Ik zat wat filmpjes te zoeken van die FSD in actie. De meeste zijn in Amsterdam en omstreken en daar ken ik de situatie totaal niet. Ik kwam er een van Groningen tegen (en die situatie ken ik heel goed). En het ging al fout bij het van het terrein van Tesla afrijden. Daar snapte hij de weg-indeling nietredwing schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:02:
[...]
Het is in principe een systeem om algeheel gebruikt te kunnen worden, maar onder water zijn er wel verschillen tussen wat ie kent en wat ie niet kent.
Ik heb een keer een onderzoek gezien die over verschillende systemen ging en dan toegespitst op de wegen waarvan ze weten dat ie de situatie kent en ook zeker op zelfrijdend staat. Op die stukken was autonoom iig beduidend beter. Ik heb nog geen onderzoeken gezien die specifiek gaan over de stukken buiten de bekende routes, maar wat er wel aan cijfers is lijkt het er wel op dat ze ook daar al beter rijden. Punt blijft alleen dat je gewoon stukken hebt waarbij de FSD het niet meer snapt en dat zijn logischerwijze ook meestal de meer ingewikkelde situaties.
Het ziet er allemaal wel heel positief uit, maar ik zie die 0 verkeersdoden gewoon niet komen zolang niet elke auto het heeft en het ook verplicht is (in geval van FSD mag je er zelfs ook nog maandelijks voor betalen...)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.