Hier de zelfde gedachten. Vraag me alleen af, of je hem niet kan terug sturen onder niet mogelijk wat ze beloofd hebben. Is daar geen wet voor? En als de pro en pro ac niet samen kunnen werken parallel, dan maken we hier het jackery ruil topic van. Ik hen ook van beide 1 staan. In de mooie praatjes getrapt, en dacht is een degelijk lang bestaand bedrijf. Helaas, ook ik maak wel eens fouten.Psycho_Mantis schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:14:
[...]
Ik zou echt verder kijken dan Jackery. Het is dat ik al over de 14-dagen retourrecht heen zit, anders had ik hem teruggestuurd.
Nu kan ik alleen maar hopen dat de software nog goed komt.
Ja, volgens mij is dat wel mogelijk. Maar zelf ben ik nog niet op dat punt.Grote- Smurf schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:21:
[...]
Hier de zelfde gedachten. Vraag me alleen af, of je hem niet kan terug sturen onder niet mogelijk wat ze beloofd hebben. Is daar geen wet voor? En als de pro en pro ac niet samen kunnen werken parallel, dan maken we hier het jackery ruil topic van. Ik hen ook van beide 1 staan. In de mooie praatjes getrapt, en dacht is een degelijk lang bestaand bedrijf. Helaas, ook ik maak wel eens fouten.
Ik heb nu de fork van de Home Assistant integratie geïnstalleerd. (https://github.com/csoscd/ha-solarvault)
Ik kan nu self-consumption, output beperken en opladen forceren. Bijna alles wat nodig is voor slimme aansturing.
Als de MQTT aansturing nog iets uitgebreider wordt, dan hoor je mij niet meer.
Nu zit ik toch diep in de techniek en ben ik graag met HA bezig, maar dat is niet voor iedereen. Out-of-the-box moet de AI mode ook gewoon redelijk werken. Pas als dat zo is, dan kan ik de accu pas aanbevelen.
Ik kan begin volgend jaar via me werk een deel van mijn vrij besteedbare bonus inzetten voor duurzaamheid in mijn huis(750 euro van de zaak, 750 euro via mijn bruto salaris). Was al aan het kijken voor een "simpele" batterij en mijn oog was op de Jackery gevallen aangezien deze prijs technisch interessant is.
Ik volg deze topic nu al een tijdje en ik zie best veel negatieve reacties. Echter zijn het allemaal puntjes waar ik hem niet voor gaat gebruiken.
Heb 8 panelen en wil de batterij voornamelijk gebruiken voor de avond/nacht. Niet handelen, geen EV, geen HA aanwezig. Wel Homewizard P1 en display.
Volgens mij is deze dan toch voor mijn situatie gewoon goed voor zoveel mogelijk tegengaan van terugleveren? in de zomer leveren de panelen 11 a 12 Kw op en verbruik tussen de 40 en 50% overdag.
Ik volg deze topic nu al een tijdje en ik zie best veel negatieve reacties. Echter zijn het allemaal puntjes waar ik hem niet voor gaat gebruiken.
Heb 8 panelen en wil de batterij voornamelijk gebruiken voor de avond/nacht. Niet handelen, geen EV, geen HA aanwezig. Wel Homewizard P1 en display.
Volgens mij is deze dan toch voor mijn situatie gewoon goed voor zoveel mogelijk tegengaan van terugleveren? in de zomer leveren de panelen 11 a 12 Kw op en verbruik tussen de 40 en 50% overdag.
Ja de hardware is uitstekend en de zelfverbruik modus werkt echt heel goed, dus voor jouw situatie perfect.Erik2B schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:32:
Ik kan begin volgend jaar via me werk een deel van mijn vrij besteedbare bonus inzetten voor duurzaamheid in mijn huis(750 euro van de zaak, 750 euro via mijn bruto salaris). Was al aan het kijken voor een "simpele" batterij en mijn oog was op de Jackery gevallen aangezien deze prijs technisch interessant is.
Thanks, dat wilde ik wetenRoog1317 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:49:
[...]
Ja de hardware is uitstekend en de zelfverbruik modus werkt echt heel goed, dus voor jouw situatie perfect.
Mocht iemand afvragen waarom pas in januari. Ik krijg dit maar eens in de 5 jaar en de vorige keer gebruikt voor me werk kamer in te richten (IKB = individuele Keuze Budget. Ben ambtenaar)
Enige waar ik nog over twijfel is om een aparte groep te maken voor de batterij. hij komt in de schuur te staan en dit is al een aparte groep maar het is niet een vrij groep...
Klopt zelfverbruik werkt prima, AI mode nog werkt niet goed.Roog1317 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:49:
[...]
Ja de hardware is uitstekend en de zelfverbruik modus werkt echt heel goed, dus voor jouw situatie perfect.
DoenErik2B schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:30:
[...]
Thanks, dat wilde ik wetenDank kan ik dit in Januari gaan regelen...
Mocht iemand afvragen waarom pas in januari. Ik krijg dit maar eens in de 5 jaar en de vorige keer gebruikt voor me werk kamer in te richten (IKB = individuele Keuze Budget. Ben ambtenaar)
Enige waar ik nog over twijfel is om een aparte groep te maken voor de batterij. hij komt in de schuur te staan en dit is al een aparte groep maar het is niet een vrij groep...
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Heb alleen met slim laden van de auto dat die ‘s nachts ineens 10kw gaat trekken dan is je batterij snel leeg natuurlijk, nu zijn momenteel de prijzen ‘s nachts hoog dus gebeurt het niet veel maar wel iets om rekening mee te houden , ook middels de automatiseringopties die eerder in dit topic al genoemd werdenReaper.JA2 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 04:13:
[...]
DoenSowieso handig, ook met de 2.500w consumptie mogelijkheid - dan weet je zeker dat het goed gaat. Tipje -> check je sluipverbruik (via P1 meter bv) zodat je weet hoeveel je capaciteit absolute ondergrens moet zijn. We hebben hier ~200w continu, dat is van 20u tot 8u al 2.4kWh van de batterij, nog zonder wasjes / vaatwasser / koken etc.
Als je een laadpaal heb moet je wel met home assistant aan de slag.karel_G_1981 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:59:
[...]
Heb alleen met slim laden van de auto dat die ‘s nachts ineens 10kw gaat trekken dan is je batterij snel leeg natuurlijk, nu zijn momenteel de prijzen ‘s nachts hoog dus gebeurt het niet veel maar wel iets om rekening mee te houden , ook middels de automatiseringopties die eerder in dit topic al genoemd werden
Ik zie Jackery daar echt niet met een oplossing voor komen.