• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:38
aerocrow schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:35:
@JanLiefting dat ziet er strak uit. Op een houten plat dak? Ben zelf ook een constructie aan het uitdokteren voor een plat dak. Mijn ketel is nog geen jaar oud, maar als ik de 40E op de plek van ketel hang oogt dat rustiger en reken ca: 180m3 gas voor SWW en als ik dan de rekensom maak neig ik toch om verlies ketel te nemen en in 1 keer van het gas af.
Ik ben inmiddels bijna zover, en ga naast de warmtepomp een warmtepompboiler plaatsen. 2x subsidie en vermoedelijk ruim voldoende water met 270 liter.

Opwarmtijd is dan een dingetje vergeleken met een boilervat, maar zo'n vat plaatsen is in mijn geval erg lastig want die past niet in dezelfde technische ruimte.

• JanLiefting
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 19-09 14:04
aerocrow schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:35:
@JanLiefting dat ziet er strak uit. Op een houten plat dak? Ben zelf ook een constructie aan het uitdokteren voor een plat dak. Mijn ketel is nog geen jaar oud, maar als ik de 40E op de plek van ketel hang oogt dat rustiger en reken ca: 180m3 gas voor SWW en als ik dan de rekensom maak neig ik toch om verlies ketel te nemen en in 1 keer van het gas af.
Hallo, Ja op een houten dak van mijn garage. Ik was wat bang voor trillingsgeluid in de constructie, maar deze unit staat op EPDM tegels met betonnen tegels 15x15. En oook nog extra trillingsdempers van Soleco. We gaan het meemaken in het stookzeizoen, maar tijdens testen geen geluid hoorbaar in mijn garage.

• aerocrow
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:56
@JanLiefting inderdaad moeilijk in te schatten hoe/of het trillingsgeluid er zal zijn. Ben wel benieuwd hoe je het geluid buiten met testen ervaren hebt, zit hier 3.5 meter van de buren en volgens de technische gegevens moet dat kunnen maar praktijkgeluid kan toch soms storend zijn voor de omgeving.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00

AirX

Tweak Guru

-

[ Voor 89% gewijzigd door AirX op 19-09-2026 09:38 ]

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
@JanLiefting ziet er strak uit. Heb je een idee hoeveel deze constructie weegt? Is er gerekend aan het draagvermogen van het dak?

• JanLiefting
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 19-09 14:04
nihilissimis schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 09:27:
@JanLiefting ziet er strak uit. Heb je een idee hoeveel deze constructie weegt? Is er gerekend aan het draagvermogen van het dak?
Hallo, nee er is niet aan gerekend met het draagvermogen van het dak. De WP weegt 94 kg, de betonnentegels 9 kg per stuk x 15 stuks. Totaal gewicht: 229 kg.
Pagina: 1 2 3 Laatste