DNN!S schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 06:08:
[...]
Mijn moeder heeft niets in de gaten gehad van de overgang naar iOS26. Of misschien dacht ze dat het bij een nieuwe telefoon hoorde omdat ze mijn 16P kreeg toevallig tijdens de overgang. Ze heeft in ieder geval niet lopen klagen

De mijne gebruikt al jaren iphones op mijn aanraden, nooit problemen gehad ervoor, pas vanaf iOS26.
Deel van die problemen is wel minder geworden na wat aanpassingem in de instellingen (liquid glass as is was onbruikbaar voor haar, maar ik moest helemaal die kant op om dat aan te passen).
Maar ook andere dingen die na updates opgelost werden (slechte accuduur terwijl zij een lichte gebruiker is, crashes die ze nooit eerder had maar dat ging naar bijna nul vanaf 26.1 bij haar).
Eigenlijk is het vooral issues met apple intelligence die ze niet wil maar regelmatig per ongeluk triggert (ik had deze uitgeschakeld maar het stond na een update weer aan

) en de galerij blijven nog over.
Maar ik verwacht helaas meer AI zooi, doen vrijwel alle bedrijven nu (waar ik op hoop is dat het bij haar uit blijft als ik het uit zet, iOS updates zetten het bij haar aan wat vreemd is, bij mijn Air staat Apple Intelligence uit en is nog steeds na MacOS updates uit).
Het valt eigenlijk mee waar er over te klagen valt vind ik.
ze heeft een 16e dus aan de specs ligt het niet
Maar ik wijk af.