale laad-/ontlaad snelheid gaat dan achteruit, maar dat is niet zo spannend.

2-1-kap (1977) 150m² | Vloerverwarming all the way | Quatt Duo | 18 Zonnepanelen (SolarEdge + GoodWe) | 4x Zendure 2400AC (17,8kWh)

• peterbier
Devke schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 07:15:
[...]

Heb jij een koeler erop? Hier met koeler kom ik soms boven de 40 uit. (Was wel bij warme weer). Ik koel nu al wat extra.

[Afbeelding]
Ik had er geen koeler op.
Vondt ik niet nodig omdat hij niet heel warm wordt.
De set staat in een koele garage in de kelder.
Maar omdat ik de koeler had liggen (gratis gekregen van Zendure) heb ik deze er sinds kort op liggen.
Ook gebruik ik nu "Amazon" koelers voor de Hyper en SF800Pro.
Die blijven onder de 35 graden. (Aansturing via HomeAssistant)

• peterbier
Jan-tweak schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:36:
[...]

oke, mijn opmerking was namelijk op de foto van @hjw-001 die hij net daarvoor gepost had, ik nam eigenlijk aan dat dit over de AB3000X ging en niet over een andere type batterij, type stond er namelijk niet bij.
Echter als ik bij mijn eigen foto van mijn batterij kijk zie ik ook dezelfde halfronde inkepingen aan twee kanten net als bij de foto van @hjw-001 en die zie ik dus ook op foto's van de link die jij had doorgestuurd. Bij de 80A versie zie ik deze 3 halfronde inkepingen aan 2 kanten elk (male) dus niet.
Zouden ze dan twee versies hebben gemoneerd 40A en (later?) 80A ?
Even goed kijken.
Nee er zijn geen verschillen versies van de connector op de AB3000X.
Het is een dezelfde connector.
Alleen de andere Zendure modellen hebben een iets andere connector.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85391414

[ Voor 5% gewijzigd door peterbier op 02-06-2026 13:03 ]

• Ben(V)
a2aan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:58:
[...]

De accu heeft waarschijnlijk geen temperatuursensor op/aan het smeltende plastic van de connector zitten, maar eerder een stukje daarvan af. Wat nou als de connector 150 graden is (dus nog niet smelt, maar wél al een hoge weerstand heeft), dan zou de warmste sensor in de accu misschien wel 10 graden warmer dan 'normaal' kunnen worden, én door de voltage drop laden de onderliggende accu's minder hard dan gewenst.

Ik vind het geen gekke gedachte dat @mr_TTT misschien een bijna smeltende connector heeft.

En wat nou als de zowel de bovenste als de tweede connector van @mr_TTT een hoge weerstand hebben? Zou dat verklaren waarom de bovenste batterij veel meer vermogen opneemt dan de rest? De spanning is daar immers hoger. Zijn tweede connector is namelijk een tijd de bovenste geweest. Dus het zou kunnen dat die door de belasting (onzichtbaar) beschadigd is geraakt, waardoor die nu permanent een hogere weerstand heeft.

Allemaal pure speculatie, maar wel zaken die we, denk ik, kunnen proberen te bevestigen of ontkrachten.
Zoals ik al zei kun je dat gewoon zien aan het vermogen dat in de connector opgestookt wordt.
Zie deze post: Ben(V) in "Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren"

En het kunststof is nooit het probleem dat is een bijeffect, waar het om gaat is dat een slecht contact waarbij het contactpunt gaat verschroeien(carboniseren), hierdoor zal de overgang weerstand oplopen en de boel steeds warmer worden.
Dat is een zichzelf snel versterkend effect.

En verder kun je alleen maar door hem eraf te halen en te kijken of jouw theorie klopt.

• Jan-tweak
peterbier schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:02:
[...]

Even goed kijken.
Nee er zijn geen verschillen versie van de connector op de AB3000X.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85391414
als ik jouw foto zie en ik kijk naar mijn foto zie ik dus wel verschillen.
jouw foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JKIkwNMTKswAKv7_lKkgPc1LWk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Y1fPdO7haLSZAbYKtPxFd1SH.png?f=user_large
dus zonder wat ik maar even halfronde inkepingen heb genoemd.
en een foto (niet die van mij maar van @hjw-001 ) echter zo ziet die er dus van mij ook uit, met wat dus halfronde inkepingen heb genoemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJLgU89EntvVe8JGdUCDGSQJnrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7p2xjJMiS5Nw8oW4Hs0EOvF0.png?f=fotoalbum_large

en als ik naar de link van de fabrikant die jij gepost heb kijk zie ik dus exact deze verschillen tussen de 80A (die van jou) en de 40A ( met die inkepingen dus)
Andere duidelijke verschillen is dat de vorm van de afscherming bij de 40A meer rond is en bij de 80A een duidelijk andere hoekige vorm heeft.
iets wat ik dus ook duidelijk op mijn eigen connector terugzie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qB8hQvibI4Ue0to0at8HdLALkn8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lVLQxYHDxfUliJ61OMehHMc3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAjwQX_qKuFZNpR4h2gZh2ENjjA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BUPwrVJYgSFq6cUdAQfBexdX.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 27% gewijzigd door Jan-tweak op 02-06-2026 13:15 ]

• peterbier
Jan-tweak schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:09:
[...]

als ik jouw foto zie en ik kijk naar mijn foto zie ik dus wel verschillen.
jouw foto:
[Afbeelding]
dus zonder wat ik maar even halfronde inkepingen heb genoemd.
en een foto (niet die van mij maar van @hjw-001 ) echter zo ziet die er dus van mij ook uit, met wat dus halfronde inkepingen heb genoemd.
[Afbeelding]

en als ik naar de link van de fabrikant die jij gepost heb kijk zie ik dus exact deze verschillen tussen de 80A (die van jou) en de 40A ( met die inkepingen dus)
Neem een kop koffie en lees rustig mijn bericht nog een keer.
foto Hyper. (1e foto)
Foto AB3000X (2e foto)
Dit zijn mijn eigen fotos. (niet van Internet geplukt)

• Jan-tweak
peterbier schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:14:
[...]

Neem een kop koffie en lees rustig mijn bericht nog een keer.
foto Hyper. (1e foto)
Foto AB3000X (2e foto)
Dit zijn mijn eigen fotos. (niet van Internet geplukt)
blijkbaar heb jij dus andere conectoren onder jouw AB3000X zitten dan ik, want de die van mij hebben dus wel de meer hoekige afschermingen rond de min en plus polen, maar wel de halfronde inkeping die jij echter blijkbaar niet hebt.
Dus ik denk ook dat we wel de 80A hebben maar verschillende versies van de zelfde connector.

• peterbier
Jan-tweak schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:22:
[...]

blijkbaar heb jij dus andere conectoren onder jouw AB3000X zitten dan ik, want de die van mij hebben dus wel de meer hoekige afschermingen rond de min en plus polen, maar wel de halfronde inkeping die jij echter blijkbaar niet hebt.
Dus ik denk ook dat we wel de 80A hebben maar verschillende versies van de zelfde connector.
Nee die zijn hetzelfde.
Die bovenste foto is van de Hyper.
Hiermee duidelijk maken de verschillen tussen deze 2 connectors die Zendure gebruikt. zoals ik in mijn bericht al schreef.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ansoFC79dt1_ytW-1qnBg1Tqv9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M18iUgH8SR8Jl31TSmsh4WZ7.jpg?f=fotoalbum_large

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:01
@Jan-tweak ik heb ook die hoekige uitsparingen. Ik had de foto hergebruikt.

Heeft iemand nog wat advies mbt het monitoren van de connectoren weerstand. Is dat zinvol of totaal nutteloos? Ik heb naar beste kunnen alles redelijk waterpas, maar nét niet helemaal. Dat lijk ik dus terug te zien in onderstaande metingen, want L3 staat indd een tikkeltje beter uitgelijnd.

Enfin ik ben meer opzoek naar de drempelwaardes voor 'opletten' en 'uitschakelen'
Iemand tips?

| Connector Locatie | Status | Actuele Weerstand |
| :--- | :---: | :--- |
| FASE 1 (L1) | | |
| └ Hoofdconnector | 🟢 | 10.55 mΩ |
| └ Tussenconnector | 🟢 | 23.26 mΩ |
| | | |
| FASE 2 (L2) | | |
| └ Hoofdconnector | 🟢 | 9.66 mΩ |
| └ Tussenconnector | 🟢 | 25.32 mΩ |
| | | |
| FASE 3 (L3) | | |
| └ Hoofdconnector | 🟢 | 4.22 mΩ |
| └ Tussenconnector | 🟢 | 10.31 mΩ |
[[Note: momentweergave waarbij iedere SolarFlow 1000W trekt , gedurende een wat langere periode.Bij 2000W per omvormer zijn de verschillen kleiner alle connectoren ~5mOhm]]

[ Voor 8% gewijzigd door hjw-001 op 02-06-2026 14:03 ]

• ctrl-tab
  • Nu online
hjw-001 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:53:
@Jan-tweak ik heb ook die hoekige uitsparingen. Ik had de foto hergebruikt.

Heeft iemand nog wat advies mbt het monitoren van de connectoren weerstand. Is dat zinvol of totaal nutteloos? Ik heb naar beste kunnen alles redelijk waterpas, maar nét niet helemaal. Dat lijk ik dus terug te zien in onderstaande metingen, want L3 staat indd een tikkeltje beter uitgelijnd.

Enfin ik ben meer opzoek naar de drempelwaardes voor 'opletten' en 'uitschakelen'
Iemand tips?

| Connector Locatie | Status | Actuele Weerstand |
| :--- | :---: | :--- |
| FASE 1 (L1) | | |
| └ Hoofdconnector | 🟢 | 10.55 mΩ |
| └ Tussenconnector | 🟢 | 23.26 mΩ |
| | | |
| FASE 2 (L2) | | |
| └ Hoofdconnector | 🟢 | 9.66 mΩ |
| └ Tussenconnector | 🟢 | 25.32 mΩ |
| | | |
| FASE 3 (L3) | | |
| └ Hoofdconnector | 🟢 | 4.22 mΩ |
| └ Tussenconnector | 🟢 | 10.31 mΩ |
[[Note: momentweergave waarbij iedere SolarFlow 1000W trekt , gedurende een wat langere periode.Bij 2000W per omvormer zijn de verschillen kleiner alle connectoren ~5mOhm]]
naast weerstand heb ik ook het wattage in het overzicht staan. dat vertaal wat duidelijker naar potentiele warmte.

een en ander valt of staat natuurlijk met de accuracy van de sensoren.

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• Ben(V)
Weerstand is een afgeleide, je moet het vermogen berekenen.
Bij mij loopt het vermogen in de eerste connector op tot 18W als er met 2400W geladen of ontladen wordt.

• Aardedraadje
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Ben(V) schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:09:
Weerstand is een afgeleide, je moet het vermogen berekenen.
Ik vraag me af wat je hiermee bedoelt. Oorzaak en gevolg. In beginsel heb je contactweerstand, die is er altijd. Als gevolg daarvan ontstaat er spanningsval wanneer er stroom loopt.

Het vermogen waarmee de pennen opwarmen is daarvan het product.

Wel eens dat vermogen duidelijker is en meer tot de verbeelding spreekt.

[ Voor 11% gewijzigd door Aardedraadje op 02-06-2026 14:16 ]

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:01
Aardedraadje schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:15:
[...]

Ik vraag me af wat je hiermee bedoelt. Oorzaak en gevolg. In beginsel heb je contactweerstand, die is er altijd. Als gevolg daarvan ontstaat er spanningsval wanneer er stroom loopt.

Ja, ik houd beide indicatoren maar aan om te monitoren. Dan nogmaals wat hulp gevraagd bij de kritieke drempels om de boel uit te schakelen.

Als ik het goed heb maakt de omvang van de stroom ook nog wel uit voor de juiste drempelwaardes, veel stroom is veel warmte, maar zou juist kleinere weerstand moeten realiseren. Correct?

<20W vermogen bij <6mOhm nog een veilige combinatie met 2400W ? of vanaf welke waardes begint het spannend te worden..?

@Ben(V)
16W op de minst waterpas stapel bij 2400W laden.
11 W op de stapel die net een tikkeltje beter waterpas staat.
Ruimtetemp; 20C, duur: 10min.
> ik ga toch nog maar eens weer de stelschroeven afstellen van de bodemplaat. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door hjw-001 op 02-06-2026 14:35 ]

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:52
Ik zie vooralsnog geen aanleiding om te denken dat die gesmolten verbindingen een reëel brandgevaar opleveren. En als de boel kapotgaat dan heb ik liever dat dat volgende week gebeurt dan over een jaar. Mijn tactiek is dus gewoon gebruiken zoals ik van plan was: meestal vol gas.

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09:15
Je hebt een factuur van je elektricien met als omschrijving aansluiten thuisbatterij toch ? Dan zit jij veilig.

• Ben(V)
Aardedraadje schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:15:
[...]

Weestand op zich doet niets.
Pas als je er spanning op zet en er stroom gaat lopen dan wordt er vermogen verstookt.
En vermogen per tijdeenheid is energie(joule) en die wordt in dit geval omgezet in warmte.

Dus het vermogen zorgt ervoor dat de boel warm wordt en is dus een maat voor hoe warm die connector wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 02-06-2026 19:32 ]

• Ben(V)
hjw-001 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:24:
[...]

J

<20W vermogen bij <6mOhm nog een veilige combinatie met 2400W ? of vanaf welke waardes begint het spannend te worden..?

@Ben(V)
16W op de minst waterpas stapel bij 2400W laden.
11 W op de stapel die net een tikkeltje beter waterpas staat.
Ruimtetemp; 20C, duur: 10min.
> ik ga toch nog maar eens weer de stelschroeven afstellen van de bodemplaat. 8)7
Met waarden in deze orde van grootte zou ik me niet druk maken.
Voorlopig hou ik 50W als waarde aan waarbij ik de batterij afschakel (nog nooit voorgekomen).

Het smelten van die kuststof treed pas op bij hoge temperaturen en daar is behoorlijk wat meer vermogen voor nodig.
Het probleem is wel dat het lastig tijdig te detecteren is, want een connector die slecht contact maakt gaat verbranden en dat proces eenmaal op gang komt zal het snel toenemen.

Ik draai alleen Nom dat is zeker in de zomer maar weinig belasting, 's morgens even een uurtje of twee bijladen maar de panelen liggen op het Oosten dus die beginnen eerst met weinig vermogen.
Maar mensen die de boel zwaarder belasten zouden dit beter kunnen testen.

Gelukkig zit er in de omgeving van die connectoren niets dat echt brandbaar is en tot nu toe zijn alle batterijen die het probleem hadden gewoon gestopt met enkel defecte connectoren als gevolg.

• Aardedraadje
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Ben(V) schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 19:30:
[...]

Weestand op zich doet niets.
Pas als je er spanning op zet en er stroom gaat lopen dan wordt er vermogen verstookt.
En vermogen per tijdeenheid is energie(joule) en die wordt in dit geval omgezet in warmte.

Dus het vermogen zorgt ervoor dat de boel warm wordt en is dus een maat voor hoe warm die connector wordt.
Ik denk dat wij hetzelfde bedoelen 👍 Ik struikelde over je woordkeuze 'afgeleide'. Vermogen is in deze kwestie een directe indicatie voor de opwarming ja.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook een mailtje gestuurd met een wat holistische vraag of ze iets kunnen zeggen over batches, risico etc..
Dear Customer,

Thank you for your detailed description of the situation. We understand your safety concerns, especially with children at home. Please rest assured that your safety is always our top priority.

Regarding the issues you mentioned about the melting connector and noise:

* We take this feedback very seriously and have already forwarded it to our technical team.

* Currently, we cannot determine whether a specific batch issue exists based solely on the serial number.

* If the device has an actual malfunction, the safest course of action is to stop using it. If necessary, please provide us with videos and pictures, and we can arrange for technicians to provide further inspection or replacement solutions as soon as possible.

We currently recommend that you take the following temporary measures at home:

1. Avoid prolonged use of the device;

2. Place the device in a safe location where no one can directly touch it;

3. Pay attention to any unusual odors or noises. If they worsen, please immediately disconnect the power and contact us.

Your safety is our top priority. We will continue to monitor the situation and do our utmost to ensure the safety and reliability of your device.

Sincerely,

Zendure Support Team
Krijg er nog geen hele warme gevoelens bij. Pun intended ;)

• a2aan
"Avoid prolonged use of the device."

Lekker advies, over een product waarvan de meest voor de hand liggende use case is om hem 24x7 te gebruiken...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

a2aan schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:55:

Lekker advies, over een product waarvan de meest voor de hand liggende use case is om hem 24x7 te gebruiken...
Ja dat... en wat is prolonged...?

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09:15
Af en toe eens 20 minuten en dan een dag niet :D

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:55
a2aan schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:55:

Inderdaad, kans is groot dat het AI adviezen zijn :+

• a2aan
We kunnen hierom lachen (of huilen), maar als je zo'n "advies voor een tijdelijke maatregel" krijgt om het apparaat niet meer 'continu' te gebruiken, wat doet dat met de garantie als je het advies negeert en er later iets smelt, en eventueel vervolgschade oplevert (bijvoorbeeld door brand)? En als je het advies wel opvolgt, zou je dan niet recht op e.o.a. compensatie moeten hebben voor het feit dat het product niet voldoet aan waar je hem voor hebt gekocht?

Ik vind dit best een beetje tricky.

• ctrl-tab
  • Nu online
a2aan schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:38:
We kunnen hierom lachen (of huilen), maar als je zo'n "advies voor een tijdelijke maatregel" krijgt om het apparaat niet meer 'continu' te gebruiken, wat doet dat met de garantie als je het advies negeert en er later iets smelt, en eventueel vervolgschade oplevert (bijvoorbeeld door brand)? En als je het advies wel opvolgt, zou je dan niet recht op e.o.a. compensatie moeten hebben voor het feit dat het product niet voldoet aan waar je hem voor hebt gekocht?

Ik vind dit best een beetje tricky.
Mwoah, zo tricky is het niet toch, gezien er geen concreet issue speelt hier?

Eigenlijk zouden we dit soort uitglijers van support wel kunnen copy-pasten naar het zendure forum. Heb nog een algemene thread lopen voor de molten connector issues daar.
Het slaat natuurlijk nergens op dit.

Maar het riekt naar een low-maturity support desk die AI inzetten voor elk wissewasje.

• jelleeelco
Maar als je je er niet content bij voelt, dan kun je toch vervanging voor 2400AC+ aanvragen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jelleeelco schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:22:
Maar als je je er niet content bij voelt, dan kun je toch vervanging voor 2400AC+ aanvragen?
Ik ga geen gekochte capaciteit inleveren omdat het product niet voldoet, dus dat zal nog een hele discussie worden.

• jelleeelco
MikeyMan schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:34:
[...]

Ik ga geen gekochte capaciteit inleveren omdat het product niet voldoet, dus dat zal nog een hele discussie worden.
Tja dat is een afweging, die snap ik wel. Ik heb er wel voor gekozen. Ik vind dat ze het heel netjes opgelost hebben. Vorige week woensdag een mail gestuurd dat ik mij zorgen maakte en of ze konden controleren aan de hand van de serienummers of mijn units veilig waren. Dag daarna aanbod tot omruilen, met een kortingsbon voor een extra AB3000L mocht ik die willen aanschaffen (nog niet gedaan). Het wordt morgen allemaal geleverd.

De oude set terugsturen wordt nog wel een dingetje - ze hebben PostNL labels toegestuurd, maar het mag helemaal niet met PostNL verstuurd worden. Als verzender ga je akkoord met de voorwaarden en stel je dat je daaraan voldoet. Mocht er iets misgaan, hoe klein de kans ook, ben ik aansprakelijk. Dat risico ga ik niet lopen, dus ze zullen het op een andere manier moeten regelen (aka komen halen met transporteur).

Destijds de + versie niet gekocht, met name omdat gecharmeerd was van de losse omvormer, maar als dat nu een probleem blijkt te zijn...

Overigens, de 2400AC+ was (en nu nog steeds) 377 euro duurder (met 0.44kWh minder capaciteit). Die 0.44kWh is daarmee m.i. redelijk 'vergoed'.

Ik vind dat Zendure onwijs accuraat, snel en professioneel op mijn mail heeft gereageerd. Kan niet anders stellen dat de service ongeevenaard is.

(los van alles: de + variant heeft dan weer de mogelijkheid om aangesloten te worden op de smartbox... als ik dit geweten had voordat ik de batterij kocht had ik wss direct toch de + gekocht).

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
Het is wel heel verschillend hoe snel het gaat bij support. Ik heb een beetje heen en weer gemaild met support of nou bekend is hoe dit probleem ontstaat "improved in the 2400 AC+".

Vervolgens vorige week vrijdag een mail gehad "wij gaan het hele zooitje omruilen". Vervolgens niets meer gehoord. Gisteren een reminder gestuurd en daarbij was de reactie dat het "in review" is.

Zelf heb ik ook regelmatig contact met Zendure PR. Bewust ervoor gekozen om dit via het normale kanaal te laten lopen om te kijken hoe snel dit gaat.

Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jelleeelco schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:42:
[...]

Destijds de + versie niet gekocht, met name omdat gecharmeerd was van de losse omvormer, maar als dat nu een probleem blijkt te zijn...

Overigens, de 2400AC+ was (en nu nog steeds) 377 euro duurder (met 0.44kWh minder capaciteit). Die 0.44kWh is daarmee m.i. redelijk 'vergoed'.
Ja das hun commerciele inschatting voor functionaliteit die zij denken te kunnen verkopen. Ik zie echt geen meerwaarde in die +. Behalve dat ie misschien niet afbrandt dan :+

Dat terugsturen wordt inderdaad leuk. Kun je dit uberhaupt kwijt bij postnl?

@gielz Mijn ervaringen met de support zijn ook wisselend, zoals hierboven te zien... Heb het gevoel dat het ook achteruit gaat de laatste maanden.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 04-06-2026 10:02 ]

• jelleeelco
MikeyMan schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:00:
[...]

Ja das hun commerciele inschatting voor functionaliteit die zij denken te kunnen verkopen. Ik zie echt geen meerwaarde in die +. Behalve dat ie misschien niet afbrandt dan :+

Dat terugsturen wordt inderdaad leuk. Kun je dit uberhaupt kwijt bij postnl?
Het mag niet via PostNL. Die verbieden losse batterijen, batterijen met meer dan 2gram/100Wh lithium, gebruikte batterijen. Als ik een pakket inlever bij PostNL en ze vragen wat er in zit (die kans is groot vanwege het gewicht) en ik zeg "een accu" dan weigeren ze hem.

Mochten ze dat niet vragen, en er vliegt een busje, warehouse, etc in de fik, ben ik persoonlijk aansprakelijk. Dat risico, toegegeven, is extreem klein, maar het risico is er wel. Vandaar dat er speciale bedrijven zijn die dit soort retours afhandelen. En ik vermoed dat Zendure dat ook wel gaat doen, zodra ik aangeef dat PostNL geen optie is (maar ze zullen het gewoon in eerste instantie proberen gezien het de meest goedkope optie is... een ieder die het met PostNL terugstuurd scheelt ze gewoon geld).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jelleeelco schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:05:
[...]

Het mag niet via PostNL. Die verbieden losse batterijen, batterijen met meer dan 2gram/100Wh lithium, gebruikte batterijen. Als ik een pakket inlever bij PostNL en ze vragen wat er in zit (die kans is groot vanwege het gewicht) en ik zeg "een accu" dan weigeren ze hem.

Mochten ze dat niet vragen, en er vliegt een busje, warehouse, etc in de fik, ben ik persoonlijk aansprakelijk. Dat risico, toegegeven, is extreem klein, maar het risico is er wel. Vandaar dat er speciale bedrijven zijn die dit soort retours afhandelen. En ik vermoed dat Zendure dat ook wel gaat doen, zodra ik aangeef dat PostNL geen optie is (maar ze zullen het gewoon in eerste instantie proberen gezien het de meest goedkope optie is... een ieder die het met PostNL terugstuurd scheelt ze gewoon geld).
De accus zijn hier gebracht door DPD. Maar dan onstaat de volgende uitdaging... Een PostNL punt is tegenwoordig al amper te vinden... De rest is nog lastiger...

• jelleeelco
MikeyMan schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:27:
[...]

De accus zijn hier gebracht door DPD. Maar dan onstaat de volgende uitdaging... Een PostNL punt is tegenwoordig al amper te vinden... De rest is nog lastiger...
Idd...zoals gezegd, ze moeten het komen halen...DHL, DPD etc hebben allemaal dezelfde voorwaarden mbt accu's met zoveel lithium erin. Is gewoon verboden, en daar zijn goede redenen voor.
Pagina: 1 2 Laatste